quote:
Ik zou het lezen hoor.quote:Achtergrond
Hoe zuiver democratische ideologie tch altijd de drijvende kracht blijkt te zijn geweest in de War on Terrorism en de War on Drugs.
Samenvatting?quote:Op zaterdag 3 februari 2024 10:21 schreef Dubbelzuurrr het volgende:
https://www.ft.com/conten(...)db?shareType=nongift
Vernietiging wordt iig weer het nieuwe Wirtschaftswunder.
Het volledige artikel.quote:Het lot van de Oekraense generaal Valeri Zaloezjny hangt aan een zijden draadje. Volgens The Washington Post heeft Oekrane het Witte Huis genformeerd dat president Zelensky zijn militaire topcommandant wil ontslaan. Hoelang hij nog opperbevelhebber van het leger zal blijven, is onduidelijk. Het ontslag is niet officieel bekendgemaakt.
Zelensky en Zaloezjny zouden het niet eens kunnen worden over hoe de oorlog tegen Rusland gevoerd moet worden. Maar in het leger denken ze dat er meer speelt.
Volgens een Oekraense officier aan het zuidelijke front, die niet met naam en toenaam genoemd wil worden ("anders heb ik een groot probleem"), is het veel simpeler. Belangrijkste reden volgens hem is dat Zaloezjny veel populairder is dan Zelensky.
Vreemd, ik kon er wel bij zonder login. Vanuit deze tweet wel te openen?quote:Op zaterdag 3 februari 2024 10:22 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Samenvatting?
Het is niet te lezen zonder je te registreren.
quote:Op zaterdag 3 februari 2024 10:31 schreef Dubbelzuurrr het volgende:
[..]
Vreemd, ik kon er wel bij zonder login. Vanuit deze tweet wel te openen?
[ twitter ]
Dat klinkt idd niet best. Niet alleen slecht voor de moraal van het leger maar ik denk dat de bondgenoten van Oekrane dit ook niet fijn vinden.quote:Op zaterdag 3 februari 2024 10:27 schreef Drxx het volgende:
Tijdens oorlogstijd voor de 2e keer een onder voetsoldaten uiterst populaire generaal ontslaan om... ja, om wat eigenlijk? Zelensky is gestoord.
[..]
Het volledige artikel.
Hij lijkt wel een beetje op Poetin.quote:Op zaterdag 3 februari 2024 10:27 schreef Drxx het volgende:
Tijdens oorlogstijd voor de 2e keer een onder voetsoldaten uiterst populaire generaal ontslaan om... ja, om wat eigenlijk? Zelensky is gestoord.
[..]
Het volledige artikel.
Hang de Russische vlag nog maar niet in top. Er zal best wat gedoe zijn achter de schermen, en dat Zelenskyy niet blij is geloof ik ook wel, maar Zalushny is niet ontslagen of tot vertrekken gedwongen.quote:Op zaterdag 3 februari 2024 10:27 schreef Drxx het volgende:
[..]
Het volledige artikel.
Dan wordt budanov de volgende CIC. Die komt mij niet onbekwaam over.quote:Op zaterdag 3 februari 2024 08:20 schreef Nebelwerfer het volgende:
https://nos.nl/l/2507299
Speelt blijkbaar nog steeds? Klinkt allemaal niet positief natuurlijk. zodra de Oekraense legertop onbekwaam wordt zal het westen niet lang door gaan met hun materiaal sturen. Dan kun je wachten op vredesbesprekingen.
Heb mijn post geedit voor clarificatie.quote:Op zaterdag 3 februari 2024 10:44 schreef Ulx het volgende:
[..]
Hang de Russische vlag nog maar niet in top. Er zal best wat gedoe zijn achter de schermen, en dat Zelenskyy niet blij is geloof ik ook wel, maar Zalushny is niet ontslagen of tot vertrekken gedwongen.
[ twitter ]
Wie heeft het in een democratisch land voor het zeggen? De hoogste militair of de door het volk (al dan niet direct) gekozen regering? Douglas MacArthur werd ook tijdens de Koreaanse oorlog ontslagen door Truman. Die dingen gebeuren wel eens.quote:Op zaterdag 3 februari 2024 11:03 schreef Drxx het volgende:
Het is w.m.b. duidelijk als je het artikel gelezen hebt dat Zelensky zich in z'n hemd gezet voelt. Hij wil de grote Khan uitstralen, en die generaal geeft duidelijk aan waar het hem schort. En dat pikt onze cabaretier niet. Hoogmoedswaanzin.
Ja, aldus wat anonieme soldaten aan het front.quote:Op zaterdag 3 februari 2024 11:03 schreef Drxx het volgende:
Het is w.m.b. duidelijk als je het artikel gelezen hebt dat Zelensky zich in z'n hemd gezet voelt. Hij wil de grote Khan uitstralen, en die generaal geeft duidelijk aan waar het hem schort. En dat pikt onze cabaretier niet. Hoogmoedswaanzin.
Die of een slager. Maar het probleem hiermee is vooral dat Zelensky zichzelf blijkbaar voor het grote geheel zet.quote:Op zaterdag 3 februari 2024 11:00 schreef ExTec het volgende:
[..]
Dan wordt budanov de volgende CIC. Die komt mij niet onbekwaam over.
Keep in mind dat oekrainse leger nog steeds redelijk gevuld is met sovjet unie opgeleidde officieren. Het is voor te stellen dat zaluzhni met die 'kaste' meer geduld heeft dan budanov, want daar komt hij zelf uit voort. Budanov niet, die is echt van na de SU.
Maar wel een intelofficier met weinig/geen ervaring op het gebied van het sturen/leiden van grote eenheden. Ik ben dus wel benieuwd hoe dit uit gaat pakken. Wargamen en oefeningen op de kaart zonder troepen zijn van een ander kaliber dan dat je met daadwerkelijk bestaande eenheden moet schuiven.quote:Op zaterdag 3 februari 2024 11:00 schreef ExTec het volgende:
[..]
Dan wordt budanov de volgende CIC. Die komt mij niet onbekwaam over.
Keep in mind dat oekrainse leger nog steeds redelijk gevuld is met sovjet unie opgeleidde officieren. Het is voor te stellen dat zaluzhni met die 'kaste' meer geduld heeft dan budanov, want daar komt hij zelf uit voort. Budanov niet, die is echt van na de SU.
Het gaat wel wat verder dan dat.quote:Op zaterdag 3 februari 2024 11:24 schreef ExTec het volgende:
Ja, aldus wat anonieme soldaten aan het front.
Het is meer van hetzelfde.quote:Op zaterdag 3 februari 2024 11:57 schreef AchJa het volgende:
[..]
Het gaat wel wat verder dan dat.
AchJa in NWS / Oorlog in Oekrane #925 Van het Oostfront geen nieuws
Het punt is dat militairen verantwoording moeten afleggen aan de regering. Gaat een topgeneraal dan in de pers kritiek lopen spuien op die regering is dat niet een hele handige move want je kunt het insubordinatie noemen. Of die kritiek nou terecht is of niet maakt dan niet heel veel uit. Daarnaast gaf Zalushny toe dat hij fouten heeft gemaakt door te denken dat Rusland wel zou stoppen als ze een paar honderdduizend man zouden verliezen. Wat heeft die fout Oekrane gekost? Had hij geen andere strategie moeten kiezen?quote:Op zaterdag 3 februari 2024 11:53 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Die of een slager. Maar het probleem hiermee is vooral dat Zelensky zichzelf blijkbaar voor het grote geheel zet.
Absoluut niet positief dit gezeik. Die man is bekwaam of niet, daar moet ie op beoordeeld worden, niet op persoonlijke voorkeuren.
Mensen op het front kijken niet mee in de werkkamer van zelensky.quote:Op zaterdag 3 februari 2024 11:53 schreef Nebelwerfer het volgende:
Maar het probleem hiermee is vooral dat Zelensky zichzelf blijkbaar voor het grote geheel zet.
Absoluut niet positief dit gezeik.
Ik persoonlijk denk dat dat op dit punt redelijk zeker is.quote:Op zaterdag 3 februari 2024 12:16 schreef Ulx het volgende:
Maar goed, de regering ontkende al dat ze van plan waren hem te ontslaan en gisteren was er dus een vergadering waar ze beiden aanwezig waren en Zalushny is niet ontslagen.
Oekrane geeft Rusland nu echt keiharde klappen en Rusland heeft eigenlijk geen antwoord. De luchtverdediging op de Krim is zwaar aangetast en er vliegt van alles doorheen. Schepen zijn niet meer veilig in en bij de havens. AEW&C vliegtuigen worden uit de lucht geschoten. Generaals met staf en al opgeblazen in bunkers. Noem maar op.quote:Op zaterdag 3 februari 2024 11:39 schreef ExTec het volgende:
En weer een raffinaderij in vlammen.
[ twitter ]
En de export van geraffineerde producten was al ingezakt. Nog ff en ze krijgen in rus zelf een tekort. Wat ook niet de eerste keer zou zijn, alleen toen was er een terkort omdat putin de harde valuta die het exporteren ervan opleverde, nodig had.
[ twitter ]
Budanov leid dat Kraken regiment h? Het is voor ons ongewoon dat een intelafdeling daadwerkelijk een gevechtseenheid aanvoert, maar hun zijn niet ons.quote:Op zaterdag 3 februari 2024 11:53 schreef AchJa het volgende:
[..]
Maar wel een intelofficier met weinig/geen ervaring op het gebied van het sturen/leiden van grote eenheden. Ik ben dus wel benieuwd hoe dit uit gaat pakken. Wargamen en oefeningen op de kaart zonder troepen zijn van een ander kaliber dan dat je met daadwerkelijk bestaande eenheden moet schuiven.
Als wat mij precies uitkomt? Je zou ook gewoon eens kunnen stoppen met dit soort onzinnige opmerkingen en gewoon eens inhoudelijk kunnen reageren.quote:Op zaterdag 3 februari 2024 12:16 schreef ExTec het volgende:
[..]
Het is meer van hetzelfde.
Voor de rest: net als dat jij geen stem hebt in wie het NL leger leid, ik trouwens ook niet mbt wie de CEO is van het bedrijf waar ik werk, hebben soldaten in oekraine dat ook niet.
Op sommige fronten is het onderofficieren korps, gewoon opgelost. En gaan de gestaalde SU officieren rus te lijf met net zulke debiele tactieken als dat rus gebruikt.
Wanneer het je uitkomt, erken je prima dat er qua opleidingsniveau soms het e.e.a. schort, aldaar. En Zelensky heeft aangegeven de boel te willen 're-vampen'.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |