Geert gaat helemaal niet af.quote:Op donderdag 25 januari 2024 16:01 schreef Niels0Kurovski het volgende:
Wat zou Geert Wilders kunnen doen? NPO3 weg en dat is het dan? Hij is af aan het gaan als een gieter
Hoezo, niemand had toch verwacht dat ie meer kon dan alles onderschijten?quote:Op donderdag 25 januari 2024 16:01 schreef Niels0Kurovski het volgende:
Wat zou Geert Wilders kunnen doen? NPO3 weg en dat is het dan? Hij is af aan het gaan als een gieter
Wat kun je faken om jaren WW te krijgen? Om slechts 1 jaar WW te krijgen, moet je al behoorlijk wat tijd gewerkt hebben.quote:Op donderdag 25 januari 2024 12:30 schreef Bouke-p het volgende:
[..]
Tsja, ik heb iemand in mijn omgeving die ik erg goed ken maar die de boel behoorlijk belazerd bij het UWV en nu al jaren een WW uitkering trekt terwijl ze eigenlijk prima kan werken.
Ze weet de boel goed te faken en als ze, weken van te voren, weer een oproep krijgt bereid ze zich mentaal al voor. geeft de gewenste antwoorden en whoppa, de uitkering gaat verder. vanwege het lage bedrag krijgt ze ook nog allerlei toeslagen en mag ze naar de voedselbank.
Ze wil gewoon niet werken en vind het prima zo. En blijkbaar kan dat dus ook gewoon. Ik ben wel eens mee geweest naar zo'n UWV gesprek en ook daar leek men het wel prima te vinden.
Klopt, maximum bij WW is ook gewoon 24 maanden. Het verhaal van @Bouke-p klopt dan ook van geen kant.quote:Op donderdag 25 januari 2024 16:24 schreef Gia het volgende:
[..]
Wat kun je faken om jaren WW te krijgen? Om slechts 1 jaar WW te krijgen, moet je al behoorlijk wat tijd gewerkt hebben.
Ben het op dit punt op veel vlakken met je eens, wat op zich al best bijzonder is.quote:Op donderdag 25 januari 2024 12:13 schreef Hanca het volgende:
[..]
Leuk, die papieren werkelijkheid. Heb je alleen niks aan als je als zieke die niet kan werken geen uitkering krijgt. Dan zijn we vooral een duur land. Dat kun jij onderbuik noemen, ik noem het realistisch.
Een inkomensafhankelijke uitkering maakt je natuurlijk niet volledig afhankelijk van je man: als je uit elkaar gaat, zou jouw uitkering weer omhoog gaan.quote:Op donderdag 25 januari 2024 16:29 schreef Gia het volgende:
[..]
Ben het op dit punt op veel vlakken met je eens, wat op zich al best bijzonder is.
Maar ik vind dat ook arbeidsongeschikten die bijstand hebben, een inkomensonafhankelijke uitkering zouden moeten krijgen, zodat ze niet afhankelijk worden van een eventuele toekomstige partner.
Kunnen wij rondkomen van alleen het inkomen van mijn man. Ja, dat kan. Maar dan ben ik dus helemaal afhankelijk van mijn man, wat ik niet wil. Om die reden had ik een baan en was ik verzekerd.
Die papieren werkelijkheid is niet op gebakken lucht gebaseerd. Dat er excessen zijn die gerepareerd moeten worden (UWV is overigens de eerste om dat toe te geven) en dat we niet in een 100% perfecte maatschappij leven, is wat anders dan dat we in de basis een onfatsoenlijk land zijn of ook maar dreigen daarnaar af te glijden.quote:Op donderdag 25 januari 2024 12:13 schreef Hanca het volgende:
[..]
Leuk, die papieren werkelijkheid. Heb je alleen niks aan als je als zieke die niet kan werken geen uitkering krijgt. Dan zijn we vooral een duur land. Dat kun jij onderbuik noemen, ik noem het realistisch.
In de WW blijven is echt lachwekkend makkelijk, ik werd er bijna in gepusht om nog wat aanvullends te krijgen toen ik ging zzp'en. Redelijk bizar.quote:Op donderdag 25 januari 2024 16:24 schreef Gia het volgende:
Wat kun je faken om jaren WW te krijgen? Om slechts 1 jaar WW te krijgen, moet je al behoorlijk wat tijd gewerkt hebben.
Nogmaals: de WW is maximaal 2 jaar en dan moet je echt al enorm lang hebben gewerkt. Per jaar gewerkt krijg je de eerste 10 jaar 1 maand WW, daarna nog maar 0,5 maand. Om 24 maanden WW te krijgen, moet je dus 38 jaar hebben gewerkt. Het is dus niet 'lachwekkend makkelijk', je bent sterker nog vaak belachelijk snel uit de WW naar de bijstand.quote:Op donderdag 25 januari 2024 16:56 schreef nostra het volgende:
[..]
In de WW blijven is echt lachwekkend makkelijk, ik werd er bijna in gepusht om nog wat aanvullends te krijgen toen ik ging zzp'en. Redelijk bizar.
Ik had het dan ook niet over jaren in de WW zitten, maar er for the time being in blijven is vrij simpel en er zijn meer dan genoeg ondersteuningstrajecten om er uit te komen. Wil je sjoemelen kan dat makkelijk, maar voor even en je hebt alleen jezelf ermee. Er niet in gaan, zoals ik eerst wilde, overigens ook.quote:Op donderdag 25 januari 2024 17:17 schreef Hanca het volgende:
[..]
Nogmaals: de WW is maximaal 2 jaar en dan moet je echt al enorm lang hebben gewerkt. Per jaar gewerkt krijg je de eerste 10 jaar 1 maand WW, daarna nog maar 0,5 maand. Om 24 maanden WW te krijgen, moet je dus 38 jaar hebben gewerkt. Het is dus niet 'lachwekkend makkelijk', je bent sterker nog vaak belachelijk snel uit de WW naar de bijstand.
Edit: alles van voor 2016 telt blijkbaar wel 1 maand per jaar gewerkt, maar dan nog moet je 27 jaar hebben gewerkt voor 2 jaar WW.
Nee, dat is echt onzin. Het fundamentele vraagstuk in de politiek is maatschappelijk van aard, niet financieel. Hoe dient de maatschappij te worden vormgegeven? Dat is de vraag.quote:Op donderdag 25 januari 2024 11:24 schreef phpmystyle het volgende:
Uitgangspunt is altijd betaalbaarheid: geldt van zorg tot aan wegenbouw.
Ww is ook wel wat anders he. Heb je zelf voor betaald en ga je vanzelf uit. Ken zoveel mensen die er in zitten maar best kunnen werken maar dit gebruiken als overbrugging voor eigen bedrijf, vakantie, of inkomen na ontslag. Ach, lekker boeiend ook.quote:Op donderdag 25 januari 2024 17:44 schreef nostra het volgende:
[..]
Ik had het dan ook niet over jaren in de WW zitten, maar er for the time being in blijven is vrij simpel en er zijn meer dan genoeg ondersteuningstrajecten om er uit te komen. Wil je sjoemelen kan dat makkelijk, maar voor even en je hebt alleen jezelf ermee. Er niet in gaan, zoals ik eerst wilde, overigens ook.
Echt onzin nog wel. Ok.quote:Op donderdag 25 januari 2024 18:11 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Nee, dat is echt onzin. Het fundamentele vraagstuk in de politiek is maatschappelijk van aard, niet financieel. Hoe dient de maatschappij te worden vormgegeven? Dat is de vraag.
Maatschappelijk gezien vinden we het in Nederland belangrijk om de lasten van ziekte niet volledig bij het individu neer te leggen. Maatschappelijk gezien vinden we het in Nederland belangrijk dat ieder kind een opleiding kan volgen ongeacht de sociaal-economische achtergrond ervan. Maatschappelijk gezien vind we het in Nederland belangrijk om bedrijven en bedrijvigheid te faciliteren en te ordenen door infrastructuur aan te leggen. Dat is hoe verdeling tussen publieke kwesties en private kwesties tot stand komt.
Ik tussen projecten meestal omdat die nooit naadloos op elkaar aansluiten. Werkt prima zo en ik werk graag. Ik zie het als verzekeringswerk.quote:Op donderdag 25 januari 2024 18:33 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ww is ook wel wat anders he. Heb je zelf voor betaald en ga je vanzelf uit. Ken zoveel mensen die er in zitten maar best kunnen werken maar dit gebruiken als overbrugging voor eigen bedrijf, vakantie, of inkomen na ontslag. Ach, lekker boeiend ook.
Mensen die ziek zijn moet en WIA krijgen moet je elk jaar uit de pot algemene middelen betalen, elk jaar weer. Want die zullen nooit meer de arbeidsmarkt opgaan.
WW is vooral anders omdat die mensen wel kunnen werken, dan heeft druk zetten om werk te zoeken zin. Op mensen die in de WIA zitten druk zetten heeft geen zin, daar worden ze hooguit zieker van.quote:Op donderdag 25 januari 2024 18:33 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ww is ook wel wat anders he. Heb je zelf voor betaald en ga je vanzelf uit. Ken zoveel mensen die er in zitten maar best kunnen werken maar dit gebruiken als overbrugging voor eigen bedrijf, vakantie, of inkomen na ontslag. Ach, lekker boeiend ook.
Mensen die ziek zijn moet en WIA krijgen moet je elk jaar uit de pot algemene middelen betalen, elk jaar weer. Want die zullen nooit meer de arbeidsmarkt opgaan.
Je kunt de ww inderdaad niet opzeggen als je niet genoeg verdient. Maar tegelijk kun je ook niet aanspraak maken op meer WW dan je recht op hebt vanaf de start.quote:Op donderdag 25 januari 2024 16:56 schreef nostra het volgende:
[..]
In de WW blijven is echt lachwekkend makkelijk, ik werd er bijna in gepusht om nog wat aanvullends te krijgen toen ik ging zzp'en. Redelijk bizar.
Ja, lijkt mij ook de juiste benadering. WW is ook niet perse een schande.quote:Op donderdag 25 januari 2024 18:39 schreef Niels0Kurovski het volgende:
[..]
Ik tussen projecten meestal omdat die nooit naadloos op elkaar aansluiten. Werkt prima zo en ik werk graag. Ik zie het als verzekeringswerk.
WW is iets waar je zelf voor betaalt, en zoals je al opsomde behoorlijk limitatief.quote:Op donderdag 25 januari 2024 18:42 schreef Hanca het volgende:
[..]
WW is vooral anders omdat die mensen wel kunnen werken, dan heeft druk zetten om werk te zoeken zin. Op mensen die in de WIA zitten druk zetten heeft geen zin, daar worden ze hooguit zieker van.
Het is geen ww meer, sorry. Ze is vanuit een baan de ww ingegaan, ziek geworden in die (ww)periode en krijgt inmiddels al 9jaar een uitkering.quote:Op donderdag 25 januari 2024 16:27 schreef Hanca het volgende:
[..]
Klopt, maximum bij WW is ook gewoon 24 maanden. Het verhaal van @:Bouke-p klopt dan ook van geen kant.
Voor zover ik weet krijg je ook geen oproep, maar maak je gewoon steeds een afspraak.
Oh dus het gaat enkel om geluiden die jij niet leuk vind de mond te snoeren?quote:Op donderdag 25 januari 2024 16:20 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Geert gaat helemaal niet af.
Ik ben dik tevreden als er een centrum-rechts kabinet komt met een flink conservatieve agenda. Minder plaats voor progressief denken en links-liberalisme op de tv lijkt mij een goed idee en sluit aan bij waar de maatschappij heen gaat.
Ach, ik heb er principieel iets op tegen om, zeg, een ton op de bank te hebben en dan mijn hand op te moeten houden bij vadertje staat, om vervolgens als een klein kind mijn sollicitatiebrieven te moeten opsturen en een cursus te volgen hoe ik me moet gedragen bij een gesprek. Maar goed, het is geen hop-on hop-off bus.quote:Op donderdag 25 januari 2024 18:33 schreef phpmystyle het volgende:
Ww is ook wel wat anders he. Heb je zelf voor betaald en ga je vanzelf uit. Ken zoveel mensen die er in zitten maar best kunnen werken maar dit gebruiken als overbrugging voor eigen bedrijf, vakantie, of inkomen na ontslag.
Ik heb om die reden nooit een WW uitkering aangevraagd ondanks dat ik er recht op had.quote:Op donderdag 25 januari 2024 19:16 schreef nostra het volgende:
[..]
Ach, ik heb er principieel iets op tegen om, zeg, een ton op de bank te hebben en dan mijn hand op te moeten houden bij vadertje staat, om vervolgens als een klein kind mijn sollicitatiebrieven te moeten opsturen en een cursus te volgen hoe ik me moet gedragen bij een gesprek. Maar goed, het is geen hop-on hop-off bus.
Een samenleving is geen a la carte nee. Je doet gewoon mee met alles, in wat je betaalt en wat je ontvangt. Dus ik had daar ook geen bezwaar tegen gehad.quote:Op donderdag 25 januari 2024 19:16 schreef nostra het volgende:
[..]
Ach, ik heb er principieel iets op tegen om, zeg, een ton op de bank te hebben en dan mijn hand op te moeten houden bij vadertje staat, om vervolgens als een klein kind mijn sollicitatiebrieven te moeten opsturen en een cursus te volgen hoe ik me moet gedragen bij een gesprek. Maar goed, het is geen hop-on hop-off bus.
Dief van je eigen portemonnee.quote:Op donderdag 25 januari 2024 19:53 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ik heb om die reden nooit een WW uitkering aangevraagd ondanks dat ik er recht op had.
Een herijking van de behoefte en programmering van de NPO naar de laatste inzichten van het maatschappelijk discours betitelen als iemand de mond snoeren gaat nogal wat ver hé.quote:Op donderdag 25 januari 2024 19:07 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Oh dus het gaat enkel om geluiden die jij niet leuk vind de mond te snoeren?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |