Rustig slapen en weer wakker worden morgenquote:Op zaterdag 3 februari 2024 23:20 schreef HappyCharly het volgende:
Wat zal ik doen..
Slapen of nooit meer slapen?
ik heb overal chips in huis, in mijn pasjes, mijn smartphone, wasmachine, vaatwasser, laptop etcquote:Op zaterdag 3 februari 2024 23:20 schreef Mickytjuh het volgende:
Ik heb nu geen chips in huis en het is weekend...m
Fuck youquote:Op zaterdag 3 februari 2024 23:21 schreef hemarookworst het volgende:
[..]
ik heb overal chips in huis, in mijn pasjes, mijn smartphone, wasmachine, vaatwasser, laptop etc
ik ken dit verhaal maar al te goed, een maand het volhouden ok, een jaar het volhouden lukt me ook nog.quote:Op zaterdag 3 februari 2024 23:18 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
NetjesWel beter eigenlijk...
Wat me wel opviel is hoe raar en naar je gekeken wordt als je een Radler of alcoholvrij biertje besteld / drinkt met vriendenJe krijgt er toch opmerkingen over...
Begon eigenlijk als een weddenschapje met mijn vrouw tijdens de kerst. Ik zei dat ik makkelijk een maand geen alcohol kon drinken. Dusja, daar hield ze me aan![]()
En eerlijk gezegd, ik voel me ook wel een stuk fitter na een maand geen bier
Daar zitten nog wel wat opties tussenin.quote:Op zaterdag 3 februari 2024 23:20 schreef HappyCharly het volgende:
Wat zal ik doen..
nachtje doorhalen joh, maakt jou het uitquote:Op zaterdag 3 februari 2024 23:20 schreef HappyCharly het volgende:
Wat zal ik doen..
Of nietquote:Op zaterdag 3 februari 2024 23:21 schreef Mickytjuh het volgende:
[..]
Rustig slapen en weer wakker worden morgen
doe rustigquote:Op zaterdag 3 februari 2024 23:21 schreef Mickytjuh het volgende:
[..]
Fuck you
Je weet goed dat ik potato chips bedoel
quote:Op zaterdag 3 februari 2024 23:22 schreef kree het volgende:
[..]
nachtje doorhalen joh, maakt jou het uit
Woon jij in Limburg?quote:Op zaterdag 3 februari 2024 23:23 schreef Stoorzendert het volgende:
Ik heb deze gemaakt gisteren samen met mijn zoontje van 5 (zoontje mag al het werk doenalles in een schaal gooien, mengen, mixen, kneden
)
Kersenvlaai:
[ afbeelding ]
Deze appeltaart hebben we vorige week gemaakt (meer suiker dan appel. Ongelooflijk hoeveel suiker daarin moet)
[ afbeelding ]
quote:Op zaterdag 3 februari 2024 23:23 schreef Stoorzendert het volgende:
Ik heb deze gemaakt gisteren samen met mijn zoontje van 5 (zoontje mag al het werk doenalles in een schaal gooien, mengen, mixen, kneden
)
Kersenvlaai:
[ afbeelding ]
Deze appeltaart hebben we vorige week gemaakt (meer suiker dan appel. Ongelooflijk hoeveel suiker daarin moet)
[ afbeelding ]
Lekker!quote:Op zaterdag 3 februari 2024 23:23 schreef Stoorzendert het volgende:
)
Kersenvlaai:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Neehoor. Het mag alleen Limburgse vlaai heten als t uit Limburg komt. Vlaai is niet beschermd.quote:Op zaterdag 3 februari 2024 23:25 schreef Speklap3000 het volgende:
https://nos.nl/artikel/25(...)chermd-streekproduct
Het is alleen maar vlaai als het uit Limburg komt. Anders is het...iets anders
oquote:Op zaterdag 3 februari 2024 23:27 schreef HappyCharly het volgende:
[..]
Neehoor. Het mag alleen Limburgse vlaai heten als t uit Limburg komt. Vlaai is niet beschermd.
Mijn pa dronk heel veel. En dan echt heel veel. Op de een op andere dag gestopt. (zijn antwoord licht ik even niet toe, maar volgens hem kwam het door dat ik iets zei of deed om hem ertoe te besluiten(15 jaar geleden)). Gewoon 'cold-turkey'. Hetzelfde heeft hij 25jaar geleden gedaan met roken. Uiteindelijk issie toch maar 71jaar geworden (kanker maar niet gerelateerd).quote:Op zaterdag 3 februari 2024 23:21 schreef kree het volgende:
[..]
ik ken dit verhaal maar al te goed, een maand het volhouden ok, een jaar het volhouden lukt me ook nog.
Maar dat is de uitdaging niet, het helemaal niks drinken als voor show een maand ofzo is niet de opgave. haha
Ik heb echt heel bewust de keuze genomen nl om wel wat te drinken, maar om het niet meer zo te laten ontsporen.
En wie het wil en kan hoor, zou zeggen drink niks. Maar ik heb de afweging gemaakt, tis gewoon minder leuk.
Tja ga ik maar paar jaar eerder dood. zo is het dan maar.
Maar ben wel zover dat ik niet echt de fouten ga herhalen in er te ver in mee gaan. zal altijd wel opgave blijven denk. maar kan het wel.
Slapen denk ikquote:Op zaterdag 3 februari 2024 23:35 schreef Mickytjuh het volgende:
Waar is @:dotteke
Ik heb haar nodig in BB
Nope, werk er welquote:
Yepquote:Op zaterdag 3 februari 2024 23:36 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Nope, werk er welMaar daar zitten tegenwoordig wat regeltjes aan vast toch? Een Limburgse vlaai
Alleen als je t Limburgse vlaai noemt. Maar die van jou was meer een taart.quote:Op zaterdag 3 februari 2024 23:36 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Nope, werk er welMaar daar zitten tegenwoordig wat regeltjes aan vast toch? Een Limburgse vlaai
Mooi verhaalquote:Op zaterdag 3 februari 2024 23:36 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Mijn pa dronk heel veel. En dan echt heel veel. Op de een op andere dag gestopt. (zijn antwoord licht ik even niet toe, maar volgens hem kwam het door dat ik iets zei of deed om hem ertoe te besluiten(15 jaar geleden)). Gewoon 'cold-turkey'. Hetzelfde heeft hij 25jaar geleden gedaan met roken. Uiteindelijk issie toch maar 71jaar geworden (kanker maar niet gerelateerd).
Dat is allemaal niet zo belangrijk, maar dat hij zoveel discipline kon opbrengen om 'zomaar' met verslavende dingen kon stoppen. Of ja, 'zomaar', zal hem echt wel moeite hebben gekost, maar de pure discipline vindt ik wel bijzonder. En hij werd er een gezelligere en fijnere pa door![]()
En dat laatste stukje is belangrijk. Ik ben zelf ook een pa voor mijn zoontje en dochtertjeJe wordt namelijk niet gezelliger als je alchohol gedronken hebt (al denk je dat wel)
![]()
Wellicht is het tijd om de 'fles' te laten staan?
Ik ga er in ieder geval eens goed over nadenken...
Ietsje hoger als ik ze in Limburg gewent ben inderdaad. Maar dat was ook niet het doel. Noem het een Kersentaartquote:Op zaterdag 3 februari 2024 23:25 schreef HappyCharly het volgende:
[..]
Lekker!
De vlaai oogt echter niet zo plat..
Smaakte net zo goed als de Limburgse hoorquote:Op zaterdag 3 februari 2024 23:37 schreef HappyCharly het volgende:
[..]
Alleen als je t Limburgse vlaai noemt. Maar die van jou was meer een taart.
Ieder zijn dingquote:Op zaterdag 3 februari 2024 23:40 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Ietsje hoger als ik ze in Limburg gewent ben inderdaad. Maar dat was ook niet het doel. Noem het een Kersentaart![]()
Alles zelf gemaakt (geen taartvulling), dus het kersenvocht uit laten lekken en daar aardappelzetmeel bijvoegen, koken, kersen erbij zodat het een mooie 'glaze' krijgt met de saus, deeg zelf maken, etc. Compleet zelf maken![]()
Mijn vrouw zei al; 'Je weet dat je de vulling kunt kopen'?
Maar waar is 'the fun in that?!'
Dan kun je net zo goed een complete vlaai kopen!
Dat betwijfel ik ook nietquote:Op zaterdag 3 februari 2024 23:41 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Smaakte net zo goed als de Limburgse hoor
Vóór januari een pilsje of 15 gemiddeld per avond(vrijdag / zaterdag. zondag en doordeweeks niets), nu ná 'dry januari' 3 pilsjes. Maar februari is net begonnen.quote:Op zaterdag 3 februari 2024 23:39 schreef HappyCharly het volgende:
[..]
Mooi verhaal
Ligt er aan hoeveel je nu drinkt?
Ik heb me bedachtquote:Op zaterdag 3 februari 2024 23:43 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Vóór januari een pilsje of 15 gemiddeld per avond(vrijdag / zaterdag. zondag en doordeweeks niets), nu ná 'dry januari' 3 pilsjes. Maar februari is net begonnen.
Zoals ik al zei; wellicht is het beter er gewoon een punt achter te zetten?
Proostquote:Op zaterdag 3 februari 2024 23:44 schreef HappyCharly het volgende:
[..]
Ik heb me bedacht
Ik denk dat ik juist ga beginnen met drinken!
Jammer welquote:Op zaterdag 3 februari 2024 23:48 schreef Stoorzendert het volgende:
1 ding wat me wel opviel; Ik ben bijna de gehele maand januari niet in DTS geweest!
Ga je me niet missen dan?quote:Op zaterdag 3 februari 2024 23:50 schreef HappyCharly het volgende:
[..]
Jammer wel
Hoop voor je dat je kunt stoppen/ minderen met alcohol..
Oh my gawdquote:Op zaterdag 3 februari 2024 23:52 schreef devzero het volgende:
Baba ghanoush. Voldoende knoflook om 4 vampieren om te brengen
Ik slaap nooit in bad (bijna nooit dan)quote:Op zaterdag 3 februari 2024 23:17 schreef kree het volgende:
[..]
haha ja speklap praat alleen nog in smileys, kun je niet zoveel mee natuurlijk.
maar slaap lekker jij
Sla en uiquote:Op zaterdag 3 februari 2024 23:55 schreef Mickytjuh het volgende:
Twee hamburgers uit de vriezer gehaald,.morgen even Italiaanse bollen halen.
Wat zal ik er nog meer op doen?
Dan verdrink jequote:Op zaterdag 3 februari 2024 23:54 schreef Harrie het volgende:
[..]
Ik slaap nooit in bad (bijna nooit dan)
KAASquote:Op zaterdag 3 februari 2024 23:55 schreef Mickytjuh het volgende:
Oehhh nee!!quote:
In het hele land gemiddeld gezien, vast wel.quote:
Even serieusquote:
mayo, ketchup, beetje mosterd en augrukquote:Op zaterdag 3 februari 2024 23:55 schreef Mickytjuh het volgende:
DTS en alcohol zijn onlosmakelijk verbonden met elkaarquote:Op zaterdag 3 februari 2024 23:54 schreef HappyCharly het volgende:
[..]
Stoppen/ minderen met drinken
Niet met dts
Jij hebt daar toch een blokhut?quote:Op zaterdag 3 februari 2024 23:58 schreef Fogel het volgende:
[..]
In het hele land gemiddeld gezien, vast wel.
Ben er nu toch niet dus boeiuh.
Ik zou er vooral kaas op doenquote:Op zaterdag 3 februari 2024 23:58 schreef Mickytjuh het volgende:
[..]
Oehhh nee!!
.warme curry, en daar dan an de gedroogde uitjes op!!!
Not againquote:Op zondag 4 februari 2024 00:01 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Wie ben jij? Stel je eens even voor
Dit is wel heel erg Mc Donalds Stylequote:Op zaterdag 3 februari 2024 23:59 schreef hemarookworst het volgende:
[..]
mayo, ketchup, beetje mosterd en augruk
Omdat knoflook lekker isquote:Op zaterdag 3 februari 2024 23:53 schreef Mickytjuh het volgende:
[..]
Oh my gawd
Ik heb op t Punt gestaan vandaag om pasta te bestellen, met twee keer knoflook als topping
Oké.. dan wat minder alcohol.. je dtonk ook wel veel imho.. kun je gewoon hier blijvenquote:Op zondag 4 februari 2024 00:00 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
DTS en alcohol zijn onlosmakelijk verbonden met elkaar
Jep!!quote:
Ik ben Speklap3000quote:Op zondag 4 februari 2024 00:01 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Wie ben jij? Stel je eens even voor
Niets mis mee. Als je daar het juiste broodje (even bakken met roomboter) en juiste hamburgervleesch bij maakt is dat een prima broodje hamburgerquote:Op zondag 4 februari 2024 00:01 schreef Mickytjuh het volgende:
[..]
Dit is wel heel erg Mc Donalds Style
En voor spekkie en HC: ik ben allergisch voor koemelkeiwit..
.
Ik ben Stoorzendert alias MovingTargetquote:
Roomboter werkt ook niet echt met mijn allergie he......quote:Op zondag 4 februari 2024 00:02 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Niets mis mee. Als je daar het juiste broodje (even bakken met roomboter) en juiste hamburgervleesch bij maakt is dat een prima broodje hamburger
Er is in het verleden toch wel een paar gebleken dat DTS en alcohol geen goede combinatie zijnquote:Op zondag 4 februari 2024 00:00 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
DTS en alcohol zijn onlosmakelijk verbonden met elkaar
Deze manquote:Op zaterdag 3 februari 2024 23:40 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Ietsje hoger als ik ze in Limburg gewent ben inderdaad. Maar dat was ook niet het doel. Noem het een Kersentaart![]()
Alles zelf gemaakt (geen taartvulling), dus het kersenvocht uit laten lekken en daar aardappelzetmeel bijvoegen, koken, kersen erbij zodat het een mooie 'glaze' krijgt met de saus, deeg zelf maken, etc. Compleet zelf maken![]()
Mijn vrouw zei al; 'Je weet dat je de vulling kunt kopen'?
Maar waar is 'the fun in that?!'
Dan kun je net zo goed een complete vlaai kopen!
Als drinken (of welke drugs dan ook) je leven gaan bepalen drink je duidelijk te veel. Als je echt verslaafd bent zal je verslaving altijd ontkennen dat je teveel gebruikt en dat is lastig zelf te doorbreken behalve door eerst 3 weken niks te pakken en er dan zelf eens over nadenken (en er over praten met mensen uit je directe omgeving)quote:Op zaterdag 3 februari 2024 23:39 schreef HappyCharly het volgende:
[..]
Mooi verhaal
Ligt er aan hoeveel je nu drinkt?
je moet toch af en toe jezelf een beetje mogen verwennen.quote:Op zaterdag 3 februari 2024 23:45 schreef hemarookworst het volgende:
Ja alcohol is echt puur vergif, maar van een lekker speciaalbiertje kan ik wel genieten en wil ik niet missen
* Harrie wacht op de plop.....quote:
ken ik niequote:
Of in Londenquote:
TIP: Blijf vooral drinken PLEASEquote:Op zaterdag 3 februari 2024 23:48 schreef Stoorzendert het volgende:
1 ding wat me wel opviel; Ik ben bijna de gehele maand januari niet in DTS geweest!
wijs manquote:Op zaterdag 3 februari 2024 23:50 schreef hemarookworst het volgende:
Voor dts heb je toch wel zo nu en dan drank nodig
hij kan hetquote:Op zaterdag 3 februari 2024 23:50 schreef HappyCharly het volgende:
[..]
Jammer wel
Hoop voor je dat je kunt stoppen/ minderen met alcohol..
Ik welquote:
Ik zeg niksquote:Op zaterdag 3 februari 2024 23:51 schreef Mickytjuh het volgende:
Ik eet mandarijnen
Ik was vergeten dat ik die ook nog had
Smakelijk Devquote:Op zaterdag 3 februari 2024 23:52 schreef devzero het volgende:
Baba ghanoush. Voldoende knoflook om 4 vampieren om te brengen
Pas je wel opquote:Op zaterdag 3 februari 2024 23:53 schreef Mickytjuh het volgende:
[..]
Oh my gawd
Ik heb op t Punt gestaan vandaag om pasta te bestellen, met twee keer knoflook als topping
Ook niet voor mijn weegschaal zag ikquote:Op zondag 4 februari 2024 00:03 schreef Mickytjuh het volgende:
[..]
Roomboter werkt ook niet echt met mijn allergie he......
plakje koemelkvrije kaas danquote:Op zondag 4 februari 2024 00:01 schreef Mickytjuh het volgende:
[..]
Dit is wel heel erg Mc Donalds Style
En voor spekkie en HC: ik ben allergisch voor koemelkeiwit..
.
quote:Op zondag 4 februari 2024 00:03 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Ik ben Stoorzendert alias MovingTarget
Aangenaam
grote verschil is dat jij geen kloon bent die speciaal is geregistreerd om DTS te winnen alias bagger dusquote:Op zondag 4 februari 2024 00:03 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Ik ben Stoorzendert alias MovingTarget
Aangenaam
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |