quote:Performing has been part of Kaleen's life from an early age; as soon as she could walk, she started dancing at home in the living room when music shows were on TV.
She then took her first ballet lessons and quickly expanded her repertoire to include commercial, tap, jazz, musical, modern, Latin, and standard; winning her first national championship at the age of seven - the first of more than 100 national and European championships, and five world championships.
As well as an accomplished dancer, Kaleen is also a talented singer. Her first self-produced single was released in September 2021 under her own label Wifi Records, and her debut album Stripping Feelings, was released in September 2023.
Since 2018, Kaleen has been involved in the Eurovision Song Contest, initially as a stand-in lead artist for the rehearsals of several countries and as a dancer and choreographer for the interval acts in Lisbon. In 2021, she was the creative director for the Junior Eurovision Song Contest for Spain and Bulgaria, as well as the creative director for Spain and stage director for the entire production in 2022.
Last year, she supported Austria, Armenia, Germany, and Georgia with their stage performances at the Eurovision Song Contest in Liverpool.
....now it's Kaleen's turn in the spotlight!
Marie-Sophie Kreissl (haar echte naam) heeft choreografie en stage director gedaan voor deze inzending:quote:
Ah duidelijk.quote:Op maandag 15 januari 2024 19:11 schreef Momo het volgende:
[..]
Marie-Sophie Kreissl (haar echte naam) heeft choreografie en stage director gedaan voor deze inzending:
En stand in bij meerdere ESFs
quote:Op dinsdag 16 januari 2024 09:05 schreef Em31 het volgende:
[..]
Als ik haar zo zie vind ik dat totaal niet passen
en daarnaast, Jimmy Joker
Volgens mij iets in die trant inderdaad.quote:Op dinsdag 16 januari 2024 09:22 schreef molloot200 het volgende:
Staging zal wel goedkomen. Liedje, eh, moet ik nog maar even zien.
Hoe is de selectieprocedure hier verlopen? Is dat net zoals Zwitserland met onafhankelijke focusgroepen en zo?
Vind het niet echt Duits klinken, meer een 40-jarige die als een Valley girl probeert te klinken.quote:Op dinsdag 16 januari 2024 09:10 schreef Momo het volgende:
[..]
Dit was een recente single van haar, het klinkt trouwens ook als Duits, maar het is in het Engels.
Ze heeft wel echt een voordeel gehad omdat ze de vrouw van Marvin Dietmann is.
Volgens mij was het, in elk geval officieel, wel een open inschrijving.quote:Op dinsdag 16 januari 2024 09:34 schreef Nashipeer het volgende:
Steeds weer dezelfde Zweedse liedjesschrijvers die overal opduiken, terwijl je hoopt dat elk land hun eigen kwaliteit levert (bij kleinere landen begrijp ik het nog).
Cyprus 2023 en Zweden 2021 hadden het niet verdiendquote:Op dinsdag 16 januari 2024 10:02 schreef molloot200 het volgende:
Andere ESF liedjes geschreven door Jimmy Joker:
Cyprus 2023: Break a Broken Heart (composer, lyricist)
Sweden 2023: Tattoo (composer, lyricist)
Cyprus 2021: El Diablo (composer, lyricist)
Sweden 2021: Voices (composer, lyricist)
San Marino 2021: Adrenalina (composer, lyricist)
Heeft dus wel altijd de finale gehaald met z’n inzendingen tot nog toe.
Ja al waren ze wel helemaal gestopt met die internationale jury enzo toch? door de crystal ball.quote:Op dinsdag 16 januari 2024 09:50 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Volgens mij was het, in elk geval officieel, wel een open inschrijving.
Al kan ik me, net als de rest, nog weinig voorstellen bij een geweldig resultaat bij deze combinatie.
Stage director van 10 optredens voor ESF 2023. Doet eigenlijk altijd ook stage director voor Oostenrijk. Maar werkt ook bij de omroep ORF (Oostenrijkse AVROTROS) om televisie shows te produceren.quote:
Dat weet ik eigenlijk niet precies. Al zou het wel verklaren waarom deze kandidaat, zo op het eerste oog niet zo heel overtuigend (weinig uitstraling, nauwelijks volgers op Instagram), uitgekozen is.quote:Op dinsdag 16 januari 2024 10:15 schreef Em31 het volgende:
[..]
Ja al waren ze wel helemaal gestopt met die internationale jury enzo toch? door de crystal ball.
quote:
Zou het wat uitmaken.gifquote:Op dinsdag 16 januari 2024 11:24 schreef H_T het volgende:
[..]
[ twitter ]
Deze vind ik iets beter klinkenNog steeds een vrij matig nummer, maar wat minder ruis
En een Nederlander dan blijkbaarquote:Op dinsdag 16 januari 2024 12:23 schreef Nashipeer het volgende:
Het lied zou pas in maart worden uitgebracht maar die Songfestival Azerbaijan lekt het volledige lied nu al, is dit de Crystal Ball dit jaar?niet echt netjes tegenover de Oostenrijkse (alweer) artiest.
Laten ze de nummers daar niet aan allerlei focus groups en fans horen voordat er een keuze gemaakt wordt? Dan kan je er natuurlijk wel vanuit gaan dat het ergens lektquote:Op dinsdag 16 januari 2024 15:45 schreef Em31 het volgende:
[ twitter ]
Ik weet niet wat ze in Oostenrijk doen, maar aangezien het daar meteen weer gebeurt gaat daar iets mis.
Ja alleen meende ik dat ze daar mee zouden stoppen door wat vorig jaar gebeurd was. Of ik ben in de war met Zwitserland..quote:Op dinsdag 16 januari 2024 17:41 schreef Funhouse het volgende:
[..]
Laten ze de nummers daar niet aan allerlei focus groups en fans horen voordat er een keuze gemaakt wordt? Dan kan je er natuurlijk wel vanuit gaan dat het ergens lekt
Er zit wel een grote lek ergens in Oostenrijk, wie is de mol daar bij ORF?quote:
Dat is haar man Marvin Dietmann.quote:Op woensdag 17 januari 2024 13:46 schreef Em31 het volgende:
Dat filmpje met haar hele optreden erbij, daar zie je iemand in de bovenhoek meekijken. Die moet het dan toch gelekt hebben?![]()
![]()
Maarja als je dit zo gaat delen met meerdere mensen dan is de kans nogal groot dat er altijd wel iemand tussenzit die het gaat lekken.
Rond 20 seconden zie je een WhatsApp berichtje voorbij komen in het Hebreeuws(?), denk dat er iemand is ingebroken bij de zoom meeting. Haar man zit daar volgens mij in de jury (wat wel bedenkelijk is, stel je voor dat mevrouw Cornald Maas gekozen zou worden voor Nederland).quote:Op woensdag 17 januari 2024 13:51 schreef Em31 het volgende:
[..]
Jeetje, wat raar dat haar eigen man dat doet.
Het wordt steeds gekkerquote:Op woensdag 17 januari 2024 13:52 schreef Momo het volgende:
[..]
Rond 20 seconden zie je een WhatsApp berichtje voorbij komen in het Hebreeuws(?), denk dat er iemand is ingebroken bij de zoom meeting. Haar man zit daar volgens mij in de jury (wat wel bedenkelijk is, stel je voor dat mevrouw Cornald Maas gekozen zou worden voor Nederland).
[ afbeelding ]
Zou ook wel eens annoucement kunnen zijn van de release datum in plaats van release zelf, maar we zullen zien morgen.quote:
Echte ravers zullen het waarschijnlijk geen rave muziek vinden, maar het is wel verdomd catchy, dit is wel echt iets dat omarmd gaat worden door de fans.quote:Op vrijdag 23 februari 2024 20:02 schreef Greys het volgende:
Ze vindt het zelf een rave song maar is het dat wel?Op basis van dit stukje vind ik het vooral een ielig lied met een ielig vervormd stemmetje.
Maar gezien de tig WINNERRRR reacties zal ik het wel mis hebben.![]()
[ x ]
Het lijkt op een B-kantje van Cascadaquote:Op vrijdag 23 februari 2024 20:02 schreef Greys het volgende:
Ze vindt het zelf een rave song maar is het dat wel?Op basis van dit stukje vind ik het vooral een ielig lied met een ielig vervormd stemmetje.
[ x ]
Ben vooral erg benieuwd hoe dit live gaat klinken als ik dat stemmetje zo hoor.quote:Op vrijdag 23 februari 2024 20:08 schreef Momo het volgende:
[..]
Echte ravers zullen het waarschijnlijk geen rave muziek vinden, maar het is wel verdomd catchy, dit is wel echt iets dat omarmd gaat worden door de fans.Dit is wel echt jaren 90 eurodance.
Ik ben zeker geen raver, maar dit lijkt me geen raveliedquote:Op vrijdag 23 februari 2024 20:02 schreef Greys het volgende:
[ x ]
Daar staat ook een langere versie.quote:Op vrijdag 23 februari 2024 20:08 schreef NailQueen het volgende:
[..]
Het lijkt op een B-kantje van Cascada
(Oh dit zei ik een pagina terug ook al)
Ik was dat dus alweer vergeten dat er al eerder een fragment was. Ik kan zeggen dat het de leeftijd is maar het zegt vooral veel over m'n interesse in dit lied.quote:Op vrijdag 23 februari 2024 20:18 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Daar staat ook een langere versie.
Ik kan me er overigens ook weinig bij voorstellen dat dit veel gaat doen op het ESF.
Met 60 posts in meer dan een maand ben je niet de enige die dat heeftquote:Op vrijdag 23 februari 2024 20:18 schreef Greys het volgende:
[..]
Ik was dat dus alweer vergeten dat er al eerder een fragment was. Ik kan zeggen dat het de leeftijd is maar het zegt vooral veel over m'n interesse in dit lied.![]()
Bij een rave denk ik meer aan techno. Dit is gewoon een commerciële danceplaat.quote:Op vrijdag 23 februari 2024 20:13 schreef H_T het volgende:
[..]
Ik ben zeker geen raver, maar dit lijkt me geen raveliedin vergelijking bijvoorbeeld met de muziek van Eat Sleep Rave Repeat
Zonder geluid heeft het veel weg van Alizee.quote:Op dinsdag 16 januari 2024 11:24 schreef H_T het volgende:
[..]
[ twitter ]
Deze vind ik iets beter klinkenNog steeds een vrij matig nummer, maar wat minder ruis
Ik hou ook wel van Eurodancequote:Op donderdag 29 februari 2024 20:44 schreef Meridiaan het volgende:
Lekkere inzending hoor, dansbaar. Ik houd wel van Eurodance
Ja we beginnen met een rave en eindigen met een ravequote:Op donderdag 29 februari 2024 22:11 schreef NailQueen het volgende:
Dit gaat de tweede halve finale openen. Mark my words!
(En we gaan afsluiten met hakkkuuhh met Joostje)
Dat denk ik ook. Wel een leuk liedje, maar het is iets wat weinig jury-stemmen gaat trekken en ook niet iets wat massaal televotes gaat binnenharken. En dan moet het live nog overeind blijven.quote:Op vrijdag 1 maart 2024 00:53 schreef BramVeen2002 het volgende:
Ik ben bang dat dit de fan favorite gaat zijn die uiteindelijk minder scoort.
Verder wel leuk, komt wel in mijn top 10![]()
![]()
Komt er nog aan! Ze heeft op Insta wat clips gedeeld van de videoclip.quote:Op vrijdag 1 maart 2024 09:06 schreef Momo het volgende:
Maar na al die tijd enkel een audio release, geen videoclip?
Dit heeft ook wel wat overeenkomsten. Naar ik vrees ook in het ESF-resultaat.quote:Op vrijdag 1 maart 2024 19:05 schreef NailQueen het volgende:
Ik was vroeger erg fan van Cascada (alweer meer dan 15 jaar geleden auw!). Dus dit ik vind ik leuk
Het is een lekker liedje, maar verre van uniek inderdaad, dus zal niet heel bijzonder veel scoren verwacht ik.quote:Op vrijdag 1 maart 2024 00:53 schreef BramVeen2002 het volgende:
Ik ben bang dat dit de fan favorite gaat zijn die uiteindelijk minder scoort.
Verder wel leuk, komt wel in mijn top 10![]()
![]()
Volgens mij heb jij met van dit soort pop hits hetzelfde als wat ik met die ballads zoals Brividi hebquote:Op maandag 4 maart 2024 18:13 schreef Greys het volgende:
Ik heb hier echt helemaal niks mee.
Niet met het lied.
Niet met dat vervelende stemmetje.
Niet met de video.
Ja die clip maakt het nogal trashy, eigenlijk is clipje wat eerder werd gedeeld met het gelekte nummer nog het beste qua vibes (ook al kwam het van een ander nummer van haar).quote:Op maandag 4 maart 2024 18:16 schreef Cee het volgende:
Ik vind het nogal trashy. Nummer is oké maar de clip, mwoah.
Ik ben dol op sommige pop hits, maar dit raakt voor mij geen enkel 'oeh lekker' dingetje.quote:Op maandag 4 maart 2024 18:15 schreef Nexum het volgende:
[..]
Volgens mij heb jij met van dit soort pop hits hetzelfde als wat ik met die ballads zoals Brividi heb
Omg, dit is nu mijn favoriet. Hello there. Hoop dat zij gewoon centraal staat tijdens haar optreden in een leuk pakje.quote:
Schijnen deelnemers te zijn van Germany's Next Top Model 2024.quote:Op maandag 4 maart 2024 22:22 schreef ijs_beer het volgende:
Ik heb geen problemen met de clip, zit genoeg moois in.
En ze mag er zelf ook wezenquote:Op maandag 4 maart 2024 22:40 schreef Cyan9 het volgende:
[..]
Schijnen deelnemers te zijn van Germany's Next Top Model 2024.
[ afbeelding ]
Dezelfde synthgeluiden als die nummers van Ice MC.quote:Op maandag 4 maart 2024 18:51 schreef Wienerschnitzels het volgende:
Stukje Eurodance, had het 20 jaar geleden goed gedaan.
Fun fact: Ice MC stond dit jaar in de nationale finale van San Marino (waar elke nationaliteit mee mag doen).quote:Op dinsdag 5 maart 2024 04:57 schreef Eightyone het volgende:
[..]
Dezelfde synthgeluiden als die nummers van Ice MC.
De zwakke vocalen doen me verder al vrezen voor hoe het live over zal komen. Live kan een dun stemmetje slechts hooguit minimaal opgepoetst/verhuld worden.
Op m'n dertiende, toen die Ice MC-nummers uit kwamen, draaide ik eurodance e.d. grijs (In deze Spotify-lijst staat die generatie van toen) en had ik het vast prima gevonden. Heel hoog lag de lat niet. Maar tot m'n grootste favorieten had het waarschijnlijk alsnog niet behoord.
Die van Joost ongetwijfeld wel, als het destijds al had bestaan.
Het refreintje is best een oorwurm, ondanks de matige stem.quote:Op donderdag 7 maart 2024 16:37 schreef Aguero het volgende:
Eigenlijk best een guilty pleasure.![]()
Ik verbaas me wel hoe hoog dit staat bij de bookmakers op dit moment.
Oh meid, of ze heeft iets teveel Sangria lopen pimpelen de dag ervoor of ze kan eigenlijk helemaal niet zo fantastisch zingen. Ze klinkt als een bejaarde gay kater namelijk...quote:Op zondag 31 maart 2024 18:34 schreef Momo het volgende:
Hier de upload van de organisatie met meer camera´s. Vocaal is het niet super hoor.
Nee dit mag je niet met Ice MC vergelijken.quote:Op dinsdag 5 maart 2024 04:57 schreef Eightyone het volgende:
[..]
Dezelfde synthgeluiden als die nummers van Ice MC.
De zwakke vocalen doen me verder al vrezen voor hoe het live over zal komen. Live kan een dun stemmetje slechts hooguit minimaal opgepoetst/verhuld worden.
Op m'n dertiende, toen die Ice MC-nummers uit kwamen, draaide ik eurodance e.d. grijs (In deze Spotify-lijst staat die generatie van toen) en had ik het vast prima gevonden. Heel hoog lag de lat niet. Maar tot m'n grootste favorieten had het waarschijnlijk alsnog niet behoord.
Die van Joost ongetwijfeld wel, als het destijds al had bestaan.
Ze is professioneel danser, dus dat kan ze zeker. Ben benieuwd of ze dit vocaal net zo gaan lijmen als Polen vorig jaar met meer backings en heel veel oefenen.quote:Op zondag 31 maart 2024 21:36 schreef ijs_beer het volgende:
Dansen kan ze, maar jeetje, zelfs niet al te moeilijke laten noten zijn er niet op. Wat een iel stemmetje ook.
Vind ik niks shocking aan met deze vocalenquote:Op zondag 31 maart 2024 21:24 schreef NailQueen het volgende:
Als het in Malmö net zo vocaal slecht is kan het best eens een shocking NQ worden. En dit doet pijn want dit is een van mijn favorieten.
...krolse kat, dus.quote:Op dinsdag 5 maart 2024 04:57 schreef Eightyone het volgende:
[..]
De rottige worden weggehaald?quote:Op zondag 31 maart 2024 22:51 schreef molloot200 het volgende:
Hoe zijn die comments onder die video zo extreem positief trouwens?
Het zijn vast niet alleen de bookmakers die nu omhoog schietenquote:
Elk land doet dit, want het mag. Maar waarom zet je die vocals ook op de karaokeversie... dat is de vraag.quote:Op vrijdag 12 april 2024 17:48 schreef Greys het volgende:
Gewoon je hele lied op tape mag dus tegenwoordig?
Je mag de main vocals toch nog steeds niet helemáál op tape hebben? Want dan kan je alles playbacken.quote:Op vrijdag 12 april 2024 18:00 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Elk land doet dit, want het mag. Maar waarom zet je die vocals ook op de karaokeversie... dat is de vraag.
Oef da's niet best nee.quote:
Ik denk dat ze wel eens shocking NQ kan worden.quote:Op dinsdag 23 april 2024 09:31 schreef molloot200 het volgende:
Hoeft van mij niet naar de finale op deze manier
Hands-up muziekquote:Op dinsdag 23 april 2024 10:01 schreef NailQueen het volgende:
Ik ben fan van die oude Cascada muziek dus ik vind dit een heerlijk nummertje. Maar het verdient een betere zangeres. Het zou me niets verbazen als dit een shocking NQ wordt.
het wordt niet echt beter...quote:Op zaterdag 27 april 2024 10:22 schreef grazz het volgende:
Kaleen's laatste tv optreden zo vlak voor vertrek
https://tvthek.orf.at/pro(...)3-sDAzeinLWu4r9lEnI5
Ik had gehoopt dat het in een tv studio beter zou klinken, maar ik mis hier echt een goede zangeres en iets van uitstraling ook. Zij heeft het gewoon niet naar mijn mening.quote:Op zaterdag 27 april 2024 10:36 schreef AnnethingIsPossible het volgende:
[..]
het wordt niet echt beter...
Eens, zeker in vergelijking met de andere pop girlies die een onwijs goede uitstraling hebben komt Kaleen niet heel sympathiek over. Zal ongetwijfeld een leuke vrouw zijn, maar je mist de spark.quote:Op zaterdag 27 april 2024 10:38 schreef grazz het volgende:
[..]
Ik had gehoopt dat het in een tv studio beter zou klinken, maar ik mis hier echt een goede zangeres en iets van uitstraling ook. Zij heeft het gewoon niet naar mijn mening.
Ja of aan Nutsa Buzaladzequote:Op zaterdag 27 april 2024 10:59 schreef Nexum het volgende:
Ze hadden dit liedje aan Sarah Bonnici moeten geven
Bron: https://www.reddit.com/r/(...)als_day_3_live_blog/quote:15:00 CEST: Rehearsal 6: 🇦🇹 Austria – Kaleen – We Will Rave
Austria’s Kaleen is here to remind us that if heartbreak is the problem, rave is the solution.
Kaleen is no stranger to Eurovision - she’s been one of the creative directors for years, and even pretended to be Eleni Foureira from Cyprus during the stand-in rehearsals in 2018.
Staging-wise, there’s an inverted pyramid made of metal scaffolding hanging above the middle of the stage, that shoots lasers, giving the stage a warehouse rave vibe. She starts the performance wearing a long white coat with a train, but that’s dispensed with as soon as the bass kicks in, revealing a silver sparkly leotard and matching thigh boots. She has four male backing dancers, wearing black cargo pants, sleeveless jackets and oversized wraparound shades. With Kaleen they deliver a full-on dance routine that covers the whole stage.
There’s also a RUM-DE-DUM-DA-DA hip swivel move that we will absolutely be practising in Euroclub. Genuinely wish it was possible to explain what this track FEELS like at full volume in the arena – it’s very much a full body experience. Photos coming soon!
PYRO UPDATE! Smoke and steam jets, AND Kaleen tried a different (and much fluffier) white coat. No idea which will make it through to second rehearsals - we'll find out later in the week!
Je vergeet Nederland.quote:Op donderdag 9 mei 2024 23:00 schreef DecoAoreste het volgende:
Ja, hm. De twee beste liedjes (deze en UK) hebben ongeveer de twee slechtste zangers gekregen van het ESF. Echt zonde.
Ze mag dromen om aan die 2 nummers te tippen.quote:Op donderdag 9 mei 2024 23:56 schreef Sfeermaker het volgende:
Lekker liedje toch. Deuntje van "Dune - Cant stop raving" gebruikt en heel veel naar "Rank 1 - Awakening" geluisterd, maar het is ze vergeven.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |