abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_212178378
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 januari 2024 18:16 schreef Cilantro het volgende:
Rusland vindt documenten en lichaamsdelen met tatoeages op rampplek

De NOS redactie blijft maar die Russische bullshit propaganda overnemen. Die Russen zullen het wel prachtig vinden hoe makkelijk het is om de westerse media te beïnvloeden.
Ze brengen het nieuws tenminste niet als de absolute waarheid. Al is de kop wel erg suggestief. Ze geven duidelijk aan dat dit door Rusland gezegd wordt. Maar ik ben het er mee eens dat dit wel iets minder mag. Want er zijn genoeg mensen die er gewoon intrappen en dit gaan zien als waarheid. Die sowieso al vatbaar zijn voor alles wat vanuit Rusland gezegd wordt.
pi_212178487
twitter
  vrijdag 26 januari 2024 @ 18:32:29 #128
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_212178510
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 januari 2024 18:24 schreef Delenlill het volgende:

[..]
Ze brengen het nieuws tenminste niet als de absolute waarheid. Al is de kop wel erg suggestief. Ze geven duidelijk aan dat dit door Rusland gezegd wordt. Maar ik ben het er mee eens dat dit wel iets minder mag. Want er zijn genoeg mensen die er gewoon intrappen en dit gaan zien als waarheid. Die sowieso al vatbaar zijn voor alles wat vanuit Rusland gezegd wordt.
Ze kopieren gewoon letterlijk Russische propaganda en zetten daar "Rusland zegt" bij. Heel erg fout en dit is niet de eerste keer. Als ze er verder geen duiding bij kunnen geven, dan moeten ze dit niet plaatsen.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_212178672
https://edition.cnn.com/2(...)-training/index.html
quote:
Despite no money left for Ukraine aid, Defense Department keeps training pipeline going
Despite there being no money left for Ukraine aid, the Defense Department is keeping the training pipeline going, with nearly 1,600 Ukrainian troops currently in US training programs in Europe and the US.

At Grafenwoehr Training Area in Germany — the US military’s largest training base in Europe — approximately 1,500 Ukrainian troops are taking part in weapons training, leadership courses, and reconstitution training, according to Col. Martin O’Donnell, a spokesman for US Army Europe and Africa.

Another 80 Ukrainian troops are undergoing training at the US base in Rheinland-Pfalz in Germany, O’Donnell said. A small number of Ukrainian pilots are also undergoing pilot training in Tucson, Arizona, to fly F-16 fighter jets.

Celeste Wallander, the assistant secretary of defense for international security affairs, said earlier this week that the goal is to have Ukraine operating F-16s this year, “which would entail trained pilots, the platforms, but in addition, trained maintainers and sustainers, infrastructure, and spare parts, [and] ammunition.”

To date, the United States has trained approximately 18,000 Ukrainian troops in different programs like combined arms training, leadership training, and learning to use specific weapons and systems, O’Donnell said. The coalition of countries that are providing training to Ukrainian forces have trained more than 118,000 troops in 80 different training areas.

The training program for Ukrainian forces has continued, even as the US has run out of money to provide Ukraine with any more security packages. The Biden administration is pushing for $61.4 billion dollars for Ukraine aid in a supplemental national security package, but its future prospects remain unclear amid ongoing congressional negotiations over the southern border and immigration policies.

The last Ukraine security package, worth up to $250 million, was announced on December 27. Some weapons and equipment from previous drawdown packages and Ukraine Security Assistance Initiative (USAI) packages are still flowing into Ukraine, but the US has not been able to announce new packages.

Wallander warned that Ukraine has concerns about how equipped their units are and whether they have enough ammunition to stay in the fight against Russia.

“We have heard reports from the Ukrainian government that they have concerns … that they believe that units do not have the stocks and the stores of ammunition that they require, and that is one of the reasons we have been focusing on the need to answer Congress’ questions so that they are able to move forward on a decision to pass the supplemental,” Wallander told reporters Tuesday.
Gelukkig maar. Ben benieuwd of dit betaald wordt via de PDA (Presidential Drawdown Authority), of misschien wel via EDA (Excess Defense Articles).

Natuurlijk zou het ook kunnen dat hiervoor vorig jaar al betaald is toen er nog wel geld beschikbaar was. Of dat er eventueel nog een ander budget is waaruit ze dit betalen.
  vrijdag 26 januari 2024 @ 18:46:21 #130
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_212178712
quote:
84s.gif Op vrijdag 26 januari 2024 18:32 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Ze kopieren gewoon letterlijk Russische propaganda en zetten daar "Rusland zegt" bij. Heel erg fout en dit is niet de eerste keer. Als ze er verder geen duiding bij kunnen geven, dan moeten ze dit niet plaatsen.
Dit is geen propaganda, het is vooralsnog simpelweg nog niet duidelijk en er is verder onderzoek nodig. Dit is berichtgeving die de Oekraïnse media ook gewoon overgenomen heeft.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_212178744
quote:
84s.gif Op vrijdag 26 januari 2024 18:32 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Zo werkt het nieuws natuurlijk wel. Natuurlijk willen ze liever zelf gedegen onderzoek kunnen doen en daar hun eigen conclusies uit trekken, ondersteund met bewijs.

Maar meestal is het meer een samenvatting van de dan bekende feiten ondersteund met wat verschillende partijen erover te zeggen hebben.

De meeste nieuwsbronnen proberen onafhankelijk te zijn. En dat betekend dat elke partij zijn zegje moet kunnen doen. En dat de gebeurtenis vanaf elke hoek moet worden belicht. Tot er meer informatie bekend wordt en er dus nieuwe conclusies getrokken kunnen worden.
pi_212178751
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 januari 2024 17:05 schreef Delenlill het volgende:

[..]
Ik had het gezien ja. En Oekraïne kan het zich niet veroorloven om te stoppen met vechten. Tenminste niet onder de huidige omstandigheden. Want ze vechten voor hun bestaan. Dus hoe kostbaarder ze deze oorlog voor Rusland maken hoe beter. En daar zijn ze goed mee bezig gelukkig. Vooral nu ze al die gas en olie infrastructuur op de korrel aan het nemen zijn. Het grootste gedeelte van hun budget komt daar uit.
En waarschijnlijk is dit het laatste jaar voor de aanvoer van russisch gas door Oekraine naar Oostenrijk, Hongarije, en Slowakije.

;)

Edit: zie post van Ulx hierboven :')

[ Bericht 6% gewijzigd door oheng op 26-01-2024 18:58:40 ]
pi_212178801
twitter

twitter

twitter
  vrijdag 26 januari 2024 @ 18:57:12 #134
56749 BlaZ
pi_212178839
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 januari 2024 18:49 schreef oheng het volgende:

[..]
En waarschijnlijk is dit het laatste jaar voor de aanvoer van russisch gas door Oekraine naar Oostenrijk, Hongarije, en Slowakije.

;)
Dan zou enkel de Turkstream overblijven.
  Moderator vrijdag 26 januari 2024 @ 19:00:30 #136
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_212178879
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 januari 2024 18:16 schreef Cilantro het volgende:
Rusland vindt documenten en lichaamsdelen met tatoeages op rampplek

De NOS redactie blijft maar die Russische bullshit propaganda overnemen. Die Russen zullen het wel prachtig vinden hoe makkelijk het is om de westerse media te beïnvloeden.
quote:
Ruslandcorrespondent Geert Groot Koerkamp:
"Tot nu toe heeft niemand bewijzen geleverd voor wat er precies is gebeurd met het toestel. Meer dan 70 doden kunnen niet zomaar verdwijnen, dus als die daadwerkelijk aan boord waren, moeten die stoffelijke resten vroeg of laat worden gevonden.

Maar behalve de Russische autoriteiten heeft niemand toegang tot het gebied waar het vliegtuig neerkwam, dus onafhankelijke verificatie is vooralsnog niet mogelijk."
https://nos.nl/artikel/25(...)atoeages-op-rampplek
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  vrijdag 26 januari 2024 @ 19:01:44 #137
13456 AchJa
Shut up!!!
  vrijdag 26 januari 2024 @ 19:03:39 #138
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_212178928
quote:
Auw. Die munitie was niet helemaal OK.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  vrijdag 26 januari 2024 @ 19:05:25 #139
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_212178979
quote:
Had ik gezien ja maar niet iedereen leest dat en er wordt wel een bepaalde toon gezet met die kop.
  Moderator vrijdag 26 januari 2024 @ 19:09:07 #141
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_212179015
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 januari 2024 19:07 schreef Cilantro het volgende:

[..]
Had ik gezien ja maar niet iedereen leest dat en er wordt wel een bepaalde toon gezet met die kop.
ik zie het probleem niet zo

ik snap het drama om wel of geween krijgsgevangenen in dat vliegtuig sowieso niet
pi_212179044
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 januari 2024 18:57 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Dan zou enkel de Turkstream overblijven.
Zo uit mijn hoofd wel.

Maar ja, de infrastructuur van Turkstream ligt binnen bereik van de lange afstands drones...
  vrijdag 26 januari 2024 @ 19:12:55 #143
56749 BlaZ
pi_212179064
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 januari 2024 19:11 schreef oheng het volgende:

[..]
Zo uit mijn hoofd wel.

Maar ja, de infrastructuur van Turkstream ligt binnen bereik van de lange afstands drones...
Dan breng je de Turkse energietoevoer in gevaar, dat gaat niet gebeuren.
  vrijdag 26 januari 2024 @ 19:13:17 #144
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_212179075
quote:
88s.gif Op vrijdag 26 januari 2024 19:09 schreef sp3c het volgende:
ik zie het probleem niet zo

ik snap het drama om wel of geween krijgsgevangenen in dat vliegtuig sowieso niet
Ik ook niet, laat ze het eerst maar eens goed uitzoeken.

In het verlengde daarvan begrijp ik ook niet dat het verhaal dat er POW's aan boord waren meteen Russische propaganda werd genoemd en dat het toch echt wel S-300's moesten zijn...
  vrijdag 26 januari 2024 @ 19:14:22 #145
56749 BlaZ
pi_212179082
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 januari 2024 19:13 schreef AchJa het volgende:

[..]

In het verlengde daarvan begrijp ik ook niet dat het verhaal dat er POW's aan boord waren meteen Russische propaganda werd genoemd en dat het toch echt wel S-300's moesten zijn...
Dat is eerder een verhaal wat van de Oekraïnse propaganda kanalen op x/twitter komt terwijl de Oekraïnse media duidelijk stelt dat het nog niet duidelijk is.
  Moderator vrijdag 26 januari 2024 @ 19:15:11 #146
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_212179090
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 januari 2024 19:13 schreef AchJa het volgende:

[..]

het is oorlog, iemand schiet een niet heel interessant vliegtuig neer

lekker belangrijk
pi_212179154
https://www.pravda.com.ua/eng/news/2024/01/25/7438821/
quote:
Swedish royals reject chocolate brand active in Russia because of war
Sweden’s Royal House has removed the chocolate manufacturer Marabou from its list of suppliers because its owner, Mondelez, has been blacklisted by the Ukrainian National Agency on Corruption Prevention (NACP) for its activities in Russia.

Source: Aftonbladet; European Pravda

Details: The press service of the Swedish Royal Court confirmed to the news agency TT that the decision to end Marabou’s warrant as Purveyor to the Royal Court of Sweden was made at the end of last year. Last year, several stores removed Marabou products from their shelves, and several organisations have decided to boycott the company.

The Association of Purveyors to the Royal Court said there are currently 128 suppliers for the royal family. The list still contains brands owned by companies that continue to operate in Russia to some extent. The association cannot comment on this, as it is the royal family that decides who should be on the list.

Among the brands associated with continuing operations in Russia are the bread maker Wasabröd, owned by Italian company Barilla, as well as the sauce producers Slotts and Winborgs, owned by the UK’s Unilever.
pi_212179249
twitter
  vrijdag 26 januari 2024 @ 19:57:44 #149
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_212179796
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 januari 2024 16:54 schreef sturmpie het volgende:

[..]
kuch kuch kuch
zonder steun hadden ze al lang verloren
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 januari 2024 16:54 schreef sturmpie het volgende:

[..]
kuch kuch kuch
zonder steun hadden ze al lang verloren
In de eerste weken hebben ze zo goed als geen steun gekregen omdat niemand dacht dat ze er wat tegen konden doen. Burgers en een beperkt leger met beperkte middelen hebben zich in die periode met hand en tand succesvol weten te verdedigen.

Ik weet niet wie je bent en waar je nu ineens vandaan komt. Maar je posts stinken. Komt op mij over als de bekende tactiek om maar zoveel mogelijke onzin de wereld in helpen, want misschien wordt er wel wat geloofd.
  vrijdag 26 januari 2024 @ 20:01:05 #150
396386 sturmpie
for night & nature
pi_212179848
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 januari 2024 19:57 schreef bleiblei het volgende:
Ik weet niet wie je bent en waar je nu ineens vandaan komt. Maar je posts stinken. Komt op mij over als de bekende tactiek om maar zoveel mogelijke onzin de wereld in helpen, want misschien wordt er wel wat geloofd.
ik snap niet wat je bedoelt
vrede, voedsel, vrijheid, veiligheid, vooruitgang
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')