Mijn pa dronk heel veel. En dan echt heel veel. Op de een op andere dag gestopt. (zijn antwoord licht ik even niet toe, maar volgens hem kwam het door dat ik iets zei of deed om hem ertoe te besluiten(15 jaar geleden)). Gewoon 'cold-turkey'. Hetzelfde heeft hij 25jaar geleden gedaan met roken. Uiteindelijk issie toch maar 71jaar geworden (kanker maar niet gerelateerd).quote:Op zaterdag 3 februari 2024 23:21 schreef kree het volgende:
[..]
ik ken dit verhaal maar al te goed, een maand het volhouden ok, een jaar het volhouden lukt me ook nog.
Maar dat is de uitdaging niet, het helemaal niks drinken als voor show een maand ofzo is niet de opgave. haha
Ik heb echt heel bewust de keuze genomen nl om wel wat te drinken, maar om het niet meer zo te laten ontsporen.
En wie het wil en kan hoor, zou zeggen drink niks. Maar ik heb de afweging gemaakt, tis gewoon minder leuk.
Tja ga ik maar paar jaar eerder dood. zo is het dan maar.
Maar ben wel zover dat ik niet echt de fouten ga herhalen in er te ver in mee gaan. zal altijd wel opgave blijven denk. maar kan het wel.
Slapen denk ikquote:Op zaterdag 3 februari 2024 23:35 schreef Mickytjuh het volgende:
Waar is @:dotteke
Ik heb haar nodig in BB
Nope, werk er welquote:
Yepquote:Op zaterdag 3 februari 2024 23:36 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Nope, werk er welMaar daar zitten tegenwoordig wat regeltjes aan vast toch? Een Limburgse vlaai
Alleen als je t Limburgse vlaai noemt. Maar die van jou was meer een taart.quote:Op zaterdag 3 februari 2024 23:36 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Nope, werk er welMaar daar zitten tegenwoordig wat regeltjes aan vast toch? Een Limburgse vlaai
Mooi verhaalquote:Op zaterdag 3 februari 2024 23:36 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Mijn pa dronk heel veel. En dan echt heel veel. Op de een op andere dag gestopt. (zijn antwoord licht ik even niet toe, maar volgens hem kwam het door dat ik iets zei of deed om hem ertoe te besluiten(15 jaar geleden)). Gewoon 'cold-turkey'. Hetzelfde heeft hij 25jaar geleden gedaan met roken. Uiteindelijk issie toch maar 71jaar geworden (kanker maar niet gerelateerd).
Dat is allemaal niet zo belangrijk, maar dat hij zoveel discipline kon opbrengen om 'zomaar' met verslavende dingen kon stoppen. Of ja, 'zomaar', zal hem echt wel moeite hebben gekost, maar de pure discipline vindt ik wel bijzonder. En hij werd er een gezelligere en fijnere pa door![]()
En dat laatste stukje is belangrijk. Ik ben zelf ook een pa voor mijn zoontje en dochtertjeJe wordt namelijk niet gezelliger als je alchohol gedronken hebt (al denk je dat wel)
![]()
Wellicht is het tijd om de 'fles' te laten staan?
Ik ga er in ieder geval eens goed over nadenken...
Ietsje hoger als ik ze in Limburg gewent ben inderdaad. Maar dat was ook niet het doel. Noem het een Kersentaartquote:Op zaterdag 3 februari 2024 23:25 schreef HappyCharly het volgende:
[..]
Lekker!
De vlaai oogt echter niet zo plat..
Smaakte net zo goed als de Limburgse hoorquote:Op zaterdag 3 februari 2024 23:37 schreef HappyCharly het volgende:
[..]
Alleen als je t Limburgse vlaai noemt. Maar die van jou was meer een taart.
Ieder zijn dingquote:Op zaterdag 3 februari 2024 23:40 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Ietsje hoger als ik ze in Limburg gewent ben inderdaad. Maar dat was ook niet het doel. Noem het een Kersentaart![]()
Alles zelf gemaakt (geen taartvulling), dus het kersenvocht uit laten lekken en daar aardappelzetmeel bijvoegen, koken, kersen erbij zodat het een mooie 'glaze' krijgt met de saus, deeg zelf maken, etc. Compleet zelf maken![]()
Mijn vrouw zei al; 'Je weet dat je de vulling kunt kopen'?
Maar waar is 'the fun in that?!'
Dan kun je net zo goed een complete vlaai kopen!
Dat betwijfel ik ook nietquote:Op zaterdag 3 februari 2024 23:41 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Smaakte net zo goed als de Limburgse hoor
Vóór januari een pilsje of 15 gemiddeld per avond(vrijdag / zaterdag. zondag en doordeweeks niets), nu ná 'dry januari' 3 pilsjes. Maar februari is net begonnen.quote:Op zaterdag 3 februari 2024 23:39 schreef HappyCharly het volgende:
[..]
Mooi verhaal
Ligt er aan hoeveel je nu drinkt?
Ik heb me bedachtquote:Op zaterdag 3 februari 2024 23:43 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Vóór januari een pilsje of 15 gemiddeld per avond(vrijdag / zaterdag. zondag en doordeweeks niets), nu ná 'dry januari' 3 pilsjes. Maar februari is net begonnen.
Zoals ik al zei; wellicht is het beter er gewoon een punt achter te zetten?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |