abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 3 februari 2024 @ 20:58:51 #1
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_212282542
Drie vermisten na explosie en grote brand in appartementencomplex in Rotterdam

Drie mensen zijn nog vermist na een explosie in een woningcomplex aan de Schammenkamp op maandagavond. Mogelijk zijn zij nog in het pand. Een deel van het complex is volledig verwoest. Volgens een woordvoerder van de veiligheidsregio is ook één persoon gewond geraakt. Zij zijn overgebracht naar het ziekenhuis.

De brand was dinsdagochtend grotendeels geblust. Alleen het gas moet nog afgesloten worden, meldt de Veiligheidsregio.

De explosie vond plaats in een auto in een garagebox en was op kilometers afstand te horen. Door de ontploffing vloog het voertuig naar buiten, meldt de veiligheidsregio. De auto kwam op z’n kant op straat te liggen en het vuur dat ontstond is vervolgens overgeslagen naar het wooncomplex.

Tientallen ramen van andere woningen en gebouwen in de omgeving zijn gesneuveld. Overal ligt glas en de ravage is enorm. Hoewel de brandweer oproept om niet naar de plek van de brand te komen en de hulpdiensten de ruimte te geven, staan toch veel mensen op straat te kijken. Doordat de explosie half Rotterdam-Zuid opschrikte, komen mensen vanuit allerlei omliggende wijken kijken wat er aan de hand is in Zuidwijk.

Volgens de politie kunnen bewoners van zeker 25 woningen niet meer terug naar huis. Zij worden met bussen naar Sporthal de Wielewaal aan de Brammertstraat gebracht, waar ze worden opgevangen.
Na een explosie is maandagavond een zeer grote brand uitgebroken in een woningcomplex aan de Schammenkamp in Rotterdam.

Trillende trommelvliezen

Adrien van Putten wist niet wat hij meemaakte toen zijn woning begon te trillen na een daverende knal aan de overkant van zijn woning aan de Schammenkamp. ,,Alles ging heen en weer, mijn trommelvliezen deden pijn.’’ Hij vluchtte naar buiten, net zoals alle bewoners van zijn appartementencomplex.

Dit was niet zomaar een cobra, dit waren ook niet drie cobra’s. Dit was ongekend hard
Wim (69), omwonende

Op straat lag een man, waarschijnlijk een bewoner van het woningblok dat op instorten stond. Van Putten bedacht zich niet en sleepte de man naar een veilige plek. ,,Zijn beide benen zaten onder de glasscherven, ik was bang dat hij onder het puin terecht zou komen. Gelukkig kwamen er vrij snel ambulances.’'

De nasleep van de explosie trekt veel bekijks. ,,Ik woon op 500 meter afstand en mijn bord sprong omhoog. Ik voelde een enorme drukgolf door mijn lijf heengaan’', zegt de 69-jarige Wim. ,,Dit was niet zomaar een cobra, dit waren ook niet drie cobra’s. Dit was ongekend hard.’'

Ik ben gevlucht voor oorlog, dus zo'n geluid, zo'n explosie, is enorm beangsti­gend
Buurtbewoner

Tientallen meters in de lucht geblazen

De explosie vond volgens bewoners plaats in een van de garageboxen waar verschillende bedrijven zijn gevestigd. De knal moet enorm zijn geweest, want een bewoner vond een deel van een garagedeur in een plantsoen achter het tegenoverliggende gebouw. ,,Dit luik is dus gewoon tientallen meters in de lucht geblazen.’'

Een 43-jarige buurtbewoner, afkomstig uit Eritrea, zat thuis met wat vrienden toen de oorverdovende knal klonk. ,,Ik wist meteen: dit is geen vuurwerk. Is dit een bom? Of wat kan het nog meer zijn? Ik ben gevlucht voor oorlog, dus zo'n geluid, zo'n explosie, is enorm beangstigend.”

Vuurwerkopslag

Terwijl de brandweer het vuur onder controle probeert te krijgen, haasten hulpdiensten zich om een nabijgelegen vuurwerkopslag in de straat leeg te halen. Op enkele tientallen meters van de garagebox waar de explosie plaatsvond, lagen tientallen dozen met vuurwerk opgeslagen.

Het vuurwerk wordt op brancards en in winkelwagentjes vervoerd om de situatie zo snel mogelijk veilig te maken.
De brand brak rond 20.30 uur uit. Het incident werd al snel opgeschaald naar ‘zeer grote brand’ en korpsen uit omliggende plaatsen, zoals Vlaardingen, zijn ook gealarmeerd. Het mag een klein wonder heten dat de veiligheidsregio rond 23.00 uur slechts melding heeft gedaan van één gewonde.

NL-Alert

Een flink gedeelte van Rotterdam krijgt via een NL-Alert het verzoek om uit de rook te blijven, ramen en deuren te sluiten en ventilatie uit te zetten - tot in Rotterdam-Centrum aan toe. Dit in verband met de grote hoeveelheid rook die vrijkomt bij de brand. Volgens bewoners is de brand op plekken als de Kop van Zuid en Ommoord goed te ruiken.

Getroffen bewoners kunnen dinsdag vanaf 08.30 uur terecht voor vragen bij het gebiedskantoor Feijenoord aan de Zuiderparkweg.

Wat is dat toch met al die explosies de laatste tijd? Jammer dat deze gek zichzelf niet heeft opgeblazen...
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
pi_212282559
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 februari 2024 20:55 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Je kan het ook legaliseren... Maar criminelen will crimineel, die gaan dan weer wat anders doen. Heb je een voorbeeld van een land waar men de 'oorlog tegen drugs' gewonnen heeft, oprechte vraag.
-El Salvador, mooi artikel: https://www.ft.com/content/9ec562bd-4aef-4867-9ff0-3bd3194dca3d hoewel ik niet weet in hoeverre het daar puur om drugs gaat.
-Singapore
  zaterdag 3 februari 2024 @ 21:00:21 #3
389558 britneycheers
It's Britney Bitch
pi_212282585
Nu is de paniek te begrijpen van de familie :')
If you're easy to get, you are probably easy to forget.
  zaterdag 3 februari 2024 @ 21:01:06 #4
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_212282623
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 februari 2024 21:00 schreef britneycheers het volgende:
Ja dat zaakje stonk natuurlijk

Hihaho
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_212282645
Een drugslab niet haram.
pi_212282711
Las ik dat hier nou dat iemand ergens had gelezen dat er na explosie geroepen werd dat er een laptop meegenomen moest worden ofzo? Of heb ik dat gedroomd :')
  zaterdag 3 februari 2024 @ 21:04:39 #7
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_212282749
Inmiddels dus meerdere mensen opgepakt ivm vermeende drugslab in de garage. Dikke kans dat de doden er gewoon bij betrokken waren en dat zet alles in nogal een ander licht. Alle gasten die daar agressief stonden te doen zijn ook allemaal dom bezig geweest, want nu weet men wat makkelijker betrokken mensen te vinden.

Hoe werkt dat met drugslabs? Explosie door menging of is het al een probleem met een vonk? Ik zie zo voor mij dat die jongste is gaan roken oid. Dit krijgt een behoorlijk lang staartje krijgen en ook een enorme nasleep in de onderwereld, waarbij we nog meer incidenten, explosies en liquidaties gaan zien.
pi_212282752
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 februari 2024 21:03 schreef Sunshine1982 het volgende:
Las ik dat hier nou dat iemand ergens had gelezen dat er na explosie geroepen werd dat er een laptop meegenomen moest worden ofzo? Of heb ik dat gedroomd :')
Dat had ik ook ergens opgepikt. Misschien dat ze die gingen zoeken terwijl ze ook op zoek gingen naar hun vermiste broeders?
pi_212282810
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 februari 2024 21:00 schreef britneycheers het volgende:
De Pakistaanse familie heeft er niets met te maken, die zullen nu wat anders kijken naar de "hulp" van de buurman bij het bergen van het lichaam.
  zaterdag 3 februari 2024 @ 21:06:30 #10
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_212282823
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 februari 2024 20:59 schreef Alov het volgende:

[..]
-El Salvador, mooi artikel: https://www.ft.com/content/9ec562bd-4aef-4867-9ff0-3bd3194dca3d hoewel ik niet weet in hoeverre het daar puur om drugs gaat.
-Singapore
Helaas achter paywall, maar ik duik eens in Singapore, dank u!
pi_212282829
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 februari 2024 21:04 schreef Vis1980 het volgende:
Inmiddels dus meerdere mensen opgepakt ivm vermeende drugslab in de garage. Dikke kans dat de doden er gewoon bij betrokken waren en dat zet alles in nogal een ander licht. Alle gasten die daar agressief stonden te doen zijn ook allemaal dom bezig geweest, want nu weet men wat makkelijker betrokken mensen te vinden.

Hoe werkt dat met drugslabs? Explosie door menging of is het al een probleem met een vonk? Ik zie zo voor mij dat die jongste is gaan roken oid. Dit krijgt een behoorlijk lang staartje krijgen en ook een enorme nasleep in de onderwereld, waarbij we nog meer incidenten, explosies en liquidaties gaan zien.
Nu snap ik de roep om geld inzamelen vanuit de families van de nabestaanden ook wel :D no way dat de verzekering gaat uitkeren aan de criminele families :D
  zaterdag 3 februari 2024 @ 21:09:32 #12
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_212282918
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 februari 2024 21:06 schreef Scorpie het volgende:

[..]
Nu snap ik de roep om geld inzamelen vanuit de families van de nabestaanden ook wel :D no way dat de verzekering gaat uitkeren aan de criminele families :D
Sowieso is er een hoop geld verloren gegaan ergens in dit proces en er is dan vast weer ergens iemand die nu een probleemvolle rekening heeft openstaan. Een paar mensen zijn echt behoorlijk de pineut, stel ik mij zo voor.
  zaterdag 3 februari 2024 @ 21:11:02 #13
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_212282972
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 februari 2024 21:03 schreef Sunshine1982 het volgende:
Nee dat heb ik hier ook gelezen. Dat dat in een video te horen was geloof ik.
pi_212282984
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 februari 2024 21:04 schreef Vis1980 het volgende:

Wanneer je niet zorgvuldig werkt kunnen er veel dingen mis gaan, de ketel kan ontploffen, de ruimte kan zich met dodelijk gas vullen.

Een grote nasleep in de onderwereld gaat dit echt niet hebben, dit lijkt meer op een paar doe het zelvers.
pi_212283037
De verdachte deed eerder uitgebreid zijn verhaal tegen deze site. Hij hielp mee met de zoektocht naar de slachtoffers. ,,Er is waarschijnlijk niets meer van hen over", zei hij daarover. O. verzette zich woensdagavond hevig tegen de sloop en werd daarbij net als zijn neefje Azzdine, de broer van Yllyass, aangehouden door de politie. ,,Dat ging heel ruw. Moet je zien, ik heb overal pijn”, stelde hij terwijl hij zijn benen bezaaid met blauwe plekken liet zien. ,,Ik ben op, ik kan niet meer eten, niet meer slapen. Ik heb er alles aan gedaan voor de ouders van Yllyas, maar het heeft niets geholpen.”

De laatste keer dat Jalal zijn neef zag, was nog geen uur voor de explosie. ,,Ik heb ook een klusbedrijf, soms wisselen we klanten uit als we het zelf te druk hebben. Ik vertrok bij Mustafa en Ylyass in de garage zo’n 40 minuten voor het gebeurde. Het kan bijna niet anders dan dat ze nog in die garagebox waren", zei hij eerder. De politie sluit meer aanhoudingen niet uit.

https://www.ad.nl/binnenl(...)angehouden~a1290b25/
pi_212283154
Dit verbaast me helemaal niets. Het was toch een bepaald slag volk dat daar stond te rellen omdat ze "op zoek wilden naar slachtoffers". Waarschijnlijk gewoon een poging hun drugs veilig te stellen
Op dinsdag 23 april 2024 10:41 schreef Solotovski het volgende:
Jij bent het zonnetje!!!
  zaterdag 3 februari 2024 @ 21:18:15 #17
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_212283181
quote:
2s.gif Op zaterdag 3 februari 2024 21:11 schreef Steven_Stil het volgende:

[..]
Wanneer je niet zorgvuldig werkt kunnen er veel dingen mis gaan, de ketel kan ontploffen, de ruimte kan zich met dodelijk gas vullen.

Een grote nasleep in de onderwereld gaat dit echt niet hebben, dit lijkt meer op een paar doe het zelvers.
Ik heb juist het idee dat criminelen steeds meer 'sloppy' worden, kijk naar de uithalers bijvoorbeeld, laatst nog met enkelbandje om van de politie. En dan heb ik het vooral over lagen boven de uithalers, die toch die gasten aan moeten stellen. Dat wil idd niet zeggen dat deze mensen er ook aan verbonden zijn, maar iemand van hen moet toch weten hoe je zulke shit maakt, en je moet de juiste benodigdheden hebben.
pi_212283358
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 februari 2024 21:13 schreef Sunshine1982 het volgende:
De verdachte deed eerder uitgebreid zijn verhaal tegen deze site. Hij hielp mee met de zoektocht naar de slachtoffers. ,,Er is waarschijnlijk niets meer van hen over", zei hij daarover. O. verzette zich woensdagavond hevig tegen de sloop en werd daarbij net als zijn neefje Azzdine, de broer van Yllyass, aangehouden door de politie. ,,Dat ging heel ruw. Moet je zien, ik heb overal pijn”, stelde hij terwijl hij zijn benen bezaaid met blauwe plekken liet zien. ,,Ik ben op, ik kan niet meer eten, niet meer slapen. Ik heb er alles aan gedaan voor de ouders van Yllyas, maar het heeft niets geholpen.”

De laatste keer dat Jalal zijn neef zag, was nog geen uur voor de explosie. ,,Ik heb ook een klusbedrijf, soms wisselen we klanten uit als we het zelf te druk hebben. Ik vertrok bij Mustafa en Ylyass in de garage zo’n 40 minuten voor het gebeurde. Het kan bijna niet anders dan dat ze nog in die garagebox waren", zei hij eerder. De politie sluit meer aanhoudingen niet uit.

https://www.ad.nl/binnenl(...)angehouden~a1290b25/
Een "klus" bedrijf en "klanten" uitwisselen :').
  zaterdag 3 februari 2024 @ 21:25:42 #19
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_212283414
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 februari 2024 21:23 schreef LaDaDiDa het volgende:

[..]
Ja als iemand net zijn huis heeft laten beklussen, dan kan hij het verder laten afmaken door een ander bedrijf. Of zoiets.... Nee, het maakt het er niet beter op.
pi_212283524
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 februari 2024 21:18 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Ik heb juist het idee dat criminelen steeds meer 'sloppy' worden, kijk naar de uithalers bijvoorbeeld, laatst nog met enkelbandje om van de politie. En dan heb ik het vooral over lagen boven de uithalers, die toch die gasten aan moeten stellen. Dat wil idd niet zeggen dat deze mensen er ook aan verbonden zijn, maar iemand van hen moet toch weten hoe je zulke shit maakt, en je moet de juiste benodigdheden hebben.
Warrig verhaal, het is eigenlijk erg simpel, slordige criminelen worden snel gepakt.
pi_212283608
En nu is de buurt natuurlijk enorm boos op die familie.
pi_212283816
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 februari 2024 21:30 schreef Jaroon het volgende:
En nu is de buurt natuurlijk enorm boos op die familie.
Die Pakistaanse familie misschien nog wel wat meer dan boos.
pi_212283820
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 februari 2024 21:23 schreef LaDaDiDa het volgende:

[..]
Ook niet heel erg slim om daar de boel op stelten te zetten als je er zelf (waarschijnlijk) er wat mee te maken hebt :')
  zaterdag 3 februari 2024 @ 21:38:47 #24
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_212283932
quote:
3s.gif Op zaterdag 3 februari 2024 21:28 schreef Steven_Stil het volgende:

[..]
Warrig verhaal, het is eigenlijk erg simpel, slordige criminelen worden snel gepakt.
Precies. Nu stonden ze allemaal voor een hek te schreeuwen, makkelijk te pakken.
  zaterdag 3 februari 2024 @ 21:38:54 #25
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_212283936
Was er nou één slachtoffer familie van die verdachte? En die andere twee doden zijn dan weer familie van elkaar of begrijp ik het niet helemaal goed?
pi_212284127
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 februari 2024 21:38 schreef Molo het volgende:
Was er nou één slachtoffer familie van die verdachte? En die andere twee doden zijn dan weer familie van elkaar of begrijp ik het niet helemaal goed?
22 jarige slachtoffer is neef, het 43 jarige slachtoffer in stukjes was een vriend van de opgepakte 34 jarige huurder. van de loods.
De 38 jarige Pakistaan die als eerst gevonden werd is de buurman.
  zaterdag 3 februari 2024 @ 21:45:02 #27
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_212284156
Wat een amateuristische debielen. Een drugslab in een kelderbox in een flat in een drukbevolkte wijk.
Hoop dat degenen die er mee te maken hebben zwaar gestraft worden.
Wie dit leest is een lezer van dit
pi_212284214
quote:
2s.gif Op zaterdag 3 februari 2024 21:44 schreef Steven_Stil het volgende:

[..]
22 jarige slachtoffer is neef, het slachtoffer in stukjes was een vriend van de opgepakte 34 jarige huurder.
De 38 jarige Pakistaan die als eerst gevonden werd is de buurman.
Oh jeetje dat van die buurman wist ik niet eens. Dacht dat het eerste slachtoffer ook bij die loods hoorde. Wat erg ;(
  zaterdag 3 februari 2024 @ 21:50:03 #29
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_212284319
Van gisteren, man die vandaag is opgepakt:

quote:
"Ik begrijp er niks van." Hij vertelt dat de keuken in zijn werkplaats elektrisch is en dat er alleen een cv-ketel hangt. "Voor de rest niets. We koken thee elektrisch." Hij kan zich nauwelijks voorstellen dat daardoor zo'n enorme explosie is veroorzaakt. "Het lijkt op een gasexplosie. Ik weet het niet. Ik word gek."
Heb het idee dat dit niet de slimste criminelen zijn, haha.
pi_212284331
https://www.ed.nl/binnenl(...)dcc7da40c8&auth_rd=1

quote:
De sloopmachine grijpt weer diep in het puin om vervolgens de brokstukken hoog door de lucht naar een andere kant te verplaatsen. Jalal durft bijna niet te kijken: ,,Straks hangt daar een arm of been, dat is toch iets wat niemand wil zien? Ik heb respect voor het harde werk van alle hulpverleners maar ze zouden veel kleinere machines veel voorzichtiger moeten gebruiken. Ik ga naar huis, ik moet hier niet naar kijken”, besluit hij.
Achteraf gezien zijn dit soort uitspraken toch ook echt bizar hypocriet. Lopen zemelen over "voorzichtig doen" maar zelf een drugslab onder een flat bestieren. |:(
  zaterdag 3 februari 2024 @ 21:52:08 #31
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_212284386
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 februari 2024 21:50 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
https://www.ed.nl/binnenl(...)dcc7da40c8&auth_rd=1
[..]
Achteraf gezien zijn dit soort uitspraken toch ook echt bizar hypocriet. Lopen zemelen over "voorzichtig doen" maar zelf een drugslab onder een flat bestieren. |:(
Dat heeft uiteraard met elkaar te maken, en dan azen op het moment dat ze ongezien het een en ander weg kunnen halen. Flink in paniek, dat ze maar lang mogen zitten en alles moeten afstaan.
pi_212284453
En ik dacht nog dat ze snel de lichamen uit het puin wilden halen vanwege de islam en het snelle ter aarde willen stellen en ik had er eigenlijk nog wel begrip voor ook als ik eerlijk ben.

Het zit waarschijnlijk heel anders in elkaar :{
pi_212284488
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 februari 2024 21:46 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]
Oh jeetje dat van die buurman wist ik niet eens. Dacht dat het eerste slachtoffer ook bij die loods hoorde. Wat erg ;(
Die heeft er zeer waarschijnlijk helemaal niets met te maken en zijn familie heeft nu nog wel een appeltje te schillen met de buurman en aanhang.
pi_212284510

https://www.destentor.nl/(...)%2Fwww.google.com%2F

Eigenlijk is hij ook een soort slachtoffer.
pi_212284513
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 februari 2024 21:54 schreef Sunshine1982 het volgende:
En ik dacht nog dat ze snel de lichamen uit het puin wilden halen vanwege de islam en het snelle ter aarde willen stellen en ik had er eigenlijk nog wel begrip voor ook als ik eerlijk ben.

Het zit waarschijnlijk heel anders in elkaar :{
Dan alsnog is het toch bizar dat ze de levens van hulpverleners op het spel zetten voor het snel bergen van lichamen?

Had daar ook al weinig begrip voor.
pi_212284519
Leuke wetenschap voor de familieleden van de omgekomen buurman ook, degene die de dood van je broer/zoon veroorzaakt heeft komt helpen tillen.

pi_212284606
quote:
9s.gif Op zaterdag 3 februari 2024 21:56 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
Leuke wetenschap voor de familieleden van de omgekomen buurman ook, degene die de dood van je broer/zoon veroorzaakt heeft komt helpen tillen.

[ afbeelding ]
Ja dat komt daar keihard binnen vrees ik.
  zaterdag 3 februari 2024 @ 22:01:06 #38
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_212284668
quote:
2s.gif Op zaterdag 3 februari 2024 21:56 schreef bertrandtraore het volgende:

https://www.destentor.nl/(...)%2Fwww.google.com%2F

Ja die heeft de dood van familieleden op zijn geweten. Kon zich beter stil houden, maar zoekt extra de aandacht op. Over alles heen, als je zelf maar je verantwoordelijkheid ontloopt. Maar ja, kom hier maar eens uit! Wat een loser, eigenlijk.
pi_212284724
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 februari 2024 21:01 schreef Zipportal het volgende:
Een drugslab niet haram.
Hoeft die overleden neef in elk geval niet meer onder de ogen van Allah snel begraven te worden. Want die 72 maagden wachten dat slachtoffer toch al niet op.

Wel triest voor de nabestaanden van de overleden buurman, de zwaargewonde man die met zijn bank naar beneden viel en de overige bewoners van zo'n 7 woningen die definitief niet terug kunnen en ook helemaal niets van hun spullen hebben kunnen redden.
pi_212284763
Zet dat wegknuppelen door de ME ook gelijk in ander perspectief. Wat is er aan bewijsmateriaal vernield of gepoogd te vernielen?
zie email 27 oktober
pi_212284764
quote:
2s.gif Op zaterdag 3 februari 2024 21:56 schreef bertrandtraore het volgende:

Dat klopt. Van zijn eigen misdaden.
  zaterdag 3 februari 2024 @ 22:06:31 #42
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_212284817
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 februari 2024 22:02 schreef Ivo1985 het volgende:

[..]
Hoeft die overleden neef in elk geval niet meer onder de ogen van Allah snel begraven te worden. Want die 72 maagden wachten dat slachtoffer toch al niet op.

Wel triest voor de nabestaanden van de overleden buurman, de zwaargewonde man die met zijn bank naar beneden viel en de overige bewoners van zo'n 7 woningen die definitief niet terug kunnen en ook helemaal niets van hun spullen hebben kunnen redden.
Ik stel mij zelfs voor dat die 22-jarige, de neef van Oom O., ook vast een moeder heeft die er het hare van vindt, al kun je nog niet uitsluiten dat die wist hoe of wat.

Het is hem uiteindelijk ook niet gelukt zoveel commotie te veroorzaken dat ze die ene avond 'vrij spel' hadden op de rampplek, het was vast de bedoeling allerlei spullen op te halen.
pi_212284829
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 februari 2024 22:04 schreef trein2000 het volgende:
Zet dat wegknuppelen door de ME ook gelijk in ander perspectief. Wat is er aan bewijsmateriaal vernield of gepoogd te vernielen?
Precies om die reden vond ik het al bizar dat mensen op de plaats delict werden toegelaten. Al tijdens de brand was de plek immers tot plaats delict benoemd door de politie. Nooit, werkelijk nooit mogen daar derden worden toegelaten, anders dan bijvoorbeeld een kraanmachinist die op aanwijzingen van de recherche sloop- en opruimenwerkzaamheden verricht.
pi_212284877
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 februari 2024 22:06 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Ik stel mij zelfs voor dat die 22-jarige, de neef van Oom O., ook vast een moeder heeft die er het hare van vindt, al kun je nog niet uitsluiten dat die wist hoe of wat.
De familie zal komende tijd iets minder hecht zijn verwacht ik.

Wordt een 'gezellige' uitvaart...
pi_212284882
quote:
9s.gif Op zaterdag 3 februari 2024 21:56 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[ afbeelding ]
Niet eens een Moncler jas aan :') Pauper gangster.
U MAD?
pi_212284898
Jalal was de huurder van het pand, maar misschien moeten we hem op zijn blauwe ogen geloven dat hij van niets wist. Hij zal de schuld in ieder geval wel gaan schuiven op de overledenen.
  zaterdag 3 februari 2024 @ 22:09:57 #47
438527 MissButterflyy
pi_212284902
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 februari 2024 22:01 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Ja die heeft de dood van familieleden op zijn geweten. Kon zich beter stil houden, maar zoekt extra de aandacht op. Over alles heen, als je zelf maar je verantwoordelijkheid ontloopt. Maar ja, kom hier maar eens uit! Wat een loser, eigenlijk.
Ik vermoed zo dat een groot deel van zijn familie niet geweten heeft waar hij zich mee bezig hield, dus de schijn lekker ophouden en het heilige boontje uithangen.

Dan ben je wel een slecht mens imo
pi_212284909
quote:
Onbeschrijflijk lief
De ouders van Ylyass en Azzdine wonen in het Spaanse Alicante. Hun zoon Ylyass was gek op het groene Nederland en verbleef dan ook geregeld voor langere tijd bij familie om hier te werken in het klusbedrijf, gelegen aan de Schammenkamp. Daar werkte hij vaak samen met Mustafa. ,,Ylyass sliep de ene keer bij mij, dan weer bij Jalal of andere familie. Hij kon vooral goed overweg met zijn nichten en tantes. Ylyass is niet zo groot en onbeschrijflijk lief. Geen macho maar iemand aan wie je alles kunt vertellen”, vertelt Yasmina.
Goh. Het was zo'n lieve jongen. Hij vond Nederland zo mooi en was altijd hard aan het werk in het 'klusbedrijf'
van zijn oom. :')

Waarom verbaasd deze ontwikkeling mij niet eens meer?
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  zaterdag 3 februari 2024 @ 22:11:26 #49
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_212284936
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 februari 2024 22:09 schreef Pleun2011 het volgende:
Jalal was de huurder van het pand, maar misschien moeten we hem op zijn blauwe ogen geloven dat hij van niets wist. Hij zal de schuld in ieder geval wel gaan schuiven op de overledenen.
Hij liet zulk opvallend gedrag zien en heeft alles bij elkaar gelogen. Hij zal het vast proberen, maar hij heeft zelf al aangegeven dat hij daar was en spullen heeft afgeleverd.
  zaterdag 3 februari 2024 @ 22:11:34 #50
438527 MissButterflyy
pi_212284939
Om wat voor chemicaliën ging het trouwens?
pi_212284942
Rotterdam, hek er omheen.
U MAD?
pi_212284948
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 februari 2024 22:10 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
Goh. Het was zo'n lieve jongen. Hij vond Nederland zo mooi en was altijd hard aan het werk in het 'klusbedrijf'

Zo gaat het altijd. Hij deed geen vlieg kwaad enzo
pi_212284982
quote:
Daar was hij in gedachte al druk met bezig toen hij dat toneelstuk aan het opvoeren was waarschijnlijk.
pi_212284983
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 februari 2024 22:09 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Ik vermoed zo dat een groot deel van zijn familie niet geweten heeft waar hij zich mee bezig hield, dus de schijn lekker ophouden en het heilige boontje uithangen.

Dan ben je wel een slecht mens imo
Doet me denken aan aan die oom van Mariska Peters, die hier jaren terug in Nijmegen spoorloos verdwenen was en later dood gevonden werd.

Oom liep voorop in zoektochten, in de stille tocht, was woordvoerder van de familie.
En ook degene die haar vermoord heeft bleek later.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  zaterdag 3 februari 2024 @ 22:13:50 #55
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_212285010
quote:

[..]

Alleen het groene Nederland dan he. Overigens gebeurt het wel vaker dat een jonger familielid ergens in wordt gepraat. Maar 22 is voor Mocrocriminelen meestal al aardig op leeftijd qua carrière. ;)
pi_212285023
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 februari 2024 22:11 schreef MissButterflyy het volgende:
Om wat voor chemicaliën ging het trouwens?
Tot nu is alleen aceton en zoutzuur bekend, op een foto zag je nog een ketel liggen en wat jerrycans.
pi_212285038
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 februari 2024 22:09 schreef de_boswachter het volgende:

[..]
Niet eens een Moncler jas aan :') Pauper gangster.
Als garageboxknutselaar ben je ook vast geen Escobar of Lehder natuurlijk.
pi_212285079
Ik sluit nog steeds niet uit dat het geen drugslab was maar een plek waar ze explosieven fabriceerde.
pi_212285080
Wat mij al vrij snel opviel in de verschillende artikelen, was dat werd geschreven dat de overleden medewerkers van het klusbedrijf 'spullen' aan het uitladen waren, maar nergens werd aangegeven wat die 'spullen' dan wel waren.
pi_212285093
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 februari 2024 22:11 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]
Zo gaat het altijd. Hij deed geen vlieg kwaad enzo
In elk zijn 2 van de 3 slachtoffers inclusief hun nabestaanden doden waar niemand een traan om hoeft te laten. dan hou je nog die onschuldige buurman over voor wie het wel afschuwelijk is.

Dat maakt de gebeurtenis toch weer een stuk minder tragisch.
pi_212285118
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 februari 2024 22:17 schreef Pleun2011 het volgende:
Wat mij al vrij snel opviel in de verschillende artikelen, was dat werd geschreven dat de overleden medewerkers van het klusbedrijf 'spullen' aan het uitladen waren, maar nergens werd aangegeven wat die 'spullen' dan wel waren.
Er werden al vrij snel grote blauwe vaten gevonden door de brandweer. Dat gaf al een goed vermoeden.
  zaterdag 3 februari 2024 @ 22:21:24 #62
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_212285159
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 februari 2024 22:18 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
In elk zijn 2 van de 3 slachtoffers inclusief hun nabestaanden doden waar niemand een traan om hoeft te laten. dan hou je nog die onschuldige buurman over voor wie het wel afschuwelijk is.

Dat maakt de gebeurtenis toch weer een stuk minder tragisch.
En mensen die alles kwijt zijn.
  Spellchecker zaterdag 3 februari 2024 @ 22:21:31 #63
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_212285162
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 februari 2024 22:12 schreef StateOfMind het volgende:

[..]
Doet me denken aan aan die oom van Mariska Peters, die hier jaren terug in Nijmegen spoorloos verdwenen was en later dood gevonden werd.

Oom liep voorop in zoektochten, in de stille tocht, was woordvoerder van de familie.
Ja aan die zaak moest ik ook denken.
pi_212285187
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 februari 2024 22:17 schreef Pleun2011 het volgende:
quote:
De politie onderzoekt of de gevonden voorwerpen de oorzaak van de explosie geweest kunnen zijn, het gaat onder meer om aceton en zoutzuur.
Als ik me niet vergis is dat voor cocaïne.
pi_212285234
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 februari 2024 22:21 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Ja, en ontzettend veel mensen die zich niet meer veilig voelen. Het is sowieso nog steeds verschrikkelijk, maar 2 van de 3 doden waar we niet om hoeven te treuren scheelt een hoop.
pi_212285252
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 februari 2024 22:21 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Dit ook ja. Ik las vandaag dat de bewoners van zo'n 15 woningen voorlopig niet terug kunnen. Die zijn gewoon alles kwijt ;(
pi_212285264
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 februari 2024 22:19 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
Er werden al vrij snel grote blauwe vaten gevonden door de brandweer. Dat gaf al een goed vermoeden.
De dekmantel was op zich nog wel goed gekozen, zoutzuur en aceton kun je dan redelijk makkelijk in grotere hoeveelheden bestellen zonder al te veel op te vallen wanneer het redelijk kleinschalig blijft.
  zaterdag 3 februari 2024 @ 22:25:23 #68
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_212285285
Nu nog waterstofperoxide vinden en inderdaad dikke kans dat het om een bom ging, dat was sowieso mijn eerste vermoeden voordat het topic al open was, niet dat het verder uitmaakt. Maar hier een stuk over aanslag in Brussel:

quote:
Het wordt wel 'de moeder van satan' genoemd. Het explosief dat de terroristen dinsdag vermoedelijk in Brussel gebruikten, keerde zich in het verleden nogal eens tegen zijn makers. Eén verkeerde beweging tijdens de fabricage of het transport, en het gaat af.

Kennelijk wegen de voordelen van acetonperoxide op tegen dat risico, want het werd ook gebruikt bij de terroristische aanslagen in Londen (2005), Madrid (2004) en afgelopen november in Parijs. En vermoedelijk nu dus weer. Bij huiszoekingen in Schaarbeek werden dinsdagavond 150 liter aceton en 30 liter waterstofperoxide aangetroffen
En ik zag iemand wat zeggen over blauwe vaten:

Zullen vast ook in andere kleuren komen.
pi_212285288
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 februari 2024 22:22 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
[..]
ook MDMA maar met waterstofperoxide explosieven.
pi_212285433
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 februari 2024 22:25 schreef Vis1980 het volgende:

En ik zag iemand wat zeggen over blauwe vaten:

[ afbeelding ]

Zullen vast ook in andere kleuren komen.
Blauwe vaten zegt op zich helemaal niets, zuurkool zit ook in blauwe vaten.
pi_212285458
quote:
Jalal is ontsnapt aan de ramp, maar zijn neefje, collega en buurman waarschijnlijk niet. Het verscheurt hem. Over de oorzaak van de verwoestende explosie tast hij in het duister. Het onderzoek naar wat de klap heeft veroorzaakt, gaat beginnen als de lichamen van de slachtoffers zijn geborgen. In zijn hoofd is Jalal al bezig met het gissen naar de oorzaak. Wat kan er toch zijn ontploft in zijn werkplaats?

"Ik begrijp er niks van." Hij vertelt dat de keuken in zijn werkplaats elektrisch is en dat er alleen een cv-ketel hangt. "Voor de rest niets. We koken thee elektrisch." Hij kan zich nauwelijks voorstellen dat daardoor zo'n enorme explosie is veroorzaakt. "Het lijkt op een gasexplosie. Ik weet het niet. Ik word gek."

Hij somt materialen op die in zijn loods lagen opgeslagen: "Ik heb daar tegels, voorstrijk, kimband, een radiator, een kraan, een wc-pot en schakelaars staan." En dan heeft hij nog een kleine gasbrander. Volgens hem geen explosief materiaal. "Die gebruik ik om leidingen mee warm te maken en oude leidingen los te krijgen. In die fles zat misschien een halve liter gas. Die gaat niet zo doen." Maar je hoort de twijfel in zijn stem.
Bij alles wat er door zijn hoofd maalt, kan hij zich niet voorstellen wat zo'n enorme klap, ravage en vlammenzee heeft veroorzaakt. Hij kent de gevaren van gas en heeft ook wel eens een akkefietje tijdens het werk ermee gehad. Maar dit is anders. "Het is niet normaal. Ik heb weleens een gasbrandje gezien, maar zo niet. Dit niet, zeker dit niet."

Hij hoopt dat het onderzoek naar de oorzaak opheldering brengt. "Jajaja", verzucht hij. "Hoe kan dit? Hoezo? Ik hoop dat ze kunnen kijken. Ik word gek, ik word er echt gek van."
Nou, Jalal heeft zijn zin. De oorzaak van de explosie is bekend. En voorlopig heeft hij genoeg tijd om daar over na te denken.
  zaterdag 3 februari 2024 @ 22:34:11 #72
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_212285477
quote:
3s.gif Op zaterdag 3 februari 2024 22:32 schreef Steven_Stil het volgende:

[..]
Ja dat weet ik maar al te goed, een keer lekte er eentje op mijn kleding... smerig, joh!
  zaterdag 3 februari 2024 @ 22:34:12 #73
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_212285478
Rotterdam, Marokkanen, drugslab. Alle hokjes weer aangevinkt.
pi_212285488
Nvm: Spuit11
“Take my shoes off and throw them in the lake, and I”ll be two steps in the water”.
  zaterdag 3 februari 2024 @ 22:38:14 #75
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_212285584
Valt mij trouwens nu pas op dat er een man boven op de ravage staat in deze foto. Niet dat het ook maar iets betekend, maar mocht die daar wel komen dan?

Blauw vat.

[ Bericht 15% gewijzigd door Vis1980 op 03-02-2024 22:44:19 ]
pi_212285699
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 februari 2024 22:33 schreef voetbalmanager2 het volgende:

Nou, Jalal heeft zijn zin. De oorzaak van de explosie is bekend. En voorlopig heeft hij genoeg tijd om daar over na te denken.
Het is de schuld van X, Y of Z want die hebben een vliegtuigbom naar binnen gesmokkeld in 3, 2, 1...
pi_212285702
Jalal is wel een goede acteur, kolere....
Voor de dagelijkse Trumprotzooi: https://reportersonline.nl/auteur/kirsten-verdel/
Kijk live hoe Trump zijn eigen land sloopt: https://www.project2025.observer/
pi_212285740
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 februari 2024 22:34 schreef WheeledWarrior het volgende:
Rotterdam, Marokkanen, drugslab. Alle hokjes weer aangevinkt.
In Rotterdam valt er met andere zaken wel meer te verdienen dan met een doe het zelf drugslab in een loods onder een flatje.
pi_212285786
quote:
3s.gif Op zaterdag 3 februari 2024 22:32 schreef Steven_Stil het volgende:

[..]
Zoutzuurkool 😱
A murky, forgotten land.
  zaterdag 3 februari 2024 @ 22:46:23 #80
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_212285804
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 februari 2024 22:42 schreef TweedeKlum het volgende:
Jalal is wel een goede acteur, kolere....
Je bezighouden met zulke zaken en daarvoor mensen in gevaar brengen laat al zien dat iemand gewetenloos is. Doet niets anders dan zijn eigen straatje schoonvegen.
pi_212285846
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 februari 2024 22:46 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Je bezighouden met zulke zaken en daarvoor mensen in gevaar brengen laat al zien dat iemand gewetenloos is. Doet niets anders dan zijn eigen straatje schoonvegen.
Yup, hoe gaat Timmerfrans dit downplayen? Prijzen voor het ondernemerschap?
Voor de dagelijkse Trumprotzooi: https://reportersonline.nl/auteur/kirsten-verdel/
pi_212285896
quote:
2s.gif Op zaterdag 3 februari 2024 22:44 schreef Steven_Stil het volgende:

[..]
In Rotterdam valt er met andere zaken wel meer te verdienen dan met een doe het zelf drugslab in een loods onder een flatje.
Alleen al in Nederland wordt jaarlijks zo'n 18 miljard euro aan synthetische drugs omgezet.

Daar gaat ook verschrikkelijk veel geld in om, vergis je daar niet in.

Een aantal kartels in Mexico zijn tegenwoordig overgestapt op fentanyl ipv coke als core business.

Volgens onderstaand artikel uit 2020 staat de omzet uit coke handel in Nederland 'maar' uit 6,8 miljard versus 18,9 miljard uit synthetische drugs.

https://www.ewmagazine.nl(...)rdenbusiness-780910/

quote:
Volgens een onderzoek onder leiding van hoogleraar bestuurskunde Pieter Tops bedroeg de jaaromzet van synthetische drugs drie jaar geleden al minimaal 18,9 miljard euro. De omzet van wiet en hasj (9,3 miljard), cocaïne (6,8 miljard) en heroïne (5,7 miljard) meegeteld (zie het omslagverhaal van EW van deze week), levert dit een totale omzet op van 40,7 miljard euro.

[ Bericht 34% gewijzigd door StateOfMind op 03-02-2024 22:56:17 ]
A murky, forgotten land.
  zaterdag 3 februari 2024 @ 22:52:01 #83
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_212285941
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 februari 2024 22:48 schreef TweedeKlum het volgende:

[..]
Yup, hoe gaat Timmerfrans dit downplayen? Prijzen voor het ondernemerschap?
Weet ik veel, het laatste waar ik nu aan denk is wat hij daarvan zou vinden, hij heeft nergens invloed of hij moet betrokken zijn bij de blauwe vaten.
pi_212285964
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 februari 2024 22:52 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Weet ik veel, het laatste waar ik nu aan denk is wat hij daarvan zou vinden, hij heeft nergens invloed of hij moet betrokken zijn bij de blauwe vaten.
Hangende het onderzoek sluit ik niets uit. Heeft 'ie een alibi?
pi_212286014
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 februari 2024 22:50 schreef StateOfMind het volgende:

[..]
Alleen al in Nederland wordt jaarlijks zo'n 18 miljard euro aan synthetische drugs omgezet.

Daar gaat ook verschrikkelijk veel geld in om, vergis je daar niet in.

Een aantal kartels in Mexico zijn tegenwoordig overgestapt op fentanyl ipv coke als core business.
De mensen die zich daarmee bezig houden gaan niet op zo'n plek fabriceren, dat gaat veel grootschaliger.
  zaterdag 3 februari 2024 @ 22:56:42 #86
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_212286065
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 februari 2024 22:52 schreef TweedeKlum het volgende:

[..]
Hangende het onderzoek sluit ik niets uit. Heeft 'ie een alibi?
Hij staat net te douchen, mag ik het ook later op de avond vragen?
pi_212286083
quote:
3s.gif Op zaterdag 3 februari 2024 22:54 schreef Steven_Stil het volgende:

[..]
De mensen die zich daarmee bezig houden gaan niet op zo'n plek fabriceren, dat gaat veel grootschaliger.
Daar heeft men Brabant voor uitgevonden toch?
  zaterdag 3 februari 2024 @ 23:01:51 #88
389558 britneycheers
It's Britney Bitch
pi_212286172
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 februari 2024 22:12 schreef StateOfMind het volgende:

[..]

Doet me denken aan deze meneer:

pi_212286182
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 februari 2024 22:57 schreef TweedeKlum het volgende:

[..]
Daar heeft men Brabant voor uitgevonden toch?
Daar zit van oudsher wel de kennis voor het opzetten van lab voor speed en mdma. Inmiddels is daar wat Mexicaanse import bijgekomen voor meth en coke wasserijen.
pi_212286219
quote:
3s.gif Op zaterdag 3 februari 2024 22:54 schreef Steven_Stil het volgende:

[..]
Drugslabs kunnen overal gemaakt worden.
Je hebt er in principe niet veel ruimte voor nodig.

Van woningen tot schuren en loodsen en stallen.
Al zijn afgelegen gebieden het populairst.

Eind vorig jaar nog eentje in een Rotterdamse flat :D

https://nos.nl/artikel/25(...)rotterdamse-woonwijk
A murky, forgotten land.
pi_212286319
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 februari 2024 23:05 schreef StateOfMind het volgende:

[..]

Dat zijn prutsende doe het zelvers in de marge die meestal snel gepakt worden, de mensen die het wat groter aanpakken gaan heel anders te werk. en dat zijn ook degenen die het grote geld binnen harken
  zaterdag 3 februari 2024 @ 23:10:03 #92
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_212286320
quote:
Wow, dat had ik nog niet gezien. Ik weet dat het oftopic is maar het moment dat ie zich realiseert dat zijn plan is mislukt is nogal interessant, die ogen...

quote:
1s.gif Op zaterdag 3 februari 2024 23:05 schreef StateOfMind het volgende:

[..]

Einde van het bericht:

quote:
Volgens de politie kunnen drugslabs zich overal bevinden: "Op het platteland of in de grote stad, in boerenschuren, woonhuizen, garageboxen of in flatgebouwen." Een woordvoerder raadt aan 112 te bellen bij een verdenking.
Men kwam achter het lab, omdat buren hadden geklaagd over stank.
pi_212286450
quote:
2s.gif Op zaterdag 3 februari 2024 22:17 schreef Steven_Stil het volgende:
Ik sluit nog steeds niet uit dat het geen drugslab was maar een plek waar ze explosieven fabriceerde.
Wel goede explosieven :Y
pi_212286574
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 februari 2024 23:15 schreef Inbox het volgende:

[..]
Is ook veel afzet voor in Rotterdam en omstreken.
pi_212286673
quote:
quote:

[..]
[..]
Marokkanen en cocaïne. Nee, dat kun je wel uitsluiten :Y
pi_212286702
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 februari 2024 22:38 schreef Vis1980 het volgende:
Valt mij trouwens nu pas op dat er een man boven op de ravage staat in deze foto. Niet dat het ook maar iets betekend, maar mocht die daar wel komen dan?
*Betekent. Ach, het gaat om kansenparels en licht ontvlambare types. Dan gelden 'normale' regels niet. Je moet begrip hebben voor de emoties en voor de omstandigheid dat het voor moslims van het grootste belang is om misdaden snel uit te wissen en te begraven. Cultureel sensitief zijn, noemen ze dat ook wel.
pi_212286773
quote:
2s.gif Op zaterdag 3 februari 2024 23:25 schreef bertrandtraore het volgende:

[..]
*Betekent. Ach, het gaat om kansenparels en licht ontvlambare types. Dan gelden 'normale' regels niet. Je moet begrip hebben voor de emoties en voor de omstandigheid dat het voor moslims van het grootste belang is om misdaden snel uit te wissen en te begraven. Cultureel sensitief zijn, noemen ze dat ook wel.
Er staat een blanke man met grijs haar, blauw met zwarte jas op een balkon achter de puinhopen.
pi_212286794
Wel tragisch. Run je een drugslab, komen bij een explosie je eigen familieleden om.

Gelukkig vergeeft Allah vrijwel altijd en komen de maagden in het Paradijs straks niets tekort.
  zaterdag 3 februari 2024 @ 23:30:25 #99
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_212286806
quote:
2s.gif Op zaterdag 3 februari 2024 23:25 schreef bertrandtraore het volgende:

[..]
Ik weet niet wat jij zit te blaten, maar ik heb het over die man helemaal bovenin de foto. Die ziet er niet erg 'kansenparel' uit. Lijkt op een of andere manier een bewoner die daar voor zijn huis staat, alsof die er gewoon nog woont. Verder hoeft het helemaal niets te zeggen, hij is niet van de politie en is de enige met zo'n jas. Viel mij gewoon op.
pi_212286856
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 februari 2024 23:30 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Ik weet niet wat jij zit te blaten, maar ik heb het over die man helemaal bovenin de foto. Die ziet er niet erg 'kansenparel' uit. Lijkt op een of andere manier een bewoner die daar voor zijn huis staat, alsof die er gewoon nog woont. Verder hoeft het helemaal niets te zeggen, hij is niet van de politie en is de enige met zo'n jas. Viel mij gewoon op.
Lijkt me iemand die daar de schade aan die woningen aan het bekijken is.
  zaterdag 3 februari 2024 @ 23:34:23 #101
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_212286883
quote:
3s.gif Op zaterdag 3 februari 2024 23:32 schreef Steven_Stil het volgende:

[..]
Lijkt me iemand die daar de schade aan die woningen aan het bekijken is.
Zou zomaar kunnen, ik verwacht ook niet een of ander mysterie te ontrafelen. Alsof ie net uit de kroeg kwam en zich afvroeg of de voortuin er altijd zo heeft bijgelegen.
  zaterdag 3 februari 2024 @ 23:37:11 #102
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_212286938
Een drugspand

Surprised pickacu face.gif
pi_212287013
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 februari 2024 23:34 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Zou zomaar kunnen, ik verwacht ook niet een of ander mysterie te ontrafelen. Alsof ie net uit de kroeg kwam en zich afvroeg of de voortuin er altijd zo heeft bijgelegen.
De woningbouwvereniging wil zo snel mogelijk inventariseren hoeveel mensen voorlopig en/of definitief niet meer kunnen terugkeren in hun woning.
De mensen in de woningen boven de ontploffing huurden in particulier pand, het is de vraag hoe snel die geholpen gaan worden.
  zaterdag 3 februari 2024 @ 23:45:05 #104
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_212287134
quote:
2s.gif Op zaterdag 3 februari 2024 23:40 schreef Steven_Stil het volgende:

[..]
De woningbouwvereniging wil zo snel mogelijk inventariseren hoeveel mensen voorlopig en/of definitief niet meer kunnen terugkeren in hun woning.
De mensen in de woningen boven de ontploffing huurden in particulier pand, het is de vraag hoe snel die geholpen gaan worden.
Het zou je maar gebeuren, gelukkig woon ik daar niet. Het enige waar ik last van heb is studenten, maar dat omarm ik graag,
  zaterdag 3 februari 2024 @ 23:49:02 #105
389558 britneycheers
It's Britney Bitch
pi_212287237
https://www.rtlnieuws.nl/(...)htjes-vermiste-ilyas

quote:
Nichtjes vermiste Ilyas (22) radeloos: 'Niemand begrijpt deze pijn'
Onder het puin van de explosie en brand in Rotterdam liggen nog altijd twee vermisten. Eén van hen is de 22-jarige Ilyas. Zijn nichtjes Selma en Chaima zijn wanhopig en willen dat hun neef wordt gevonden. "De afgelopen dagen waren verschrikkelijk."

Je kijkt toch nu heel anders naar deze nieuwsberichten he :')
pi_212287329
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 februari 2024 23:49 schreef britneycheers het volgende:
[..]
Waarom? Die nichtjes weten volgens goed gebruik in die kringen helemaal niets van de dingen die neefje uitspookte.
Wist ik overigens ook niet van mijn nichtjes.
pi_212287338
quote:
Omdat er nog veel onduidelijk is in deze zaak, staan we de gebruikelijke discussie niet toe. Dat leidt tot te veel speculatie en het filteren daarvan kost te veel tijd. We zien je graag terug onder één van onze andere artikelen. Bedankt!
Onder alle andere nieuwsberichten waarbij nog niet alles met 100% zekerheid duidelijk is, is reageren immers ook nooit mogelijk. Of nee, toch wel.

nu.nl :')
pi_212287447
quote:
10s.gif Op zaterdag 3 februari 2024 23:53 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]
Onder alle andere nieuwsberichten waarbij nog niet alles met 100% zekerheid duidelijk is, is reageren immers ook nooit mogelijk. Of nee, toch wel.

Zonder account zie je maar paar reacties en die beloven meestal niet veel goeds voor die ik niet zie.
  zondag 4 februari 2024 @ 00:00:25 #109
389558 britneycheers
It's Britney Bitch
pi_212287474
quote:
5s.gif Op zaterdag 3 februari 2024 23:53 schreef Steven_Stil het volgende:

[..]
Waarom? Die nichtjes weten volgens goed gebruik in die kringen helemaal niets van de dingen die neefje uitspookte.
Wist ik overigens ook niet van mijn nichtjes.
Ze klagen overduidelijk dat de politie niet hard genoeg hun best doet en dat ze zelf de plaats delict willen betreden.

Het persoonlijke verlies is natuurlijk erg zielig. Ilias was nog een jonge gast.
pi_212287530
quote:
0s.gif Op zondag 4 februari 2024 00:00 schreef britneycheers het volgende:

[..]
Ze klagen overduidelijk dat de politie niet hard genoeg hun best doet en dat ze zelf de plaats delict willen betreden.

Het persoonlijke verlies is natuurlijk erg zielig. Ilias was nog een jonge gast.
Hun emotie kan ik nog wel begrijpen, de opgepakte oom en huurder van de plaats delict daar is veel meer mis mee.
  zondag 4 februari 2024 @ 00:06:37 #111
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_212287581
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 februari 2024 23:49 schreef britneycheers het volgende:
[..]
De dames kunnen ook wel lekker Nederlands ook :')

'het lichaam daar uitvinden'
'ze zouden op onze schoenen moeten staan'

Misschien missen ze nu ook wat neveninkomsten en glimmende LV tasjes enzo
  zondag 4 februari 2024 @ 00:10:49 #112
389558 britneycheers
It's Britney Bitch
pi_212287657

Hoe durven mensen zich nog publiek te vertonen :')
  zondag 4 februari 2024 @ 00:11:09 #113
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_212287661
quote:
Wat een weldoener die Jalal
pi_212287668
quote:
1s.gif Op zondag 4 februari 2024 00:06 schreef Molo het volgende:

[..]
De dames kunnen ook wel lekker Nederlands ook :')

'het lichaam daar uitvinden'
'ze zouden op onze schoenen moeten staan'

De familie leeft gedeeltelijk ook in Spanje volgens de berichtgeving.
  zondag 4 februari 2024 @ 00:12:20 #115
438527 MissButterflyy
pi_212287683
quote:
Is dat de man die nu is opgepakt?
pi_212287686
quote:
1s.gif Op zondag 4 februari 2024 00:12 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Ja.
  zondag 4 februari 2024 @ 00:12:59 #117
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_212287696
quote:
2s.gif Op zondag 4 februari 2024 00:11 schreef Steven_Stil het volgende:

[..]
De familie leeft gedeeltelijk ook in Spanje volgens de berichtgeving.
Die nichtjes denk ik niet toch? Klinkt precies als standaard Rotterdams straattuig wat zich door poortjes van de metro heen ramt om niet te hoeven betalen
  zondag 4 februari 2024 @ 00:13:06 #118
438527 MissButterflyy
pi_212287697
quote:
0s.gif Op zondag 4 februari 2024 00:12 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]
Ja.
Volgens mij is hij echt zo dom dat hij dacht ermee weg te komen. :')
  zondag 4 februari 2024 @ 00:14:25 #119
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_212287718
quote:
1s.gif Op zondag 4 februari 2024 00:13 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Je ziet op foto's echt overal vaten en jerrycans. Die man is echt een enorm domme debiel of een extreme fantast zeg
pi_212287751
quote:
1s.gif Op zondag 4 februari 2024 00:12 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Die gaat al deze uitlatingen en emoties aangrijpen om zijn onschuld te bewijzen, hij wist van niets wat zijn vriend en neefje deden anders dan wat klusspullen neerzetten.
pi_212287762
quote:
1s.gif Op zondag 4 februari 2024 00:14 schreef Molo het volgende:

[..]
Je ziet op foto's echt overal vaten en jerrycans. Die man is echt een enorm domme debiel of een extreme fantast zeg
Hij kan in ieder geval goed de vermoorde "hoekandanousnapdernietsvanhoor" onschuld spelen:

quote:
  zondag 4 februari 2024 @ 00:18:10 #122
438527 MissButterflyy
pi_212287772
quote:
15s.gif Op zondag 4 februari 2024 00:16 schreef Steven_Stil het volgende:

[..]
Die gaat al deze uitlatingen en emoties aangrijpen om zijn onschuld te bewijzen, hij wist van niets wat zijn vriend en neefje deden anders dan wat klusspullen neerzetten.
Uiteraard.
Maar het recht zal wel zegevieren. Die komt hier echt niet makkelijk mee weg.
pi_212287788
quote:

[..]
Bij een drugslab vind je wel meer tussen het puin dan alleen vaten, roestvrijstaal verdwijnt niet zomaar.
  zondag 4 februari 2024 @ 00:19:47 #124
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_212287791
quote:
1s.gif Op zondag 4 februari 2024 00:10 schreef britneycheers het volgende:
[ link | afbeelding ]

Hoe durven mensen zich nog publiek te vertonen :')
Hetzelfde als die meneer die een echtpaar doodschoot. Eigen straatje schoonvegen, zelfs als je eigenlijk wel weet dat het gaat uitkomen, het toneelstuk spelen totdat het echt over is. Geen geweten, alles draait om meneer.
  zondag 4 februari 2024 @ 00:21:18 #125
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_212287818
quote:
0s.gif Op zondag 4 februari 2024 00:17 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]
Hij kan in ieder geval goed de vermoorde "hoekandanousnapdernietsvanhoor" onschuld spelen:
[..]

Maar in de tussentijd verraad ie zichzelf dat het geen gasexplosie kan zijn.
  zondag 4 februari 2024 @ 00:21:42 #126
438527 MissButterflyy
pi_212287824
quote:
0s.gif Op zondag 4 februari 2024 00:19 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Hetzelfde als die meneer die een echtpaar doodschoot. Eigen straatje schoonvegen, zelfs als je eigenlijk wel weet dat het gaat uitkomen, het toneelstuk spelen totdat het echt over is. Geen geweten, alles draait om meneer.
Eigenlijk doen bijna alle criminelen die gepakt worden dat wel. Alleen hebben ze zelden zo direct contact met de media.
Wat hun eerste verklaringen waren, komen wij niet te weten.
pi_212287865
quote:
1s.gif Op zondag 4 februari 2024 00:18 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Uiteraard.
Maar het recht zal wel zegevieren. Die komt hier echt niet makkelijk mee weg.
Hangt er vanaf wat er gevonden wordt allemaal, ik verwacht dat alle registers open gaan bij het natrekken van deze persoon en zijn contacten.
Onderschat de NL politie niet wanneer ze te maken hebben met grote zaken en dat is dit.
pi_212287957
quote:
0s.gif Op zondag 4 februari 2024 00:21 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Maar in de tussentijd verraad ie zichzelf dat het geen gasexplosie kan zijn.
Er was een CV ketel, het kon niet zijn glasfles zijn. Dat was maar een kleine.
  zondag 4 februari 2024 @ 00:35:36 #129
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_212288035
quote:
0s.gif Op zondag 4 februari 2024 00:17 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]
[..]

Hoe kan dat nou????

pi_212288055
Ach wanneer justitie het laat afweten heeft ie in ieder geval ook nog een Pakistaanse familie achter zijn reet aan.
  zondag 4 februari 2024 @ 00:41:17 #131
389558 britneycheers
It's Britney Bitch
pi_212288082
quote:
2s.gif Op zondag 4 februari 2024 00:38 schreef Steven_Stil het volgende:
Ach wanneer justitie het laat afweten heeft ie in ieder geval ook nog een Pakistaanse familie achter zijn reet aan.
Dat was zijn goede buurman waar hij al vijf jaar een goede relatie mee had stond er in het artikel.
pi_212288122
Het zou helemaal wat zijn geweest als Aboutaleb hier op stel en sprong voor terug was gekomen.
  zondag 4 februari 2024 @ 00:48:48 #133
389558 britneycheers
It's Britney Bitch
pi_212288148
quote:
0s.gif Op zondag 4 februari 2024 00:45 schreef Jaroon het volgende:
Het zou helemaal wat zijn geweest als Aboutaleb hier op stel en sprong voor terug was gekomen.
Oohja :')

https://www.telegraaf.nl/(...)rgemeester-kom-terug
pi_212288160
quote:
0s.gif Op zondag 4 februari 2024 00:41 schreef britneycheers het volgende:

[..]
Dat was zijn goede buurman waar hij al vijf jaar een goede relatie mee had stond er in het artikel.
Daarom, kan me voorstellen dat er in die familie nu wat andere gevoelens los komen.
  zondag 4 februari 2024 @ 00:51:47 #135
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_212288178
quote:
0s.gif Op zondag 4 februari 2024 00:41 schreef britneycheers het volgende:

[..]
Ik heb ook een goede relatie met mijn buren, maar we komen nooit bij elkaar over de vloer.
pi_212288195
quote:
1s.gif Op zondag 4 februari 2024 00:13 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
quote:
1s.gif Op zondag 4 februari 2024 00:21 schreef MissButterflyy het volgende:
Eigenlijk doen bijna alle criminelen die gepakt worden dat wel. Alleen hebben ze zelden zo direct contact met de media.
Wegkomen met wat? :')

In de Weiteveen zaak loop je voorop als het gaat om "laten we het afwachten, een verhaal heeft twee kanten", maar hier trek je direct harde conclusies dat het A een crimineel is, en B dat hij 100% verantwoordelijk is voor dat drugslab. _O- :')

Niet zo consequent he? Op dat gebied ben ik blij dat je niet bij de politie zit. :')

[ Bericht 15% gewijzigd door Rnie op 04-02-2024 01:06:04 ]
De enige echte.
pi_212288215
quote:
2s.gif Op zondag 4 februari 2024 00:55 schreef Rnie het volgende:

[..]
Wegkomen met wat?
pi_212288241
quote:
10s.gif Op zaterdag 3 februari 2024 23:53 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]

Nu.nl is echt een propagandakanaal. Volslagen lachwekkend.
pi_212288256
quote:
2s.gif Op zondag 4 februari 2024 00:24 schreef Steven_Stil het volgende:

[..]
Hangt er vanaf wat er gevonden wordt allemaal, ik verwacht dat alle registers open gaan bij het natrekken van deze persoon en zijn contacten.
Onderschat de NL politie niet wanneer ze te maken hebben met grote zaken en dat is dit.
Het was een grote zaak toen het gebeurde en ze lieten zich afbluffen door 'islam is vrede'. Lijken en bewijs moesten zo snel mogelijk weggemoffeld worden. En wanneer je dan ingrijpt ben je rasiest.
  zondag 4 februari 2024 @ 01:12:57 #140
438527 MissButterflyy
pi_212288318
quote:
2s.gif Op zondag 4 februari 2024 00:55 schreef Rnie het volgende:

[..]
[..]
Wegkomen met wat? :')

In de Weiteveen zaak loop je voorop als het gaat om "laten we het afwachten, een verhaal heeft twee kanten", maar hier trek je direct harde conclusies dat het A een crimineel is, en B dat hij 100% verantwoordelijk is voor dat drugslab. _O- :')

Niet zo consequent he? Op dat gebied ben ik blij dat je niet bij de politie zit. :')

Ik ben ook blij dat ik niet bij de politie zit, lijkt me maar klote werk.

Verder zeg ik nergens dat hij 100 procent verantwoordlijk is voor het drugslab, en verder zal het vast een hele lieve en onschuldige jongen zijn die zich helemaal niet bezighoudt met criminele activiteiten :+

En wat betreft Weiteveen heb ik het nooit opgenomen voor Richard, dus hou maar op Ernie. Je bent niet grappig
  Vis een optie? zondag 4 februari 2024 @ 01:19:58 #141
70532 loveli
N
pi_212288352
Sterke thee wel.
crap in = crap out
pi_212288357
quote:
1s.gif Op zondag 4 februari 2024 01:12 schreef MissButterflyy het volgende:
En wat betreft Weiteveen heb ik het nooit opgenomen voor Richard,
En terecht, zo hoort het ook als je het verhaal niet kent. ^O^

Waarom je dan in deze zaak wel harde conclusies trekt, is voor mij een raadsel. :') Het feit dat je in je post op een sarcastische manier suggereert dat die jongen zich dus wel met criminele activiteiten bezighoudt, is ronduit stuitend. Evenals je voorgaande posts waarin je dingen beweert die je niet hard kan maken.
De enige echte.
pi_212288365
quote:
0s.gif Op zondag 4 februari 2024 01:04 schreef bertrandtraore het volgende:

[..]
Het was een grote zaak toen het gebeurde en ze lieten zich afbluffen door 'islam is vrede'. Lijken en bewijs moesten zo snel mogelijk weggemoffeld worden. En wanneer je dan ingrijpt ben je rasiest.
Ook jij onderschat ze, er is wat gedoseerd toegelaten onder begeleiding toen bleek dat de Pakistaanse vermiste man herkend was onder het puin door familieleden door zijn kleding.
De kans om bewijsmateriaal op plaats delict te ontvreemden is zeer klein geweest.
  zondag 4 februari 2024 @ 01:30:15 #144
438527 MissButterflyy
pi_212288409
quote:
2s.gif Op zondag 4 februari 2024 01:21 schreef Rnie het volgende:

[..]
En terecht, zo hoort het ook als je het verhaal niet kent. ^O^

Waarom je dan in deze zaak wel harde conclusies trekt, is voor mij een raadsel. :') Het feit dat je in je post op een sarcastische manier suggereert dat die jongen zich dus wel met criminele activiteiten bezighoudt, is ronduit stuitend. Evenals je voorgaande posts waarin je dingen beweert die je niet hard kan maken.

Ja ik ben ook echt de enige hier!
pi_212288411
quote:
2s.gif Op zondag 4 februari 2024 01:22 schreef Steven_Stil het volgende:

[..]
Ook jij onderschat ze, er is wat gedoseerd toegelaten onder begeleiding toen bleek dat de Pakistaanse vermiste man herkend was onder het puin door familieleden door zijn kleding.
De kans om bewijsmateriaal op plaats delict te ontvreemden is zeer klein geweest.
Toegelaten? Ze werden niet verwijderd nee. Onder andere jouw vriend Jalal. De Nederlandse politie heeft weer vakwerk geleverd.
pi_212288427
quote:
0s.gif Op zondag 4 februari 2024 01:31 schreef bertrandtraore het volgende:

[..]
Toegelaten? Ze werden niet verwijderd nee. Onder andere jouw vriend Jalal. De Nederlandse politie heeft weer vakwerk geleverd.
Mijn vriend? Beetje vreemde reactie maar goed, de NL politie kan nu laten zien wat ze kunnen en voorlopig zijn ze goed bezig.
pi_212288440
quote:
1s.gif Op zondag 4 februari 2024 01:30 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Ja ik ben ook echt de enige hier!
Vanwaar deze puber-retoriek? :?
De enige echte.
pi_212288442
Nu die nabestaanden opgetieft zijn gaat daar echt wel grondig onderzoek plaatsvinden en zal er ook vast en zeker meer boven water komen maar dat kost tijd.
pi_212288448
quote:
2s.gif Op zondag 4 februari 2024 01:39 schreef Rnie het volgende:

[..]
Vanwaar deze puber-retoriek? :?
Kan dat niet in PM?
pi_212288450
quote:
2s.gif Op zondag 4 februari 2024 01:22 schreef Steven_Stil het volgende:

[..]
Maar wel aanwezig en dus al een blunder van de politie. Als advocaat spring je een gat in de lucht als je een besmette plaats delict hebt, en deze staat op de voorpagina van de krant zelfs :')

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 04-02-2024 01:42:16 ]
pi_212288465
quote:
5s.gif Op zondag 4 februari 2024 01:41 schreef Steven_Stil het volgende:

[..]
Kan dat niet in PM?
Doe je een gooi naar de openstaande NWS moderatie vacature?
De enige echte.
pi_212288475
quote:
1s.gif Op zondag 4 februari 2024 01:41 schreef Scorpie het volgende:

[..]
Maar wel aanwezig en dus al een blunder van de politie. Als advocaat spring je een gat in de lucht als je een besmette plaats delict hebt, en deze staat op de voorpagina van de krant zelfs :')
Ben je toevallig advocaat?

Politie is er voor iedereen en er is vast wel een protocol uitgevoerd op dat moment waar jij niets van weet.
pi_212288478
quote:
2s.gif Op zondag 4 februari 2024 01:45 schreef Rnie het volgende:

[..]
Nee.
pi_212288485
quote:
5s.gif Op zondag 4 februari 2024 01:47 schreef Steven_Stil het volgende:

[..]
Ben je toevallig advocaat?

Politie is er voor iedereen en er is vast wel een protocol uitgevoerd op dat moment waar jij niets van weet.
Een protocol waarin niet-personeel toegang krijgt tot een plaats delict?

Hardop gelachen. Dit is een doodzonde in elk onderzoek, en dit gaat een heel naar staartje krijgen.
pi_212288494
quote:
0s.gif Op zondag 4 februari 2024 01:50 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Hardop gelachen. Dit is een doodzonde in elk onderzoek, en dit gaat een heel naar staartje krijgen.
Als in, strafvermindering/lastig te bewijzen neem ik aan?

In dat geval zijn ze slimmer dan verwacht.
pi_212288499
quote:

[..]

Onder begeleiding en slachtoffer was duidelijk gelocaliseerd, er zal vast een goede afweging komen om het bergen van de onschuldige buurman toe te laten.

*btw hardop lachen in dit geval vind ik nogal misplaatst.
pi_212288510
quote:
0s.gif Op zondag 4 februari 2024 01:55 schreef LaDaDiDa het volgende:

[..]
Als in, strafvermindering/lastig te bewijzen neem ik aan?

In dat geval zijn ze slimmer dan verwacht.
Ik zal je een voorbeeld geven.

Stel de aanklager wil de verdachte en het plaats delict aan elkaar linken en bewijzen dat hij daar was vlak voor de explosie en zodoende een zaak te bouwen dat deze verdachte een rol speelde in het drugslab.

Dat doe je vaak door videobeelden, vingerafdrukken, schoenafdrukken, autogegevens en DNA resten aan te voeren als bewijs.

DNA en vingerafdrukken zijn hard bewijs - dat kan een verdediging lastig verdedigen.

Als ze nú vingerafdrukken of DNA materiaal van de verdachte in het puin vinden kan de verdediging simpelweg opvoeren dat niet onomstotelijk kan worden vastgesteld dat dit voor de explosie is gebeurd. Immers, de verdachte heeft “in zijn emotie” de plaats delict beklommen en eens rustig rondgewandeld op zoek naar zijn vermiste kompaan waadbjj het prima aan te voeren valt dat hij puin en andere zaken heeft vastgepakt of is blijven haken.

En daarom zeg ik, de verdediging springt een gat in de lucht met deze blunder van de politie.
pi_212288516
quote:
12s.gif Op zondag 4 februari 2024 01:56 schreef Steven_Stil het volgende:

[..]
Onder begeleiding en slachtoffer was duidelijk gelocaliseerd, er zal vast een goede afweging komen om het bergen van de onschuldige buurman toe te laten.

*btw hardop lachen in dit geval vind ik nogal misplaatst.
Ik lachte vooral om jouw concern troll act.
pi_212288529
quote:
0s.gif Op zondag 4 februari 2024 02:01 schreef Scorpie het volgende:

[..]
Ik lachte vooral om jouw concern troll act.
Kan je ook gewoon Nederlands praten?
pi_212288533
quote:
5s.gif Op zondag 4 februari 2024 02:05 schreef Steven_Stil het volgende:

[..]
Kun je ook gewoon Nederlands praten?
quote:
2s.gif Op zondag 4 februari 2024 01:45 schreef Rnie het volgende:

[..]
pi_212288538
quote:
0s.gif Op zondag 4 februari 2024 02:07 schreef Scorpie het volgende:

[..]
[..]

Kan dat niet in PM?
pi_212288539
quote:

[..]
Of voelt zich nu enorm schuldig.
Of was de barmhartige Samaritaan die voor zn hardwerkende famlilieleden drugspandje huurde.
Of..
Of..
pi_212288546
quote:
3s.gif Op zondag 4 februari 2024 00:49 schreef Steven_Stil het volgende:

[..]
Daarom, kan me voorstellen dat er in die familie nu wat andere gevoelens los komen.
Diepe rouw. Om de overledenen, maar ook om het verlies van de neveninkomsten :'(
pi_212288554
Sowieso gaan er zowat elke dag overal bommen af in portieken en bij huizen in Rotterdam en omstreken maar het begint nu een plaag te worden om zo mensen te bedreigen.
pi_212288631
quote:
2s.gif Op zondag 4 februari 2024 02:16 schreef Steven_Stil het volgende:
Sowieso gaan er zowat elke dag overal bommen af in portieken en bij huizen in Rotterdam en omstreken maar het begint nu een plaag te worden om zo mensen te bedreigen.
Mocht om een bom gaan......dan lijkt het mij er 1 die te vroeg ging.
pi_212288638
quote:
1s.gif Op zondag 4 februari 2024 01:41 schreef Scorpie het volgende:

[..]
Politie had toch nog nauwelijks tijd gehad e boel veilig te stellen>
pi_212288655
quote:
0s.gif Op zondag 4 februari 2024 02:42 schreef Jaroon het volgende:

[..]
Mocht om een bom gaan......dan lijkt het mij er 1 die te vroeg ging.
1 slachtoffer is in stukken terug gevonden dat is een aanwijzing.
pi_212288659
quote:
3s.gif Op zondag 4 februari 2024 02:53 schreef Steven_Stil het volgende:

[..]
1 slachtoffer is in stukken terug gevonden dat is een aanwijzing.
Kan ook gas zijn.
pi_212288660
Echt treurig ook voor zijn familie die het lichaam nog willen wassen en zo.
pi_212288662
quote:
9s.gif Op zondag 4 februari 2024 02:55 schreef Steven_Stil het volgende:
Echt treurig ook voor zijn familie die het lichaam nog willen wassen en zo.
Bij zoiets kan men vast ook meer dagen tijd nemen dan 1,5 of 2.
pi_212288665
quote:
0s.gif Op zondag 4 februari 2024 02:55 schreef Jaroon het volgende:

[..]
Kan ook gas zijn.
Wanneer je lichaam in stukken gaat dan stond je bovenop een zeer plaatselijke en erg krachtige explosie.
pi_212288666
quote:
2s.gif Op zondag 4 februari 2024 02:58 schreef Steven_Stil het volgende:

[..]
Wanneer je lichaam in stukken gaat dan stond je bovenop een zeer plaatselijke en erg krachtige explosie.
Je kan er ook naast staan. Werkt ook wonderen.
pi_212288668
quote:
0s.gif Op zondag 4 februari 2024 02:59 schreef Jaroon het volgende:

[..]
Je kan er ook naast staan. Werkt ook wonderen.
Bij een gas explosie word je weg geblazen en eindig je niet in losse ledematen.
pi_212288670
quote:
3s.gif Op zondag 4 februari 2024 03:02 schreef Steven_Stil het volgende:

[..]
Bij een gas explosie word je weg geblazen en eindig je niet in losse ledematen.
Dat zag er wel zo uit. Daarnaast is elk geval anders natuurlijk.
pi_212288674
Bij een gas explosie heb je net een nog prettige glimlach op je gezicht.
pi_212288677
De bovenbuurman is op zijn bank gelanceerd en heeft het overleefd met flink wat verwondingen.
pi_212288680
Die is nog net op tijd gered, zeer waarschijnlijk leefde de Pakistaanse buurman ook nog na de knal maar die kon niet meer uit de vlammen komen.
  zondag 4 februari 2024 @ 03:18:44 #178
471559 Un_Chien_Andalou
Slicing up eyeballs
pi_212288700
quote:
0s.gif Op zondag 4 februari 2024 02:13 schreef Inbox het volgende:

[..]
Diepe rouw. Om de overledenen, maar ook om het verlies van de neveninkomsten :'(
:D
got me a movie, I want you to know
slicing up eyeballs, I want you to know
pi_212288716
quote:
14s.gif Op zondag 4 februari 2024 03:18 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:

[..]
:D
Beetje selectief quoten is wel jouw ding.
  zondag 4 februari 2024 @ 03:27:43 #180
471559 Un_Chien_Andalou
Slicing up eyeballs
pi_212288726
quote:
3s.gif Op zondag 4 februari 2024 03:24 schreef Steven_Stil het volgende:

[..]
Beetje selectief quoten is wel jouw ding.
Iets dik maken is selectief quoten?

Moeilijke woorden is in ieder geval niet jouw ding, dat is wel duidelijk.

Maar goed, dat is louter een bevestiging van mijn verwachting

:)

:) :) :)
pi_212288734
quote:
14s.gif Op zondag 4 februari 2024 03:27 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:

[..]
Iets dik maken is selectief quoten?

Moeilijke woorden is in ieder geval niet jouw ding, dat is wel duidelijk.

Maar goed, dat is louter een bevestiging van mijn verwachting

:) :) :)
Wat wil je nu vertellen ?
  zondag 4 februari 2024 @ 03:30:58 #182
471559 Un_Chien_Andalou
Slicing up eyeballs
pi_212288735
quote:
5s.gif Op zondag 4 februari 2024 03:30 schreef Steven_Stil het volgende:

[..]
Wat wil je nu vertellen ?
dat je een domme lul bent, maar goed, dat wist je zelf ook wel natuurlijk
pi_212288783
quote:
10s.gif Op zondag 4 februari 2024 03:30 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:

[..]
dat je een domme lul bent, maar goed, dat wist je zelf ook wel natuurlijk
Dom niet een lul wel en verder heb ik schijt aan jouw mening.
  zondag 4 februari 2024 @ 04:10:45 #184
471559 Un_Chien_Andalou
Slicing up eyeballs
pi_212288811
Het was meer een diagnose eigenlijk

:) :)
pi_212288822
quote:
11s.gif Op zondag 4 februari 2024 04:10 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:
Het was meer een diagnose eigenlijk

:) :)
Je stelt online diagnoses? Bijzonder wel.
  zondag 4 februari 2024 @ 06:23:17 #186
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_212288867
Benieuwd of na de inzameling de boel weer snel overeind staat :)
  zondag 4 februari 2024 @ 08:21:39 #187
471559 Un_Chien_Andalou
Slicing up eyeballs
pi_212289026
quote:
0s.gif Op zondag 4 februari 2024 06:23 schreef the-eye het volgende:
Benieuwd of na de inzameling de boel weer snel overeind staat :)
Beetje drugslab kost nogal wat inderdaad, hopelijk zamelen ze genoeg in.
pi_212289052
Dergelijke entrepreneurs dienen gewoon weer een forse starterssubsidie te krijgen van ons belastinggeld w/
  zondag 4 februari 2024 @ 08:33:58 #189
471559 Un_Chien_Andalou
Slicing up eyeballs
pi_212289077
Wel tof dat ome Jalal de buurt leuk opzomert, in Gaza stijl, inclusief schuimbekkende idioten als decor.

O+

zondag 4 februari 2024 @ 08:35:03 #190
241690 kibo
Semper Fidelis
pi_212289081
quote:
Zou heel goed kunnen.

https://nl.wikipedia.org/wiki/Acetonperoxide
  zondag 4 februari 2024 @ 08:36:45 #191
471559 Un_Chien_Andalou
Slicing up eyeballs
pi_212289089
quote:
0s.gif Op zondag 4 februari 2024 08:35 schreef kibo het volgende:

[..]
Zou heel goed kunnen.

https://nl.wikipedia.org/wiki/Acetonperoxide
Ja maar als je die menginstallaties ziet in de Telegraaf, dat was geen eenmalige actie, ook getuigen spreken van blauwe vaten die regelmatig heen en weer gesjouwd werden. Zoveel vraag is er niet naar TATP toch?

pi_212289105
quote:
17s.gif Op zondag 4 februari 2024 08:33 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:
Wel tof dat ome Jalal de buurt leuk opzomert, in Gaza stijl, inclusief schuimbekkende idioten als decor.

O+

[ afbeelding ]
Racist :{w

:T _O-
  zondag 4 februari 2024 @ 08:40:20 #193
241690 kibo
Semper Fidelis
pi_212289110
quote:
2s.gif Op zondag 4 februari 2024 08:36 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:

[..]
Ja maar als je die menginstallaties ziet in de Telegraaf, dat was geen eenmalige actie, ook getuigen spreken van blauwe vaten die regelmatig heen en weer gesjouwd werden. Zoveel vraag is er niet naar TATP toch?

[ afbeelding ]
Nou..... explosies zijn tegenwoordig booming in Rotjeknor, er zal dus wel een behoorlijke markt voor TATP zijn.
  zondag 4 februari 2024 @ 08:41:14 #194
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_212289117
quote:

[..]

Ja, nu komt de mouw uit de aap ;)
Het is ook altijd weer hetzelfde verhaal.
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
  zondag 4 februari 2024 @ 08:44:19 #195
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_212289136
quote:

[..]
[..]
Als ze ook nog waterstof peroxide vinden, dan gaat het onderzoek een andere kant op, en dan is de explosie ook meteen verklaard, TATP

Hehe spuit elf :W

[ Bericht 9% gewijzigd door nixxx op 04-02-2024 08:54:36 ]
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
  zondag 4 februari 2024 @ 08:45:14 #196
471559 Un_Chien_Andalou
Slicing up eyeballs
pi_212289144
quote:
0s.gif Op zondag 4 februari 2024 08:40 schreef kibo het volgende:

[..]
Nou..... explosies zijn tegenwoordig booming in Rotjeknor, er zal dus wel een behoorlijke markt voor TATP zijn.
hi ha ho

Nja we zullen het wel zien, ik denk zelf dat een drugslab het meest aannemelijk is.
pi_212289157
quote:
2s.gif Op zondag 4 februari 2024 08:36 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Dat zijn spiraalmixers
  zondag 4 februari 2024 @ 08:48:18 #198
471559 Un_Chien_Andalou
Slicing up eyeballs
pi_212289163
Maar goed we zitten wel met een verdachte die door de politie op het plaats delict is toegelaten, heeft mogen rotzooien met bewijslast, slachtoffers. Werkelijk een krankzinnige zaak.

Deze foto bijvoorbeeld, het is godgeklaagd natuurlijk
pi_212289208
quote:
0s.gif Op zondag 4 februari 2024 02:00 schreef Scorpie het volgende:

[..]
Ik zal je een voorbeeld geven.

Stel de aanklager wil de verdachte en het plaats delict aan elkaar linken en bewijzen dat hij daar was vlak voor de explosie en zodoende een zaak te bouwen dat deze verdachte een rol speelde in het drugslab.

Dat doe je vaak door videobeelden, vingerafdrukken, schoenafdrukken, autogegevens en DNA resten aan te voeren als bewijs.

DNA en vingerafdrukken zijn hard bewijs - dat kan een verdediging lastig verdedigen.

Als ze nú vingerafdrukken of DNA materiaal van de verdachte in het puin vinden kan de verdediging simpelweg opvoeren dat niet onomstotelijk kan worden vastgesteld dat dit voor de explosie is gebeurd. Immers, de verdachte heeft “in zijn emotie” de plaats delict beklommen en eens rustig rondgewandeld op zoek naar zijn vermiste kompaan waadbjj het prima aan te voeren valt dat hij puin en andere zaken heeft vastgepakt of is blijven haken.

En daarom zeg ik, de verdediging springt een gat in de lucht met deze blunder van de politie.
Dank. Ja logisch ook inderdaad.

Zouden ze op advies van een corrupte advocaat dan plaats delict bewust hebben betreden, onder het mom van "snel begraven"?
pi_212289223
quote:
10s.gif Op zondag 4 februari 2024 08:48 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:
Maar goed we zitten wel met een verdachte die door de politie op het plaats delict is toegelaten, heeft mogen rotzooien met bewijslast, slachtoffers. Werkelijk een krankzinnige zaak.

[ afbeelding ]
Geeft wel heel mooi weer hoe de samenleving in elkaar steekt de afgelopen jaren. Moslims die illegale dingen doen, en politie die alleen maar toekijkt en vaak bang is in te grijpen want "racisme". Lijkt bijna een cartoon.
  zondag 4 februari 2024 @ 08:57:48 #201
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_212289228
quote:
0s.gif Op zondag 4 februari 2024 08:57 schreef LaDaDiDa het volgende:

[..]
Geeft wel heel mooi weer hoe de samenleving in elkaar steekt de afgelopen jaren. Moslims die illegale dingen doen, en politie die alleen maar toekijkt en vaak bang is in te grijpen want "racisme". Lijkt bijna een cartoon.
Niet alleen moslims. Ze maken ook een puinhoop van het aanpakken van XR-tuig en rellende boeren.
pi_212289247
quote:
17s.gif Op zondag 4 februari 2024 08:33 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:

O+

[ afbeelding ]
Ik trek de voorzichtige conclusie dat het gros wat f2f richting politie staat iets te maken heeft met dat lab.
U MAD?
pi_212289274
quote:
Jalal was naar eigen zeggen niet lang voor de explosie ook nog in het pand geweest waar zijn neven lekker scheikundige klusjes aan het doen waren.

Vrij onwaarschijnlijk dat hij dan van niets wist.
  zondag 4 februari 2024 @ 09:10:37 #204
55581 L3viathan
Hollywood Hootsman
pi_212289300
Heeft iemand al op giro 555 gedoneerd voor deze arme drugslab uitbater? ;(
Just a fool will play tricks on Angus McSix
pi_212289312
Ik vraag me sinds gisteren af of dat “gerucht” nu waar is dat er ergens op een filmpje te horen is “pak de laptop, pak de laptop..” wanneer men eerder deze week zelf op het terrein gaat zoeken.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  zondag 4 februari 2024 @ 09:12:38 #206
241690 kibo
Semper Fidelis
pi_212289328
quote:
0s.gif Op zondag 4 februari 2024 09:10 schreef L3viathan het volgende:
Heeft iemand al op giro 555 gedoneerd voor deze arme drugslab uitbater? ;(
Aktie is inmiddels gestopt

https://www.doneeractie.nl/explosie-rotterdam/-87246
  zondag 4 februari 2024 @ 09:16:19 #207
471559 Un_Chien_Andalou
Slicing up eyeballs
pi_212289364
quote:
0s.gif Op zondag 4 februari 2024 08:59 schreef de_boswachter het volgende:

[..]
Ik trek de voorzichtige conclusie dat het gros wat f2f richting politie staat iets te maken heeft met dat lab.
quote:
Marieke vermoedde soms al wel dat er iets niet in de haak was. Blauwe vaten, jerrycans van hetzelfde soort dat de forensische opsporing nu opvoert als mogelijk bewijs voor een drugslab; ook zij heeft mensen er wel eens mee zien sjouwen in de straat.

,,Toen dacht ik al wel eens: dit is foute boel. Maar ik ga graag uit van het goede in de mens, wil niet bevooroordeeld zijn. Nu blijkt dat ik toch niet zo naïef was als ik dacht.
Zelfs Marieke was op de hoogte
pi_212289469
quote:
0s.gif Op zondag 4 februari 2024 02:55 schreef Jaroon het volgende:

[..]
Kan ook gas zijn.
Na het bericht dat de twee overleden neven aanwezig waren in de box waar de explosie plaatsvond, vind ik een gasexplosie wel heel onwaarschijnlijk.

Gasexplosies (van normaal aardgas wat gewoon uit de leiding komt) vinden natuurlijk veel vaker plaats in ons land, maar zelden met zo'n grote verwoesting*. Om deze verwoesting voor elkaar te krijgen met een gasexplosie had er een nagenoeg perfecte mix van gas en lucht in die hele box moeten hangen. En dan is het onwaarschijnlijk dat de twee nog als onschuldig slachtoffer binnen zouden rondlopen.

* voor het oog lijken de verwoestingen bij grote gasexplosies nog wel eens (bijna) net zo groot, omdat hele gevelelementen weggeblazen worden. Maar bij de meeste woningen en flats in Nederland zijn de gevelelementen geen onderdeel van de bouwkundige constructie. Ze hangen maar wat losjes aan de vloeren en woningscheidende muren. Die dragende woningscheidende muren en vloeren lopen meestal geen grote schade op.
Bij deze situatie in Rotterdam zie je op de eerste amateurfotos en video's die na de brand gemaakt zijn dat de vloer is ingestort er meerdere betonnen pilaren geknakt zijn.

En ja, er zijn ook wel gasexplosies geweest met structurele schade aan betonnen draagconstructies. Dat zijn vrijwel altijd explosies die met opzet zijn veroorzaakt of explosies als gevolg van een gaslek in een ruimte waar geen mensen aanwezig waren om het gas op te merken.

Bij veruit de meeste gaslekken gebeurt er uiteindelijk zelfs helemaal niets, want aardgas is alléén bij een nagenoeg perfect mix tussen gas en lucht explosief. Als er personen aanwezig zijn op het moment dat een gaslek ontstaat is vrijwel altijd de hoofdkraan al dicht voordat een explosieve mix onstaat.
Als er geen personen aanwezig zijn op het moment dat het gaslek ontstaat, dan zal na enige tijd er teveel gas in de ruimte hangen om nog te kunnen ontbranden/exploderen.
  zondag 4 februari 2024 @ 09:25:55 #209
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_212289485
Die lui hebben ook altijd een heel peloton aan broers en neven.
pi_212289554
Vast een domme vraag, maar wat brouw je in vredesnaam voor een drugs in je kelderboxje? Meth? Daar is toch amper markt voor hier? Ik zie van die enorme labs voor me met allerlei dure apparatuur en borrelende vaten.
Gimme whiskey, give me bourbon, gimme gin..
'Cause it don't matter what I'm drinkin', Lord, as long as it drowns this sorrow I'm in.
pi_212289570
Geschrokken van de huidige kijk op de zaak. Wou bijna döneren.
pi_212289591
quote:
10s.gif Op zondag 4 februari 2024 04:17 schreef Steven_Stil het volgende:

[..]
Je stelt online diagnoses? Bijzonder wel.
Kan dit niet in PM?
De enige echte.
  zondag 4 februari 2024 @ 09:38:03 #213
389558 britneycheers
It's Britney Bitch
pi_212289629
quote:
0s.gif Op zondag 4 februari 2024 09:30 schreef josja het volgende:
Vast een domme vraag, maar wat brouw je in vredesnaam voor een drugs in je kelderboxje? Meth? Daar is toch amper markt voor hier? Ik zie van die enorme labs voor me met allerlei dure apparatuur en borrelende vaten.
Denk dat ze eerder bezig waren met cocaïne wassen

quote:
Criminelen bouwen steeds grotere en steeds geavanceerdere laboratoria voor de bereiding van cocaïne. Dat zegt de politie. In zo'n lab worden duizenden kilo's coke geproduceerd. Bendes bewerken er de cocaïne met chemicaliën als aceton tot het witte poeder dat op straat wordt verkocht. De politie vindt het een zorgelijke ontwikkeling, ook omdat Nieuwsuur ontdekte dat het vrij simpel is om grotere hoeveelheden aceton te kopen.

pi_212289653
quote:
0s.gif Op zondag 4 februari 2024 09:25 schreef WheeledWarrior het volgende:
Die lui hebben ook altijd een heel peloton aan broers en neven.
Die neuken er tenminste lekker op los. Wij tata’s moeten, terwijl zij liggen te wiepen, werken.
U MAD?
pi_212289731
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
  zondag 4 februari 2024 @ 09:53:49 #216
438527 MissButterflyy
pi_212289732
quote:
10s.gif Op zondag 4 februari 2024 09:16 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:

[..]
[..]
Zelfs Marieke was op de hoogte
Ze had een vermoeden dat er iets niet helemaal klopte. Op de hoogte is wat anders.
pi_212289748
quote:
0s.gif Op zondag 4 februari 2024 09:30 schreef josja het volgende:
Zo geavanceerd zijn enkel de professionele operaties, bij de straatpaupers die af en toe wat inferieure rommel aan zwervers willen slijten gaat het er veel amateuristischer aan toe.
pi_212289749
quote:
Jeugdtrainer…..

Recruiter noemen wij zoiets.
U MAD?
  zondag 4 februari 2024 @ 09:58:41 #219
438527 MissButterflyy
pi_212289764
Ik zie nu dingen voorbij komen over dat een van de slachtoffers voetbaltrainer was en geld inzamelde voor Gaza… maar was dat niet de Pakistaanse meneer waarvan we niet weten of die er iets mee te maken had?
pi_212289765
quote:
1s.gif Op zondag 4 februari 2024 09:58 schreef MissButterflyy het volgende:
Ik zie nu dingen voorbij komen over dat een van de slachtoffers voetbaltrainer was en geld inzamelde voor Gaza… maar was dat niet de Pakistaanse meneer waarvan we niet weten of die er iets mee te maken had?
Weten we überhaupt al iets concreets? Of roepen we maar wat?
U MAD?
  zondag 4 februari 2024 @ 10:01:16 #221
241690 kibo
Semper Fidelis
pi_212289777
quote:
0s.gif Op zondag 4 februari 2024 09:59 schreef de_boswachter het volgende:

[..]
Weten we überhaupt al iets concreets? Of roepen we maar wat?
Gewoon dit topic goed in de gaten blijven houden, elders roepen ze maar wat
pi_212289824
quote:
Idee is nobel voor de bewoners die alles kwijt zijn. Maar volgens mij zit je na de eerste 3 setjes kleding om de eerste dagen door te komen helemaal niet meer te wachten op vuilniszakken vol afgedankte rommel van anderen.

Even "winkelen" met gesloten beurs bij een kringloopwinkel om je tijdelijke woning een beetje in te richten kan nog wel heel wat waard zijn. Want ten eerste zit op nieuwe meubels vaak de nodige weken of zelfs maanden levertijd dus heb je daar niet direct wat aan als je nieuw spul koopt. Ten tweede kan een deel van deze bewoners niet definitief terug. En dan wil je waarschijnlijk pas nieuwe meubels kopen als je weet hoe je nieuwe definitieve onderkomen er uit gaat zien. Want kwa vorm en formaat moeten de nieuwe meubels natuurlijk wel passen. Je hebt niks aan een nieuwe hoekbank als je die straks niet op een fatsoenlijke manier in de kamer kan plaatsen.
  zondag 4 februari 2024 @ 10:15:52 #223
389558 britneycheers
It's Britney Bitch
pi_212289914
quote:
0s.gif Op zondag 4 februari 2024 10:06 schreef Ivo1985 het volgende:

[..]
Idee is nobel voor de bewoners die alles kwijt zijn. Maar volgens mij zit je na de eerste 3 setjes kleding om de eerste dagen door te komen helemaal niet meer te wachten op vuilniszakken vol afgedankte rommel van anderen.

Even "winkelen" met gesloten beurs bij een kringloopwinkel om je tijdelijke woning een beetje in te richten kan nog wel heel wat waard zijn. Want ten eerste zit op nieuwe meubels vaak de nodige weken of zelfs maanden levertijd dus heb je daar niet direct wat aan als je nieuw spul koopt. Ten tweede kan een deel van deze bewoners niet definitief terug. En dan wil je waarschijnlijk pas nieuwe meubels kopen als je weet hoe je nieuwe definitieve onderkomen er uit gaat zien. Want kwa vorm en formaat moeten de nieuwe meubels natuurlijk wel passen. Je hebt niks aan een nieuwe hoekbank als je die straks niet op een fatsoenlijke manier in de kamer kan plaatsen.
Vaak is het zo dat mensen hun oude kleren doneren die ze toch al jaren niet aandeden maar toch niet wilde weggooien.

Er zullen weinig tussen zitten die nieuwe trainingspakking doneren, Moncler jassen en andere kleding waarin je wel gezien wil worden.

Het zou in dat geval beter zijn als ze VVV- bonnen doneerde.
pi_212290040
quote:
1s.gif Op zondag 4 februari 2024 09:58 schreef MissButterflyy het volgende:
Waarom is dat opvallend? Was een moslim en die zijn meestal pro Gaza
pi_212290051
quote:
0s.gif Op zondag 4 februari 2024 10:15 schreef britneycheers het volgende:

[..]
Vaak is het zo dat mensen hun oude kleren doneren die ze toch al jaren niet aandeden maar toch niet wilde weggooien.

Er zullen weinig tussen zitten die nieuwe trainingspakking doneren, Moncler jassen en andere kleding waarin je wel gezien wil worden.

Denk dat VVV bonnen niet voldoende zijn voor Moncler jassen :D

Tering, 1000+ euro voor spuuglelijke jassen _O-
A murky, forgotten land.
  zondag 4 februari 2024 @ 10:33:50 #226
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_212290062
quote:
0s.gif Op zondag 4 februari 2024 08:40 schreef kibo het volgende:
explosies zijn tegenwoordig booming
_O-
  zondag 4 februari 2024 @ 10:43:54 #227
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_212290198
quote:
0s.gif Op zondag 4 februari 2024 03:11 schreef Steven_Stil het volgende:
Die is nog net op tijd gered, zeer waarschijnlijk leefde de Pakistaanse buurman ook nog na de knal maar die kon niet meer uit de vlammen komen.
Las inderdaad stukje over iemand die anderen nog had kunnen redden maar door de intensiteit van het vuur niet meer naar een schreeuwende man in het vuur kon komen. Vreselijk ;( ;( :{
  zondag 4 februari 2024 @ 10:54:19 #228
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_212290381
quote:

[..]

Voor jongere kinderen is het soms een uitkomst lijkt me, verder heb je gelijk.
  Spellchecker zondag 4 februari 2024 @ 11:12:18 #229
197773 crew  maily
pi_212290713
quote:

[..]

Trainingspakken en monclerjassen.

Als ik ergens NIET in gezien wil worden :r
  zondag 4 februari 2024 @ 11:16:21 #230
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_212290769
quote:
1s.gif Op zondag 4 februari 2024 11:12 schreef maily het volgende:

[..]

Dan maar naakt over straat...
  Spellchecker zondag 4 februari 2024 @ 11:25:36 #231
197773 crew  maily
pi_212290876
quote:
0s.gif Op zondag 4 februari 2024 11:16 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Dan maar naakt over straat...
Niet overdrijven.
  zondag 4 februari 2024 @ 11:47:15 #232
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_212291228
Zonder drugsverbod was deze explosie er niet geweest.

Legalize! *O*
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_212291239
quote:

[..]

Wel in een moskee dan?
  FOK!fotograaf zondag 4 februari 2024 @ 11:49:36 #234
364681 over_hedge
pi_212291273
nvm
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
pi_212291300
quote:

[..]

Spellchecker zondag 4 februari 2024 @ 11:54:15 #236
197773 crew  maily
pi_212291356
quote:
0s.gif Op zondag 4 februari 2024 11:48 schreef Zipportal het volgende:

[..]
Wel in een moskee dan?
Ook niet
pi_212291484
quote:

[..]

Trainingspakken zijn leuk om mee op de bank te hangen en die Moncler jassen zijn pauper ja. Je ziet ze gelukkig ook steeds minder.
pi_212291532
quote:

[..]

Waarom dat niet in godsnaam? Lekker tasje aan eroverheen?
  Spellchecker zondag 4 februari 2024 @ 12:03:49 #239
197773 crew  maily
pi_212291533
quote:
0s.gif Op zondag 4 februari 2024 12:03 schreef streamjohan het volgende:

[..]
Waarom dat niet in godsnaam? Lekker tasje aan eroverheen?
:N
  zondag 4 februari 2024 @ 12:04:49 #240
471559 Un_Chien_Andalou
Slicing up eyeballs
pi_212291540
  zondag 4 februari 2024 @ 12:08:27 #241
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_212291581
quote:
Is dat voor het gedenkteken?
Mij lijkt een grote glazen pil op een sokkel wel leuk
pi_212291586
quote:
Zo een nieuw drugslab is ook niet goedkoop hoor.
  zondag 4 februari 2024 @ 12:09:38 #243
471559 Un_Chien_Andalou
Slicing up eyeballs
pi_212291596
quote:
0s.gif Op zondag 4 februari 2024 12:08 schreef Jacy-Jacy het volgende:

[..]
Zo een nieuw drugslab is ook niet goedkoop hoor.
Valt toch gewoon onder de inboedel?
pi_212291616
quote:
Je vindt het te laag? Komt neer op gemiddeld ca. ¤ 500 per getroffen gezin. Geen wereldbedrag, wel een mooi gebaar.

Dank voor de tip trouwens, ik heb ook meteen wat gedoneerd. :)
  Moderator zondag 4 februari 2024 @ 12:11:16 #245
184769 crew  Deisyy
pi_212291619
quote:
Wat WTF? Het geld van deze inzameling is bedoeld voor de bewoners die hun kleding, huisraad en dergelijke kwijt zijn.
Ik ga gaten graven! Want waar gaten zijn is hoop!
pi_212291712
quote:
14s.gif Op zondag 4 februari 2024 12:10 schreef Sodemieters het volgende:

[..]
Je vindt het te laag? Komt neer op gemiddeld ca. ¤ 500 per getroffen gezin. Geen wereldbedrag, wel een mooi gebaar.

Ik ook. Alles om de ellende voor deze mensen wat te verzachten.
pi_212291812
quote:

[..]

Dat hoop ik ook , maar toch betwijfel ik het.
  zondag 4 februari 2024 @ 12:35:01 #248
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_212291886
quote:
Dan maken ze wel erg sterk spul daar :+ _O-
  zondag 4 februari 2024 @ 12:36:52 #249
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_212291899
Moosabouw - Specialist in badkamers

Moosa Bouw zorgt voor de demontage van uw oude badkamer, regelt de verwerking van het afval en zorgt dat uw nieuwe badkamer gebruiksklaar wordt opgeleverd

https://www.moosabouw.nl

Let op!

Op 29 januari 2024 is ons bedrijf bijzonder hard geraakt door de explosie aan de Schammenkamp te Rotterdam. Onze directeur wordt momenteel nog steeds vermist en ons bedrijfspand is compleet vernietigd. Het is om die reden vooralsnog niet mogelijk om met alle klanten in contact te treden. We vragen u allen vriendelijk geduld te hebben en nadere berichtgeving af te wachten. Zodra het mogelijk is, wordt er contact met u opgenomen.

Ze hebben last van een opgeblazen gevoel :o :%
  zondag 4 februari 2024 @ 12:39:36 #250
438527 MissButterflyy
pi_212291924
quote:
6s.gif Op zondag 4 februari 2024 12:36 schreef ikweethetookniet het volgende:
Moosabouw - Specialist in badkamers

Moosa Bouw zorgt voor de demontage van uw oude badkamer, regelt de verwerking van het afval en zorgt dat uw nieuwe badkamer gebruiksklaar wordt opgeleverd

https://www.moosabouw.nl

Let op!

Op 29 januari 2024 is ons bedrijf bijzonder hard geraakt door de explosie aan de Schammenkamp te Rotterdam. Onze directeur wordt momenteel nog steeds vermist en ons bedrijfspand is compleet vernietigd. Het is om die reden vooralsnog niet mogelijk om met alle klanten in contact te treden. We vragen u allen vriendelijk geduld te hebben en nadere berichtgeving af te wachten. Zodra het mogelijk is, wordt er contact met u opgenomen.

Ze hebben last van een opgeblazen gevoel :o :%
We weten niet of hij en zijn bedrijf er iets mee te maken hadden.
  zondag 4 februari 2024 @ 12:39:53 #251
pi_212291927
quote:
5s.gif Op zondag 4 februari 2024 12:09 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:

[..]
* Papierversnipperaar checkt verzekeringpolis
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
  zondag 4 februari 2024 @ 12:44:42 #252
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_212291970
O. werd zaterdag door de politie gearresteerd op verdenking van betrokkenheid bij het vervaardigen van verdovende middelen op de Schammenkamp. Eerder deze week vertelde hij aan De Telegraaf dat hij veertig minuten voor de explosie nog aanwezig was in het pand. Toen hij onderweg was naar België werd hij op de hoogte gebracht van de explosie en draaide hij om.
quote:
Hij vertelde ook gedeeltelijk in Spanje te wonen en net uit de gevangenis te zijn ontslagen omdat hij naar eigen zeggen twee keer was gepakt vanwege rijden zonder rijbewijs.
https://www.telegraaf.nl/(...)komen-ilias-opgepakt

Pareltje weer die O :') |:(
pi_212291973
quote:
14s.gif Op zondag 4 februari 2024 12:10 schreef Sodemieters het volgende:

[..]

500? Nee joh. De bewoners van die flat aan de overkant zijn zover ik weet al gewoon weer thuis. De glasschade aan hun gebouw is voor rekening van de woningcorporatie of diens verzekering.
De schade voor die bewoners is, los van de schrik en ongemakken dus vrij minimaal.

Van het compelex waar de explosie plaatsvond hebben, afgaande op de foto's, 5 van de 7 woningen links van het trappenhuis (gezien vanaf de straatzijde) grote schade tot totale verwoesting opgelopen. De bewoners van die woningen zijn dus alles kwijt.
Ik acht de kans groot dat ook de bewoners van de twee minder beschadigde woningen aan die kant toch nóóit meer hun woning mogen betreden en bovendien hun inboedel door rook en waterschade sowieso wel grotendeels verloren is, al zouden de spullen er toch nog uitgehaald worden voordat het helemaal tegen de vlakte gaat.

De woningen rechts van het trappenhuis lijken volledig ongeschonden. Misschien wel wat gebroken ramen hier en daar, maar geen brand en waarschijnlijk ook geen of slechts minimale rook- en waterschade. De reden dat die woning nu "onbewoonbaar" zijn is waarschijnlijk hoofdzakelijk omdat de toevoer van energie en water naar het hele complex is afgesloten. Daarnaast wel de eigenaar/verhuurder van het pand misschien even wat bouwkundig onderzoek doen of er aan die kant echt geen scheuren in de constructie zijn ontstaan. Maar ik acht de kans groot dat de bewoners van die woning wel weer hun inboedel terug krijgen.
Of dat deel van het pand blijft staan of dat er tot volledige aloop en nieuwbouw wordt overgegaan is een vraag voor de eigenaar van het complex.

Wat rest is dus 7 huishoudens die alles kwijt zijn en 6 huishoudens die nu tijdelijk extra kosten maken omdat ze niet bij hun spullen kunnen en elders onderdak nodig hebben.
En nee, dan is 21k nog niet veel. Zeg ¤2500 voor wie alles kwijt is en ¤500,- voor wie nu kosten heeft om een periode te overbruggen.

Laten we vooral ook hopen dat de onschuldige bewoners een goede inboedelverzekering hebben. Want ga maar eens tellen voor hoeveel geld je aan ondergoed en sokken in de kast hebt liggen. Of aan simpel bestek en ander keukengerei.
  zondag 4 februari 2024 @ 12:47:59 #254
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_212292007
Maandagavond ging het in zijn bedrijf Aspe Bouw helemaal mis

Vrijdag meldde de politie al dat er vaten zoutzuur en aceton werden gevonden, grondstoffen voor onder meer cocaïne en mdma.

quote:
Een bouwbedrijf kan deze middelen overigens ook op voorraad hebben.
:')

Ook werden er blauwe vaten en andere attributen voor het produceren van drugs gevonden. Het zou overigens niet gaan om synthetische drugs, zo stellen bronnen.

’Attributen’
„Tijdens het veiligstellen van sporen stuitte de recherche op verschillende attributen die te maken kunnen hebben met het vervaardigen van verdovende middelen. Op basis van deze informatie hield de politie de 34-jarige Rotterdammer aan.

Aspe Bouw Rotterdam

De onderneming Aspe Bouw is gevestigd op Boudewijnstraat 118C te Rotterdam en is actief in de branche Algemene burgerlijke en utiliteitsbouw.

Geen website zoals Moosa :') raar cocaine moet je toch kunnen bestellen en betalen via ideal O-)
pi_212292010
quote:
5s.gif Op zondag 4 februari 2024 12:09 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:

[..]
Moet dan wel een inboedelverzekering voor bedrijven zijn. Je inboedelverzekering voor particulieren zal de bedrijfsinventaris niet vergoeden.
  zondag 4 februari 2024 @ 12:52:04 #256
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_212292085
quote:
6s.gif Op zondag 4 februari 2024 12:47 schreef ikweethetookniet het volgende:
Maandagavond ging het in zijn bedrijf Aspe Bouw helemaal mis

Vrijdag meldde de politie al dat er vaten zoutzuur en aceton werden gevonden, grondstoffen voor onder meer cocaïne en mdma.
[..]
:')

Ook werden er blauwe vaten en andere attributen voor het produceren van drugs gevonden. Het zou overigens niet gaan om synthetische drugs, zo stellen bronnen.

’Attributen’
„Tijdens het veiligstellen van sporen stuitte de recherche op verschillende attributen die te maken kunnen hebben met het vervaardigen van verdovende middelen. Op basis van deze informatie hield de politie de 34-jarige Rotterdammer aan.

Aspe Bouw Rotterdam

De onderneming Aspe Bouw is gevestigd op Boudewijnstraat 118C te Rotterdam en is actief in de branche Algemene burgerlijke en utiliteitsbouw.

Geen website zoals Moosa :') raar cocaine moet je toch kunnen bestellen en betalen via ideal O-)
Blijkbaar dus een cocaïne wasserij, als het niet om synthetische drugs gaat.

Daar worden ook oa aceton en zoutzuur voor gebruikt.
A murky, forgotten land.
pi_212292100

https://twitter.com/FrankSmilda/status/1327961456177008640

Lees vooral dat stukje over aceton en een magnetron, dat kan flinke explosies veroorzaken.
A murky, forgotten land.
  zondag 4 februari 2024 @ 13:03:45 #259
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_212292230
quote:
0s.gif Op zondag 4 februari 2024 12:44 schreef Ivo1985 het volgende:

[..]
500? Nee joh. De bewoners van die flat aan de overkant zijn zover ik weet al gewoon weer thuis. De glasschade aan hun gebouw is voor rekening van de woningcorporatie of diens verzekering.
De schade voor die bewoners is, los van de schrik en ongemakken dus vrij minimaal.

Van het compelex waar de explosie plaatsvond hebben, afgaande op de foto's, 5 van de 7 woningen links van het trappenhuis (gezien vanaf de straatzijde) grote schade tot totale verwoesting opgelopen. De bewoners van die woningen zijn dus alles kwijt.
Ik acht de kans groot dat ook de bewoners van de twee minder beschadigde woningen aan die kant toch nóóit meer hun woning mogen betreden en bovendien hun inboedel door rook en waterschade sowieso wel grotendeels verloren is, al zouden de spullen er toch nog uitgehaald worden voordat het helemaal tegen de vlakte gaat.

De woningen rechts van het trappenhuis lijken volledig ongeschonden. Misschien wel wat gebroken ramen hier en daar, maar geen brand en waarschijnlijk ook geen of slechts minimale rook- en waterschade. De reden dat die woning nu "onbewoonbaar" zijn is waarschijnlijk hoofdzakelijk omdat de toevoer van energie en water naar het hele complex is afgesloten. Daarnaast wel de eigenaar/verhuurder van het pand misschien even wat bouwkundig onderzoek doen of er aan die kant echt geen scheuren in de constructie zijn ontstaan. Maar ik acht de kans groot dat de bewoners van die woning wel weer hun inboedel terug krijgen.
Of dat deel van het pand blijft staan of dat er tot volledige aloop en nieuwbouw wordt overgegaan is een vraag voor de eigenaar van het complex.

Wat rest is dus 7 huishoudens die alles kwijt zijn en 6 huishoudens die nu tijdelijk extra kosten maken omdat ze niet bij hun spullen kunnen en elders onderdak nodig hebben.
En nee, dan is 21k nog niet veel. Zeg ¤2500 voor wie alles kwijt is en ¤500,- voor wie nu kosten heeft om een periode te overbruggen.

Laten we vooral ook hopen dat de onschuldige bewoners een goede inboedelverzekering hebben. Want ga maar eens tellen voor hoeveel geld je aan ondergoed en sokken in de kast hebt liggen. Of aan simpel bestek en ander keukengerei.
Keert een dergelijke verzekering uit als de oorzaak een ontploft drugslab bij de buren is? Lijkt me dat dat gepoogd wordt daar te verhalen?
pi_212292273
quote:
1s.gif Op zondag 4 februari 2024 13:03 schreef Molo het volgende:

[..]
Keert een dergelijke verzekering uit als de oorzaak een ontploft drugslab bij de buren is? Lijkt me dat dat gepoogd wordt daar te verhalen?
Mag toch hopen dat de verzekering gewoon netjes uitkeert aan de getroffen onschuldigen, en dat het daarna pas op de verantwoordelijke van het drugslab wordt verhaald.
A murky, forgotten land.
pi_212292339
quote:
1s.gif Op zondag 4 februari 2024 13:03 schreef Molo het volgende:

[..]
Als er geen aanwijzingen zijn dat de verzekerde betrokken is bij de criminele activiteiten, dan keert de verzekering gewoon uit conform de verzekeringsvoorwaarden.

De verzekeringsmaatschappij zal vervolgens indien ze daar heil in zien wel een procedure starten tegen de crimineel/criminelen die de schade hebben veroorzaakt.
  zondag 4 februari 2024 @ 13:13:53 #262
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_212292399
Meer dan 25 liter in bezit 2 jaar gevangenisstraf :P

Precursor voor drugs en explosieven.
Verdachte transacties zijn wij verplicht te melden.

https://www.werkenmetmerk(...)CABEgIXxfD_BwE#16646
pi_212292437
quote:
6s.gif Op zondag 4 februari 2024 13:13 schreef ikweethetookniet het volgende:
Meer dan 25 liter in bezit 2 jaar gevangenisstraf :P

Precursor voor drugs en explosieven.
Verdachte transacties zijn wij verplicht te melden.

https://www.werkenmetmerk(...)CABEgIXxfD_BwE#16646
Aan de enorme schade te zien hadden ze het actie model *O*
A murky, forgotten land.
  zondag 4 februari 2024 @ 13:17:31 #264
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_212292452
quote:
0s.gif Op zondag 4 februari 2024 08:57 schreef LaDaDiDa het volgende:

[..]
Politie moet in zulke situaties juist nog harder ingrijpen. Het stereotype wordt namelijk weer eens bevestigd. En zo zie je ook dat het geen racisme is, maar juist deze mensen die dit zichzelf aan doen met hun gedrag.
quote:
10s.gif Op zondag 4 februari 2024 08:48 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:

[ afbeelding ]
Tja, moslims moeten binnen een bepaalde tijd begaven worden of zo. De politie had dit natuurlijk tegen moeten houden en moeten aangeven dat zij hier niet in een Islamtisch land leven, eerst moet er gewoon uitgebreid onderzoek worden gedaan.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  zondag 4 februari 2024 @ 13:21:06 #265
471559 Un_Chien_Andalou
Slicing up eyeballs
pi_212292510
quote:
14s.gif Op zondag 4 februari 2024 13:17 schreef HowardRoark het volgende:
Tja, moslims moeten binnen een bepaalde tijd begaven worden of zo. De politie had dit natuurlijk tegen moeten houden en moeten aangeven dat zij hier niet in een Islamtisch land leven, eerst moet er gewoon uitgebreid onderzoek worden gedaan.
Nog afgezien van het feit dat de politie kennelijk de sharia boven het veiligstellen van het plaats delict stelt is Jalal wel zo'n ongelofelijk stuk uitschot dat hij ondanks dat hij van het feit op de hoogte was dat er verschillende levensgevaarlijke chemicaliën aan het lekken waren hulpverleners en zijn eigen familie ffs in gevaar brengt. En dan nog een theatraal jankverhaal ophangen dat hij er alles aan heeft gedaan.

Het is onvoorstelbaar.
  zondag 4 februari 2024 @ 13:30:06 #266
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_212292632
quote:
0s.gif Op zondag 4 februari 2024 13:10 schreef Ivo1985 het volgende:

[..]
Als er geen aanwijzingen zijn dat de verzekerde betrokken is bij de criminele activiteiten, dan keert de verzekering gewoon uit conform de verzekeringsvoorwaarden.

De verzekeringsmaatschappij zal vervolgens indien ze daar heil in zien wel een procedure starten tegen de crimineel/criminelen die de schade hebben veroorzaakt.
Hope so!
pi_212293465
quote:
0s.gif Op zondag 4 februari 2024 12:28 schreef Alpha0 het volgende:

[..]
Dat hoop ik ook , maar toch betwijfel ik het.
Vreemde reactie. Waarom hoop je dat? Je wilt dat de drugsboefjes er mee weg komen, omdat er nu geen betrouwbaar bewijs meer te vergaren valt?
pi_212294173
quote:
14s.gif Op zondag 4 februari 2024 13:17 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Politie moet in zulke situaties juist nog harder ingrijpen. Het stereotype wordt namelijk weer eens bevestigd. En zo zie je ook dat het geen racisme is, maar juist deze mensen die dit zichzelf aan doen met hun gedrag.
[..]
Die advocaat van Jalal heeft er al zin an. Nee...Jalal wist van niks. Sporen van Jalal? Nee dat was omdat ie aan het helpen was om de buurman er weg te halen.

Tja..er zijn mensen op het terrein geweest. Dus dat bewijs kan veel makkelijker betwist worden.

Man man man...wat een fuck up om die gasten op het terrein te laten.
  zondag 4 februari 2024 @ 15:11:33 #269
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_212294294
quote:
0s.gif Op zondag 4 februari 2024 15:06 schreef descon het volgende:

[..]
Die advocaat van Jalal heeft er al zin an. Nee...Jalal wist van niks. Sporen van Jalal? Nee dat was omdat ie aan het helpen was om de buurman er weg te halen.

Tja..er zijn mensen op het terrein geweest. Dus dat bewijs kan veel makkelijker betwist worden.

Man man man...wat een fuck up om die gasten op het terrein te laten.
Zal vast ook wel een veiligheidsoverweging zijn geweest. Als de politie langer niemand had toegelaten terwijl er daar drie doden onder het chemisch onduidelijk besmette puin lagen hadden er roedels Jalals om hen heen gestaan. Dan kan de boel nog verder uit de hand lopen.

Alle respect voor het handelen van de politie en diensten hier, die hebben heel netjes gehandeld ondanks alle ellende die veroorzaakt is en nog verergerd werd door Jalal en consorten
pi_212294299
Kan iemand mij uitleggen waarom de politie allerlei mensen op dat terrein toeliet?
  zondag 4 februari 2024 @ 15:12:27 #271
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_212294312
quote:
0s.gif Op zondag 4 februari 2024 15:11 schreef oblo het volgende:
Kan iemand mij uitleggen waarom de politie allerlei mensen op dat terrein toeliet?
Toevallig net over verteld in post boven je :+
  zondag 4 februari 2024 @ 15:15:07 #272
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_212294364
En ja, in een andere omgeving zou er veel waarschijnlijker openlijk verteld zijn dat er mogelijk chemische stoffen aanwezig zouden zijn dus dat niemand erheen mocht omdat onderzoek. Ondanks nog niet geborgen doden.

Maar ja, dan denk ik dat je als je dat in deze buurt gedaan had, je nogal gauw meutes achter je aan had gekregen met den racismekaart en zulks in den hand
pi_212294629
quote:
1s.gif Op zondag 4 februari 2024 15:15 schreef Molo het volgende:
En ja, in een andere omgeving zou er veel waarschijnlijker openlijk verteld zijn dat er mogelijk chemische stoffen aanwezig zouden zijn dus dat niemand erheen mocht omdat onderzoek. Ondanks nog niet geborgen doden.

Maar ja, dan denk ik dat je als je dat in deze buurt gedaan had, je nogal gauw meutes achter je aan had gekregen met den racismekaart en zulks in den hand
Zou niet weten waarom de racisme kaart hier van toepassing is. Onderzoek is gewoon ff afwachten. Alles wat er onder het puin ligt is niet te meer te redden.

Kun je moslim, jood of iets anders zijn. Je wacht gewoon even af. Dat was een goede reden waarom de ME best die types weg mocht knuppelen en vast zetten.

Als je dit toelaat zullen ze het de volgende keer gewoon ook weer proberen.

Probleem zit hem niet zo zeer in de agenten maar bij de beleidsmakers. Die geloven nog steeds dat diversiteit en multicultureel een wonder middel is. Je zag dit ook in de manier waarop de politie woordvoerder de boel aan het goed praten was.

Terwijl in dit geval de vooroordelen weer bevestigd lijken te worden over de oorzaak en de betrokken types.
pi_212295050
quote:
1s.gif Op zondag 4 februari 2024 15:12 schreef Molo het volgende:

[..]
Toevallig net over verteld in post boven je :+
Mhhh, als dat de situatie was zoals jij het schrijft:
quote:
Als de politie langer niemand had toegelaten terwijl er daar drie doden onder het chemisch onduidelijk besmette puin lagen hadden er roedels Jalals om hen heen gestaan. Dan kan de boel nog verder uit de hand lopen.
Hoe zou de boel verder uit de hand lopen? En waarom was er niet meer versterking zodat ze die roedels in bedwang konden houden?

Ik zie alleen maar falen in het handelen van de politie hier.
  zondag 4 februari 2024 @ 16:09:03 #275
241690 kibo
Semper Fidelis
pi_212295519
quote:

Maar ja, dan denk ik dat je als je dat in deze buurt gedaan had, je nogal gauw meutes achter je aan had gekregen met den racismekaart kromzwaard en zulks in den hand
  zondag 4 februari 2024 @ 16:22:47 #276
471559 Un_Chien_Andalou
Slicing up eyeballs
pi_212295841
quote:
0s.gif Op zondag 4 februari 2024 15:51 schreef oblo het volgende:

[..]
Mhhh, als dat de situatie was zoals jij het schrijft:
[..]
Hoe zou de boel verder uit de hand lopen? En waarom was er niet meer versterking zodat ze die roedels in bedwang konden houden?

Ik zie alleen maar falen in het handelen van de politie hier.
twitter

Premium ook op telegraaf, ander onderwerp, maar het raakt wel de kern. De politie wordt ingezet als sleepdienst, mag de klappen opvangen en vervolgens laat het OM dit soort uitschot gewoon lopen. Dan is de lol er snel vanaf.

Ik snap ergens dat ze inmiddels zoiets hebben bij zo'n schuimbekkende roedel van compleet emotioneel labiele doorgesnoven religekken van joh, weet je wat, ik schuif de hekken opzij en ga je goddelijke gang. Ingrijpen is bijna onmogelijk en handhaven heeft geen zin. Ik zou mijn leven ook niet geven, zeker niet als er nul ondersteuning is vanuit de top en het OM, sterker, 1 misstap en je hele carrière is kapot.
  zondag 4 februari 2024 @ 16:30:19 #277
pi_212295987
quote:
2s.gif Op zondag 4 februari 2024 16:22 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:
handhaven heeft geen zin
De War on Drugs is dan ook onzin en onmogelijk te handhaven.
  zondag 4 februari 2024 @ 16:40:46 #278
471559 Un_Chien_Andalou
Slicing up eyeballs
pi_212296155
quote:
7s.gif Op zondag 4 februari 2024 16:30 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]
De War on Drugs is dan ook onzin en onmogelijk te handhaven.
Niet als jij je kapot kan laten schieten door een wannabe scarface en het OM hem vervolgens wegens verzachtende omstandigheden een jaartje of 2 geeft.

Ik geloof zo dat zeker het uitvoerend deel van de politie de allerbeste intenties heeft, maar dat ze in de steek worden gelaten door zowel de top, het OM als de publieke opinie.En, ik doe daar aan mee, want deze shitshow zal ik niet snel vergeten. Maar, ik snap het wel en leg de schuld dan ook niet bij de uitvoerende politie maar bij de top die kennelijk meer bezig is met het beschermen van ideologieën dan de wet.
  zondag 4 februari 2024 @ 16:44:47 #279
pi_212296206
quote:
2s.gif Op zondag 4 februari 2024 16:40 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:

[..]
Niet als jij je kapot kan laten schieten door een wannabe scarface en het OM hem vervolgens wegens verzachtende omstandigheden een jaartje of 2 geeft.

Ik geloof zo dat zeker het uitvoerend deel van de politie de allerbeste intenties heeft, maar dat ze in de steek worden gelaten door zowel de top, het OM als de publieke opinie.En, ik doe daar aan mee, want deze shitshow zal ik niet snel vergeten. Maar, ik snap het wel en leg de schuld dan ook niet bij de uitvoerende politie maar bij de top die kennelijk meer bezig is met het beschermen van ideologieën dan de wet.
De War on Drugs is gewoon onzin. Het is niet te handhaven omdat:

- Het gaat om geraffineerde plantjes of simpele chemische verbindingen.
- Het niet gaat om volksgezondheid, alcohol is 1 van de gevaarlijkste drugs en gewoon legaal.
- Het wel gaat om belangen van industriëlen.
- Het een ideologische strijd is die gaat om vrijheid en lichamelijke integriteit Vs religie en conservatisme.
  zondag 4 februari 2024 @ 16:47:26 #280
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_212296242
quote:

Kansloze tokkies kortom.
  zondag 4 februari 2024 @ 16:48:05 #281
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_212296253
quote:
2s.gif Op zondag 4 februari 2024 16:40 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:

[..]

Nou, dit alles dus ja

Kijk wat politieagenten qua loon krijgen, hoe ze gesteund worden in hun werk en de bedreigingen aan de andere kant. Zo'n buurt keert zich binnen no time tegen je en dat zouden ze niet moeten toelaten maar die agenten snap ik hierin erg goed.
Dus ja het systeem erachter moet veranderen. Weg met de tolerantie van wat gewoon niet kan en nooit moet kunnen
  zondag 4 februari 2024 @ 16:49:47 #282
pi_212296271
quote:
1s.gif Op zondag 4 februari 2024 16:48 schreef Molo het volgende:

[..]
Nou, dit alles dus ja

Kijk wat politieagenten qua loon krijgen, hoe ze gesteund worden in hun werk en de bedreigingen aan de andere kant. Zo'n buurt keert zich binnen no time tegen je en dat zouden ze niet moeten toelaten maar die agenten snap ik hierin erg goed.
Dus ja het systeem erachter moet veranderen. Weg met de tolerantie van wat gewoon niet kan en nooit moet kunnen
De War on Drugs kan niet. We moeten die bemoeizucht niet tolereren.
pi_212296283
quote:
2s.gif Op zondag 4 februari 2024 16:22 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:

[..]
[ twitter ]
Premium ook op telegraaf, ander onderwerp, maar het raakt wel de kern. De politie wordt ingezet als sleepdienst, mag de klappen opvangen en vervolgens laat het OM dit soort uitschot gewoon lopen. Dan is de lol er snel vanaf.

Ik snap ergens dat ze inmiddels zoiets hebben bij zo'n schuimbekkende roedel van compleet emotioneel labiele doorgesnoven religekken van joh, weet je wat, ik schuif de hekken opzij en ga je goddelijke gang. Ingrijpen is bijna onmogelijk en handhaven heeft geen zin. Ik zou mijn leven ook niet geven, zeker niet als er nul ondersteuning is vanuit de top en het OM, sterker, 1 misstap en je hele carrière is kapot.
Waarom is er geen ondersteuning vanuit de top?

Ik snap het niet zo goed, als ze op tijd genoeg ondersteuning hadden dan had dit alles voorkomen kunnen worden.
  zondag 4 februari 2024 @ 16:52:35 #284
471559 Un_Chien_Andalou
Slicing up eyeballs
pi_212296302
quote:
7s.gif Op zondag 4 februari 2024 16:44 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]
De War on Drugs is gewoon onzin. Het is niet te handhaven omdat:

- Het gaat om geraffineerde plantjes of simpele chemische verbindingen.
- Het niet gaat om volksgezondheid, alcohol is 1 van de gevaarlijkste drugs en gewoon legaal.
- Het wel gaat om belangen van industriëlen.
- Het een ideologische strijd is die gaat om vrijheid en lichamelijke integriteit Vs religie en conservatisme.
Dat is een hele andere discussie en gaat voorbij aan het feit dat het OM en de politietop niet achter hun eigen personeel lijkt te staan. De publieke opinie hebben ze sowieso tegen. Het is niet aan de politie om de wet te definiëren he,, ik hoop dat je dat snapt?

Ze voeren de wet uit.

Wil jij andere wetten, vrije drugs, sharia, je roept maar, prima, daar zijn wegen voor en die lopen niet via de politie, dat is toch duidelijk mag ik aannemen?
  zondag 4 februari 2024 @ 16:53:40 #285
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_212296310
quote:
0s.gif Op zondag 4 februari 2024 16:50 schreef oblo het volgende:

[..]

Ik snap het niet zo goed, als ze op tijd genoeg ondersteuning hadden dan had dit alles voorkomen kunnen worden.
Omdat dat weggezet wordt als niet inclusief

Als ik op vrijdagavond een auto van twee ton zie met een Marokkaans gozertje van nauwelijks 20 erin mag je daar ook niet van denken 'laat ik die even controleren want dat is wel tikkie verdacht'

Ja mag wel, maar dan krijg je de kanker dit kanker dat achter je aan en wordt binnen no time je halve familie bedreigd O+

Inclusieve samenleving 🫶
  zondag 4 februari 2024 @ 16:55:56 #286
471559 Un_Chien_Andalou
Slicing up eyeballs
pi_212296333
quote:
0s.gif Op zondag 4 februari 2024 16:50 schreef oblo het volgende:

[..]

Lees dat Telegraaf artikel, het gaat niet om "op tijd" het gaat om het feit dat de politie bijvoorbeeld bij die XR demonstraties wordt ingezet om de boel af te voeren maar dat de vervolging vervolgens nul is. En als ze ook maar een stap mis zetten dan hebben ze een probleem en is hun carriëre kapot. En dan hebben we het nog niet eens over de publieke opinie en het werkelijk afschuwelijk agressieve gedrag richting wetshandhavers en hulpverleners.

Het is 1 walgelijke bende en ze staan er midden in maar er is geen enkele ondersteuning, nul, niet van ons, niet van het OM en niet van hun eigen leidinggevenden.

Dat is een groot probleem.
pi_212296345
quote:
1s.gif Op zondag 4 februari 2024 16:53 schreef Molo het volgende:

[..]

Als ik op vrijdagavond een auto van twee ton zie met een Marokkaans gozertje van nauwelijks 20 erin mag je daar ook niet van denken 'laat ik die even controleren want dat is wel tikkie verdacht'

Ja mag wel, maar dan krijg je de kanker dit kanker dat achter je aan en wordt binnen no time je halve familie bedreigd O+

Inclusieve samenleving 🫶
Dat merk je als politie? Daar zou ik ook goed ziek van worden.
pi_212296380
quote:
1s.gif Op zondag 4 februari 2024 16:53 schreef Molo het volgende:

[..]

Inclusieve samenleving 🫶
Komt dat vaak voor, dat familie van politieagenten wordt bedreigd?
pi_212296383
Deze foto: :{

Hij wurmde zich over het hek om slachtoffers te redden. Hij was dè held. En nu blijkt hij de oorzaak te zijn van alle ellende.
pi_212296401
quote:
0s.gif Op zondag 4 februari 2024 16:59 schreef Vincent_student het volgende:

[ afbeelding ]

Hij wurmde zich over het hek om slachtoffers te redden. Hij was dè held. En nu blijkt hij de oorzaak te zijn van alle ellende.
Bewijsmateriaal proberen te vernietigen ja :{w Dat je je weer zo in mensen kan vergissen...
pi_212296405
quote:

[ afbeelding ]

@RamboDirk
pi_212296444
quote:
0s.gif Op zondag 4 februari 2024 17:00 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]
Bewijsmateriaal proberen te vernietigen ja :{w Dat je je weer zo in mensen kan vergissen...
Hij is nog dom ook, want als je goed nadenkt, komen ze toch wel achter de waarheid met zoveel sporen na een explosie. Dan kun je bewijsmateriaal gaan zoeken wat je wilt, maar dan blijf je zoeken.
Hoe kun je zo dom zijn om een drugslab te beginnen midden in een woonwijk.
pi_212296454
quote:
1s.gif Op zondag 4 februari 2024 15:30 schreef descon het volgende:
Probleem zit hem niet zo zeer in de agenten maar bij de beleidsmakers. Die geloven nog steeds dat diversiteit en multicultureel een wonder middel is. Je zag dit ook in de manier waarop de politie woordvoerder de boel aan het goed praten was.
Voor zo ver ik weet heeft de politiewoordvoerder niks gezegd over diversiteit over multiculti?
pi_212296524
quote:
0s.gif Op zondag 4 februari 2024 17:05 schreef Sodemieters het volgende:

[..]
Voor zo ver ik weet heeft de politiewoordvoerder niks gezegd over diversiteit over multiculti?
Nee, die moest er een mooi begrip verhaal van spinnen.

Die diversiteit/multiculti komt van de hogere lagen. Niet van de mensen die op straat werken.
pi_212296541
quote:
0s.gif Op zondag 4 februari 2024 17:04 schreef Vincent_student het volgende:

[..]
Hij is nog dom ook, want als je goed nadenkt, komen ze toch wel achter de waarheid met zoveel sporen na een explosie. Dan kun je bewijsmateriaal gaan zoeken wat je wilt, maar dan blijf je zoeken.
Hoe kun je zo dom zijn om een drugslab te beginnen midden in een woonwijk.
Of juist een goed idee om het daar te doen. Met een normaal bedrijf als dekmantel. Valt niet op als er dan busjes heen en weer rijden.
pi_212296543
quote:
0s.gif Op zondag 4 februari 2024 17:11 schreef descon het volgende:

[..]

Die diversiteit/multiculti komt van de hogere lagen. Niet van de mensen die op straat werken.
Waarom beweer je dan dat ze de boel op die manier aan het goed praten was, als je zelf ook toegeeft dat ze er niks over gezegd heeft?
  zondag 4 februari 2024 @ 17:15:10 #297
471559 Un_Chien_Andalou
Slicing up eyeballs
pi_212296563
quote:
0s.gif Op zondag 4 februari 2024 17:11 schreef descon het volgende:

[..]

Dit dus
pi_212296572
quote:

[ afbeelding ]

quote:
0s.gif Op zondag 4 februari 2024 17:00 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]
Hij is aangehouden als verdachte, maar op Fok kennelijk al direct veroordeeld.
pi_212296681
quote:
0s.gif Op zondag 4 februari 2024 17:15 schreef Sodemieters het volgende:

[..]
[..]
Hij is aangehouden als verdachte, maar op Fok kennelijk al direct veroordeeld.
Verdacht lijkt mij al gênant genoeg nu. Er klopt duidelijk iets niet. Hopen dat ze Interpol Spanje ook even goed laten kijken naar de familie daar.
  zondag 4 februari 2024 @ 17:30:50 #300
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_212296737
quote:
0s.gif Op zondag 4 februari 2024 16:56 schreef Jaroon het volgende:

[..]
Dat merk je als politie? Daar zou ik ook goed ziek van worden.
Dat was een rare typo van mijn kant, ik ben geen politieagent :D

Maar het werkt wel zo ja, etnisch profileren staat nogal onder druk

Met algoritmes is dat heel logisch dat je de bias er door mensen uit moet halen en goed de besluitvorming beoordeelt op basis van de feiten. Maar dit soort situaties (dure auto, jonge gast die e teniet uit ziet als Jan Diederik met geld van pa) mag je niet als verdacht aanmerken want racisme etc
  zondag 4 februari 2024 @ 17:32:00 #301
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_212296752
quote:
0s.gif Op zondag 4 februari 2024 16:59 schreef oblo het volgende:

[..]
Komt dat vaak voor, dat familie van politieagenten wordt bedreigd?
Ik ben dus geen politieagent, maar kan dit wel bevestigen ja. Vanuit omgeving
Dan ga je je kop niet meer boven het maaiveld uitsteken en laat je het beter maar gewoon gaan
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')