abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_212153071
quote:
0s.gif Op woensdag 24 januari 2024 14:13 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Mits de PVV stemmer weet wat de PVV wilde, natuurlijk. Dat vind ik een grote gok.
Ik denk dat de gemiddelde pvv stemmer zelf niet eens weet wat ze willen behalve minder buitenlanders dan.
pi_212153087
quote:
0s.gif Op woensdag 24 januari 2024 14:22 schreef ipa84 het volgende:

[..]
Ik denk dat de gemiddelde pvv stemmer zelf niet eens weet wat ze willen behalve minder buitenlanders dan.
Er word mij constant vertelt dat dit niet zo is en dat je PVV stemmers zo niet mag betitelen.
pi_212153089
quote:
0s.gif Op woensdag 24 januari 2024 14:10 schreef ipa84 het volgende:

[..]
Had je wat anders verwacht dan? Bedoel aan de zijkant roepen dat alles kut is, is makkelijker dan aan de knoppen zitten. Mocht er ooit iets van een regeerakkoord komen zullen ook heel wat pvv stemmers teleurgesteld zijn.
Nee, het is precies wat ik had verwacht :T
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_212153122
Niet onverwachts, maar dat andere partijen hier zo boos over zijn is ook wel een groot toneelstuk natuurlijk. Die weten ook best dat je niet tijdens onderhandelingen miljoenen weg gaat geven per motie met andere partijen. Den Haag weer op zijn lelijkst, wat mij betreft. En de pers gaat er in mee.

Niet dat ik verwacht dat ze in het regeerakkoord wel wat doen, maar laten we dat in elk geval afwachten en een partij niet afrekenen op wat elke partij zou doen. Met name dat CU en D66 zo verontwaardigd doen is één groot toneelstuk.

Vooral ook omdat dit zelfs in oktober nog geregeld kan worden, dat maakt geen verschil met nu.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
pi_212153182
quote:
1s.gif Op woensdag 24 januari 2024 14:28 schreef Hanca het volgende:
Niet onverwachts, maar dat andere partijen hier zo boos over zijn is ook wel een groot toneelstuk natuurlijk. Die weten ook best dat je niet tijdens onderhandelingen miljoenen weg gaat geven per motie met andere partijen. Den Haag weer op zijn lelijkst, wat mij betreft. En de pers gaat er in mee.

Niet dat ik verwacht dat ze in het regeerakkoord wel wat doen, maar laten we dat in elk geval afwachten en een partij niet afrekenen op wat elke partij zou doen. Met name dat CU en D66 zo verontwaardigd doen is één groot toneelstuk.

Vooral ook omdat dit zelfs in oktober nog geregeld kan worden, dat maakt geen verschil met nu.
Het leuke eraan is dat het juist de PVV is nu. Het hele bestaan van die partij is een langjarig toneelstuk.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_212153197
quote:

Ja, en het overkomt D66 ook wel eens, gewoon bekend politiek toneel (tweede deel van het filmpje):

[ Bericht 0% gewijzigd door Kowloon op 24-01-2024 14:43:24 (Verduidelijking tekst) ]
pi_212153200
quote:
0s.gif Op woensdag 24 januari 2024 14:24 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Er word mij constant vertelt dat dit niet zo is en dat je PVV stemmers zo niet mag betitelen.
Tja volgens mij komt er tot nu toe uit elk kiezersonderzoek dat het grootste gedeelte van de pvv stemmer vanwege migratie op hun heeft gestemd. Ook had ik ergens gelezen dat na de verkiezingen de meeste gebruikte zoekterm op google was ''verkiezingsprogramma van de PVV''. Dus waarom je dat niet mag benoemen is mij een raadsel.
  woensdag 24 januari 2024 @ 14:37:19 #183
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_212153205
Helemaal prima dat ze dat doen. Je moet de PVV met eigen wapens pakken.
pi_212153220
quote:
0s.gif Op woensdag 24 januari 2024 14:34 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]
Het leuke eraan is dat het juist de PVV is nu. Het hele bestaan van die partij is een langjarig toneelstuk.
Dat kan zijn, maar ik hou niet zo van toneelstukken in de politiek. En vooral ook niet van het feit dat kranten en andere nieuwssites er blindelings in mee gaan, in plaats van het te duiden. Zeer slecht voor de geloofwaardigheid van de politiek, zulke verschrikkelijk neppe verontwaardiging.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
pi_212153227
quote:
0s.gif Op woensdag 24 januari 2024 14:39 schreef Hanca het volgende:

[..]
Dat kan zijn, maar ik hou niet zo van toneelstukken in de politiek. En vooral ook niet van het feit dat kranten en andere nieuwssites er blindelings in mee gaan, in plaats van het te duiden. Zeer slecht voor de geloofwaardigheid van de politiek, zulke verschrikkelijk neppe verontwaardiging.
Hm, ja, maar hier valt niet veel te duiden, lijkt mij. PVV programma is duidelijk hierover en ook de uitlatingen van PVV politici over dit onderwerp zijn duidelijk geweest.
  woensdag 24 januari 2024 @ 14:42:57 #186
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_212153248
quote:

Tuurlijk, maar als je in de verkiezingscampagne keihard loopt te krijsen dat het zo schandalig is dat Timmermans niet meteen het eigen risico naar nu wil omdat het "o zo urgent, kan echt niet langer wachten", dan moet je nu ook doorpakken, anders ben je geen knip voor de neus waard.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
  Moderator woensdag 24 januari 2024 @ 14:43:17 #187
236264 crew  capricia
pi_212153252
quote:
0s.gif Op woensdag 24 januari 2024 14:37 schreef Hexagon het volgende:
Helemaal prima dat ze dat doen. Je moet de PVV met eigen wapens pakken.
Juist.
Ik kan me nog een verkiezingsdebat herinneren waar Timmermans hard aangepakt werd door Wilders op dit punt.
En nu levert Wilders zelf niet.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_212153260
quote:
0s.gif Op woensdag 24 januari 2024 14:40 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Hm, ja, maar hier valt niet veel te duiden, lijkt mij. PVV programma is duidelijk hierover en ook de uitlatingen van PVV politici over dit onderwerp zijn duidelijk geweest.
Je kunt prima, wat mij betreft moet je zelfs, duiden dat altijd tijdens onderhandelingen zulke moties worden geprobeerd en dat onderhandelende partijen altijd tegen stemmen om de onderhandelingen niet te frustreren. Dat als de 4 onderhandelende partijen nu gaan cherrypicken, de handelingen per direct afgelopen zijn. En dat CU en D66 bij Rutte III en IV en PvdA bij Rutte II zo ook meermaals tegen hun programma in stemden.
  woensdag 24 januari 2024 @ 14:45:01 #189
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_212153268
quote:
0s.gif Op woensdag 24 januari 2024 14:43 schreef Hanca het volgende:

[..]
Je kunt prima, wat mij betreft moet je zelfs, duiden dat altijd tijdens onderhandelingen zulke moties worden geprobeerd en dat onderhandelende partijen altijd tegen stemmen om de onderhandelingen niet te frustreren. Dat als de 4 onderhandelende partijen nu gaan cherrypicken, de handelingen per direct afgelopen zijn. En dat CU en D66 bij Rutte III en IV en PvdA bij Rutte II zo ook meermaals tegen hun programma in stemden.
Het gaat niet zozeer om het programma maar om het gekrijs.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_212153273
quote:
0s.gif Op woensdag 24 januari 2024 14:43 schreef Hanca het volgende:

[..]
Eh ja, dat is een prima argument bij partijen als de VVD, D66 en PvdA/GL maar dat is dus niet waarom men op de PVV stemde.
De PVV komt nu over als geen haar beter, en terecht, dan de partijen die de kiezer afwees omdat het allemaal zo kut is.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 24-01-2024 14:45:58 ]
pi_212153293
quote:
0s.gif Op woensdag 24 januari 2024 14:45 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Eh ja, dat is een prima argument bij partijen als de VVD, D66 en PvdA/GL maar dat is dus niet waarom men op de PVV stemde.
De PVV komt nu over als geen haar beter, en terecht, dan de partijen die de kiezer afwees omdat het allemaal zo kut is.
En D66 en CU komen over als geen haar beter dan de PVV. Bedenk dat dan ook en geef dat dan ook toe. Ik had van hen beter verwacht, van de SP verwacht je dit. Blijkbaar interesseert de geloofwaardigheid van de politiek ze geen zier.
  woensdag 24 januari 2024 @ 14:52:02 #192
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_212153323
quote:
0s.gif Op woensdag 24 januari 2024 14:36 schreef ipa84 het volgende:

[..]
Tja volgens mij komt er tot nu toe uit elk kiezersonderzoek dat het grootste gedeelte van de pvv stemmer vanwege migratie op hun heeft gestemd. Ook had ik ergens gelezen dat na de verkiezingen de meeste gebruikte zoekterm op google was ''verkiezingsprogramma van de PVV''. Dus waarom je dat niet mag benoemen is mij een raadsel.
Oh dat is een verstikkende deken van nieuwe politieke correctheid die de PVV samen met enkele rancuneuze linkserds over alles heen trekt.

De PVV kiezer is super zielig en kan er niets aan doen dat die op de PVV. En wie er ook maar wat van zegt die negeert hun kreet om hulp want ze kunnen niet anders.

Vroeger was je gewoon een hufter als je extreem rechts steunde. Dat zou in ere hersteld moeten worden.
pi_212153326
quote:
0s.gif Op woensdag 24 januari 2024 07:35 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Nu ga je te ver goede vriend, je mag van alles van mij vinden. Maar ook maar de suggestie wekken dat ik een massamoord zou willen plegen is ronduit walgelijk.
Dit zeg ik niet.
  woensdag 24 januari 2024 @ 14:52:38 #194
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_212153330
quote:
1s.gif Op woensdag 24 januari 2024 14:48 schreef Hanca het volgende:

[..]
En D66 en CU komen over als geen haar beter dan de PVV. Bedenk dat dan ook en geef dat dan ook toe. Ik had van hen beter verwacht, van de SP verwacht je dit. Blijkbaar interesseert de geloofwaardigheid van de politiek ze geen zier.
Zie het fragment dat ik postte. Wilders maakt Timmermans af omdat hij niet meteen het eigen risico wil afschaffen, dat is totaal iets anders dan iets in je programma hebben staan en daar later een compromis over moeten sluiten.
Gister schreef nostra nog dit:

quote:
1s.gif Op dinsdag 23 januari 2024 18:59 schreef nostra het volgende:

[..]
Frame die thema's dan beter als links. Dat deed Frans niet en dat is waarom Frans niet zo succesvol was als beoogd. Het is niet dat Nederland uit een leger fascisten bestaat, wel uit een grote groep die haar onvrede niet kwijt kan.
Zulke moties zijn de enige manier om de niet zo slimme, ontevreden kiezer te laten zien wat een ongelofelijke charlatan Wilders is. Met een oprecht, redelijk en genuanceerd verhaal gaat dat gewoon niet lukken.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_212153446
quote:
14s.gif Op dinsdag 23 januari 2024 23:18 schreef aTypisch het volgende:

[..]
Ik heb het niet over verdedigen, jij hebt het wel over aanvallen en daarmee speel je ze in de kaart.

Veel plezier ermee maar weer, lekker jezelf en anderen bang maken voor een groep mensen dat echt helemaal niets in de melk te brokkelen heeft in Nederland.

Genoeg is genoeggenot _O-

Mjah, dat argument valt bij de pedopartij ook te maken.
"Pools are perfect for holding water"
pi_212153455
quote:
0s.gif Op woensdag 24 januari 2024 14:52 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Zie het fragment dat ik postte. Wilders maakt Timmermans af omdat hij niet meteen het eigen risico wil afschaffen, dat is totaal iets anders dan iets in je programma hebben staan en daar later een compromis over moeten sluiten.
Gister schreef nostra nog dit:
[..]
Zulke moties zijn de enige manier om de niet zo slimme, ontevreden kiezer te laten zien wat een ongelofelijke charlatan Wilders is. Met een oprecht, redelijk en genuanceerd verhaal gaat dat gewoon niet lukken.
Maar toch vind ik dit niet de manier. Dwing ze de belofte af dat ze het 100% zeker regelen via de onderhandelingen (alhoewel, D66 wil niet eens dat het eigen risico wordt afgeschaft), maar verlaag je niet tot het niveau Agema en Wilders. Hoe moet iemand op die manier de CU, D66 en PvdA serieus nemen? Of de hele politiek in Den Haag?
pi_212153488
quote:
0s.gif Op woensdag 24 januari 2024 15:04 schreef probeer het volgende:

[..]
Mjah, dat argument valt bij de pedopartij ook te maken.
De pedopartij is uiteindelijk ook niet verboden vanwege politieke activiteiten en standpunten, maar vanwege het daadwerkelijk faciliteren van pedofilie en dus het ingaan tegen de wet.
pi_212153498
quote:
0s.gif Op woensdag 24 januari 2024 14:24 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Misschien zijn die extra stemmers ook vooral vriendinnen/vrouwen die blind het stemadvies van hun partner volgen. Een beetje zoals bij jou dus.
quote:
0s.gif Op woensdag 24 januari 2024 14:45 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Goh. PVV is ook een politieke partij en is daarmee per definitie kut.

Goed zo
  woensdag 24 januari 2024 @ 15:11:59 #199
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_212153505
quote:
1s.gif Op woensdag 24 januari 2024 15:05 schreef Hanca het volgende:

[..]
Maar toch vind ik dit niet de manier. Dwing ze de belofte af dat ze het 100% zeker regelen via de onderhandelingen (alhoewel, D66 wil niet eens dat het eigen risico wordt afgeschaft), maar verlaag je niet tot het niveau Agema en Wilders. Hoe moet iemand op die manier de CU, D66 en PvdA serieus nemen? Of de hele politiek in Den Haag?
Zo kom je nooit aan de macht en dit is misschien wel het punt waarop de PVV de verkiezingen won (en PvdA daalde). Je kunt nog zulke goeddoordachte en goedbedoelde plannen hebben maar als degene naast je gratis bier belooft , het vervolgens niet levert en daar nooit direct mee geconfronteerd wordt ga je daar nooit van winnen. Wilders weet namelijk andersom wel allerlei mooie smoezen te verzinnen waarom het mislukken van zijn kabinetsperiode aan links (en D66) te wijten is, dat valt nu al te voorspellen.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_212153524
quote:
0s.gif Op woensdag 24 januari 2024 15:11 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Zo kom je nooit aan de macht. Je kunt nog zulke goeddoordachte en goedbedoelde plannen hebben maar als degene naast je gratis bier belooft , het vervolgens niet levert en daar nooit direct mee geconfronteerd wordt ga je daar nooit van winnen. Wilders weet namelijk andersom wel allerlei mooie smoezen te verzinnen waarom het mislukken van zijn kabinetsperiode aan links (en D66) te wijten is, dat valt nu al te voorspellen.
Dan reken je ze af na de onderhandelingen, niet tijdens de onderhandelingen. Sorry, maar de democratie is me te dierbaar om het af te breken om de PVV slecht te laten lijken.

Je kunt en moet ze dus confronteren, maar niet op dit moment. Dit is pure, cynische hypocrisie en dan ben je dus letterlijk geen haar beter dan Wilders zelf.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')