[ ] Geschiktquote:Op woensdag 7 februari 2024 21:08 schreef Bocaj het volgende:
Omtzigt doodmoe...
https://www.telegraaf.nl/(...)sterk-hij-is-doodmoe
Istie weer hoorquote:Op donderdag 8 februari 2024 19:18 schreef Niels0Kurovski het volgende:
Beginnen de PVV-fans al een beetje te zweten?
Het is niet makkelijk om Omtzigt binnen te houden. Hij twijfelt, draait, durft niks hard te maken, twijfelt nog meer. Het is niet voor niets dat men een functie elders voor hem wilde. Hij is gewoon geen leider en totaal niet geschikt om mee samen te werken.quote:Op donderdag 8 februari 2024 16:59 schreef Black_Baron het volgende:
[..]
Het werd ze op een presenteerblaadje aangeboden. PVV de grootste. En BBB de grootste in de eerste Kamer. En samen kunnen ze het goed vinden. Ze hoefden alleen Omtzigt binnen boort te houden. Want Dilan deed graag mee.
En het dan zo verprutsen. Het is echt ongelooflijk. Ze kennen Omtzigt toch? Ze wisten, zeker Geert, wat voor vlees ze in de kuip hadden. Wat een domme fout van Wilders. Het lijkt wel een amateur. Dat was het enige..Omtzigt aan boord houden. En zelfs dat verprutst die.
Nederland had beter op de VVD kunnen stemmen voor rechts beleid.
Want als dit niet meer goed komt, hebben we straks premier Timmermans. En reken maar dat ie niet met 'katholieke gluiper' of 'zure Dilan' op X begint te strooien.
Ik had eigenlijk liever gehad dat PVV zou gaan regeren om ze vervolgens op hun plaat te zien gaan.quote:Op donderdag 8 februari 2024 19:19 schreef Mubassie het volgende:
[..]
Istie weer hoor![]()
Je zult wel opgelucht zijn voor nu
Was het niet zo dat Omtzigt functie elders sloeg op zijn kritiek op de Toeslagenaffaire?quote:Op donderdag 8 februari 2024 19:21 schreef Richestorags het volgende:
Het is niet voor niets dat men een functie elders voor hem wilde.
Heb je het niet gevolgd? Omtzigt zegt al vanaf dag een, zowel voor als na de verkiezingen, dat zijn rol in de TK is. En niet in de regering. Hooguit met gedoogsteun. Hij is nergens op gedraaid. Toen niet, en nu niet.quote:Op donderdag 8 februari 2024 19:21 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Het is niet makkelijk om Omtzigt binnen te houden. Hij twijfelt, draait, durft niks hard te maken, twijfelt nog meer. Het is niet voor niets dat men een functie elders voor hem wilde. Hij is gewoon geen leider en totaal niet geschikt om mee samen te werken.
Omtzigt zit in de positie dat hij verantwoordelijkheid kan nemen voor zwakke overheidsfinancin (moet nemen) en loopt weg. Wat ben je dan voor een waardeloze eikel? Het land moet geregeerd worden en de diepe slagen van Rutte IV moeten worden hersteld, dan is je eigen ego totaal niet van belang.
Ja daar schieten we iets mee opquote:Op donderdag 8 februari 2024 19:22 schreef Niels0Kurovski het volgende:
[..]
Ik had eigenlijk liever gehad dat PVV zou gaan regeren om ze vervolgens op hun plaat te zien gaan.
Ik dacht dat beloftes die zonder gedraai en twijfel worden gedaan, alleen nog geaccepteerd worden als men ze vervolgens wel na komt?quote:Op donderdag 8 februari 2024 19:21 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Het is niet makkelijk om Omtzigt binnen te houden. Hij twijfelt, draait, durft niks hard te maken, twijfelt nog meer. Het is niet voor niets dat men een functie elders voor hem wilde. Hij is gewoon geen leider en totaal niet geschikt om mee samen te werken.
Omtzigt zit in de positie dat hij verantwoordelijkheid kan nemen voor zwakke overheidsfinancin (moet nemen) en loopt weg. Wat ben je dan voor een waardeloze eikel? Het land moet geregeerd worden en de diepe slagen van Rutte IV moeten worden hersteld, dan is je eigen ego totaal niet van belang.
Omtzigt heeft nooit een burn-out gehad. Hij deed alsof nadat het kabinet Rutte en het CDA achter hem aanzaten.quote:Op donderdag 8 februari 2024 18:55 schreef Breekfast het volgende:
Ik begin er steeds meer in te geloven dat Omtzigt de boel heeft laten klappen omdat hij inderdaad weer tegen een burn-out aanloopt.
Dat iemand gevoelig is voor een burn-out kun je diegene niet kwalijk nemen, maar dat hij zichzelf weer heeft overschat en te veel hooi op zijn vork neemt door een hele partij uit de grond te stampen, en vervolgens niet thuis geeft, dat kun je hem wel heel erg aanrekenen.
Dit is totaal onverantwoordelijk gedrag.
Nou conclusie van dat rapport is dat Omzigt een onbetrouwbaar gladjakker is, die bang is om verantwoordelijkheid te nemen. Functie elders....quote:Op donderdag 8 februari 2024 19:34 schreef Nebelwerfer het volgende:
Ik ben wel verrekte benieuwd naar dat rapport ondertussen.
Dit.quote:Op donderdag 8 februari 2024 19:22 schreef Niels0Kurovski het volgende:
[..]
Ik had eigenlijk liever gehad dat PVV zou gaan regeren om ze vervolgens op hun plaat te zien gaan.
Je moet het maar durven stellen, nadat je de brieven van ministeries minstens een week achtergehouden hebtquote:Op donderdag 8 februari 2024 20:03 schreef Black_Baron het volgende:
De conclusie is volgens Plasterk dat Omtzigt geen respect voor de informateur geeft.
Nogal schaamteloos ja.quote:Op donderdag 8 februari 2024 20:12 schreef Leandra het volgende:
[..]
Je moet het maar durven stellen, nadat je de brieven van ministeries minstens een week achtergehouden hebt
De informateur zit er voor de politici, niet andersom.quote:Op donderdag 8 februari 2024 20:03 schreef Black_Baron het volgende:
De conclusie is volgens Plasterk dat Omtzigt geen respect voor de informateur geeft.
Plasterk is gewoon met modder aan het gooien omdat ie zelf premier wilde worden.quote:Op donderdag 8 februari 2024 20:20 schreef Hexagon het volgende:
[..]
De informateur zit er voor de politici, niet andersom.
Ja die zal wel van zijn roze wolk gedonderd zijn.quote:Op donderdag 8 februari 2024 20:31 schreef Black_Baron het volgende:
[..]
Plasterk is gewoon met modder aan het gooien omdat ie zelf premier wilde worden.
Nou, zijn ijdelheid tilt hem al weer snel naar ongekende hoogtequote:Op donderdag 8 februari 2024 20:32 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ja die zal wel van zijn roze wolk gedonderd zijn.
Ook in dit verhaal is het duidelijk dat informateur Plasterk niet over de juiste kwaliteiten beschikt.quote:Op donderdag 8 februari 2024 20:27 schreef KaheemSaid het volgende:
Wat een mooie reconstructie op de NRC site:
Lange discussies, weinig sturing van de informateur: de formatiegesprekken waren langzaam verzand
RECONSTRUCTIE Tot ieders verbazing liep NSC-leider Pieter Omtzigt dinsdag weg bij de formatiegesprekken. Wat is er gebeurd? Over hoe opgebouwd wantrouwen kon exploderen.
Yep.quote:Op donderdag 8 februari 2024 20:36 schreef FYazz het volgende:
Zijn ze nu allemaal werkelijk zo blind daar? Na alles wat we de afgelopen jaren van Omtzigt hebben gezien is het wel duidelijk geworden dat je hem niet moet pushen of moet kleineren.
Omtzigt moet je juist de tijd geven en een arm om de schouder leggen. Hij is een streber met principes, het moet goed zitten qua data en gevoel, hij moet kunnen wikken en wegen en wordt eer of principe aangetast dan zorgt dat direct voor frictie en een wond bij Omtzigt.
Als ik zo teruglees hoe de gesprekken zijn verlopen werd veel druk gelegd bij Omtzigt.
Hij moest zonder inhoudelijke details besluiten nemen, mocht het ook niet teveel over de details hebben, hij moest gecordineerde tweets sturen. Dat is teveel gepush.
En daar komen de beschamende tweets van partners waarmee hij een toekomstig kabinet probeert te vormen nog bij.
Ook een blinde had kunnen zien aankomen dat het gevoel bij Omtzigt niet goed zat.
Terug naar zijn droombaan als -checks notes- columnist van de telegraafquote:Op donderdag 8 februari 2024 20:31 schreef Black_Baron het volgende:
[..]
Plasterk is gewoon met modder aan het gooien omdat ie zelf premier wilde worden.
Ik denk dat Timmermans wel blij zal zijn dat Roon een nieuw doelwit heeft.quote:Op donderdag 8 februari 2024 20:45 schreef PippenScottie het volgende:
[..]
Terug naar zijn droombaan als -checks notes- columnist van de telegraaf
Die man is wel ver afgegleden
Oh dat komt nooit meer goed.quote:Op donderdag 8 februari 2024 20:46 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ik denk dat Timmermans wel blij zal zijn dat Roon een nieuw doelwit heeft.
Zoveel zei Omzicht al toen hij bij Humberto zat: de financin waren de laatste druppel. Maar die setting bij Humberto was echt debiel - Lubach vatte dat mooi samen: zit Omzicht aan tafel, laat je eerst 3 man aan het woord over "wat Omzicht er van zou vinden". Toen die obligatie journo's hun verhaal hadden afgedraaid kwam er een zwaar geframede vraag met een kutantwoord. Verder kwam of nam hij nauwelijks het woord.quote:Op donderdag 8 februari 2024 14:54 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Ik vind het argument van de financin op zich ook niet sterk. Want als de formatiepoging echt strandt, zal de andere kant er ook iets mee moeten. En denkt Omtzigt dan dat Nederland beter af is zonder hem?
Op nu.nl staat een samenvatting van het hele gebeuren. En ik denk dat het toch de hele setting geweest is. Wilders die erop hintte dat Omtzigt een katholieke gluiperd is. Informatie die gelekt is naar de Telegraaf. En dan nu weer informatie die tegenvalt en waarbij Omtzigt het gevoel heeft dat het achtergehouden is. Dan speelt het burn-out gevoel ook weer op.
Schop onder de hol mag ie hebben. Te veel druk, kom nou.quote:Op donderdag 8 februari 2024 20:36 schreef FYazz het volgende:
Zijn ze nu allemaal werkelijk zo blind daar? Na alles wat we de afgelopen jaren van Omtzigt hebben gezien is het wel duidelijk geworden dat je hem niet moet pushen of moet kleineren.
Omtzigt moet je juist de tijd geven en een arm om de schouder leggen. Hij is een streber met principes, het moet goed zitten qua data en gevoel, hij moet kunnen wikken en wegen en wordt eer of principe aangetast dan zorgt dat direct voor frictie en een wond bij Omtzigt.
Als ik zo teruglees hoe de gesprekken zijn verlopen werd veel druk gelegd bij Omtzigt.
Hij moest zonder inhoudelijke details besluiten nemen, mocht het ook niet teveel over de details hebben, hij moest gecordineerde tweets sturen. Dat is teveel gepush.
En daar komen de beschamende tweets van partners waarmee hij een toekomstig kabinet probeert te vormen nog bij.
Ook een blinde had kunnen zien aankomen dat het gevoel bij Omtzigt niet goed zat.
En wat is daarvan het resultaat? Nu is ie weg.quote:Op donderdag 8 februari 2024 20:50 schreef cabe0002 het volgende:
[..]
Schop onder de hol mag ie hebben. Te veel druk, kom nou.
Hopelijk functie elders voor Pietertje en iemand anders die het mag proberen want deze gozer gijzelt het land nu met zijn tere zieltje. Of gedoog kabinet....quote:Op donderdag 8 februari 2024 20:53 schreef Black_Baron het volgende:
[..]
En wat is daarvan het resultaat? Nu is ie weg.![]()
Wie ziet dit nog hersteld worden?
Ieder zijn manier van werken.quote:Op donderdag 8 februari 2024 20:50 schreef cabe0002 het volgende:
[..]
Schop onder de hol mag ie hebben. Te veel druk, kom nou.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.NIET aanklikken! https://youtu.be/xp18TKxsbVM?si=3ty6rKpcYlU5zf9d
quote:Op donderdag 8 februari 2024 21:05 schreef Bocaj het volgende:
Nieuwe verkiezingen: Wilders 1000 zetels!Het zal allemaal wel.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Voorlopig zijn er geen nieuwe verkiezingen en is Omtzigt wel een belangrijk persoon voor de formatie.
Goed gewerkt Geert!![]()
quote:Op donderdag 8 februari 2024 21:05 schreef Bocaj het volgende:
Nieuwe verkiezingen: Wilders 1000 zetels!Maar 45 mensen op de kieslijst, moet er minimaal 30 vinden voor de nieuwe verkiezingen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
3 maanden ban vanwege vvmu en gewoon n op n teksten overnemen van linkse users waar de PVV in DENK/Links wordt veranderd mag blijkbaar niet. Doei.
Wie weet was daar een reden voor. Bovendien is het apart dat de anderen daar geen bezwaar tegen hadden.quote:Op donderdag 8 februari 2024 20:12 schreef Leandra het volgende:
[..]
Je moet het maar durven stellen, nadat je de brieven van ministeries minstens een week achtergehouden hebt
Wat een onzin lees ik toch allemaal. Ik heb het artikel ook gelezen en het bevestigt juist mijn beeld dat de beste man totaal ongeschikt is. Besluiten nemen? Over wat? Het ging in de 1e formatieronde alleen over de basis, om te onderzoeken of er een mogelijkheid was voor een coalitie. Daarna, tijdens de echte formatie, is de tijd om besluiten te nemen. Nu zijn er maanden verspild dankzij die oetlul door nodeloos gezever over grondrechten en de rechtsstaat. Een 'arm om de schouder leggen' van Omtzigt? Een schop onder zijn reet kan hij krijgen.quote:Op donderdag 8 februari 2024 20:36 schreef FYazz het volgende:
Ik vond het eigenlijk wel geinig dat de duiders eerst gingen. Daarna het verhaal van Omtzigt. Was meteen een check hoe goed ze het doen.quote:Op donderdag 8 februari 2024 20:50 schreef AgLarrr het volgende:
[..]
Zoveel zei Omzicht al toen hij bij Humberto zat: de financin waren de laatste druppel. Maar die setting bij Humberto was echt debiel - Lubach vatte dat mooi samen: zit Omzicht aan tafel, laat je eerst 3 man aan het woord over "wat Omzicht er van zou vinden". Toen die obligatie journo's hun verhaal hadden afgedraaid kwam er een zwaar geframede vraag met een kutantwoord. Verder kwam of nam hij nauwelijks het woord.
En daar wreekt zich vervolgens dat Pieter wel een goed kamerlid maar geen goed bestuurder is. Hij had daar het momentum moeten pakken en dat verhaal klip en klaar neer moeten zetten. Je zit niet voor Jan Lul op prime time in een talkshow: "het proces loopt niet zoals wij willen, sneren over en weer doen afbreuk aan het vertrouwen, we krijgen daags voor de eindstreep cruciale info te laat en we vinden onze coalitiepartners daar te lichtzinnig over. Al met al voor ons de reden om de gesprekken af te ronden en het verslag van de informateur af te wachten."
Klaar. Maar dat verzaakt hij en dus belandt alle shit bij hem ipv de rest, slepen ze die burnout er weer bij, etc.
En hij had niet moeten appen maar bellen.
Nogmaals of Omtzigt geschikt is voor een leidersrol kun je zeker bediscussiren. Persoonlijk zie ik zijn kracht meer achter de schermen op de inhoud.quote:Op donderdag 8 februari 2024 21:24 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Wat een onzin lees ik toch allemaal. Ik heb het artikel ook gelezen en het bevestigt juist mijn beeld dat de beste man totaal ongeschikt is. Besluiten nemen? Over wat? Het ging in de 1e formatieronde alleen over de basis, om te onderzoeken of er een mogelijkheid was voor een coalitie. Daarna, tijdens de echte formatie, is de tijd om besluiten te nemen. Nu zijn er maanden verspild dankzij die oetlul door nodeloos gezever over grondrechten en de rechtsstaat. Een 'arm om de schouder leggen' van Omtzigt? Een schop onder zijn reet kan hij krijgen.
Niet eens met je conclusie. Als Omtzigt in dit stadium al moet worden behandeld als Chinees porselein dan heeft het natuurlijk helemaal geen zin om berhaupt met hem in een coalitie te willen. De wereld draait niet om Omtzigt.quote:Op donderdag 8 februari 2024 21:32 schreef FYazz het volgende:
[..]
Nogmaals of Omtzigt geschikt is voor een leidersrol kun je zeker bediscussiren. Persoonlijk zie ik zijn kracht meer achter de schermen op de inhoud.
Ik stel alleen dat ik op basis van Omtzigts karakter en handelen eerder deze uitkomst al in de lucht zag hangen en dat ook Wilders/Plasterk hier rekening mee hadden kunnen (moeten) houden als hun doel was om NSC binnenboord te houden.
Laatste keer nogmaalsquote:Op donderdag 8 februari 2024 21:36 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Niet eens met je conclusie. Als Omtzigt in dit stadium al moet worden behandeld als Chinees porselein dan heeft het natuurlijk helemaal geen zin om berhaupt met hem in een coalitie te willen. De wereld draait niet om Omtzigt.
Hij heeft zelf ook via Twitter gecommuniceerd, laatst nog toen Caroline weigerde om de boeren te veroordelen. Daar had hij wel een punt overigens.quote:Op donderdag 8 februari 2024 21:44 schreef FYazz het volgende:
[..]
Laatste keer nogmaals, of Omtzigt berhaupt geschikt is kun je bediscussiren.
Ik had vooraf al twijfels, maar Wilders ging voor deze samenstelling en wilde perse NSC erbij. Dan zitten er ook consequenties aan deze keus verbonden en zul je ook met de persoon moeten dealen.
Tja, Chinees porselein.
Tuurlijk Omtzigt is wat gevoelig en principieel, aan de andere kant ga ik ook niet gezellig om de tafel zitten met mijn collega's als deze de avond ervoor negatieve uitspraken hebben gedaan op een of ander online platform.
Timmermans doet dit soort uitlatingen over Omtzigt niet. De rechtstaat zal bij hem ook veel minder een issue zijn.quote:Op donderdag 8 februari 2024 21:44 schreef FYazz het volgende:
[..]
Laatste keer nogmaals, of Omtzigt berhaupt geschikt is kun je bediscussiren.
Ik had vooraf al twijfels, maar Wilders ging voor deze samenstelling en wilde perse NSC erbij. Dan zitten er ook consequenties aan deze keus verbonden en zul je ook met de persoon moeten dealen.
Tja, Chinees porselein.
Tuurlijk Omtzigt is wat gevoelig en principieel, aan de andere kant ga ik ook niet gezellig om de tafel zitten met mijn collega's als deze de avond ervoor negatieve uitspraken hebben gedaan op een of ander online platform.
Zoals toen ook bij de gedoogsteun van Wilders?quote:Op donderdag 8 februari 2024 21:36 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Niet eens met je conclusie. Als Omtzigt in dit stadium al moet worden behandeld als Chinees porselein dan heeft het natuurlijk helemaal geen zin om berhaupt met hem in een coalitie te willen. De wereld draait niet om Omtzigt.
https://nieuwrechts.nl/96(...)iezers-teleurgesteldquote:Op donderdag 8 februari 2024 22:21 schreef Vis1980 het volgende:
Ik lees alleen maar wat vooral PVV-stemmers er van vinden en dan komt men niet verder dan 'mooi, dan wordt de PVV groter', maar zijn hier ook NSC-stemmers? Ik wil wel eens weten of ze ook daadwerkelijk nu overstappen of dat ze juist geloven in Omtzicht. Ze hebben daar ook vorige keer op gestemd, misschien vertrouwen zij er wel op dat Omtzicht de juiste keuze heeft gemaakt.
Die zwevertjes zitten nu alweer aan de PVV kant. En bedankt he jongensquote:Op donderdag 8 februari 2024 22:21 schreef Vis1980 het volgende:
Ik lees alleen maar wat vooral PVV-stemmers er van vinden en dan komt men niet verder dan 'mooi, dan wordt de PVV groter', maar zijn hier ook NSC-stemmers? Ik wil wel eens weten of ze ook daadwerkelijk nu overstappen of dat ze juist geloven in Omtzicht. Ze hebben daar ook vorige keer op gestemd, misschien vertrouwen zij er wel op dat Omtzicht de juiste keuze heeft gemaakt.
NSC gestemd en dit is gewoon pure BS. De reden is vaag en de afhandeling is ronduit schandalig. Ff appje sturen, een dag later je secondant een brief laten afleveren en zelf nergens op komen dagen of uitleg geven in een serieuze kritische setting?quote:Op donderdag 8 februari 2024 22:21 schreef Vis1980 het volgende:
Nouja hij moet zich als hij premier wil worden wel afvagen of zijn acties helpen of niet. En dergelijke tweets helpen het onderlinge vertrouwen zeker niet, je kunt als premier en leider van een regering niet op de man blijven spelen.quote:Op donderdag 8 februari 2024 17:19 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Die verantwoordelijkheid ligt niet enkel bij hem h. Kan er sowieso weinig aan doen als Omtzigt opeens rare sprongen maakt. En hij heeft nog niks om zeep geholpen. Een formatie is nog steeds mogelijk. Laten we eerst maar even 300 dagen afwachten voordat we gaan roepen dat hij gefaald heeft en dat het zo lang duurt?
Valt me ook wel tegen van Plasterk. Nee hij is niet beledigd. Maar het instituut heeft wel respect nodig. Met andere woorden, hij is wel beledigd.quote:Op donderdag 8 februari 2024 20:31 schreef Black_Baron het volgende:
[..]
Sowieso, waarom zou Plasterk een goede informateur zijn?quote:Op donderdag 8 februari 2024 23:33 schreef tizitl2 het volgende:
Dan is er nog Plasterk, aangesteld om te informeren en de chemie te bevorderen, die nu een frontale aanval op een van de deelnemers inzet. Vierkant ongeschikt dus, dat hij dat vindt is een maar als informateur ga je niet op die manier naar de media, dat is pas gebrek aan respect voor het instituut.
Om nog maar niet te spreken over alle lekken naar de Telegraaf waar hij columnist is. Een formateur die zelf respect heeft voor zijn ambt zou daar de partijen op aanspreken. Tenzij hij het lek is, natuurlijk.quote:Op donderdag 8 februari 2024 20:12 schreef Leandra het volgende:
[..]
Zoals de peilingen er nu bij staan groeit de PVV maar verliezen de partijen waar hij mee wil regeren meer zetels dan hij wint. En dat is nog op basis van een De Hond peiling die rechts altijd hoger peilt dan de rest.quote:Op donderdag 8 februari 2024 22:28 schreef suijkerbuijk het volgende:
[..]
https://nieuwrechts.nl/96(...)iezers-teleurgesteld
https://nos.nl/nieuwsuur/(...)zigt-blijf-aan-tafel
https://www.hartvannederl(...)f-na-formatiebesluit
Wel vele zijn er niet mee eens.
Erger nog velen melden ook dat als er nieuwe verkiezingen gaan komen op pvv gaan stemmen.
Ik heb NSC gestemd, en ik vond het na al dat gesneer nog lang duren. En daarnaast ben ik blij dat die kast-PVV'ers nu afhaken zodat er een iets zuiverere kern overblijft, want dat zijn de enigen die hierover zeiken.quote:Op donderdag 8 februari 2024 22:21 schreef Vis1980 het volgende:
De enige neutrale bron in je lijst sluit niet aan bij je woorden.quote:Op donderdag 8 februari 2024 22:28 schreef suijkerbuijk het volgende:
[..]
https://nieuwrechts.nl/96(...)iezers-teleurgesteld
https://nos.nl/nieuwsuur/(...)zigt-blijf-aan-tafel
https://www.hartvannederl(...)f-na-formatiebesluit
Wel vele zijn er niet mee eens.
Erger nog velen melden ook dat als er nieuwe verkiezingen gaan komen op pvv gaan stemmen.
Nee was op nu.nlquote:Op vrijdag 9 februari 2024 00:05 schreef Nattekat het volgende:
[..]
De enige neutrale bron in je lijst sluit niet aan bij je woorden.
Wie zegt dat hij ze er niet op aansprak?quote:Op vrijdag 9 februari 2024 00:00 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Om nog maar niet te spreken over alle lekken naar de Telegraaf waar hij columnist is. Een formateur die zelf respect heeft voor zijn ambt zou daar de partijen op aanspreken. Tenzij hij het lek is, natuurlijk.
Wist je nog niet dat er Fok!’ers bij de besprekingen waren die precies weten wat er is gebeurd en wat de motieven van Plasterk waren?quote:Op vrijdag 9 februari 2024 04:17 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Wie zegt dat hij ze er niet op aansprak?
Ja, interessante TV, stevige spanningsboog ook, maar als ik Omzicht was zou ik daar nooit meer aan tafel gaan zitten. Funest voor zijn beeldvorming en boodschap.quote:Op donderdag 8 februari 2024 21:25 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Ik vond het eigenlijk wel geinig dat de duiders eerst gingen. Daarna het verhaal van Omtzigt. Was meteen een check hoe goed ze het doen.
Plasterk is een vriend van Wilders, daarom is 'ie formateur. Niet omwille zijn skill set.quote:Op donderdag 8 februari 2024 23:41 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Sowieso, waarom zou Plasterk een goede informateur zijn?
Hij is lang geleden minister geweest en de laatste jaren vooral bezig met meninkjes ventileren in de Telegraaf.
Informeren en formeren is gewoon een vak, niet iets dat iedereen -die van zichzelf vindt dat hij geschikt is- zo eventjes doet.
Uitslagen zijn ook altijd rechtser dan de peilingen.quote:Op vrijdag 9 februari 2024 00:02 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Zoals de peilingen er nu bij staan groeit de PVV maar verliezen de partijen waar hij mee wil regeren meer zetels dan hij wint. En dat is nog op basis van een De Hond peiling die rechts altijd hoger peilt dan de rest.
Dus al heeft hij 50 zetels, regeren gaat dan nog steeds niet lukken.
Beeldvorming had met zijn eigen onduidelijkheid te maken. Gister kwam eindelijk de aap uit de mouw.quote:Op vrijdag 9 februari 2024 08:43 schreef AgLarrr het volgende:
[..]
Ja, interessante TV, stevige spanningsboog ook, maar als ik Omzicht was zou ik daar nooit meer aan tafel gaan zitten. Funest voor zijn beeldvorming en boodschap.
quote:Op vrijdag 9 februari 2024 10:47 schreef Claudia_x het volgende:
Een observatie van een universitair hoofddocent politicologie die ik deel:
Het imago van Omtzigt dat zich nu vormt, is een stuk minder positief, vindt Van der Kolk. "Bij mij ontstaat nu het beeld dat hij iemand is die constant vraagt om meer informatie en vindt dat hij te weinig genformeerd is. Dat heeft hij als parlementarir vaak laten zien. Maar hij heeft nog niet laten zien dat hij kan besturen. Een bestuurder moet op basis van beperkte informatie toch beslissingen nemen. Omtzigt heeft daar zichtbaar moeite mee."
quote:Op vrijdag 9 februari 2024 05:16 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Wist je nog niet dat er Fok!’ers bij de besprekingen waren die precies weten wat er is gebeurd en wat de motieven van Plasterk waren?
‘t Is allemaal maar gegis natuurlijk op basis van politieke sympathien.
Tjeerd is dan ook een naar mannetje dat niet op eigen kracht de Kamer is binnen gebleven.quote:Op vrijdag 9 februari 2024 12:59 schreef Breekfast het volgende:
Ik hoop dat Caroline een beetje bijgekomen is van de onveilige werksituatie. Verschrikkelijk wat haar is overkomen, ze moet doodsangsten hebben uitgestaan toen Tjeerd haar met de ellenboog aantikte.
https://www.omropfryslan.(...)alleerd-als-kamerlidquote:Toch mag De Groot nu weer plaatsnemen in het parlement, omdat D66-Kamerleden Hanneke van der Werf en Ilana Rooderkerk met zwangerschapsverlof zijn of gaan.
Vond dat laatste wel opmerkelijk, is dat gebruikelijk in een formatie? Daar hebben ze bij Financin toch gewoon ramingen voor die je kunt gebruiken?quote:Demissionair minister Van Weyenberg van Financin herkent zich niet in het beeld dat er "iets onbegrijpelijks" aan de hand is met de overheidsfinancin. Die zijn volgens hem "heel gezond". "Ik heb geen enkele indicatie dat het dit jaar anders is dan andere jaren. Er zijn altijd tegenvallers en risico's en die passen we netjes in in de begroting."
Van Weyenberg reageert op de terugtrekking van NSC uit deze formatieronde. Partijleider Omtzigt zei dat hij pas op het laatste moment inzage kreeg in nieuwe financile tegenvallers. Dat was voor hem een belangrijke reden om te stoppen met de gesprekken over een nieuw kabinet.
De nieuwe minister van Financin, die minister Kaag is opgevolgd, "wil geen recensie van de formatie geven". Maar hij ziet dus geen reden tot zorg. "Volgens mij staan we er prima voor."
Hij wijst erop dat er in deze formatieronde aan alle ministeries is gevraagd om een lijst met tegenvallers en risico's. Het was een open vraag, stelt hij, "en dan gaan ze heel lange lijsten aanleveren en dat snap ik". Volgens hem staan er op die lijsten ook veel "stiekeme wensen". "Ik zag vergelijkingen met lijstjes van kinderen met Sinterklaas en dat herken ik wel als minister van Financin."
Sarcasme niet herkennenquote:Op vrijdag 9 februari 2024 13:18 schreef thedeedster het volgende:
[..]
Tjeerd is dan ook een naar mannetje dat niet op eigen kracht de Kamer is binnen gebleven.
[..]
https://www.omropfryslan.(...)alleerd-als-kamerlid
Tsja, omgaan met vrouwenhaat is nu eenmaal niet makkelijk.quote:Op vrijdag 9 februari 2024 12:59 schreef Breekfast het volgende:
Ik hoop dat Caroline een beetje bijgekomen is van de onveilige werksituatie. Verschrikkelijk wat haar is overkomen, ze moet doodsangsten hebben uitgestaan toen Tjeerd haar met de ellenboog aantikte.
Maar is er al beeld van gevonden? Van wat haar overkomen is.quote:Op vrijdag 9 februari 2024 12:59 schreef Breekfast het volgende:
quote:Op vrijdag 9 februari 2024 14:13 schreef capricia het volgende:
[..]
Maar is er al beeld van gevonden? Van wat haar overkomen is.
En bij welk tijdsframe zien wie die stoot of dat gesis? Waardoor er een onveilige werkomgeving onstond.quote:
Ergens aan het einde pasquote:Op vrijdag 9 februari 2024 14:17 schreef capricia het volgende:
[..]
En bij welk tijdsframe zien wie die stoot of dat gesis? Waardoor er een onveilige werkomgeving onstond.
Nou, ik zie het niet.quote:
Het lijkt mij inderdaad dat Omtzigt best gewild was afgelopen dinsdag. Je kan dan volgens mij best wel wat voorwaarden stellen aan de vorm. Maar dan moet je zelf nog je verhaal duidelijk hebben.quote:Op vrijdag 9 februari 2024 10:36 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Beeldvorming had met zijn eigen onduidelijkheid te maken. Gister kwam eindelijk de aap uit de mouw.
Columniste Marianne Zwagerman denkt er ook zo over in de Telegraaf (Premium artikel)quote:Op donderdag 8 februari 2024 16:10 schreef GwanGwaa het volgende:
[..]
Ik lees veelvuldig dat Omtzigt in het autistisch spectrum zit. Vraag me af of dit klopt. Serieuze vraag
Alleen heb ik wat moeite haar serieus te nemen. Zij is toch een complotdenkster?quote:Op vrijdag 9 februari 2024 15:29 schreef Papabear het volgende:
[..]
Columniste Marianne Zwagerman denkt er ook zo over in de Telegraaf (Premium artikel)
https://www.telegraaf.nl/(...)n-in-de-tweede-kamer
Je dient gewoon met je tengels van anderen af te blijven.quote:Op vrijdag 9 februari 2024 13:04 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Je moet wel bijna wachten tot op het einde, maar je ziet de doodsangsten bijna in de ogen in van Kerrowlaajin. Bijna.
Als je het fragment kijkt zie je ook dat Kerrowlaajin prima kan uitdelen, maar dat incasseren kennelijk wel heul erg moeilijk is.
Gewoon even aantikken om de aandacht te vragen, is echt niet zo erg.quote:Op vrijdag 9 februari 2024 20:06 schreef Cruzinats het volgende:
[..]
Je dient gewoon met je tengels van anderen af te blijven.
Dit was inderdaad ernstig fysiek geweldquote:Op vrijdag 9 februari 2024 20:06 schreef Cruzinats het volgende:
[..]
Je dient gewoon met je tengels van anderen af te blijven.
Zie je die niet hoe ze die poffert op haar neus krijgt. Wat een schoft zeg die Tjeerdquote:Op vrijdag 9 februari 2024 14:17 schreef capricia het volgende:
[..]
En bij welk tijdsframe zien wie die stoot of dat gesis? Waardoor er een onveilige werkomgeving onstond.
quote:Op vrijdag 9 februari 2024 22:08 schreef Aberkullie het volgende:
[..]
Zie je die niet hoe ze die poffert op haar neus krijgt. Wat een schoft zeg die Tjeerd
Hier zie je toch duidelijk dat ie haar vol op haar neus mept, wat een videobeelden!quote:Op vrijdag 9 februari 2024 22:08 schreef Aberkullie het volgende:
[..]
Zie je die niet hoe ze die poffert op haar neus krijgt. Wat een schoft zeg die Tjeerd
Heb het gekeken maar aanraking zien is hier niet eenvoudig.quote:Op vrijdag 9 februari 2024 22:26 schreef capricia het volgende:
[..]
Hier zie je toch duidelijk dat ie haar vol op haar neus mept, wat een videobeelden!
[ twitter ]
Het is alleen vervelend dat dat andere mens er de hele tijd zo doorheen ouwehoert.
Die vraag hangt wel vaker boven Omtzigt, een heel goed kamerlid/controleur van het bestuur, maar bestuurder zijn is wel een andere tak van sport.quote:Op vrijdag 9 februari 2024 10:47 schreef Claudia_x het volgende:
Een observatie van een universitair hoofddocent politicologie die ik deel:
Het imago van Omtzigt dat zich nu vormt, is een stuk minder positief, vindt Van der Kolk. "Bij mij ontstaat nu het beeld dat hij iemand is die constant vraagt om meer informatie en vindt dat hij te weinig genformeerd is. Dat heeft hij als parlementarir vaak laten zien. Maar hij heeft nog niet laten zien dat hij kan besturen. Een bestuurder moet op basis van beperkte informatie toch beslissingen nemen. Omtzigt heeft daar zichtbaar moeite mee."
Dan nog, dat we dankzij Omtzigt uberhaupt van het ongetwijfelde debacle dat Wilders I zou zijn verlost mogen blijven blijft een ereteken waardig.quote:Op vrijdag 9 februari 2024 23:16 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Die vraag hangt wel vaker boven Omtzigt, een heel goed kamerlid/controleur van het bestuur, maar bestuurder zijn is wel een andere tak van sport.
(Maar dit geldt ook wel een beetje voor Wilders)
Hoor je hem niet sissen dan?quote:Op vrijdag 9 februari 2024 22:45 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Heb het gekeken maar aanraking zien is hier niet eenvoudig.
Laten we het hopen. Vertrouw Omtzigt daar helaas nog niet echt in…quote:Op vrijdag 9 februari 2024 23:23 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Dan nog, dat we dankzij Omtzigt uberhaupt van het ongetwijfelde debacle dat Wilders I zou zijn verlost mogen blijven blijft een ereteken waardig.
Neuh, dit is over en uit. Wat verbazingwekkender is, is dat Omtzigt er ooit serieus aan is begonnen.quote:Op zaterdag 10 februari 2024 00:19 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Laten we het hopen. Vertrouw Omtzigt daar helaas nog niet echt in…
Omtzigt steunde Rutte 1 tot en met 3, inclusief het vorige experiment met de PVV… Werkelijke principes heeft hij tot nu toe nooit getoond.quote:Op zaterdag 10 februari 2024 00:37 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Neuh, dit is over en uit. Wat verbazingwekkender is, is dat Omtzigt er ooit serieus aan is begonnen.
Maak van die weken maar maanden. Dit gaat echt niet opschieten.quote:Op zaterdag 10 februari 2024 00:41 schreef EttovanBelgie het volgende:
Affijn, we gaan nu zes, zeven weken aanmodderen, er komt een labiel minderheidskabinet met ja-maar-gedoogesteun, de hele zooi dondert in no time in elkaar en aan het eind van het liedje wordt de VVD weer de grootste.
Goed mogelijk ja, al acht ik het huidige leiderschap van de VVD ook nog wel in staat het geheel te verprutsen door al te opportunistisch te werk te gaan.quote:Op zaterdag 10 februari 2024 00:41 schreef EttovanBelgie het volgende:
Affijn, we gaan nu zes, zeven weken aanmodderen, er komt een labiel minderheidskabinet met ja-maar-gedoogesteun, de hele zooi dondert in no time in elkaar en aan het eind van het liedje wordt de VVD weer de grootste.
Omtzigt zat in 2010 bij het kamp dat tegen een gedoogakkoord met de PVV was. Maar hij heeft zich neergelegd bij het besluit van het congres.quote:Op zaterdag 10 februari 2024 00:43 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Omtzigt steunde Rutte 1 tot en met 3, inclusief het vorige experiment met de PVV… Werkelijke principes heeft hij tot nu toe nooit getoond.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |