Nou gelukkig zijn de Oekraners ook Russenquote:Op vrijdag 26 januari 2024 23:06 schreef sturmpie het volgende:
russen schijnen bekend te staan als fatalistisch
volgens mij is dat niet iets waar je mee te maken wil hebben
Air to air lijkt me stug, tenzij ze amraam hebben weten te integreren op hun vliegtuigen. Maar ik denk dat ze dat niet geheim zouden houden. Andere systemen zou kunnen. Maar het is wel opvallend dat dit soort acties elke keer nadat er een patriot is geleverd plaatsvinden. Maar misschien is het de FrankenSam geweest. Die heeft de radarsignatuur van een S300.quote:Op vrijdag 26 januari 2024 22:54 schreef AchJa het volgende:
[..]
Air to air, andere wel mobiele systemen.
Die personen (waaronder ik) Bedenken dat scenario natuurlijk niet zelf. Dat komt voorbij in meerdere nieuwsberichten als mogelijkheid. En zover heb ik jou nog niet zien bewijzen dat het onmogelijk is. Alleen dat het onwaarschijnlijk is, maar ik kan iets gemist hebben natuurlijk. Daar de patriot ook een maximale afstand van 160km heeft met de juiste raketten.quote:Op vrijdag 26 januari 2024 23:13 schreef AchJa het volgende:
[..]
Mij verder niks en zo zouden anderen ook wat vaker moeten denken ipv bij elke door Oekraiene geclaimde kill een onwaarschijnlijk scenario te verzinnen waar de Patriot de hoofdrol in speelt. En dan gaan ze nog boos reageren ook als je uitlegt dat het technisch niet mogelijk is...
ja vanzelfsprekend, anders was Rusland niet binnen gevallen, in China moeten ze dat niet proberen.quote:Op vrijdag 26 januari 2024 23:16 schreef sp3c het volgende:
[..]
Nou gelukkig zijn de Oekraners ook Russen
Are...are you having a stroke? Oekrane = Rusland? Wat?quote:Op vrijdag 26 januari 2024 23:41 schreef sturmpie het volgende:
[..]
ja vanzelfsprekend, anders was Rusland niet binnen gevallen, in China moeten ze dat niet proberen.
quote:Op vrijdag 26 januari 2024 23:16 schreef sp3c het volgende:
[..]
Nou gelukkig zijn de Oekraners ook Russen
jullie komen er samen wel uit denk ikquote:Op vrijdag 26 januari 2024 23:52 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Are...are you having a stroke? Oekrane = Rusland? Wat?
Lijkt er niet opquote:
Don't feed the (pro-)Russian trolls.quote:Op vrijdag 26 januari 2024 23:52 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Are...are you having a stroke? Oekrane = Rusland? Wat?
Yeah, nee. Dat is alleen als je enigszins open naar de oorlog kijkt.quote:Op vrijdag 26 januari 2024 19:15 schreef sp3c het volgende:
[..]
het is oorlog, iemand schiet een niet heel interessant vliegtuig neer
lekker belangrijk
En alle doodgezwegen dan wel gebagatelliseerde gevallen.quote:Op vrijdag 26 januari 2024 20:58 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Er zijn wel gevallen waar de Russen uiteindelijk gewoon gelijk bleken te hebben:
https://www.theguardian.c(...)y-dead-blinken-visit
https://www.theguardian.c(...)ile-fired-by-ukraine
educated guess?quote:
Klinkt ook wel als een goed alternatief. Maar volgens mij is dat niet wat op het puntje van mijn tong ligt. Brainstormen is eigenlijk helemaal zo slecht niet. - Het uitwisselen van ideen.quote:
Entje die ik hoorde.. Patriot launcher zou target information hebben gekregen van die RAAF E-7 Wedgetail die sinds oktober boven Polen vliegt. Kan dat?quote:Op vrijdag 26 januari 2024 22:07 schreef AchJa het volgende:
[..]
Ik zie ondertussen de meest wilde verhalen voorbij komen vwb de Patriot... T/m launchers die op tientallen kilometers afstand van de radar/ECS stiekem aan shoot and scoot doen... Men fantaseert er aardig op los ondertussen.
Dat is geen probleem, wel jammer van alle gedwongen burgers uit rusland die er tussen zitten. Maar ze vallen met bosjes. Rusland gaat helemaal kapot in eigen land. Door een domme oorlog die ze zelf begonnen 🤣quote:Op vrijdag 26 januari 2024 23:06 schreef sturmpie het volgende:
russen schijnen bekend te staan als fatalistisch
volgens mij is dat niet iets waar je mee te maken wil hebben
Dat zal wel over Krokhmalne gaan, dat is inderdaad een dorpje van niks natuurlijk, maar wel 16km2 daar ingenomen. Ten opzichte van december (60km2) lijkt het door de Russen ingenomen terrein weer af te nemen, 25km2 tot zover deze maand.quote:Op zaterdag 27 januari 2024 00:28 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
En alle doodgezwegen dan wel gebagatelliseerde gevallen.
Las van de week nog een bericht over een door de Russen ingenomen stadje richting Kupiansk.
Hele teksten onder het bericht dat men toch echt niet moest spreken over een stadje in het geval van dit “dorpje”.
Het luchtbeeld wordt gewoon verspreid middels link-16, dat is niks raars. Maar je kunt met alleen die gegevens geen Patriot erop af sturen, daar heb je dus het hele systeem voor nodig (radar, launcher en ECS).quote:Op zaterdag 27 januari 2024 01:14 schreef Radegast het volgende:
Entje die ik hoorde.. Patriot launcher zou target information hebben gekregen van die RAAF E-7 Wedgetail die sinds oktober boven Polen vliegt. Kan dat?
Grote kans dat een inzittende zelfdestructie gebruikte, of hardware foutjequote:Op vrijdag 26 januari 2024 00:30 schreef sturmpie het volgende:
[..]
euh
als dat vliegtuig op grote hoogte is geraakt door 'n raket en zelf explosieven aan boord had dan is 't toestel ontploft en dan valt iedereen uit 't vliegtuig en valt verspreid ter aarde dus dan moet je zoeken in 'n straal van misschien wel 50km om iedereen te kunnen vinden
De oorlog is begonnen vanwege het aansluiten op het Europese stroom netwerk, duidelijk aangekondigd door Rusland dat ukraine nooit mag omschakelen naar Europa en de kerncentrales zijn de oorzaak en oplossing.quote:Op vrijdag 26 januari 2024 09:27 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Dat zal nooit gebeuren , de oorlog in Oekraine is ook onze oorlog dat begrijpt men heel erg goed en zeker Polen en de Baltische Staten en ook Duitsland en de UK
Rusland is het grootste land/staat/federatie dus de oorlog is olie op het vuur. Militair gezien ligt het ook gevaarlijk kortbij groenland-canadaquote:Op zaterdag 27 januari 2024 03:33 schreef Elizium het volgende:
[..]
Dat is geen probleem, wel jammer van alle gedwongen burgers uit rusland die er tussen zitten. Maar ze vallen met bosjes. Rusland gaat helemaal kapot in eigen land. Door een domme oorlog die ze zelf begonnen 🤣
wat rook jij voor spul hequote:Op zaterdag 27 januari 2024 08:38 schreef Klik het volgende:
[..]
De oorlog is begonnen vanwege het aansluiten op het Europese stroom netwerk, duidelijk aangekondigd door Rusland dat ukraine nooit mag omschakelen naar Europa en de kerncentrales zijn de oorzaak en oplossing.
/ukraine krijgt dus electriciteit van europa, treinen rijden op stroom om vluchtelingen te begeleiden naar het westen. Daarbij heeft rusland dus een machtig wapen, Europa moet stroom geven en blijven steunen anders stoppen de treinen en alle informatievoorziening en vliegtuigen staan allemaal aan de grond. Rusland loopt minder risico omdat geen Russische luchtvaart wordt neergeschoten.
De oorlog vindt grotendeels buiten ukraine plaats, dus Europa kan de facto niet doorbreken in ukraine.
Vorig jaar geregistreerd, onbegrijpelijke zinsconstructies... niveau van iemand onder invloed van paddo's (of paar liter wodka) tja... Eind van de maand, targets moeten gehaald worden denk ikquote:Op zaterdag 27 januari 2024 08:48 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
wat rook jij voor spul he
en wat heeft het babyvoeding monopolie hiermee te maken ?
Die vliegtuigen storten vanzelf wel neer vanwege gebrek aan onderhoud en vervanging van versleten onderdelenquote:Op zaterdag 27 januari 2024 08:38 schreef Klik het volgende:
Rusland loopt minder risico omdat geen Russische luchtvaart wordt neergeschoten.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |