abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 26 januari 2024 @ 20:03:10 #151
445736 The-BFG
Putin is een klootzak
pi_212179868
quote:
88s.gif Op vrijdag 26 januari 2024 19:09 schreef sp3c het volgende:

[..]
ik zie het probleem niet zo

ik snap het drama om wel of geween krijgsgevangenen in dat vliegtuig sowieso niet
Enige wat interessant kan zijn dat er mogelijk (bewust) valse info is "gelekt", in dat geval moet de Oekrainse inlichtingen dienst even hun bronnen moeten checken op een rat.
The name is Putler, Vladimir Putler
  vrijdag 26 januari 2024 @ 20:10:35 #152
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_212179964
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 januari 2024 19:57 schreef bleiblei het volgende:

[..]
[..]
In de eerste weken hebben ze zo goed als geen steun gekregen omdat niemand dacht dat ze er wat tegen konden doen. Burgers en een beperkt leger met beperkte middelen hebben zich in die periode met hand en tand succesvol weten te verdedigen.
Dit lijkt me overigens ook wel een stukje revisionisme. Het Oekranse leger was goed voorbereid op een aanval en had door het al jaren durende conflict in de Donbas vele honderdduizenden getrainde troepen.
Het is ook belangrijk in ogenschouw te houden dat Oekrane een dergelijke invasie al had zien aankomen en daarom daar al jaren op voor aan het bereiden was.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
  vrijdag 26 januari 2024 @ 20:19:24 #153
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_212180107
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 januari 2024 20:01 schreef sturmpie het volgende:

[..]
ik snap niet wat je bedoelt
такой сюрприз :)
pi_212180109
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 januari 2024 19:12 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Dan breng je de Turkse energietoevoer in gevaar, dat gaat niet gebeuren.
Niet openlijk nee, maar er kunnen natuurlijk wel allemaal spontane branden ontstaan. En de capaciteit is natuurlijk beperkt.
pi_212180419
Deze vete is echt vermoeiend. Stop.

[ Bericht 92% gewijzigd door Straatcommando. op 26-01-2024 21:21:27 ]
This is the key philosophical stance you’ve taken, and it’s internally consistent.
pi_212180471
https://www.reddit.com/r/(...)r_on_avdiivka_front/
ukr WALL-E sets up mine barrier on Avdiivka front
Handig, neemt zo'n 12-15 mijnen met zich mee op deze manier.

https://www.reddit.com/r/(...)g_the_he_filling_of/
Ukrainian TNT borscht: Melting the HE filling of mortar bombs to produce munitions for drones.
Dat ziet er niet echt veilig uit. Al lees ik dat er weinig kans is dat het mis gaat. Daar het water maximaal tot 100 graden opwarmt en het pas gevaarlijk wordt op een veel hogere temperatuur.

https://www.reddit.com/r/(...)rted_near_leningrad/
Explosion reported near "Leningrad"
[quote]Translation: Fuck, something hit really hard just now. So hard that the ground started shaking. Fuck me./quote]
Zo te lezen heeft er een grote explosie plaatsgevonden in Vyborg in de Sint-Petersburg regio nabij de grens van Finland.

https://www.reddit.com/r/(...)is_very_nonstandard/
“The real estate market here is very non-standard” — the russian propagandist says while literally standing on the graves of the Ukrainians who became victims of russia’s genocide in Mariupol.
Een water langere versie met ondertiteling deze keer. Over dat het nu een goed moment is om ontroerend goed te kopen in Mariupol, om dan op te knappen en voor veel meer te kunnen verkopen. Wat een aasgieren.

https://www.reddit.com/r/(...)ng_russian_soldiers/
Ukraine Capturing Russian Soldiers

https://www.reddit.com/r/(...)te_airborne_assault/
Snipers of the 95th Separate Airborne Assault Brigade brings death to the invaders

https://www.reddit.com/r/(...)destroy_russian_bmp/
"PEGAS" of the 1st Tank Brigade destroy Russian BMP with drone dropped munitions

https://www.reddit.com/r/(...)chment_of_the_omega/
Fighters of the 1st detachment of the "Omega" special purpose center while conducting aerial reconnaissance found and destroyed Russian BMP-2 along with infantry

https://www.reddit.com/r/(...)e_group_locates_and/
Ukrainian APACHI FPV Strike Group locates and wins the duel against Russian UAV pilots, Luhansk region

https://www.reddit.com/r/(...)ing_a_demonstration/
the Belarusian army in training, a demonstration performance. Music from the source.
Wat ziet dat er stuntelig uit zeg.

Misschien werkt het (beperkt) Tegen ammunitie die gedropt wordt vanaf drones. Maar tegen een FPV drone is dit natuurlijk nutteloos.

[ Bericht 0% gewijzigd door Delenlill op 26-01-2024 21:49:01 ]
pi_212180536
https://www.moscowtimes.e(...)ie-kpolitsii-a119373
quote:
The State Duma proposed banning the concept of “speed bump” for disrespect for the police
State Duma deputy from the United Russia faction Sultan Khamzaev appealed to the leadership of Roskomnadzor with a proposal to ban the use of the term “speed bump” in the media and public space. In a letter addressed to the head of Roskomnadzor Andrei Lipov, which Ksenia Sobchak quotes in her telegram channel , Khamzaev expressed concern that the expression “speed bump” is widely used in Russian media and Internet services.

According to the deputy, this expression not only carries a connotation of disdain for employees of the Ministry of Internal Affairs, but can also be considered unlawful and provocative.

Khamzaev claims that Russian news publications and services often use the term “speed bump” instead of the official term “artificial hump.”

“Headlines like this can be seen everywhere. This expression is slang. In modern mass media discourse, through the frequent use of jargon, a peculiar process of legitimization of profanity and a gradual neutralization of jargon in the minds of citizens occurs,” Khamzaev worries.

The deputy calls on the department to express its position on this issue. He also suggests considering the possibility of banning the use of such terms in public space and calls for the expression “speed bump” to be recognized as undesirable for use in media and Internet services.
Lol, het moet daar niet gekker worden. Al blijven zij mij verbazen.
  Moderator vrijdag 26 januari 2024 @ 20:51:36 #158
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_212180595
quote:
7s.gif Op vrijdag 26 januari 2024 20:40 schreef ExTec het volgende:

[..]
Omdat rus altijd liegt. Maar daar laat je je zelden wat aan gelegen liggen, weten we.
Doe niet zo kinderachtig joh
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_212180664
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 januari 2024 20:51 schreef sp3c het volgende:

[..]
Doe niet zo kinderachtig joh
Calling it like I see it.

Maar waarom reageer je eigenlijk? Is ook een redelijke constante dat je je geroepen voelt het voor hem op te nemen?

Hij is een grote jongen hoor ;)
This is the key philosophical stance you’ve taken, and it’s internally consistent.
  vrijdag 26 januari 2024 @ 20:55:50 #160
56749 BlaZ
pi_212180697
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 januari 2024 20:19 schreef oheng het volgende:

[..]
Niet openlijk nee, maar er kunnen natuurlijk wel allemaal spontane branden ontstaan. En de capaciteit is natuurlijk beperkt.
Oekrane heeft een open Bosporus nodig en Turkije heeft Russich gas nodig. Erdogan zit natuurlijk niet te wachten op een inflatiegolf aangezien dat zijn bewind kan verzwakken.
Dit soort belangen zijn op strategisch niveau vrij duidelijk en dit zijn dan ook doelen waar Oekrane vanaf blijft.
  vrijdag 26 januari 2024 @ 20:58:17 #161
56749 BlaZ
pi_212180735
quote:
7s.gif Op vrijdag 26 januari 2024 20:40 schreef ExTec het volgende:

[..]
Omdat rus altijd liegt. Maar daar laat je je zelden wat aan gelegen liggen, weten we.
Er zijn wel gevallen waar de Russen uiteindelijk gewoon gelijk bleken te hebben:

https://www.theguardian.c(...)y-dead-blinken-visit

https://www.theguardian.c(...)ile-fired-by-ukraine
pi_212181293
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 januari 2024 20:55 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Oekrane heeft een open Bosporus nodig en Turkije heeft Russich gas nodig. Erdogan zit natuurlijk niet te wachten op een inflatiegolf aangezien dat zijn bewind kan verzwakken.
Dit soort belangen zijn op strategisch niveau vrij duidelijk en dit zijn dan ook doelen waar Oekrane vanaf blijft.
Ja, je hebt gelijk hoor, maar toch hoop ik op een paar mysterieuze branden.
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 januari 2024 20:03 schreef MatthijsDJ het volgende:

[..]
Enige wat interessant kan zijn dat er mogelijk (bewust) valse info is "gelekt", in dat geval moet de Oekrainse inlichtingen dienst even hun bronnen moeten checken op een rat.
Dit verdient wat meer aandacht. Want het lijkt erop dat Oekraine "Patriot ambushes" doet de afgelopen maanden. Het kan een toevalstreffer zijn, maar het kan zijn dat Oekraine informatie had over de aankomst van een Il-76.

Aan de andere kant kun je je ook afvragen waarom je met een transport vliegtuig binnen bereik van vijandelijke AA gaat vliegen.

En zoals Perpetua in zijn live stream net opmerkte: waarom zet Oerkaine geen AA in om de FAB's in Kherson te stoppen?

Perpetua stream:
  Forum Admin vrijdag 26 januari 2024 @ 21:37:44 #163
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_212181356
quote:
Anekdotisch verhaal :

Vroeger heb ik met een maatje een aardappelkanon gemaakt. Die gast leek het een goed idee twee aardappels tegelijk af te vuren. Dat ding knalt natuurlijk uit elkaar en die vent zit onder de (schimmel)aardappel en deoresten. Rook naar friet gefrituurd in axe.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  vrijdag 26 januari 2024 @ 22:07:02 #164
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_212181870
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 januari 2024 21:32 schreef oheng het volgende:
Dit verdient wat meer aandacht. Want het lijkt erop dat Oekraine "Patriot ambushes" doet de afgelopen maanden.
Ik zie ondertussen de meest wilde verhalen voorbij komen vwb de Patriot... T/m launchers die op tientallen kilometers afstand van de radar/ECS stiekem aan shoot and scoot doen... Men fantaseert er aardig op los ondertussen.
pi_212182177
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 januari 2024 22:07 schreef AchJa het volgende:

[..]
Ik zie ondertussen de meest wilde verhalen voorbij komen vwb de Patriot... T/m launchers die op tientallen kilometers afstand van de radar/ECS stiekem aan shoot and scoot doen... Men fantaseert er aardig op los ondertussen.
De andere opties zijn.....? Zijn de verhalen dat Rusland dat al die toestellen zelf uit de lucht schiet geloofwaardiger?
pi_212182217
quote:

[..]
Ik weet niet of het iedere keer Patriot is, maar het gebeurt vanaf het moment dat Oekraine Patriot kreeg.
Bijvoorbeeld in de Belgorod regio vlak voor kerstmis.

Hoe of wie of wat precies de russische vliegtuigen zijn neergehaald maakt mij niet uit. Het is een feit dat Oekraine de mogelijkheden heeft.
pi_212182272
quote:
88s.gif Op vrijdag 26 januari 2024 19:15 schreef sp3c het volgende:

[..]
het is oorlog, iemand schiet een niet heel interessant vliegtuig neer

lekker belangrijk
Elk Russisch vliegtuig dat neergehaald wordt is interessant. Het is niet dat ze er tientallen per maand bouwen of zo.
  vrijdag 26 januari 2024 @ 22:54:30 #168
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_212182625
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 januari 2024 22:28 schreef Ulx het volgende:

De andere opties zijn.....? Zijn de verhalen dat Rusland dat al die toestellen zelf uit de lucht schiet geloofwaardiger?
Air to air, andere wel mobiele systemen.
pi_212182631
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 januari 2024 22:28 schreef Ulx het volgende:

Zijn de verhalen dat Rusland dat al die toestellen zelf uit de lucht schiet geloofwaardiger?
Maar de rode draad is natuurlijk meestal dat het zoiets is, want dat oekraine zoiets kan, godsonmogelijk. Dus dan moet het wel 'fratricide' zijn. Volgens het kremlin.
  Moderator vrijdag 26 januari 2024 @ 22:56:16 #170
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_212182656
quote:
10s.gif Op vrijdag 26 januari 2024 20:54 schreef ExTec het volgende:

[..]
Calling it like I see it.

Maar waarom reageer je eigenlijk? Is ook een redelijke constante dat je je geroepen voelt het voor hem op te nemen?

Hij is een grote jongen hoor ;)
Omdat ik niet altijd gelijk de mod uit wil hangen
  vrijdag 26 januari 2024 @ 23:06:22 #171
396386 sturmpie
for night & nature
pi_212182806
russen schijnen bekend te staan als fatalistisch
volgens mij is dat niet iets waar je mee te maken wil hebben
vrede, voedsel, vrijheid, veiligheid, vooruitgang
pi_212182835
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 januari 2024 22:54 schreef AchJa het volgende:

[..]
Om mijn part schiet Oekraine de russische vliegtuigen met een katapult uit de lucht, maakt het uit welk systeem het precies is?
pi_212182847
https://edition.cnn.com/p(...)-01-26-24/index.html
quote:
Trump blasts verdict: "Absolutely ridiculous!"
From CNN's Kate Sullivan

Former President Donald Trump on Friday blasted the verdict reached by a jury ordering him to pay E. Jean Carroll $83.3 million in defamation damages and said he would appeal the decision.

Trump posted this on Truth Social:

"Absolutely ridiculous! I fully disagree with both verdicts, and will be appealing this whole Biden Directed Witch Hunt focused on me and the Republican Party. Our Legal System is out of control, and being used as a Political Weapon. They have taken away all First Amendment Rights. THIS IS NOT AMERICA!"
Lmao! Eerst was het 5 miljoen dat hij moest betalen voor het seksuele misbruik/aanranding van Carroll en smaad/laster dat er op volgde door Trump. Het seksuele misbruik/aanranding stond niet meer ter discussie toen Carroll 10 miljoen eiste van hem voor laster/smaad (niet zeker welke van de twee). De jury heeft hem een paar minuten geleden veroordeeld tot het betalen van 83.3 miljoen dollar, wat dus meer dan 8x het geiste is. Hij is niet blij.

[ Bericht 3% gewijzigd door Delenlill op 26-01-2024 23:46:20 ]
pi_212182883
twitter

De Oekraense ingenieurs hebben weer iets moois gemaakt.
  vrijdag 26 januari 2024 @ 23:13:18 #175
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_212182907
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 januari 2024 23:08 schreef oheng het volgende:

Om mijn part schiet Oekraine de russische vliegtuigen met een katapult uit de lucht, maakt het uit welk systeem het precies is?
Mij verder niks en zo zouden anderen ook wat vaker moeten denken ipv bij elke door Oekraiene geclaimde kill een onwaarschijnlijk scenario te verzinnen waar de Patriot de hoofdrol in speelt. En dan gaan ze nog boos reageren ook als je uitlegt dat het technisch niet mogelijk is...
  Moderator vrijdag 26 januari 2024 @ 23:16:13 #176
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_212182938
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 januari 2024 23:06 schreef sturmpie het volgende:
Nou gelukkig zijn de Oekraners ook Russen
pi_212183064
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 januari 2024 22:54 schreef AchJa het volgende:

[..]
Air to air lijkt me stug, tenzij ze amraam hebben weten te integreren op hun vliegtuigen. Maar ik denk dat ze dat niet geheim zouden houden. Andere systemen zou kunnen. Maar het is wel opvallend dat dit soort acties elke keer nadat er een patriot is geleverd plaatsvinden. Maar misschien is het de FrankenSam geweest. Die heeft de radarsignatuur van een S300.
pi_212183129
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 januari 2024 23:13 schreef AchJa het volgende:

[..]
Mij verder niks en zo zouden anderen ook wat vaker moeten denken ipv bij elke door Oekraiene geclaimde kill een onwaarschijnlijk scenario te verzinnen waar de Patriot de hoofdrol in speelt. En dan gaan ze nog boos reageren ook als je uitlegt dat het technisch niet mogelijk is...
Die personen (waaronder ik) Bedenken dat scenario natuurlijk niet zelf. Dat komt voorbij in meerdere nieuwsberichten als mogelijkheid. En zover heb ik jou nog niet zien bewijzen dat het onmogelijk is. Alleen dat het onwaarschijnlijk is, maar ik kan iets gemist hebben natuurlijk. Daar de patriot ook een maximale afstand van 160km heeft met de juiste raketten.

Maar wat ook onwaarschijnlijk is (niet onmogelijk), is dat Rusland elke keer weer zijn eigen vliegtuigen uit de lucht schiet. Lucht tot lucht is ook redelijk onwaarschijnlijk daar de vliegtuigen dan over bezet gebied zouden moeten vliegen om dichtbij genoeg te komen. Of Oekrane zou al beschikking moeten hebben over bijvoorbeeld AIM-120 AMRAAM raketten, die een afstand hebben van 160km zie ik. Al zijn er nog andere lucht/lucht raketten die zover kunnen komen.

Tot nu toe zijn alle genoemde mogelijkheden slechts dat. Ik zou het niet fantaseren willen noemen maar eerder brainstormen. (hmm, misschien niet het woord wat ik bedoel, het ligt op het puntje van mijn tong, maar het ontgaat mij op dit ogenblik. Komt er wel in de buurt in elk geval).

Oh, en zonder fantasie/het fantaseren zouden de meeste uitvindingen nooit gedaan zijn natuurlijk. Het begint met een idee tenslotte.
[/quote]

[ Bericht 3% gewijzigd door Delenlill op 27-01-2024 01:43:00 ]
  vrijdag 26 januari 2024 @ 23:41:34 #179
396386 sturmpie
for night & nature
pi_212183287
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 januari 2024 23:16 schreef sp3c het volgende:

[..]
ja vanzelfsprekend, anders was Rusland niet binnen gevallen, in China moeten ze dat niet proberen.
pi_212183403
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 januari 2024 23:41 schreef sturmpie het volgende:

[..]
ja vanzelfsprekend, anders was Rusland niet binnen gevallen, in China moeten ze dat niet proberen.
Are...are you having a stroke? Oekrane = Rusland? Wat?
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
  vrijdag 26 januari 2024 @ 23:59:16 #181
396386 sturmpie
for night & nature
pi_212183458
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 januari 2024 23:16 schreef sp3c het volgende:

[..]
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 januari 2024 23:52 schreef Barbusse het volgende:

[..]
jullie komen er samen wel uit denk ik
pi_212183494
Dit jaar eindigt de oorlog
  Moderator zaterdag 27 januari 2024 @ 00:06:54 #183
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_212183532
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 januari 2024 00:02 schreef DelanoMilano het volgende:
Dit jaar eindigt de oorlog
Lijkt er niet op
pi_212183561
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 januari 2024 23:52 schreef Barbusse het volgende:

[..]
Don't feed the (pro-)Russian trolls.
pi_212183636
quote:
88s.gif Op vrijdag 26 januari 2024 19:15 schreef sp3c het volgende:

[..]
het is oorlog, iemand schiet een niet heel interessant vliegtuig neer

lekker belangrijk
Yeah, nee. Dat is alleen als je enigszins open naar de oorlog kijkt.
De gemiddelde eerste reactie moet vooral uitgaan van enorm heftige shit in het voordeel van de aangehangen partij.
pi_212183682
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 januari 2024 20:58 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Er zijn wel gevallen waar de Russen uiteindelijk gewoon gelijk bleken te hebben:

https://www.theguardian.c(...)y-dead-blinken-visit

https://www.theguardian.c(...)ile-fired-by-ukraine
En alle doodgezwegen dan wel gebagatelliseerde gevallen.

Las van de week nog een bericht over een door de Russen ingenomen stadje richting Kupiansk.
Hele teksten onder het bericht dat men toch echt niet moest spreken over een stadje in het geval van dit “dorpje”. :s)
pi_212183770
Oeps

[ Bericht 99% gewijzigd door Delenlill op 27-01-2024 01:05:56 ]
  FOK!Fotograaf zaterdag 27 januari 2024 @ 00:51:54 #188
364681 over_hedge
pi_212183793
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 januari 2024 00:45 schreef Delenlill het volgende:

[..]

educated guess?
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
pi_212183861
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 januari 2024 00:51 schreef over_hedge het volgende:

[..]
educated guess?
Klinkt ook wel als een goed alternatief. Maar volgens mij is dat niet wat op het puntje van mijn tong ligt. Brainstormen is eigenlijk helemaal zo slecht niet. - Het uitwisselen van ideen.
pi_212183896
quote:

[..]
Entje die ik hoorde.. Patriot launcher zou target information hebben gekregen van die RAAF E-7 Wedgetail die sinds oktober boven Polen vliegt. Kan dat?
pi_212184186
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 januari 2024 23:06 schreef sturmpie het volgende:
Dat is geen probleem, wel jammer van alle gedwongen burgers uit rusland die er tussen zitten. Maar ze vallen met bosjes. Rusland gaat helemaal kapot in eigen land. Door een domme oorlog die ze zelf begonnen 🤣
  zaterdag 27 januari 2024 @ 06:27:20 #192
56749 BlaZ
pi_212184311
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 januari 2024 00:28 schreef Nebelwerfer het volgende:

[..]
En alle doodgezwegen dan wel gebagatelliseerde gevallen.

Las van de week nog een bericht over een door de Russen ingenomen stadje richting Kupiansk.
Hele teksten onder het bericht dat men toch echt niet moest spreken over een stadje in het geval van dit “dorpje”. :s)
Dat zal wel over Krokhmalne gaan, dat is inderdaad een dorpje van niks natuurlijk, maar wel 16km2 daar ingenomen. Ten opzichte van december (60km2) lijkt het door de Russen ingenomen terrein weer af te nemen, 25km2 tot zover deze maand.
  zaterdag 27 januari 2024 @ 08:25:09 #193
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_212184736
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 januari 2024 01:14 schreef Radegast het volgende:

Entje die ik hoorde.. Patriot launcher zou target information hebben gekregen van die RAAF E-7 Wedgetail die sinds oktober boven Polen vliegt. Kan dat?
Het luchtbeeld wordt gewoon verspreid middels link-16, dat is niks raars. Maar je kunt met alleen die gegevens geen Patriot erop af sturen, daar heb je dus het hele systeem voor nodig (radar, launcher en ECS).
pi_212184761
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 januari 2024 00:30 schreef sturmpie het volgende:

[..]
euh
als dat vliegtuig op grote hoogte is geraakt door 'n raket en zelf explosieven aan boord had dan is 't toestel ontploft en dan valt iedereen uit 't vliegtuig en valt verspreid ter aarde dus dan moet je zoeken in 'n straal van misschien wel 50km om iedereen te kunnen vinden
Grote kans dat een inzittende zelfdestructie gebruikte, of hardware foutje ;(
pi_212184803
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 januari 2024 09:27 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
Dat zal nooit gebeuren , de oorlog in Oekraine is ook onze oorlog dat begrijpt men heel erg goed en zeker Polen en de Baltische Staten en ook Duitsland en de UK
De oorlog is begonnen vanwege het aansluiten op het Europese stroom netwerk, duidelijk aangekondigd door Rusland dat ukraine nooit mag omschakelen naar Europa en de kerncentrales zijn de oorzaak en oplossing.

/ukraine krijgt dus electriciteit van europa, treinen rijden op stroom om vluchtelingen te begeleiden naar het westen. Daarbij heeft rusland dus een machtig wapen, Europa moet stroom geven en blijven steunen anders stoppen de treinen en alle informatievoorziening en vliegtuigen staan allemaal aan de grond. Rusland loopt minder risico omdat geen Russische luchtvaart wordt neergeschoten.

De oorlog vindt grotendeels buiten ukraine plaats, dus Europa kan de facto niet doorbreken in ukraine. ;(
pi_212184839
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 januari 2024 03:33 schreef Elizium het volgende:

[..]
Dat is geen probleem, wel jammer van alle gedwongen burgers uit rusland die er tussen zitten. Maar ze vallen met bosjes. Rusland gaat helemaal kapot in eigen land. Door een domme oorlog die ze zelf begonnen 🤣
Rusland is het grootste land/staat/federatie dus de oorlog is olie op het vuur. Militair gezien ligt het ook gevaarlijk kortbij groenland-canada

Grondstoffen lopen potentieel gevaar dan wel bron voor toekomstige energie oorlog(en)!
  zaterdag 27 januari 2024 @ 08:48:14 #197
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_212184852
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 januari 2024 08:38 schreef Klik het volgende:

[..]
De oorlog is begonnen vanwege het aansluiten op het Europese stroom netwerk, duidelijk aangekondigd door Rusland dat ukraine nooit mag omschakelen naar Europa en de kerncentrales zijn de oorzaak en oplossing.

/ukraine krijgt dus electriciteit van europa, treinen rijden op stroom om vluchtelingen te begeleiden naar het westen. Daarbij heeft rusland dus een machtig wapen, Europa moet stroom geven en blijven steunen anders stoppen de treinen en alle informatievoorziening en vliegtuigen staan allemaal aan de grond. Rusland loopt minder risico omdat geen Russische luchtvaart wordt neergeschoten.

De oorlog vindt grotendeels buiten ukraine plaats, dus Europa kan de facto niet doorbreken in ukraine. ;(
wat rook jij voor spul he

en wat heeft het babyvoeding monopolie hiermee te maken ?
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  zaterdag 27 januari 2024 @ 08:51:42 #198
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_212184871
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 januari 2024 08:48 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
wat rook jij voor spul he

en wat heeft het babyvoeding monopolie hiermee te maken ?
Vorig jaar geregistreerd, onbegrijpelijke zinsconstructies... niveau van iemand onder invloed van paddo's (of paar liter wodka) tja... Eind van de maand, targets moeten gehaald worden denk ik :') .

Maar gelukkig is de oorlog "olie op het vuur" voor Rusland (haha, klok/klepel 8)7 . Toch lastig Nederlandse gezegden correct toepassen...)
pi_212185443
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 januari 2024 08:38 schreef Klik het volgende:

Rusland loopt minder risico omdat geen Russische luchtvaart wordt neergeschoten.
Die vliegtuigen storten vanzelf wel neer vanwege gebrek aan onderhoud en vervanging van versleten onderdelen _O-
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')