Dat kunnen ze niet weten, maar het is ook raar om met een toestel vol pows rond te vliegen in een actief oorlogsgebied.quote:Op woensdag 24 januari 2024 13:01 schreef Paul het volgende:
Waarom zou Oekraine hunnie eigen soldaten doodschieten, snap de berichtgeving niet
Je zou toch verwachten dat ze hadden geleerd van MH17.quote:Op woensdag 24 januari 2024 13:05 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Dat kunnen ze niet weten, maar het is ook raar om met een toestel vol pows rond te vliegen in een actief oorlogsgebied.
Ook weer helemaal des rus h, dit, tering.quote:Op woensdag 24 januari 2024 12:45 schreef Anton91 het volgende:
Lees meerdere posts over deze route... Lijkt mij niet een gebruikelijke route als ze Oekranse gevangenen aan boord zouden hebben.
[ twitter ]
Veel mensen hier zijn ook volstrekt niet kritisch en slikken graag wat de kant waaraan ze de voorkeur geven hen voorspiegelt.quote:Op woensdag 24 januari 2024 13:20 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ook weer helemaal des rus h, dit, tering.
Net doen alsof de rest van de wereld net zo dociel is als je eigen slaven, net doen alsof er geen opensource bronnen bestaan waar je gemakkelijk op kunt zoeken wat een vliegtuig de afgelopen tijd gedaan heeft.
Ja, precies, en ben je een rus-tankie, dan maak je je niet druk over dat propaganda makkelijk debunked kan worden, want het kremlin zegt het, en dan is het zo, helder.quote:Op woensdag 24 januari 2024 13:52 schreef LXIV het volgende:
[..]
Veel mensen hier zijn ook volstrekt niet kritisch en slikken graag wat de kant waaraan ze de voorkeur geven hen voorspiegelt.
Geldt natuurlijk net zo goed voor diegenen die alles wat Oekraine roept maar al te graag zonder kritische vragen voor waar aannemen. Dat is precies hetzelfde.quote:Op woensdag 24 januari 2024 14:01 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ja, precies, en ben je een rus-tankie, dan maak je je niet druk over dat propaganda makkelijk debunked kan worden, want het kremlin zegt het, en dan is het zo, helder.
Het probleem ligt hier aan de kant van de propagandist, niet aan de kant van de ontvanger.quote:Op woensdag 24 januari 2024 14:03 schreef LXIV het volgende:
[..]
Geldt natuurlijk net zo goed voor diegenen die alles wat Oekraine roept maar al te graag zonder kritische vragen voor waar aannemen. Dat is precies hetzelfde.
Behalve dat wat Oekraine roept meestal van argumenten worden voorzien.quote:Op woensdag 24 januari 2024 14:03 schreef LXIV het volgende:
[..]
Geldt natuurlijk net zo goed voor diegenen die alles wat Oekraine roept maar al te graag zonder kritische vragen voor waar aannemen. Dat is precies hetzelfde.
In dit specifieke geval lees ik van beide zijden geen valide argumenten. Als ik kijk naar de plek waar het vliegtuig is neergestort lijkt mij dit noch voor Oekrainsche krijgsgevangenen, nog voor raketten uit Syrie of Iran een logische plek. Wie wat zegt is dus speculatie.quote:Op woensdag 24 januari 2024 14:05 schreef Ulx het volgende:
[..]
Behalve dat wat Oekraine roept meestal van argumenten worden voorzien.
Sowieso waarom zou je krijgsgevangenen vervoeren met dure vliegtuigen?quote:
Het vliegtuig was net terug uit iran. Dat valt tenminste in openbare bronnen te bevestigen, ipv: 'mijn partij zegt het'.quote:Op woensdag 24 januari 2024 14:14 schreef LXIV het volgende:
In dit specifieke geval lees ik van beide zijden geen valide argumenten. Als ik kijk naar de plek waar het vliegtuig is neergestort lijkt mij dit noch voor Oekrainsche krijgsgevangenen, nog voor raketten uit Syrie of Iran een logische plek. Wie wat zegt is dus speculatie.
Het probleem ligt bij de ontvanger. Zelfs al zou Oekrane ervan overtuigd zijn dat er raketten in het vliegtuig lagen, kan men het gewoon mis hebben.quote:Op woensdag 24 januari 2024 14:05 schreef ExTec het volgende:
[..]
Het probleem ligt hier aan de kant van de propagandist, niet aan de kant van de ontvanger.
In geraffineerde propaganda trappen is 1 ding, gewoon amper moeite doen, omdat je er van uit gaat dat 'je fans' schijten waar ze staan, is heel wat anders.
Ok. Als dat vaststaat lijkt met me inderdaad niet waarschijnlijk dat er krijgsgevangenen in gezeten hebben.quote:Op woensdag 24 januari 2024 14:19 schreef ExTec het volgende:
[..]
Het vliegtuig was net terug uit iran. Dat valt tenminste in openbare bronnen te bevestigen, ipv: 'mijn partij zegt het'.
Wat dat betreft ligt het er maar aan waar je persoonlijk aanstoot aan neemt.quote:Op woensdag 24 januari 2024 14:20 schreef Nebelwerfer het volgende:
Het probleem ligt bij de ontvanger.
Niet helemaal. Rusland heeft een trackrecord van constant liegen. Oekrane heeft een trackrecord van een redelijke betrouwbaarheid.quote:Op woensdag 24 januari 2024 14:03 schreef LXIV het volgende:
[..]
Krijgsgevangenen worden overweldigend in bezet gebied gevangen gehouden. Er wordt geschemd met: ze waren bedoeld voor een uitwisseling. Maar het vliegtuig vloog vanaf belgorod noord-oostenlijk rus in. Uitwisselingen vinden meestal plaats op de grens van bezette gebieden, niet in siberie, ofzo. Vrijgelaten PoWs geven aan alleen maar via bussen vervoerd te zijn tijdens gevangenschap.quote:Op woensdag 24 januari 2024 14:21 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ok. Als dat vaststaat lijkt met me inderdaad niet waarschijnlijk dat er krijgsgevangenen in gezeten hebben.
Werkelijk?quote:Op woensdag 24 januari 2024 14:24 schreef Anton91 het volgende:
Russia included a name of a prisoner of war that was already exchanged on 03-01-2024.
Ik persoonlijk heb het liefst gewoon nieuwsberichten die enigszins geverifieerd zijn.quote:Op woensdag 24 januari 2024 14:21 schreef ExTec het volgende:
[..]
Wat dat betreft ligt het er maar aan waar je persoonlijk aanstoot aan neemt.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |