abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator zaterdag 27 januari 2024 @ 18:53:18 #151
236264 crew  capricia
pi_212190081
quote:
7s.gif Op zaterdag 27 januari 2024 18:50 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Jij laat je veel te snel in het ootje nemen door middelmatige woordvoerders.
Wat ze doen is tijdrekken om de geesten rijp te maken bij vooral VVD en NSC voor regeringsdeelname - zie zojuist dat de T dat ook al suggereert-, voorts zijn er natuurlijk nogal wat zaken te bespreken over hoe de regering (de vorm) er uit komt te zien. Zeker omdat het nogal een blackbox is wat de PVV en BBB kan leveren.
Ik denk dat er in het voorjaar een meerderheidsregering op het bordes staat.
Wie de premier is, weet ik nog niet.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  zaterdag 27 januari 2024 @ 18:53:26 #152
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_212190085
quote:
7s.gif Op zaterdag 27 januari 2024 17:54 schreef nostra het volgende:

[..]
Daar zijn ze allang over uit, als je de grondwet bedoelt; althans het zou vrij ridicuul zijn om het CPB en de Rekenkamer aan tafel uit te nodigen als daar onoverkomelijke verschillen van inzicht over zouden zijn, of in ieder geval houdt Plasterk zijn mond daarover, dus kan je dat nooit stellen. Ten tweede zijn we net een maand verder, dus dat maandenlang is ook sterk overdreven.
Hoe werd het door de VVD achterban en kopstukken ontvangen om mogelijk wel mee te doen aan regeren?
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
  zaterdag 27 januari 2024 @ 18:54:18 #153
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_212190094
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 januari 2024 18:53 schreef capricia het volgende:

[..]
Ik denk dat er in het voorjaar een meerderheidsregering op het bordes staat.
Wie de premier is, weet ik nog niet.
Dat weet ik ook niet. Mijn gevoel zegt niet Wilders, Keijzer, of Yesilgoz.
Misschien Remkes?
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_212190155
quote:
7s.gif Op zaterdag 27 januari 2024 18:53 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Hoe werd het door de VVD achterban en kopstukken ontvangen om mogelijk wel mee te doen aan regeren?
85 procent ofzo is voor, het merendeel ook als Geert premier wordt. Echt tegengas is er niet, hooguit "laten we het maar proberen en hem zichzelf laten opblazen" hier en daar. Kost die Marokkaanse Fries Europees wel zijn kop, maar bon, die verschilt niet bijzonder veel van Geert qua immigratie.
pi_212190197
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 januari 2024 13:14 schreef nostra het volgende:

[..]
In deelstaten ook niet (oprecht geen idee)?
Daar weer ik minder van maar volgens mij ligt het ook daar niet voor de hand, het zou zelfmoord zijn voor de lokale CDU of CSU. Maar mogelijk kan er wel een of ander naar monsterverbond komen tussen AfD en die nieuwe partij van Wagenknegt in een Oost-Duitse deelstaat…
  zaterdag 27 januari 2024 @ 19:03:58 #156
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_212190201
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 januari 2024 18:59 schreef nostra het volgende:

[..]
85 procent ofzo is voor, het merendeel ook als Geert premier wordt. Echt tegengas is er niet, hooguit "laten we het maar proberen en hem zichzelf laten opblazen" hier en daar. Kost die Marokkaanse Fries Europees wel zijn kop, maar bon, die verschilt niet bijzonder veel van Geert qua immigratie.
En vinden de Nijpeltjes nog wat weerklank om ook links niet te overwegen?
Mijn gevoel zegt dat van de kopstukken zoals Wiegel, Kamp, Teeven, etc wel voor zijn.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_212190251
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 januari 2024 18:51 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Die Grüne zijn veel linkser dan GroenLinks. In provinciebesturen werkte GL natuurlijk ook gewoon samen met VVD/CDA.
Links-rechts is in deze wel lastig eigenlijk. De Duitse Groenen hebben veel meer regeringservaring op allerlei niveaus, zelf in het conservatieve Zuid-Duitsland.
pi_212190280
quote:
7s.gif Op zaterdag 27 januari 2024 18:54 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Dat weet ik ook niet. Mijn gevoel zegt niet Wilders, Keijzer, of Yesilgoz.
Misschien Remkes?
Remkes is daar veel te beschaafd voor. Het wordt een PVV'er, Plasterk of niks (en dan dus Timmermans).
pi_212190301
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 januari 2024 18:59 schreef nostra het volgende:

[..]
Klopt, de liberale delen van de VVD hebben al lange tijd weinig of geen invloed meer. Die partij gaat gewoon netjes akkoord.
  zaterdag 27 januari 2024 @ 19:10:21 #160
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_212190319
quote:
10s.gif Op zaterdag 27 januari 2024 19:08 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Remkes is daar veel te beschaafd voor. Het wordt een PVV'er, Plasterk of niks (en dan dus Timmermans).
Dat laatste zou wel genot zijn. Premier Timmermans met grote smile op het bordes.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
  zaterdag 27 januari 2024 @ 19:11:18 #161
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_212190332
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 januari 2024 19:10 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Dat laatste zou wel genot zijn. Premier Timmermans met grote smile op het bordes.
Als ie maar niet door het bordes zakt.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_212190336
quote:
7s.gif Op zaterdag 27 januari 2024 19:03 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
En vinden de Nijpeltjes nog wat weerklank om ook links niet te overwegen?
Mijn gevoel zegt dat van de kopstukken zoals Wiegel, Kamp, Teeven, etc wel voor zijn.
Wiegel is 82, Bolkestein is dement, Kamp zoekt zijn heil in een extra-parlementait kabinet, maar het rijtje is allemaal passé. De JOVD daarentegen geeft wél flink tegengas, je ziet daar wel duidelijk een scheidslijn.
  zaterdag 27 januari 2024 @ 19:12:14 #163
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_212190360
Paul Slettenhaar vind ik ook wel een mooi idee als premier.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
  zaterdag 27 januari 2024 @ 19:19:13 #164
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_212190479
quote:
7s.gif Op zaterdag 27 januari 2024 18:52 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Het enige lek waar wij vooral mee te maken hebben is wegrennende D66 bestuurders.
Het wordt er niet sterker op allemaal. Duidelijk dat het dus een voorstel is waar niets tegen in te brengen is.
pi_212190505
quote:
10s.gif Op zaterdag 27 januari 2024 19:09 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Klopt, de liberale delen van de VVD hebben al lange tijd weinig of geen invloed meer. Die partij gaat gewoon netjes akkoord.
Het is ook een beetje meelopen met de meute heb ik het idee. Als er iemand van dat liberale deel het woord neemt, dan krijgt hij of zij gechargeerd een staande ovatie, maar end of the day kiest men zonder echt te mokken maar voor de Partijlijn. Het is een beetje de man die met zijn vrouw aan het winkelen is.
  Moderator zaterdag 27 januari 2024 @ 19:22:25 #166
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_212190531
quote:
7s.gif Op zaterdag 27 januari 2024 19:11 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Als ie maar niet door het bordes zakt.
Daarvoor moet 'ie eerst de omvang van iemand als de rokende bbb-frikandellenknaagster zien te krijgen.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_212190549
quote:
7s.gif Op zaterdag 27 januari 2024 19:12 schreef phpmystyle het volgende:
Paul Slettenhaar vind ik ook wel een mooi idee als premier.
Slettenhaar moet lekker in het Castricumse blijven, dat is zijn league. Kudos verder voor wat ie met Klassiek Liberaal wil bereiken, maar het ontbeert toch wel aan niveau.
  Moderator zaterdag 27 januari 2024 @ 19:24:48 #168
5428 crew  miss_sly
pi_212190566
quote:
7s.gif Op zaterdag 27 januari 2024 18:52 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Het enige lek waar wij vooral mee te maken hebben is wegrennende D66 bestuurders.
Het zou je sieren om niet in een reflex naar D66 te wijzen, maar te onderkennen dat een partij met één dictatoriaal lid niet echt past in een democratisch bestel.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  zaterdag 27 januari 2024 @ 19:25:58 #169
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_212190587
Je zal maar de achternaam Slettenhaar hebben.
pi_212190638
quote:
2s.gif Op zaterdag 27 januari 2024 19:07 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Links-rechts is in deze wel lastig eigenlijk. De Duitse Groenen hebben veel meer regeringservaring op allerlei niveaus, zelf in het conservatieve Zuid-Duitsland.
In Duitsland kunnen rechtse kiezers die de FDP te conservatief vinden niet terecht bij een variant van D66, daar profiteren de Groenen ook van
  zaterdag 27 januari 2024 @ 19:29:41 #171
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_212190670
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 januari 2024 19:19 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Het wordt er niet sterker op allemaal. Duidelijk dat het dus een voorstel is waar niets tegen in te brengen is.
Heb ik diverse malen geprobeerd, maar bij jou lijkt dat verspilde moeite te zijn.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
  zaterdag 27 januari 2024 @ 19:30:44 #172
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_212190696
quote:
2s.gif Op zaterdag 27 januari 2024 19:22 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Daarvoor moet 'ie eerst de omvang van iemand als de rokende bbb-frikandellenknaagster zien te krijgen.
Denk dat die twee wel gelijk opgaan hoor.
En wat Timmermans eet weet ik niet, maar dat zijn niet alleen maar appeltjes en bloemkolen..
Vladimir Putin
Vladimir Putin
  zaterdag 27 januari 2024 @ 19:31:32 #173
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_212190712
quote:
7s.gif Op zaterdag 27 januari 2024 19:29 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Heb ik diverse malen geprobeerd, maar bij jou lijkt dat verspilde moeite te zijn.
Ja door wild om je heen te slaan met allerlei drogargumenten.

Geen een waarom het een goed idee is dat een persoon eigenaar kan zijn van een partij en 100% zeggenschap heeft over de toekomst van zijn kamerleden. Dus dan zal het ook wel gewoon een goed idee zijn.
  zaterdag 27 januari 2024 @ 19:32:03 #174
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_212190722
quote:
7s.gif Op zaterdag 27 januari 2024 19:24 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Het zou je sieren om niet in een reflex naar D66 te wijzen, maar te onderkennen dat een partij met één dictatoriaal lid niet echt past in een democratisch bestel.
Het feit dat je enig lid bent maakt je absoluut geen dictator, autocraat, of wat dan ook.
Elk Tweede Kamerlid bepaalt zelf hoe hij of zij stemt.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
  zaterdag 27 januari 2024 @ 19:33:31 #175
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_212190753
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 januari 2024 19:31 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Ja door wild om je heen te slaan met allerlei drogargumenten.

Geen een waarom het een goed idee is dat een persoon eigenaar kan zijn van een partij en 100% zeggenschap heeft over de toekomst van zijn kamerleden. Dus dan zal het ook wel gewoon een goed idee zijn.
Ik gebruik geen enkel drog argument.

De reden waarom vermoedelijk Wilders hiervoor kiest - kun jij zelf ook wel bedenken - is dat hij anders mogelijk gesaboteerd wordt omdat mensen lid worden om te mogen stemmen maar helemaal geen geestverwant zijn.

Een interne structuur moet gaan groeien, en bij de PVV zien we dat eigenlijk niet. Dat is jammer, maar wel enigszins te begrijpen./
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_212190770
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 januari 2024 19:21 schreef nostra het volgende:

[..]
Het is ook een beetje meelopen met de meute heb ik het idee. Als er iemand van dat liberale deel het woord neemt, dan krijgt hij of zij gechargeerd een staande ovatie, maar end of the day kiest men zonder echt te mokken maar voor de Partijlijn. Het is een beetje de man die met zijn vrouw aan het winkelen is.
dat geloof ik direct. Als je liberaal of maar een beetje progressief bent, dan heb je bij de VVD al lange tijd niks te zoeken. Prima hoor als je rechtse vingers wilt likken met een of ander dubieus kabinet maar laten we het idee dat de VVD iets met liberaal aub rap laten varen.
  zaterdag 27 januari 2024 @ 19:35:19 #177
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_212190776
quote:
7s.gif Op zaterdag 27 januari 2024 19:33 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

De reden waarom vermoedelijk Wilders hiervoor kiest - kun jij zelf ook wel bedenken - is dat hij anders mogelijk gesaboteerd wordt omdat mensen lid worden om te mogen stemmen maar helemaal geen geestverwant zijn.

Een interne structuur moet gaan groeien, en bij de PVV zien we dat eigenlijk niet. Dat is jammer, maar wel enigszins te begrijpen./
Hij wordt meer 'gesaboteerd' doordat zijn gedachtengoed (semi)-criminele patsers aantrekt die van alles op hun kerfstok hebben.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_212190800
quote:
7s.gif Op zaterdag 27 januari 2024 19:23 schreef nostra het volgende:

[..]
Slettenhaar moet lekker in het Castricumse blijven, dat is zijn league. Kudos verder voor wat ie met Klassiek Liberaal wil bereiken, maar het ontbeert toch wel aan niveau.
Kudos voor het deel van de partij die de PVV wel tof vindt?
  zaterdag 27 januari 2024 @ 19:40:43 #179
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_212190844
quote:
7s.gif Op zaterdag 27 januari 2024 19:33 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Jawel, eerst leuteren dat ik een dictatuur wil invoeren. En als dat niet werkt wat zaaddodene whataboutisms naar D66.

Dat dat drogargumenten zijn leer je in de onderbouw van de middelbare.

quote:

Ja Wilders wil 100% controle en alles in zijn eentje bepalen. Dus iedereen die hij nodig heeft moet in ruil voor een goed betaald baantje 100% gehoorzaamheid tonen.

Dat is in een democratie onwenselijk veel macht bij een partijleider.
pi_212190868
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 januari 2024 19:35 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Hij wordt meer 'gesaboteerd' doordat zijn gedachtengoed (semi)-criminele patsers aantrekt die van alles op hun kerfstok hebben.
Correct, dit soort partijen trekt vooral heel veel gekkies aan als stemmers en mogelijke volksvertegenwoordigers. Beschaafde mensen blijven daar uiteraard verre van.
  zaterdag 27 januari 2024 @ 19:43:08 #181
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_212190876
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 januari 2024 19:40 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Jawel, eerst leuteren dat ik een dictatuur wil invoeren. En als dat niet werkt wat zaaddodene whataboutisms naar D66.

[..]
Ja Wilders wil 100% controle en alles in zijn eentje bepalen. Dus iedereen die hij nodig heeft moet in ruil voor een goed betaald baantje 100% gehoorzaamheid tonen.

Dat is in een democratie onwenselijk veel macht bij een partijleider.
Mooi verhaal. Klopt alleen niet.
Wilders heeft geen 100% controle, ook geen 10%. Hij heeft alleen controle over zichzelf, de andere kamerleden bepalen zelf hoe ze stemmen.

Het enige wat ontbreekt is dat leden in de partij kunnen stemmen over waar het heen moet met de partij. Dat is een aderlating, maar niet onoverkomelijk. En met een dictatuur heeft dat niks te maken. Als mensen dat niet willen, dan stemmen ze er gewoon niet op. Zo simpel is het.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_212190889
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 januari 2024 19:40 schreef Hexagon het volgende:

Je moet het VMBO-zwakstroom ook niet overschatten.
  zaterdag 27 januari 2024 @ 19:46:57 #183
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_212190940
quote:
7s.gif Op zaterdag 27 januari 2024 19:43 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Wilders heeft geen 100% controle, ook geen 10%. Hij heeft alleen controle over zichzelf, de andere kamerleden bepalen zelf hoe ze stemmen.

Het enige wat ontbreekt is dat leden in de partij kunnen stemmen over waar het heen moet met de partij. Dat is een aderlating, maar niet onoverkomelijk. En met een dictatuur heeft dat niks te maken. Als mensen dat niet willen, dan stemmen ze er gewoon niet op. Zo simpel is het.
Die controle heeft hij wel. Loop jij als PVV-kamerlid niet netjes in de pas met de grote leider dan lig je eruit en kun je het verder wel vergeten. Die volgelingen kijken dus wel uit. Terwijk bij andere partijen de leden het laatste woord hebben over wie er op de lijst komt en wie de leider is.

Zodoende heeft Geert in zijn eentje dus totale macht over 37 kamerzetels. Een dergelijke macht van een partijleider zoals bij de PVV is dus niet gezond.
pi_212190960
quote:
7s.gif Op zaterdag 27 januari 2024 19:43 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Dat is natuurlijk niet waar. Wilders heeft in z’n eentje controle over de kieslijst en daarmee een heel machtig middel om mensen in het gareel te brengen. (Alhoewel je kunt betogen dat zeker bij bepaalde andere partijen de partijleider de facto ook die mogelijkheid heeft, maar nergens zo extreem als bij de pvv).

Dat gezegd hebbende vind ik dat je inrichtingseisen voor politieke partijen op principiële gronden moet afwijzen. Zeker en vooral wanneer die zo specifiek gericht zijn op 1 specifieke partij.
zie email 27 oktober
  zaterdag 27 januari 2024 @ 19:48:30 #185
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_212190966
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 januari 2024 19:46 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Die controle heeft hij wel. Loop jij als PVV-kamerlid niet netjes in de pas met de grote leider dan lig je eruit en kun je het verder wel vergeten. Die volgelingen kijken dus wel uit. Terwijk bij andere partijen de leden het laatste woord hebben over wie er op de lijst komt en wie de leider is.

Zodoende heeft Geert in zijn eentje dus totale macht over 37 kamerzetels. Een dergelijke macht van een partijleider zoals bij de PVV is dus niet gezond.
We hebben in het verleden wel vaker gezien (Brinkman) dat de leden gewoon kunnen afwijken. Of je dan opnieuw verkiesbaar wordt gesteld is een tweede, maar het kan gewoon. Bij elke partij.

En maak je geen illusies, bij elke partij heerst er fractie discipline. Maar als een partij echt debiele voorstellen doet (korte rokken verbieden bijv) dan gaat niemand daar in mee stemmen.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
  zaterdag 27 januari 2024 @ 19:49:30 #186
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_212190974
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 januari 2024 19:48 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Dat is natuurlijk niet waar. Wilders heeft in z’n eentje controle over de kieslijst en daarmee een heel machtig middel om mensen in het gareel te brengen. (Alhoewel je kunt betogen dat zeker bij bepaalde andere partijen de partijleider de facto ook die mogelijkheid heeft, maar nergens zo extreem als bij de pvv).

Dat gezegd hebbende vind ik dat je inrichtingseisen voor politieke partijen op principiële gronden moet afwijzen. Zeker en vooral wanneer die zo specifiek gericht zijn op 1 specifieke partij.
Ben ik het wel mee eens hoor, het is allemaal niet wenselijk. Maar het kan wel, en aan de kiezer om er wat van te vinden.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_212191016
quote:
11s.gif Op zaterdag 27 januari 2024 19:37 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Kudos voor het deel van de partij die de PVV wel tof vindt?
Nou ja, let me rephrase: kudos dat er een klassiek-liberale factie is, alleen is het probleem van KL dat er bijzonder weinig liberaals aan is, een beetje kafkaësk. Het is vooral kankeren op wat links is, wat dat betreft was het wel tekenend dat er na de uitslagen vooral gejuich was bij het zetelverlies voor de PvdD en Bij1.
pi_212191031
quote:
7s.gif Op zaterdag 27 januari 2024 19:48 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
We hebben in het verleden wel vaker gezien (Brinkman) dat de leden gewoon kunnen afwijken. Of je dan opnieuw verkiesbaar wordt gesteld is een tweede, maar het kan gewoon. Bij elke partij.

En maak je geen illusies, bij elke partij heerst er fractie discipline. Maar als een partij echt debiele voorstellen doet (korte rokken verbieden bijv) dan gaat niemand daar in mee stemmen.
FVD heeft ondanks allerlei debiele voorstellen nog altijd een forse aanhang…
  zaterdag 27 januari 2024 @ 19:54:13 #189
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_212191065
quote:
7s.gif Op zaterdag 27 januari 2024 19:51 schreef nostra het volgende:

[..]
Nou ja, let me rephrase: kudos dat er een klassiek-liberale factie is, alleen is het probleem van KL dat er bijzonder weinig liberaals aan is, een beetje kafkaësk. Het is vooral kankeren op wat links is, wat dat betreft was het wel tekenend dat er na de uitslagen vooral gejuich was bij het zetelverlies voor de PvdD en Bij1.
KL is vooral Bolkestein hé. Bakermat van het moderne conservatief-liberalisme.
Dat zijn de fundamenten waar de VVD in haar marketing tenminste succes mee heeft bepaald.

Dat is niet te danken aan de Voorhoefjes, Nijpeltjes of Kroesjes van de VVD.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
  zaterdag 27 januari 2024 @ 19:54:14 #190
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_212191067
quote:
7s.gif Op zaterdag 27 januari 2024 19:48 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Je Brinkman kon afwijken. Maar dat is niet goed voor hem afgelopen. Evenals met Richard de Mos of Jim van Bemmel bijvoorbeeld. Die lagen er gewoon uit.

Geert eist volledige gehoordzaamheid.

quote:
Klopt maar bij iedere normale partij zijn er correctie-mechanismen waarbij leden een dergelijk kamerlid gewoon weer verkiesbaar kunnen maken. Bovendien kunnen de leden ook de partijleider vervangen.

Dat kan bij de PVV allemaal niet. Dus dat maakt Geert gewoon eigenaar met alle macht.
pi_212191071
quote:
7s.gif Op zaterdag 27 januari 2024 19:51 schreef nostra het volgende:

[..]
Ok. Want met liberaal heeft KL natuurlijk weinig of niks te maken. Zelfs de fucking SP is liberaler.
  zaterdag 27 januari 2024 @ 19:55:54 #192
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_212191108
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 januari 2024 19:54 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Je Brinkman kon afwijken. Maar dat is niet goed voor hem afgelopen. Evenals met Richard de Mos of Jim van Bemmel bijvoorbeeld. Die lagen er gewoon uit.

Geert eist volledige gehoordzaamheid.
[..]
Klopt maar bij iedere normale partij zijn er correctie-mechanismen waarbij leden een dergelijk kamerlid gewoon weer verkiesbaar kunnen maken. Bovendien kunnen de leden ook de partijleider vervangen.

Dat kan bij de PVV allemaal niet. Dus dat maakt Geert gewoon eigenaar met alle macht.
Prima wat je vindt hoor. Maar hij heeft de macht over precies één zetel.
En nogmaals, discipline heerst bij elke partij. Kijk naar Omtzigt en het CDA, dat ICT kamerlid van de VVD (ben naam kwijt). En ook bij jouw eigen clubje zal zich dat in het verleden voorgedaan hebben.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
  zaterdag 27 januari 2024 @ 20:00:13 #193
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_212191188
quote:
7s.gif Op zaterdag 27 januari 2024 19:55 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Prima wat je vindt hoor. Maar hij heeft de macht over precies één zetel.
En nogmaals, discipline heerst bij elke partij. Kijk naar Omtzigt en het CDA, dat ICT kamerlid van de VVD (ben naam kwijt). En ook bij jou eigen clubje zal zich dat in het verleden voorgedaan hebben.
Ja bij Omtzigt gebeurde het inderdaad dat de partijleider (Sybrand Buma) hem wilde afvoeren. Maar toen hebben de leden hem via de daarvoor aanwezige mechanismen weer op de lijst gezet. En bij D66 wilde de kandidatencommissie ooit van Boris van der Ham af. En dat hebben de leden toen gecorrigeerd door hem weer op een verkiesbare plek te zetten.

Bij de PVV kan dat niet. Daar bepaalt Geert wel wie er op de lijst mag. En ben je niet gehoorzaam, dan ben je weg.
  zaterdag 27 januari 2024 @ 20:01:39 #194
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_212191227
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 januari 2024 20:00 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Ja bij Omtzigt gebeurde het inderdaad dat de partijleider (Sybrand Buma) hem wilde afvoeren. Maar toen hebben de leden hem via de daarvoor aanwezige mechanismen weer op de lijst gezet. En bij D66 wilde de kandidatencommissie ooit van Boris van der Ham af. En dat hebben de leden toen gecorrigeerd door hem weer op een verkiesbare plek te zetten.

Bij de PVV kan dat niet. Daar bepaalt Geert wel wie er op de lijst mag. En ben je niet gehoorzaam, dan ben je weg.
Das mooi. Maar bedoelde bij Omztigt op dat functie elders, dat is nooit meer gecorrigeerd.
En wat je schrijft kan - kan het niet ocntroleren- maar het zal vaker voorkomen dat het kamerlid na de verkiezingen exit is.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
  zaterdag 27 januari 2024 @ 20:07:20 #195
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_212191352
quote:
7s.gif Op zaterdag 27 januari 2024 20:01 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Das mooi. Maar bedoelde bij Omztigt op dat functie elders, dat is nooit meer gecorrigeerd.
Dat kan ook niet want het kamerlid Pieter Omtzigt is er nog steeds.

quote:
En wat je schrijft kan - kan het niet ocntroleren- maar het zal vaker voorkomen dat het kamerlid na de verkiezingen exit is.
Ja er worden wel eens vervelende, onzichtbare of slecht functionerende kamerleden afgevoerd. Maar bij de meeste partijen is er altijd een correctiemechanisme waardoor daar niet enkel een persoon over kan besluiten.
pi_212191459
quote:
7s.gif Op zaterdag 27 januari 2024 19:54 schreef phpmystyle het volgende:
KL is vooral Bolkestein hé. Bakermat van het moderne conservatief-liberalisme.
Ja, maar die tijden waren einmal helaas. Bolkestein samen met Van Mierlo, dat zou genot zijn. Maar ja.
pi_212191480
Hebben we hier nou echt een discussie of een ledenpartij democratischer is dan een niet-ledenpartij?
Wind extinguishes a candle and energizes fire
pi_212191616
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 januari 2024 20:13 schreef Steven184 het volgende:
Hebben we hier nou echt een discussie of een ledenpartij democratischer is dan een niet-ledenpartij?
Niet-democratisch hoeft niet per se slechter te zijn natuurlijk. Voor Wilders is het volkomen logisch om de PVV in te richten zoals die is, het probleem is alleen dat je per definitie niet fatsoenlijk kan meeregeren (nog los van de standpunten), omdat het je compleet aan een apparaat ontbreekt.
pi_212193922
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 januari 2024 18:51 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Die Grüne zijn veel linkser dan GroenLinks. In provinciebesturen werkte GL natuurlijk ook gewoon samen met VVD/CDA.
Baden-Württemberg is een goed voorbeeld van relatief rechtste Grüne. Geen provincie, maar een deelstaat zo groot als België.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')