abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Forum Admin woensdag 24 januari 2024 @ 13:05:11 #201
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_212152433
quote:
0s.gif Op woensdag 24 januari 2024 13:01 schreef Paul het volgende:
Waarom zou Oekraine hunnie eigen soldaten doodschieten, snap de berichtgeving niet
Dat kunnen ze niet weten, maar het is ook raar om met een toestel vol pows rond te vliegen in een actief oorlogsgebied.

Dat betekent dus dat Rusland of bewust pows als een soort afdreiging inzet, of er zaten helemaal geen pows in
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_212152439
twitter

Is wel zo.
pi_212152456
quote:
0s.gif Op woensdag 24 januari 2024 13:05 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Dat kunnen ze niet weten, maar het is ook raar om met een toestel vol pows rond te vliegen in een actief oorlogsgebied.

Je zou toch verwachten dat ze hadden geleerd van MH17.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 24-01-2024 13:08:01 ]
  woensdag 24 januari 2024 @ 13:10:30 #204
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_212152483
Als dat toestel idd vanuit Iran of Syri is vertrokken dan weet je al genoeg.

Is totaal onlogisch dat ze daar pows opgehaald hebben.
Dat ze daar bij hun bondgenoot wapens en raketten hebben opgehaald is dan weer wel logisch.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_212152579
quote:
0s.gif Op woensdag 24 januari 2024 12:45 schreef Anton91 het volgende:
Lees meerdere posts over deze route... Lijkt mij niet een gebruikelijke route als ze Oekranse gevangenen aan boord zouden hebben.
[ twitter ]
Ook weer helemaal des rus h, dit, tering.

Net doen alsof de rest van de wereld net zo dociel is als je eigen slaven, net doen alsof er geen opensource bronnen bestaan waar je gemakkelijk op kunt zoeken wat een vliegtuig de afgelopen tijd gedaan heeft.
I fought the war, but the war won't stop, for the love of god.
I fought the war, but the war won.
pi_212152596
twitter
  woensdag 24 januari 2024 @ 13:41:13 #207
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_212152730
Ik vraag mij sowieso af of dat ding wel neergeschoten is. Het gaat niet zo goed met het onderhoud + onderdelen van vliegtuigen.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_212152748
Ik lieg
Jij liegt
Wij liegen
Liegen wij?
Wij hebben gelogen

Dat leren ze in Rusland in de 1e klas. :')
pi_212152759
quote:
0s.gif Op woensdag 24 januari 2024 13:22 schreef Ulx het volgende:
[ twitter ]
Wat een sukkels als het zou zijn neergeschoten.
blablablabla
  woensdag 24 januari 2024 @ 13:52:26 #210
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_212152832
quote:
7s.gif Op woensdag 24 januari 2024 13:20 schreef ExTec het volgende:

[..]
Ook weer helemaal des rus h, dit, tering.

Net doen alsof de rest van de wereld net zo dociel is als je eigen slaven, net doen alsof er geen opensource bronnen bestaan waar je gemakkelijk op kunt zoeken wat een vliegtuig de afgelopen tijd gedaan heeft.
Veel mensen hier zijn ook volstrekt niet kritisch en slikken graag wat de kant waaraan ze de voorkeur geven hen voorspiegelt.
The End Times are wild
pi_212152902
quote:
0s.gif Op woensdag 24 januari 2024 13:52 schreef LXIV het volgende:

[..]
Veel mensen hier zijn ook volstrekt niet kritisch en slikken graag wat de kant waaraan ze de voorkeur geven hen voorspiegelt.
Ja, precies, en ben je een rus-tankie, dan maak je je niet druk over dat propaganda makkelijk debunked kan worden, want het kremlin zegt het, en dan is het zo, helder.
  woensdag 24 januari 2024 @ 14:03:05 #212
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_212152911
quote:
7s.gif Op woensdag 24 januari 2024 14:01 schreef ExTec het volgende:

[..]
Ja, precies, en ben je een rus-tankie, dan maak je je niet druk over dat propaganda makkelijk debunked kan worden, want het kremlin zegt het, en dan is het zo, helder.
Geldt natuurlijk net zo goed voor diegenen die alles wat Oekraine roept maar al te graag zonder kritische vragen voor waar aannemen. Dat is precies hetzelfde.
The End Times are wild
pi_212152933
quote:
0s.gif Op woensdag 24 januari 2024 14:03 schreef LXIV het volgende:

[..]
Geldt natuurlijk net zo goed voor diegenen die alles wat Oekraine roept maar al te graag zonder kritische vragen voor waar aannemen. Dat is precies hetzelfde.
Het probleem ligt hier aan de kant van de propagandist, niet aan de kant van de ontvanger.

In geraffineerde propaganda trappen is 1 ding, gewoon amper moeite doen, omdat je er van uit gaat dat 'je fans' schijten waar ze staan, is heel wat anders.
pi_212152934
quote:

[..]
Behalve dat wat Oekraine roept meestal van argumenten worden voorzien.
  woensdag 24 januari 2024 @ 14:14:14 #215
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_212152990
quote:
0s.gif Op woensdag 24 januari 2024 14:05 schreef Ulx het volgende:

[..]
Behalve dat wat Oekraine roept meestal van argumenten worden voorzien.
In dit specifieke geval lees ik van beide zijden geen valide argumenten. Als ik kijk naar de plek waar het vliegtuig is neergestort lijkt mij dit noch voor Oekrainsche krijgsgevangenen, nog voor raketten uit Syrie of Iran een logische plek. Wie wat zegt is dus speculatie.

Misschien past Rusland zijn argumenten meer aan voor het Russische en niet-Westerse publiek en de Oekrainers juist weer wel voor het Westen (als hun grote sponsor) en vallen daarom die argumenten bij jou beter.
The End Times are wild
pi_212153017
quote:
2s.gif Op woensdag 24 januari 2024 10:55 schreef ExTec het volgende:
Uh huh.

[ twitter ]
Sowieso waarom zou je krijgsgevangenen vervoeren met dure vliegtuigen?
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_212153038
quote:
0s.gif Op woensdag 24 januari 2024 14:14 schreef LXIV het volgende:
In dit specifieke geval lees ik van beide zijden geen valide argumenten. Als ik kijk naar de plek waar het vliegtuig is neergestort lijkt mij dit noch voor Oekrainsche krijgsgevangenen, nog voor raketten uit Syrie of Iran een logische plek. Wie wat zegt is dus speculatie.

Het vliegtuig was net terug uit iran. Dat valt tenminste in openbare bronnen te bevestigen, ipv: 'mijn partij zegt het'.
pi_212153045
quote:
7s.gif Op woensdag 24 januari 2024 14:05 schreef ExTec het volgende:

[..]
Het probleem ligt hier aan de kant van de propagandist, niet aan de kant van de ontvanger.

In geraffineerde propaganda trappen is 1 ding, gewoon amper moeite doen, omdat je er van uit gaat dat 'je fans' schijten waar ze staan, is heel wat anders.
Het probleem ligt bij de ontvanger. Zelfs al zou Oekrane ervan overtuigd zijn dat er raketten in het vliegtuig lagen, kan men het gewoon mis hebben.

Wil je die hele oorlog een beetje realistisch volgen dan ben je op elk onbevestigd nieuws kritisch.
Elk Russisch nieuwsbericht, dat niet bevalt, zien als propaganda en elk bevallend Oekraens nieuwsbericht maar voor waar aannemen is net zo fout als een Rus die het andersom bekijkt.
  woensdag 24 januari 2024 @ 14:21:35 #219
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_212153055
quote:
7s.gif Op woensdag 24 januari 2024 14:19 schreef ExTec het volgende:

[..]
Het vliegtuig was net terug uit iran. Dat valt tenminste in openbare bronnen te bevestigen, ipv: 'mijn partij zegt het'.
Ok. Als dat vaststaat lijkt met me inderdaad niet waarschijnlijk dat er krijgsgevangenen in gezeten hebben.
The End Times are wild
pi_212153057
quote:
0s.gif Op woensdag 24 januari 2024 14:20 schreef Nebelwerfer het volgende:
Het probleem ligt bij de ontvanger.
Wat dat betreft ligt het er maar aan waar je persoonlijk aanstoot aan neemt.
pi_212153073
quote:

[..]
Niet helemaal. Rusland heeft een trackrecord van constant liegen. Oekrane heeft een trackrecord van een redelijke betrouwbaarheid.
pi_212153095
quote:
0s.gif Op woensdag 24 januari 2024 14:21 schreef LXIV het volgende:

[..]
Ok. Als dat vaststaat lijkt met me inderdaad niet waarschijnlijk dat er krijgsgevangenen in gezeten hebben.
Krijgsgevangenen worden overweldigend in bezet gebied gevangen gehouden. Er wordt geschemd met: ze waren bedoeld voor een uitwisseling. Maar het vliegtuig vloog vanaf belgorod noord-oostenlijk rus in. Uitwisselingen vinden meestal plaats op de grens van bezette gebieden, niet in siberie, ofzo. Vrijgelaten PoWs geven aan alleen maar via bussen vervoerd te zijn tijdens gevangenschap.

Of er raketten ingezeten hebben? Geen idee. Who cares.
pi_212153121
quote:
0s.gif Op woensdag 24 januari 2024 14:24 schreef Anton91 het volgende:

Russia included a name of a prisoner of war that was already exchanged on 03-01-2024.

Werkelijk?

Dit is precies wat ik bedoel: ze doen maar wat.
pi_212153143
quote:
7s.gif Op woensdag 24 januari 2024 14:21 schreef ExTec het volgende:

[..]
Wat dat betreft ligt het er maar aan waar je persoonlijk aanstoot aan neemt.
Ik persoonlijk heb het liefst gewoon nieuwsberichten die enigszins geverifieerd zijn.

Ik kan me nog een raket op pools grondgebied herinneren. Oekrane was heel snel heel duidelijk dat die raket niet van hun was. Bleken zaken achteraf toch net even anders te liggen.

Kan gebeuren, maar als nieuwsvolger is het verstandig geen conclusies te trekken tot er meer duidelijk is.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')