Je kunt als burger dus beter een wolf nemen.quote:,,Als honden met meer dan drie zijn, dan zie je dat ze aan roedelvorming doen en gaan ze als een roedel af op bijvoorbeeld hertjes of een dassenburcht.”
Hondenuitlaatservice met 13 honden kun je niet vergelijken met extra forenzenquote:Op zondag 21 januari 2024 09:48 schreef Farenji het volgende:
Als het druk wordt op de snelweg gaat men meteen extra snelwegen bouwen. Maar in de natuur wordt het ook steeds drukker en daar is steeds minder van omdat die allemaal moet wijken voor snelweg.
Wat is dit nou weerquote:Ook het populaire therapeutische, groepsgewijze ‘bosbaden’ zorgen voor te veel druk op de natuur.
quote:Ga je neus achterna naar iets wat bloemig of aards of gewoon interessant ruikt. Laat je leiden door je ogen naar iets wat je aandacht trekt. Haal diep adem en ‘proef’ de frisse lucht. Luister naar het geluid van de vogels, van de ritselende bladeren. Voel de zon (of wind of regen) op je huid en je haren. Leg je hand op een boom om de structuur te voelen, laat het water van een beekje tussen je vingers stromen, aai wat mos. En neem vooral de tijd.
Gebruik ook je zesde zintuig: je gevoel. Observeer wat het bosbaden met je doet. Ga desnoods een tijdje languit op de grond liggen, op een zachte en droge plek. Of doe je schoenen uit en voel hoe je voeten contact maken met de aarde. In Japan neem je als afsluiting waarschijnlijk een echt bad in de natuur, in een van de duizenden warmwaterbronnen (de onsen) die het land rijk is. In ons eigen land vind je met een beetje geluk een recreatieplas of bosmeertje waarin je een duik kunt nemen. Maar onthoud vooral: niks moet, doe waar je zin in hebt. Laat maar waaien dus, en dan letterlijk.
Voor slechts 132,50 ervaart u een privé sessie van 45 minuten bosbaden met optie tot verlenging van slechts 59 euro per 25 minutenquote:Op zondag 21 januari 2024 10:29 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Wat is dit nou weer
[..]
Natuurmonumenten: https://www.rtvoost.nl/ni(...)ls-in-natuurgebiedenquote:Op zondag 21 januari 2024 10:38 schreef Hexagon het volgende:
Is het nou natuurmonumenten of staatsbosbeheer? Het artikel heeft het eerst over de ene en dan ineens over de andere.
Terecht. Vuilakkerij in het bos moet afgelopen zijn. En indien wel, eerst mij bellen hmmmmpfffquote:Op zondag 21 januari 2024 10:32 schreef Het_Bokje het volgende:
toestemming voor een fotoshoot in t bos?x miljoenmiljard
Daar zal wel weer digitaal infrastructuurtje voor moeten worden opgetuigd. (inloggen met DigID, QR-code krijgen, Boswachters met een scan-App op hun telefoon voor controle)
CapGemeni / Centric juichen dit wel weer toe natuurlijk.![]()
WTF
wat vind @:de_boswachter hier van?
Hoezo?quote:Op zondag 21 januari 2024 10:41 schreef Hexagon het volgende:
Maar verder geen onterechte maatregelen. Mensenmassa's zijn nu eenmaal onzindelijk.
Met die redenering kan een belasting betalende pedofiel ook het recht claimen om kinderen te bepotelen. Hij heeft er immers gewoon voor betaald want die kinderen krijgen allerlei voorzieningen van de staat.quote:Op zondag 21 januari 2024 11:01 schreef BiftekiMetFeta het volgende:
[..]
Hoezo?
Iedere Nederlander betaalt onvrijwillig 3 euro en 20 cent (2021) per jaar aan subsidie aan natuurmonumenten, voor dat geld mag ik toch wel gewoon staan en gaan waar ik wil, moet ik toch zelf weten als ik mijn 7 jachthonden het bos in stuur op konijnenjacht, daar betaal ik gewoon voor
Welke natuur? Die aangeharkte stadsparken?quote:Op zondag 21 januari 2024 09:44 schreef Bargehassus het volgende:
Ik vind het terecht. We hebben al zo weinig natuur in Nederland, laten we zuinig zijn op wat we nog hebben.
Bos en hei.
Ja moeten ze stoppen met die huizen bouwen eh.quote:Op zondag 21 januari 2024 09:44 schreef Bargehassus het volgende:
Ik vind het terecht. We hebben al zo weinig natuur in Nederland, laten we zuinig zijn op wat we nog hebben.
Bos en hei.
Dat is juist het probleem, de mensen, er zijn steeds meer mensen die overlast veroorzaken in gebieden waar het juist rustig moet zijn voor de dieren.quote:Op zondag 21 januari 2024 11:22 schreef Red_85 het volgende:
Wat een onzin.
Totale doorgeslagenheid infecteert steeds meer idioten.
Ja, helemaal mee eens. Er zijn mensen die echt geen respect meer kunnen opbrengen voor de natuur en het als een soort pretpark zien voor zichzelf in plaats van de aanwezige flora en fauna.quote:Op zondag 21 januari 2024 11:22 schreef Red_85 het volgende:
Totale doorgeslagenheid infecteert steeds meer idioten.
quote:Op zondag 21 januari 2024 11:30 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Ja, helemaal mee eens. Er zijn mensen die echt geen respect meer kunnen opbrengen voor de natuur en het als een soort pretpark zien voor zichzelf in plaats van de aanwezige flora en fauna.
En door dat soort onopgevoede tokkies krijg je dit soort vervelende regels.
Dat moet je die hippies nageven. Ze weten wel hoe ze geld uit die onzin moeten slaanquote:Op zondag 21 januari 2024 10:36 schreef SnodeSnuiter het volgende:
[..]
Voor slechts 132,50 ervaart u een privé sessie van 45 minuten bosbaden met optie tot verlenging van slechts 59 euro per 25 minuten
Helaas heb je gelijk.quote:Op zondag 21 januari 2024 11:26 schreef SnodeSnuiter het volgende:
[..]
Dat is juist het probleem, de mensen, er zijn steeds meer mensen die overlast veroorzaken in gebieden waar het juist rustig moet zijn voor de dieren.
Hondenuitlaatservices die je met bosjes tegelijk tegen komt, mensen die complete ceremonies en cursussen gaan geven in de bossen , mensen die van de paden af gaan voor de ecologische experience van hun leven. Etc
De mens die zich niet aan de regels houd verpest het voor zichzelf
Doe eens normaal, dat doen ze niet voor het geld maar de holistische experience natuurlijk heus niet voor het geldquote:Op zondag 21 januari 2024 11:34 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Dat moet je die hippies nageven. Ze weten wel hoe ze geld uit die onzin moeten slaan
Dat een boswachter ze een ballistische experience geeftquote:Op zondag 21 januari 2024 11:39 schreef SnodeSnuiter het volgende:
[..]
Doe eens normaal, dat doen ze niet voor het geld maar de holistische experience natuurlijk heus niet voor het geld
Kunnen ze daar mooi eigen paarden beschilderen in tie-dye en dan een hippisch hippies concours houdenquote:Op zondag 21 januari 2024 11:43 schreef Hexagon het volgende:
Misschien moeten die hippies ook maar een vereniging oprichten om een bos te kopen dat ze helemaal plat kunnen trappen met hun sessies.
Ik heb een rustgevende steen op mijn terrein, liggen kan voor 147,95 per dertig minuten. Ervaar de rust van steen liggen in Portugal met 45 graden (de egg-perience).quote:Op zondag 21 januari 2024 10:36 schreef SnodeSnuiter het volgende:
[..]
Voor slechts 132,50 ervaart u een privé sessie van 45 minuten bosbaden met optie tot verlenging van slechts 59 euro per 25 minuten
*rijdt naar Schipholquote:Op zondag 21 januari 2024 11:57 schreef Managarm het volgende:
[..]
Ik heb een rustgevende steen op mijn terrein, liggen kan voor 147,95 per dertig minuten. Ervaar de rust van steen liggen in Portugal met 45 graden (de egg-perience).
Als ik mijn hond uitlaat zie ik ook steeds vaker plaatsen waar mensen hun vuilnis storten.quote:Op zondag 21 januari 2024 11:30 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Ja, helemaal mee eens. Er zijn mensen die echt geen respect meer kunnen opbrengen voor de natuur en het als een soort pretpark zien voor zichzelf in plaats van de aanwezige flora en fauna.
En door dat soort onopgevoede tokkies krijg je dit soort vervelende regels.
Dat is al verplicht, overal bij natuurmonumenten, behalve in de losloop gedeeltesquote:Op zondag 21 januari 2024 12:18 schreef Gia het volgende:
Honden verplicht aangelijnd. Als wij met onze, best wel grote hond, aangelijnd, in het bos wandelen, dan stoor ik me aan de loslopende keffertjes,die op die van ons afstormen. En als die dan zijn tanden laat zien, hebben wij onze 'hond niet onder controle'.
Dit is precies de redenatie van de gemiddelde overlastgever.quote:Op zondag 21 januari 2024 11:01 schreef BiftekiMetFeta het volgende:
[..]
Hoezo?
Iedere Nederlander betaalt onvrijwillig 3 euro en 20 cent (2021) per jaar aan subsidie aan natuurmonumenten, voor dat geld mag ik toch wel gewoon staan en gaan waar ik wil, moet ik toch zelf weten als ik mijn 7 jachthonden het bos in stuur op konijnenjacht, daar betaal ik gewoon voor.
Mijn hond loopt lekker los.quote:Op zondag 21 januari 2024 12:18 schreef Gia het volgende:
Honden verplicht aangelijnd. Als wij met onze, best wel grote hond, aangelijnd, in het bos wandelen, dan stoor ik me aan de loslopende keffertjes,die op die van ons afstormen. En als die dan zijn tanden laat zien, hebben wij onze 'hond niet onder controle'.
Vaak wordt er eerst een waarschuwing gegeven, wij hadden een meertje in een stuk van natuurmonumenten waar onze hond altijd zwom. Moest opeens aan de lijn, ja, dan kon ze niet meer zwemmen. De boswachter zei dat dieren die er niet thuis horen er niet los moesten lopen, maar even gevraagd wanneer ie met een schepnet de uitheemse goudvissen uit het meertje ging scheppen. Gelukkig was er een stuk verder op een nieuw meertje gegraven op gemeentegrond.quote:
Ok Torentje.quote:Op zondag 21 januari 2024 09:48 schreef Farenji het volgende:
Als het druk wordt op de snelweg gaat men meteen extra snelwegen bouwen. Maar in de natuur wordt het ook steeds drukker en daar is steeds minder van omdat die allemaal moet wijken voor snelweg.
Fijn voor jou, moet hij niet te dicht bij die van ons komen, want dan sta ik niet voor de gevolgen in.quote:
Hier hingen in het broedseizoen overal spandoeken met waarschuwingen. En dan nog zijn er mensen die hun honden gewoon lekker laten zwemmen in de vennen. Oh wat hebben die honden het leuk! Zo egoistisch!quote:Op zondag 21 januari 2024 12:22 schreef SnodeSnuiter het volgende:
[..]
Dat is al verplicht, overal bij natuurmonumenten, behalve in de losloop gedeeltes
Als ik een aangeleinde hond tegenkom, roep mijn hond bij me, en dan loopt hij verder gewoon met een boog om de andere hond heen.quote:Op zondag 21 januari 2024 15:47 schreef Gia het volgende:
[..]
Fijn voor jou, moet hij niet te dicht bij die van ons komen, want dan sta ik niet voor de gevolgen in.
Ons hondje bijt geen honden die vriendelijk zijn, maar komt een hondje keffend en grommend op hem af, dan kan ik geen garantie geven.
En dat is prima. Helaas doet niet iedereen dat. Maar wel gaan gillen als onze hond dan gaat grommen en zijn tanden laat zien. Voor een hond doet de grootte er niet toe. Als een andere hond keffend en dreigend op hem af komt, verdedigt hij zich door ook zijn tanden te laten zien. En die zijn....best groot.quote:Op zondag 21 januari 2024 15:59 schreef Zwoerd het volgende:
Als ik een aangelijnde hond tegenkom, roep mijn hond bij me, en dan loopt hij verder gewoon met een boog om de andere hond heen.
Tot hij op een dag geen zin heeft om te luisteren (het is tenslotte geen robot waar je controle over hebt), de andere eigenaar de riem uit de handen laat schieten als hun (grote) hond onverwacht explosief reageert, en die hond vervolgens in jouw hond hangt.quote:Op zondag 21 januari 2024 15:59 schreef Zwoerd het volgende:
[..]
Als ik een aangeleinde hond tegenkom, roep mijn hond bij me, en dan loopt hij verder gewoon met een boog om de andere hond heen.
Ik ga me niet druk maken om de honderdduizend dingen in het leven waar je geen controle over hebt en waar een minimale kans bestaat dat het fout gaat.quote:Op zondag 21 januari 2024 16:17 schreef K21 het volgende:
[..]
Tot hij op een dag geen zin heeft om te luisteren (het is tenslotte geen robot waar je controle over hebt), de andere eigenaar de riem uit de handen laat schieten als hun (grote) hond onverwacht explosief reageert, en die hond vervolgens in jouw hond hangt.![]()
Ik zou zelf echt geen zin hebben in dat soort gezeik, dierenartskosten etc. Maar ja, zelf weten. Het gaat goed tot het fout gaat.
Ook maximaal met 3 tegelijkertijdquote:Op zondag 21 januari 2024 17:38 schreef Duiveltja het volgende:
Terecht. Liever helemaal geen honden in het bos.:Y
Hondenhaterquote:Op zondag 21 januari 2024 17:38 schreef Duiveltja het volgende:
Terecht. Liever helemaal geen honden in het bos.:Y
Ook maximaal met 3 personen tegelijkertijd, behalve in het frikandellenbos, dat is niet van natuurmonumentenquote:
De hoge Veluwe is niet normaalquote:Op zondag 21 januari 2024 20:17 schreef ieniminimuis het volgende:
Iedereen die commentaar heeft: het is Vereniging van Natuurmonumenten. Ergo een vereniging met leden. Welke natuurgebieden in eigendom en beheer heeft. Ze mag daarom zelf de regels bepalen en hier op handhaven.
Natuurmonumenten heeft haar gebieden opengesteld binnen de regels die ze opgesteld heeft omdat ze vindt dat iedereen van natuur moet kunnen genieten en ze krijgt subsidie voor het openstellen.
Betreft regelgeving etc is Natuurmonumenten niet veel anders dan park de Hoge Veluwe (waar we het dood normaal vinden dat er een hek omheen staat en toegang geld wordt gevraagd) of een andere particuliere grondeigenaar.
Over de natuur van Staatsbosbeheer mag je klagen, over de natuur van Natuurmonumenten mag je stemmen als je lid bent.
Hier in de regio Nijmegen mogen we niet klagen, we hebben hier een enorm uitgestrekt bosgebied dat van Nijmegen naar Berg en Dal en Groesbeek helemaal doorloopt tot in Duitsland (Reichswald).quote:Op zondag 21 januari 2024 21:24 schreef LXIV het volgende:
Nederland wordt gewoon overvol. En dan krijg je dit. Die bossen zijn eigenlijk nog slechts stadsparken.
Wie wel eens in de waterleidingduinen geweest is zal dit herkennen. Groot hek er om heen. WR-code scannen en kaartje kopen. Je kunt overal zien dat er de hele tijd mensen lopen en bezig zijn. Stikt van de herten die nog tamme r zijn dan de herten in een natuurpark.
Ik vind het afschuwelijk dat Nederland compleet volgebouwd wordt met huizen, distributiecentra, snelwegen et cetera. Alles voor de economie.
En het is een keuze want er is allang geen bevolkingsgroei meer. Dit is allemaal toegestane en aangewakkerde migratie.
Mooi gebied inderdaad. Kom er regelmatig.quote:Op zondag 21 januari 2024 21:37 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Hier in de regio Nijmegen mogen we niet klagen, we hebben hier een enorm uitgestrekt bosgebied dat van Nijmegen naar Berg en Dal en Groesbeek helemaal doorloopt tot in Duitsland (Reichswald).
Ik heb daar jarenlang veel tijd in doorgebracht toen ik nog actief aan mountainbiken deed, dus ik ken dat hele gebied op mijn duimpje.
Gisteren lekker met de hond (aangelijnd) een paar uur in het besneeuwde bos gewandeld.
Op een flink stuk geen mens gezien of gehoord.
Hoorde alleen de vogels en geritsel.
De laatste keer dat ik zulke stilte buiten ervaren had, was met de eerste dagen van de eerste lockdown
Ik heb vroeger hele dagen lang met de hond op de Meinweg gewandeld, daar kwam je buiten de vakantieperiodes vaak ook urenlang geen mens tegen.quote:Op zondag 21 januari 2024 21:37 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Hier in de regio Nijmegen mogen we niet klagen, we hebben hier een enorm uitgestrekt bosgebied dat van Nijmegen naar Berg en Dal en Groesbeek helemaal doorloopt tot in Duitsland (Reichswald).
Ik heb daar jarenlang veel tijd in doorgebracht toen ik nog actief aan mountainbiken deed, dus ik ken dat hele gebied op mijn duimpje.
Gisteren lekker met de hond (aangelijnd) een paar uur in het besneeuwde bos gewandeld.
Op een flink stuk geen mens gezien of gehoord.
Hoorde alleen de vogels en geritsel.
De laatste keer dat ik zulke stilte buiten ervaren had, was met de eerste dagen van de eerste lockdown
Je moet wel oppassen daar dat je niet de verkeerde afslag pakt, anders kom je op de Meinkampf 😱 huehuequote:Op zondag 21 januari 2024 22:32 schreef spicymchaggis het volgende:
[..]
Ik heb vroeger hele dagen lang met de hond op de Meinweg gewandeld, daar kwam je buiten de vakantieperiodes vaak ook urenlang geen mens tegen.
Honden die niet aangelijnd zijn, mag wat mij betreft hard bestraft worden. Die pleuris beesten bijten vaak genoeg mensen.quote:Op zondag 21 januari 2024 21:37 schreef StateOfMind het volgende:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |