quote:
Ik zou het lezen hoor.quote:Achtergrond
Hoe zuiver democratische ideologie tch altijd de drijvende kracht blijkt te zijn geweest in de War on Terrorism en de War on Drugs.
Samenvatting?quote:Op zaterdag 3 februari 2024 10:21 schreef Dubbelzuurrr het volgende:
https://www.ft.com/conten(...)db?shareType=nongift
Vernietiging wordt iig weer het nieuwe Wirtschaftswunder.
Het volledige artikel.quote:Het lot van de Oekraense generaal Valeri Zaloezjny hangt aan een zijden draadje. Volgens The Washington Post heeft Oekrane het Witte Huis genformeerd dat president Zelensky zijn militaire topcommandant wil ontslaan. Hoelang hij nog opperbevelhebber van het leger zal blijven, is onduidelijk. Het ontslag is niet officieel bekendgemaakt.
Zelensky en Zaloezjny zouden het niet eens kunnen worden over hoe de oorlog tegen Rusland gevoerd moet worden. Maar in het leger denken ze dat er meer speelt.
Volgens een Oekraense officier aan het zuidelijke front, die niet met naam en toenaam genoemd wil worden ("anders heb ik een groot probleem"), is het veel simpeler. Belangrijkste reden volgens hem is dat Zaloezjny veel populairder is dan Zelensky.
Vreemd, ik kon er wel bij zonder login. Vanuit deze tweet wel te openen?quote:Op zaterdag 3 februari 2024 10:22 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Samenvatting?
Het is niet te lezen zonder je te registreren.
quote:Op zaterdag 3 februari 2024 10:31 schreef Dubbelzuurrr het volgende:
[..]
Vreemd, ik kon er wel bij zonder login. Vanuit deze tweet wel te openen?
[ twitter ]
Dat klinkt idd niet best. Niet alleen slecht voor de moraal van het leger maar ik denk dat de bondgenoten van Oekrane dit ook niet fijn vinden.quote:Op zaterdag 3 februari 2024 10:27 schreef Drxx het volgende:
Tijdens oorlogstijd voor de 2e keer een onder voetsoldaten uiterst populaire generaal ontslaan om... ja, om wat eigenlijk? Zelensky is gestoord.
[..]
Het volledige artikel.
Hij lijkt wel een beetje op Poetin.quote:Op zaterdag 3 februari 2024 10:27 schreef Drxx het volgende:
Tijdens oorlogstijd voor de 2e keer een onder voetsoldaten uiterst populaire generaal ontslaan om... ja, om wat eigenlijk? Zelensky is gestoord.
[..]
Het volledige artikel.
Hang de Russische vlag nog maar niet in top. Er zal best wat gedoe zijn achter de schermen, en dat Zelenskyy niet blij is geloof ik ook wel, maar Zalushny is niet ontslagen of tot vertrekken gedwongen.quote:Op zaterdag 3 februari 2024 10:27 schreef Drxx het volgende:
[..]
Het volledige artikel.
Dan wordt budanov de volgende CIC. Die komt mij niet onbekwaam over.quote:Op zaterdag 3 februari 2024 08:20 schreef Nebelwerfer het volgende:
https://nos.nl/l/2507299
Speelt blijkbaar nog steeds? Klinkt allemaal niet positief natuurlijk. zodra de Oekraense legertop onbekwaam wordt zal het westen niet lang door gaan met hun materiaal sturen. Dan kun je wachten op vredesbesprekingen.
Heb mijn post geedit voor clarificatie.quote:Op zaterdag 3 februari 2024 10:44 schreef Ulx het volgende:
[..]
Hang de Russische vlag nog maar niet in top. Er zal best wat gedoe zijn achter de schermen, en dat Zelenskyy niet blij is geloof ik ook wel, maar Zalushny is niet ontslagen of tot vertrekken gedwongen.
[ twitter ]
Wie heeft het in een democratisch land voor het zeggen? De hoogste militair of de door het volk (al dan niet direct) gekozen regering? Douglas MacArthur werd ook tijdens de Koreaanse oorlog ontslagen door Truman. Die dingen gebeuren wel eens.quote:Op zaterdag 3 februari 2024 11:03 schreef Drxx het volgende:
Het is w.m.b. duidelijk als je het artikel gelezen hebt dat Zelensky zich in z'n hemd gezet voelt. Hij wil de grote Khan uitstralen, en die generaal geeft duidelijk aan waar het hem schort. En dat pikt onze cabaretier niet. Hoogmoedswaanzin.
Ja, aldus wat anonieme soldaten aan het front.quote:Op zaterdag 3 februari 2024 11:03 schreef Drxx het volgende:
Het is w.m.b. duidelijk als je het artikel gelezen hebt dat Zelensky zich in z'n hemd gezet voelt. Hij wil de grote Khan uitstralen, en die generaal geeft duidelijk aan waar het hem schort. En dat pikt onze cabaretier niet. Hoogmoedswaanzin.
Die of een slager. Maar het probleem hiermee is vooral dat Zelensky zichzelf blijkbaar voor het grote geheel zet.quote:Op zaterdag 3 februari 2024 11:00 schreef ExTec het volgende:
[..]
Dan wordt budanov de volgende CIC. Die komt mij niet onbekwaam over.
Keep in mind dat oekrainse leger nog steeds redelijk gevuld is met sovjet unie opgeleidde officieren. Het is voor te stellen dat zaluzhni met die 'kaste' meer geduld heeft dan budanov, want daar komt hij zelf uit voort. Budanov niet, die is echt van na de SU.
Maar wel een intelofficier met weinig/geen ervaring op het gebied van het sturen/leiden van grote eenheden. Ik ben dus wel benieuwd hoe dit uit gaat pakken. Wargamen en oefeningen op de kaart zonder troepen zijn van een ander kaliber dan dat je met daadwerkelijk bestaande eenheden moet schuiven.quote:Op zaterdag 3 februari 2024 11:00 schreef ExTec het volgende:
[..]
Dan wordt budanov de volgende CIC. Die komt mij niet onbekwaam over.
Keep in mind dat oekrainse leger nog steeds redelijk gevuld is met sovjet unie opgeleidde officieren. Het is voor te stellen dat zaluzhni met die 'kaste' meer geduld heeft dan budanov, want daar komt hij zelf uit voort. Budanov niet, die is echt van na de SU.
Het gaat wel wat verder dan dat.quote:Op zaterdag 3 februari 2024 11:24 schreef ExTec het volgende:
Ja, aldus wat anonieme soldaten aan het front.
Het is meer van hetzelfde.quote:Op zaterdag 3 februari 2024 11:57 schreef AchJa het volgende:
[..]
Het gaat wel wat verder dan dat.
AchJa in NWS / Oorlog in Oekrane #925 Van het Oostfront geen nieuws
Het punt is dat militairen verantwoording moeten afleggen aan de regering. Gaat een topgeneraal dan in de pers kritiek lopen spuien op die regering is dat niet een hele handige move want je kunt het insubordinatie noemen. Of die kritiek nou terecht is of niet maakt dan niet heel veel uit. Daarnaast gaf Zalushny toe dat hij fouten heeft gemaakt door te denken dat Rusland wel zou stoppen als ze een paar honderdduizend man zouden verliezen. Wat heeft die fout Oekrane gekost? Had hij geen andere strategie moeten kiezen?quote:Op zaterdag 3 februari 2024 11:53 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Die of een slager. Maar het probleem hiermee is vooral dat Zelensky zichzelf blijkbaar voor het grote geheel zet.
Absoluut niet positief dit gezeik. Die man is bekwaam of niet, daar moet ie op beoordeeld worden, niet op persoonlijke voorkeuren.
Mensen op het front kijken niet mee in de werkkamer van zelensky.quote:Op zaterdag 3 februari 2024 11:53 schreef Nebelwerfer het volgende:
Maar het probleem hiermee is vooral dat Zelensky zichzelf blijkbaar voor het grote geheel zet.
Absoluut niet positief dit gezeik.
Ik persoonlijk denk dat dat op dit punt redelijk zeker is.quote:Op zaterdag 3 februari 2024 12:16 schreef Ulx het volgende:
Maar goed, de regering ontkende al dat ze van plan waren hem te ontslaan en gisteren was er dus een vergadering waar ze beiden aanwezig waren en Zalushny is niet ontslagen.
Oekrane geeft Rusland nu echt keiharde klappen en Rusland heeft eigenlijk geen antwoord. De luchtverdediging op de Krim is zwaar aangetast en er vliegt van alles doorheen. Schepen zijn niet meer veilig in en bij de havens. AEW&C vliegtuigen worden uit de lucht geschoten. Generaals met staf en al opgeblazen in bunkers. Noem maar op.quote:Op zaterdag 3 februari 2024 11:39 schreef ExTec het volgende:
En weer een raffinaderij in vlammen.
[ twitter ]
En de export van geraffineerde producten was al ingezakt. Nog ff en ze krijgen in rus zelf een tekort. Wat ook niet de eerste keer zou zijn, alleen toen was er een terkort omdat putin de harde valuta die het exporteren ervan opleverde, nodig had.
[ twitter ]
Budanov leid dat Kraken regiment h? Het is voor ons ongewoon dat een intelafdeling daadwerkelijk een gevechtseenheid aanvoert, maar hun zijn niet ons.quote:Op zaterdag 3 februari 2024 11:53 schreef AchJa het volgende:
[..]
Maar wel een intelofficier met weinig/geen ervaring op het gebied van het sturen/leiden van grote eenheden. Ik ben dus wel benieuwd hoe dit uit gaat pakken. Wargamen en oefeningen op de kaart zonder troepen zijn van een ander kaliber dan dat je met daadwerkelijk bestaande eenheden moet schuiven.
Als wat mij precies uitkomt? Je zou ook gewoon eens kunnen stoppen met dit soort onzinnige opmerkingen en gewoon eens inhoudelijk kunnen reageren.quote:Op zaterdag 3 februari 2024 12:16 schreef ExTec het volgende:
[..]
Het is meer van hetzelfde.
Voor de rest: net als dat jij geen stem hebt in wie het NL leger leid, ik trouwens ook niet mbt wie de CEO is van het bedrijf waar ik werk, hebben soldaten in oekraine dat ook niet.
Op sommige fronten is het onderofficieren korps, gewoon opgelost. En gaan de gestaalde SU officieren rus te lijf met net zulke debiele tactieken als dat rus gebruikt.
Wanneer het je uitkomt, erken je prima dat er qua opleidingsniveau soms het e.e.a. schort, aldaar. En Zelensky heeft aangegeven de boel te willen 're-vampen'.
Dat is mij bekend. Om het even in perspectief te plaatsen. Het is het niveau van een pelotonscommandant van het KCT die meedraait in de ploegen brigadecommandant maken van een mechbrig. Daarmee doe verder ik niks af aan de individuele kwaliteiten van betrokken PC maar ik zie wel wat beren op de weg.quote:Op zaterdag 3 februari 2024 12:28 schreef ExTec het volgende:
Budanov leid dat Kraken regiment h? Het is voor ons ongewoon dat een intelafdeling daadwerkelijk een gevechtseenheid aanvoert, maar hun zijn niet ons.
Dus de Oekraieners hebben de afgelopen dik 10 jaar alleen maar denkbeeldige oefeningen gedraaid ofzo?quote:En tenzij zaluzhni WO2 nog mee had gemaakt, heeft die zijn daadwerkelijke ervaring ook pas recent opgedaan. Voorheen deed hij ook niet anders dan denkbeeldige troepen op kaarten verschuiven.
Ik vind deze uitval van Soloyvev uiterst vreemd. In de staatsmedia doen ze er alles aan om verliezen te minimaliseren, zo is er nog geen berichtgeving over het zinken van de Inanovets.quote:Op vrijdag 2 februari 2024 23:30 schreef Delenlill het volgende:
https://www.kyivpost.com/post/27524
[..]
Een aantal filmpjes en foto's kun je in het artikel vinden.
In plaats van kwaad te worden op de bloggers die dit soort nieuws bekend maken zouden ze hun woede moeten richten op de legerleiding die dit soort zinloze en dure aanvallen keer op keer bevelen.
Ik zou juist willen stellen dat in oorlogstijd, en zeker wanneer het voortbestaan acuut wordt bedreigd, juist het militaire gezag boven het civiele gezag hoort te staan. Politici hebben nou eenmaal ook veel politieke overwegingen die niet per se de strijd helpen.quote:Op zaterdag 3 februari 2024 12:16 schreef Ulx het volgende:
[..]
Het punt is dat militairen verantwoording moeten afleggen aan de regering. Gaat een topgeneraal dan in de pers kritiek lopen spuien op die regering is dat niet een hele handige move want je kunt het insubordinatie noemen. Of die kritiek nou terecht is of niet maakt dan niet heel veel uit. Daarnaast gaf Zalushny toe dat hij fouten heeft gemaakt door te denken dat Rusland wel zou stoppen als ze een paar honderdduizend man zouden verliezen. Wat heeft die fout Oekrane gekost? Had hij geen andere strategie moeten kiezen?
Maar goed, de regering ontkende al dat ze van plan waren hem te ontslaan en gisteren was er dus een vergadering waar ze beiden aanwezig waren en Zalushny is niet ontslagen.
Absoluut niet.quote:Op zaterdag 3 februari 2024 12:40 schreef Confetti het volgende:
[..]
Ik zou juist willen stellen dat in oorlogstijd, en zeker wanneer het voortbestaan acuut wordt bedreigd, juist het militaire gezag boven het civiele gezag hoort te staan.
Hij regeert niet bij decreet. Maar er is een noodtoestand.quote:Politici hebben nou eenmaal ook veel politieke overwegingen die niet per se de strijd helpen.
Als soldaten elke dag hun makkers zien sterven zullen ze ook eerder de kant van het leger kiezen dan de regering. Zelensky mag dan wettelijk gezien de absolute macht hebben ondertussen, maar de facto valt dat wel mee.
Ik zie de soep gewoon niet zo heet gegeten worden.quote:Op zaterdag 3 februari 2024 12:30 schreef AchJa het volgende:
Het is alleen wel zo (zeker binnen militaire organisaties) dat commandanten die nul draagvlak hebben vanwege incompetentie/nul ervaring een directe weerslag hebben op het moreel van de troepen. Voor de ene zullen ze vechten tot de dood en bij de ander breekt er muiterij uit en zijn ze er klaar mee.
Ik ookquote:Op zaterdag 3 februari 2024 12:39 schreef AchJa het volgende:
En oh ja, als je goed leest zeg ik: "Ik ben dus wel benieuwd hoe dit uit gaat pakken"
Nu je het toch ter sprake brengt: Waar is Gerasimov eigenlijk? Hij is al een maand niet gespot. Ook in Rusland lijkt hij uit het nieuws te zijn verdwenen. Is hij ineens een on-persoon geworden? Dood? Ontslagen?quote:Op zaterdag 3 februari 2024 12:44 schreef Nebelwerfer het volgende:
Een gemiddelde Russische generaal is al snel dood
https://www.newsweek.com/(...)gone-missing-1866349quote:Op zaterdag 3 februari 2024 12:48 schreef Ulx het volgende:
[..]
Nu je het toch ter sprake brengt: Waar is Gerasimov eigenlijk? Hij is al een maand niet gespot. Ook in Rusland lijkt hij uit het nieuws te zijn verdwenen. Is hij ineens een on-persoon geworden? Dood? Ontslagen?
Wat denk je van dit citaat uit dat artikel?quote:Op zaterdag 3 februari 2024 12:54 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
https://www.newsweek.com/(...)gone-missing-1866349
De eerste beste Google hit. Weinig uitsluitsel. Er zijn wel redenen te bedenken waarom men hem niet in het openbaar ziet.
quote:Mikhail Troitskiy, professor of practice at the University of Wisconsin-Madison, told Newsweek via email on Friday that Russia's relative silence is unsurprising considering the ongoing conflict and a lack of incentives to publicly disclose the whereabouts and/or deaths of top military commanders.
"That said, political leaders may prefer not to let those commanders speak publicly and on the record, even if they are alive and well," Troitskiy said. "The job of the military commanders is to plan operations out of the public sight."
Binnen de meeste westerse krijgsmachten (ook bij ons) zijn de (lange afstands) verkenners feitelijk ook gewoon inlichtingen eenheden. Dat is oa bv. ook een taak van het KCT. Het is bij ons alleen administratief anders ingeregeld.quote:Op zaterdag 3 februari 2024 12:28 schreef ExTec het volgende:
Budanov leid dat Kraken regiment h? Het is voor ons ongewoon dat een intelafdeling daadwerkelijk een gevechtseenheid aanvoert, maar hun zijn niet ons.
En dan daarna hopen dat meneer mevrouw de macht weer teruggeeft aan de burgers?quote:Op zaterdag 3 februari 2024 12:40 schreef Confetti het volgende:
[..]
Ik zou juist willen stellen dat in oorlogstijd, en zeker wanneer het voortbestaan acuut wordt bedreigd, juist het militaire gezag boven het civiele gezag hoort te staan. Politici hebben nou eenmaal ook veel politieke overwegingen die niet per se de strijd helpen.
Er zit een hoop sentiment in h? Is het je inzake rus wel eens opgevallen dat ook al pleurt alles om ze heen in elkaar, het nooit putin is die de schuld krijgt, maar men voor het gemak de lokale gouverneur die welbeschoud geen enkele kant op kan, de zwarte piet maar toeschuift?quote:Als soldaten elke dag hun makkers zien sterven zullen ze ook eerder de kant van het leger kiezen dan de regering. Zelensky mag dan wettelijk gezien de absolute macht hebben ondertussen, maar de facto valt dat wel mee.
Interessantquote:Op zaterdag 3 februari 2024 13:01 schreef AchJa het volgende:
Ik wil overigens, puur ter info, wel even wat meer duiding geven mbt deze opmerking van je:
[..]
Binnen de meeste westerse krijgsmachten (ook bij ons) zijn de (lange afstands) verkenners feitelijk ook gewoon inlichtingen eenheden. Dat is oa bv. ook een taak van het KCT. Het is bij ons alleen administratief anders ingeregeld.
Het is een voorbeeld om het een beetje in verhouding te zien. 2000 man vs 500.000 man vwb Budanov en 30 vs 5000 man vwb de PC waar ik het over had.quote:Op zaterdag 3 februari 2024 13:04 schreef ExTec het volgende:
Interessant
Als ik wiki is kraken ong. 2000 man sterk. Dan lijkt budanov me meer dan slechts een PC. Maar mss gaf je slechts een voorbeeld.
Helder.quote:Op zaterdag 3 februari 2024 13:12 schreef AchJa het volgende:
[..]
Het is een voorbeeld om het een beetje in verhouding te zien. 2000 man vs 500.000 man vwb Budanov en 30 vs 5000 man vwb de PC waar ik het over had.
https://www.mil.gov.ua/en(...)lerii-zaluzhnyi.htmlquote:MILITARY CAREER
1997 — 2005 platoon, company, and battalion commander;
2007 — 2009 Chief of Staff — First Deputy Commander of the 24th detached motor brigade of the 13th Army Corps of the Land Forces of the Armed Forces of Ukraine;
2009 — 2012 Commander of 51st detached motor brigade of the 13th Army Corps of the Land Forces of the Armed Forces of Ukraine;
2015 — 2016 Head of the Combat Training Department — Deputy Commander for Troops Combat Training of the Operational Command “East” of the Land Forces of the Armed Forces of Ukraine;
2016 — 2017 Deputy Commander of the Operational Command “South” of the Land Forces of the Armed Forces of Ukraine;
2017 — 2018 Chief of Staff — First Deputy Commander of the Operational Command “West” of the Land Forces of the Armed Forces of Ukraine;
2018 — 2019 First Deputy Chief of the Joint Operational Staff of the Armed Forces of Ukraine;
2019 — 2021 Commander of the Operational Command “North” of the Land Forces of the Armed Forces of Ukraine;
since July 27, 2021 Commander-in-Chief of the Armed Forces of Ukraine.
He is awarded state and service regals.
Lieutenant General Valerii ZALUZHNYI is married and father of two children.
...
EDUCATION
1997 Odesa Land Forces Institute, graduated with honors;
2007 National Defense Academy of Ukraine, operational tactical level, graduated with a gold medal;
2014 Ivan Cherniakhovskyi National Defense University of Ukraine.
Leuke gedachtenoefening:quote:Op zaterdag 3 februari 2024 13:24 schreef Hyperdude het volgende:
Info Lieutenant General Valerii ZALUZHNYI
[..]
https://www.mil.gov.ua/en(...)lerii-zaluzhnyi.html
Ik weet niet hoe het in Oekraiene is geregeld natuurlijk maar hier in Nederland ben je na afronding KMA startbekwaam om een peloton van een man of 30/40 te leiden. Op basis van ervaring in verschillende functies en verdere opleidingen kom je steeds een stap hoger. Tegen de tijd dat je bataljonscommandant bent (leiding over een man of 800) ben je wel een jaar of 15-20 verder.quote:Op zaterdag 3 februari 2024 13:19 schreef ExTec het volgende:
Helder.
In principe geld: je hebt de militaire academie afgerond, dus je hebt al het onderleg gehad om een leger te kunnen leiden.
Dat zeg ik ook nergens. Het gaat er ook om dat je als bevelhebber niet meer te maken hebt met alleen een klein clubje van je eigen bloedgroep waarvan je weet hoe de hazen lopen en je ze van haver tot gort kent. Voor zover het CV van Budanov bekend is is dit het hoogste niveau waarop hij geacteerd heeft.quote:Dan mag je wmb idd concluderen dat budanov de minder ervaren partij is, maar ervaring alleen mag niet tot in het oneindige de doorslag geven.
Maar dat doet Zaluzhni dus niet voor zover we dat kunnen beoordelen. Daarbij is hij helemaal niet van de old school Soviet tactieken...quote:Als, bv, zaluzhni bij voortduring draalt, en daar lijkt soms sprake van, met rotte commandanten vervangen, die door slecht leiderschap hun onderofficieren korps kaltstellen, en voor de rest als ware ze rus, denken dat de frontale aanval met meatwaves the way to go is,
Dan heeft zelensky gewoon een punt dat hij hem wil vervangen.
quote:Zaluzhnyi is widely regarded as an open-minded officer. Representing a new generation of Ukrainian officers, Zaluzhnyi has radically departed from established Soviet military practices.One of his first steps in office was to allow the military at the front to open fire in response to the enemy without the consent of the upper leadership and eliminate the need for the military to fill out unnecessary documents.
Regarding his priorities as Commander-in-Chief, Zaluzhnyi said: "The overall course of reforming Ukraine's Armed Forces in line with NATO principles and standards remains irreversible. And the key here is the principles. Changes must take place primarily in the worldview and attitude toward people. I would like you to turn your face to the people, to your subordinates. My attitude towards people has not changed throughout my service
Zoals de meeste van ons weten & erkennen, is deze topic natuurlijk vaak een oekraine goed nieuws show.quote:Op zaterdag 3 februari 2024 13:45 schreef AchJa het volgende:
Maar dat doet Zaluzhni dus niet voor zover we dat kunnen beoordelen.
Weinig vlees op de botten.quote:Op zaterdag 3 februari 2024 13:46 schreef ExTec het volgende:
Ook wel uitgekookt. Het allergrootste vuilnis uit de PoW voorraden terugsturen. De rus maatschappij zal heel blij zijn met de terugkomst van deze pareltjes.
[ twitter ]
Zaluzhni schijnt juist ontzettend populair te zijn bij met name onderofficieren, omdat hij niet schroomt om incapabele figuren te ontslaan. Maar dat haalt natuurlijk twitter maar zelden dus we kunnen er slechts naar gissen. Ik zeg ook niet dat het de waarheid is maar het zo zomaar kunnenquote:Op zaterdag 3 februari 2024 13:53 schreef ExTec het volgende:
[..]
Zoals de meeste van ons weten & erkennen, is deze topic natuurlijk vaak een oekraine goed nieuws show.
Maar rotte commandanten, zijn een ding binnen het oekrainse leger. Schrijnende gevallen daarvan, halen twitter niet, of zelden.
En de mate waarin hij daar wat aan doet, kan doen, de intentie heeft om wat aan te doen, enz, daar kunnen we naar gissen
Het imago wat je van wiki opvist, is me bekend.
Je hoeft ze ook niet op te etenquote:
Het is natuurlijk niet zwart-wit.quote:Op zaterdag 3 februari 2024 14:01 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Zaluzhni schijnt juist ontzettend populair te zijn bij met name onderofficieren, omdat hij niet schroomt om incapabele figuren te ontslaan. Maar dat haalt natuurlijk twitter maar zelden dus we kunnen er slechts naar gissen. Ik zeg ook niet dat het de waarheid is maar het zo zomaar kunnenontkrachten kun je het in ieder geval niet
Die ex-gevangenen zullen voordat ze door Oekrane opgepakt waren ook wel al niet te gezond hebben geleefd in de Russische gevangenis/het front.quote:
Nu zullen de vatniks in koor gaan brullen dat het terrorisme is want je mag geen Russen doodmaken in Rusland of zoiets.quote:Op zaterdag 3 februari 2024 14:22 schreef StateOfMind het volgende:
Mooi, dat stuk (vlieg)tuig heeft genoeg restaurantjes gepakt.
Op de verkeerde manier.
Wel opvallend dat de conservatieven in Canada aandringen op meer hulp, terwijl de conservatieven in de VS het tegenovergestelde doen.quote:Op zaterdag 3 februari 2024 13:36 schreef Ulx het volgende:
Canada heeft nog een stapel oude raketten die misschien naar Oekrane kunnen. 8000 schijnen snel inzetbaar te zijn, maar veel zijn ook ontdaan van de lading. Het ongeleide raketten, maar wel erg nauwkeurig.
[ twitter ]
Je bedoelt de Trumpisten. Dat zijn de wappies, niet de conservatieven.quote:Op zaterdag 3 februari 2024 14:24 schreef Wantie het volgende:
[..]
Wel opvallend dat de conservatieven in Canada aandringen op meer hulp, terwijl de conservatieven in de VS het tegenovergestelde doen.
Wat is er misgegaan in dat land?
Volgens de geruchten zou men in Duits erover spreken dat ie “geschossen ist”.quote:Op zaterdag 3 februari 2024 14:20 schreef Ulx het volgende:
[ twitter ]
[ twitter ]
Dit zal zijn collegae vliegeniers niet lekker zitten denk ik. Je gaat toch een beetje over je schouders kijken. Even gezellig een restaurantje pakken wordt natuurlijk ook een gevaarlijk avontuur op deze manier.
Mjah, dit is een beetje een politieke show voor de bhne van ze omdat de regering er al mee bezig schijnt te zijn en ze zelf een of andere handelsovereenkomst met Oekrane hebben afgewezen want een klimaatmaatregel beviel ze niet of zoiets. Verder prima dat ze die dingen willen sturen. Ze zijn nauwkeuriger dan de brrrrt van de A-10 naar het schijnt.quote:Op zaterdag 3 februari 2024 14:24 schreef Wantie het volgende:
[..]
Wel opvallend dat de conservatieven in Canada aandringen op meer hulp, terwijl de conservatieven in de VS het tegenovergestelde doen.
Gaat niets mis, ze willen niet dat Biden er met de eer vandoor gaat en een succes boekt. Zo simpel is het helaas...quote:Op zaterdag 3 februari 2024 14:24 schreef Wantie het volgende:
[..]
Grootste commentaar wat ie gekregen heeft is op dat mislukte offensief. Over datzelfde offensief heeft Oekrane natuurlijk wel lang volgehouden dat het geen mislukking was.quote:Op zaterdag 3 februari 2024 14:08 schreef ExTec het volgende:
[..]
Het is natuurlijk niet zwart-wit.
Ik stel nergens dat hij niks doet tegen incapabele officieren
Maar ja, een van de weinige gevallen die wel twitter haalde, was -in het kort- een of andere sovjet geschoolde dodo, die van heel ver weg, wel even dicteerde: je moet daar en daar een loopgraaf graven. De soldaten, op locatie: joh kunnen we dat niet beter daar doen, want. Overruled. Resultaat: meer doden dan noodzakelijk.
Dan kan je het e.e.a., bv reduceren tot: maar heeft hij daar achteraf dan wat aan gedaan? In dit geval ja, maar mogen we van zoiemand verwachten dat hij pro-actief dit soort rotte appels verwijderd? Ik denk het wel, wat denk jij?
En het grensprobleem moet niet worden opgelost, het moet blijven bestaan, want anders heeft de GOP geen bestaansrecht meer. Beetje als FvD/PVV hier met Ter Apel. Die willen dat probleem om dezelfde reden in stand houden.quote:Op zaterdag 3 februari 2024 14:33 schreef dudewhereismycar het volgende:
[..]
Gaat niets mis, ze willen niet dat Biden er met de eer vandoor gaat en een succes boekt. Zo simpel is het helaas...
Het is een brexit type uitspraak. Niet een echte leugen, maar tegelijkertijd ook volledig misleidend. De truck is steeds andere definities te gebruiken dan wat een normaal mens zou doen. Hier is het misleidende begrip ‘Europa’. Wat ieder mens opvat als het hele continent of de EU. Maar Trump kan dit zeggen omdat alle individuele landen in Europa minder geven dan de VS. En meer eisen van bijvoorbeeld Frankrijk is dan ook meer eisen van Europa.quote:Op zaterdag 3 februari 2024 01:10 schreef Delenlill het volgende:
Lol, arme captain America.
[ twitter ]
Wat een bullshit weer van hem. Europese landen/landen van de EU en EU instellingen hebben in alle categorien meer hulp geleverd aan Oekrane. Meer Militaire steun, meer humanitaire steun en meer financile steun.
En een groot gedeelte van de steun van Amerika is direct weer in zijn eigen economie gepompt zodat er meer geproduceerd wordt van wat nodig is voor niet alleen Oekraine maar ook om zijn eigen voorraden weer aan te vullen. Al is dat natuurlijk gewoon heel erg slim van Biden. Een win/win voor iedereen.
[ twitter ]
Dat gezegd hebbende. Tactisch is het in het oog van de republikeinen natuurlijk een meesterzet. Maak de democraten vleugellam en maak daarna zodra de republikeinen weer in het Wittehuis zitten een schot voor open doel. Ik zie die orangeman al roepen: see, I told you so.. I ended the war in xx days... blabla.quote:Op zaterdag 3 februari 2024 14:33 schreef dudewhereismycar het volgende:
[..]
Gaat niets mis, ze willen niet dat Biden er met de eer vandoor gaat en een succes boekt. Zo simpel is het helaas...
Laten we even voorop stellen dat het leger geen democratie is, het is natuurlijk best aardig dat je in vredestijd even kunt ouwehoeren over verschillende oplossingen voor een probleem en dat je betrokken wordt bij de besluitvorming maar zo werkt het natuurlijk lang niet altijd. Dat de soldaten van mening zijn dat een locatie niet deugt op hun postzegel wil niet zeggen dat de locatie in het grote plaatje niet deugt. Dat het op lokaal niveau tot meer verliezen heeft geleden maar op het grotere niveau juist een doorbraak heeft weten te voorkomen is natuurlijk ook gewoon een mogelijkheid.quote:Op zaterdag 3 februari 2024 14:08 schreef ExTec het volgende:
Maar ja, een van de weinige gevallen die wel twitter haalde, was -in het kort- een of andere sovjet geschoolde dodo, die van heel ver weg, wel even dicteerde: je moet daar en daar een loopgraaf graven. De soldaten, op locatie: joh kunnen we dat niet beter daar doen, want. Overruled. Resultaat: meer doden dan noodzakelijk.
Waarom heb jij eigenlijk een 180 graden andere mening over hem dan wat er bv op Wiki staat?quote:Dan kan je het e.e.a., bv reduceren tot: maar heeft hij daar achteraf dan wat aan gedaan? In dit geval ja, maar mogen we van zoiemand verwachten dat hij pro-actief dit soort rotte appels verwijderd? Ik denk het wel, wat denk jij?
Precies dat. Om het volk achter je te krijgen heb je een gedeelde vijand nodig... valt die weg, verdwijnt het volk ook als sneeuw voor de zon achter je rug weg.quote:Op zaterdag 3 februari 2024 14:38 schreef Ulx het volgende:
[..]
En het grensprobleem moet niet worden opgelost, het moet blijven bestaan, want anders heeft de GOP geen bestaansrecht meer. Beetje als FvD/PVV hier met Ter Apel. Die willen dat probleem om dezelfde reden in stand houden.
Maar daarvoor is er een ander topic.,
Rest in piss.quote:Op zaterdag 3 februari 2024 14:20 schreef Ulx het volgende:
[ twitter ]
[ twitter ]
Dit zal zijn collegae vliegeniers niet lekker zitten denk ik. Je gaat toch een beetje over je schouders kijken. Even gezellig een restaurantje pakken wordt natuurlijk ook een gevaarlijk avontuur op deze manier.
Het is vooral een enorme gok. Want zo'n 70% van de bevolking is voor hulp. Het kan een gigantische self-own worden, helemaal als afgevaardigden van districten met wapenfabrieken of toeleveranciers daarvan uit angst voor wat boze berichtjes van Trump toch maar gaan tegenstemmen.quote:Op zaterdag 3 februari 2024 14:41 schreef dudewhereismycar het volgende:
[..]
Dat gezegd hebbende. Tactisch is het in het oog van de republikeinen natuurlijk een meesterzet.
Ware het niet dat na de publieke rel die het opleverde, sovjet apparatjiek mocht moven.quote:Op zaterdag 3 februari 2024 14:41 schreef AchJa het volgende:
[..]
Laten we even voorop stellen dat het leger geen democratie is, het is natuurlijk best aardig dat je in vredestijd even kunt ouwehoeren over verschillende oplossingen voor een probleem en dat je betrokken wordt bij de besluitvorming maar zo werkt het natuurlijk lang niet altijd. Dat de soldaten van mening zijn dat een locatie niet deugt op hun postzegel wil niet zeggen dat de locatie in het grote plaatje niet deugt. Dat het op lokaal niveau tot meer verliezen heeft geleden maar op het grotere niveau juist een doorbraak heeft weten te voorkomen is natuurlijk ook gewoon een mogelijkheid.
Dat heb ik niet. Ik sluit echter niet uit dat er daadwerkelijk verbetering mogelijk is. Aangezien budanov z'n naam meteen al gefloat werdt is het aannemelijk dat zelensky wel vertrouwen heeft in zijn verhaal.quote:Waarom heb jij eigenlijk een 180 graden andere mening over hem dan wat er bv op Wiki staat?
Daarbij, die Syrski, met de bijnaam de slachter, kan bovenstaande niet net zo goed opgaan voor zijn beslissingen?quote:Op zaterdag 3 februari 2024 14:41 schreef AchJa het volgende:
[..]
Laten we even voorop stellen dat het leger geen democratie is, het is natuurlijk best aardig dat je in vredestijd even kunt ouwehoeren over verschillende oplossingen voor een probleem en dat je betrokken wordt bij de besluitvorming maar zo werkt het natuurlijk lang niet altijd. Dat de soldaten van mening zijn dat een locatie niet deugt op hun postzegel wil niet zeggen dat de locatie in het grote plaatje niet deugt. Dat het op lokaal niveau tot meer verliezen heeft geleden maar op het grotere niveau juist een doorbraak heeft weten te voorkomen is natuurlijk ook gewoon een mogelijkheid.
Zou kunnen. Die is blijkbaar van het agressief oorlogvoeren en dat zal niet altijd populair zijn.quote:Op zaterdag 3 februari 2024 15:02 schreef ExTec het volgende:
[..]
Daarbij, die Syrski, met de bijnaam de slachter, kan bovenstaande niet net zo goed opgaan voor zijn beslissingen?
Dus we hebben het over sentiment?
Duidelijk.
Wat is daar zo raar aan? Hoeveel generaals zijn er denk je tijdens de tweede wereld oorlog aan alle zijden wel niet zijn ontslagen?quote:Op zaterdag 3 februari 2024 10:27 schreef Drxx het volgende:
Tijdens oorlogstijd denken om voor de 2e keer een onder voetsoldaten uiterst populaire generaal te ontslaan om... ja, om wat eigenlijk? Zelensky is gestoord.
[..]
Het volledige artikel.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |