abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 3 februari 2024 @ 20:58:51 #1
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_212282542
Drie vermisten na explosie en grote brand in appartementencomplex in Rotterdam

Drie mensen zijn nog vermist na een explosie in een woningcomplex aan de Schammenkamp op maandagavond. Mogelijk zijn zij nog in het pand. Een deel van het complex is volledig verwoest. Volgens een woordvoerder van de veiligheidsregio is ook één persoon gewond geraakt. Zij zijn overgebracht naar het ziekenhuis.

De brand was dinsdagochtend grotendeels geblust. Alleen het gas moet nog afgesloten worden, meldt de Veiligheidsregio.

De explosie vond plaats in een auto in een garagebox en was op kilometers afstand te horen. Door de ontploffing vloog het voertuig naar buiten, meldt de veiligheidsregio. De auto kwam op z’n kant op straat te liggen en het vuur dat ontstond is vervolgens overgeslagen naar het wooncomplex.

Tientallen ramen van andere woningen en gebouwen in de omgeving zijn gesneuveld. Overal ligt glas en de ravage is enorm. Hoewel de brandweer oproept om niet naar de plek van de brand te komen en de hulpdiensten de ruimte te geven, staan toch veel mensen op straat te kijken. Doordat de explosie half Rotterdam-Zuid opschrikte, komen mensen vanuit allerlei omliggende wijken kijken wat er aan de hand is in Zuidwijk.

Volgens de politie kunnen bewoners van zeker 25 woningen niet meer terug naar huis. Zij worden met bussen naar Sporthal de Wielewaal aan de Brammertstraat gebracht, waar ze worden opgevangen.
Na een explosie is maandagavond een zeer grote brand uitgebroken in een woningcomplex aan de Schammenkamp in Rotterdam.

Trillende trommelvliezen

Adrien van Putten wist niet wat hij meemaakte toen zijn woning begon te trillen na een daverende knal aan de overkant van zijn woning aan de Schammenkamp. ,,Alles ging heen en weer, mijn trommelvliezen deden pijn.’’ Hij vluchtte naar buiten, net zoals alle bewoners van zijn appartementencomplex.

Dit was niet zomaar een cobra, dit waren ook niet drie cobra’s. Dit was ongekend hard
Wim (69), omwonende

Op straat lag een man, waarschijnlijk een bewoner van het woningblok dat op instorten stond. Van Putten bedacht zich niet en sleepte de man naar een veilige plek. ,,Zijn beide benen zaten onder de glasscherven, ik was bang dat hij onder het puin terecht zou komen. Gelukkig kwamen er vrij snel ambulances.’'

De nasleep van de explosie trekt veel bekijks. ,,Ik woon op 500 meter afstand en mijn bord sprong omhoog. Ik voelde een enorme drukgolf door mijn lijf heengaan’', zegt de 69-jarige Wim. ,,Dit was niet zomaar een cobra, dit waren ook niet drie cobra’s. Dit was ongekend hard.’'

Ik ben gevlucht voor oorlog, dus zo'n geluid, zo'n explosie, is enorm beangsti­gend
Buurtbewoner

Tientallen meters in de lucht geblazen

De explosie vond volgens bewoners plaats in een van de garageboxen waar verschillende bedrijven zijn gevestigd. De knal moet enorm zijn geweest, want een bewoner vond een deel van een garagedeur in een plantsoen achter het tegenoverliggende gebouw. ,,Dit luik is dus gewoon tientallen meters in de lucht geblazen.’'

Een 43-jarige buurtbewoner, afkomstig uit Eritrea, zat thuis met wat vrienden toen de oorverdovende knal klonk. ,,Ik wist meteen: dit is geen vuurwerk. Is dit een bom? Of wat kan het nog meer zijn? Ik ben gevlucht voor oorlog, dus zo'n geluid, zo'n explosie, is enorm beangstigend.”

Vuurwerkopslag

Terwijl de brandweer het vuur onder controle probeert te krijgen, haasten hulpdiensten zich om een nabijgelegen vuurwerkopslag in de straat leeg te halen. Op enkele tientallen meters van de garagebox waar de explosie plaatsvond, lagen tientallen dozen met vuurwerk opgeslagen.

Het vuurwerk wordt op brancards en in winkelwagentjes vervoerd om de situatie zo snel mogelijk veilig te maken.
De brand brak rond 20.30 uur uit. Het incident werd al snel opgeschaald naar ‘zeer grote brand’ en korpsen uit omliggende plaatsen, zoals Vlaardingen, zijn ook gealarmeerd. Het mag een klein wonder heten dat de veiligheidsregio rond 23.00 uur slechts melding heeft gedaan van één gewonde.

NL-Alert

Een flink gedeelte van Rotterdam krijgt via een NL-Alert het verzoek om uit de rook te blijven, ramen en deuren te sluiten en ventilatie uit te zetten - tot in Rotterdam-Centrum aan toe. Dit in verband met de grote hoeveelheid rook die vrijkomt bij de brand. Volgens bewoners is de brand op plekken als de Kop van Zuid en Ommoord goed te ruiken.

Getroffen bewoners kunnen dinsdag vanaf 08.30 uur terecht voor vragen bij het gebiedskantoor Feijenoord aan de Zuiderparkweg.

Wat is dat toch met al die explosies de laatste tijd? Jammer dat deze gek zichzelf niet heeft opgeblazen...
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
pi_212282559
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 februari 2024 20:55 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Je kan het ook legaliseren... Maar criminelen will crimineel, die gaan dan weer wat anders doen. Heb je een voorbeeld van een land waar men de 'oorlog tegen drugs' gewonnen heeft, oprechte vraag.
-El Salvador, mooi artikel: https://www.ft.com/content/9ec562bd-4aef-4867-9ff0-3bd3194dca3d hoewel ik niet weet in hoeverre het daar puur om drugs gaat.
-Singapore
  zaterdag 3 februari 2024 @ 21:00:21 #3
389558 britneycheers
It's Britney Bitch
pi_212282585
Nu is de paniek te begrijpen van de familie :')
If you're easy to get, you are probably easy to forget.
  zaterdag 3 februari 2024 @ 21:01:06 #4
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_212282623
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 februari 2024 21:00 schreef britneycheers het volgende:
Ja dat zaakje stonk natuurlijk

Hihaho
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_212282645
Een drugslab niet haram.
pi_212282711
Las ik dat hier nou dat iemand ergens had gelezen dat er na explosie geroepen werd dat er een laptop meegenomen moest worden ofzo? Of heb ik dat gedroomd :')
  zaterdag 3 februari 2024 @ 21:04:39 #7
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_212282749
Inmiddels dus meerdere mensen opgepakt ivm vermeende drugslab in de garage. Dikke kans dat de doden er gewoon bij betrokken waren en dat zet alles in nogal een ander licht. Alle gasten die daar agressief stonden te doen zijn ook allemaal dom bezig geweest, want nu weet men wat makkelijker betrokken mensen te vinden.

Hoe werkt dat met drugslabs? Explosie door menging of is het al een probleem met een vonk? Ik zie zo voor mij dat die jongste is gaan roken oid. Dit krijgt een behoorlijk lang staartje krijgen en ook een enorme nasleep in de onderwereld, waarbij we nog meer incidenten, explosies en liquidaties gaan zien.
pi_212282752
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 februari 2024 21:03 schreef Sunshine1982 het volgende:
Las ik dat hier nou dat iemand ergens had gelezen dat er na explosie geroepen werd dat er een laptop meegenomen moest worden ofzo? Of heb ik dat gedroomd :')
Dat had ik ook ergens opgepikt. Misschien dat ze die gingen zoeken terwijl ze ook op zoek gingen naar hun vermiste broeders?
pi_212282810
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 februari 2024 21:00 schreef britneycheers het volgende:
De Pakistaanse familie heeft er niets met te maken, die zullen nu wat anders kijken naar de "hulp" van de buurman bij het bergen van het lichaam.
  zaterdag 3 februari 2024 @ 21:06:30 #10
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_212282823
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 februari 2024 20:59 schreef Alov het volgende:

[..]
-El Salvador, mooi artikel: https://www.ft.com/content/9ec562bd-4aef-4867-9ff0-3bd3194dca3d hoewel ik niet weet in hoeverre het daar puur om drugs gaat.
-Singapore
Helaas achter paywall, maar ik duik eens in Singapore, dank u!
pi_212282829
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 februari 2024 21:04 schreef Vis1980 het volgende:
Inmiddels dus meerdere mensen opgepakt ivm vermeende drugslab in de garage. Dikke kans dat de doden er gewoon bij betrokken waren en dat zet alles in nogal een ander licht. Alle gasten die daar agressief stonden te doen zijn ook allemaal dom bezig geweest, want nu weet men wat makkelijker betrokken mensen te vinden.

Hoe werkt dat met drugslabs? Explosie door menging of is het al een probleem met een vonk? Ik zie zo voor mij dat die jongste is gaan roken oid. Dit krijgt een behoorlijk lang staartje krijgen en ook een enorme nasleep in de onderwereld, waarbij we nog meer incidenten, explosies en liquidaties gaan zien.
Nu snap ik de roep om geld inzamelen vanuit de families van de nabestaanden ook wel :D no way dat de verzekering gaat uitkeren aan de criminele families :D
  zaterdag 3 februari 2024 @ 21:09:32 #12
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_212282918
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 februari 2024 21:06 schreef Scorpie het volgende:

[..]
Nu snap ik de roep om geld inzamelen vanuit de families van de nabestaanden ook wel :D no way dat de verzekering gaat uitkeren aan de criminele families :D
Sowieso is er een hoop geld verloren gegaan ergens in dit proces en er is dan vast weer ergens iemand die nu een probleemvolle rekening heeft openstaan. Een paar mensen zijn echt behoorlijk de pineut, stel ik mij zo voor.
  zaterdag 3 februari 2024 @ 21:11:02 #13
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_212282972
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 februari 2024 21:03 schreef Sunshine1982 het volgende:
Nee dat heb ik hier ook gelezen. Dat dat in een video te horen was geloof ik.
pi_212282984
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 februari 2024 21:04 schreef Vis1980 het volgende:

Wanneer je niet zorgvuldig werkt kunnen er veel dingen mis gaan, de ketel kan ontploffen, de ruimte kan zich met dodelijk gas vullen.

Een grote nasleep in de onderwereld gaat dit echt niet hebben, dit lijkt meer op een paar doe het zelvers.
pi_212283037
De verdachte deed eerder uitgebreid zijn verhaal tegen deze site. Hij hielp mee met de zoektocht naar de slachtoffers. ,,Er is waarschijnlijk niets meer van hen over", zei hij daarover. O. verzette zich woensdagavond hevig tegen de sloop en werd daarbij net als zijn neefje Azzdine, de broer van Yllyass, aangehouden door de politie. ,,Dat ging heel ruw. Moet je zien, ik heb overal pijn”, stelde hij terwijl hij zijn benen bezaaid met blauwe plekken liet zien. ,,Ik ben op, ik kan niet meer eten, niet meer slapen. Ik heb er alles aan gedaan voor de ouders van Yllyas, maar het heeft niets geholpen.”

De laatste keer dat Jalal zijn neef zag, was nog geen uur voor de explosie. ,,Ik heb ook een klusbedrijf, soms wisselen we klanten uit als we het zelf te druk hebben. Ik vertrok bij Mustafa en Ylyass in de garage zo’n 40 minuten voor het gebeurde. Het kan bijna niet anders dan dat ze nog in die garagebox waren", zei hij eerder. De politie sluit meer aanhoudingen niet uit.

https://www.ad.nl/binnenl(...)angehouden~a1290b25/
pi_212283154
Dit verbaast me helemaal niets. Het was toch een bepaald slag volk dat daar stond te rellen omdat ze "op zoek wilden naar slachtoffers". Waarschijnlijk gewoon een poging hun drugs veilig te stellen
Op dinsdag 23 april 2024 10:41 schreef Solotovski het volgende:
Jij bent het zonnetje!!!
  zaterdag 3 februari 2024 @ 21:18:15 #17
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_212283181
quote:
2s.gif Op zaterdag 3 februari 2024 21:11 schreef Steven_Stil het volgende:

[..]
Wanneer je niet zorgvuldig werkt kunnen er veel dingen mis gaan, de ketel kan ontploffen, de ruimte kan zich met dodelijk gas vullen.

Een grote nasleep in de onderwereld gaat dit echt niet hebben, dit lijkt meer op een paar doe het zelvers.
Ik heb juist het idee dat criminelen steeds meer 'sloppy' worden, kijk naar de uithalers bijvoorbeeld, laatst nog met enkelbandje om van de politie. En dan heb ik het vooral over lagen boven de uithalers, die toch die gasten aan moeten stellen. Dat wil idd niet zeggen dat deze mensen er ook aan verbonden zijn, maar iemand van hen moet toch weten hoe je zulke shit maakt, en je moet de juiste benodigdheden hebben.
pi_212283358
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 februari 2024 21:13 schreef Sunshine1982 het volgende:
De verdachte deed eerder uitgebreid zijn verhaal tegen deze site. Hij hielp mee met de zoektocht naar de slachtoffers. ,,Er is waarschijnlijk niets meer van hen over", zei hij daarover. O. verzette zich woensdagavond hevig tegen de sloop en werd daarbij net als zijn neefje Azzdine, de broer van Yllyass, aangehouden door de politie. ,,Dat ging heel ruw. Moet je zien, ik heb overal pijn”, stelde hij terwijl hij zijn benen bezaaid met blauwe plekken liet zien. ,,Ik ben op, ik kan niet meer eten, niet meer slapen. Ik heb er alles aan gedaan voor de ouders van Yllyas, maar het heeft niets geholpen.”

De laatste keer dat Jalal zijn neef zag, was nog geen uur voor de explosie. ,,Ik heb ook een klusbedrijf, soms wisselen we klanten uit als we het zelf te druk hebben. Ik vertrok bij Mustafa en Ylyass in de garage zo’n 40 minuten voor het gebeurde. Het kan bijna niet anders dan dat ze nog in die garagebox waren", zei hij eerder. De politie sluit meer aanhoudingen niet uit.

https://www.ad.nl/binnenl(...)angehouden~a1290b25/
Een "klus" bedrijf en "klanten" uitwisselen :').
  zaterdag 3 februari 2024 @ 21:25:42 #19
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_212283414
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 februari 2024 21:23 schreef LaDaDiDa het volgende:

[..]
Ja als iemand net zijn huis heeft laten beklussen, dan kan hij het verder laten afmaken door een ander bedrijf. Of zoiets.... Nee, het maakt het er niet beter op.
pi_212283524
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 februari 2024 21:18 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Ik heb juist het idee dat criminelen steeds meer 'sloppy' worden, kijk naar de uithalers bijvoorbeeld, laatst nog met enkelbandje om van de politie. En dan heb ik het vooral over lagen boven de uithalers, die toch die gasten aan moeten stellen. Dat wil idd niet zeggen dat deze mensen er ook aan verbonden zijn, maar iemand van hen moet toch weten hoe je zulke shit maakt, en je moet de juiste benodigdheden hebben.
Warrig verhaal, het is eigenlijk erg simpel, slordige criminelen worden snel gepakt.
pi_212283608
En nu is de buurt natuurlijk enorm boos op die familie.
pi_212283816
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 februari 2024 21:30 schreef Jaroon het volgende:
En nu is de buurt natuurlijk enorm boos op die familie.
Die Pakistaanse familie misschien nog wel wat meer dan boos.
pi_212283820
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 februari 2024 21:23 schreef LaDaDiDa het volgende:

[..]
Ook niet heel erg slim om daar de boel op stelten te zetten als je er zelf (waarschijnlijk) er wat mee te maken hebt :')
  zaterdag 3 februari 2024 @ 21:38:47 #24
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_212283932
quote:
3s.gif Op zaterdag 3 februari 2024 21:28 schreef Steven_Stil het volgende:

[..]
Warrig verhaal, het is eigenlijk erg simpel, slordige criminelen worden snel gepakt.
Precies. Nu stonden ze allemaal voor een hek te schreeuwen, makkelijk te pakken.
  zaterdag 3 februari 2024 @ 21:38:54 #25
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_212283936
Was er nou één slachtoffer familie van die verdachte? En die andere twee doden zijn dan weer familie van elkaar of begrijp ik het niet helemaal goed?
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')