abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 7 februari 2024 @ 12:21:48 #201
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_212330668
quote:
0s.gif Op woensdag 7 februari 2024 12:19 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Ik weet het, wat dan inderdaad?

Het "probleem" zit 'm een beetje in het sentiment van de Nederlandse maatschappij anno 2024. Miljoenen mensen willen Wilders dus graag de kans geven om een frisse wind door de politiek te laten waaien, maar in de praktijk lijkt men er dus niet uit te komen. Het is niet zo dat die achterban dan opeens denkt; laten we dan maar over links gaan stemmen.

Al met al krijg je dan een onbestuurbare situatie ja.
Het maakt verder niet uit wie de 76 uiteindelijk bij elkaar weten te rapen, het blijft hetzelfde aantal stemmers natuurlijk. Dus ja, ook miljoenen mensen hebben gestemd voor wat anders dan PVV.
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
pi_212330873
Pieter wil niet meer met PVV. *O*
Aan het typen...
pi_212330943
quote:
0s.gif Op woensdag 7 februari 2024 11:57 schreef probeer het volgende:

[..]
En dan? Stel nou he ..

Deze formaties lopen helemaal stuk.
Juni 2024 nieuwe verkiezingen.
PVV stijgt naar 45+. VVD, NSC, BBB dalen. PvdGLA krimpt ietsjes. CDA en D66 herstellen 1-3 zetels (terugkrabbelaars van NSC en PvdGLA). Christenen blijven ongeveer gelijk, FvD blijft irrelevant.
Zomerreces.
Nieuwe formatie. PVV mag eerst, en kan eigenlijk alleen maar weer met dezelfde partijen rond de tafel.

Wat is er dan veranderd? Is Geerts onderhandelingspositie aan die tafel dan sterker, wanneer hij nog net zo hard als nu, die andere 3 partijen nodig heeft om uiteindelijk bij de koning zijn krabbeltje te zetten (of hoe dat dan ook gaat) voor Wilders 1?
Links en de traditionele “grootste” partijen zullen ook het liefst een kabinet met Wilders en de BBB zien dunkt me. Liever nieuwe verkiezingen nadat het nieuwe kabinet brandend ineen is gestort dan dat ze er niet uit komen. Liever goed duidelijk dat de PVV en BBB incapabel zijn dan dat ze in de slachtofferrol (nog meer) kunnen kruipen.
  woensdag 7 februari 2024 @ 12:52:04 #204
200994 Kriegel
Ik ben overrated
pi_212331010
quote:
Maximaal 4 regels
Maximaal 250 tekens
(te kort? neem een abonnement)
pi_212331117
twitter
  woensdag 7 februari 2024 @ 13:08:34 #206
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_212331164
Pieter houdt zich aan zijn beloftes: "eruit komen met Wilders onwaarschijnlijk, toch proberen".

Bij deze afgevinkt, succes d'r mee verder.
"Ill fares the land, to hastening ills a prey;
Where wealth accumulates, and men decay"

- Oliver Goldsmith, The Deserted Village
pi_212331210
quote:
0s.gif Op woensdag 7 februari 2024 13:02 schreef Jacy-Jacy het volgende:
[ twitter ]
Ik wil de PVV in een kabinet, maar misschien moet hij wat minder tweeten en wat meer focussen op het rond krijgen van een PVV/VVD/BBB kabinet. Voordat we straks inderdaad weer richting een links (oh nee, wacht, VVD/NSC/D66/GL is eigenlijk centrum rechts) kabinet stormen. Want die nieuwe verkiezingen gaan inderdaad niet komen.
  Moderator woensdag 7 februari 2024 @ 13:13:01 #208
236264 crew  capricia
pi_212331214
quote:
[ twitter ]
En maar oppositie voeren.
Terwijl hij zelf in de lead is en het zijn formatie betreft. :+
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_212331238
quote:
0s.gif Op woensdag 7 februari 2024 12:52 schreef Kriegel het volgende:

[..]
[ afbeelding ]
Dat is eerder Prins Bernhard
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_212331240
quote:
7s.gif Op woensdag 7 februari 2024 13:12 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
Ik wil de PVV in een kabinet, maar misschien moet hij wat minder tweeten en wat meer focussen op het rond krijgen van een PVV/VVD/BBB kabinet. Voordat we straks inderdaad weer richting een links (oh nee, wacht, VVD/NSC/D66/GL is eigenlijk centrum rechts) kabinet stormen. Want die nieuwe verkiezingen gaan inderdaad niet komen.
Wie bepaalt er eigenlijk of er nieuwe verkiezingen komen?
pi_212331268
quote:
0s.gif Op woensdag 7 februari 2024 13:15 schreef Jacy-Jacy het volgende:

[..]
Wie bepaalt er eigenlijk of er nieuwe verkiezingen komen?
De kamer gok ik als er een meerderheid voor is.
  woensdag 7 februari 2024 @ 13:26:26 #212
165264 Puzzie
#freepalestine
pi_212331355
quote:
[ twitter ]
Wilders :')
Met zijn schapen gedoe
My age is very
Inappropriate
for my behavior
pi_212331489
quote:
0s.gif Op woensdag 7 februari 2024 11:57 schreef KaheemSaid het volgende:
Om welke thema’s behalve migratie precies?
Op dit moment gaat het primair om migratie. Dus de rest is bijzaak.
Op woensdag 26 oktober 2022 07:33 schreef Lospedrosa:
“Kan gebeuren in een live uitzending dat je je een beetje laat meeslepen er bleert dat je kinderen maar moet verbranden.”
pi_212331594
quote:
7s.gif Op woensdag 7 februari 2024 13:12 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
Dat is geen meerderheid. Een coalitie zonder NSC wordt een bijna onmogelijke opgave. En als Pieter zegt dat hij het opgeeft omdat de schatkist er zo slecht voor staat, dan wil dat zeggen dat hij in geen enkel kabinet wil. Dus nieuwe verkiezingen, met een grote kans dat NSC flink gaat verliezen.
pi_212331632
quote:
0s.gif Op woensdag 7 februari 2024 13:44 schreef Vincent_student het volgende:

[..]
Dat is geen meerderheid. Een coalitie zonder NSC wordt een bijna onmogelijke opgave. En als Pieter zegt dat hij het opgeeft omdat de schatkist er zo slecht voor staat, dan wil dat zeggen dat hij in geen enkel kabinet wil. Dus nieuwe verkiezingen, met een grote kans dat NSC flink gaat verliezen.
Met hem weet je het maar nooit. Denk dat het gewoon een excuus is om niks met de PVV te hoeven doen. Als er andere partijen aankloppen zullen die slechte financiën opeens geen probleem meer zijn.
pi_212331681
quote:
[ twitter ]
Ik hoop wel dat dit kabinet er komt, en dat daarna een hele hoop PVV stemmers zich heel hard gaan afvragen waarom ze nou precies een rechts kabinet wilden.
Цой жив
pi_212331822
Er zijn nu amper nog werkbare oplossingen richting een nieuw kabinet :?
blablablabla
pi_212331828
quote:
0s.gif Op woensdag 7 februari 2024 13:50 schreef Zwoerd het volgende:

[..]
Ik hoop wel dat dit kabinet er komt, en dat daarna een hele hoop PVV stemmers zich heel hard gaan afvragen waarom ze nou precies een rechts kabinet wilden.
Dat weten ze al, de Buut'nlanders moeten het slechter hebben dan zijzelf.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_212331876
Toen Geert Wilders hem een katholieke gluiperd noemde, wist ik dat het nooit wat zou worden.
pi_212331895
quote:
0s.gif Op woensdag 7 februari 2024 14:03 schreef grrrrg het volgende:
Toen Geert Wilders hem een katholieke gluiperd noemde, wist ik dat het nooit wat zou worden.
Inderdaad ja. Toen wist ik dat alleen al op basis van een vertrouwensband die je wel in een formatie moet hebben het sowieso ging falen.
Op woensdag 26 oktober 2022 07:33 schreef Lospedrosa:
“Kan gebeuren in een live uitzending dat je je een beetje laat meeslepen er bleert dat je kinderen maar moet verbranden.”
pi_212331968
quote:
1s.gif Op woensdag 7 februari 2024 11:04 schreef dop het volgende:

[..]
Billen wassen, tomaten plukken, en schoonmaak werkzaamheden zijn te min voor AI.
Ze is nu juist niet zo goed in handwerk en laag betaalde baantjes
AI is wel zeer goed in het analyseren van schema's en werkflows. Ooit een SF verhaaltje gelezen waar het juist de managers en afdelingshoofden waren die als eerste door AI werden vervangen. AI kon immers veel beter precies de arbeidsbehoefte per locatie bepalen en in de oortjes van de arbeiders doorgeven wat ze moesten uitvoeren voor optimale efficientie.

Mogen de Polen blijven plukken, kunnen de dikbetaalde managers aan het basisloon.
beter een knipoog dan een blauw oog
pi_212332338
quote:
0s.gif Op woensdag 7 februari 2024 13:44 schreef Vincent_student het volgende:

[..]
Vandaar ook dat het me niet zou verbazen als het in essentie gaat om de noodzaak van arbeidsmigratie om de financiën op orde te houden en in Wilders' fantasieland moet de realiteit buigen voor zijn wens, waar de andere rechtse partijen dat wel accepteren, maar niet zo hardop zeggen.
“That's why they call it the American Dream, because you have to be asleep to believe it.”― George Carlin
pi_212332769
https://www.ad.nl/politie(...)links-pvda~a986ca53/

Stukje er uit

Dat Omtzigt het niet meer zag zitten, heeft hij niet in die bijeenkomst gemeld. Plasterk heeft de vier onderhandelaars nog wel uitgenodigd om woensdagavond bij elkaar te komen, maar die uitnodiging heeft Omtzigt vooralsnog afgeslagen. Wilders is daar woest over. ,,Omtzigt heeft het hazenpad gekozen.’’

Ook Yesilgöz hoopt dat Omtzigt toch nog ingaat op de uitnodiging van Plasterk om nog een keer met elkaar om tafel te gaan. ,,Dat lijkt me wel zo netjes als je maanden in gesprek bent.’’ Ze wil van hemzelf horen waarom hij nu niet verder wil praten over de vorming van een rechts meerderheidskabinet.

Het steekt Yeşilgöz dat Omtzigt zijn beweegredenen wel uit de doeken heeft gedaan aan een talkshowtafel, maar de andere betrokkenen bij de kabinetsformatie slechts met een appje heeft geïnformeerd. Dat bericht kwam ook pas nadat het nieuws al via de pers was uitgelekt.

Wat ik denk.

Omtzigt leg gewoon een bom er onder.
Nooit niet de bedoeling geweest dat hij zo hoog stond tijdens zijn eerste verkiezing ronde.
Man wilde net als pvv janken aan de zijkant.
En daardoor verder gaan met wat hij mee bezig was.

Ik hoop op nieuw stemmen.
Dan kan Omtzigt op zijn plek zijn ergens in het midde zonder verantwoordelijkheid.

Tenslotte het is bizar dat bij een show te melden.
En de mensen waar je jaren met respect om moet gaan in de kabinet of je nu wel of niet samen werkt
Met een app zo te reageren als of je een verkering uit maakt .
Jammer zegt eigenlijk genoeg dat het geen man is
Wel misschien nog last van zijn burnout.
pi_212333597
quote:
2s.gif Op woensdag 7 februari 2024 13:59 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Dat weten ze al, de Buut'nlanders moeten het slechter hebben dan zijzelf.
Als ik het goed begrepen heb, wil de PVV slechts dat de criminele buitenlanders het hier niet al te goed hebben.
pi_212333650
Suijkerbuijk zit er niet zover naast denk ik. Omtzigt wil helemaal niet regeren maar had geen keuze om toch te gaan praten met de 3 rechtse partijen. Vanaf het begin zat hij moeilijk te doen, continu alert om bij de eerste de beste mogelijkheid het hazenpad te kiezen.
pi_212333800
quote:
7s.gif Op woensdag 7 februari 2024 13:47 schreef AlwaysHappy het volgende:
Met hem weet je het maar nooit. Denk dat het gewoon een excuus is om niks met de PVV te hoeven doen. Als er andere partijen aankloppen zullen die slechte financiën opeens geen probleem meer zijn.
Nouja het PVV program blinkt totaal niet uit in financiële degelijkheid, dat van de BBB ook niet trouwens.

Beide zijn de grootst mogelijke onzin op dat gebied: overal extra geld heen maar tegelijkertijd een flinke lastenverlichting, dat kan alleen in het sprookjesbos. De voormalig regering van Griekenland zou zich er nog voor schamen.

Als je met financiën iets wilt kun je dat beter met andere partijen doen die op dat gebied wel serieuze plannen hebben, inclusief hoe deze te betalen. Het laten doorrekenen is wat dat betreft een prima indicatie.
pi_212333852
quote:
0s.gif Op woensdag 7 februari 2024 16:43 schreef tizitl2 het volgende:

[..]
Nouja het PVV program blinkt totaal niet uit in financiële degelijkheid, dat van de BBB ook niet trouwens.

Beide zijn de grootst mogelijke onzin op dat gebied: overal extra geld heen maar tegelijkertijd een flinke lastenverlichting, dat kan alleen in het sprookjesbos. De voormalig regering van Griekenland zou zich er nog voor schamen.

Als je met financiën iets wilt kun je dat beter met andere partijen doen die op dat gebied wel serieuze plannen hebben, inclusief hoe deze te betalen. Het laten doorrekenen is wat dat betreft een prima indicatie.
Maar ook dan zouden de financiën een rommel zijn. Dan zouden linkse partijen ook een hoop van hun plannen niet uit kunnen laten voeren, maar dat is dan vast anders omdat die tenminste wel geld tegen het klimaat aangooien bv. Het geld is er wel, het gaat alleen naar dat soort projectjes.
pi_212333908
quote:

En dat dan samen met de VVD die er altijd prat op gaat de uitgaven streng onder controle te houden en Omtzigt die van hypersolide degelijkheid zijn onderscheidende kenmerk probeert te maken.

Het was bij voorbaat al kansloos. Zelfs als je alle andere enorme verschillen buiten beschouwing laat. Mensen denken: vier rechtse partijen, dus de verschillen zullen vast klein zijn. Nou, integendeel.
"Wenn ein Nazi am Tisch sitzt, und daneben 10 andere, die dasitzen und mit ihm diskutieren, dann hast du einen Tisch mit 11 Nazis."
pi_212333997
quote:

[..]
Het laten doorrekenen is wat dat betreft een prima indicatie.
Volgens Omtzigt is laten doorrekenen geen garantie dat je er dan geen financiële zooi van kunt maken.

Hij laat de (in)formatie toch nu (vooralsnog) klappen of zijn interpretatie dat de overheidsfinanciën niet op orde zijn. En dat mag je het afgelopen kabinet/de afgelopen kabinetten (met doorreken partijen) dan aanrekenen.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_212334095
quote:
0s.gif Op woensdag 7 februari 2024 16:36 schreef Pleun2011 het volgende:
Suijkerbuijk zit er niet zover naast denk ik. Omtzigt wil helemaal niet regeren maar had geen keuze om toch te gaan praten met de 3 rechtse partijen. Vanaf het begin zat hij moeilijk te doen, continu alert om bij de eerste de beste mogelijkheid het hazenpad te kiezen.
Als dit het geval was dan zou die de woordvoering omtrend zijn exit toch beter voor elkaar hebben?
pi_212334128
quote:
Hij roept op tot een extraparlementair kabinet. Hij vertrouwt niet dat de tokkies van de PVV en BBB goede bewindspersonen kunnen leveren. Daar zit volgens mij het echte probleem.

In deze constructie kan hij ook roepen dat hij niet echt met de PVV in een kabinet is gegaan.
  woensdag 7 februari 2024 @ 17:17:50 #232
9362 Dubbelzuurrr
Humanistisch misantroop
pi_212334387
quote:
Yesilgöz heeft hem (extra) in die hoek gedrukt door zich bij voorbaat geen volwaardig deelnemende partij te verklaren. En als het Omtzigt niet al op dag 0 duidelijk was dat er met PVV geen zinnig beleid te maken viel, dan toch zeker op dag 2 - dus dan wacht je maar tot de eerste duidelijke vertraging van de trein om er van af te springen. Op zich prima timing, lijkt me. Al dat Judasgekraai op Twitter was er toch wel gekomen, of de stekker er nu na 2 of na 60 dagen uit gaat.

En hazen kiezen meestal niet voor niks het hazenpad. Meestal is er dan een jager in de buurt.
It is no measure of health to be well adjusted to a profoundly sick society.
pi_212334611
quote:

[..]

Wat voor grote uitgaves wilden zij doen die niet realistisch bleken? Eigen risico en tandarts kan ik opnoemen, maar wat nog meer ?
pi_212334650
Hartstikke leuk, al die analyses over wat het “echte probleem” is. Maar ik wil politici die gewoon eerlijk zijn en niet politici die verhullende taal gebruiken en duiken. Geen goede beurt voor Omtzigt dit, met z’n zogenaamd nieuwe bestuurscultuur.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 7 februari 2024 @ 17:43:48 #235
426493 crew  PippenScottie
pi_212334733
quote:
0s.gif Op woensdag 7 februari 2024 17:37 schreef Claudia_x het volgende:
Hartstikke leuk, al die analyses over wat het “echte probleem” is. Maar ik wil politici die gewoon eerlijk zijn en niet politici die verhullende taal gebruiken en duiken. Geen goede beurt voor Omtzigt dit, met z’n zogenaamd nieuwe bestuurscultuur.
Omtzigt is juist de enige die van het begin duidelijk heeft aangegeven dat het heel moeilijk zou worden om tot een akkoord te komen. Hoe duidelijk wil je het hebben?
My friends all drive horses
pi_212334794
quote:
1s.gif Op woensdag 7 februari 2024 17:43 schreef PippenScottie het volgende:

[..]
Omtzigt is juist de enige die van het begin duidelijk heeft aangegeven dat het heel moeilijk zou worden om tot een akkoord te komen. Hoe duidelijk wil je het hebben?
Nou, ik wil nu een duidelijke reden hebben. Is dat zo moeilijk?

En ik vind het onbegrijpelijk dat je je gesprekspartners niet fatsoenlijk informeert dat je wil stoppen met praten en waarom je dat wil. Als je dat niet kunt, hoe kun je dan ooit in een regering fungeren?

Rutte had wat dat betreft beter door wat nodig is om het land te besturen. Omtzigt toont zichzelf wederom meer een oppositieman.
  woensdag 7 februari 2024 @ 17:47:45 #237
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_212334801
quote:
0s.gif Op woensdag 7 februari 2024 14:14 schreef Knipoogje het volgende:

[..]
AI is wel zeer goed in het analyseren van schema's en werkflows. Ooit een SF verhaaltje gelezen waar het juist de managers en afdelingshoofden waren die als eerste door AI werden vervangen. AI kon immers veel beter precies de arbeidsbehoefte per locatie bepalen en in de oortjes van de arbeiders doorgeven wat ze moesten uitvoeren voor optimale efficientie.

Mogen de Polen blijven plukken, kunnen de dikbetaalde managers aan het basisloon.
Interessante observatie, dank.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
  woensdag 7 februari 2024 @ 17:47:57 #238
505619 Origami94
#FreeKlopkoek
pi_212334802
quote:
Er valt simpelweg niet te regeren met de VVD en PVV. Doen alsof die partijen nu heilig zijn na Milders en Yesilgoz is een dood zonde.

CDA, PVDA en D66 weten er alles van.

Maar nee Omtzigt gaat het dit keer echt lukken.
  woensdag 7 februari 2024 @ 17:48:36 #239
505619 Origami94
#FreeKlopkoek
pi_212334809
quote:
0s.gif Op woensdag 7 februari 2024 17:47 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Nou, ik wil nu een duidelijke reden hebben. Is dat zo moeilijk?

En ik vind het onbegrijpelijk dat je je gesprekspartners niet fatsoenlijk informeert dat je wil stoppen met praten en waarom je dat wil. Als je dat niet kunt, hoe kun je dan ooit in een regering fungeren?

Rutte had wat dat betreft beter door wat nodig is om het land te besturen. Omtzigt toont zichzelf wederom meer een oppositieman.
Rutte heeft het inderdaad goed gedaan :')
  woensdag 7 februari 2024 @ 17:52:06 #240
56749 BlaZ
pi_212334844
quote:
0s.gif Op woensdag 7 februari 2024 17:02 schreef Confetti het volgende:

[..]
Hij roept op tot een extraparlementair kabinet. Hij vertrouwt niet dat de tokkies van de PVV en BBB goede bewindspersonen kunnen leveren. Daar zit volgens mij het echte probleem.

In deze constructie kan hij ook roepen dat hij niet echt met de PVV in een kabinet is gegaan.
Dat zou wel in lijn liggen met de technocratische ideeën van hem inderdaad.
pi_212334845
Mooie analyse trouwens in de Volkskrant. Deze observatie vind ik interessant:

“Een Haagse wijsheid wil dat onervaren politici luisteren naar ieder woord dat wordt gezegd; doorgewinterde politici luisteren naar wat er niet wordt gezegd. En wat er woensdag niet werd gezegd: we hebben geen vertrouwen meer in Omtzigt, we willen niks meer met hem te maken hebben, hij kan het karakterologisch niet aan. Journalisten gaven genoeg voorzetjes om af te rekenen met Omtzigt: geen van de drie leiders ging erop in.”
  woensdag 7 februari 2024 @ 17:53:42 #242
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_212334869
Van Ranst _O_

twitter
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_212334943
quote:
0s.gif Op woensdag 7 februari 2024 17:35 schreef Scorpie het volgende:

[..]
Wat voor grote uitgaves wilden zij doen die niet realistisch bleken? Eigen risico en tandarts kan ik opnoemen, maar wat nog meer ?
Uitgaven (en dit is niet eens volledig):

- 10k politieagenten
- Loonsverhoging in de zorg
- Meer handen aan het bed
- Meer verpleeghuisplekken
- Aow naar 65
- Meer huurtoeslag
- Kleinere klassen (dus meer leraren)
- Extra investeringen in wegen

Maar ook aan de inkomsten:
- Afschaffen BTW op voeding
- Afschaffen Vliegtax
- Verlagen brandstofaccijns, energiebelasting, BTW op energie
- Forse lastenverlichting voor huishoudens

Oftewel zeer fors meer eruit en veel minder inkomsten, dat gaat vast goed :')

En ja ze doen dingen als minder publieke omroep en ontwikkelingssamenwerking, maar dat is op de totale begroting kleingeld en zorg en sociale zekerheid zijn dat zeker niet.
pi_212334947
Timmermans is natuurlijk 100% hopium, zou niet weten wie er met hem in zee wil gaan.
pi_212334954

Ze hebben het onderwerp 'Grondwet' na een tijdje maar opzij geschoven _O-
  woensdag 7 februari 2024 @ 17:59:49 #246
56749 BlaZ
pi_212334967
quote:
84s.gif Op woensdag 7 februari 2024 17:53 schreef Starhopper het volgende:
Van Ranst _O_

[ twitter ]
Het doet recht aan de verkiezingsuitslag, maar geen recht, volgens de opiniepeilingen althans, aan wat de meerderheid van de Nederlanders voor kabinet wenst.

Met name voor de VVD wordt het zo een lastig verhaal. Die worden gemarginaliseerd bij én een deelname aan een kabinet over links en bij nieuwe verkiezingen.
pi_212334980
quote:
84s.gif Op woensdag 7 februari 2024 17:53 schreef Starhopper het volgende:
Van Ranst _O_

[ twitter ]
Een frustratie van veel stemmers is dat politici na de verkiezingen iets anders doen dan ze beloven of voor doen komen. Technisch gezien is het democratisch om een meerderheid te zoeken, maar het is natuurlijk niet in de geest van de democratie als je dat doen met partijen die erg ver van je afstaan en als je coalities smeedt die je stemmers liever niet zien.

Dit geldt niet zozeer voor Omtzigt, maar de VVD moet bijvoorbeeld voorzichtig zijn als het gaat om samenwerking met links.
  woensdag 7 februari 2024 @ 18:01:50 #248
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_212334997
quote:
0s.gif Op woensdag 7 februari 2024 18:00 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Een frustratie van veel stemmers is dat politici na de verkiezingen iets anders doen dan ze beloven of voor doen komen. Technisch gezien is het democratisch om een meerderheid te zoeken, maar het is natuurlijk niet in de geest van de democratie als je dat doen met partijen die erg ver van je afstaan en als je coalities smeedt die je stemmers liever niet zien.

Dit geldt niet zozeer voor Omtzigt, maar de VVD moet bijvoorbeeld voorzichtig zijn als het gaat om samenwerking met links.
Er is dan een meerderheid dus dit is wat de meerderheid van de stemmers wil zien.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_212335008
quote:

[..]

Rechtse stemmers moeten maar eens beseffen dat ze geen rechts kabinet krijgen omdat een groot deel van de rechtse stem naar dorpsidioten gaat waar niet mee te regeren valt.
  woensdag 7 februari 2024 @ 18:03:19 #250
9362 Dubbelzuurrr
Humanistisch misantroop
pi_212335022
quote:

[..]

Ja, daarom heeft Yesilgöz voor de verkiezingen natuurlijk ook zo ondubbelzinnig afstand genomen van de PVV.
pi_212335046
quote:
84s.gif Op woensdag 7 februari 2024 18:01 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Er is dan een meerderheid dus dit is wat de meerderheid van de stemmers wil zien.
Nee, dat maak ik je net duidelijk…
pi_212335086
quote:
0s.gif Op woensdag 7 februari 2024 18:02 schreef Breekfast het volgende:

[..]
Rechtse stemmers moeten maar eens beseffen dat ze geen rechts kabinet krijgen omdat een groot deel van de rechtse stem naar dorpsidioten gaat waar niet mee te regeren valt.
Politici moeten maar eens begrijpen dat het niet handig is een substantiële minderheid te negeren en isoleren. Ik ga zelf in ieder geval een ruk naar rechts maken als er nieuwe verkiezingen komen.
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 7 februari 2024 @ 18:12:16 #253
426493 crew  PippenScottie
pi_212335114
quote:
0s.gif Op woensdag 7 februari 2024 18:09 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Politici moeten maar eens begrijpen dat het niet handig is een substantiële minderheid te negeren en isoleren. Ik ga zelf in ieder geval een ruk naar rechts maken als er nieuwe verkiezingen komen.
Volgens mij zit een substantiële minderheid niet aan de formatietafel
My friends all drive horses
  Moderator / Redactie Sport woensdag 7 februari 2024 @ 18:13:49 #254
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_212335128
quote:
1s.gif Op woensdag 7 februari 2024 17:52 schreef Claudia_x het volgende:
Mooie analyse trouwens in de Volkskrant. Deze observatie vind ik interessant:

“Een Haagse wijsheid wil dat onervaren politici luisteren naar ieder woord dat wordt gezegd; doorgewinterde politici luisteren naar wat er niet wordt gezegd. En wat er woensdag niet werd gezegd: we hebben geen vertrouwen meer in Omtzigt, we willen niks meer met hem te maken hebben, hij kan het karakterologisch niet aan. Journalisten gaven genoeg voorzetjes om af te rekenen met Omtzigt: geen van de drie leiders ging erop in.”
De Volkskrant en Omtzigt is sowieso wel een leuk verhaal. Als je neutraal nieuws wil omtrent Omtzigt, moet je vooral niet de VK erbij pakken.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_212335258
Moe zijn na een paar weekjes praten :') Mensen die Pietertje als redder van dit land zien :')

Meneer weet alles beter maar heeft zelf vervolgens niet de ballen om beslissingen te nemen. Totaal ongeschikt voor de politiek deze slapjanus.
De heer is mijn herder, maar honderd euro brengt me verder.
  woensdag 7 februari 2024 @ 18:22:56 #256
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_212335276
Doen of je moe/ziek bent is gewoon standaard manipulatie
  woensdag 7 februari 2024 @ 18:23:21 #257
241690 kibo
Semper Fidelis
pi_212335283
Ik krijg steeds meer de indruk dat Omtzigt ongeschikt is voor een zware politieke functie.
Wanneer de druk toeneemt raakt hij of overspannen, of neemt onbegrijpelijke beslissingen.
Dit gaat hoe dan ook NSC forse klappen opleveren bij volgende verkiezingen zolang hij daar aan het roer staat.
Pieter moet gewoon kamerlid blijven.
  woensdag 7 februari 2024 @ 18:24:11 #258
9362 Dubbelzuurrr
Humanistisch misantroop
pi_212335301
quote:
0s.gif Op woensdag 7 februari 2024 18:09 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Dat doe je dan wel op vreemde gronden, want er wordt niet geisoleerd en niet genegeerd. En 'nieuwe bestuurscultuur' is van Rutte, niet van Omtzigt. De PVV heeft nog zat kansen om andere partijen te betrekken; alsof NSC moét formeren om PVV aan een coalitiemeerderheid te helpen. Dat is gewoon kul, en daar een persoonlijke 'ruk naar rechts' mee rechtvaardigen niet meer dan een gezocht excuus.
pi_212335313
quote:
0s.gif Op woensdag 7 februari 2024 17:59 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Het doet recht aan de verkiezingsuitslag, maar geen recht, volgens de opiniepeilingen althans, aan wat de meerderheid van de Nederlanders voor kabinet wenst.

Met name voor de VVD wordt het zo een lastig verhaal. Die worden gemarginaliseerd bij én een deelname aan een kabinet over links en bij nieuwe verkiezingen.
Als je recht wil gaan doen aan de opiniepeilingen heb je elke anderhalve week een nieuwe regering nodig :P

Wat de VVD betreft: waarom denk je dat ze die gedoogrol wilden? Lekker pijltjes gooien op de andere 3 partijen zonder bestuurservaring. De kans dat daar dingen misgaan door gebrek aan ervaring is vrij groot, vervolgens hebben ze wel de rechtse kiezer bediend en kunnen ze in een oppositierol alle teleurgestelde afhakers opzuigen.

Als het al te bont wordt trekken ze de stekker er uit en voilà, VVD weer op 35 zetels.
  woensdag 7 februari 2024 @ 18:26:46 #260
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_212335340
Snap niet waarom OMtzigt een reputatie wil opbouwen om bij alles en niets overspannen en ziek te worden. Tis een zwakkeling.
Man is de baas, vrouw kent haar plaats.
pi_212335349
Lange tijd dacht ik dat Pieter zeer onbehoorlijk was behandeld binnen het CDA. Maar als hij daar 21 jaar lang met enige regelmaat dergelijke fratsen heeft uitgehaald dan kan ik mij wel voorstellen dat ze hem een positie elders wensten.

Daarnaast sluit ik nog altijd niet uit dat de uitslag van de lijstrekkersverkiezing bij het CDA niet overeenkwam met de stemming. Maar degene die de uitslag mogelijk hebben gemanipuleerd, hadden het fiasco dat wij nu zien mogelijk al zien aankomen.
  woensdag 7 februari 2024 @ 18:29:00 #262
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_212335376
quote:
0s.gif Op woensdag 7 februari 2024 18:27 schreef maan_man het volgende:
Lange tijd dacht ik dat Pieter zeer onbehoorlijk was behandeld binnen het CDA. Maar als hij daar 21 jaar lang met enige regelmaat dergelijke fratsen heeft uitgehaald dan kan ik mij wel voorstellen dat ze hem een positie elders wensten.

Daarnaast sluit ik nog altijd niet uit dat de uitslag van de lijstrekkersverkiezing bij het CDA niet overeenkwam met de stemming. Maar degene die de uitslag mogelijk hebben gemanipuleerd, hadden het fiasco dat wij nu zien mogelijk al zien aankomen.
Reken erop dat ze bij het CDA met het raam dicht lachen _O-

Alleen wel zuur dat ze al hun zetels aan hem zijn verloren :D
Man is de baas, vrouw kent haar plaats.
  woensdag 7 februari 2024 @ 18:31:23 #263
65846 Bocaj
47th President.
pi_212335408
Maak er maar een zakenkabinet van. (Mensen die met de poten in de samenleving staan.)

Links mag van mij wel meedoen, maar streng asielbeleid en geen onzinnige linkse klimaathobby's. (Consumentje pesten!)
Een beetje linkse partij kijkt ook naar mensen die het moeilijk hebben, al is Wilders daar zeker ook links in.
pi_212335458
Nou dit is dan einde NSC. Wie breekt, betaalt :lijstje:
Op dinsdag 23 april 2024 10:41 schreef Solotovski het volgende:
Jij bent het zonnetje!!!
  woensdag 7 februari 2024 @ 18:34:08 #265
65846 Bocaj
47th President.
pi_212335466
quote:
7s.gif Op woensdag 7 februari 2024 18:26 schreef phpmystyle het volgende:
Snap niet waarom OMtzigt een reputatie wil opbouwen om bij alles en niets overspannen en ziek te worden. Tis een zwakkeling.
Laat hem alleen kamerwerk doen en verder niets. Daar is hij het beste in. :Y
pi_212335488
Lange tijd dacht ik dat Pieter zeer onbehoorlijk was behandeld binnen het CDA. Maar als hij daar 21 jaar met enige regelmaat dergelijke fratsen heeft uitgehaald dan kan ik mij wel voorstellen dat ze hem een positie elders wensten.

Daarnaast sluit ik nog altijd niet uit dat de uitslag van de lijstrekkersverkiezing bij het CDA niet overeenkwam met de stemming. Maar degene die de uitslag mogelijk hebben gemanupuleerd, hadden het fiasco dat wij nu zien mogelijk al zien aankomen.
quote:
0s.gif Op woensdag 7 februari 2024 18:24 schreef Dubbelzuurrr het volgende:

[..]
Dat doe je dan wel op vreemde gronden, want er wordt niet geisoleerd en niet genegeerd. En 'nieuwe bestuurscultuur' is van Rutte, niet van Omtzigt. De PVV heeft nog zat kansen om andere partijen te betrekken; alsof NSC moét formeren om PVV aan een coalitiemeerderheid te helpen. Dat is gewoon kul, en daar een persoonlijke 'ruk naar rechts' mee rechtvaardigen niet meer dan een gezocht excuus.
NSC hoeft helemaal niks, maar er zijn een paar basisbeginsel van fatsoen die zij en met name Omtzigt hier niet naleven. Eerst de media bellen dan je gesprekspartners, het vanavond niet netjes afsluiten, het op een kul reden laten klappen (begin dan niet aan die gesprekken.

Zou mij niks verbazen als Omtzigt nog altijd ziek is als straks over het verslag van de formateur wordt gedebatteerd.
pi_212335572
Verstandig besluit van Pieter Omtzigt. Het afbraakrisico met PVV en BBB is te groot danwel een zekerheid met hen in een kabinet te gaan zitten.
Rule of acquisition #214. Never begin a business negotiation on an empty stomach.
  woensdag 7 februari 2024 @ 18:42:32 #268
56749 BlaZ
pi_212335608
quote:
0s.gif Op woensdag 7 februari 2024 18:25 schreef tizitl2 het volgende:

[..]
Als je recht wil gaan doen aan de opiniepeilingen heb je elke anderhalve week een nieuwe regering nodig :P

Wat de VVD betreft: waarom denk je dat ze die gedoogrol wilden? Lekker pijltjes gooien op de andere 3 partijen zonder bestuurservaring. De kans dat daar dingen misgaan door gebrek aan ervaring is vrij groot, vervolgens hebben ze wel de rechtse kiezer bediend en kunnen ze in een oppositierol alle teleurgestelde afhakers opzuigen.

Als het al te bont wordt trekken ze de stekker er uit en voilà, VVD weer op 35 zetels.
Er was een opiniepeiling waarin 80+% van de VVD kiezers een coalitie met de PVV wilde, dat lijkt me vrij duidelijk. Maar je punt dat ook dergelijke opiniepeilingen regelmatig veranderen is zeker geldig.

Verder eens.
pi_212335735
quote:
0s.gif Op woensdag 7 februari 2024 17:59 schreef BlaZ het volgende:

[..]

Maar die worden nu ook gemarginaliseerd. Een kabinet met een PVV-stempel op migratie is voor hen namelijk ook onpraktisch, die kunnen ze in tegenstelling tot partijen als CDA of D66 nooit overtoepen op dat thema. Profileren op dat thema is veel simpeler als je de meest rechtse partij bent in een coalitie…

Overigens is de verkiezingsuitslag wat mij betreft de enige opiniepeiling met enige serieuze waarde.
pi_212335769
quote:

[..]

Wil je werkelijk beweren dat de VVD inhoudelijk dichter op de vrij extreme PVV staat dan op de partijen rond het politieke midden waar ze altijd constructief mee hebben samengewerkt?
  woensdag 7 februari 2024 @ 18:53:11 #271
9362 Dubbelzuurrr
Humanistisch misantroop
pi_212335785
quote:
0s.gif [b]Op woensdag 7 februari 2024 18:35 schreef maan_man het volgende:

NSC hoeft helemaal niks, maar er zijn een paar basisbeginsel van fatsoen die zij en met name Omtzigt hier niet naleven. Eerst de media bellen dan je gesprekspartners, het vanavond niet netjes afsluiten, het op een kul reden laten klappen (begin dan niet aan die gesprekken.

Zou mij niks verbazen als Omtzigt nog altijd ziek is als straks over het verslag van de formateur wordt gedebatteerd.
Ja, eens. Al die narcistische eigenaardigheidjes van Omtzigt vind ik ook niet bijster sterk, en dat zal nog wel wat meer kwaad bloed zetten. Maar sommigen lijken nog steeds te denken dat de overige 113 zetels zich maar naar zonnegod Wilders moeten buigen omdat het volk gesproken heeft. Alles wat afwijkt van een verwachte uitkomst van de formatie rechtvaardigt dan nóg meer afkeer van 'het establishment' - dat is een vicieuze cirkel die alleen maar meer ellende gaat opleveren. En aan het einde van het afvoerputje is het dan uiteindelijk opeens toch weer de schuld van Links.
pi_212335788
quote:
7s.gif Op woensdag 7 februari 2024 18:29 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Reken erop dat ze bij het CDA met het raam dicht lachen _O-

Alleen wel zuur dat ze al hun zetels aan hem zijn verloren :D
Die overlopers zullen zich volgende keer wel 2x bedenken voor ze op hem gaan stemmen.
pi_212335808
quote:
0s.gif Op woensdag 7 februari 2024 18:40 schreef Niels0Kurovski het volgende:
Verstandig besluit van Pieter Omtzigt. Het afbraakrisico met PVV en BBB is te groot danwel een zekerheid met hen in een kabinet te gaan zitten.
Wel een beetje lullig voor Rutte.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_212335853
quote:
1s.gif Op woensdag 7 februari 2024 18:33 schreef Mortaxx het volgende:
Nou dit is dan einde NSC. Wie breekt, betaalt :lijstje:
Dat gaat vooral op als daadwerkelijk kabinet valt. We zitten nu nog in een relatief vroege fase van een complexe formatie. Lijkt me wat vroeg om dit te stellen…
De kans dat er uiteindelijk een vorm van een kabinet komt is immers veel groter dan dit op verkiezingen binnen afzienbare termijn. Al zouden de EP-verkiezingen in juni wat dat betreft wel een interessant element kunnen vormen.
  woensdag 7 februari 2024 @ 19:02:04 #275
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_212335902
quote:
Wat NSC wel wil, wordt niet helemaal duidelijk, maar in de brief worden suggesties gedaan. Namelijk: "constructieve steun aan een minderheidskabinet of een breed extraparlementair kabinet". Het zijn twee kabinetsvormen die Omtzigt al vaker heeft genoemd, omdat daarbij een belangrijke rol is weggelegd voor de Tweede Kamer.
Dat klinkt mij in de oren als : Omtzigt durft geen verantwoording - daar is hij huiverig voor - aan maar wil wél heel erg graag een vinger in de pap hebben.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_212335965
quote:
0s.gif Op woensdag 7 februari 2024 19:02 schreef deedeetee het volgende:

[..]
Dat klinkt mij in de oren als : Omtzigt durft geen verantwoording - daar is hij huiverig voor - aan maar wil wél heel erg graag een vinger in de pap hebben.
Dat was ook gelijk de handicap van deze poging. NSC wilde niet in een kabinet, de VVD ook niet echt, de PVV kan niet en BBB wil wel en denkt het te kunnen maar ontbeert ook de kwaliteit.
  woensdag 7 februari 2024 @ 19:13:35 #277
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_212336094
quote:
10s.gif Op woensdag 7 februari 2024 19:05 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Dat was ook gelijk de handicap van deze poging. NSC wilde niet in een kabinet, de VVD ook niet echt, de PVV kan niet en BBB wil wel en denkt het te kunnen maar ontbeert ook de kwaliteit.
Erg jammer dat Omtzigt zelf ook een partij heeft opgericht. Zonder dat waren die stemmen naar andere partijen gegaan en zou een formatie wellicht gemakkelijk zijn. Met Timmermans aan de ene kant en Wilders aan de andere kant en er tussen in een rommeltje gaan we er niet snel uit komen.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_212336098
quote:
1s.gif Op woensdag 7 februari 2024 18:21 schreef KlapMongeaul het volgende:
Moe zijn na een paar weekjes praten :') Mensen die Pietertje als redder van dit land zien :')

Meneer weet alles beter maar heeft zelf vervolgens niet de ballen om beslissingen te nemen. Totaal ongeschikt voor de politiek deze slapjanus.
Ik vind zijn beslissing om eruit te stappen al zwak, maar dat hij er gewoon vandoor gaat en niet de ballen heeft om de andere onderhandelaars onder ogen te komen vind ik misselijkmakend. Wat een debiel.
pi_212336138
quote:
0s.gif Op woensdag 7 februari 2024 19:13 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]
Ik vind zijn beslissing om eruit te stappen al zwak, maar dat hij er gewoon vandoor gaat en niet de ballen heeft om de andere onderhandelaars onder ogen te komen vind ik misselijkmakend. Wat een debiel.
Kan me ook voorstellen dat maanden praten met die dwazen je behoorlijk opbreekt.
  woensdag 7 februari 2024 @ 19:17:50 #280
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_212336157
quote:
0s.gif Op woensdag 7 februari 2024 18:27 schreef maan_man het volgende:

Want? Jij dacht dat dit de eerste keer ooit was dat een formerende partij de stekker uit formatiebesprekingen trekt?
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
  woensdag 7 februari 2024 @ 19:19:57 #281
505619 Origami94
#FreeKlopkoek
pi_212336193
Sommige reacties hier doen mij denken aan Amerikaanse taferelen vol van autocratische, nepotisme en patriottisme sentimenten.

Heren en dames lees het boek van Omtzigt voordat u hem aanvalt. Nee Omtzigt wilt geen premier worden, wilt niet dat alles bestuurd wordt vanuit het Catshuis en torentje en wilt niet dat elke ministerie lekker stukken opstuurt naar gekozen volksvertegenwoordigers wanneer het ze uitkomt.

Maar het ligt allemaal aan Omtzigt.
pi_212336261
quote:
0s.gif Op woensdag 7 februari 2024 19:13 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]
Pietertje kan heel goed roepen vanaf de zijlijn maar zodra hij zelf een keuze moet maken is ie weg.
pi_212336288
quote:
0s.gif Op woensdag 7 februari 2024 19:24 schreef KlapMongeaul het volgende:

[..]
Pietertje kan heel goed roepen vanaf de zijlijn maar zodra hij zelf een keuze moet maken is ie weg.
Alles wat hij als reden opvoert is flauwekul en ik denk dat zijn geroep vanaf de zijlijn vanaf nu ook minder serieus zal worden genomen. Hij is labiel, niet geschikt om te besturen.
pi_212336322
quote:
0s.gif Op woensdag 7 februari 2024 19:27 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]
Alles wat hij als reden opvoert is flauwekul en ik denk dat zijn geroep vanaf de zijlijn vanaf nu ook minder serieus zal worden genomen. Hij is labiel, niet geschikt om te besturen.
Deze man kan niet meer serieus genomen worden. Zijn achterban ziet nu dat ze hun stem hebben weggegooid. Hij kan beter de eer aan zichzelf houden en stoppen, want als je geen knopen door durft te hakken en na het minste of geringste al moe bent dat ben je niet in staat om dit land te gaan leiden. Moe… komop zeg.. slappe hap.
pi_212336352
Omtzigt zag er duidelijk geen heil meer in, om welke reden dan ook.
Daar kan je van alles van vinden maar dan wordt het niets.

Het is nu op internet, in de media en vanuit de 3 overige partijen natuurlijk "alle ballen op Omtzigt" maar uiteindelijk staat de PVV (en ook BBB / VVD) met lege handen: er komt geen meerderheidskabinet over rechts.
pi_212336387
quote:
0s.gif Op woensdag 7 februari 2024 19:27 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]
Als labiel getypeerd worden omdat je niet met Geert wilt regeren

_O-
"Pools are perfect for holding water"
pi_212336400
quote:
0s.gif Op woensdag 7 februari 2024 19:33 schreef TheFreshPrince het volgende:

Het is nu op internet, in de media en vanuit de 3 overige partijen natuurlijk "alle ballen op Omtzigt" maar uiteindelijk staat de PVV (en ook BBB / VVD) met lege handen: er komt geen meerderheidskabinet over rechts.
En ook niet over links met al die partijen, dus nieuwe verkiezingen en de PVV nog groter.
  woensdag 7 februari 2024 @ 19:36:46 #288
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_212336415
quote:
0s.gif Op woensdag 7 februari 2024 19:33 schreef TheFreshPrince het volgende:

Ik denk dat dat kabinet er nog steeds komt. Omtzigt schiet het toch niet 100% af. Dus lijkt meer een soort (op zichzelf onnavolgbare) onderhandelingsstrategie.
  woensdag 7 februari 2024 @ 19:37:30 #289
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_212336428
quote:
0s.gif Op woensdag 7 februari 2024 19:35 schreef KlapMongeaul het volgende:

[..]
En ook niet over links met al die partijen, dus nieuwe verkiezingen en de PVV nog groter.
Nee er komen geen nieuwe verkiezingen. Hoe hard PVV'ertjes daarover ook brullen en krijsen.
pi_212336464
quote:
0s.gif Op woensdag 7 februari 2024 19:35 schreef KlapMongeaul het volgende:

[..]
Op zich zou GLPvdA, VVD, D66 en NSC kunnen als NSC dat wel ziet zitten. Dan heb je 78 zetels.

Maar ik denk dat Wilders dan nog liever voor een minderheidskabinet gaat.
Of VVD en BBB zo'n experiment ook zien zitten, is een 2e, want je zal wel overal meerderheden voor moeten zoeken.
Daar was Rutte altijd wel goed in (ere wie ere toekomt) maar Geert zie ik nu niet als de grote matchmaker of het boegbeeld van de verbroedering.
pi_212336498
quote:
0s.gif Op woensdag 7 februari 2024 19:39 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Op zich zou GLPvdA, VVD, D66 en NSC kunnen als NSC dat wel ziet zitten. Dan heb je 78 zetels.

Maar ik denk dat Wilders dan nog liever voor een minderheidskabinet gaat.
Of VVD en BBB dat experiment ook zien zitten, is een 2e.
Maar de argumentatie van Omtzigt is dat de overheidsfinanciën niet op orde zijn of dat er lijken zijn ... dat is met willekeurig welke formatie het geval. Dus het is me niet duidelijk waarom dat dan voor hem een reden zou zijn om hier nu te stoppen en elders ergens in te stappen, als hij uberhaupt - klaarblijkelijk - geen zin daar in heeft.
“That's why they call it the American Dream, because you have to be asleep to believe it.”― George Carlin
pi_212336512
quote:
0s.gif Op woensdag 7 februari 2024 19:37 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Nee er komen geen nieuwe verkiezingen. Hoe hard PVV'ertjes daarover ook brullen en krijsen.
In juni dit jaar al. :P
pi_212336529
quote:
0s.gif Op woensdag 7 februari 2024 19:37 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Ziedend dat je kabouter niet heeft gewonnnen.
  woensdag 7 februari 2024 @ 19:43:04 #294
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_212336542
quote:
0s.gif Op woensdag 7 februari 2024 19:42 schreef KlapMongeaul het volgende:

[..]
Ziedend dat je kabouter niet heeft gewonnnen.
Ziedend dat de Sinterklazerij van je grote held niet doorgaat.
pi_212336565
quote:
0s.gif Op woensdag 7 februari 2024 19:40 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]
Maar de argumentatie van Omtzigt is dat de overheidsfinanciën niet op orde zijn of dat er lijken zijn ... dat is met willekeurig welke formatie het geval.
Nou ja, dat kan je in diverse contexten zien.

Er zijn natuurlijk al wekenlange gesprekken geweest en daar zijn plannen gemaakt, toezeggingen gedaan richting NSC van "ja, als jij dit geeft, krijg je dit terug". Het blijft een soort "veemarkt" met handjeklap, zo'n formatie.

En als er dan ineens een grote financiële tegenvaller boven tafel komt, dat kan Omtzigt ook wel op z'n vingers natellen dat die toezeggingen voor de punten die hij leek binnen te halen geen snars waard zijn.

Als Omtzigt het zo verwoord had, dan was het begrip misschien groter geweest. Hij bedoelt alles wel goed vermoed ik. Omtzigt is een politicus die zich lekker in een dossier kan vastbijten maar geen begenadigd spreker of strateeg. En stressbestendig lijkt hij ook niet echt ;)
pi_212336605
quote:
0s.gif Op woensdag 7 februari 2024 19:44 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

Er zijn natuurlijk al wekenlang gesprekken geweest en daar zijn plannen gemaakt, toezeggingen gedaan richting NSC van "ja, als jij dit geeft, krijg je dit terug". Het blijft een soort "veemarkt", zo'n formatie.

En als er dan een grote financiële tegenvaller is, dat kan Omtzigt ook wel op z'n vingers natellen dat die toezeggingen niets waard zijn.

Als Omtzigt het zo verwoord had, dan was het begrip misschien groter geweest. Hij bedoelt alles wel goed vermoed ik. Omtzigt is een politicus die zich lekker in een dossier kan vastbijten maar geen begenadigd spreker of strateeg. En stressbestendig lijkt hij ook niet echt ;)
Ja, maar dat zegt hij niet en verduidelijkt hij zo niet. Dat vul jij nu voor hem in (net als ik dat overigens eerder op een bepaalde manier deed). Sec op zijn woorden afgaand en op wat de anderen zeggen is het denk ik niet per se logisch dat hij überhaupt ergens in stapt, want klaarblijkelijk wil hij geen verantwoordelijkheid nemen in een kabinet met deze lijken in de kast. Of ik moet een nadere uitleg van hem gemist hebben ergens?
pi_212336626
quote:
0s.gif Op woensdag 7 februari 2024 19:43 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Ziedend dat de Sinterklazerij van je grote held niet doorgaat.
Ziedend dat Europa steeds rechtser gaat worden :W
  woensdag 7 februari 2024 @ 19:49:23 #298
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_212336665
quote:
0s.gif Op woensdag 7 februari 2024 19:47 schreef KlapMongeaul het volgende:

[..]
Ziedend dat Europa steeds rechtser gaat worden :W
Ziedend dat je toch niet nog meer halve liters kan kopen van het geld van je eigen risico.
pi_212336690
quote:
0s.gif Op woensdag 7 februari 2024 19:44 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

Er zijn natuurlijk al wekenlange gesprekken geweest en daar zijn plannen gemaakt, toezeggingen gedaan richting NSC van "ja, als jij dit geeft, krijg je dit terug". Het blijft een soort "veemarkt" met handjeklap, zo'n formatie.

En als er dan ineens een grote financiële tegenvaller boven tafel komt, dat kan Omtzigt ook wel op z'n vingers natellen dat die toezeggingen voor de punten die hij leek binnen te halen geen snars waard zijn.

Dit is juist een strategische zet van Omtzigt. Hij ziet dat er een zeer groot afbreukrisico is door deel te nemen aan dit kabinet en zeker als nieuwe partij. Mocht hij met de NSC toch nog in zee gaan met de PVV, BBB en VVD dan zullen deze partijen geneigd zijn om hem veel toe te geven om de NSC maar binnenboord te krijgen.
pi_212336748
quote:
0s.gif Op woensdag 7 februari 2024 19:50 schreef rutger05 het volgende:

[..]
Dit is juist een strategische zet van Omtzigt. Hij ziet dat er een zeer groot afbreukrisico is door deel te nemen aan dit kabinet en zeker als nieuwe partij. Mocht hij met de NSC toch nog in zee gaan met de PVV, BBB en VVD dan zullen deze partijen geneigd zijn om hem veel toe te geven om de NSC maar binnenboord te krijgen.
Het zou kunnen. Maar tot nu toe heb ik weinig strategie gezien van Omtzigt, hij lijkt de persoon niet zo voor dat soort spelletjes.

Misschien vergis ik me gigantisch... dat kan...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')