abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_212113538
Nieuwe regels in bos: maximaal drie honden uitlaten, geen as meer uitstrooien en toestemming voor fotoshoot

Met maximaal drie honden het bos in, drones zijn voortaan uit den boze, net als asverstrooiing en moet er toestemming worden gevraagd voor bijvoorbeeld een foto- of therapiesessie in het bos. Dat gaat bovendien geld kosten. Natuurmonumenten scherpt de regels voor het gebruik van natuurgebieden flink aan.

De strengere regels zijn volgens de natuurbeheerder nodig omdat het steeds drukker wordt in de natuur. Planten en dieren lijden daaronder. ,,Dan gaat het om het vertrappen van jonge plantjes of het verstoren van vogels die aan het broeden zijn. Die hebben gewoon rust nodig als ze op hun nest zitten, niet dat er een groep volwassenen of kinderen doorheen banjert", legt Naomi Persoon uit, woordvoerder bij Natuurmonumenten. ,,Als honden met meer dan drie zijn, dan zie je dat ze aan roedelvorming doen en gaan ze als een roedel af op bijvoorbeeld hertjes of een dassenburcht.”

Niet over één kam scheren
Trouwfotograaf Christiaan de Groot, oprichter van het platform Masters of Wedding Photography, snapt wel dat natuurgebieden beschermd dienen te worden. ,,Maar er moet wel een onderscheid zijn tussen een grote fotoshoot voor bijvoorbeeld een commercial of een fotograaf die met een bruidspaar en hooguit nog een assistent of familielid even het bos inloopt voor wat foto’s. Dat moet je niet over één kam scheren. Het gaat er volgens mij om dat mensen met respect met de natuur omgaan en niet zomaar overal doorheen struinen. Dat willen de meeste bruiden toch al niet met hun jurk. Wij blijven netjes op de paden.”

Of toestemming vragen, en betalen, de moeite waard zal zijn, hangt volgens De Groot af van het bruidspaar en de fotograaf. ,,Voor sommige locaties die nu worden gebruikt door bruidsparen moet je al betalen, dus dat is niet heel ongewoon. Maar betalen voor een paar foto's in de natuur, in een klein groepje, daar kan ik me niet zoveel bij voorstellen.” Betalen voor natuurrecreatie is overigens niet nieuw, zegt Natuurmonumenten. Mensen die in gebieden van de beheerder komen mountainbiken moeten al jaren een vignet kopen

Bloemen en aandenkens worden verwijderd
Wandelaars, fietsers en ruiters moeten gewoon op de aangelegde paden blijven, aldus de natuurbeheerder. Het is ongewenst dat bijvoorbeeld influencers steeds vaker zomaar de natuur ingaan voor opnames op ‘de mooiste plekjes’ en daarmee planten vertrappen en vogels laten schrikken. Ook het populaire therapeutische, groepsgewijze ‘bosbaden’ zorgen voor te veel druk op de natuur. Natuurmonumenten verbiedt ook asverstrooiing, het plaatsen van herdenkingstekens of het houden van een afscheidsceremonie in de natuur. As is slecht voor de bodem en een ceremonie kan storend zijn voor anderen. De natuurbeheerder verwijdert bloemen of aandenkens.

Vooral voor hondenuitlaatservices is de impact groot, erkent Persoon. ,,We weten dat ze er niet blij mee zijn. Maar er is ook voor hen geen uitzondering, want naast de natuurschade die groepen honden veroorzaken, krijgen we klachten van andere bezoekers dat ze er last van hebben of zo'n groep honden intimiderend vinden. We begrijpen dat de uitlaatservices tijd nodig hebben om hun bedrijfsmodel aan te passen, dus de regels zullen pas per 1 januari 2025 ingaan.” Na een gewenperiode van zes maanden gaan boswachters controleren en handhaven.

Ook voor andere activiteiten bekijkt Staatsbosbeheer het per gebied. ,,Zie het als maatwerk. Als een klein yogaclubje wekelijks komt, is dat geen probleem, is het groter dan kijkt de boswachter er wel vooraf naar.”

Bron
You have to stop the Q-tip when there's resistance!
  zondag 21 januari 2024 @ 09:41:20 #2
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits'
pi_212113552
:')
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
  zondag 21 januari 2024 @ 09:44:26 #3
311622 Bargehassus
Hoogst merkwaardig
pi_212113572
Ik vind het terecht. We hebben al zo weinig natuur in Nederland, laten we zuinig zijn op wat we nog hebben.

Bos en hei. O+
Het einde van de dag is nabij als kleine mensen lange schaduwen werpen.
  zondag 21 januari 2024 @ 09:45:16 #4
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_212113582
quote:
,,Als honden met meer dan drie zijn, dan zie je dat ze aan roedelvorming doen en gaan ze als een roedel af op bijvoorbeeld hertjes of een dassenburcht.”
Je kunt als burger dus beter een wolf nemen.

https://www.telegraaf.nl/(...)as-echt-een-slagveld
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
  Eindredactie Sport / Forummod zondag 21 januari 2024 @ 09:46:50 #5
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_212113590
Mooi, minder lui die met tig honden door het bos lopen, of met zo'n kutdrone de rust verstoren _O_
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_212113598
Drones zijn sowieso al verboden in bijna alle “natuur” in nederland
pi_212113603
Als het druk wordt op de snelweg gaat men meteen extra snelwegen bouwen. Maar in de natuur wordt het ook steeds drukker en daar is steeds minder van omdat die allemaal moet wijken voor snelweg.
pi_212113623
Bepaal ik zelf wel.
  zondag 21 januari 2024 @ 10:23:50 #9
222754 Dagoduck
Karel (2003-2022)
pi_212114019
Misleidende TT. Niet alle bossen zijn van Natuurmonumenten.
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
pi_212114023
quote:
0s.gif Op zondag 21 januari 2024 09:48 schreef Farenji het volgende:
Als het druk wordt op de snelweg gaat men meteen extra snelwegen bouwen. Maar in de natuur wordt het ook steeds drukker en daar is steeds minder van omdat die allemaal moet wijken voor snelweg.
Hondenuitlaatservice met 13 honden kun je niet vergelijken met extra forenzen

Vroeger kwam ik tijdens het uitlaten bij uitzondering een uitlaatservice tegen, tegenwoordig op een rondje van een half uur minimaal 3 van die rust verstorende groepen
pi_212114106
quote:
Ook het populaire therapeutische, groepsgewijze ‘bosbaden’ zorgen voor te veel druk op de natuur.
Wat is dit nou weer :')

quote:
Ga je neus achterna naar iets wat bloemig of aards of gewoon interessant ruikt. Laat je leiden door je ogen naar iets wat je aandacht trekt. Haal diep adem en ‘proef’ de frisse lucht. Luister naar het geluid van de vogels, van de ritselende bladeren. Voel de zon (of wind of regen) op je huid en je haren. Leg je hand op een boom om de structuur te voelen, laat het water van een beekje tussen je vingers stromen, aai wat mos. En neem vooral de tijd.

Gebruik ook je zesde zintuig: je gevoel. Observeer wat het bosbaden met je doet. Ga desnoods een tijdje languit op de grond liggen, op een zachte en droge plek. Of doe je schoenen uit en voel hoe je voeten contact maken met de aarde. In Japan neem je als afsluiting waarschijnlijk een echt bad in de natuur, in een van de duizenden warmwaterbronnen (de onsen) die het land rijk is. In ons eigen land vind je met een beetje geluk een recreatieplas of bosmeertje waarin je een duik kunt nemen. Maar onthoud vooral: niks moet, doe waar je zin in hebt. Laat maar waaien dus, en dan letterlijk.
pi_212114160
toestemming voor een fotoshoot in t bos? :') x miljoenmiljard

Daar zal wel weer digitaal infrastructuurtje voor moeten worden opgetuigd. (inloggen met DigID, QR-code krijgen, Boswachters met een scan-App op hun telefoon voor controle)

CapGemeni / Centric juichen dit wel weer toe natuurlijk. _O-

WTF

wat vind @de_boswachter hier van?

[ Bericht 36% gewijzigd door Het_Bokje op 21-01-2024 10:39:22 ]
M'n schoenen zijn gejat, maar ik hoef niet meer naar buiten, want er is nog wel wat.
pi_212114165
quote:
14s.gif Op zondag 21 januari 2024 09:49 schreef GezondRechts het volgende:
Bepaal ik zelf wel.
Nou, niet dus.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_212114217
quote:
0s.gif Op zondag 21 januari 2024 10:29 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]
Wat is dit nou weer :')
[..]

Voor slechts 132,50 ervaart u een privé sessie van 45 minuten bosbaden met optie tot verlenging van slechts 59 euro per 25 minuten
pi_212114219
quote:
14s.gif Op zondag 21 januari 2024 09:49 schreef GezondRechts het volgende:
Bepaal ik zelf wel.
In je eigen bos ja. Niet in bos van Natuurmonumenten.
  zondag 21 januari 2024 @ 10:38:47 #16
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_212114239
Is het nou natuurmonumenten of staatsbosbeheer? Het artikel heeft het eerst over de ene en dan ineens over de andere.
pi_212114247
quote:
0s.gif Op zondag 21 januari 2024 10:38 schreef Hexagon het volgende:
Is het nou natuurmonumenten of staatsbosbeheer? Het artikel heeft het eerst over de ene en dan ineens over de andere.
Natuurmonumenten: https://www.rtvoost.nl/ni(...)ls-in-natuurgebieden
https://www.nd.nl/varia/v(...)n-natuurgebieden-aan
https://www.rtlnieuws.nl/(...)enbaasjes-maximaal-3
https://www.omroepzeeland(...)cherpt-de-regels-aan
  zondag 21 januari 2024 @ 10:41:53 #18
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_212114276
Maar verder geen onterechte maatregelen. Mensenmassa's zijn nu eenmaal onzindelijk.
pi_212114440
quote:
0s.gif Op zondag 21 januari 2024 10:32 schreef Het_Bokje het volgende:
toestemming voor een fotoshoot in t bos? :') x miljoenmiljard

Daar zal wel weer digitaal infrastructuurtje voor moeten worden opgetuigd. (inloggen met DigID, QR-code krijgen, Boswachters met een scan-App op hun telefoon voor controle)

CapGemeni / Centric juichen dit wel weer toe natuurlijk. _O-

WTF

wat vind @:de_boswachter hier van?
Terecht. Vuilakkerij in het bos moet afgelopen zijn. En indien wel, eerst mij bellen hmmmmpfff
U MAD?
pi_212114539
quote:
0s.gif Op zondag 21 januari 2024 10:41 schreef Hexagon het volgende:
Maar verder geen onterechte maatregelen. Mensenmassa's zijn nu eenmaal onzindelijk.
Hoezo?

Iedere Nederlander betaalt onvrijwillig 3 euro en 20 cent (2021) per jaar aan subsidie aan natuurmonumenten, voor dat geld mag ik toch wel gewoon staan en gaan waar ik wil, moet ik toch zelf weten als ik mijn 7 jachthonden het bos in stuur op konijnenjacht, daar betaal ik gewoon voor
  zondag 21 januari 2024 @ 11:15:34 #21
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_212114746
quote:
0s.gif Op zondag 21 januari 2024 11:01 schreef BiftekiMetFeta het volgende:

[..]
Hoezo?

Iedere Nederlander betaalt onvrijwillig 3 euro en 20 cent (2021) per jaar aan subsidie aan natuurmonumenten, voor dat geld mag ik toch wel gewoon staan en gaan waar ik wil, moet ik toch zelf weten als ik mijn 7 jachthonden het bos in stuur op konijnenjacht, daar betaal ik gewoon voor
Met die redenering kan een belasting betalende pedofiel ook het recht claimen om kinderen te bepotelen. Hij heeft er immers gewoon voor betaald want die kinderen krijgen allerlei voorzieningen van de staat.
  zondag 21 januari 2024 @ 11:19:45 #22
168739 Red_85
'echt wel'
pi_212114802
quote:
0s.gif Op zondag 21 januari 2024 09:44 schreef Bargehassus het volgende:
Ik vind het terecht. We hebben al zo weinig natuur in Nederland, laten we zuinig zijn op wat we nog hebben.

Bos en hei. O+
Welke natuur? Die aangeharkte stadsparken?
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_212114827
quote:
0s.gif Op zondag 21 januari 2024 09:44 schreef Bargehassus het volgende:

Bos en hei. O+
Ja moeten ze stoppen met die huizen bouwen eh.
Hee. Zeg nou zelf, ik ben toch gewoon een hartstikke lekker ding? TOch?
  zondag 21 januari 2024 @ 11:22:05 #24
168739 Red_85
'echt wel'
pi_212114838
Wat een onzin.

Totale doorgeslagenheid infecteert steeds meer idioten.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_212114884
quote:
0s.gif Op zondag 21 januari 2024 11:22 schreef Red_85 het volgende:
Wat een onzin.

Dat is juist het probleem, de mensen, er zijn steeds meer mensen die overlast veroorzaken in gebieden waar het juist rustig moet zijn voor de dieren.

Hondenuitlaatservices die je met bosjes tegelijk tegen komt, mensen die complete ceremonies en cursussen gaan geven in de bossen , mensen die van de paden af gaan voor de ecologische experience van hun leven. Etc

De mens die zich niet aan de regels houd verpest het voor zichzelf
pi_212114920
quote:
0s.gif Op zondag 21 januari 2024 11:22 schreef Red_85 het volgende:

Ja, helemaal mee eens. Er zijn mensen die echt geen respect meer kunnen opbrengen voor de natuur en het als een soort pretpark zien voor zichzelf in plaats van de aanwezige flora en fauna.

En door dat soort onopgevoede tokkies krijg je dit soort vervelende regels.
  zondag 21 januari 2024 @ 11:33:11 #27
311622 Bargehassus
Hoogst merkwaardig
pi_212114961
quote:
0s.gif Op zondag 21 januari 2024 11:30 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Ja, helemaal mee eens. Er zijn mensen die echt geen respect meer kunnen opbrengen voor de natuur en het als een soort pretpark zien voor zichzelf in plaats van de aanwezige flora en fauna.

_O_
Het einde van de dag is nabij als kleine mensen lange schaduwen werpen.
pi_212114981
quote:
0s.gif Op zondag 21 januari 2024 10:36 schreef SnodeSnuiter het volgende:

[..]
Voor slechts 132,50 ervaart u een privé sessie van 45 minuten bosbaden met optie tot verlenging van slechts 59 euro per 25 minuten
Dat moet je die hippies nageven. Ze weten wel hoe ze geld uit die onzin moeten slaan
Op dinsdag 23 april 2024 10:41 schreef Solotovski het volgende:
Jij bent het zonnetje!!!
  zondag 21 januari 2024 @ 11:37:35 #29
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_212115012
quote:
1s.gif Op zondag 21 januari 2024 11:26 schreef SnodeSnuiter het volgende:

[..]
Dat is juist het probleem, de mensen, er zijn steeds meer mensen die overlast veroorzaken in gebieden waar het juist rustig moet zijn voor de dieren.

Hondenuitlaatservices die je met bosjes tegelijk tegen komt, mensen die complete ceremonies en cursussen gaan geven in de bossen , mensen die van de paden af gaan voor de ecologische experience van hun leven. Etc

De mens die zich niet aan de regels houd verpest het voor zichzelf
Helaas heb je gelijk.
Ik heb mijn hele leven van kleins af aan altijd al honden gehad en kom derhalve ook veel met de hond in het bos.
Altijd aangelijnd.

En de laatste jaren zie ik het idd steeds meer dat mensen hun hond los laten lopen op plekken waar het niet mag.
Terwijl overal bordjes hangen met de uitleg waarom.

Trekt men zich niks van aan.
En groepen die bordjes met 'Niet betreden, kwetsbaar natuurgebied' gewoon negeren en over hek hekje stappen om daar lekker te gaan zitten picknicken en chillen :N

Kan me daar ook enorm aan ergeren.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_212115031
quote:
1s.gif Op zondag 21 januari 2024 11:34 schreef Mortaxx het volgende:

[..]
Dat moet je die hippies nageven. Ze weten wel hoe ze geld uit die onzin moeten slaan
Doe eens normaal, dat doen ze niet voor het geld maar de holistische experience natuurlijk heus niet voor het geld
  zondag 21 januari 2024 @ 11:40:31 #31
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_212115047
quote:
0s.gif Op zondag 21 januari 2024 11:39 schreef SnodeSnuiter het volgende:

[..]
Doe eens normaal, dat doen ze niet voor het geld maar de holistische experience natuurlijk heus niet voor het geld
Dat een boswachter ze een ballistische experience geeft :P
A murky, forgotten land.
  zondag 21 januari 2024 @ 11:43:12 #32
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_212115074
Misschien moeten die hippies ook maar een vereniging oprichten om een bos te kopen dat ze helemaal plat kunnen trappen met hun sessies.
  zondag 21 januari 2024 @ 11:47:25 #33
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_212115135
quote:
0s.gif Op zondag 21 januari 2024 11:43 schreef Hexagon het volgende:
Misschien moeten die hippies ook maar een vereniging oprichten om een bos te kopen dat ze helemaal plat kunnen trappen met hun sessies.
Kunnen ze daar mooi eigen paarden beschilderen in tie-dye en dan een hippisch hippies concours houden :7
A murky, forgotten land.
pi_212115324
quote:
0s.gif Op zondag 21 januari 2024 10:36 schreef SnodeSnuiter het volgende:

[..]
Ik heb een rustgevende steen op mijn terrein, liggen kan voor 147,95 per dertig minuten. Ervaar de rust van steen liggen in Portugal met 45 graden (de egg-perience).
  zondag 21 januari 2024 @ 11:58:35 #35
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_212115367
quote:
0s.gif Op zondag 21 januari 2024 11:57 schreef Managarm het volgende:

[..]
Ik heb een rustgevende steen op mijn terrein, liggen kan voor 147,95 per dertig minuten. Ervaar de rust van steen liggen in Portugal met 45 graden (de egg-perience).
*rijdt naar Schiphol _O_
A murky, forgotten land.
  zondag 21 januari 2024 @ 11:59:04 #36
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_212115387
Dat ondernemingen in een bos aan banden worden gelegd kan ik gezien de schaarste aan "natuur" die wij hebben wel begrijpen en steunen, maar wanneer je als bruidspaar niet even een paar foto's kan nemen tussen wat bomen vind ik dat we weer erg doorslaan.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
  zondag 21 januari 2024 @ 12:18:04 #37
3542 Gia
User under construction
pi_212115701
Honden verplicht aangelijnd. Als wij met onze, best wel grote hond, aangelijnd, in het bos wandelen, dan stoor ik me aan de loslopende keffertjes,die op die van ons afstormen. En als die dan zijn tanden laat zien, hebben wij onze 'hond niet onder controle'.
pi_212115756
quote:
0s.gif Op zondag 21 januari 2024 11:30 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

Als ik mijn hond uitlaat zie ik ook steeds vaker plaatsen waar mensen hun vuilnis storten.

Doodzonde van dat bos.
pi_212115766
quote:
0s.gif Op zondag 21 januari 2024 12:18 schreef Gia het volgende:
Honden verplicht aangelijnd. Als wij met onze, best wel grote hond, aangelijnd, in het bos wandelen, dan stoor ik me aan de loslopende keffertjes,die op die van ons afstormen. En als die dan zijn tanden laat zien, hebben wij onze 'hond niet onder controle'.
Dat is al verplicht, overal bij natuurmonumenten, behalve in de losloop gedeeltes

Een beetje hetzelfde als het verbieden van het afsteken van illegaal vuurwerk

En heel eerlijk als ik wel op een losloop gebied ben en er komt iemand aan met een aangelijnde hond, dan klik ik die van ons ook even vast, want zo hoort het alleen snappen veel mensen deze basis regel niet
  zondag 21 januari 2024 @ 12:23:45 #40
502341 Rostrup
Je moet sterk zijn.
pi_212115797
quote:
0s.gif Op zondag 21 januari 2024 11:01 schreef BiftekiMetFeta het volgende:

[..]
Hoezo?

Iedere Nederlander betaalt onvrijwillig 3 euro en 20 cent (2021) per jaar aan subsidie aan natuurmonumenten, voor dat geld mag ik toch wel gewoon staan en gaan waar ik wil, moet ik toch zelf weten als ik mijn 7 jachthonden het bos in stuur op konijnenjacht, daar betaal ik gewoon voor.
Dit is precies de redenatie van de gemiddelde overlastgever.
Als je niet gewenst bent ga dan weg.
Verlaat hen voordat ze jou verlaten.
  zondag 21 januari 2024 @ 13:50:31 #41
166093 nattermann
Waereldsjtad Gelaen
pi_212117243
Haha. Succes met handhaven.
Tics van je petten.
pi_212117285
quote:
0s.gif Op zondag 21 januari 2024 12:18 schreef Gia het volgende:
Mijn hond loopt lekker los.
Цой жив
pi_212117427
quote:
10s.gif Op zondag 21 januari 2024 13:50 schreef nattermann het volgende:
Haha. Succes met handhaven.
Vaak wordt er eerst een waarschuwing gegeven, wij hadden een meertje in een stuk van natuurmonumenten waar onze hond altijd zwom. Moest opeens aan de lijn, ja, dan kon ze niet meer zwemmen. De boswachter zei dat dieren die er niet thuis horen er niet los moesten lopen, maar even gevraagd wanneer ie met een schepnet de uitheemse goudvissen uit het meertje ging scheppen. Gelukkig was er een stuk verder op een nieuw meertje gegraven op gemeentegrond.
  zondag 21 januari 2024 @ 15:08:40 #44
200994 Kriegel
Ik ben overrated
pi_212118392
quote:
0s.gif Op zondag 21 januari 2024 09:48 schreef Farenji het volgende:
Ok Torentje.
Maximaal 4 regels
Maximaal 250 tekens
(te kort? neem een abonnement)
  zondag 21 januari 2024 @ 15:47:18 #45
3542 Gia
User under construction
pi_212118840
quote:
6s.gif Op zondag 21 januari 2024 13:52 schreef Zwoerd het volgende:

[..]
Mijn hond loopt lekker los.
Fijn voor jou, moet hij niet te dicht bij die van ons komen, want dan sta ik niet voor de gevolgen in.
Ons hondje bijt geen honden die vriendelijk zijn, maar komt een hondje keffend en grommend op hem af, dan kan ik geen garantie geven.
  zondag 21 januari 2024 @ 15:48:57 #46
3542 Gia
User under construction
pi_212118859
quote:
0s.gif Op zondag 21 januari 2024 12:22 schreef SnodeSnuiter het volgende:

[..]
Dat is al verplicht, overal bij natuurmonumenten, behalve in de losloop gedeeltes

Hier hingen in het broedseizoen overal spandoeken met waarschuwingen. En dan nog zijn er mensen die hun honden gewoon lekker laten zwemmen in de vennen. Oh wat hebben die honden het leuk! Zo egoistisch!
pi_212119025
quote:
0s.gif Op zondag 21 januari 2024 15:47 schreef Gia het volgende:

[..]
Fijn voor jou, moet hij niet te dicht bij die van ons komen, want dan sta ik niet voor de gevolgen in.
Ons hondje bijt geen honden die vriendelijk zijn, maar komt een hondje keffend en grommend op hem af, dan kan ik geen garantie geven.
Als ik een aangeleinde hond tegenkom, roep mijn hond bij me, en dan loopt hij verder gewoon met een boog om de andere hond heen.
Цой жив
  zondag 21 januari 2024 @ 16:12:54 #48
3542 Gia
User under construction
pi_212119337
quote:
0s.gif Op zondag 21 januari 2024 15:59 schreef Zwoerd het volgende:

Als ik een aangelijnde hond tegenkom, roep mijn hond bij me, en dan loopt hij verder gewoon met een boog om de andere hond heen.
En dat is prima. Helaas doet niet iedereen dat. Maar wel gaan gillen als onze hond dan gaat grommen en zijn tanden laat zien. Voor een hond doet de grootte er niet toe. Als een andere hond keffend en dreigend op hem af komt, verdedigt hij zich door ook zijn tanden te laten zien. En die zijn....best groot.
  zondag 21 januari 2024 @ 16:17:43 #49
481998 K21
Cappuccino
pi_212119473
quote:
0s.gif Op zondag 21 januari 2024 15:59 schreef Zwoerd het volgende:

[..]
Als ik een aangeleinde hond tegenkom, roep mijn hond bij me, en dan loopt hij verder gewoon met een boog om de andere hond heen.
Tot hij op een dag geen zin heeft om te luisteren (het is tenslotte geen robot waar je controle over hebt), de andere eigenaar de riem uit de handen laat schieten als hun (grote) hond onverwacht explosief reageert, en die hond vervolgens in jouw hond hangt. :s)

Ik zou zelf echt geen zin hebben in dat soort gezeik, dierenartskosten etc. Maar ja, zelf weten. Het gaat goed tot het fout gaat.
pi_212120181
quote:
0s.gif Op zondag 21 januari 2024 16:17 schreef K21 het volgende:

[..]
Tot hij op een dag geen zin heeft om te luisteren (het is tenslotte geen robot waar je controle over hebt), de andere eigenaar de riem uit de handen laat schieten als hun (grote) hond onverwacht explosief reageert, en die hond vervolgens in jouw hond hangt. :s)

Ik zou zelf echt geen zin hebben in dat soort gezeik, dierenartskosten etc. Maar ja, zelf weten. Het gaat goed tot het fout gaat.
Ik ga me niet druk maken om de honderdduizend dingen in het leven waar je geen controle over hebt en waar een minimale kans bestaat dat het fout gaat.
Цой жив
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')