Ik ga er gevoeglijk even vanuit dat jij persoonlijk geen ervaring hebt, met genoemde toestellen, en vraag me dan af in welke mate het "maffialidmaatschap" je parten speelt.quote:Op zaterdag 20 januari 2024 12:07 schreef AchJa het volgende:
Maar goed, gelukkig zijn we met de F35 niet in dezelfde val getrapt, als het aan het Nederlands publiek (de "experts") had gelegen hadden we nu in derde rangs Eurofighters of Gripens rondgevlogen... Of erger nog de Rafale of we waren nog aan het wachten op de FCAS...
Amerika heeft het voordeel van concurrentie. Als Boeing troep bouwt komt Lockheed-Martin met iets beters. In Europa kiest een land een bedrijf om een vliegtuig te bouwen en dat moet dan concurreren met een ander land dat een ander bedrijf heeft gekozen. Dat is niet gunstig voor de prijs/kwaliteitsverhouding.quote:Op zaterdag 20 januari 2024 12:39 schreef ExTec het volgende:
Daarbij geld overigens het hele bekende: er is meer dan zat te vinden over hoe drama de F-35 in de begin dagen was, de oplossing daarvan is door blijven produceren, blijven evolueren.
En ja, als je als europa er nooit geld aan wil besteden, kom je nooit op dat punt.
Ook dat valt redelijk tegen hoor, op dit punt.quote:Op zaterdag 20 januari 2024 12:47 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Amerika heeft het voordeel van concurrentie.
https://www.voiceofeurope(...)llocated-to-ukraine/quote:Morocco has received nearly three times more armored vehicles from the United States than allocated to Ukraine
[...]
It is also reported that Morocco has entered into an agreement with the United States for the free supply of 500 M2 Bradley infantry fighting vehicles.
Dat kun je vast wel hard maken dan. Ik vind het eerlijk gezegd nogal bijzonder dat na zoveel vergelijkingen en evenveel keer dezelfde uitkomst toch dit soort beschuldigingen geuit blijven worden. Dat mensen het niet eens zijn met de gemaakt keus is prima maar dat het dan wel een soort van corruptie van het vliegende Klu personeel moet zijn slaat natuurlijk nergens op. Of zitten Bernhard en Lockheed je nog steeds dwars?quote:Op zaterdag 20 januari 2024 12:39 schreef ExTec het volgende:
Ik ga er gevoeglijk even vanuit dat jij persoonlijk geen ervaring hebt, met genoemde toestellen, en vraag me dan af in welke mate het "maffialidmaatschap" je parten speelt.
En daarmee refereer ik aan dat een kei- en keiharde bias in de kringen die er toe doen, echt een ding is.
Dat is wel het grootste pluspunt idd, me dunkt dat het huidige conflict wel duidelijk maakt dat de low observable technologie je een kilometers verre voorsprong geeft.quote:Wat is er mis met Gripens, als ik vragen mag?
Of is het, het is geen G5, stealth, maar slechts G4,5, en thats it?
Kinderziektes hou je altijd.quote:Daarbij geld overigens het hele bekende: er is meer dan zat te vinden over hoe drama de F-35 in de begin dagen was, de oplossing daarvan is door blijven produceren, blijven evolueren.
En zolang dat niet gebeurt is het jammer voor europa.quote:En ja, als je als europa er nooit geld aan wil besteden, kom je nooit op dat punt.
Dat is louter menselijk?quote:Op zaterdag 20 januari 2024 13:01 schreef AchJa het volgende:
Dat kun je vast wel hard maken dan. Ik vind het eerlijk gezegd nogal bijzonder dat na zoveel vergelijkingen en evenveel keer dezelfde uitkomst toch dit soort beschuldigingen geuit blijven worden. Dat mensen het niet eens zijn met de gemaakt keus is prima maar dat het dan wel een soort van corruptie van het vliegende Klu personeel moet zijn slaat natuurlijk nergens op. Of zitten Bernhard en Lockheed je nog steeds dwars?
Is het corruptie als ik mijn, soms niet te rechtvaardigen, voorkeur voor auto merk A laat prevaleren, boven dat de consensus is dat B beter is? Hoezo krijg ik dan per definitie kickbacks ofzo?quote:We spreken van corruptie als iemand in een machtspositie ongeoorloofde gunsten verleent in ruil voor wederdiensten of als vriendendienst.
Dus dan is je 3de rangs een chargering?quote:Dat is wel het grootste pluspunt idd, en me dunkt dat het huidige conflict wel duidelijk maakt dat de low observable technologie je een kilometers verre voorsprong geeft.
Niet al te lang geleden opgekocht door amerikaanse bedrijf:...quote:Op zaterdag 20 januari 2024 13:06 schreef StateOfMind het volgende:
Wist niet dat dat een Braziliaans merk is
Hoe kan het dat het de Amerikanen wél lukt om toestellen te bouwen die aan de eisen voldoen? Zijn Europese toestellen te zeer op "multirole" gericht, waardoor ze uiteindelijk overal slecht in zijn?quote:Op zaterdag 20 januari 2024 10:58 schreef AchJa het volgende:
[..]
Ja? Dat zegt toch helemaal niks over de inzetbaarheid van die heli in het algemeen?
Als iemand door een eigen fout met een Dacia Spring tegen een boom klapt verandert dat verder niks aan het feit dat het een van de meest onveilige auto's is.
Het is gewoon een knakenbak period, die ons door de strot gewrongen is omdat het zo nodig europees moest zijn.
Net als de Cougar, in Afghanistan verplicht midden in de nacht vliegen omdat je anders de bergen niet over kwam ivm de temperatuur...![]()
Maar goed, ik vind het eerlijk gezegd nogal bijzonder dat er door externen bepaald wordt dat de eindgebruiker het verkeerd ziet en het toch echt wel een prima kist is...
Het zou dan ook van de zotte zijn geweest om voor een Europees toestel te kiezen terwijl we al decennialang alles, van opleidingen tot infrastructuur, gereedschap enz. op Amerikaanse jachtvliegtuigen ingericht hebben. Het gaat hier niet om een simpele personenauto, maar om technisch complexe apparaten.quote:Op zaterdag 20 januari 2024 12:07 schreef AchJa het volgende:
[..]
Maar goed, gelukkig zijn we met de F35 niet in dezelfde val getrapt, als het aan het Nederlands publiek (de "experts") had gelegen hadden we nu in derde rangs Eurofighters of Gripens rondgevlogen... Of erger nog de Rafale of we waren nog aan het wachten op de FCAS...
Lol, het help natuurlijk wel als je die vereisten 1 op 1 laat samenvallen met de specs van het product wat jij wilt.quote:Op zaterdag 20 januari 2024 13:37 schreef spicymchaggis het volgende:
Hoe kan het dat het de Amerikanen wél lukt om toestellen te bouwen die aan de eisen voldoen?
Samengevat; tijdens een oorlog met de Russen zouden wij na korte tijd ook moeten opgeven omdat we geen reserveonderdelen hebben.quote:Op zaterdag 20 januari 2024 12:18 schreef AchJa het volgende:
[..]
Het ligt iets genuanceerder maar het blijft natuurlijk wel een pobleem voor Oekraiene.
[..]
Dat neigt wel heel erg naar het gevoelsmatige.quote:Op zaterdag 20 januari 2024 13:41 schreef spicymchaggis het volgende:
Het zou dan ook van de zotte zijn geweest om voor een Europees toestel te kiezen terwijl we al decennialang alles, van opleidingen tot infrastructuur, gereedschap enz. op Amerikaanse jachtvliegtuigen ingericht hebben.
Nee, valt mee, want we hebben geen tanksquote:Op zaterdag 20 januari 2024 13:46 schreef spicymchaggis het volgende:
[..]
Samengevat; tijdens een oorlog met de Russen zouden wij na korte tijd ook moeten opgeven omdat we geen reserveonderdelen hebben.
Dat is niet doorgegaan en ging alleen om de civiele tak.quote:Op zaterdag 20 januari 2024 13:17 schreef ExTec het volgende:
[..]
Niet al te lang geleden opgekocht door amerikaanse bedrijf:...
(Je hebt 2 keuzes)
Ik zeg toch ook een "soort van corruptie"... Maar goed, jij komt "maffialidmaatschap" aanzetten he.quote:Op zaterdag 20 januari 2024 13:12 schreef ExTec het volgende:
Dat is louter menselijk?
Je hebt zelfs mensen die bewust de volgende auto van merk A kopen omdat ze dat altijd doen, ook al zeggen alle vakbladen dat voor het zelfde geld deze ronde B echt de beste allround keuze is.
Overigens is het best funny, hoe valt een bias uberhaupt 'hard te maken'. Verwacht je een kranten artikel waar KLu topbrass het eerlijk toegeeft ofzo?
En ik vind dat geen corruptie:
Is het corruptie als ik mijn, soms niet te rechtvaardigen, voorkeur voor auto merk A laat prevaleren, boven dat de consensus is dat B beter is? Hoezo krijg ik dan per definitie kickbacks ofzo?
Bernhard lockheed gebeuren, is van voor onze (bewuste) tijd.
Tenzij je 70 bent oid.
Nee.quote:Dus dan is je 3de rangs een chargering?
Hetzelfde en bovendien Frans. En als zelfs de Belgen de F35 boven de Rafale verkiezen dan weet je het wel.quote:En nu u toch bezig bent, wat is het bezwaar tegen de rafale?
En weer...quote:Op zaterdag 20 januari 2024 13:44 schreef ExTec het volgende:
Lol, het help natuurlijk wel als je die vereisten 1 op 1 laat samenvallen met de specs van het product wat jij wilt.
Ook in het bedrijfsleven is dat een zeer geduldig trucje.
Want hebben we het over helikopters, zullen black hawks ook wel operationeel do's en don'ts hebben.
Maar als die don'ts tactisch niet in je vereisten lijstje verschijnen, tja.
Klopt, een andere poster kwam eerder met die woordspeling.quote:Op zaterdag 20 januari 2024 14:00 schreef AchJa het volgende:
[..]
Ik zeg toch ook een "soort van corruptie"... Maar goed, jij komt "maffialidmaatschap" aanzetten he.
Uh huh:quote:Bottomline, het is je onderbuik en je kunt niks hard maken dus.
Humor me, en doe een voorbeeld van wat bewijs daarvan dan in zou houden?quote:Op zaterdag 20 januari 2024 13:12 schreef ExTec het volgende:
Overigens is het best funny, hoe valt een bias uberhaupt 'hard te maken'. Verwacht je een kranten artikel waar KLu topbrass het eerlijk toegeeft ofzo?
Kun je dan een voorbeeld geven van wat dan een 2de rangs toestel is?quote:Nee.
Dus is ook geen G5 en that's it?quote:Hetzelfde en bovendien Frans. En als zelfs de Belgen de F35 boven de Rafale verkiezen dan weet je het wel.
A) zeg ik niet dat het gebeurt is, ik wijs er op dat het voorkomt,quote:Op zaterdag 20 januari 2024 14:02 schreef AchJa het volgende:
[..]
En weer...![]()
Maak het nou eens hard kerel.
Leg jij eerst maar eens uit waarom de F35 niet het betere toestel is. Je trekt met al je ongefundeerde beschuldigingen een enorm grote broek aan en dan moeten anderen het tegendeel maar gaan bewijzen, zo werkt dat niet vriend.quote:Op zaterdag 20 januari 2024 14:06 schreef ExTec het volgende:
Maar vertel me meer, over hoe je niet biased bent.
Dat is aan jou. En als je niet verder kunt komen dan je laatste paar posts is het dus gewoon een mening op persoonlijke titel, niks meer niks minder.quote:Op zaterdag 20 januari 2024 14:08 schreef ExTec het volgende:
A) zeg ik niet dat het gebeurt is, ik wijs er op dat het voorkomt,
B) geef jij nou maar een voorbeeld van hoe dat 'hardmaken' er dan uit dient te zien, 'kerel'.
Dat ljkt mij evident, het generatie verschil. Maar kan me ook niet herinneren dat ik ergens gesteld hebt dat dat toestel niet de betere is?quote:Op zaterdag 20 januari 2024 14:11 schreef AchJa het volgende:
Leg jij eerst maar eens uit waarom de F35 niet het betere toestel is.
Ik moest lachen, dank hiervoor.quote:Op zaterdag 20 januari 2024 14:09 schreef StateOfMind het volgende:
Ah, de ExTec-AchJa vete deel 4375
*pakt bier en popcorn
Dus je wil bewijs, maar je hebt geen clou hoe dat er dan uit dient te zien.quote:Op zaterdag 20 januari 2024 14:14 schreef AchJa het volgende:
[..]
Dat is aan jou. En als je niet verder kunt komen dan je laatste paar posts is het dus gewoon een mening op persoonlijke titel, niks meer niks minder.
Definieer ''het beste''? De F35 is een vliegtuig dat heel breed inzetbaar is. Ik denk dat het een erg nuttig toestel is als de VS een grootschalige militaire operatie opzet. Omdat het vliegtuig zo functioneel is.quote:Op zaterdag 20 januari 2024 14:11 schreef AchJa het volgende:
[..]
Leg jij eerst maar eens uit waarom de F35 niet het betere toestel is. Je trekt met al je ongefundeerde beschuldigingen een enorm grote broek aan en dan moeten anderen het tegendeel maar gaan bewijzen, zo werkt dat niet vriend.
Dat is idd al een belangrijke differentiator.quote:Op zaterdag 20 januari 2024 14:16 schreef luxerobots het volgende:
En dan ook voor de beste prijs? Ik betwijfel het.
En dat Nederland vanwege die bias voor iets Amerikaans heeft gekozen... Dat is nl. wat je zegt he. Met je "kei- en keiharde bias in de kringen"...quote:Op zaterdag 20 januari 2024 14:15 schreef ExTec het volgende:
Dat ljkt mij evident, het generatie verschil. Maar kan me ook niet herinneren dat ik ergens gesteld hebt dat dat toestel niet de betere is?
Ik agendeer dat er bias'sen bestaan.
Vwb het JSF project? De F18 Super Hornet.quote:En bestaan er dan ook 2de rangs vliegtuigen?
Als het niet voldoet is het automatisch minderwaardig aan het product dat wel voldoet. Dus dan vind ik het tweede-/derderangs of wat je ook maar wil ja.quote:Of chargeer jij, en is het een geval van dat alles wat niet aan jouw voorkeuren voldoet, per definitie 3de rangs?
Bij een complex stuk techniek als een jachtvliegtuig wil je helemaal niet iedere keer "opnieuw beginnen".quote:Op zaterdag 20 januari 2024 13:50 schreef ExTec het volgende:
[..]
Dat neigt wel heel erg naar het gevoelsmatige.
Want je kan je denk ik afvragen welke gelijkenissen er zijn tussen bv onderhoud van een F-16 en een F-35. Ik schat in: marginaal.
Wat is dan de winst van dat er hetzelfde vlaggetje op staat.
Je moet helemaal opnieuw beginnen, en, ook (en ik zeg niet dat we dat moeten, is slechts een voorbeeld) met de laatste grippen zou je dan helemaal opnieuw moeten beginnen.
Kijk, als je nou gewoon komt met het verhaal dat het je persoonlijke mening is prima verder, daar zul je mij niet over horen. Maar je hele relaas is doorspekt met beschuldigingen aan de hele verwervingsketen dat die biased zouden zijn en daarom voor iets Amerikaans gekozen hebben. Dat is allemaal leuk en aardig maar dan moet je met wel iets beters komen dan dit he.quote:Op zaterdag 20 januari 2024 14:15 schreef ExTec het volgende:
Dus je wil bewijs, maar je hebt geen clou hoe dat er dan uit dient te zien.
Helder.
quote:Op zaterdag 20 januari 2024 14:24 schreef AchJa het volgende:
[..]
En dat Nederland vanwege die bias voor iets Amerikaans heeft gekozen... Dat is nl. wat je zegt he. Met je "kei- en keiharde bias in de kringen"...
quote:Op vrijdag 19 januari 2024 18:55 schreef AchJa het volgende:
Het is heel simpel, als het vaart => Nederlands, als het rijdt => Duits en als het vliegt => Amerikaans. Punt.
Duidelijk.quote:Vwb het JSF project? De F18 Super Hornet.
Maar veronderstelt dat niet dat er dan ruime overlap is tussen onderhoud van wat je voorheen had, en je nu hebt?quote:Op zaterdag 20 januari 2024 14:28 schreef spicymchaggis het volgende:
[..]
Bij een complex stuk techniek als een jachtvliegtuig wil je helemaal niet iedere keer "opnieuw beginnen".
Maar jij kan niet eens een vergezicht geven van hoe eventueel bewijs er dan uit dient te zien.quote:Op zaterdag 20 januari 2024 14:30 schreef AchJa het volgende:
Kijk, als je nou gewoon komt met het verhaal dat het je persoonlijke mening is prima verder,
Mijn buurjongen die een abbo heeft op autoweek ofzo, en mij om de oren slaat met dat B beter is,quote:Op zaterdag 20 januari 2024 13:12 schreef ExTec het volgende:
Je hebt zelfs mensen die bewust de volgende auto van merk A kopen omdat ze dat altijd doen, ook al zeggen alle vakbladen dat voor het zelfde geld deze ronde B echt de beste allround keuze is.
Dat is gewoon een hardnekkig verhaal wat ooit een keer de wereld is ingeslingerd en wat enorm is opgeblazen door kamp anti JSF.quote:Op zaterdag 20 januari 2024 14:22 schreef ExTec het volgende:
Daarbij is bv de F-35 niet de betere dog-fighter. Maar NAVO heeft een doctrine opgebouwd waar ze er vanuit gaan dat het daar nooit toe komt. Mag je hopen, dat dat ook nooit zal gebeuren.
Het huidige conflict maakt (gelukkig) heel erg duidelijk dat low observable (stealth als in onzichtbaar bestaat niet) 5th gen toestellen de way forward zijn. Met deze techniek ben je in staat om de hele vijandelijke luchtverdediging (gondgebonden en lucht-lucht) lam te leggen aangezien je nooit zo dichtbij hoeft te komen dat je gezien wordt.quote:Op zaterdag 20 januari 2024 14:31 schreef ExTec het volgende:
Duidelijk.Maar waar zit in jouw optiek dat verschil dan in? We hebben het immers over 3 G4,5 vliegtuigen.
Ik heb geen idee hé, ik vraag het
Een reden voor het falen van het zomeroffensief van Oekraïne is het gebrek aan luchtoverwicht. Maar die Russische Ka-52's hoeven natuurlijk niet met een vijfde generatie straaljager uit de lucht geknald te worden, een F16 voldoet daar ook in, en een MiG-29 natuurlijk ook.quote:Op zaterdag 20 januari 2024 15:00 schreef AchJa het volgende:
Als Oekraiene de beschikking had gehad over een vloot 5th gen toestellen had de oorlog er heel anders uitgezien, ik denk zelfs dat het dan al lang en breed klaar was geweest in het voordeel van Oekraiene aangezien ze dan het offensief inclusief het luchtwapen hadden kunnen uitvoeren en in de shaping fase alle luchtverdediging eruit hadden geknald en dus op zijn minst air-superiority hadden gehad.
Er vliegt meer rond dan alleen Ka-52's.quote:Op zaterdag 20 januari 2024 15:10 schreef luxerobots het volgende:
Een reden voor het falen van het zomeroffensief van Oekraïne is het gebrek aan luchtoverwicht. Maar die Russische Ka-52's hoeven natuurlijk niet met een vijfde generatie straaljager uit de lucht geknald te worden, een F16 voldoet daar ook in, en een MiG-29 natuurlijk ook.
Niet opvallend, gaat je ook niet lukken met al die luchtverdediging.quote:Opvallend is overigens ook dat de Russen zelf geen luchtoverwicht hebben, boven de bezette gebieden wel, maar niet boven heel Oekraïne.
Yup.quote:Ik ben echt benieuwd wat de F16 voor Oekraïne gaat betekenen, en waarschijnlijk wordt vooral het aantal dat ze operationeel krijgen belangrijk.
Op voorhand hadden we toch wel verwacht dat Rusland het luchtruim de baas zou zijn.quote:Op zaterdag 20 januari 2024 15:13 schreef AchJa het volgende:
Niet opvallend, gaat je ook niet lukken met al die luchtverdediging.
nee Nederland heeft een doctrine opgesteld met de F16 en de Amerikanen hebben toen F35 ontwikkeld om dat ook te kunnen doen maar dan op een wat efficientere manierquote:Op zaterdag 20 januari 2024 14:22 schreef ExTec het volgende:
[..]
Dat is idd al een belangrijke differentiator.
Je zal altijd een product kopen op prijs/prestatie, en als dat optimum op een andere plek ligt, is dat andere toestel, voor jou, de betere.
Daarbij is bv de F-35 niet de betere dog-fighter. Maar NAVO heeft een doctrine opgebouwd waar ze er vanuit gaan dat het daar nooit toe komt. Mag je hopen, dat dat ook nooit zal gebeuren.
Dus bouw je een doctrine op, daar om heen, is de F-35 niet je beste keuze.
Wederom: voorbeeld. Mss is alles bestoken met BVR raketten wel een volledig sluitende doctrine, who knows.
Over heel Oekraiene? Ik denk niet dat er veel waren die daar vanuit zijn gegaan.quote:Op zaterdag 20 januari 2024 15:14 schreef luxerobots het volgende:
Op voorhand hadden we toch wel verwacht dat Rusland het luchtruim de baas zou zijn.
De meesten waren aardig overtuigt dat Oekraïne na 3 dagen niet meer zou bestaanquote:Op zaterdag 20 januari 2024 15:16 schreef AchJa het volgende:
[..]
Over heel Oekraiene? Ik denk niet dat er veel waren die daar vanuit zijn gegaan.
Het gigantische verschil in budget en militair materiaal zou dat luchtoverwicht wel mogelijk gemaakt moeten hebben ja.quote:Op zaterdag 20 januari 2024 15:16 schreef AchJa het volgende:
[..]
Over heel Oekraiene? Ik denk niet dat er veel waren die daar vanuit zijn gegaan.
Doe maar een TR als je denkt dat het de boel laat ontsporen, daar is die knop voor.quote:Op zaterdag 20 januari 2024 15:18 schreef bleiblei het volgende:
Gelukkig gebeurd er niets in Oekraïne. Anders zouden we dat missen door het kleinepik geneuzel over een vliegtuig dat nogal buiten het bereik van de 2 partijen in deze oorlog ligt.
Ik mekker nergens over, iedereen mag zijn mening verkondigen daar heb ik totaal geen probleem mee, verkoop je mening echter niet als vaststaand feit want dan moet je wel met wat meer uitleg komen. Geneuzel als de F35 is kut omdat dogfight en gekocht omdat lobby, bias, mafia en dat soort bullshit (ja dit is gechargeerd @ExTec) daar hebben we allemaal niet zoveel aan.quote:En grappig dat AchJa elke keer mekkert over "externen" die geen mening over militair materieel mogen hebben terwijl hij zelf nogal buiten zijn vakgebied neuzelt. Allemaal prima hoor. Maar gebruik dan wel dezelfde liniaal. Verschil tussen inches en cms is behoorlijk bij het meten van je geslachtsdeel.
Ach, in het land der blinden is éénoog koning.quote:Op zaterdag 20 januari 2024 15:18 schreef bleiblei het volgende:
Gelukkig gebeurd er niets in Oekraïne. Anders zouden we dat missen door het kleinepik geneuzel over een vliegtuig dat nogal buiten het bereik van de 2 partijen in deze oorlog ligt.
En grappig dat AchJa elke keer mekkert over "externen" die geen mening over militair materieel mogen hebben terwijl hij zelf nogal buiten zijn vakgebied neuzelt. Allemaal prima hoor. Maar gebruik dan wel dezelfde liniaal. Verschil tussen inches en cms is behoorlijk bij het meten van je geslachtsdeel.
Hier in deze reeks? Volgens mij niet echt.quote:Op zaterdag 20 januari 2024 15:19 schreef bleiblei het volgende:
De meesten waren aardig overtuigt dat Oekraïne na 3 dagen niet meer zou bestaan.
En dat gelul dat de USA nog betere vliegtuigen heeft dan de F-35 maar die niet aan het buitenland verkoopt.quote:Op zaterdag 20 januari 2024 15:28 schreef AchJa het volgende:
[..]
Doe maar een TR als je denkt dat het de boel laat ontsporen, daar is die knop voor.
[..]
Ik mekker nergens over, iedereen mag zijn mening verkondigen daar heb ik totaal geen probleem mee, verkoop je mening echter niet als vaststaand feit want dan moet je wel met wat meer uitleg komen. Geneuzel als de F35 is kut omdat dogfight en gekocht omdat lobby, bias, mafia en dat soort bullshit (ja dit is gechargeerd @:extec) daar hebben we allemaal niet zoveel aan.
De F-22 wordt niet geëxporteerd idd maar dat is geen multi-role toestel zoals de F-35. De Raptor is feitelijk een Air superiority fighter.quote:Op zaterdag 20 januari 2024 15:37 schreef Candymannetje het volgende:
En dat gelul dat de USA nog betere vliegtuigen heeft dan de F-35 maar die niet aan het buitenland verkoopt.
Is dat ook onzin?
Wat wil je nou eigenlijk beweren?quote:Op zaterdag 20 januari 2024 15:32 schreef luxerobots het volgende:
Ach, in het land der blinden is éénoog koning.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |