Als mod heb ik mij uiteraard aan mijn voorbeeldfunctie te houden dus ben ik dankbaar dat users mijn sentiment verwoorden.quote:Op woensdag 31 januari 2024 17:42 schreef timmmmm het volgende:
Hulde zegt TS. Zo'n vies oud wijf met uitschuifnek over de schutting die nog aangemoedigd wordt ook om de hele buurt te bespioneren.
Weet je wat, we maken er een heel netwerk van!
Wel fijn dat al die griezels zich verenigen, weet je precies wie je moet mijden
Dit ja.quote:Op woensdag 31 januari 2024 17:42 schreef timmmmm het volgende:
Hulde zegt TS. Zo'n vies oud wijf met uitschuifnek over de schutting die nog aangemoedigd wordt ook om de hele buurt te bespioneren.
Inbreker gespot.quote:Op woensdag 31 januari 2024 17:41 schreef timmmmm het volgende:
Wat vind ik buurtapps een walgelijk iets
En de eerste die na de tweede wereld oorlog werd kaal geschoren.quote:Op woensdag 31 januari 2024 18:13 schreef Mubassie het volgende:
Waarschijnlijk was Wilma vroeger die vervelende overblijfmoeder/brigadier/klassenouder.
Ik wil niet met zo'n tokkie worden vergeleken.quote:
Deze vergelijking (iemand die heulde met de vijand) slaat echt nergens op.quote:Op woensdag 31 januari 2024 18:18 schreef tong80 het volgende:
[..]
En de eerste die na de tweede wereld oorlog werd kaal geschoren.
Want?quote:Op woensdag 31 januari 2024 17:41 schreef timmmmm het volgende:
U heeft wat users die Wilma zouden kunnen zijn in gedachte begrijp ik?quote:Op woensdag 31 januari 2024 18:35 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
Wilma ziet er ook echt uit als iemand die 13 whatsapp groepen beheert en waarschijnlijk ook actief is op het fok forum.
zo een onbekend iemand uit de buurt die snacht ff gaat melden dat ze gaat verhuizenquote:Op woensdag 31 januari 2024 17:41 schreef timmmmm het volgende:
WilmaGPT.quote:Op woensdag 31 januari 2024 18:47 schreef Cilantro het volgende:
Wilma wordt binnenkort vervangen door AI. Arme Wilma.
Ik zou voorzichtig doen, straks heb je een date.quote:Op woensdag 31 januari 2024 17:57 schreef FlippingCoin het volgende:
0628330112 toegang gevraagd
Ik ga zo een foto van mijn blote lul sturen
Teringquote:Op woensdag 31 januari 2024 18:18 schreef tong80 het volgende:
[..]
En de eerste die na de tweede wereld oorlog werd kaal geschoren.
Wat jaren terug kon je nog zomaar ergens, buiten jouw eigen omgeving, op een bankje gaan zitten. Als je toevallig ergens in die buurt moest zijn, en je was een beetje moe.quote:Op woensdag 31 januari 2024 17:42 schreef timmmmm het volgende:
Wat ben ik dankbaar dat ik geen buurtapp nodig heb voor sociale contacten. Wat een nachtmerrie. Mijn moeder is ook zo, lekker met het hele appartement in een groepsapp zitten, 's zomers een bbq organiseren, lekker elkaar feliciteren op je verjaardag. Ik zou dan alleen maar denken 'laat me met rust'quote:Op woensdag 31 januari 2024 18:24 schreef Toine51 het volgende:
[..]
Want?
Ligt eraan welke buren je hebt in de wijk denk ik....
Wij hebben een preventie-app en een buurtapp voor sociale dingen. Als iemand hulp nodig heeft of iets wil lenen oid. Prima hoor, goed voor de sociale contacten ook.
Dat zijn allemaal paranoïde mensen bij elkaar die communiceren via de app, er is haast geen beter recept voor ruzie mogelijk.quote:Op woensdag 31 januari 2024 21:01 schreef timmmmm het volgende:
Ik durf er ook heel wat om te verwedden dat het vertrek van haar voorganger daarmee te maken heeft, de onuitstaanbaarheid van de mensen die denken dat ze heel wat zijn met hun buurtpreventie
"Curtain twitchers", noemen ze deze typetjes in het VK. Een prachtige term voor de wat schichtiger variant die heimelijk half verscholen achter het gordijn alle sleurdoorbrekende bewegingen in het eigen straatje ogenblikkelijk gadeslaat. De openlijk zelfverklaarde bemoeial staat echter ongegeneerd overal met z'n neus bovenop. Zoals de voormalige overbuurman van m'n ouders, een man met een stem als een luchthoorn, de pedagogische vermogens van een koekoek, en de subtiliteit van een Russische militaire operatie. Of je nou even onder de motorkap van je auto keek, een pakketje aannam, of iets in de tuin deed; de meneer zonder auto, werk of welopgevoede kinderen stond klaar met zijn onbenullige mening en adviezen.quote:Op woensdag 31 januari 2024 20:48 schreef Eightyone het volgende:
[..]
Wat jaren terug kon je nog zomaar ergens, buiten jouw eigen omgeving, op een bankje gaan zitten. Als je toevallig ergens in die buurt moest zijn, en je was een beetje moe.
Nu verzamelen dit soort types zich meteen online, zich afvragend wat die onbekende persoon op dat bankje uitspookt.
Ik vermoed ook een 'Wilma', die me ooit kwam uithoren toen ik aan een picknicktafel elders in de regio een boterham wegwerkte.
quote:Op woensdag 31 januari 2024 17:41 schreef timmmmm het volgende:
Wat vind ik hoe mensen reageren in buurtapps een walgelijk iets.
Een cloud abonnement van 500TB voor al die dickpics en te koop aangeboden spullen.quote:Op woensdag 31 januari 2024 21:19 schreef mschol het volgende:
Wat voor extreem exotische telefoon is dat als er 500 euro bij moet?
kan ik me ook aan melden , g a ik daar die buurt anoniem uitscheldenquote:Op woensdag 31 januari 2024 17:37 schreef Rnie het volgende:
Ping, ping, ping: soms piept de telefoon van Wilma v
(59) de héle dag door. Ruim 1200 buren uit heel Hoek van Holland waarschuwen elkaar voor inbrekers of louche deurverkopers in één van de dertien WhatsApp Buurtpreventiegroepen die ze beheert.
Buurtwhatsapp krijgt eigen telefoon
Al geruime tijd coördineert Wilma de Buurtwhatsapp in Hoek van Holland.
Zij doet dat al die tijd via haar privé telefoon hetgeen echter behoorlijk uit haar voegen is gegroeid. Ruim 1200 inwoners nemen al deel aan deze app en dit groeit nog steeds. Hoek van Holland is in 13 rayons verdeeld en voor elk rayon geldt een waarschuwingsgebied voor als er iets aan de hand is. Wilma zorgt er dan voor dat alle deelnemers aldaar en, indien nodig, de politie, brandweer en of ambulance wordt gewaarschuwd.
24/7 paraat
Doordat dit allemaal via de privé telefoon gaat, komt het er bijna op neer dat zij 52 weken per jaar 24/7 paraat moet zijn. Onuitvoerbaar dus. Een eigen telefoon voor dit doel maakt het mogelijk dat er met anderen taken verdeeld kunnen worden.
Eisen
Maar zo’n eigen telefoon moet aan een aantal eisen voldoen en juist die eisen zorgen ervoor dat een telefoon die dat aankan heel duur is. Via diverse kanalen zag Wilma kans een behoorlijk deel bijeen te schrapen, maar nog altijd was er een tekort van ¤ 500, = om die telefoon aan te kunnen schaffen.
Maar gelukkig was daar de Stichting energie Fonds (SeF) die hierin bij kon springen en ontving Wilma uit handen van Aard Langenberg een cheque voor het genoemde bedrag, zodat de telefoon aan geschaft kan worden. Het was dan ook heel begrijpelijk dat Wilma hier heel blij mee is.
Bron
Hulde![]()
Nee hoor, want dan heb je Wilma.quote:Op woensdag 31 januari 2024 22:04 schreef Werkperd het volgende:
Zo'n groep wordt geen buurtpreventiegroep maar gelijk een roddelgroep.
Ik deel je sentiment. En de kans is klein dat het aan ons beide ligt, dus ik denk dat het toch wel Wilma's schuld is dat anderen zo'n enorme en terechte teringhekel aan dr hebben.quote:Op woensdag 31 januari 2024 22:08 schreef timmmmm het volgende:
Hoe langer ik me voorstel hoe Wilma is, hoe groter mijn haat wordt. Ik begin te vermoeden dat dit niet alleen aan Wilma ligt
Bij de naam Wilma denk ik altijd, hun zijn degene die hyves gesloopt hebbenquote:Op woensdag 31 januari 2024 22:08 schreef timmmmm het volgende:
Hoe langer ik me voorstel hoe Wilma is, hoe groter mijn haat wordt. Ik begin te vermoeden dat dit niet alleen aan Wilma ligt
Glitterplaatjes-liefhebsters. Nu zitten ze op Facebook.quote:Op woensdag 31 januari 2024 22:53 schreef ReplaR het volgende:
[..]
Bij de naam Wilma denk ik altijd, hun zijn degene die hyves gesloopt hebben
Dan moet je gaan werkenquote:Op woensdag 31 januari 2024 18:21 schreef tong80 het volgende:
[..]
Ik wil niet met zo'n tokkie worden vergeleken.
Zo lang het nuttige berichten zijn kan het handig zijn maar hier begon het ook trieste bedoelingen aan te nemen. Van gejank over kinderen met vuurwerk tot iemand die zn kliko nog niet had opgehaald.quote:Op woensdag 31 januari 2024 17:41 schreef timmmmm het volgende:
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |