abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 9 februari 2024 @ 18:01:17 #1
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_212361512

Welkom in het Beursvloer-topic waarin je de beurzen en de laatste economische nieuws kunt volgen.

Noot: het innemen van een bepaalde positie geschiedt geheel op eigen risico, ook het overnemen van een beleggingsstrategie van andere users is dus geheel op eigen risico.

Nederlands
De Aandeelhouder
BNR Nieuwsradio
IEX
RTL Z

Internationaal
Morning Star
Bloomberg
CNBC
MarketWatch
Seeking Alpha
Finviz
Börse Online
The Motley Fool

Alle oude topics, mét titel, vind je hier

Please Move The Deer Crossing Sign
pi_212364440
Soms snap ik weinig van de beurs.

Voorbeeldje: ik heb wat aandelen Enphase Energy. Een bedrijf dat voornamelijk zogenaamde micro omvormers maakt voor zonnepanelen, en daarnaast nog batterijen, oplaadpalen en bijbehorende software.

Dat is een sector waar nu natuurlijk de klappen vallen, mede door de hoge rentestanden. In Q4 was hun omzet 302 miljoen (onder de verwachtingen), in Q3 was dit nog 551 miljoen en in Q4 2022 was het 724 miljoen. En voor Q1 2024 hebben ze een guidance van 260-300 miljoen afgegeven, wat ook onder de verwachtingen was.

Dus ik had mij al helemaal ingesteld op een flinke daling, maar wat blijkt, in 5 dagen is de koers +23% gestegen. En waarom? Omdat de CEO had aangekondigd dat Q1 2024 wel eens de bodem zou kunnen zijn.... maar dat is gewoon puur afhankelijk van de rentebesluiten van de centrale banken...Ik begrijp er weinig van :P
  vrijdag 9 februari 2024 @ 22:52:45 #3
344884 monkyyy
Myers-Briggs: INTJ
pi_212365490

Volgens mij zitten aardig wat mensen hier in de EV stocks. Podcast over EVs vanuit het oogpunt van een investeerder. Ik ben het niet eens met alles wat ze zeggen, maar er zitten wel interessante dingen in.

Hele kanaal is trouwens een aanrader, erg geavanceerd met betrekking tot kapitaal allocatie. :Y
You can learn anything, the secret lies in discipline.
"What the mind can conceive and believe, it can achieve"
You will make mistakes. Forgive yourself. Move on. Start rebuilding.
pi_212366324
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 februari 2024 21:49 schreef Breekfast het volgende:
Soms snap ik weinig van de beurs.

Voorbeeldje: ik heb wat aandelen Enphase Energy. Een bedrijf dat voornamelijk zogenaamde micro omvormers maakt voor zonnepanelen, en daarnaast nog batterijen, oplaadpalen en bijbehorende software.

Dat is een sector waar nu natuurlijk de klappen vallen, mede door de hoge rentestanden. In Q4 was hun omzet 302 miljoen (onder de verwachtingen), in Q3 was dit nog 551 miljoen en in Q4 2022 was het 724 miljoen. En voor Q1 2024 hebben ze een guidance van 260-300 miljoen afgegeven, wat ook onder de verwachtingen was.

Dus ik had mij al helemaal ingesteld op een flinke daling, maar wat blijkt, in 5 dagen is de koers +23% gestegen. En waarom? Omdat de CEO had aangekondigd dat Q1 2024 wel eens de bodem zou kunnen zijn.... maar dat is gewoon puur afhankelijk van de rentebesluiten van de centrale banken...Ik begrijp er weinig van :P
Los van dat ik enphase ook niet echt een goedkoop aandeel vind, moet je wel meenemen dat ze q4 22 bijna 3x zo hoog stonden. De verwachtingen waren dus ook al niet zo hoog meer.
pi_212402433
Soms denk ik weleens: Gaan we ooit nog stoppen met stijgen? De S&P inmiddels al weer dik boven de 5000 punten, op jacht naar de 6000 dan maar.
pi_212403049
Dit gaat een bizar duur jaar worden aan VRH op deze manier, zal echt een deel van mijn portefeuille moeten verkopen om dit te kunnen betalen.
pi_212403441
En ook bitcoin gaat lekker, raakte net de $50.000 weer aan.
pi_212403459
quote:
0s.gif Op maandag 12 februari 2024 17:38 schreef PietjePuk2000 het volgende:
Soms denk ik weleens: Gaan we ooit nog stoppen met stijgen? De S&P inmiddels al weer dik boven de 5000 punten, op jacht naar de 6000 dan maar.
Ben benieuwd wat er gebeurt zodra de rente omlaag gaat in de US.
Misschien is een deel al ingecalculeerd maar toch.
pi_212403494
De laatste ongeveer 1,5 maand hebben wij de wind inderdaad flik in de zeilen. December overgegaan naar IKBR. 5 januari stond mijn portfolio daar -0,51. Nu sta ik +10,05%.

Gaat wel erg hard. Te hard?
pi_212403555
quote:
0s.gif Op maandag 12 februari 2024 19:10 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Ben benieuwd wat er gebeurt zodra de rente omlaag gaat in de US.
Misschien is een deel al ingecalculeerd maar toch.
Dan gaan we nog verder omhoog lijkt me? Of bedoel je hem anders?
pi_212403588
quote:
0s.gif Op maandag 12 februari 2024 19:18 schreef PietjePuk2000 het volgende:

[..]
Ja, dat verwacht ik wel, omhoog idd.
pi_212403640
quote:
0s.gif Op maandag 12 februari 2024 19:21 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Ja, dat verwacht ik wel, omhoog idd.
Ik ook, maar gekke gebeurtenissen met Trump kunnen wel roet in het eten gooien.
pi_212403879
quote:
0s.gif Op maandag 12 februari 2024 19:24 schreef PietjePuk2000 het volgende:

[..]
Ik ook, maar gekke gebeurtenissen met Trump kunnen wel roet in het eten gooien.
De verkiezingen zijn pas 5 november, dus we kunnen nog wel even vooruit.
pi_212404661
quote:
Zag net deze op Reddit. De NASDAQ gecorrigeerd voor inflatie en op een logaritmische schaal

pi_212405670
quote:
1s.gif Op maandag 12 februari 2024 20:24 schreef Lichtloper het volgende:

[..]
Zag net deze op Reddit. De NASDAQ gecorrigeerd voor inflatie en op een logaritmische schaal

[ afbeelding ]
De Nasdaq is de laatste jaren nog harder gegaan ja.
  maandag 12 februari 2024 @ 21:46:33 #16
344884 monkyyy
pi_212405849
quote:
De afgelopen 200 jaar hebben openbaar verhandelde bedrijven hun eigenaren rijker gemaakt. Ik zie niet in waarom die trend zou stoppen.
pi_212406152
quote:
0s.gif Op maandag 12 februari 2024 21:32 schreef PietjePuk2000 het volgende:

[..]
De Nasdaq is de laatste jaren nog harder gegaan ja.
Het punt was meer dat het in deze weergave wel meevalt met de gigantische pieken. Het is meer een gestage doorzetting van de jarenlange trend, na een korte dip in het afgelopen jaar
pi_212407688
quote:
1s.gif Op maandag 12 februari 2024 22:11 schreef Lichtloper het volgende:

[..]
Het punt was meer dat het in deze weergave wel meevalt met de gigantische pieken. Het is meer een gestage doorzetting van de jarenlange trend, na een korte dip in het afgelopen jaar
Dat klopt, als je de in de index volgt hoef je doorgaans niet op 30 procent per jaar te rekenen inderdaad. Maar de lijn is wel vrijwel altijd omhoog.
pi_212412449
Net via via op Super Micro Computer Inc. gekomen.

Wat is dit voor koersstijging dan? +742% in het afgelopen jaar. :D
Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
  dinsdag 13 februari 2024 @ 16:28:56 #20
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_212412502
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 februari 2024 16:23 schreef Hojdhopper het volgende:
Net via via op Super Micro Computer Inc. gekomen.

Wat is dit voor koersstijging dan? +742% in het afgelopen jaar. :D
Die zitten in Den Bosch :P .
pi_212417955
Vond deze wel geinig ;)

pi_212418584
quote:
0s.gif Op maandag 12 februari 2024 19:18 schreef PietjePuk2000 het volgende:

[..]
Zolang de inflatiecijfers tegenvallen zal de rente ook wel niet vlot zakken.
Het idee was leuk.
pi_212418968
NVDIA ongelooflijk. Ik stapte ontzettend laat in na een monsterrun en ik pak gewoon nog 50% in 2 maanden. Lol/
pi_212419467
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 februari 2024 23:47 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Het idee was leuk.
Het kan niet elke beursdag feest zijn.
pi_212420966
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 februari 2024 23:47 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Het idee was leuk.
Ik vind de beurs vaak wat over reageren op die (verwachte) rentecijfers. Veel top bedrijven, zeker in de tech, zwemmen in het geld. Die profiteren van een hoge rente.

Bij Adyen zit echt een substantieel deel van de winst buiten de Ebitda met alle cash die zij onder zich hebben.
pi_212421255
quote:
0s.gif Op woensdag 14 februari 2024 10:37 schreef maan_man het volgende:

[..]
Ik vind de beurs vaak wat over reageren op die (verwachte) rentecijfers. Veel top bedrijven, zeker in de tech, zwemmen in het geld. Die profiteren van een hoge rente.

Bij Adyen zit echt een substantieel deel van de winst buiten de Ebitda met alle cash die zij onder zich hebben.
Ja, het is wat hysterisch. Af en toe ook wel handig als je net weer dividend binnen hebt. Dan is 2% korting op een aandeel altijd welkom.

edit: bitcoin laat zich er niet door tegenhouden, $51.500 inmiddels
pi_212425222
Gaat er nog iemand SMCI kopen/bijkopen? :+

Wat een aandeel zeg.
BlaBlaBla
pi_212425274
quote:
0s.gif Op woensdag 14 februari 2024 16:01 schreef Soldier2000 het volgende:
Gaat er nog iemand SMCI kopen/bijkopen? :+

Wat een aandeel zeg.
Ik kijk er vol verwondering naar.

Ben juist steeds verder naar ETF's aan het schuiven, dus blijf er af.
  woensdag 14 februari 2024 @ 16:23:04 #29
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_212425503
NVIDIA blijft ook gewoon nieuwe highs neerzetten.
pi_212425534
quote:
10s.gif Op woensdag 14 februari 2024 16:23 schreef JimmyJames het volgende:
SMCI, BMR, ARM wat een rally.
BlaBlaBla
  woensdag 14 februari 2024 @ 22:59:45 #31
344884 monkyyy
pi_212430395
pi_212431493
quote:
0s.gif Op woensdag 14 februari 2024 10:37 schreef maan_man het volgende:

[..]

Het gaat niet alleen om de directe renteopbrengsten of -kosten, maar ook om de risicovrije voet (dus een verhoging van de rendementseis voor risicodragend vermogen) en de WACC of waar je winsten ook contant tegen wil maken.
When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Hey, my girl, why don't you just let it flow?
pi_212432776
Wat zijn jullie ervaringen met TDG (Tradegate). Het valt mij op dat voor sommige aandelen het volume op bepaalde momenten wel heel erg mager is.
Ik ben een kl ⭕⭕n van deze user
pi_212438322
M'n portfolio heeft duidelijk een goede dag.
Maar de dag is nog niet om ;)
pi_212441926
Ik heb al enige tijd een kleine hoeveelheid Shell. Een van de eerste aandelen die ik ooit hebt gekocht. Nu ik ben overgestapt van DeGiro naar IBKR heb ik ineens de keuze om te kiezen voor dividend in cash of in aandelen:

quote:
SHELL PLC has announced a cash dividend of USD 0.344 per share, payable in EUR.

Holders have the choice to receive the dividend in cash or in shares.

In order to represent eligibility for this offer, dividend rights under NL0015001YR1 were issued on 2024-02-15.

The following options are available to holders:

Option 1: Elect cash dividend: USD 0.344 less any applicable taxes (to be paid in EUR) (default option)

Option 2: Elect stock dividend: Reinvestment price to be announced

Restricted countries: All holders must verify that they are not acting against their country regulations and any restrictions mentioned in the prospectus.

The deadline to submit an election will be 2024-02-29 09:00 (Europe/Zurich).

In the absence of an election instruction, a holder will receive the Cash dividend: USD 0.344 less any applicable taxes (to be paid in EUR).
De dividendrechten staan als verhandelbaar instrument in mijn portefolio. Op dit moment is de prijs ¤ 0,32.

Hoe meer ik zie, hoe meer ik tot de conclusie kom dat DeGiro maar een uitgekleed pakket aan mogelijkheden biedt.

Als ik een order invoer dan krijg ik overigens de melding: No trading permissions.

[ Bericht 3% gewijzigd door maan_man op 15-02-2024 20:24:57 ]
pi_212443580
quote:
0s.gif Op donderdag 15 februari 2024 20:18 schreef maan_man het volgende:
Ik heb al enige tijd een kleine hoeveelheid Shell. Een van de eerste aandelen die ik ooit hebt gekocht. Nu ik ben overgestapt van DeGiro naar IBKR heb ik ineens de keuze om te kiezen voor dividend in cash of in aandelen:
[..]
De dividendrechten staan als verhandelbaar instrument in mijn portefolio. Op dit moment is de prijs ¤ 0,32.

Hoe meer ik zie, hoe meer ik tot de conclusie kom dat DeGiro maar een uitgekleed pakket aan mogelijkheden biedt.

Als ik een order invoer dan krijg ik overigens de melding: No trading permissions.
Ja, dat viel me ook al op, dat er wat meer kan op sommige vlakken.
Al vind ik het bij IB soms wel veel zoekwerk en zijn sommige foutmeldingen echt vaag. En soms krijg je geen foutmelding, alleen een melding dat een order niet lukt en dan blijkt er net een paar Euro te weinig te zijn om valuta om te zetten.
  donderdag 15 februari 2024 @ 21:46:54 #37
19297 stinkie
Homo Tampeloeris Collosalus
pi_212443621
quote:
0s.gif Op donderdag 15 februari 2024 09:39 schreef recursief het volgende:
Wat zijn jullie ervaringen met TDG (Tradegate). Het valt mij op dat voor sommige aandelen het volume op bepaalde momenten wel heel erg mager is.
Laat volume, hoge spread. Degiro zeker? Tdg zou goedkoper moeten zijn maar is heel vaak gewoon duurder. Daarnaast had ik daar stock dienders de-listed en heeft me half jaar gekost om het ergens anders te krijgen. Grote boog omheen gaan
Dat wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat een ander aan, voor hij het ziet
  donderdag 15 februari 2024 @ 21:56:40 #38
545 dop
:copyright: dop
pi_212443801
Bij de Giro kun je ook gewoon stock dividend krijgen als je dat wil.
(Voor aandelen met keuze dividend)
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
  donderdag 15 februari 2024 @ 22:05:07 #39
74484 flyguy
Full of Dutch Courage
pi_212443946
quote:
0s.gif Op donderdag 15 februari 2024 20:18 schreef maan_man het volgende:
[..]

Zijn niet verhandelbaar, dus logisch dat je ze niet kan verhandelen. Je moet naar je corporate action manager gaan als je niet de default option voor de CA wil hebben. Anders worden ze vanzelf op de paydate omgezet naar cash.
The more debt, the better
pi_212444360
quote:
1s.gif Op donderdag 15 februari 2024 21:46 schreef stinkie het volgende:

[..]
Laat volume, hoge spread. Degiro zeker? Tdg zou goedkoper moeten zijn maar is heel vaak gewoon duurder. Daarnaast had ik daar stock dienders de-listed en heeft me half jaar gekost om het ergens anders te krijgen. Grote boog omheen gaan
Ik had wat VLK daar maar inderdaad viel de spread me op. Verder tonen ze een volume voor de huidige dag, een 10-daags gemiddelde en een 3-maands gemiddelde. Het viel me op dat voor het 10-daags gemiddelde en 3-maands gemiddelde volume exact dezelfde cijfers getoond worden als voor hetzelfde aandeel op EAM. Het gemiddelde voor de huidige dag was echt idioot (gistermiddag een paar honderd aandelen). De spread was 10 a 15 cent waardoor je in praktijk altijd een paar cent naast de EAM-koers zit.

Je verkoopt dus te goedkoop en koopt te duur. Ik heb de boel daar verkocht en op de EAM opnieuw aangekocht. Heeft me een paar tientjes gekost maar ik werd knap nerveus van zulke dunne volumes en ik heb het idee dat de volumes die DeGiro toont niet helemaal eerlijk zijn (10-daags en 3-maands over alle beurzen).
  vrijdag 16 februari 2024 @ 00:24:42 #41
344884 monkyyy
pi_212445955
quote:
10s.gif Op woensdag 14 februari 2024 16:23 schreef JimmyJames het volgende:
Nvidia is nu meer waard dan Google :o

https://companiesmarketcap.com/
pi_212452696
22 Februari komen de cijfers van Booking uit, het zal mij benieuwen.
Geloof wel in het toenemende toerisme en het is een behoorlijk dominante partij.
Ook leuk om iets anders te bezitten dan tech en olie.
pi_212453293
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 februari 2024 16:20 schreef WammesWaggel het volgende:
22 Februari komen de cijfers van Booking uit, het zal mij benieuwen.
Geloof wel in het toenemende toerisme en het is een behoorlijk dominante partij.
Ook leuk om iets anders te bezitten dan tech en olie.
Ik ben ook naar Booking aan het kijken, Maar Booking geen tech? Dan zijn Google en Meta ook geen tech, maar een advertentiebedrijf.
pi_212454471
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 februari 2024 17:11 schreef maan_man het volgende:

[..]
Ik ben ook naar Booking aan het kijken, Maar Booking geen tech? Dan zijn Google en Meta ook geen tech, maar een advertentiebedrijf.
Ja dat is waar, het is een mooi stukje variatie... het enige in Nederland verhandelde aandeel in mijn portefeuille.
pi_212455676
Zo, ik ben vanaf vandaag helemaal weg bij TDG. Ik dacht dat ik er gisteren al was met VLK maar ik bleek ook nog wat NVDA daar te hebben staan.
pi_212465985
Ik vind Booking ook interessant. Vooral dit https://archive.ph/EA6kM is een interessante ontwikkeling.
Dat is interessant ivm de transactiekosten, maar momenteel ook ivm de hoge rente. Ik ben ook benieuwd wat dit kan betekenen voor Adyen (waarin ik long zit).

De prijs per aandeel staat mij wel tegen. Zou 1 a 2 aandelen kopen.
pi_212498980
Vraagje over stoplimit orders.

Is het slim (of anders gezegd, wat spreekt ertegen) om een doorlopende stoplimit order te plaatsen en deze naargelang de koers stijgt steeds weer aan te passen? En wat is de keerzijde van stoplimit orders?

Context:

Ik heb een volatiele positie* waar ik in het begin potentieel veel winst op had kunnen pakken maar inmiddels op een flink verlies sta. Aangezien dit aandeel soms -10%, de volgende dag +15% en de dag erna weer -5% (enz. enz.) noteert, leek het me eens interessant of ik d.m.v. stoplimit orders hier een slaatje uit kan slaan.

Dus bijvoorbeeld: aandeel staat op ¤1, stijgt met 10% naar ¤1,10. Ik schiet een stoplimitorder in van ¤1,05 - ¤1,045. Als ie dus morgen weer naar beneden gaat wordt de order uitgevoerd bij ¤1,05 en maak ik alsnog 5 cent winst t.o.v. de initiële prijs van vandaag (¤1) - transactiekosten even buiten beschouwing gelaten.

Mocht het aandeel nou verder stijgen tot bijv. ¤1,15, dan kan ik de stoplimit order aanpassen naar ¤1,10-1,095.
Mocht het aandeel verder dalen, dan kan ik dan weer bijkopen en het bovenstaande riedeltje herhalen.

In mijn geval:
- het gaat (voor mij) om wat speelgeld waarmee ik bereid ben te expertimenteren
- in april ben ik een maandje "between jobs", dus kan in principe de hele dag door een oogje in het zeil houden
- inb4 "beleggen is voor de lange termijn": ja, dat weet ik. Dit "speelportfolio" maakt 15% van mijn totale portfolio uit, waarbij 85% is belegd in ETFs en fondsen voor de 30+ jaar termijn.

* diegenen die al langer meedraaien in dit topic, jullie gaan me hard uitlachen als ik hem noem... iets met LNG ;) :')
  maandag 19 februari 2024 @ 16:52:49 #48
545 dop
:copyright: dop
pi_212499071
quote:
0s.gif Op maandag 19 februari 2024 16:44 schreef Hojdhopper het volgende:

Is het slim (of anders gezegd, wat spreekt ertegen) om een doorlopende stoplimit order te plaatsen en deze naargelang de koers stijgt steeds weer aan te passen? En wat is de keerzijde van stoplimit orders?

Context:

Ik heb een volatiele positie* waar ik in het begin potentieel veel winst op had kunnen pakken maar inmiddels op een flink verlies sta. Aangezien dit aandeel soms -10%, de volgende dag +15% en de dag erna weer -5% (enz. enz.) noteert, leek het me eens interessant of ik d.m.v. stoplimit orders hier een slaatje uit kan slaan.

Dus bijvoorbeeld: aandeel staat op ¤1, stijgt met 10% naar ¤1,10. Ik schiet een stoplimitorder in van ¤1,05 - ¤1,045. Als ie dus morgen weer naar beneden gaat wordt de order uitgevoerd bij ¤1,05 en maak ik alsnog 5 cent winst t.o.v. de initiële prijs van vandaag (¤1) - transactiekosten even buiten beschouwing gelaten.

Mocht het aandeel nou verder stijgen tot bijv. ¤1,15, dan kan ik de stoplimit order aanpassen naar ¤1,10-1,095.
Mocht het aandeel verder dalen, dan kan ik dan weer bijkopen en het bovenstaande riedeltje herhalen.

In mijn geval:
- in april ben ik een maandje "between jobs", dus kan in principe de hele dag door een oogje in het zeil houden
- inb4 "beleggen is voor de lange termijn": ja, dat weet ik. Dit "speelportfolio" maakt 15% van mijn totale portfolio uit, waarbij 85% is belegd in ETFs en fondsen voor de 30+ jaar termijn.

* diegenen die al langer meedraaien in dit topic, jullie gaan me hard uitlachen als ik hem noem... iets met LNG ;) :')
zonder het laatste zinnetje in Sub wisten we ook wel dat het om Tell gaat.
Stop limit gaat je niet helpen als je wil gokken ga je beter naar het casino, sneller resultaat en betere winstmarge.
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
pi_212499074
quote:
0s.gif Op maandag 19 februari 2024 16:44 schreef Hojdhopper het volgende:

Context:

In mijn geval:

Dit kan inderdaad en m.i. is hier weinig mis mee. Realiseer je alleen wel dat de eerste koeswijziging na je aankoop ook eerst (fors) omlaag kan zijn en daarna wel niet meer zo snel als verwacht gaat herstellen naar een + 10% hoger niveau.
Hou verder inderdaad de kosten goed in de gaten.
  maandag 19 februari 2024 @ 20:35:52 #50
406785 kloon_bassie
Allemaal Maggies!
pi_212502683
Eigenlijk doe je daarmee een trailing stop loss, maar dan handmatig. Weet niet of er brokers zijn die dat aanbieden. Bij crypto wel iig.

En dat gaat idd goed totdat het fout gaat ;(

Zoals dat de koers een keer na aankoop meteen zakt. Of dat de koers 5% zakt en daarna 30% stijgt, helaas heb je het aandeel dan al verkocht.
pi_212504825
quote:
0s.gif Op maandag 19 februari 2024 16:52 schreef dop het volgende:

[..]
zonder het laatste zinnetje in Sub wisten we ook wel dat het om Tell gaat.
Stop limit gaat je niet helpen als je wil gokken ga je beter naar het casino, sneller resultaat en betere winstmarge.
Heb ik geprobeerd, niet gelukt. ;)

quote:
14s.gif Op maandag 19 februari 2024 16:52 schreef Horsemen het volgende:

[..]
Dit kan inderdaad en m.i. is hier weinig mis mee. Realiseer je alleen wel dat de eerste koeswijziging na je aankoop ook eerst (fors) omlaag kan zijn en daarna wel niet meer zo snel als verwacht gaat herstellen naar een + 10% hoger niveau.
Hou verder inderdaad de kosten goed in de gaten.
Dank voor je antwoord. Kosten houd ik in de gaten en ben me zeker bewust van dat het (hoogstwaarschijnlijk) niet zo gaat lopen als ik in m'n hoofd heb. ;)

quote:
0s.gif Op maandag 19 februari 2024 20:35 schreef kloon_bassie het volgende:
Eigenlijk doe je daarmee een trailing stop loss, maar dan handmatig. Weet niet of er brokers zijn die dat aanbieden. Bij crypto wel iig.

En dat gaat idd goed totdat het fout gaat ;(

Zoals dat de koers een keer na aankoop meteen zakt. Of dat de koers 5% zakt en daarna 30% stijgt, helaas heb je het aandeel dan al verkocht.
Dat het fout kan gaan heb ik ingecalculeerd. Ik zie het als een soort experimentenbudget: kijken wat kan en wat niet kan, uitproberen, etc.
pi_212508888
Vandaag de Q4 cijfers van Realty Income.
Dat heeft wel wat invloed op m'n portfolio, want als het tegenvalt zullen andere REIT's eerst ook wel een tik krijgen.

Dus duim voor me :+
  dinsdag 20 februari 2024 @ 13:46:23 #53
27454 InTrePidIvity
Looks like it's broken...
pi_212510530
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 februari 2024 11:49 schreef TheFreshPrince het volgende:
Vandaag de Q4 cijfers van Realty Income.
Dat heeft wel wat invloed op m'n portfolio, want als het tegenvalt zullen andere REIT's eerst ook wel een tik krijgen.

Dus duim voor me :+
Het FD schrijft vandaag dat er in de VS dit jaar $929 miljard aan commercieel vastgoed geherfinancierd moet worden. Interessante/spannende* ontwikkeling, met de hoog blijvende rentes.

* Doorhalen wat niet van toepassing is :P
...it's rielie broken... It's rielie, rielie broken... Let's go wecycle!
[Tournament] Beste Remake
pi_212511543
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 februari 2024 13:46 schreef InTrePidIvity het volgende:

[..]
Het FD schrijft vandaag dat er in de VS dit jaar $929 miljard aan commercieel vastgoed geherfinancierd moet worden. Interessante/spannende* ontwikkeling, met de hoog blijvende rentes.

Ja, dat is wel een beetje de molensteen die veel REIT's meeslepen.

Renteverlagingen zullen nog wel even op zich laten wachten...
pi_212511578
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 februari 2024 13:46 schreef InTrePidIvity het volgende:

[..]

Dat wordt wel een dingetje ja. Zou ook niet graag in Duits commercieel vastgoed zitten nu. Extend and pretend, mooie termen kennen die Amerikanen altijd wel.
When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
pi_212513016
Nog 550 stuks GOEV opgepikt voor $0,13 per stuk waarmee het totaal op 3.325 stuks uitkomt. Had weer wat dividend staan bij Interactive Brokers.

Het is m'n enige "pennystock" dus dat moet kunnen ;)

disclaimer: geen beleggingsadvies, de kans dat ze failliet zijn over 2 jaar is ongeveer 90%
pi_212529612
quote:
12s.gif Op dinsdag 20 februari 2024 15:17 schreef nostra het volgende:

[..]
Dat wordt wel een dingetje ja. Zou ook niet graag in Duits commercieel vastgoed zitten nu. Extend and pretend, mooie termen kennen die Amerikanen altijd wel.
Heel toevallig dat je dit noemt want ik had een soort van gerelateerde vraag (o.a. omtrent vastgoed) en ik heb hier wel oren naar. Wat is de reden daarvan?
pi_212529669
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 februari 2024 15:13 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Ja, dat is wel een beetje de molensteen die veel REIT's meeslepen.

Renteverlagingen zullen nog wel even op zich laten wachten...
Nou dat weet ik niet. Vanaf morgen verlaagt Volkswagen Bank (DE) zijn rente (bood één van de hoogste spaarrentes aan). Heb gelukkig gisteren nog wat vast kunnen zetten tegen 3,45% voor 2 jaar.

Ook andere banken, waar mijn vriendin geld heeft liggen, hebben aankodigingen gedaan rentes iets te verlagen.

Disclaimer: dit gaat dan wel over rentetarieven voor consumenten, geen idee of en in hoeverre die verschillen van b2b rentes.
pi_212530145
quote:
0s.gif Op woensdag 21 februari 2024 21:28 schreef Hojdhopper het volgende:

[..]
Nou dat weet ik niet. Vanaf morgen verlaagt Volkswagen Bank (DE) zijn rente (bood één van de hoogste spaarrentes aan). Heb gelukkig gisteren nog wat vast kunnen zetten tegen 3,45% voor 2 jaar.

Ook andere banken, waar mijn vriendin geld heeft liggen, hebben aankodigingen gedaan rentes iets te verlagen.

Disclaimer: dit gaat dan wel over rentetarieven voor consumenten, geen idee of en in hoeverre die verschillen van b2b rentes.
En dat gaat natuurlijk om Europa en ik zit in Amerikaanse REIT's.
pi_212530717
quote:
0s.gif Op woensdag 21 februari 2024 21:25 schreef Hojdhopper het volgende:

[..]
Heel toevallig dat je dit noemt want ik had een soort van gerelateerde vraag (o.a. omtrent vastgoed) en ik heb hier wel oren naar. Wat is de reden daarvan?
'Duitse vastgoedsector beleeft grootste prijsdaling ooit' https://fd.nl/bedrijfslev(...)p-android&gift=SMkZ8 (gratis te lezen)

'‘Wie nu in Duitsland bouwt gaat failliet’' https://fd.nl/bedrijfslev(...)p-android&gift=WCSdx (gratis te lezen)
pi_212530875
Nvidia boven verwachting, morgen alles weer groen.

:')
pi_212530934
quote:
0s.gif Op woensdag 21 februari 2024 22:45 schreef TheFreshPrince het volgende:

Buy the dip

The dip:
Wind extinguishes a candle and energizes fire
pi_212530980
quote:
1s.gif Op woensdag 21 februari 2024 22:26 schreef nostra het volgende:

[..]
'Duitse vastgoedsector beleeft grootste prijsdaling ooit' https://fd.nl/bedrijfslev(...)p-android&gift=SMkZ8 (gratis te lezen)

'‘Wie nu in Duitsland bouwt gaat failliet’' https://fd.nl/bedrijfslev(...)p-android&gift=WCSdx (gratis te lezen)
Goed moment om te bouwen dus?
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  donderdag 22 februari 2024 @ 08:53:02 #64
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_212532734
quote:

Die zullen wel richting market cap van 2000 miljard gaan nu. Voor 60b omzet en 30b nettowinst.
  donderdag 22 februari 2024 @ 09:33:37 #65
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_212533069
quote:

Wie had BESI ook alweer verkocht? :+
  donderdag 22 februari 2024 @ 10:36:28 #66
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_212533957
Er lijkt wel geen einde aan te komen… De vraag is altijd wanneer dit het wel doet.
The End Times are wild
pi_212534329
quote:
9s.gif Op donderdag 22 februari 2024 09:33 schreef Zwansen het volgende:

[..]
Wie had BESI ook alweer verkocht? :+
Ik heb BESI niet verkocht, ik heb 50% van BESI verkocht ;)
Nog steeds 150 stuks van.
pi_212535274
ING heeft een actie: ¤75 bonus als je ¤3000 inlegt in hun wereldwijde aandelen of obligatiefondsen (¤25 bij ¤1000 inleg):

https://www.ing.nl/partic(...)-wereldwijd-gespreid

Moet je het minimaal tot 1 mei belegd laten.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_212535365
quote:
0s.gif Op donderdag 22 februari 2024 10:36 schreef LXIV het volgende:
Er lijkt wel geen einde aan te komen… De vraag is altijd wanneer dit het wel doet.
Ja, dat dus. :+ Dit begint echt wat maniakaal te worden.
pi_212535696
quote:
0s.gif Op donderdag 22 februari 2024 10:36 schreef LXIV het volgende:
Centrale bank en oorlog heeft de inflatie aangewakkerd. Dat zit in de lonen cq gaat er niet meer uit.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_212535702
quote:
0s.gif Op donderdag 22 februari 2024 11:54 schreef blomke het volgende:
ING heeft een actie: ¤75 bonus als je ¤3000 inlegt in hun wereldwijde aandelen of obligatiefondsen (¤25 bij ¤1000 inleg):

https://www.ing.nl/partic(...)-wereldwijd-gespreid

Moet je het minimaal tot 1 mei belegd laten.
Ha, dat is opzicht weleen grappig idee. 100% rente :p
pi_212536062
Heb m'n BESI trouwens vanochtend verkocht op ¤180 met het idee om het later weer goedkoper terug te kopen.
Vooralsnog lijkt dat een aardige gok al heb ik nog niet teruggekocht en dus ook nog geen reden om te juichen :P

De hoop is dat het rond ¤165 lukt maar die order mocht ik nog niet zetten, was te laag.
pi_212536347
quote:
0s.gif Op woensdag 21 februari 2024 21:55 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
En dat gaat natuurlijk om Europa en ik zit in Amerikaanse REIT's.
Ah oké, dan neem ik het terug. Maarrr... die rentes beïnvloeden elkaar toch op de mid-lange termijn?

quote:
1s.gif Op woensdag 21 februari 2024 22:26 schreef nostra het volgende:

[..]

Dankje, ga ik even goed doornemen.

De reden dat ik het vraag: mijn vader heeft ongeveer 15 jaar geleden wat geld geïnvesteerd in een paar fondsen. Eén van die fondsen is DEKA Immobilien Europa, en die beheren vrij veel Duits en Frans vastgoed.

Hij wil mij nu, o.a. vanwege zijn leeftijd, de gehele portefuille inclusief dat fonds, schenken. En we bespreken momenteel of dat überhaupt zin heeft.
Als ik dit zo lees en hoor, dan zou het juist een goed moment zijn om uit zo'n Real Estate fonds in Europa te stappen.

Vandaar mijn interesse in juist dat onderwerp! :)
pi_212536403
quote:
0s.gif Op donderdag 22 februari 2024 13:24 schreef Hojdhopper het volgende:

[..]
Ah oké, dan neem ik het terug. Maarrr... die rentes beïnvloeden elkaar toch op de mid-lange termijn?
Alles zal elkaar wel beïnvloeden maar ik concentreer me vooral op wat de FED gaat doen, ik verwacht dat dat de grootste invloed zal hebben op de Amerikaanse REIT's.
pi_212536571
Zit enorm te twijfelen om nog wat aandelen NVIDIA te kopen :')

Rabo certificaten zijn ook maar saai
Edgar Davids over Danny Buijs na Ajax-Feyenoord (4-1, 4/2/07): Luister eens, het is niet de eerste keer dat jongetjes zich willen bewijzen en zeker ook niet de laatste keer.
pi_212536728
quote:
0s.gif Op donderdag 22 februari 2024 13:44 schreef Black-Death het volgende:

Ik zou nooit tegen Nvidia gokken, zwaar superieur bedrijf net als ASML, zij zijn de technologische vooruitgang in de wereld, die 2% welvaartstijging per jaar die zit op die bedrijven. Niet bij boeren of transport.

En de marktmacht idem, dus de baten vloeien niet naar de consument maar naar de aandeelhouder.

Anyhow, niet conform de efficiente markthypothese dit geloof ik, hoewel, de aandelen zijn ook volatiel dus past misschien wel onder CAPM.
pi_212536889
Veel groene cijfers. Iemand idee hoe dit komt?
pi_212536935
quote:
0s.gif Op donderdag 22 februari 2024 14:09 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
Veel groene cijfers. Iemand idee hoe dit komt?
Nvidia laat goede kwartalen zien dus het AI-avontuur is nog niet over (of misschien zelfs amper begonnen, wie zal het zeggen).
pi_212536950
quote:
0s.gif Op donderdag 22 februari 2024 14:12 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Nvidia laat goede kwartalen zien dus het AI-avontuur is nog niet over (of misschien zelfs amper begonnen, wie zal het zeggen).
Nee, ik bedoel ook de ''gewone'' hollandse aandelen zoals airfrance-klm en zulks stijgen aardig
pi_212537006
quote:
0s.gif Op donderdag 22 februari 2024 14:12 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Ja er kunnen wel wat arbeidskrachten af, zeker qua alles wat niet "maken" betekent. Berekeningen e.d. van die zaken die in theorie geautomatiseerd kunnen worden, maar waar dat proces van automatisatie te duur is, dat zal door de AI goedkoper gemaakt kunnen worden, lijkt mij.

Dus misschien juist in bedrijven stappen (mensen zijn van die 1e orde denkers...) die baat zullen hebben van AI, niet in de AI bedrijven zelf.

En dan in een industrie met lekker weinig competitie.
Accountants dus ofzo.
Fiscalisten.
Advocaten.
pi_212537068
quote:
0s.gif Op donderdag 22 februari 2024 14:13 schreef QWARQTAARTJE het volgende:

[..]
Nee, ik bedoel ook de ''gewone'' hollandse aandelen zoals airfrance-klm en zulks stijgen aardig
Airfrance heeft natuurlijk wel AI in de naam, zou dat het zijn? :+
  donderdag 22 februari 2024 @ 14:26:25 #82
344884 monkyyy
pi_212537115
Ik kan uit persoonlijke ervaring zeggen dat het concurrentievoordeel van accountants snelle oplevering is. Dat maakt klanten blij, is een zeldzaamheid in die sector en wordt extra voor betaald.
pi_212537143
quote:
0s.gif Op donderdag 22 februari 2024 13:24 schreef Hojdhopper het volgende:

[..]
[..]
Dankje, ga ik even goed doornemen.

De reden dat ik het vraag: mijn vader heeft ongeveer 15 jaar geleden wat geld geïnvesteerd in een paar fondsen. Eén van die fondsen is DEKA Immobilien Europa, en die beheren vrij veel Duits en Frans vastgoed.

Hij wil mij nu, o.a. vanwege zijn leeftijd, de gehele portefuille inclusief dat fonds, schenken. En we bespreken momenteel of dat überhaupt zin heeft.
Als ik dit zo lees en hoor, dan zou het juist een goed moment zijn om uit zo'n Real Estate fonds in Europa te stappen.

Vandaar mijn interesse in juist dat onderwerp! :)
Leunt wel heel zwaar op kantoren zo op het eerste oog. Aan de andere kant relatief weinig vreemd vermogen dus afwaarderingen zijn papieren verliezen. Maturity van huurcontracten in DE lijkt vrij kort, maar geen idee wat daar gebruikelijk is. Succes met de (luxe ;) ) keuze.
pi_212537163
quote:
0s.gif Op donderdag 22 februari 2024 14:17 schreef ludovico het volgende:
Dus misschien juist in bedrijven stappen (mensen zijn van die 1e orde denkers...) die baat zullen hebben van AI, niet in de AI bedrijven zelf.

En dan in een industrie met lekker weinig competitie.
Accountants dus ofzo.
Fiscalisten.
Advocaten.
Volgens mij is dat zo ongeveer de top-3 van sectoren die genekt worden door AI.
pi_212537406
quote:
10s.gif Op donderdag 22 februari 2024 14:30 schreef nostra het volgende:

[..]
Volgens mij is dat zo ongeveer de top-3 van sectoren die genekt worden door AI.
Omdat de concurrentie toeneemt? Door AI?
Qua omzetten zul je misschien gelijk hebben.... concurrentie neemt dan inderdaad toe omdat overige partijen opeens genoeg middelen vrij hebben....

Ben het niet oneens met je. Dus ook deze baten zijn voor de gehele maatschappij.

Gaat het AI koekje zichzelf ook opeten?
pi_212537426
quote:
0s.gif Op donderdag 22 februari 2024 14:49 schreef ludovico het volgende:

[..]
Omdat de concurrentie toeneemt? Door AI?
Nou ja, ik heb het met name over de werkgelegenheid dan. Een hoop werk is vervangbaar door AI, van simpel boekhouden tot complete juridische adviezen. Dan zou ik het eerder in de hoek van een RELX zoeken, maar die zijn qua koers ook al aardig vooruitgelopen.
  donderdag 22 februari 2024 @ 14:56:23 #87
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_212537485
quote:
0s.gif Op donderdag 22 februari 2024 13:44 schreef Black-Death het volgende:

Saai is goed
The End Times are wild
pi_212537499
quote:
0s.gif Op donderdag 22 februari 2024 14:56 schreef LXIV het volgende:

[..]
Saai is goed
Klopt, is ook wel zo. Maar heb het gevoel dat ik meer kan verdienen. Certificaten geven ruim 6 % rente per jaar, dus wel veilig wat dat betreft.
Edgar Davids over Danny Buijs na Ajax-Feyenoord (4-1, 4/2/07): Luister eens, het is niet de eerste keer dat jongetjes zich willen bewijzen en zeker ook niet de laatste keer.
pi_212537522
quote:
0s.gif Op donderdag 22 februari 2024 14:51 schreef nostra het volgende:

[..]
Nou ja, ik heb het met name over de werkgelegenheid dan. Een hoop werk is vervangbaar door AI, van simpel boekhouden tot complete juridische adviezen. Dan zou ik het eerder in de hoek van een RELX zoeken, maar die zijn qua koers ook al aardig vooruitgelopen.
Het is overigens wel Woke AI. Denk dat het niet verstandig is om te stoppen met denken.....

AI kan ook alleen kopiëren, uiteraard met een sterk voorbeeld beter dan 99% van de mensen presteert, maar allerhande uitzonderingen etc zal het niet opmerken en soms is het voorbeeld ook gewoon biased.

Maar dat doet niks af aan jouw analyse dat het werk gaat schelen.

Meer middelen vrij = meer ruimte om te concurreren = lagere omzetten = waarschijnlijk lagere marges.

Zoek graag iets waar je echt een soort van monopolie positie hebt en men je niet komt storen als je je processen flink efficient maakt.
pi_212537610
quote:
0s.gif Op donderdag 22 februari 2024 14:58 schreef ludovico het volgende:

[..]
Het is overigens wel Woke AI. Denk dat het niet verstandig is om te stoppen met denken.....

AI kan ook alleen kopiëren, uiteraard met een sterk voorbeeld beter dan 99% van de mensen presteert, maar allerhande uitzonderingen etc zal het niet opmerken en soms is het voorbeeld ook gewoon biased.

Maar dat doet niks af aan jouw analyse dat het werk gaat schelen.

Meer middelen vrij = meer ruimte om te concurreren = lagere omzetten = waarschijnlijk lagere marges.

Zoek graag iets waar je echt een soort van monopolie positie hebt en men je niet komt storen als je je processen flink efficient maakt.
Tja, aan de andere kant wordt al decennia geroepen dat de accountancy een doodbloedend beroep is, van AS400's naar boekhoudsoftware naar EDP auditing naar XBRL naar AI en ondertussen blijft de markt maar groeien, simpelweg omdat de kern van auditing (risicoanalyse) niet te automatiseren is. De uitvoering zal wel veranderen, net als elke (technologische) ontwikkeling dat heeft gedaan en hoe ver AI kan gaan blijft gissen, maar in de kern blijft het een hulpmiddel en geen vervanging. Vooralsnog.
pi_212537639
quote:
0s.gif Op donderdag 22 februari 2024 15:04 schreef nostra het volgende:

[..]
Tja, aan de andere kant wordt al decennia geroepen dat de accountancy een doodbloedend beroep is, van AS400's naar boekhoudsoftware naar EDP auditing naar XBRL naar AI en ondertussen blijft de markt maar groeien, simpelweg omdat de kern van auditing (risicoanalyse) niet te automatiseren is. De uitvoering zal wel veranderen, net als elke (technologische) ontwikkeling dat heeft gedaan en hoe ver AI kan gaan blijft gissen, maar in de kern blijft het een hulpmiddel en geen vervanging. Vooralsnog.
Zit jij nou zelf in de audit?

Ik weet vrij zeker dat er heel veel nog geautomatiseerd kan worden.
pi_212537680
quote:
0s.gif Op donderdag 22 februari 2024 15:06 schreef ludovico het volgende:
Zit jij nou zelf in de audit?

Ik weet vrij zeker dat er heel veel nog geautomatiseerd kan worden.
Achttien jaar gedaan, maar inmiddels allang aan de andere kant van de tafel. Een hoop kan geautomatiseerd worden, als de voorkant goed is ingericht en dat is-ie nooit bij het mkb. Om een heel simpel voorbeeld te noemen kan je niet steunen op de elektronische autorisatie van een bankbetaling als bij ziekte iedereen de passcode van de calculator heeft en zo kan je wel even doorgaan.
pi_212537727
quote:
0s.gif Op donderdag 22 februari 2024 15:09 schreef nostra het volgende:

[..]
Achttien jaar gedaan, maar inmiddels allang aan de andere kant van de tafel. Een hoop kan geautomatiseerd worden, als de voorkant goed is ingericht en dat is-ie nooit bij het mkb. Om een heel simpel voorbeeld te noemen kan je niet steunen op de elektronische autorisatie van een bankbetaling als bij ziekte iedereen de passcode van de calculator heeft en zo kan je wel even doorgaan.
Juist, controls moeten dan waterdicht wil je substantive over kunnen slaan.
pi_212538201
Van Lanschot Kempen gaat ook als een speer, 50% meer winst.
Dividend weer verhoogd.

Blijft een leuk aandeel, gaat ook niet weg.
pi_212538303
PostNL, het échte bedrijf.
Soort van NS, potentie tot forse kostenreductie maar wordt nooit toegepast.
pi_212538746
quote:
0s.gif Op donderdag 22 februari 2024 14:28 schreef nostra het volgende:

[..]
Leunt wel heel zwaar op kantoren zo op het eerste oog. Aan de andere kant relatief weinig vreemd vermogen dus afwaarderingen zijn papieren verliezen. Maturity van huurcontracten in DE lijkt vrij kort, maar geen idee wat daar gebruikelijk is. Succes met de (luxe ;) ) keuze.
Heel luxe, dat besef ik. Daarnaast ben ik ook een beetje nerveus: ik kan het laten zoals het is, de andere fondsen zijn eeeeerrug conservatief belegd (dividend, weinig risico). Of ik kan het omgooien en herbeleggen voor de, vanaf nu, langere termijn met meer risico bereidheid en wellicht meer rendement.

Wat ik natuurlijk niet wil, is overnemen en dan alles down the drain zien gaan. :') (zal wellicht zo'n vaart niet lopen, want fonds, maar toch).
pi_212538805
quote:
0s.gif Op donderdag 22 februari 2024 16:38 schreef Hojdhopper het volgende:

[..]
Heel luxe, dat besef ik. Daarnaast ben ik ook een beetje nerveus: ik kan het laten zoals het is, de andere fondsen zijn eeeeerrug conservatief belegd (dividend, weinig risico). Of ik kan het omgooien en herbeleggen voor de, vanaf nu, langere termijn met meer risico bereidheid en wellicht meer rendement.

Wat ik natuurlijk niet wil, is overnemen en dan alles down the drain zien gaan. :') (zal wellicht zo'n vaart niet lopen, want fonds, maar toch).
Overzetten naar S&P ETF oid een mogelijkheid?
pi_212539273
BESI kruipt al aardig naar m'n aankooporder van ¤165,10 per stuk toe.
Zou toch weer 150 x ¤14,90 korting per stuk zijn als dat erdoor gaat, de komende dagen.

Misschien zakt het nog wel verder maar daar doe je toch niets aan.
pi_212539452
Voor de liefhebbers:

Blue Orca is Short Fluence Energy, Inc. (NASDAQ: FLNC)

We are short Fluence Energy, Inc. (“Fluence” or the “Company”), because undisclosed to investors, the U.S. affiliate of its largest shareholder and corporate parent, Siemens, has a filed a lawsuit accusing Fluence of a laundry list of embarrassing and costly engineering and design failures, false representations, and most notably fraud.

Incredibly, Fluence has yet to disclose this ongoing lawsuit to investors. News has not leaked as the claim is not readily available on PACER. We had to send a courier to a court in Arlington, Virginia, to fetch a copy of the counterclaim. But the contents, in our opinion are material and incendiary. We think this lawsuit explains why its largest shareholder, Siemens, has ceased to be major customer and has begun to sell its shares.

To make matters worse, we learned from a former Fluence employee that AES, Fluence’s other corporate parent and its largest customer, is frustrated with its current contract with Fluence and is eager to use its size and leverage to obtain better pricing. It can do so once it sells down a portion of its stake, which it began doing in December 2023. With AES already selling its shares and losing its vested interest in propping up Fluence’s stock, we think it is only a matter of time before it hammers Fluence on pricing and withdraws financial support.

This is a financially untenable situation for Fluence, which is chronically unprofitable, facing active and potential lawsuits for hundreds of millions in total damages, and has historically incinerated cash at a rate that would burn through its current net unrestricted cash position in less than a year. We think that Fluence is on the precipice of being abandoned without the critical subsidies historically bestowed upon it by related parties who have already begun to sell, but who still collectively have another 117.7 million shares to dump onto the market. This, together with a recently filed 135.7 million share shelf, could overwhelmingly dilute the limited float of just 60.6 million shares as the Company addresses its historical cash burn.

Ultimately, we think Fluence is facing a perfect storm of crushing lawsuits, angry customers, major shareholders withdrawing generous subsidies, massive insider dumping and a tidal wave of coming dilution.

A copy of the report can be downloaded here.
pi_212539464
quote:
0s.gif Op donderdag 22 februari 2024 17:22 schreef TheFreshPrince het volgende:
BESI kruipt al aardig naar m'n aankooporder van ¤165,10 per stuk toe.
Zou toch weer 150 x ¤14,90 korting per stuk zijn als dat erdoor gaat, de komende dagen.

Misschien zakt het nog wel verder maar daar doe je toch niets aan.
De 0,10 deed het hem?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')