Ik denk dat er in het voorjaar een meerderheidsregering op het bordes staat.quote:Op zaterdag 27 januari 2024 18:50 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Jij laat je veel te snel in het ootje nemen door middelmatige woordvoerders.
Wat ze doen is tijdrekken om de geesten rijp te maken bij vooral VVD en NSC voor regeringsdeelname - zie zojuist dat de T dat ook al suggereert-, voorts zijn er natuurlijk nogal wat zaken te bespreken over hoe de regering (de vorm) er uit komt te zien. Zeker omdat het nogal een blackbox is wat de PVV en BBB kan leveren.
Hoe werd het door de VVD achterban en kopstukken ontvangen om mogelijk wel mee te doen aan regeren?quote:Op zaterdag 27 januari 2024 17:54 schreef nostra het volgende:
[..]
Daar zijn ze allang over uit, als je de grondwet bedoelt; althans het zou vrij ridicuul zijn om het CPB en de Rekenkamer aan tafel uit te nodigen als daar onoverkomelijke verschillen van inzicht over zouden zijn, of in ieder geval houdt Plasterk zijn mond daarover, dus kan je dat nooit stellen. Ten tweede zijn we net een maand verder, dus dat maandenlang is ook sterk overdreven.
Dat weet ik ook niet. Mijn gevoel zegt niet Wilders, Keijzer, of Yesilgoz.quote:Op zaterdag 27 januari 2024 18:53 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik denk dat er in het voorjaar een meerderheidsregering op het bordes staat.
Wie de premier is, weet ik nog niet.
85 procent ofzo is voor, het merendeel ook als Geert premier wordt. Echt tegengas is er niet, hooguit "laten we het maar proberen en hem zichzelf laten opblazen" hier en daar. Kost die Marokkaanse Fries Europees wel zijn kop, maar bon, die verschilt niet bijzonder veel van Geert qua immigratie.quote:Op zaterdag 27 januari 2024 18:53 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Hoe werd het door de VVD achterban en kopstukken ontvangen om mogelijk wel mee te doen aan regeren?
Daar weer ik minder van maar volgens mij ligt het ook daar niet voor de hand, het zou zelfmoord zijn voor de lokale CDU of CSU. Maar mogelijk kan er wel een of ander naar monsterverbond komen tussen AfD en die nieuwe partij van Wagenknegt in een Oost-Duitse deelstaat…quote:Op zaterdag 27 januari 2024 13:14 schreef nostra het volgende:
[..]
In deelstaten ook niet (oprecht geen idee)?
En vinden de Nijpeltjes nog wat weerklank om ook links niet te overwegen?quote:Op zaterdag 27 januari 2024 18:59 schreef nostra het volgende:
[..]
85 procent ofzo is voor, het merendeel ook als Geert premier wordt. Echt tegengas is er niet, hooguit "laten we het maar proberen en hem zichzelf laten opblazen" hier en daar. Kost die Marokkaanse Fries Europees wel zijn kop, maar bon, die verschilt niet bijzonder veel van Geert qua immigratie.
Links-rechts is in deze wel lastig eigenlijk. De Duitse Groenen hebben veel meer regeringservaring op allerlei niveaus, zelf in het conservatieve Zuid-Duitsland.quote:Op zaterdag 27 januari 2024 18:51 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Die Grüne zijn veel linkser dan GroenLinks. In provinciebesturen werkte GL natuurlijk ook gewoon samen met VVD/CDA.
Remkes is daar veel te beschaafd voor. Het wordt een PVV'er, Plasterk of niks (en dan dus Timmermans).quote:Op zaterdag 27 januari 2024 18:54 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Dat weet ik ook niet. Mijn gevoel zegt niet Wilders, Keijzer, of Yesilgoz.
Misschien Remkes?
Klopt, de liberale delen van de VVD hebben al lange tijd weinig of geen invloed meer. Die partij gaat gewoon netjes akkoord.quote:Op zaterdag 27 januari 2024 18:59 schreef nostra het volgende:
[..]
85 procent ofzo is voor, het merendeel ook als Geert premier wordt. Echt tegengas is er niet, hooguit "laten we het maar proberen en hem zichzelf laten opblazen" hier en daar. Kost die Marokkaanse Fries Europees wel zijn kop, maar bon, die verschilt niet bijzonder veel van Geert qua immigratie.
Dat laatste zou wel genot zijn. Premier Timmermans met grote smile op het bordes.quote:Op zaterdag 27 januari 2024 19:08 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Remkes is daar veel te beschaafd voor. Het wordt een PVV'er, Plasterk of niks (en dan dus Timmermans).
Als ie maar niet door het bordes zakt.quote:Op zaterdag 27 januari 2024 19:10 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Dat laatste zou wel genot zijn. Premier Timmermans met grote smile op het bordes.
Wiegel is 82, Bolkestein is dement, Kamp zoekt zijn heil in een extra-parlementait kabinet, maar het rijtje is allemaal passé. De JOVD daarentegen geeft wél flink tegengas, je ziet daar wel duidelijk een scheidslijn.quote:Op zaterdag 27 januari 2024 19:03 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
En vinden de Nijpeltjes nog wat weerklank om ook links niet te overwegen?
Mijn gevoel zegt dat van de kopstukken zoals Wiegel, Kamp, Teeven, etc wel voor zijn.
Het wordt er niet sterker op allemaal. Duidelijk dat het dus een voorstel is waar niets tegen in te brengen is.quote:Op zaterdag 27 januari 2024 18:52 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Het enige lek waar wij vooral mee te maken hebben is wegrennende D66 bestuurders.
Het is ook een beetje meelopen met de meute heb ik het idee. Als er iemand van dat liberale deel het woord neemt, dan krijgt hij of zij gechargeerd een staande ovatie, maar end of the day kiest men zonder echt te mokken maar voor de Partijlijn. Het is een beetje de man die met zijn vrouw aan het winkelen is.quote:Op zaterdag 27 januari 2024 19:09 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Klopt, de liberale delen van de VVD hebben al lange tijd weinig of geen invloed meer. Die partij gaat gewoon netjes akkoord.
Daarvoor moet 'ie eerst de omvang van iemand als de rokende bbb-frikandellenknaagster zien te krijgen.quote:Op zaterdag 27 januari 2024 19:11 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Als ie maar niet door het bordes zakt.
Slettenhaar moet lekker in het Castricumse blijven, dat is zijn league. Kudos verder voor wat ie met Klassiek Liberaal wil bereiken, maar het ontbeert toch wel aan niveau.quote:Op zaterdag 27 januari 2024 19:12 schreef phpmystyle het volgende:
Paul Slettenhaar vind ik ook wel een mooi idee als premier.
Het zou je sieren om niet in een reflex naar D66 te wijzen, maar te onderkennen dat een partij met één dictatoriaal lid niet echt past in een democratisch bestel.quote:Op zaterdag 27 januari 2024 18:52 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Het enige lek waar wij vooral mee te maken hebben is wegrennende D66 bestuurders.
In Duitsland kunnen rechtse kiezers die de FDP te conservatief vinden niet terecht bij een variant van D66, daar profiteren de Groenen ook vanquote:Op zaterdag 27 januari 2024 19:07 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Links-rechts is in deze wel lastig eigenlijk. De Duitse Groenen hebben veel meer regeringservaring op allerlei niveaus, zelf in het conservatieve Zuid-Duitsland.
Heb ik diverse malen geprobeerd, maar bij jou lijkt dat verspilde moeite te zijn.quote:Op zaterdag 27 januari 2024 19:19 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Het wordt er niet sterker op allemaal. Duidelijk dat het dus een voorstel is waar niets tegen in te brengen is.
Denk dat die twee wel gelijk opgaan hoor.quote:Op zaterdag 27 januari 2024 19:22 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Daarvoor moet 'ie eerst de omvang van iemand als de rokende bbb-frikandellenknaagster zien te krijgen.
Ja door wild om je heen te slaan met allerlei drogargumenten.quote:Op zaterdag 27 januari 2024 19:29 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Heb ik diverse malen geprobeerd, maar bij jou lijkt dat verspilde moeite te zijn.
Het feit dat je enig lid bent maakt je absoluut geen dictator, autocraat, of wat dan ook.quote:Op zaterdag 27 januari 2024 19:24 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Het zou je sieren om niet in een reflex naar D66 te wijzen, maar te onderkennen dat een partij met één dictatoriaal lid niet echt past in een democratisch bestel.
Ik gebruik geen enkel drog argument.quote:Op zaterdag 27 januari 2024 19:31 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ja door wild om je heen te slaan met allerlei drogargumenten.
Geen een waarom het een goed idee is dat een persoon eigenaar kan zijn van een partij en 100% zeggenschap heeft over de toekomst van zijn kamerleden. Dus dan zal het ook wel gewoon een goed idee zijn.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |