Dat kunnen ze niet weten, maar het is ook raar om met een toestel vol pows rond te vliegen in een actief oorlogsgebied.quote:Op woensdag 24 januari 2024 13:01 schreef Paul het volgende:
Waarom zou Oekraine hunnie eigen soldaten doodschieten, snap de berichtgeving niet
Je zou toch verwachten dat ze hadden geleerd van MH17.quote:Op woensdag 24 januari 2024 13:05 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Dat kunnen ze niet weten, maar het is ook raar om met een toestel vol pows rond te vliegen in een actief oorlogsgebied.
Ook weer helemaal des rus hé, dit, tering.quote:Op woensdag 24 januari 2024 12:45 schreef Anton91 het volgende:
Lees meerdere posts over deze route... Lijkt mij niet een gebruikelijke route als ze Oekraïnse gevangenen aan boord zouden hebben.
[ twitter ]
Veel mensen hier zijn ook volstrekt niet kritisch en slikken graag wat de kant waaraan ze de voorkeur geven hen voorspiegelt.quote:Op woensdag 24 januari 2024 13:20 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ook weer helemaal des rus hé, dit, tering.
Net doen alsof de rest van de wereld net zo dociel is als je eigen slaven, net doen alsof er geen opensource bronnen bestaan waar je gemakkelijk op kunt zoeken wat een vliegtuig de afgelopen tijd gedaan heeft.
Ja, precies, en ben je een rus-tankie, dan maak je je niet druk over dat propaganda makkelijk debunked kan worden, want het kremlin zegt het, en dan is het zo, helder.quote:Op woensdag 24 januari 2024 13:52 schreef LXIV het volgende:
[..]
Veel mensen hier zijn ook volstrekt niet kritisch en slikken graag wat de kant waaraan ze de voorkeur geven hen voorspiegelt.
Geldt natuurlijk net zo goed voor diegenen die alles wat Oekraine roept maar al te graag zonder kritische vragen voor waar aannemen. Dat is precies hetzelfde.quote:Op woensdag 24 januari 2024 14:01 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ja, precies, en ben je een rus-tankie, dan maak je je niet druk over dat propaganda makkelijk debunked kan worden, want het kremlin zegt het, en dan is het zo, helder.
Het probleem ligt hier aan de kant van de propagandist, niet aan de kant van de ontvanger.quote:Op woensdag 24 januari 2024 14:03 schreef LXIV het volgende:
[..]
Geldt natuurlijk net zo goed voor diegenen die alles wat Oekraine roept maar al te graag zonder kritische vragen voor waar aannemen. Dat is precies hetzelfde.
Behalve dat wat Oekraine roept meestal van argumenten worden voorzien.quote:Op woensdag 24 januari 2024 14:03 schreef LXIV het volgende:
[..]
Geldt natuurlijk net zo goed voor diegenen die alles wat Oekraine roept maar al te graag zonder kritische vragen voor waar aannemen. Dat is precies hetzelfde.
In dit specifieke geval lees ik van beide zijden geen valide argumenten. Als ik kijk naar de plek waar het vliegtuig is neergestort lijkt mij dit noch voor Oekrainsche krijgsgevangenen, nog voor raketten uit Syrie of Iran een logische plek. Wie wat zegt is dus speculatie.quote:Op woensdag 24 januari 2024 14:05 schreef Ulx het volgende:
[..]
Behalve dat wat Oekraine roept meestal van argumenten worden voorzien.
Sowieso waarom zou je krijgsgevangenen vervoeren met dure vliegtuigen?quote:
Het vliegtuig was net terug uit iran. Dat valt tenminste in openbare bronnen te bevestigen, ipv: 'mijn partij zegt het'.quote:Op woensdag 24 januari 2024 14:14 schreef LXIV het volgende:
In dit specifieke geval lees ik van beide zijden geen valide argumenten. Als ik kijk naar de plek waar het vliegtuig is neergestort lijkt mij dit noch voor Oekrainsche krijgsgevangenen, nog voor raketten uit Syrie of Iran een logische plek. Wie wat zegt is dus speculatie.
Het probleem ligt bij de ontvanger. Zelfs al zou Oekraïne ervan overtuigd zijn dat er raketten in het vliegtuig lagen, kan men het gewoon mis hebben.quote:Op woensdag 24 januari 2024 14:05 schreef ExTec het volgende:
[..]
Het probleem ligt hier aan de kant van de propagandist, niet aan de kant van de ontvanger.
In geraffineerde propaganda trappen is 1 ding, gewoon amper moeite doen, omdat je er van uit gaat dat 'je fans' schijten waar ze staan, is heel wat anders.
Ok. Als dat vaststaat lijkt met me inderdaad niet waarschijnlijk dat er krijgsgevangenen in gezeten hebben.quote:Op woensdag 24 januari 2024 14:19 schreef ExTec het volgende:
[..]
Het vliegtuig was net terug uit iran. Dat valt tenminste in openbare bronnen te bevestigen, ipv: 'mijn partij zegt het'.
Wat dat betreft ligt het er maar aan waar je persoonlijk aanstoot aan neemt.quote:Op woensdag 24 januari 2024 14:20 schreef Nebelwerfer het volgende:
Het probleem ligt bij de ontvanger.
Niet helemaal. Rusland heeft een trackrecord van constant liegen. Oekraïne heeft een trackrecord van een redelijke betrouwbaarheid.quote:Op woensdag 24 januari 2024 14:03 schreef LXIV het volgende:
[..]
Krijgsgevangenen worden overweldigend in bezet gebied gevangen gehouden. Er wordt geschemd met: ze waren bedoeld voor een uitwisseling. Maar het vliegtuig vloog vanaf belgorod noord-oostenlijk rus in. Uitwisselingen vinden meestal plaats op de grens van bezette gebieden, niet in siberie, ofzo. Vrijgelaten PoWs geven aan alleen maar via bussen vervoerd te zijn tijdens gevangenschap.quote:Op woensdag 24 januari 2024 14:21 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ok. Als dat vaststaat lijkt met me inderdaad niet waarschijnlijk dat er krijgsgevangenen in gezeten hebben.
Werkelijk?quote:Op woensdag 24 januari 2024 14:24 schreef Anton91 het volgende:
Russia included a name of a prisoner of war that was already exchanged on 03-01-2024.
Ik persoonlijk heb het liefst gewoon nieuwsberichten die enigszins geverifieerd zijn.quote:Op woensdag 24 januari 2024 14:21 schreef ExTec het volgende:
[..]
Wat dat betreft ligt het er maar aan waar je persoonlijk aanstoot aan neemt.
Soms zitten PoWs in een derde land, zoals Turkije. Maar het lijkt me hier ook sterk dat ze PoWs naar het binnenland brengen.quote:Op woensdag 24 januari 2024 14:26 schreef ExTec het volgende:
[..]
Krijgsgevangenen worden overweldigend in bezet gebied gevangen gehouden. Er wordt geschemd met: ze waren bedoeld voor een uitwisseling. Maar het vliegtuig vloog vanaf belgorod noord-oostenlijk rus in. Uitwisselingen vinden meestal plaats op de grens van bezette gebieden, niet in siberie, ofzo. Vrijgelaten PoWs geven aan alleen maar via bussen vervoerd te zijn tijdens gevangenschap.
Of er raketten ingezeten hebben? Geen idee. Who cares.
Wat een verrassingquote:Op woensdag 24 januari 2024 14:28 schreef ExTec het volgende:
[..]
Werkelijk?
Dit is precies wat ik bedoel: ze doen maar wat.

Ik vind mensen die mijn:quote:Op woensdag 24 januari 2024 14:30 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Ik persoonlijk heb het liefst gewoon nieuwsberichten die enigszins geverifieerd zijn.
Verwarren met:quote:Hun propaganda is wel erg opzichtig nep
Vermoeiend.quote:Ik geloof oekraine 100% van de tijd! En rus lekker 0% van de tijd!
Heb wel het idee dat het Oekraïne kamp amper betrapt is op echt fake news en meestal gaat het om het wat positiever zijn over de situatie aan bijv. het front.quote:Op woensdag 24 januari 2024 14:20 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Het probleem ligt bij de ontvanger. Zelfs al zou Oekraïne ervan overtuigd zijn dat er raketten in het vliegtuig lagen, kan men het gewoon mis hebben.
Wil je die hele oorlog een beetje realistisch volgen dan ben je op elk onbevestigd nieuws kritisch.
Elk Russisch nieuwsbericht, dat niet bevalt, zien als propaganda en elk bevallend Oekraïens nieuwsbericht maar voor waar aannemen is net zo fout als een Rus die het andersom bekijkt.
Dit is natuurlijk een bias.quote:Op woensdag 24 januari 2024 14:23 schreef Cilantro het volgende:
[..]
Niet helemaal. Rusland heeft een trackrecord van constant liegen. Oekraïne heeft een trackrecord van een redelijke betrouwbaarheid.
Lees: MSM bad dus geen enkele journalist is onafhankelijk..quote:Op woensdag 24 januari 2024 14:36 schreef inslagenreuring het volgende:
Onafhankelijke journalisten zijn er amper in het gebied. Het is of Kiev of Moskou die iets meldt.
Is geen bias. De berichtgeving van Oekraïne is aantoonbaar betrouwbaarder dan de Russische berichtgeving.quote:Op woensdag 24 januari 2024 14:36 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Dit is natuurlijk een bias.
Ook Oekraïne heeft er baat bij om een rooskleurig beeld te schetsen van hun war-effort richting het westen.
Onafhankelijke journalisten zijn er amper in het gebied. Het is of Kiev of Moskou die iets meldt.
MSM is alleen bad als het uitkomt.quote:Op woensdag 24 januari 2024 14:40 schreef MatthijsDJ het volgende:
[..]
Lees: MSM bad dus geen enkele journalist is onafhankelijk..
Al geef ik toe, het is lastig om onafhankelijk te blijven als je de misdaden van de Russen dagelijks ziet..
Benieuwd hoe jij dat wilt aantonen vanuit je zolderkamer.quote:Op woensdag 24 januari 2024 14:43 schreef Cilantro het volgende:
[..]
Is geen bias. De berichtgeving van Oekraïne is aantoonbaar betrouwbaarder dan de Russische berichtgeving.
Kijk daar ga je al de fout in, ze melden dat Rusland dat claimed.quote:Op woensdag 24 januari 2024 14:43 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
MSM is alleen bad als het uitkomt.
Zoals wanneer ze melden dat er 65 POW in het vliegtuig zaten, want dan trappen ze in Russische propaganda.
Moet gezegd; het is wel winst dat vrijwel alle publicaties daar duidelijk over waren.quote:Op woensdag 24 januari 2024 14:45 schreef MatthijsDJ het volgende:
[..]
Kijk daar ga je al de fout in, ze melden dat Rusland dat claimed.
Dat was eerst niet zo.quote:Op woensdag 24 januari 2024 14:45 schreef MatthijsDJ het volgende:
[..]
Kijk daar ga je al de fout in, ze melden dat Rusland dat claimed.
Hoezo?quote:
En ook andere headlines die ik gezien heb waren duidelijk over dat het uit rus koker kwam.quote:Een Russisch militair transportvliegtuig is neergestort in de regio Belgorod, berichten meerdere Russische media. Het zou gaan om een vliegtuig van het type Iljoesjin Il-76. Volgens Rusland zaten er 65 Oekraïense krijgsgevangenen aan boord, meldt persbureau Bloomberg. Het is onduidelijk wat de oorzaak is van de crash.
Ik vind bepaalde users ook enorm vermoeiend. Ik pas er wel op niet persoonlijk te worden.quote:Op woensdag 24 januari 2024 14:33 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ik vind mensen die mijn:
[..]
Verwarren met:
[..]
Vermoeiend.
Wil je een sticker?quote:Op woensdag 24 januari 2024 14:55 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Ik vind bepaalde users ook enorm vermoeiend. Ik pas er wel op niet persoonlijk te worden.
Maar speltip:quote:
Rusland zal er vast meer aan doen. Het zal daar ook makkelijker zijn aangezien er niet heel veel Russen zijn die de oorlog direct meemaken.quote:Op woensdag 24 januari 2024 14:34 schreef MatthijsDJ het volgende:
[..]
Heb wel het idee dat het Oekraïne kamp amper betrapt is op echt fake news en meestal gaat het om het wat positiever zijn over de situatie aan bijv. het front.
Tevens benoem je hier wel het verschil tussen het NWS topic over de oorlog en het BNW topic.. Hier wordt 9 van de 10 keer gemeld dat zaken nog niet helemaal duidelijk zijn.. In BNW wordt elke leugen vanuit Moskou (hoe doorzichtig ook) als waarheid verkocht.
De headlines stonden er juist vol mee.quote:Op woensdag 24 januari 2024 14:53 schreef ExTec het volgende:
[..]
Hoezo?
Vertelt je gerennomeerde natte vinger je dit ofzo?
Eerste melding daarvan in deze topic was:
[..]
En ook andere headlines die ik gezien heb waren duidelijk over dat het uit rus koker kwam.
De winst is dat er een kostbaar, onvervangbaar vrachtvliegtuig minder is, niet zo zeer dat er al dan niet raketten inzaten.quote:Op woensdag 24 januari 2024 14:59 schreef Nebelwerfer het volgende:
Een vliegtuig die uit de lucht is geschoten waar eventueel pow in hebben gezeten en beide partijen lullen in hun voordeel.
Alsof ze weten wie of wat er in een bepaald vliegtuig zitten...quote:Op woensdag 24 januari 2024 13:01 schreef Paul het volgende:
Waarom zou Oekraine hunnie eigen soldaten doodschieten, snap de berichtgeving niet
denk het wel heequote:Op woensdag 24 januari 2024 15:38 schreef Halcon het volgende:
[..]
Alsof ze weten wie of wat er in een bepaald vliegtuig zitten...
In zekere zin heb je gelijk, waar het niet dat, zodra er echt pow’s in gezeten hebben dit wel vragen oproept, zeker als Oekraïne snel roept dat het om raketten ging. Ondertussen spreken Oekraïense media elkaar tegen wat betreft het neerhalen van het ding. Het leger geeft aan dat zaken moeten worden onderzocht. Het lijkt er dus op dat Oekraïne niet weet wat er in het ding lag.quote:Op woensdag 24 januari 2024 15:25 schreef ExTec het volgende:
[..]
De winst is dat er een kostbaar, onvervangbaar vrachtvliegtuig minder is, niet zo zeer dat er al dan niet raketten inzaten.
Dus: ik zie oekraine niet echt in haar voordeel 'lullen', in deze.
Maar; zeker, kan, als er mensen zijn die denken dat minder raketten the takeaway is van dit incident, en oekraine jokt daar over, ja, dan 'lullen' ze wel in hun voordeel.
Er zijn maar weinig mensen hier die echt conclusies trekken. Ja er is wat speculatie en de terechte conclusie dat Kiev vele malen betrouwbaarder is dan Moskou.quote:Op woensdag 24 januari 2024 14:59 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Rusland zal er vast meer aan doen. Het zal daar ook makkelijker zijn aangezien er niet heel veel Russen zijn die de oorlog direct meemaken.
Sowieso denk ik dat Oekraïne officieel gezien minder aanstuurt op propaganda.
Maar als je dan een situatie hebt als deze. Een vliegtuig die uit de lucht is geschoten waar eventueel pow in hebben gezeten en beide partijen lullen in hun voordeel. In zo’n geval moet je niet te snel conclusies trekken.
Tijdens een oorlog is een fout met verstrekkende gevolgen nu eenmaal snel gemaakt.
Lijkt me behoorlijk aannemelijk. Ze zullen soms een idee hebben. Altijd? Denk het niet.quote:Op woensdag 24 januari 2024 15:56 schreef Nebelwerfer het volgende:
Het lijkt er dus op dat Oekraïne niet weet wat er in het ding lag.
Ik vind dat zelf ook bijzonder. Secundaire explosies zijn voor mij de leek wel duidelijk. Maar aan een vuurbal pretendeer ik niet te zien wat het was.quote:Het gaat mij erom dat men meteen roept dat Russen altijd maar liegen enz enz, maar aan de andere kant kan men wel aan de rook zien dat er raketten in het ding lagen.
krijgsgevangenen worden niet met een vliegtuig gebracht die gaan met de trein of in twee bussenquote:Op woensdag 24 januari 2024 15:38 schreef Halcon het volgende:
[..]
Alsof ze weten wie of wat er in een bepaald vliegtuig zitten...
17 Jarigen?quote:Op woensdag 24 januari 2024 10:47 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Willen profiteren van de wil van 17-jarigen.
In bepaalde omstandigheden staan hier gewoon gevangenisstraffen op hoor.
Defensie mag wel wat meer middelen krijgen, alleen denk ik niet dat een dienstplicht de oplossing is. Een bult ongemotiveerd jong spul heb je weinig aan.
Beter een sterk gemotiveerd goed uitgerust beroepsleger.
Putin die hoge hakken draagt en een man ontvangt in een jurk. Staan daar tegenwoordig geen gevangenisstraffen op in Rusland?quote:Op woensdag 24 januari 2024 17:53 schreef kibo het volgende:
[..]
Poetje weer aan het tappen op zn verhoogde zooltjes
Hee, een ouderwetse wegkijker.quote:Op woensdag 24 januari 2024 18:24 schreef sturmpie het volgende:
De oorlog in Oekraine is 'n russische aangelegenheid.
Oekraine was onderdeel van sovjet-unie.
de russische propaganda beweert dat russen in Oekraine zijn lastig gevallen, beledigd, en zelfs vermoord.
en dat is 'n reden voor Rusland om Oekraine de oorlog te verklaren.
ik zie 't als 'n russisch conflict.
Dat is geen reden , men zou dan hooguit deze oekrainers kunnen aanklagen , het is nooit een reden voor een oorlog t e beginnen en om dan maar heel oekraine te gaan bezettenquote:Op woensdag 24 januari 2024 18:24 schreef sturmpie het volgende:
de russische propaganda beweert dat russen in Oekraine zijn lastig gevallen, beledigd, en zelfs vermoord.
Dankjewel voor je mening.quote:Op woensdag 24 januari 2024 18:24 schreef sturmpie het volgende:
quote:US commits US$11.8 billion in additional aid to cover Ukraine's budget deficit, says Treasury Department
The US government intends to provide Kyiv with budgetary support amounting to US$11.8 billion as part of a request for additional funding.
Source: Voice of America, citing Janet Yellen, United States Secretary of the Treasury, during an online meeting with Denys Shmyhal, Ukraine’s Prime Minister.
A statement from the US Department of the Treasury following the meeting emphasises that the US leadership in providing direct budgetary support to Ukraine encourages other donors who cover approximately three-quarters of Ukraine's external financing needs for 2024. This assistance supports vital state needs, including hospital funding, schools, and rapid response services.
"The financial support for Ukraine remains closely tied to its success on the battlefield," stated the Ministry of Finance, adding that this support also demonstrates the determination of the US and its allies to defend the territorial sovereignty and freedoms of democratic countries.
At the same time, Yellen highlighted the importance of Congress promptly adopting the decision on the core financial support package for Ukraine.
"Providing financial support to Ukraine will help it win the war and, simultaneously, defend the national security interests of the United States on a global scale," emphasised the department.
Background:
If, in the coming months, the USA and the EU do not provide financial assistance to Ukraine, the country will have to implement "painful economic measures" and activate money printing. Ukrainian officials and economists revealed this to The Wall Street Journal.
Sinds 1991 niet meer, bedankt voor je bijdrage.quote:Op woensdag 24 januari 2024 18:24 schreef sturmpie het volgende:
Oh. Precies hetzelfde wat het Kremlin zegt om Russische burgers voor te liegen. Wat toevallig.quote:Op woensdag 24 januari 2024 18:24 schreef sturmpie het volgende:
Bulgarije ook de baltische staten ook en Tsjechslowakije ook , Joegoslavie ook, Hongarije ook , oost Duitsland ookquote:Op woensdag 24 januari 2024 18:24 schreef sturmpie het volgende:
quote:Putin Ally Bemoans Ukraine's 'Gamers with Drones' after Overnight FPV Raid
Russian forces are contending with Ukrainian "gamers" using first-person-view (FPV) drones across the front line against Russian strongholds, a top Russian official has said, as uncrewed vehicles gain an ever higher profile in the 23 month-old war.
Ukrainian unmanned vehicle operators carried out a "continuous raid" on Russian positions for several days at an undisclosed location along the front line, said Dmitry Rogozin, former head of the Russian Space agency, who is now a Moscow-installed official in the annexed Zaporizhzhia region of southern Ukraine.
"In four hours, 24 FPV drones flew to the stronghold of only one of our volunteer battalions," he said in a post to Telegram on Tuesday.
"This is a new type of artillery—high-precision aerial art," Rogozin added. "It will gradually replace conventional cannon and rocket artillery, since it is much more accurate and cheaper, and the recording of target hits is visible to the operators of these UAVs."
When contacted for comment, the Ukrainian military referred Newsweek to its operational updates posted to social media.
In early December, Mykhailo Fedorov, Kyiv's Minister of Digital Transformation, who is at the helm of Ukraine's drone efforts against Russia, told Newsweek that FPV drones were now becoming more useful to Ukraine's front-line fighters than artillery.
The FPV uncrewed vehicles have quickly become "a game-changer" on the Ukrainian battlefield, taking out masses of Russian hardware, Fedorov said.
"They work sometimes even more efficiently than artillery," he commented. "So, FPV drones are indeed a tech revolution, even though the tech itself is quite easy. But it turned out to be very efficient."
FPV drones certainly have appeared to work better in some instances than artillery for Ukraine, U.K-based drone expert, Steve Wright, told Newsweek last month. "In many ways, using battlefield FPV drones is a continuation of a trend, particularly by the West, of moving to more and more tight targeting of explosives," he said.
Ukraine has maintained calls for supplies of ammunition and shells from its allies for its artillery systems, which remain a crucial capability for Kyiv. On Tuesday, NATO inked contracts to buy $1.2 billion-worth of 155mm artillery shells to replenish the alliance's stocks after funneling shells to Ukraine.
"Russia's war in Ukraine has become a battle for ammunition, so it is important that Allies refill their own stocks, as we continue to support Ukraine," said NATO Secretary-General Jens Stoltenberg.
"Why do the Ukrainian Armed Forces need shells and artillery if they are replaced by gamers with their shells and grenades flying on high-speed drones?" Rogozin wrote on Tuesday. "We should immediately take measures to prevent the enemy from dominating the air due to the dominance of his reconnaissance UAVs and killer drones."
"They breed and multiply, there is nowhere to hide from them," Rogozin said in a separate post on Wednesday. "It is urgent to resolve the issue of destroying FPV drones."
Ukraine has been amassing tens of thousands of such drones through rounds of fundraising, and upping its domestic production of them.
FPV drones are frequently used to record battlefield footage, often appearing to show Ukrainian kamikaze drone strikes on Russian military targets that is then shared by Kyiv's military. The explosive drones are cheap, often using commercially bought parts, and can pack a punch against an enemy's vehicles or its personnel.
"The frontline situation depends on drones," Fedorov said. "This is a 24/7 war."
But a Ukrainian commander said in mid-December that in terms of overall numbers, Kyiv has just one drone for every five to seven Russian FPV drones in key battleground sectors of eastern and southern Ukraine.
Russian FPV drones fly into Ukraine's airspace and search for any targets they can find there, Yuriy Fedorenko, the commander of Ukraine's Achilles drone company, which is within the country's 92nd Assault Brigade, told Ukrainian media.
Although Ukraine had initially dominated FPV manufacturing in 2023, Russia has ramped up its programs and sent large numbers of the unmanned vehicles to the front lines, Samuel Bendett of the Center for Naval Analyses, a U.S. think tank, previously told Newsweek.
Russia's FPV development has probably "grown exponentially," Bendett said, although it is difficult to determine how many FPV drones are present on, and above, the battlefield.
Joegoslavië heeft nooit bij de Sovjet-Unie gehoord maar hadden hun eigen staat en bestuur onder Tito.quote:Op woensdag 24 januari 2024 19:04 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Bulgarije ook de baltische staten ook en Tsjechslowakije ook , Joegoslavie ook, Hongarije ook , oost Duitsland ook
iedereen in Joegoslavie kreeg rusissch les , Tito had niet veel in tebrengenquote:Op woensdag 24 januari 2024 19:05 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Joegoslavië heeft nooit bij de Sovjet-Unie gehoord maar hadden hun eigen staat en bestuur onder Tito.
quote:Was Joegoslavië Sovjet-Unie?
Joegoslavië was anders dan andere communistische landen in Oost-Europa.
Vooral na 1948 zette Joegoslavië zich af tegen de Sovjet-Unie. Het behoorde tot de invloedsfeer van de Sovjet-Unie, maar werd als een neutraal land gezien.29 Oct 2023
De Oekraïnse media is er anders nog niet over uitquote:Op woensdag 24 januari 2024 18:49 schreef Confetti het volgende:
Die tientallen families in Oekraïne zullen vast wel in beeld komen als het echt hun mannen waren.
Voorlopig hoor je geen bal dus het lijkt weer op hele slechte propaganda van dat inferieur volkje.
nee die was er op bezoek geweest, om de scheepmakerij af te kijkenquote:Op woensdag 24 januari 2024 19:08 schreef Ulx het volgende:
[..]
Uiteraard. Peter de Grote wist Zaandam te veroveren. Dus we zijn eigelijk allemaal Rus.
Dat ze in de invloedsfeer en nauwe banden hadden met de Sovjet-Unie maakte niet dat ze onderdeel waren van de Sovjet-Unie. Ze voerde gewoon een eigen koers en ja ze waren communistisch dus dat ze dan vanwege ideologie meer hebben met de Sovjet-Unie dan democratische landen is logisch.quote:Op woensdag 24 januari 2024 19:07 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
iedereen in Joegoslavie kreeg rusissch les , Tito had niet veel in tebrengen
ouderen daar spreken nog steeds Russisch
[..]
Dat beweren Nederlanders die hun echte, Russische dus, geschiedenis niet kennen wel vaker.quote:Op woensdag 24 januari 2024 19:09 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
nee die was er op bezoek geweest, om de scheepmakerij af te kijken
quote:Ukrainian army’s first statement after Russian military plane crash makes no mention of incident, stresses targeting of Russian military transport aviation in Belgorod
he General Staff of Ukraine’s Armed Forces issued its first official statement after an Il-76 military transport aircraft crashed in the Korochansky District of Russia’s Belgorod region near the Ukrainian border. In the statement, the department notes that Russia has recently increased the number of missile strikes on Ukraine’s Kharkiv region. Ukraine’s Armed forces are tracking missile launch points and “taking measures to destroy their means of delivery.”
The Ukrainian military did not directly mention the crash in its statement:
In order to minimize missile threats, Ukraine’s Armed Forces not only controls airspace but also carefully tracks missile launch points and delivery logistics, especially using military transport aircraft.
The recorded intensity of shelling is directly related to the increased number of military transport planes that have recently been heading toward the Belgorod airfield.
Taking this into account, Ukraine’s Armed Forces will continue to take measures to destroy the means of delivery, and control the airspace to destroy the terrorist threat, including in the direction of Belgorod-Kharkiv.
The Russian Defense Ministry said that the Il-76 military aircraft that crashed was transporting 65 Ukrainian POWs to the Belgorod region for a prisoner exchange, as well as six crew members and three escorts, according to state media. Belgorod Governor Vyacheslav Gladkov confirmed that all on board were killed in the crash. The Russian Defense Ministry issued a statement calling the crash a “terrorist attack” that was caused by the “Kyiv regime.”
Andriy Yusov, the spokesman for Ukraine’s Main Intelligence Directorate, confirmed that a prisoner exchange was planned for today. He said that Russia’s claims that prisoners could have been on the plane are currently being verified.
News outlet Ukrainska Pravda reported that the aircraft was transporting S-300 missiles.
Nou, dan moeten ze best wel oud zijn. De mensen van 50-60+ die ik ken uit voormalig Joegoslavië spreken echt geen Russisch. Eerste taal daar op school was voornamelijk Duits.quote:Op woensdag 24 januari 2024 19:07 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
iedereen in Joegoslavie kreeg rusissch les , Tito had niet veel in tebrengen
ouderen daar spreken nog steeds Russisch
[..]
+quote:Op woensdag 24 januari 2024 19:15 schreef Ulx het volgende:
[..]
Dat beweren Nederlanders die hun echte, Russische dus, geschiedenis niet kennen wel vaker.
quote:Russian army deployed second submarine into Black Sea: Number of missile carriers increased
Russian Forces have deployed a second submarine in the Black Sea, significantly increasing the number of Kalibr missile carriers, according to the Telegram channel of the Southern Defense Forces of Ukraine.
In the Black Sea, the enemy's missile carriers now total three, with an additional submarine placed on active duty. Consequently, a small missile ship and two submarines boast a combined arsenal of 16 Kalibr missiles, as reported by the Southern Defense Forces.
These maneuvers by hostile vessels are reported to be aimed at escalating the missile threat in the Black Sea.
Change in enemy missile carriers in the Black Sea
On the morning of January 23, Russia introduced another submarine missile carrier into the Black Sea. The count of operational Kalibr missiles rose to 20. According to Natalia Humeniuk, the Head of the United Coordinating Press Center of Security and Defense Forces of the South of Ukraine, who spoke during a telethon, a submarine has joined the two surface ships that were previously detected in the Black Sea over the past few days.
Yesterday evening, it was revealed that the Russian military had altered the number of missile carriers in the Black Sea on active duty, and they had 12 Kalibr missiles ready for a potential strike on Ukrainian territory.
dan heeft wikipedia het ook foutquote:Op woensdag 24 januari 2024 19:15 schreef Ulx het volgende:
[..]
Dat beweren Nederlanders die hun echte, Russische dus, geschiedenis niet kennen wel vaker.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Nicolaes_Witsenquote:Het werd in 1632 als arbeidershuisje gebouwd van oud scheepshout.[1]
Vanaf zondag 18 augustus 1697[2] overnachtte de Russische Peter de Grote gedurende acht dagen[3] in het huisje toen hij in Holland en Zaandam kennis kwam opdoen over scheepsbouw, industrie en andere zaken.[4]
Peter de Grote was toen 25 jaar oud en maakte met een groep van ca. 250 mensen een reis naar West-Europa om kennis op te doen.[5] In zijn eentje ging hij incognito naar Zaandam, waar hij de smid Gerrit Kist ontmoette die eerder in Moskovië gewerkt had.
Van hem huurt hij het huisje.
Peter de Grote noemt zich Pjotr Michajlov, zogenaamd onderofficier.
Al na een paar dagen wordt zijn werkelijke identiteit onthuld.
Met zijn lengte van 2,04 meter en een gezelschap van zes mannen in Russische kleding viel hij erg op.[5]
Omdat hij vervolgens overal gevolgd werd door nieuwsgierige mensen, vertrok hij naar Amsterdam, waar hij werd ontvangen door Nicolaas Witsen (1641-1717).[6]
quote:
quote:RUSSISCHE TSAAR PETER DE GROTE IN NEDERLAND
In 1697 bracht tsaar Peter I de Grote (1672-1725) een kort bezoek aan Zaandam, om bij een scheepswerf het vak van scheepsbouwer te leren.
Peter de Grote was vanaf 1682 tsaar van Rusland. Hij had zichzelf voorgenomen Rusland drastisch te gaan vernieuwen.
Het land was gedurende de Renaissance min of meer geïsoleerd geweest en Peter de Grote wilde van Rusland een modern land maken en hervormingen volgens Westers model doorvoeren.
ze kunnen sturen wat ze willen , men wil kost wat kost Odessa hebben en aansluiting bij Moldovaquote:Op woensdag 24 januari 2024 19:39 schreef sturmpie het volgende:
volgens mij is de kans groot dat Rusland zich nooit gaat terugtrekken en aanstuurt op 'n nieuwe grens
Mwah, Zaandam veroveren... Hij begon er een kruidenierszaakje.quote:Op woensdag 24 januari 2024 19:08 schreef Ulx het volgende:
[..]
Uiteraard. Peter de Grote wist Zaandam te veroveren. Dus we zijn eigelijk allemaal Rus.
Nieuwe grenzen hebben ze al getrokken met die idiote annexaties. Maar Oekraine blijft vrolijk Russische schepen tot zinken brengen en vliegtuigen neerschieten.quote:Op woensdag 24 januari 2024 19:39 schreef sturmpie het volgende:
volgens mij is de kans groot dat Rusland zich nooit gaat terugtrekken en aanstuurt op 'n nieuwe grens
iedereen die lid is van NAVO vallen ze niet aanquote:Op woensdag 24 januari 2024 19:43 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
ze kunnen sturen wat ze willen , men wil kost wat kost Odessa hebben en aansluiting bij Moldova
tot dan gaan ze zeker door
En dan de Baltische staten , staat ook heel hoog op het lijstje
Daar zou ik niet van uit gaan , als de USA zich terug trekt kan het maar zoquote:Op woensdag 24 januari 2024 19:50 schreef sturmpie het volgende:
[..]
iedereen die lid is van NAVO vallen ze niet aan
Mooi zo, dat zal tijd worden. Nu de rest nog.quote:Bank of Cyprus Spearheads Major Retreat of Global Banks from Russia as Sanctions Bite and Trade Collapses
The largest Cypriot financial institution, Bank of Cyprus, decisively shuttered its offices in Moscow and Saint Petersburg, marking a significant retreat from the Russian market. These foreign bank branches, now barred from executing critical banking functions such as account openings, client fund solicitations, transfers, and foreign exchange transactions, are essentially isolated.
Functioning as independent legal entities, they nonetheless serve as extensions of their parent credit organizations’ interests, yet their operational scope has been dramatically curtailed.
Since the dawn of 2024, this closure represents the third such instance of a foreign bank’s retreat from Russia, slashing the total number of foreign bank presences in the country to a mere 23, down from 37 at the start of 2022. The onset of the war in Ukraine catalyzed this exodus, with nine closures in 2022, three in 2023, and an additional three since the beginning of 2024, only partially offset by the solitary opening of Kyrgyzstan’s “Ail Bank.”
This significant downsizing of Western banks’ operations in Russia stems directly from escalating sanctions, a substantial exodus of foreign businesses, and a sharp contraction in trade. According to data from Raiffeisenbank International, as reported by Bloomberg, the assets of foreign credit organizations in Russia plummeted to a mere $66 billion by the end of 2023. This figure represents a drastic halving from the $119 billion recorded in 2021 and is nearly a quarter of the $239 billion witnessed in 2012, signaling a profound and rapid decline in foreign financial engagement in the Russian market.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |