abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 3 februari 2024 @ 20:58:51 #1
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_212282542
Drie vermisten na explosie en grote brand in appartementencomplex in Rotterdam

Drie mensen zijn nog vermist na een explosie in een woningcomplex aan de Schammenkamp op maandagavond. Mogelijk zijn zij nog in het pand. Een deel van het complex is volledig verwoest. Volgens een woordvoerder van de veiligheidsregio is ook één persoon gewond geraakt. Zij zijn overgebracht naar het ziekenhuis.

De brand was dinsdagochtend grotendeels geblust. Alleen het gas moet nog afgesloten worden, meldt de Veiligheidsregio.

De explosie vond plaats in een auto in een garagebox en was op kilometers afstand te horen. Door de ontploffing vloog het voertuig naar buiten, meldt de veiligheidsregio. De auto kwam op z’n kant op straat te liggen en het vuur dat ontstond is vervolgens overgeslagen naar het wooncomplex.

Tientallen ramen van andere woningen en gebouwen in de omgeving zijn gesneuveld. Overal ligt glas en de ravage is enorm. Hoewel de brandweer oproept om niet naar de plek van de brand te komen en de hulpdiensten de ruimte te geven, staan toch veel mensen op straat te kijken. Doordat de explosie half Rotterdam-Zuid opschrikte, komen mensen vanuit allerlei omliggende wijken kijken wat er aan de hand is in Zuidwijk.

Volgens de politie kunnen bewoners van zeker 25 woningen niet meer terug naar huis. Zij worden met bussen naar Sporthal de Wielewaal aan de Brammertstraat gebracht, waar ze worden opgevangen.
Na een explosie is maandagavond een zeer grote brand uitgebroken in een woningcomplex aan de Schammenkamp in Rotterdam.

Trillende trommelvliezen

Adrien van Putten wist niet wat hij meemaakte toen zijn woning begon te trillen na een daverende knal aan de overkant van zijn woning aan de Schammenkamp. ,,Alles ging heen en weer, mijn trommelvliezen deden pijn.’’ Hij vluchtte naar buiten, net zoals alle bewoners van zijn appartementencomplex.

Dit was niet zomaar een cobra, dit waren ook niet drie cobra’s. Dit was ongekend hard
Wim (69), omwonende

Op straat lag een man, waarschijnlijk een bewoner van het woningblok dat op instorten stond. Van Putten bedacht zich niet en sleepte de man naar een veilige plek. ,,Zijn beide benen zaten onder de glasscherven, ik was bang dat hij onder het puin terecht zou komen. Gelukkig kwamen er vrij snel ambulances.’'

De nasleep van de explosie trekt veel bekijks. ,,Ik woon op 500 meter afstand en mijn bord sprong omhoog. Ik voelde een enorme drukgolf door mijn lijf heengaan’', zegt de 69-jarige Wim. ,,Dit was niet zomaar een cobra, dit waren ook niet drie cobra’s. Dit was ongekend hard.’'

Ik ben gevlucht voor oorlog, dus zo'n geluid, zo'n explosie, is enorm beangsti­gend
Buurtbewoner

Tientallen meters in de lucht geblazen

De explosie vond volgens bewoners plaats in een van de garageboxen waar verschillende bedrijven zijn gevestigd. De knal moet enorm zijn geweest, want een bewoner vond een deel van een garagedeur in een plantsoen achter het tegenoverliggende gebouw. ,,Dit luik is dus gewoon tientallen meters in de lucht geblazen.’'

Een 43-jarige buurtbewoner, afkomstig uit Eritrea, zat thuis met wat vrienden toen de oorverdovende knal klonk. ,,Ik wist meteen: dit is geen vuurwerk. Is dit een bom? Of wat kan het nog meer zijn? Ik ben gevlucht voor oorlog, dus zo'n geluid, zo'n explosie, is enorm beangstigend.”

Vuurwerkopslag

Terwijl de brandweer het vuur onder controle probeert te krijgen, haasten hulpdiensten zich om een nabijgelegen vuurwerkopslag in de straat leeg te halen. Op enkele tientallen meters van de garagebox waar de explosie plaatsvond, lagen tientallen dozen met vuurwerk opgeslagen.

Het vuurwerk wordt op brancards en in winkelwagentjes vervoerd om de situatie zo snel mogelijk veilig te maken.
De brand brak rond 20.30 uur uit. Het incident werd al snel opgeschaald naar ‘zeer grote brand’ en korpsen uit omliggende plaatsen, zoals Vlaardingen, zijn ook gealarmeerd. Het mag een klein wonder heten dat de veiligheidsregio rond 23.00 uur slechts melding heeft gedaan van één gewonde.

NL-Alert

Een flink gedeelte van Rotterdam krijgt via een NL-Alert het verzoek om uit de rook te blijven, ramen en deuren te sluiten en ventilatie uit te zetten - tot in Rotterdam-Centrum aan toe. Dit in verband met de grote hoeveelheid rook die vrijkomt bij de brand. Volgens bewoners is de brand op plekken als de Kop van Zuid en Ommoord goed te ruiken.

Getroffen bewoners kunnen dinsdag vanaf 08.30 uur terecht voor vragen bij het gebiedskantoor Feijenoord aan de Zuiderparkweg.

Wat is dat toch met al die explosies de laatste tijd? Jammer dat deze gek zichzelf niet heeft opgeblazen...
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
pi_212282559
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 februari 2024 20:55 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Je kan het ook legaliseren... Maar criminelen will crimineel, die gaan dan weer wat anders doen. Heb je een voorbeeld van een land waar men de 'oorlog tegen drugs' gewonnen heeft, oprechte vraag.
-El Salvador, mooi artikel: https://www.ft.com/content/9ec562bd-4aef-4867-9ff0-3bd3194dca3d hoewel ik niet weet in hoeverre het daar puur om drugs gaat.
-Singapore
  zaterdag 3 februari 2024 @ 21:00:21 #3
389558 britneycheers
It's Britney Bitch
pi_212282585
Nu is de paniek te begrijpen van de familie :')
If you're easy to get, you are probably easy to forget.
  zaterdag 3 februari 2024 @ 21:01:06 #4
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_212282623
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 februari 2024 21:00 schreef britneycheers het volgende:
Ja dat zaakje stonk natuurlijk

Hihaho
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_212282645
Een drugslab niet haram.
pi_212282711
Las ik dat hier nou dat iemand ergens had gelezen dat er na explosie geroepen werd dat er een laptop meegenomen moest worden ofzo? Of heb ik dat gedroomd :')
  zaterdag 3 februari 2024 @ 21:04:39 #7
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_212282749
Inmiddels dus meerdere mensen opgepakt ivm vermeende drugslab in de garage. Dikke kans dat de doden er gewoon bij betrokken waren en dat zet alles in nogal een ander licht. Alle gasten die daar agressief stonden te doen zijn ook allemaal dom bezig geweest, want nu weet men wat makkelijker betrokken mensen te vinden.

Hoe werkt dat met drugslabs? Explosie door menging of is het al een probleem met een vonk? Ik zie zo voor mij dat die jongste is gaan roken oid. Dit krijgt een behoorlijk lang staartje krijgen en ook een enorme nasleep in de onderwereld, waarbij we nog meer incidenten, explosies en liquidaties gaan zien.
pi_212282752
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 februari 2024 21:03 schreef Sunshine1982 het volgende:
Las ik dat hier nou dat iemand ergens had gelezen dat er na explosie geroepen werd dat er een laptop meegenomen moest worden ofzo? Of heb ik dat gedroomd :')
Dat had ik ook ergens opgepikt. Misschien dat ze die gingen zoeken terwijl ze ook op zoek gingen naar hun vermiste broeders?
pi_212282810
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 februari 2024 21:00 schreef britneycheers het volgende:
De Pakistaanse familie heeft er niets met te maken, die zullen nu wat anders kijken naar de "hulp" van de buurman bij het bergen van het lichaam.
  zaterdag 3 februari 2024 @ 21:06:30 #10
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_212282823
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 februari 2024 20:59 schreef Alov het volgende:

[..]
-El Salvador, mooi artikel: https://www.ft.com/content/9ec562bd-4aef-4867-9ff0-3bd3194dca3d hoewel ik niet weet in hoeverre het daar puur om drugs gaat.
-Singapore
Helaas achter paywall, maar ik duik eens in Singapore, dank u!
pi_212282829
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 februari 2024 21:04 schreef Vis1980 het volgende:
Inmiddels dus meerdere mensen opgepakt ivm vermeende drugslab in de garage. Dikke kans dat de doden er gewoon bij betrokken waren en dat zet alles in nogal een ander licht. Alle gasten die daar agressief stonden te doen zijn ook allemaal dom bezig geweest, want nu weet men wat makkelijker betrokken mensen te vinden.

Hoe werkt dat met drugslabs? Explosie door menging of is het al een probleem met een vonk? Ik zie zo voor mij dat die jongste is gaan roken oid. Dit krijgt een behoorlijk lang staartje krijgen en ook een enorme nasleep in de onderwereld, waarbij we nog meer incidenten, explosies en liquidaties gaan zien.
Nu snap ik de roep om geld inzamelen vanuit de families van de nabestaanden ook wel :D no way dat de verzekering gaat uitkeren aan de criminele families :D
  zaterdag 3 februari 2024 @ 21:09:32 #12
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_212282918
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 februari 2024 21:06 schreef Scorpie het volgende:

[..]
Nu snap ik de roep om geld inzamelen vanuit de families van de nabestaanden ook wel :D no way dat de verzekering gaat uitkeren aan de criminele families :D
Sowieso is er een hoop geld verloren gegaan ergens in dit proces en er is dan vast weer ergens iemand die nu een probleemvolle rekening heeft openstaan. Een paar mensen zijn echt behoorlijk de pineut, stel ik mij zo voor.
  zaterdag 3 februari 2024 @ 21:11:02 #13
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_212282972
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 februari 2024 21:03 schreef Sunshine1982 het volgende:
Nee dat heb ik hier ook gelezen. Dat dat in een video te horen was geloof ik.
pi_212282984
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 februari 2024 21:04 schreef Vis1980 het volgende:

Wanneer je niet zorgvuldig werkt kunnen er veel dingen mis gaan, de ketel kan ontploffen, de ruimte kan zich met dodelijk gas vullen.

Een grote nasleep in de onderwereld gaat dit echt niet hebben, dit lijkt meer op een paar doe het zelvers.
pi_212283037
De verdachte deed eerder uitgebreid zijn verhaal tegen deze site. Hij hielp mee met de zoektocht naar de slachtoffers. ,,Er is waarschijnlijk niets meer van hen over", zei hij daarover. O. verzette zich woensdagavond hevig tegen de sloop en werd daarbij net als zijn neefje Azzdine, de broer van Yllyass, aangehouden door de politie. ,,Dat ging heel ruw. Moet je zien, ik heb overal pijn”, stelde hij terwijl hij zijn benen bezaaid met blauwe plekken liet zien. ,,Ik ben op, ik kan niet meer eten, niet meer slapen. Ik heb er alles aan gedaan voor de ouders van Yllyas, maar het heeft niets geholpen.”

De laatste keer dat Jalal zijn neef zag, was nog geen uur voor de explosie. ,,Ik heb ook een klusbedrijf, soms wisselen we klanten uit als we het zelf te druk hebben. Ik vertrok bij Mustafa en Ylyass in de garage zo’n 40 minuten voor het gebeurde. Het kan bijna niet anders dan dat ze nog in die garagebox waren", zei hij eerder. De politie sluit meer aanhoudingen niet uit.

https://www.ad.nl/binnenl(...)angehouden~a1290b25/
pi_212283154
Dit verbaast me helemaal niets. Het was toch een bepaald slag volk dat daar stond te rellen omdat ze "op zoek wilden naar slachtoffers". Waarschijnlijk gewoon een poging hun drugs veilig te stellen
Op dinsdag 23 april 2024 10:41 schreef Solotovski het volgende:
Jij bent het zonnetje!!!
  zaterdag 3 februari 2024 @ 21:18:15 #17
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_212283181
quote:
2s.gif Op zaterdag 3 februari 2024 21:11 schreef Steven_Stil het volgende:

[..]
Wanneer je niet zorgvuldig werkt kunnen er veel dingen mis gaan, de ketel kan ontploffen, de ruimte kan zich met dodelijk gas vullen.

Een grote nasleep in de onderwereld gaat dit echt niet hebben, dit lijkt meer op een paar doe het zelvers.
Ik heb juist het idee dat criminelen steeds meer 'sloppy' worden, kijk naar de uithalers bijvoorbeeld, laatst nog met enkelbandje om van de politie. En dan heb ik het vooral over lagen boven de uithalers, die toch die gasten aan moeten stellen. Dat wil idd niet zeggen dat deze mensen er ook aan verbonden zijn, maar iemand van hen moet toch weten hoe je zulke shit maakt, en je moet de juiste benodigdheden hebben.
pi_212283358
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 februari 2024 21:13 schreef Sunshine1982 het volgende:
De verdachte deed eerder uitgebreid zijn verhaal tegen deze site. Hij hielp mee met de zoektocht naar de slachtoffers. ,,Er is waarschijnlijk niets meer van hen over", zei hij daarover. O. verzette zich woensdagavond hevig tegen de sloop en werd daarbij net als zijn neefje Azzdine, de broer van Yllyass, aangehouden door de politie. ,,Dat ging heel ruw. Moet je zien, ik heb overal pijn”, stelde hij terwijl hij zijn benen bezaaid met blauwe plekken liet zien. ,,Ik ben op, ik kan niet meer eten, niet meer slapen. Ik heb er alles aan gedaan voor de ouders van Yllyas, maar het heeft niets geholpen.”

De laatste keer dat Jalal zijn neef zag, was nog geen uur voor de explosie. ,,Ik heb ook een klusbedrijf, soms wisselen we klanten uit als we het zelf te druk hebben. Ik vertrok bij Mustafa en Ylyass in de garage zo’n 40 minuten voor het gebeurde. Het kan bijna niet anders dan dat ze nog in die garagebox waren", zei hij eerder. De politie sluit meer aanhoudingen niet uit.

https://www.ad.nl/binnenl(...)angehouden~a1290b25/
Een "klus" bedrijf en "klanten" uitwisselen :').
  zaterdag 3 februari 2024 @ 21:25:42 #19
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_212283414
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 februari 2024 21:23 schreef LaDaDiDa het volgende:

[..]
Ja als iemand net zijn huis heeft laten beklussen, dan kan hij het verder laten afmaken door een ander bedrijf. Of zoiets.... Nee, het maakt het er niet beter op.
pi_212283524
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 februari 2024 21:18 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Ik heb juist het idee dat criminelen steeds meer 'sloppy' worden, kijk naar de uithalers bijvoorbeeld, laatst nog met enkelbandje om van de politie. En dan heb ik het vooral over lagen boven de uithalers, die toch die gasten aan moeten stellen. Dat wil idd niet zeggen dat deze mensen er ook aan verbonden zijn, maar iemand van hen moet toch weten hoe je zulke shit maakt, en je moet de juiste benodigdheden hebben.
Warrig verhaal, het is eigenlijk erg simpel, slordige criminelen worden snel gepakt.
pi_212283608
En nu is de buurt natuurlijk enorm boos op die familie.
pi_212283816
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 februari 2024 21:30 schreef Jaroon het volgende:
En nu is de buurt natuurlijk enorm boos op die familie.
Die Pakistaanse familie misschien nog wel wat meer dan boos.
pi_212283820
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 februari 2024 21:23 schreef LaDaDiDa het volgende:

[..]
Ook niet heel erg slim om daar de boel op stelten te zetten als je er zelf (waarschijnlijk) er wat mee te maken hebt :')
  zaterdag 3 februari 2024 @ 21:38:47 #24
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_212283932
quote:
3s.gif Op zaterdag 3 februari 2024 21:28 schreef Steven_Stil het volgende:

[..]
Warrig verhaal, het is eigenlijk erg simpel, slordige criminelen worden snel gepakt.
Precies. Nu stonden ze allemaal voor een hek te schreeuwen, makkelijk te pakken.
  zaterdag 3 februari 2024 @ 21:38:54 #25
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_212283936
Was er nou één slachtoffer familie van die verdachte? En die andere twee doden zijn dan weer familie van elkaar of begrijp ik het niet helemaal goed?
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_212284127
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 februari 2024 21:38 schreef Molo het volgende:
Was er nou één slachtoffer familie van die verdachte? En die andere twee doden zijn dan weer familie van elkaar of begrijp ik het niet helemaal goed?
22 jarige slachtoffer is neef, het 43 jarige slachtoffer in stukjes was een vriend van de opgepakte 34 jarige huurder. van de loods.
De 38 jarige Pakistaan die als eerst gevonden werd is de buurman.
  zaterdag 3 februari 2024 @ 21:45:02 #27
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_212284156
Wat een amateuristische debielen. Een drugslab in een kelderbox in een flat in een drukbevolkte wijk.
Hoop dat degenen die er mee te maken hebben zwaar gestraft worden.
Wie dit leest is een lezer van dit
pi_212284214
quote:
2s.gif Op zaterdag 3 februari 2024 21:44 schreef Steven_Stil het volgende:

[..]
22 jarige slachtoffer is neef, het slachtoffer in stukjes was een vriend van de opgepakte 34 jarige huurder.
De 38 jarige Pakistaan die als eerst gevonden werd is de buurman.
Oh jeetje dat van die buurman wist ik niet eens. Dacht dat het eerste slachtoffer ook bij die loods hoorde. Wat erg ;(
  zaterdag 3 februari 2024 @ 21:50:03 #29
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_212284319
Van gisteren, man die vandaag is opgepakt:

quote:
"Ik begrijp er niks van." Hij vertelt dat de keuken in zijn werkplaats elektrisch is en dat er alleen een cv-ketel hangt. "Voor de rest niets. We koken thee elektrisch." Hij kan zich nauwelijks voorstellen dat daardoor zo'n enorme explosie is veroorzaakt. "Het lijkt op een gasexplosie. Ik weet het niet. Ik word gek."
Heb het idee dat dit niet de slimste criminelen zijn, haha.
pi_212284331
https://www.ed.nl/binnenl(...)dcc7da40c8&auth_rd=1

quote:
De sloopmachine grijpt weer diep in het puin om vervolgens de brokstukken hoog door de lucht naar een andere kant te verplaatsen. Jalal durft bijna niet te kijken: ,,Straks hangt daar een arm of been, dat is toch iets wat niemand wil zien? Ik heb respect voor het harde werk van alle hulpverleners maar ze zouden veel kleinere machines veel voorzichtiger moeten gebruiken. Ik ga naar huis, ik moet hier niet naar kijken”, besluit hij.
Achteraf gezien zijn dit soort uitspraken toch ook echt bizar hypocriet. Lopen zemelen over "voorzichtig doen" maar zelf een drugslab onder een flat bestieren. |:(
  zaterdag 3 februari 2024 @ 21:52:08 #31
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_212284386
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 februari 2024 21:50 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
https://www.ed.nl/binnenl(...)dcc7da40c8&auth_rd=1
[..]
Achteraf gezien zijn dit soort uitspraken toch ook echt bizar hypocriet. Lopen zemelen over "voorzichtig doen" maar zelf een drugslab onder een flat bestieren. |:(
Dat heeft uiteraard met elkaar te maken, en dan azen op het moment dat ze ongezien het een en ander weg kunnen halen. Flink in paniek, dat ze maar lang mogen zitten en alles moeten afstaan.
pi_212284453
En ik dacht nog dat ze snel de lichamen uit het puin wilden halen vanwege de islam en het snelle ter aarde willen stellen en ik had er eigenlijk nog wel begrip voor ook als ik eerlijk ben.

Het zit waarschijnlijk heel anders in elkaar :{
pi_212284488
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 februari 2024 21:46 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]
Oh jeetje dat van die buurman wist ik niet eens. Dacht dat het eerste slachtoffer ook bij die loods hoorde. Wat erg ;(
Die heeft er zeer waarschijnlijk helemaal niets met te maken en zijn familie heeft nu nog wel een appeltje te schillen met de buurman en aanhang.
pi_212284510

https://www.destentor.nl/(...)%2Fwww.google.com%2F

Eigenlijk is hij ook een soort slachtoffer.
pi_212284513
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 februari 2024 21:54 schreef Sunshine1982 het volgende:
En ik dacht nog dat ze snel de lichamen uit het puin wilden halen vanwege de islam en het snelle ter aarde willen stellen en ik had er eigenlijk nog wel begrip voor ook als ik eerlijk ben.

Het zit waarschijnlijk heel anders in elkaar :{
Dan alsnog is het toch bizar dat ze de levens van hulpverleners op het spel zetten voor het snel bergen van lichamen?

Had daar ook al weinig begrip voor.
pi_212284519
Leuke wetenschap voor de familieleden van de omgekomen buurman ook, degene die de dood van je broer/zoon veroorzaakt heeft komt helpen tillen.

pi_212284606
quote:
9s.gif Op zaterdag 3 februari 2024 21:56 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
Leuke wetenschap voor de familieleden van de omgekomen buurman ook, degene die de dood van je broer/zoon veroorzaakt heeft komt helpen tillen.

[ afbeelding ]
Ja dat komt daar keihard binnen vrees ik.
  zaterdag 3 februari 2024 @ 22:01:06 #38
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_212284668
quote:
2s.gif Op zaterdag 3 februari 2024 21:56 schreef bertrandtraore het volgende:

https://www.destentor.nl/(...)%2Fwww.google.com%2F

Ja die heeft de dood van familieleden op zijn geweten. Kon zich beter stil houden, maar zoekt extra de aandacht op. Over alles heen, als je zelf maar je verantwoordelijkheid ontloopt. Maar ja, kom hier maar eens uit! Wat een loser, eigenlijk.
pi_212284724
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 februari 2024 21:01 schreef Zipportal het volgende:
Een drugslab niet haram.
Hoeft die overleden neef in elk geval niet meer onder de ogen van Allah snel begraven te worden. Want die 72 maagden wachten dat slachtoffer toch al niet op.

Wel triest voor de nabestaanden van de overleden buurman, de zwaargewonde man die met zijn bank naar beneden viel en de overige bewoners van zo'n 7 woningen die definitief niet terug kunnen en ook helemaal niets van hun spullen hebben kunnen redden.
pi_212284763
Zet dat wegknuppelen door de ME ook gelijk in ander perspectief. Wat is er aan bewijsmateriaal vernield of gepoogd te vernielen?
zie email 27 oktober
pi_212284764
quote:
2s.gif Op zaterdag 3 februari 2024 21:56 schreef bertrandtraore het volgende:

Dat klopt. Van zijn eigen misdaden.
  zaterdag 3 februari 2024 @ 22:06:31 #42
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_212284817
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 februari 2024 22:02 schreef Ivo1985 het volgende:

[..]
Hoeft die overleden neef in elk geval niet meer onder de ogen van Allah snel begraven te worden. Want die 72 maagden wachten dat slachtoffer toch al niet op.

Wel triest voor de nabestaanden van de overleden buurman, de zwaargewonde man die met zijn bank naar beneden viel en de overige bewoners van zo'n 7 woningen die definitief niet terug kunnen en ook helemaal niets van hun spullen hebben kunnen redden.
Ik stel mij zelfs voor dat die 22-jarige, de neef van Oom O., ook vast een moeder heeft die er het hare van vindt, al kun je nog niet uitsluiten dat die wist hoe of wat.

Het is hem uiteindelijk ook niet gelukt zoveel commotie te veroorzaken dat ze die ene avond 'vrij spel' hadden op de rampplek, het was vast de bedoeling allerlei spullen op te halen.
pi_212284829
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 februari 2024 22:04 schreef trein2000 het volgende:
Zet dat wegknuppelen door de ME ook gelijk in ander perspectief. Wat is er aan bewijsmateriaal vernield of gepoogd te vernielen?
Precies om die reden vond ik het al bizar dat mensen op de plaats delict werden toegelaten. Al tijdens de brand was de plek immers tot plaats delict benoemd door de politie. Nooit, werkelijk nooit mogen daar derden worden toegelaten, anders dan bijvoorbeeld een kraanmachinist die op aanwijzingen van de recherche sloop- en opruimenwerkzaamheden verricht.
pi_212284877
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 februari 2024 22:06 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Ik stel mij zelfs voor dat die 22-jarige, de neef van Oom O., ook vast een moeder heeft die er het hare van vindt, al kun je nog niet uitsluiten dat die wist hoe of wat.
De familie zal komende tijd iets minder hecht zijn verwacht ik.

Wordt een 'gezellige' uitvaart...
pi_212284882
quote:
9s.gif Op zaterdag 3 februari 2024 21:56 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[ afbeelding ]
Niet eens een Moncler jas aan :') Pauper gangster.
U MAD?
pi_212284898
Jalal was de huurder van het pand, maar misschien moeten we hem op zijn blauwe ogen geloven dat hij van niets wist. Hij zal de schuld in ieder geval wel gaan schuiven op de overledenen.
  zaterdag 3 februari 2024 @ 22:09:57 #47
438527 MissButterflyy
pi_212284902
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 februari 2024 22:01 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Ja die heeft de dood van familieleden op zijn geweten. Kon zich beter stil houden, maar zoekt extra de aandacht op. Over alles heen, als je zelf maar je verantwoordelijkheid ontloopt. Maar ja, kom hier maar eens uit! Wat een loser, eigenlijk.
Ik vermoed zo dat een groot deel van zijn familie niet geweten heeft waar hij zich mee bezig hield, dus de schijn lekker ophouden en het heilige boontje uithangen.

Dan ben je wel een slecht mens imo
pi_212284909
quote:
Onbeschrijflijk lief
De ouders van Ylyass en Azzdine wonen in het Spaanse Alicante. Hun zoon Ylyass was gek op het groene Nederland en verbleef dan ook geregeld voor langere tijd bij familie om hier te werken in het klusbedrijf, gelegen aan de Schammenkamp. Daar werkte hij vaak samen met Mustafa. ,,Ylyass sliep de ene keer bij mij, dan weer bij Jalal of andere familie. Hij kon vooral goed overweg met zijn nichten en tantes. Ylyass is niet zo groot en onbeschrijflijk lief. Geen macho maar iemand aan wie je alles kunt vertellen”, vertelt Yasmina.
Goh. Het was zo'n lieve jongen. Hij vond Nederland zo mooi en was altijd hard aan het werk in het 'klusbedrijf'
van zijn oom. :')

Waarom verbaasd deze ontwikkeling mij niet eens meer?
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  zaterdag 3 februari 2024 @ 22:11:26 #49
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_212284936
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 februari 2024 22:09 schreef Pleun2011 het volgende:
Jalal was de huurder van het pand, maar misschien moeten we hem op zijn blauwe ogen geloven dat hij van niets wist. Hij zal de schuld in ieder geval wel gaan schuiven op de overledenen.
Hij liet zulk opvallend gedrag zien en heeft alles bij elkaar gelogen. Hij zal het vast proberen, maar hij heeft zelf al aangegeven dat hij daar was en spullen heeft afgeleverd.
  zaterdag 3 februari 2024 @ 22:11:34 #50
438527 MissButterflyy
pi_212284939
Om wat voor chemicaliën ging het trouwens?
pi_212284942
Rotterdam, hek er omheen.
U MAD?
pi_212284948
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 februari 2024 22:10 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
Goh. Het was zo'n lieve jongen. Hij vond Nederland zo mooi en was altijd hard aan het werk in het 'klusbedrijf'

Zo gaat het altijd. Hij deed geen vlieg kwaad enzo
pi_212284982
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 februari 2024 22:09 schreef Pleun2011 het volgende:
Daar was hij in gedachte al druk met bezig toen hij dat toneelstuk aan het opvoeren was waarschijnlijk.
pi_212284983
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 februari 2024 22:09 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Ik vermoed zo dat een groot deel van zijn familie niet geweten heeft waar hij zich mee bezig hield, dus de schijn lekker ophouden en het heilige boontje uithangen.

Dan ben je wel een slecht mens imo
Doet me denken aan aan die oom van Mariska Peters, die hier jaren terug in Nijmegen spoorloos verdwenen was en later dood gevonden werd.

Oom liep voorop in zoektochten, in de stille tocht, was woordvoerder van de familie.
En ook degene die haar vermoord heeft bleek later.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  zaterdag 3 februari 2024 @ 22:13:50 #55
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_212285010
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 februari 2024 22:10 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Alleen het groene Nederland dan he. Overigens gebeurt het wel vaker dat een jonger familielid ergens in wordt gepraat. Maar 22 is voor Mocrocriminelen meestal al aardig op leeftijd qua carrière. ;)
pi_212285023
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 februari 2024 22:11 schreef MissButterflyy het volgende:
Om wat voor chemicaliën ging het trouwens?
Tot nu is alleen aceton en zoutzuur bekend, op een foto zag je nog een ketel liggen en wat jerrycans.
pi_212285038
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 februari 2024 22:09 schreef de_boswachter het volgende:

[..]
Niet eens een Moncler jas aan :') Pauper gangster.
Als garageboxknutselaar ben je ook vast geen Escobar of Lehder natuurlijk.
pi_212285079
Ik sluit nog steeds niet uit dat het geen drugslab was maar een plek waar ze explosieven fabriceerde.
pi_212285080
Wat mij al vrij snel opviel in de verschillende artikelen, was dat werd geschreven dat de overleden medewerkers van het klusbedrijf 'spullen' aan het uitladen waren, maar nergens werd aangegeven wat die 'spullen' dan wel waren.
pi_212285093
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 februari 2024 22:11 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]
Zo gaat het altijd. Hij deed geen vlieg kwaad enzo
In elk zijn 2 van de 3 slachtoffers inclusief hun nabestaanden doden waar niemand een traan om hoeft te laten. dan hou je nog die onschuldige buurman over voor wie het wel afschuwelijk is.

Dat maakt de gebeurtenis toch weer een stuk minder tragisch.
pi_212285118
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 februari 2024 22:17 schreef Pleun2011 het volgende:
Wat mij al vrij snel opviel in de verschillende artikelen, was dat werd geschreven dat de overleden medewerkers van het klusbedrijf 'spullen' aan het uitladen waren, maar nergens werd aangegeven wat die 'spullen' dan wel waren.
Er werden al vrij snel grote blauwe vaten gevonden door de brandweer. Dat gaf al een goed vermoeden.
  zaterdag 3 februari 2024 @ 22:21:24 #62
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_212285159
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 februari 2024 22:18 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
In elk zijn 2 van de 3 slachtoffers inclusief hun nabestaanden doden waar niemand een traan om hoeft te laten. dan hou je nog die onschuldige buurman over voor wie het wel afschuwelijk is.

Dat maakt de gebeurtenis toch weer een stuk minder tragisch.
En mensen die alles kwijt zijn.
  Spellchecker zaterdag 3 februari 2024 @ 22:21:31 #63
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_212285162
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 februari 2024 22:12 schreef StateOfMind het volgende:

[..]
Doet me denken aan aan die oom van Mariska Peters, die hier jaren terug in Nijmegen spoorloos verdwenen was en later dood gevonden werd.

Oom liep voorop in zoektochten, in de stille tocht, was woordvoerder van de familie.
En ook degene die haar vermoord heeft bleek later.
Ja aan die zaak moest ik ook denken.
pi_212285187
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 februari 2024 22:17 schreef Pleun2011 het volgende:
quote:
De politie onderzoekt of de gevonden voorwerpen de oorzaak van de explosie geweest kunnen zijn, het gaat onder meer om aceton en zoutzuur.
Als ik me niet vergis is dat voor cocaïne.
pi_212285234
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 februari 2024 22:21 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Ja, en ontzettend veel mensen die zich niet meer veilig voelen. Het is sowieso nog steeds verschrikkelijk, maar 2 van de 3 doden waar we niet om hoeven te treuren scheelt een hoop.
pi_212285252
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 februari 2024 22:21 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Dit ook ja. Ik las vandaag dat de bewoners van zo'n 15 woningen voorlopig niet terug kunnen. Die zijn gewoon alles kwijt ;(
pi_212285264
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 februari 2024 22:19 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
Er werden al vrij snel grote blauwe vaten gevonden door de brandweer. Dat gaf al een goed vermoeden.
De dekmantel was op zich nog wel goed gekozen, zoutzuur en aceton kun je dan redelijk makkelijk in grotere hoeveelheden bestellen zonder al te veel op te vallen wanneer het redelijk kleinschalig blijft.
  zaterdag 3 februari 2024 @ 22:25:23 #68
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_212285285
Nu nog waterstofperoxide vinden en inderdaad dikke kans dat het om een bom ging, dat was sowieso mijn eerste vermoeden voordat het topic al open was, niet dat het verder uitmaakt. Maar hier een stuk over aanslag in Brussel:

quote:
Het wordt wel 'de moeder van satan' genoemd. Het explosief dat de terroristen dinsdag vermoedelijk in Brussel gebruikten, keerde zich in het verleden nogal eens tegen zijn makers. Eén verkeerde beweging tijdens de fabricage of het transport, en het gaat af.

Kennelijk wegen de voordelen van acetonperoxide op tegen dat risico, want het werd ook gebruikt bij de terroristische aanslagen in Londen (2005), Madrid (2004) en afgelopen november in Parijs. En vermoedelijk nu dus weer. Bij huiszoekingen in Schaarbeek werden dinsdagavond 150 liter aceton en 30 liter waterstofperoxide aangetroffen
En ik zag iemand wat zeggen over blauwe vaten:

Zullen vast ook in andere kleuren komen.
pi_212285288
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 februari 2024 22:22 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
[..]
Als ik me niet vergis is dat voor cocaïne.
ook MDMA maar met waterstofperoxide explosieven.
pi_212285433
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 februari 2024 22:25 schreef Vis1980 het volgende:

En ik zag iemand wat zeggen over blauwe vaten:

[ afbeelding ]

Zullen vast ook in andere kleuren komen.
Blauwe vaten zegt op zich helemaal niets, zuurkool zit ook in blauwe vaten.
pi_212285458
quote:
Jalal is ontsnapt aan de ramp, maar zijn neefje, collega en buurman waarschijnlijk niet. Het verscheurt hem. Over de oorzaak van de verwoestende explosie tast hij in het duister. Het onderzoek naar wat de klap heeft veroorzaakt, gaat beginnen als de lichamen van de slachtoffers zijn geborgen. In zijn hoofd is Jalal al bezig met het gissen naar de oorzaak. Wat kan er toch zijn ontploft in zijn werkplaats?

"Ik begrijp er niks van." Hij vertelt dat de keuken in zijn werkplaats elektrisch is en dat er alleen een cv-ketel hangt. "Voor de rest niets. We koken thee elektrisch." Hij kan zich nauwelijks voorstellen dat daardoor zo'n enorme explosie is veroorzaakt. "Het lijkt op een gasexplosie. Ik weet het niet. Ik word gek."

Hij somt materialen op die in zijn loods lagen opgeslagen: "Ik heb daar tegels, voorstrijk, kimband, een radiator, een kraan, een wc-pot en schakelaars staan." En dan heeft hij nog een kleine gasbrander. Volgens hem geen explosief materiaal. "Die gebruik ik om leidingen mee warm te maken en oude leidingen los te krijgen. In die fles zat misschien een halve liter gas. Die gaat niet zo doen." Maar je hoort de twijfel in zijn stem.
Bij alles wat er door zijn hoofd maalt, kan hij zich niet voorstellen wat zo'n enorme klap, ravage en vlammenzee heeft veroorzaakt. Hij kent de gevaren van gas en heeft ook wel eens een akkefietje tijdens het werk ermee gehad. Maar dit is anders. "Het is niet normaal. Ik heb weleens een gasbrandje gezien, maar zo niet. Dit niet, zeker dit niet."

Hij hoopt dat het onderzoek naar de oorzaak opheldering brengt. "Jajaja", verzucht hij. "Hoe kan dit? Hoezo? Ik hoop dat ze kunnen kijken. Ik word gek, ik word er echt gek van."
Nou, Jalal heeft zijn zin. De oorzaak van de explosie is bekend. En voorlopig heeft hij genoeg tijd om daar over na te denken.
  zaterdag 3 februari 2024 @ 22:34:11 #72
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_212285477
quote:
3s.gif Op zaterdag 3 februari 2024 22:32 schreef Steven_Stil het volgende:

[..]
Blauwe vaten zegt op zich helemaal niets, zuurkool zit ook in blauwe vaten.
Ja dat weet ik maar al te goed, een keer lekte er eentje op mijn kleding... smerig, joh!
  zaterdag 3 februari 2024 @ 22:34:12 #73
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_212285478
Rotterdam, Marokkanen, drugslab. Alle hokjes weer aangevinkt.
pi_212285488
Nvm: Spuit11
“Take my shoes off and throw them in the lake, and I”ll be two steps in the water”.
  zaterdag 3 februari 2024 @ 22:38:14 #75
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_212285584
Valt mij trouwens nu pas op dat er een man boven op de ravage staat in deze foto. Niet dat het ook maar iets betekend, maar mocht die daar wel komen dan?

Blauw vat.

[ Bericht 15% gewijzigd door Vis1980 op 03-02-2024 22:44:19 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')