abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 12 januari 2024 @ 19:15:44 #101
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_212006874
Palestijns meisje doet DNA test, komt erachter dat "Palestijnen" gewoon Arabieren zijn, die in veel gevallen genetisch gezien behoorlijk overeenkomen met andere volkeren uit de regio. Reactie: Boycot dit bedrijf! Zij herkennen mijn land niet!

:')_!

twitter
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_212007212
quote:
10s.gif Op vrijdag 12 januari 2024 19:15 schreef HowardRoark het volgende:
Palestijns meisje doet DNA test, komt erachter dat "Palestijnen" gewoon Arabieren zijn, die in veel gevallen genetisch gezien behoorlijk overeenkomen met andere volkeren uit de regio. Reactie: Boycot dit bedrijf! Zij herkennen mijn land niet!

[ twitter ]
Gek altijd dat ze dit gevoel zo sterk hebben voor dat gebied, maar niet voor bijvoorbeeld Turkije wat dan terugmoet naar de Grieken en Armenen.
pi_212007340
quote:

[ twitter ]
Dat racistische DNA :(
Houd totaal geen rekening met landsgrenzen.
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_212008212
Ik houd van oude bewegende beelden. In deze video komt wel goed naar voren dat Truman een groot en begenadigd spreker was.

https://www.reddit.com/r/interestingasfuck/s/SSk2DhPNIT
pi_212012131
twitter

Google translate (vast niet helemaal correct)
Majad 74 van Brigade 188 reciteerde Kaddish op Joodse graven gelegen in Al-Maazi in het centrum van de Gazastrook – op een begraafplaats voor de slachtoffers van de Eerste Wereldoorlog – en wenste vanaf daar Shabbat Shalom 🙌

En dat op terrein waar de inwoners de Joden willen uitroeien gaan zij nog wel netjes met Joodse graven om. Zij wel
pi_212012583
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 januari 2024 17:16 schreef bianconeri het volgende:

[..]
En nog blijf jij de genocide goedpraten.
Er is geen genocide in Gaza, mijn waarde medeuser. :*
quote:
Praat bijna 25.000 burgerdoden maar eens goed praten als ''een ongelukje''.
Er zijn geen bijna 25000 burgerdoden en bovendien doe ik dat nergens, mijn goedmoedige gesprekspartner. ^)
quote:
Echt..... Hoe ziek is dat? En dan iemand anders als een clown durven weg te zetten. Ziek.
Dat is je eigen schuld en ik betwijfel of het de eerste keer is dat je dat meemaakt, mijn innemende interlocuteur. O+

Verder discussiëren lijkt me niet zinvol, voornamelijk wegens het gebrek aan eigenlijke discussie, en ik zal daar ook maar een eind aan breien. Voor je het weet heb ik een ban aan mijn broek. ;(
Intolerant voor intolerantie
pi_212012601
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 januari 2024 13:13 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Nogmaals. Ik vind dat de Palestijnse burgers de afgelopen 20 jaar niet helemaal verdienen en de huidige agressie, zoals het bewust dakloos maken van de bevolking, ook niet helemaal verdienen. Let op: niet helemaal. Die enorme behoefte om zo hard mogelijke (relatief) te slaan dat stuit mij tegen de borst.
Waarom stuit je dat tegen de borst? Ik vind overigens dat hier helemaal geen sprake van is.
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 januari 2024 13:13 schreef opgebaarde het volgende:
Was het België, Amerika, Australië of welk westers democratisch land dan ook in plaats van Israël die Gaza en de West Bank onder handen neemt dan zou ik dat nog steeds vinden. Zou het een islamitische land zijn geweest dan had het niet mijn interesse, lijkt me logisch.
Dat vind ik eigenlijk helemaal niet zo logisch. Kortom, als het hier niet Israël dat in conflict was de Palestijnen was, maar Syrië of Jordanië, dan kon het je allemaal weinig schelen? Dat is natuurlijk nogal raar.
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 januari 2024 10:42 schreef opgebaarde het volgende:
[ twitter ]

Google translate (vast niet helemaal correct)
Majad 74 van Brigade 188 reciteerde Kaddish op Joodse graven gelegen in Al-Maazi in het centrum van de Gazastrook – op een begraafplaats voor de slachtoffers van de Eerste Wereldoorlog – en wenste vanaf daar Shabbat Shalom 🙌

En dat op terrein waar de inwoners de Joden willen uitroeien gaan zij nog wel netjes met Joodse graven om. Zij wel
En wat is nu het punt dat je hier precies probeert te maken?
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_212012668
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 januari 2024 17:16 schreef bianconeri het volgende:

[..]
En nog blijf jij de genocide goedpraten.
Praat bijna 25.000 burgerdoden maar eens goed praten als ''een ongelukje''.

Echt..... Hoe ziek is dat? En dan iemand anders als een clown durven weg te zetten. Ziek.
Als alle jihad gekkies zich nu overgeven, zijn er morgen geen burgerdoden meer in Palestina. Als Israël de wapens neerlegt zijn er volgend jaar geen joden meer in Israël.
pi_212013192
quote:
14s.gif Op zaterdag 13 januari 2024 11:39 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Waarom stuit je dat tegen de borst? Ik vind overigens dat hier helemaal geen sprake van is.
Ik kan het mij moeilijk voorstellen dat het slopen van bijvoorbeeld begraafplaatsen functioneel is en jij in dit geval niet. Joh

quote:
[..]
Dat vind ik eigenlijk helemaal niet zo logisch. Kortom, als het hier niet Israël dat in conflict was de Palestijnen was, maar Syrië of Jordanië, dan kon het je allemaal weinig schelen? Dat is natuurlijk nogal raar.
Jij bent al een paar keer leeggelopen over Islam en Arabische landen en dan vind jij het raar dat ik aangeef dat ik geen binding met die landen of mensen heb? Joh
pi_212013286
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 januari 2024 12:22 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Ik kan het mij moeilijk voorstellen dat het slopen van bijvoorbeeld begraafplaatsen functioneel is en jij in dit geval niet. Joh
Nee, je schept gewoon doelbewust een contrast.
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 januari 2024 12:22 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Jij bent al een paar keer leeggelopen over Islam en Arabische landen en dan vind jij het raar dat ik aangeef dat ik geen binding met die landen of mensen heb? Joh
Het lijkt vooral een dubbele standaard te zijn die je hanteert.

Als het een Westers land betreft ga je je er druk om maken, anders doet het er niet toe. Dat is natuurlijk raar. Als je vermeende medeleven met de Palestijnen oprecht is, zou het niet moeten uitmaken om welke partij het gaat.
pi_212014056
quote:
14s.gif Op zaterdag 13 januari 2024 12:33 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Nee, je schept gewoon doelbewust een contrast.
[..]
Het lijkt vooral een dubbele standaard te zijn die je hanteert.

Als het een Westers land betreft ga je je er druk om maken, anders doet het er niet toe. Dat is natuurlijk raar. Als je vermeende medeleven met de Palestijnen oprecht is, zou het niet moeten uitmaken om welke partij het gaat.
Het is echt niet ingewikkeld alleen je wil het niet geloven. Helaas hebben daar wel meer mensen last van. Die willen ‘de ander’ alleen indelen in het hokje ‘antisemiet’ of in het hokje ‘pro-Hamas’.

Het is gewoon opmerkelijk dat wij leren dat in Gaza een groot gedeelte alle Joden wil uitroeien dat men daar toch de Joodse graven respecteert of zelfs onderhoud. Daarnaast zijn diverse begraafplaatsen volledig vernield, vind ik echt gek en dat vind vermoed ik elk weldenkend mens

[ Bericht 3% gewijzigd door opgebaarde op 13-01-2024 14:15:06 ]
pi_212014660
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 januari 2024 16:18 schreef Frikandelbroodje het volgende:

[..]
Vorige week is de architect van de Darfurese genocide, Hemedti, nog in Pretoria op bezoek geweest. En een jaar of tien geleden weigerde de regering om Omar al-Bashir te arresteren tijdens een conferentie 🤡
Al zou Zuid-Afrika op dit moment een genocide uitvoeren. Dat zegt niet dat hun veroordeling omtrent Israël niet klopt.

Ik denk overigens niet dat het klopt, maar om geheel andere redenen.
pi_212015252
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 januari 2024 11:37 schreef Cuendillar het volgende:

[..]
Er is geen genocide in Gaza, mijn waarde medeuser.
Geen?
Doelbewust burgerslachtoffers maken, een heel volk zijn land uitdrijven.

quote:
Er zijn geen bijna 25000 burgerdoden en bovendien doe ik dat nergens, mijn goedmoedige gesprekspartner. ^)
Ah, je bent blijkbaar zelf waarnemer daar?
Beetje gek dat jij dan ingaat tegen andere bronnen.

quote:
Dat is je eigen schuld en ik betwijfel of het de eerste keer is dat je dat meemaakt, mijn innemende interlocuteur. O+

Verder discussiëren lijkt me niet zinvol, voornamelijk wegens het gebrek aan eigenlijke discussie, en ik zal daar ook maar een eind aan breien. Voor je het weet heb ik een ban aan mijn broek. ;(
Eigen schuld?
Omdat ik aan de kant van burgers sta en het opneem voor de bijna 25.000 burgerdoden?
Ahum? Ik weet dat dit een pro-Israel forum is en dat je alles van Israel moet goedpraten hier.
Maar doe normaal zeg, ik ben een clown puur omdat ik al die burgerdoden verafschuw? Echt ongehoord.
pi_212015276
quote:
14s.gif Op zaterdag 13 januari 2024 11:39 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Dat er al bijna 25.000 burgerdoden zijn vind jij niet tegen je borst stuiten en vind jij niet heel hard slaan?

Beetje gek. Alsof je morele kompas kapot is.

quote:
0s.gif Op zaterdag 13 januari 2024 11:45 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Als alle jihad gekkies zich nu overgeven, zijn er morgen geen burgerdoden meer in Palestina. Als Israël de wapens neerlegt zijn er volgend jaar geen joden meer in Israël.
En dat geloof jij?
Net als de andere keren dat Hamas strijders zich opgeven en Israel alles alsnog platgooide want ze geloofden niet dat het alle Hamas strijders waren.
pi_212015381
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 januari 2024 16:07 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Dat er al bijna 25.000 burgerdoden zijn vind jij niet tegen je borst stuiten en vind jij niet heel hard slaan?

Beetje gek. Alsof je morele kompas kapot is.
Nu zijn het er 25.000? Twee dagen terug waren het er nog 20.000. En hoeveel van deze vermeende slachtoffers waren terroristen? Waarschijnlijk een heleboel. En inderdaad 20.000 is niet veel op een bevolking van tweeënhalf miljoen.

Laten we ook niet vergeten waarom deze slachtoffers zijn gevallen. Dat is omdat de Palestijnen weer eens met terreur bezig waren, zoals de afgelopen decennia eigenlijk niet anders het geval is. Israël heeft toen teruggeslagen, waarbij de terroristen hun eigen burgers ook nog als menselijk schild hebben gebruikt. Het lijkt er dus vooral op dat jouw morele kompas kapot is, je kunt het verschil tussen goed en kwaad niet meer zien. Je kiest de kant van extremisme en Islamitisch terreur.
  zaterdag 13 januari 2024 @ 16:45:58 #116
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_212015674
Groot offensief op maandag

https://www.jpost.com/isr(...)/live-updates-782023
IDF set to launch massive attack to seize Gaza's border with Egypt - WSJ
The IDF operation would "likely involve removing Palestinian officials from a key crossing point and stationing Israeli forces," the Wall Street Journal reported.

Israel has informed Egypt of its plans to launch a military operation aimed at retaking control of the key Philadelphi corridor in the southern Gaza Strip, the Wall Street Journal reported on Saturday.

Citing both current and former Israeli and Egyptian officials, the report noted that the IDF operation would "likely involve removing Palestinian officials from a key crossing point and stationing Israeli forces along a stretch of land from Gaza’s southeastern corner abutting both Israel and Egypt toward the Mediterranean Sea about 12 kilometers (8 miles) to the northwest," as per the WSJ.

Any attack in the politically sensitive area of Rafah and the Philadelphi corridor would be highly charged because it borders Egypt and has diplomatic implications for Israel's relations both with Cairo and globally.

The Jerusalem Post reported last month that the IDF had steered clear of Rafah so far because of those sensitivities.

Egypt rejected Israeli proposal for oversight on buffer zone
Earlier this week, it was reported that Egypt has rejected a proposal by Israel for greater Israeli oversight over the buffer zone on the Egypt-Gaza border and is prioritizing efforts to broker a ceasefire before working on post-war arrangements.

The Egyptian sources said that during those talks Israel had approached Egypt about securing the Philadelphi Corridor, a narrow buffer zone along the border, as part of Israeli plans to prevent future attacks.
  zaterdag 13 januari 2024 @ 17:09:01 #117
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_212015856
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 januari 2024 16:45 schreef slashdotter3 het volgende:
Groot offensief op maandag

https://www.jpost.com/isr(...)/live-updates-782023
IDF set to launch massive attack to seize Gaza's border with Egypt - WSJ
The IDF operation would "likely involve removing Palestinian officials from a key crossing point and stationing Israeli forces," the Wall Street Journal reported.

Israel has informed Egypt of its plans to launch a military operation aimed at retaking control of the key Philadelphi corridor in the southern Gaza Strip, the Wall Street Journal reported on Saturday.

Citing both current and former Israeli and Egyptian officials, the report noted that the IDF operation would "likely involve removing Palestinian officials from a key crossing point and stationing Israeli forces along a stretch of land from Gaza’s southeastern corner abutting both Israel and Egypt toward the Mediterranean Sea about 12 kilometers (8 miles) to the northwest," as per the WSJ.

Any attack in the politically sensitive area of Rafah and the Philadelphi corridor would be highly charged because it borders Egypt and has diplomatic implications for Israel's relations both with Cairo and globally.

The Jerusalem Post reported last month that the IDF had steered clear of Rafah so far because of those sensitivities.

Egypt rejected Israeli proposal for oversight on buffer zone
Earlier this week, it was reported that Egypt has rejected a proposal by Israel for greater Israeli oversight over the buffer zone on the Egypt-Gaza border and is prioritizing efforts to broker a ceasefire before working on post-war arrangements.

The Egyptian sources said that during those talks Israel had approached Egypt about securing the Philadelphi Corridor, a narrow buffer zone along the border, as part of Israeli plans to prevent future attacks.
Waarschijnlijk ook een manier om te zorgen dat de Hamas- kopstukken er niet meer tussenuit kunnen naaien.

Dat het aangekondigd wordt kan ook zijn om ze nu al die kant op te lokken vanuit hun tunnels.
pi_212016156
quote:
10s.gif Op zaterdag 13 januari 2024 16:16 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Nu zijn het er 25.000? Twee dagen terug waren het er nog 20.000. En hoeveel van deze vermeende slachtoffers waren terroristen? Waarschijnlijk een heleboel. En inderdaad 20.000 is niet veel op een bevolking van tweeënhalf miljoen.

Laten we ook niet vergeten waarom deze slachtoffers zijn gevallen. Dat is omdat de Palestijnen weer eens met terreur bezig waren, zoals de afgelopen decennia eigenlijk niet anders het geval is. Israël heeft toen teruggeslagen, waarbij de terroristen hun eigen burgers ook nog als menselijk schild hebben gebruikt. Het lijkt er dus vooral op dat jouw morele kompas kapot is, je kunt het verschil tussen goed en kwaad niet meer zien. Je kiest de kant van extremisme en Islamitisch terreur.
Volgens de officiële cijfers zijn het er al bijna 25.000. Dus inderdaad ja.
En hoeveel daarvan zullen terroristen zijn? Ik denk dat als het er 20% zijn dat je al een hele hoge inschatting maakt.

Noem jij dat niet veel? Voor een aardig modern en professioneel leger zijn dat er gigantisch veel. Elke burgerdode is er 1 teveel. En ja, in een oorlog is dit bijna niet te voorkomen.
Maar als het je doel is geen burgerdoden te maken dan gaan er geen bijna 25.000 doden vallen.

Waarom die slachtoffers vallen?
Door slechte op burger gerichte Israëlische aanvallen. En ga niet doen alsof Israël al tientallen jaren zo'n lieverdje is. Actie is reactie, dat geldt zeker ook voor Israël. Beide partijen zijn terroristen.
pi_212016187
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 januari 2024 17:45 schreef bianconeri het volgende:

[..]
En hoeveel daarvan zullen terroristen zijn? Ik denk dat als het er 20% zijn dat je al een hele hoge inschatting maakt.

Noem jij dat niet veel? Voor een aardig modern en professioneel leger zijn dat er gigantisch veel. Elke burgerdode is er 1 teveel. En ja, in een oorlog is dit bijna niet te voorkomen.
Maar als het je doel is geen burgerdoden te maken dan gaan er geen bijna 25.000 doden vallen.

Door slechte op burger gerichte Israëlische aanvallen. En ga niet doen alsof Israël al tientallen jaren zo'n lieverdje is. Actie is reactie, dat geldt zeker ook voor Israël. Beide partijen zijn terroristen.
Als je burgerdoden wil maken in zo'n gebied dan vallen er wel wat meer dan 25k doden, we zijn 3 maanden verder, dat is ongeveer 250 doden per dag, deed Hamas het toch wat beter met 1400 doden in een halve dag, dat was nu bewust burgers afslachten onder toejuichen van al die "zielige" Palestijen. Er worden in Europa meer burgers bewust afgeslacht door Palestina supporters dan dat er in Palestina bewust burgers worden afgeslacht door Israël.
3 maanden ban vanwege vvmu en gewoon één op één teksten overnemen van linkse users waar de PVV in DENK/Links wordt veranderd mag blijkbaar niet. Doei.
pi_212016332
quote:

[..]
Gaza heeft 2,3 miljoen inwoners, de helft is kind. De andere helft zijn mannen en vrouwen dus ongeveer 600.000 mannen. Hamas heeft volgens eigen zeggen 40.000 actieve strijders terroristen. Dat is 1 op de 15 mannen en dan komen daar de overige hamas leden bij.

Israël claimde bij ~ 20.000 doden dat daarvan 7 duizend hamas terroristen waren. Als elke dode man een hamas lid is dan past dat cijfer van her IDF bij de cijfers van autoriteiten in Gaza
pi_212019446
quote:
17s.gif Op vrijdag 12 januari 2024 17:47 schreef Ali_boo het volgende:
[ twitter ]
'We hebben geen boodschap aan u joodse jankbal, rot maar op en laat je volk maar naar de filistijnen gaan'

Dat zegt het vooral.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_212020780
quote:

[..]

Ben het met je eens dat elke burgerdode er een te veel is, maar minder dan 1% doden nadat je als zeer dichtbevolkt klein landje je oneindig veel sterker buurland binnenvalt op een bijna niet voor te stellen schokkende manier, vind ik nog alleszins meevallen.
pi_212020792
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 januari 2024 16:07 schreef bianconeri het volgende:

[..]

[..]
En dat geloof jij?
Net als de andere keren dat Hamas strijders zich opgeven en Israel alles alsnog platgooide want ze geloofden niet dat het alle Hamas strijders waren.
Citation needed.
  zaterdag 13 januari 2024 @ 23:06:46 #124
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_212020853
quote:

[ twitter ]
Ze snapt het woord Levantine gewoon niet, dat duidt namelijk de gehele kuststrook van de Sinai tot Adana in het noorden. Overigens zijn er begin 20e eeuw verschillende migratiegolven vanuit Egypte richting de Levant geweest.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
  zondag 14 januari 2024 @ 09:36:14 #125
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_212023311
https://x.com/gaza_report/status/1746124702857273460?s=20

market in northern GAZA

GAZA leeft nog

HAMAS taking the Aid an food sending from UN
https://x.com/gaza_report/status/1743563704115826717?s=20

quote:
The scenes as Hamas takes control of today's international aid shipment into Gaza from Rafah crossing.
The agents ride on the aid trucks and in the traditional white pickup truck wearing black uniforms and some of them are armed.

[ Bericht 17% gewijzigd door michaelmoore op 14-01-2024 09:45:09 ]
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 75 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_212023435
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 januari 2024 23:03 schreef Alov het volgende:

[..]
Ben het met je eens dat elke burgerdode er een te veel is, maar minder dan 1% doden nadat je als zeer dichtbevolkt klein landje je oneindig veel sterker buurland binnenvalt op een bijna niet voor te stellen schokkende manier, vind ik nog alleszins meevallen.
Dat kun je ook omdraaien. Je valt als veel sterker en veel moderner bewapend land de buren binnen, moeten daar überhaupt zoveel burgerdoden bij vallen?
Het is niet alsof Israel nog vecht met wapens van 100 jaren geleden die totaal niet precies zijn.

Waarom kunnen alle landen met (bijna) dezelfde wapens heel precies richten, maar Israël niet?
Israel gooit gewoon lukraak overal bommen op denkende dat overal wel terroristen zitten. Ze lijken hun aanvallen totaal niet voor te bereiden, niet na te zoeken waar terroristen zitten.

Terwijl een sterk modern land een tijd bezig is met intel en dan 1 precisie bom gooit en klaar.
Als een VS met bijna 25.000 burgerdoden aan zou komen zetten dan was deze wereld te klein geweest.
  zondag 14 januari 2024 @ 10:12:02 #127
131800 Tarado
capô de fusca
pi_212023620
twitter
  zondag 14 januari 2024 @ 10:25:58 #128
168739 Red_85
'echt wel'
pi_212023748
quote:
0s.gif Op zondag 14 januari 2024 10:12 schreef Tarado het volgende:
[ twitter ]
Posters weg halen. Billboard reclames afzeggen.

Maar owee als je commentaar levert op de schoenactie.
1947-2016
pi_212023887
quote:
0s.gif Op zondag 14 januari 2024 09:36 schreef michaelmoore het volgende:
https://x.com/gaza_report/status/1746124702857273460?s=20

market in northern GAZA

GAZA leeft nog

HAMAS taking the Aid an food sending from UN
https://x.com/gaza_report/status/1743563704115826717?s=20
[..]

Dan moet je daar toch gewoon mee stoppen als VN zijnde?

Je bent de terroristen aan het bevoorraden. :{
  zondag 14 januari 2024 @ 10:39:51 #130
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_212023899
quote:
0s.gif Op zondag 14 januari 2024 10:38 schreef Cuendillar het volgende:

[..]

ik neem aan dat er ook wel foodtrucks hun betemming bereiken

RAFAH is dus niet veilig , beter via noord
quote:
international aid shipment into Gaza from Rafah crossing.
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 75 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  zondag 14 januari 2024 @ 10:41:55 #131
131800 Tarado
capô de fusca
pi_212023913
quote:
0s.gif Op zondag 14 januari 2024 10:38 schreef Cuendillar het volgende:

[..]

Zolang ze geen raketten van tarwebloem kunnen maken kan je er beter mee doorgaan, maar het komt er dus op neer dat je de boel zou moeten verzadigen met voedsel, dan heeft Hamas er ook geen macht meer over.
pi_212023953
quote:
0s.gif Op zondag 14 januari 2024 10:41 schreef Tarado het volgende:

[..]
Zolang ze geen raketten van tarwebloem kunnen maken kan je er beter mee doorgaan, maar het komt er dus op neer dat je de boel zou moeten verzadigen met voedsel, dan heeft Hamas er ook geen macht meer over.
Terroristen hebben voer nodig om te kunnen functioneren, net als normale mensen. Ook dat zijn dus voorraden die je de vijand beter kan ontzeggen als je wil dat de oorlog sneller stopt.

Maar ik bedenk me net dat je dan de gijzelaars ook ten dode opschrijft. Okay, negeer alles wat ik zei. ;)
  zondag 14 januari 2024 @ 10:49:48 #133
131800 Tarado
capô de fusca
pi_212023986
quote:
0s.gif Op zondag 14 januari 2024 10:46 schreef Cuendillar het volgende:

[..]
Terroristen hebben voer nodig om te kunnen functioneren, net als normale mensen. Ook dat zijn dus voorraden die je de vijand beter kan ontzeggen als je wil dat de oorlog sneller stopt.

Maar ik bedenk me net dat je dan de gijzelaars ook ten dode opschrijft. Okay, negeer alles wat ik zei. ;)
Wel eens maar met uithongeren heb je Hamas als laatste dus lijkt me niet de juiste tactiek, dus dan maar liever omdraaien en ze laten zwelgen van het voedsel.
pi_212024480
Video - Gaza-spanningen op universiteiten, in Leiden voelen studenten zich onveilig
https://nos.nl/l/2504803

De oorlog tussen Israël en Hamas leidt tot protest en discussie op Nederlandse universiteiten. Ook aan de Universiteit Leiden lopen de spanningen hoog op.
pi_212024623
quote:
0s.gif Op zondag 14 januari 2024 10:25 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Posters weg halen. Billboard reclames afzeggen.

Maar owee als je commentaar levert op de schoenactie.
Dit zagen we van te voren allemaal aankomen. Israël kan dit niet ‘winnen’, 1 dag terreur tegen 100en dagen humanitair uitschakelen van tienduizenden terroristen waar ook burgers geraakt gaan worden.

Helaas worden die schoenen niet vergezeld met beelden van Israëlische slachtoffers. Dat zou een eerlijker verhaal zijn
  zondag 14 januari 2024 @ 11:21:39 #136
131800 Tarado
capô de fusca
pi_212024682
quote:
1s.gif Op zondag 14 januari 2024 11:10 schreef Aether het volgende:
Video - Gaza-spanningen op universiteiten, in Leiden voelen studenten zich onveilig

De oorlog tussen Israël en Hamas leidt tot protest en discussie op Nederlandse universiteiten. Ook aan de Universiteit Leiden lopen de spanningen hoog op.
Ik verbaas me daar toch wel over, die steun voor hamas, dat moslims "Palestina" hebben geadopteerd als hun liefdesbaby kan ik nog wel een beetje inkomen maar dat links meedoet aan die adoptie toch een stuk minder. Het vreemde (voor mij dan) is dat antisemitisme voorheen iets van radicaal rechts was.
pi_212025027
quote:
0s.gif Op zondag 14 januari 2024 10:12 schreef Tarado het volgende:
[ twitter ]
Ook verschrikkelijk voor die 2 miljoen anderen die er blijkbaar niet toe doen.
pi_212025134
quote:
0s.gif Op zondag 14 januari 2024 11:21 schreef Tarado het volgende:

[..]
Ik verbaas me daar toch wel over, die steun voor hamas, dat moslims "Palestina" hebben geadopteerd als hun liefdesbaby kan ik nog wel een beetje inkomen maar dat links meedoet aan die adoptie toch een stuk minder. Het vreemde (voor mij dan) is dat antisemitisme voorheen iets van radicaal rechts was.
Geen antisemitisme, niet in beginsel. Russische underdog-propaganda.
Die gaat veel verder terug dan Palestina, naar "de strijd van het kleine land tegen het verderfelijke Amerika". Vietnam, Cuba, Bolivia, Che Guevara, dat soort dingen. Anarchisten smulden van het narratief dat Amerika en de NAVO de wereld wilden koloniseren en overheersen, en dat de kleine man in opstand kwam om zijn land, zijn thuis te verdedigen!

Klinkt bekend? ;)

Er worden nog steeds T-shirts met Che Guevara erop verkocht, dus je kunt je wel bedenken hoe succesvol het was. :)

Probleem is dat datzelfde narratief van toepassing was (volgens de activistische typjes) op Palestina. En net zoals Che Guevara eigenlijk meer een onfrisse terroristenleider was dan een vrijheidsstrijder, zijn de Palestijnen evenmin dat zielige onderdrukte volk dat bevrijding behoeft van de kolonisator.
  zondag 14 januari 2024 @ 11:45:47 #139
131800 Tarado
capô de fusca
pi_212025144
quote:
0s.gif Op zondag 14 januari 2024 11:40 schreef Chadi het volgende:

[..]
Ook verschrikkelijk voor die 2 miljoen anderen die er blijkbaar niet toe doen.
Als die er niet toe deden waren ze al weggevaagd, maar vooral de zaken omdraaien.
pi_212025305
quote:
0s.gif Op zondag 14 januari 2024 11:45 schreef Tarado het volgende:

[..]
Als die er niet toe deden waren ze al weggevaagd, maar vooral de zaken omdraaien.
Daar worden ze al. 85% is displaced. 80% ernstig ondervoed en bedreigd.

zondag 14 januari 2024 @ 12:11:23 #141
131800 Tarado
capô de fusca
pi_212025408
quote:
0s.gif Op zondag 14 januari 2024 11:45 schreef Cuendillar het volgende:

[..]
Die gaat veel verder terug dan Palestina, naar "de strijd van het kleine land tegen het verderfelijke Amerika". Vietnam, Cuba, Bolivia, Che Guevara, dat soort dingen. Anarchisten smulden van het narratief dat Amerika en de NAVO de wereld wilden koloniseren en overheersen, en dat de kleine man in opstand kwam om zijn land, zijn thuis te verdedigen!

Klinkt bekend? ;)

Er worden nog steeds T-shirts met Che Guevara erop verkocht, dus je kunt je wel bedenken hoe succesvol het was. :)

Probleem is dat datzelfde narratief van toepassing was (volgens de activistische typjes) op Palestina. En net zoals Che Guevara eigenlijk meer een onfrisse terroristenleider was dan een vrijheidsstrijder, zijn de Palestijnen evenmin dat zielige onderdrukte volk dat bevrijding behoeft van de kolonisator.
Dat is een factor maar niet de enige, moslim immigratie heeft er ook toe geleid dat links in die hoek stemmen is op gaan halen.
pi_212025539
quote:

[..]

Klinkt bekend? ;)

Snap je het zelf nog wel? De Palestijnen strijden alleen al veel langer tegen een kolonisator.
pi_212025905
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 januari 2024 21:06 schreef opgebaarde het volgende:
Ik houd van oude bewegende beelden. In deze video komt wel goed naar voren dat Truman een groot en begenadigd spreker was.

[ afbeelding ]
https://www.reddit.com/r/interestingasfuck/s/SSk2DhPNIT
dit is vaker gedeeld. er komt heel veel naar voren inderdaad. "een land zonder volk voor een volk zonder land" right? riiiight? :')

"we had people among the zionists" toont dat israel een amerikaans koloniaal project was en nog steeds is uiteraard. zogenaamd in naam van het verdedigen van de internationale handelen doen wij, nederland, mee aan het faciliteren van de israelische genocide door de huthis aan te vallen, die israel economische saboteren. van haaretz

But the simple truth needs to be admitted; the port of Eilat is paralyzed by a response led by Iran, which hasn't suffered at all. And Israeli consumers will soon be feeling the implications of the Houthi siege in their pockets. Once again, we see how vulnerable Israel is to strains on maritime transport. https://www.haaretz.com/i(...)94-a9cc-fbff27910000

"something had to be done and we had done it" de massamoorden en etnische zuiveringen van tegen de 800.000 palestijnen. waren inderdaad "done". de israelische bronnen alleen al, toont de uitgekiende planning en executie van de zuiveringen. check de docu israelische documentaire Tantura hoe oude israelische soldaten vertellen hoe ze als beesten tekeer zijn gegaan. sommigen hebben duidelijk spijt van wat ze hebben gedaan, sommigen houden nog steeds vol, "ich habe es nicht gewust", maar sommigen liggen in een scheur van het lachen als ze vertellen hoe ze mensen hebben vermoord.

"we said you cant get 5 million people out and fill it with 5 million more, we had to do it in small dosis, its gonna take a great deal of time yet, to get the job done" de oorlog tegen de palestijnen is nooit gestopt het gaat door tot op de dag van vandaag. soms is er een versnelling in de oorlog, zoals nu maar meestal gaat "in small dosis" zoals truman zegt en is het niet eens nieuwswaardig voor de westerse media.

"its working, out soon well have them all satisfied" _O- _O- :')

tantura was maar 1 dorp, er waren uiteraard vele tanturas

twitter
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  zondag 14 januari 2024 @ 12:54:03 #144
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_212025999
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 januari 2024 23:06 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Ze snapt het woord Levantine gewoon niet, dat duidt namelijk de gehele kuststrook van de Sinai tot Adana in het noorden. Overigens zijn er begin 20e eeuw verschillende migratiegolven vanuit Egypte richting de Levant geweest.
Ook, maar het benadrukt tevens het geloof dat er vooral bij jonge Palestijnen is gekomen dat zij een volk apart zijn. Compleet anders van Libanezen, Egyptenaren of Jordaniërs. Palestijnen zijn essentieel anders, een unieke groep mensen die thuishoren in het gebied waar nu Israël is. Maar dat is niet zo, dat is fictie en een verzonnen narratief. "Palestijnen" zijn gewoon Arabieren, die weinig verschillen van de eerder genoemde volkeren.
quote:
1s.gif Op zondag 14 januari 2024 11:10 schreef Aether het volgende:

Bijzonder toch, jonge woke Westerse vrouwen met een keffiyeh om, Hamas propaganda napapegaaiende. En hier zitten de universiteiten vol mee. Het blijft een bizar fenomeen. En het ergste is nog, veel van de academici zelf (docenten, professoren en wetenschappers) staan er niet anders in.

Dit soort instituten zouden dan ook compleet moeten heringericht, zulke sentimenten zouden op Westerse universiteiten geen plaats moeten hebben. Niet onder studenten en al helemaal niet onder docenten.
  zondag 14 januari 2024 @ 12:58:22 #145
131800 Tarado
capô de fusca
pi_212026050
quote:
0s.gif Op zondag 14 januari 2024 12:01 schreef Chadi het volgende:

[..]

Zie post #125
  zondag 14 januari 2024 @ 12:59:24 #146
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_212026069
quote:
14s.gif Op zondag 14 januari 2024 12:54 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Ook, maar het benadrukt tevens het geloof dat er vooral bij jonge Palestijnen is gekomen dat zij een volk apart zijn. Compleet anders van Libanezen, Egyptenaren of Jordaniërs. Palestijnen zijn essentieel anders, een unieke groep mensen die thuishoren in het gebied waar nu Israël is. Maar dat is niet zo, dat is fictie en een verzonnen narratief. "Palestijnen" zijn gewoon Arabieren, die weinig verschillen van de eerder genoemde volkeren.
[..]
Bijzonder toch, jonge woke Westerse vrouwen met een keffiyeh om, Hamas propaganda napapegaaiende. En hier zitten de universiteiten vol mee. Het blijft een bizar fenomeen. En het ergste is nog, veel van de academici zelf (docenten, professoren en wetenschappers) staan er niet anders in.

Dit soort instituten zouden dan ook compleet moeten heringericht, zulke sentimenten zouden op Westerse universiteiten geen plaats moeten hebben. Niet onder studenten en al helemaal niet onder docenten.
Dat is op alle universiteiten overal ter wereld zo, dat heet genuanceerd denken,
  zondag 14 januari 2024 @ 13:03:01 #147
131800 Tarado
capô de fusca
pi_212026113
quote:
0s.gif Op zondag 14 januari 2024 12:59 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
Dat is op alle universiteiten overal ter wereld zo, dat heet genuanceerd denken,
Genuanceerd is het niet, over dat denken mwa, ze tuinen er toch wel erg makkelijk in.

En dan nog, wat je standpunten ook mogen zijn, het moet altijd mogelijk blijven daarvoor uit te komen en dat wordt nu onmogelijk gemaakt.
pi_212026217
de meningen over wat het ICJ zal besluiten lopen uiteen. sommigen zijn niet hoopvol, zoals finklestein, die zegt dat de rechters officieel onafhankelijk zijn, maar in de praktijk wel degelijk de politiek van de btreffende land waar de rechter vandaan komt een grote rol speelt. sommigen zijn wel hoopvol op een positieve resultaat.

en dan heb je deze peruaanse guy in de youtobe video die een middleground neemt. hij zegt dat de lat om genocide te bewijzen heel hoog is,wat het per definitie lastig maakt om te bewijzen. hij geeft als voorbeeld dat het ICJ in de bosnie zaak, de oorlog van de serven tegen de bosnische moslims als geheel niet als genocide heeft bestempeld, maar wel de gebeurtenissen rondom srebrenica. hij zegt dat hij niet verwacht dat het ICJ zal zeggen tegen israel "jongens stop er maar mee. case closed." ook zegt hij dat de internationale politiek israel heeft gecreeerd, maar ook het ICJ. maw zegt hij "the Master's tools (ICJ) will not dismantle the Master's house (israel)."

en een uitgebreide artikel over de zuid afrikaanse zaak van de enige journalist in de zaal tijdens de zitting.

https://www.craigmurray.o(...)hague-in-a-good-way/

In addition to the normal fifteen judges of the court, each of the parties to the dispute – South Africa and Israel – had exercised their right to nominate an additional judge. After the judges filed in to the court, proceedings started with these two judges taking an oath of impartiality, which gave us the first Israeli lie of the case before it had even started.

The nomination of Aharon Barak as the Israeli judge on the International Court of Justice is extraordinary, given that as President of Israel’s Supreme Court he refused to implement the ICJ judgment on the illegality of the wall, stating that he knew the facts of the matter better than the ICJ.

Barak has an extremely long history of accepting all forms of repression of Palestinians by the Israeli Defence Force as legal for “national security”, and in particular has repeatedly refused to rule against the longstanding Israeli programme of demolitions of Palestinian homes as collective punishment. That reads across directly to the destruction of civilian infrastructure in Gaza now.

Barak is viewed as a “liberal” in Israel in the constitutional struggle between the judiciary and executive. But that is about the ability of Netanyahu’s corruption to go unchallenged, not about Palestinian rights. By appointing his apparent opponent Barak to the ICJ, Netanyahu has exhibited typical cunning. If Barak rules against Israel, Netanyahu can claim his domestic opponents are traitors to national security. If Barak rules in favour of Israel, Netanyahu can claim Israeli liberals support the destruction of Gaza. (netanyahu as always }) )

I expect it is the latter claim we shall be seeing.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  zondag 14 januari 2024 @ 13:15:32 #149
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_212026227
quote:
0s.gif Op zondag 14 januari 2024 12:01 schreef Chadi het volgende:

[..]

Haha, deze arts is onderdeel van 'Socialist Health Association' ... het is ook elke keer weer zo voorspelbaar hè.
quote:
0s.gif Op zondag 14 januari 2024 12:59 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
Hmm, nee. Dit is een typisch Westers fenomeen.
  zondag 14 januari 2024 @ 13:16:43 #150
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_212026239
quote:

[..]

Klinkt bekend? ;)

Eens tot het laatste stukje. De situatie voor de Palestijnen op de Westoever en in Gaza is behoorlijk onfris, mede door toedoen van Israël. De mensen die voor hun belangen op zouden moeten komen zijn vooral opgekomen voor hun eigen portemonnee. Ze worden dus van twee kanten genaaid.

De enige lange termijnoplossing is er eentje waarin die beide factoren weggenomen zijn. Er is geen optie waarbij alleen maar een kant wordt aangepakt.
pi_212026376
quote:
0s.gif Op zondag 14 januari 2024 12:11 schreef Tarado het volgende:

[..]
Dat is een factor maar niet de enige, moslim immigratie heeft er ook toe geleid dat links in die hoek stemmen is op gaan halen.
Ach, het is toch handig als je plotseling steun krijgt uit onverwachte hoek. Toch? :D
Want links wordt over het algemeen geassocieerd met mensenrechten, anti-onderdrukking enzovoorts; alles waar de islam niet voor staat. :o

Dus "mooi" hoe dit toch samenkomt, nietwaar? :P
"Useful idiots" is niet voor niets een term. :)
pi_212026398
Wtf....

Ik beland ineens in deze reeks. Sinds wanneer is er gedoe tussen Israel en de Palestijnen dan? Gaza? 7 oktober?

Iemand die wil vertellen wat voor spannends er is gebeurd?
pi_212026407
quote:
0s.gif Op zondag 14 januari 2024 12:45 schreef egayalS het volgende:

[..]
dit is vaker gedeeld. er komt heel veel naar voren inderdaad. "een land zonder volk voor een volk zonder land" right? riiiight? :')

"we had people among the zionists" toont dat israel een amerikaans koloniaal project was en nog steeds is uiteraard. zogenaamd in naam van het verdedigen van de internationale handelen doen wij, nederland, mee aan het faciliteren van de israelische genocide door de huthis aan te vallen, die israel economische saboteren. van haaretz

But the simple truth needs to be admitted; the port of Eilat is paralyzed by a response led by Iran, which hasn't suffered at all. And Israeli consumers will soon be feeling the implications of the Houthi siege in their pockets. Once again, we see how vulnerable Israel is to strains on maritime transport. https://www.haaretz.com/i(...)94-a9cc-fbff27910000

"something had to be done and we had done it" de massamoorden en etnische zuiveringen van tegen de 800.000 palestijnen. waren inderdaad "done". de israelische bronnen alleen al, toont de uitgekiende planning en executie van de zuiveringen. check de docu israelische documentaire Tantura hoe oude israelische soldaten vertellen hoe ze als beesten tekeer zijn gegaan. sommigen hebben duidelijk spijt van wat ze hebben gedaan, sommigen houden nog steeds vol, "ich habe es nicht gewust", maar sommigen liggen in een scheur van het lachen als ze vertellen hoe ze mensen hebben vermoord.

"we said you cant get 5 million people out and fill it with 5 million more, we had to do it in small dosis, its gonna take a great deal of time yet, to get the job done" de oorlog tegen de palestijnen is nooit gestopt het gaat door tot op de dag van vandaag. soms is er een versnelling in de oorlog, zoals nu maar meestal gaat "in small dosis" zoals truman zegt en is het niet eens nieuwswaardig voor de westerse media.

"its working, out soon well have them all satisfied" _O- _O- :')

tantura was maar 1 dorp, er waren uiteraard vele tanturas

[ twitter ]
Verschrikkelijk wat ze daar beschrijven en hoe het later onder de mat is geschoven.
pi_212026434
zondag 14 januari 2024 12:58 schreef Tarado het volgende:[/b]

[..]
Zie post #125
[/quote]

Wat wil je daarmee zeggen?
pi_212026444
quote:
0s.gif Op zondag 14 januari 2024 13:16 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Eens tot het laatste stukje. De situatie voor de Palestijnen op de Westoever en in Gaza is behoorlijk onfris, mede door toedoen van Israël. De mensen die voor hun belangen op zouden moeten komen zijn vooral opgekomen voor hun eigen portemonnee. Ze worden dus van twee kanten genaaid.

De enige lange termijnoplossing is er eentje waarin die beide factoren weggenomen zijn. Er is geen optie waarbij alleen maar een kant wordt aangepakt.
Doet er niets aan af, vind ik.

Ik heb in dit topic al vaker betoogd dat de Palestijnen geen leuk, aardig volk zijn. Het zijn verschrikkelijke mensen, over het algemeen. Vol met haat, bloeddorst, racisme en islamofascisme.

Natuurlijk worden ze onderdrukt door Israël, maar jij en ik weten allang waarom dat gebeurt, en ook dat het moet gebeuren. Je kunt dat volk niet loslaten op Israël, dat brengt alleen maar dood en verderf. Er zijn veel te weinig elementen in hun maatschappij die een rem kunnen zetten op de haat en het geweld.

Ik vind het Iraanse volk bijvoorbeeld véél sympathieker.
pi_212026460
quote:
17s.gif Op vrijdag 12 januari 2024 17:47 schreef Ali_boo het volgende:
[ twitter ]
ik had me voorgenomen om ook de isrelische zaak te kijken. ik had de livestream voor 10 uur aanstaan. heb de eerste guy met veel pijn en moeite volledig bekeken. toen de tweede guy begon over de geschiedenis van duizenden jaren geleden was ik wel klaar de israeli diaree wat we nu al 100 dagen aan 1 stuk door zien/horen.

de eerste guy benoemde direct in de eerste fucking zin al de holocaust. in de traditie van de holocaust industrie. https://www.bol.com/nl/nl(...)se-lijden/666877675/

niet israel was bezig met een genocide, maar hamas had op 7 october genocide gepleegd.

israel probeert de palestijnen te beschermen, kijk hoeveel vrachtwagens hulp israel heeft toegelaten in gaza!

de oorlog begon uiteraard op 7 october

zuid afrika was de juridische tak van hamas

en dan was het natuurlijk KHAMAS, KHAMAS, KHAMAS. aan 1 stuk door.

deze guy zat live op tiktok te tellen _O-

twitter
-Rabia Al-Basri
pi_212026522
quote:
0s.gif Op zondag 14 januari 2024 13:34 schreef Chadi het volgende:

[..]
Verschrikkelijk wat ze daar beschrijven en hoe het later onder de mat is geschoven.
zo nu en dan worden nazis, terecht, tot op de dag van vandaag berecht, maar deze mensen, kunnen in alle vrijheid zonder schaamte laat staan dat ze vervolgt zouden worden, hun verhaal doen.

dit artikel is van 2021 https://www.rtlnieuws.nl/(...)-moordmachine-column
-Rabia Al-Basri
pi_212026756
quote:
0s.gif Op zondag 14 januari 2024 13:43 schreef egayalS het volgende:

[..]
zo nu en dan worden nazis, terecht, tot op de dag van vandaag berecht, maar deze mensen, kunnen in alle vrijheid zonder schaamte laat staan dat ze vervolgt zouden worden, hun verhaal doen.

dit artikel is van 2021 https://www.rtlnieuws.nl/(...)-moordmachine-column
Zonder enige schaamte inderdaad. Nu ook weer met deze genocide. Zoals Dr.Ilan Pappe het al noemde het is een incrementele genocide.
pi_212026783
quote:
0s.gif Op zondag 14 januari 2024 13:39 schreef egayalS het volgende:

[..]
ik had me voorgenomen om ook de isrelische zaak te kijken. ik had de livestream voor 10 uur aanstaan. heb de eerste guy met veel pijn en moeite volledig bekeken. toen de tweede guy begon over de geschiedenis van duizenden jaren geleden was ik wel klaar de israeli diaree wat we nu al 100 dagen aan 1 stuk door zien/horen.
En dat noemen we cognitieve dissonantie. :)

De (volledig begrijpelijke, want menselijke) weerzin tegen informatie die tegenstrijdig is met onze eigen overtuiging.

Je hebt er nu kennis mee gemaakt. Hopelijk vind je ergens de kracht om je over de weerzin heen te kunnen zetten, om op die manier de zaak écht van twee kanten te kunnen bekijken. Het is een onderdeel van geestelijk volwassen worden, vind ik.
pi_212027183
dit artikel van portugees Bruno Maçães in time magazine, is briljant. Maçães was Portugal's Secretary of State for European Affairs https://time.com/6553708/gaza-end-of-western-hypocrisy-essay/

wat quotes uit deze lange essay

"There is something surprising in the way Western democracies have reacted to events in Israel since the start of the military operation in Gaza. I call it the end of hypocrisy.

"Take President Joe Biden. On two occasions he has publicly said that Israel is conducting “indiscriminate bombings” in Gaza, a war crime under international law. Lawyers have even argued his statements amount to a confession of aiding and abetting war crimes, no small matter. Why would Biden do this? Why not simply proclaim a number of high principles and then proceed to ignore them in practice? The late Henry Kissinger seemed to know better ..." (...)

"When asked what the Biden Administration would do if Israel continued to commit war crimes, [John Kirby's] answer was disarmingly sincere:

“We will continue to support it.” At the same fundraiser where he claimed Israel was conducting indiscriminate bombings in Gaza, Biden added for good measure: “We are not going to do a damn thing other than protect Israel. Not a single thing.” (...)

"In Gaza we are witnessing the pathologies of a quickly declining America, its role no longer that of an ordering power but of a demiurge building a world of private enjoyment."

twitter
-Rabia Al-Basri
pi_212027202
quote:
0s.gif Op zondag 14 januari 2024 14:06 schreef Cuendillar het volgende:

[..]
En dat noemen we cognitieve dissonantie. :)

De (volledig begrijpelijke, want menselijke) weerzin tegen informatie die tegenstrijdig is met onze eigen overtuiging.

Je hebt er nu kennis mee gemaakt. Hopelijk vind je ergens de kracht om je over de weerzin heen te kunnen zetten, om op die manier de zaak écht van twee kanten te kunnen bekijken. Het is een onderdeel van geestelijk volwassen worden, vind ik.
dude, ik kijk al 100 dagen naar de israelische propaganda. lucky me :D de andere kant van het verhaal is me bekend ondertussen. ;)
-Rabia Al-Basri
pi_212028018
1 van de fascinerende dingen om te observeren sinds 7 oktober is hoe de duitsers reageren. ik heb dit altijd verklaart met het schuldgevoel dat ze nog steeds ervaren aan de holocaust, wat deels de verklaring is, maar het gaat kennelijk verderer dan dat.

dit interview met een duits israelische schriver gaat exact hier over. hij zegt dat dat duitsers een smalle definitie van joden hebben. als je als jood niet past binnen deze definitie, ben je geen echte jood. dit verklaart dan ook waarom zelfs joden niet mogen demonstreren tegen de oorlog in gaza. want een jood in de duitse definitie is zionistisch en blind pro israel. op het moment dat je als jood israel kritisch bent ben je geen echte jood.

na de tweede wereld oorlog is nationalisme in duitsland taboe geworden. echter projecteert duitsland hun nationalisme op israel, waaruit de duisters hun nationale identiteit halen. "duitser zijn betekent pro israel zijn" is het tegenwoordig dus. dat verklaart ook de geluiden uit duitsland dat wanneer mensen in de toekomst genaturaliseerd worden, ze ook moeten aangeven dat ze trouw zullen zijn aan israel.

schijnt dat anti semitisme in duitsland, gewoon onder native duitsers, nog steeds een groot probleem is. echter omdat ze dit maar lastig vinden, projecteren ze hun anti semitisme op migranten. zo is BDS door het duitse parlement als anti semitisch verklaard.

het is dan ook "hoe kunnen wij duitsers nou anti semitisch zijn terwijl we pro israel zijn?" de cognitieve dissonantie mbt het duitse anti semitisme is krachtig ;)

overigens gebruikt Wilders zijn vriend orban hetzelfde trucje. hij staat bekend om zijn anti semitisme, met zijn eeuwige geneuzel over complottheorien mbt de joodse amerikaan soros, maar tegelijkertijd is hij pro israel.

uiteraard is het algemeen bekend dat extreem rechts pro israel is, omdat ze israel zien als oplossing van hun joden probleem. "duitsland voor de duisters, israel voor de joden". zo is anders breivik natuurlijk ook pro israel ;) https://www.thedailybeast(...)srael-european-right

en deze quote van het artikel van time magazine gaat ook hierover
https://time.com/6553708/gaza-end-of-western-hypocrisy-essay/

'For Germany, its commitment to Israel is offered as a test of whether the country has overcome its Nazi past. This is politics as psychology or, better, put, psychoanalysis. There are no limits of prudence or public reason. Reality is of no consequence, what matters is redemption. As Daniel Marwecki argues in his Germany and Israel, Israel serves “as displacement object onto which different ideas of German national identity can be articulated.” It serves as “a form of reconciliation that seeks to cleanse Germany of antisemitism, which time and again seems to creep back into view.” This catechism, as Dirk Moses calls it, implies a redemptive story in which the sacrifice of Jews in the Holocaust becomes the myth of origin for a new Germany: “Having undergone the most thorough working through of history in history, Germany can once again stand proud among the nations as the beacon of civilization, vouched by approving pats on the head from American, British and Israeli elites.” Modern Germany needs to believe that Israel's creation was a "happy ending" to the horrors of the gas chambers.

Within the dreamscape of German return and redemption, and by extension much of the West.
...
The Western narrative, valid and true in its context, becomes a ruinous myth when it replaces other stories and experiences. No single narrative can encompass the whole of human history. Those charged with building order must strive for a full picture.

...
One of the biggest and most influential newspapers in Germany claimed, incredibly, that “Free Palestine is the new Heil Hitler.”
-Rabia Al-Basri
  zondag 14 januari 2024 @ 16:43:44 #163
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_212029054
quote:
0s.gif Op zondag 14 januari 2024 13:37 schreef Cuendillar het volgende:

[..]
Doet er niets aan af, vind ik.

Ik heb in dit topic al vaker betoogd dat de Palestijnen geen leuk, aardig volk zijn. Het zijn verschrikkelijke mensen, over het algemeen. Vol met haat, bloeddorst, racisme en islamofascisme.

Natuurlijk worden ze onderdrukt door Israël, maar jij en ik weten allang waarom dat gebeurt, en ook dat het moet gebeuren. Je kunt dat volk niet loslaten op Israël, dat brengt alleen maar dood en verderf. Er zijn veel te weinig elementen in hun maatschappij die een rem kunnen zetten op de haat en het geweld.

Ik vind het Iraanse volk bijvoorbeeld véél sympathieker.
Ik kan prima met allebei. Nou ja, de normale mensen zoals ik dan tegenkom. Met zo'n Basij-type Iraniër of een fanatieke Palestijnse jihadist heb ik niks. Mensen zijn meer dan het soort dat graag door hun autoriteit voor de camera getrokken wordt.

En net zo zijn er afgrijselijke en vreselijk leuke (maar nog steeds heel hard pratende) Israëli.
pi_212029165
the awefull truth...

israel heeft een perverse relatie met anti semitisme. het zegt aan de ene kant antisemitisme te bestrijden, terwijl het aan de andere kant teert op het antisemitisme. het zionisme was onder andere een reactie op het antisemitisme in europa en wordt tot op de dag vandaag gebruikt om israel te beschermen.

om biden te citeren recentelijk, “Were there no Israel, there wouldn't be a Jew in the world who is safe”.

"This is a stunning thing to say for a man leading a country with 7.6 million Jews, the world’s second largest Jewish population.

Even if this statement were true, we reject any notion of safety that requires the murder and displacement of Palestinians. But it’s also hopelessly false; in fact, this rhetoric puts both Palestinians and Jews in more danger.

For the president of the U.S. to claim that it is only the existence of another country that keeps Jews safe is to imply that the seven million Jews who live in the U.S. are not at home here, and cannot hope to be kept safe by their own government.

This is antisemitism: invoking the idea of the Jews as not really belonging, degrading the homes that we have made in the diaspora for millenia. And this is how antisemitism is exploited, and Jews are ultimately used as political pawns — a sitting U.S. president invoking Jewish fear and trauma in order to defend the U.S. government’s arming of a genocidal state, all in order to further U.S. imperialism.

At the exact same time, we’re watching a new McCarthyism play out in real time, one carried out in the name of “fighting antisemitism” — but which will make Jews much less safe."

volgens de duitsers zijn de joden van jewish voice for peace dus anti semitisch en neppe joden ;) https://www.jewishvoicefo(...)sm-and-antisemitism/

Israeli soldiers trashed our apartment in #Gaza and left antisemitic artwork on the walls. Why antisemitic?

Because it incites hatred against Jews. You see, when you leave the star of David, a religious symbol, on the walls of homes you’ve invaded, trashed or demolished, when you imprint this symbol on tanks, bulldozers, and army uniforms of genocide perpetrators, you are conflating your brand of terrorism with Judaism, and this is antisemitic.

Israel is antisemitic, and is harmful to Jews. It no more represents all Jews than Saudi Arabia represents all Muslims. As I see this graffiti on my bedroom wall and imagine soldiers in my home, and I think of my family in Gaza, the deaths, the destruction, I am more convinced than ever of the need for all of us to call out this sham, this lie, that it is antisemitic to criticise Israel. I believe it is antisemitic not to.

twitter
-Rabia Al-Basri
  zondag 14 januari 2024 @ 17:01:15 #165
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_212029248
quote:
0s.gif Op zondag 14 januari 2024 15:48 schreef egayalS het volgende:

uiteraard is het algemeen bekend dat extreem rechts pro israel is, omdat ze israel zien als oplossing van hun joden probleem. "duitsland voor de duisters, israel voor de joden". zo is anders breivik natuurlijk ook pro israel ;)

Er is bij jou wel meer "algemeen bekend" :')

Plekken waar het tegendeel algemeen bekend is:
Halle, Hanau, Hessen iha, Saksen iha.
pi_212029485
Volgens Samah Sabawi ben je antisemiet als je niet anti-Israel bent.

En dit is van haar website:
quote:
I come from refugeehood and dispossession and into a life of privilege and citizenship. Born in the besieged and militarily occupied Gaza and exiled from my homeland Palestine, I am now a Canadian- Australian citizen living on the stolen land of the Bunurong Boon Wurrung and Wurundjerie Woi Wurrung peoples of the Eastern Kulin Nation, in the far settler colony of Australia. Once a victim of colonisation, I am acutely aware that I am now a benefactor of the colonisation of this land I live upon. It is these contradictions and this awareness that fuel and inspire my work and activism.
Is dat een echt persoon of een troll?

Wanneer soldaten huizen, gebouwen en hele wijken moeten checken is het handig om huizen te markeren die al gecheckt zijn en dus veilig zijn. Dus de davidster wordt gebruikt als markering, dat is natuurlijk ook symbolisch en in dit geval kan het inderdaad zijn de soldaat in kwestie expres meer heeft beklad, wie weet?

Als de tweeter een echt persoon is dan snap ik haar boosheid sowieso wel en ik weet niet of ik het anders zou zien als ik in haar schoenen stond.
  zondag 14 januari 2024 @ 17:28:12 #167
272296 Jan_Lul
Ik zit hier niet voor
pi_212029511
quote:
2s.gif Op zondag 14 januari 2024 16:54 schreef egayalS het volgende:

[ twitter ]
Wat doet dat pentagram daar in die badkamer? Als het als soldaten waren van IDF, dan zouden ze zeker geen pentagram daar spuiten.
Wie dat er wellicht wel spuit, is iemand die niet weet hoeveel punten een Davidster heeft en dus zomaar wat doet om anderen in een nog slechter daglicht te stellen.
pi_212029735
quote:
1s.gif Op zondag 14 januari 2024 16:43 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Ik kan prima met allebei. Nou ja, de normale mensen zoals ik dan tegenkom. Met zo'n Basij-type Iraniër of een fanatieke Palestijnse jihadist heb ik niks. Mensen zijn meer dan het soort dat graag door hun autoriteit voor de camera getrokken wordt.

En net zo zijn er afgrijselijke en vreselijk leuke (maar nog steeds heel hard pratende) Israëli.
Uiteraard.
pi_212029986
quote:
0s.gif Op zondag 14 januari 2024 17:23 schreef oblo het volgende:

Wanneer soldaten huizen, gebouwen en hele wijken moeten checken is het handig om huizen te markeren die al gecheckt zijn en dus veilig zijn. Dus de davidster wordt gebruikt als markering, dat is natuurlijk ook symbolisch en in dit geval kan het inderdaad zijn de soldaat in kwestie expres meer heeft beklad, wie weet?
Bij de voordeur en op straat oké. Bij een huis ook een ster in de badkamer én ook een ster in de keuken dat is heel heel misschien expres gedaan door een emotionele soldaat :')

Maarja ik ben dan ook een antisemiet. Zoals bijna heel de wereld
pi_212030129
quote:
1s.gif Op zondag 14 januari 2024 18:14 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Bij de voordeur en op straat oké. Bij een huis ook een ster in de badkamer én ook een ster in de keuken dat is heel heel misschien expres gedaan door een emotionele soldaat :')

Maarja ik ben dan ook een antisemiet. Zoals bijna heel de wereld
Bij elke ingang van een kamer of in elke kamer zodat het duidelijk is, dat is niet buitengewoon.

Het kan inderdaad ook een emotionele soldaat zijn met wraakgevoelens. Ik schrijf toch ook dat het zoiets kan zijn?

Waarom vind jij jezelf een antisemiet? Die indruk heb ik niet bij jouw posts.
pi_212030766
de laatste keer dat biden en netanyahu hebben gesproken is drie weken geleden en dit gesprek werd door biden voortijdig afgebroken met de woorden "this conversation is over" _O-

de amerikanen gedragen zich als een punk ass bitch van israel en nu huilen ze dat israel hen behandelt als een punk ass bitch :') met andere woorden laten ze zich ge-/misbruiken door israel en nu huilen ze dat netanyahu hen niet serieus neemt :')

zo gaat dat nu eenmaal in welke relatie dan ook, als je geen grenzen aangeeft, gaan mensen over je heen lopen. en israel doet dat met alle plezier. de amerikanen vinden het niet leuk maar staan het wel toe.

ff herinneren wat netanyahu over zijn bitch amerika te zeggen had wat jaartjes terug,

“America is a thing you can move very easily, move it in the right direction.” This is what he said in 2001, while assuring Israeli settlers that Israel could destroy the Palestinian Authority and continue with illegal settlement building, regardless of the US position.

In his view, America is gullible, and in the rare case when its government plays hardball, Israel can deploy its influential lobby to whip it into submission." https://www.aljazeera.com(...)ks-america-is-stupid

"At every intersection, Netanyahu showed Biden a three-pointed finger. They beg Netanyahu but just get slapped in the face time after time," Van Hollen said. _O-

The Democratic senator pointed out that it seems that Netanyahu is willing to listen more to what the far-right ministers Ben Gabir and Smotrich demand than to what the President of the United States requests.
...
The US Secretary of State's visit to Israel last week only increased the frustration at the White House and the State Department in Washington with Netanyahu, senior US administration officials said.
The American Secretary of State was very blunt in his meeting with Netanyahu and the members of the War Cabinet, and emphasized that the Israeli government's plan for the day after is completely imaginary, said a senior American.
The American official noted that Blinken, "no Arab country is going to rescue you" in regards to the reconstruction and management of the Gaza Strip if Israel does not allow the Palestinian Authority to take part in the process and does not express a willingness to give A political horizon for the Palestinians
...
The Biden administration is trying to present Netanyahu with a dilemma and change his political calculations by reviving the attempt to obtain a package deal with Saudi Arabia that will also include a historic peace agreement with Israel.
Blinken told Netanyahu that Saudi Arabia still wants normalization after the war ends, but only if Israel commits to accepting the principle of the three-state solution, senior Israeli and American officials told Wala.
Senior American officials admit that it is "hard to believe" that Netanyahu will change direction and agree to what such a deal includes - especially with regard to the path to establishing a Palestinian state - but they emphasize that they want this idea to be public in order to present an alternative vision to what they fear will be an endless war in Gaza.

https://news.walla.co.il/item/3635596
-Rabia Al-Basri
pi_212031213
quote:
0s.gif Op zondag 14 januari 2024 13:39 schreef egayalS het volgende:

[..]

de eerste guy benoemde direct in de eerste fucking zin al de holocaust. in de traditie van de holocaust industrie. https://www.bol.com/nl/nl(...)se-lijden/666877675/

niet israel was bezig met een genocide, maar hamas had op 7 october genocide gepleegd.

israel probeert de palestijnen te beschermen, kijk hoeveel vrachtwagens hulp israel heeft toegelaten in gaza!

de oorlog begon uiteraard op 7 october

zuid afrika was de juridische tak van hamas

en dan was het natuurlijk KHAMAS, KHAMAS, KHAMAS. aan 1 stuk door.

deze guy zat live op tiktok te tellen _O-

[ twitter ]
10 uur? Jeetje zeg

Ik had je veel tijd en energie kunnen besparen

Deze clip vat het goed samen en geloof mij, je mist werkelijk niets

twitter
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
pi_212031270
@egayalS btw ik heb de Holocaust Industry gelezen. Ergens 2015/16 aangeschaft en kan het echt iedereen aanraden

Des te lachwekkender dit soort claims ook zijn

twitter
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
pi_212031702
quote:
10s.gif Op zondag 14 januari 2024 20:06 schreef Ali_boo het volgende:

[..]
10 uur? Jeetje zeg

Ik had je veel tijd en energie kunnen besparen

Deze clip vat het goed samen en geloof mij, je mist werkelijk niets

[ twitter ]
Eigenlijk niet zo vreemd toch, als Hamas kennelijk de tegenpartij is in deze oorlog en dus vanzelfsprekend onderdeel is van het weerwoord in een rechtelijke vordering?

Hamas heeft zich als autoriteit opgesteld voor het subject dat als getroffene wordt besproken in de rechtbank, dan is het niet vreemd dat diezelfde politieke actor wordt besproken.

Kennelijk hebben deze mensen niet vaak een rechtszitting gevolgd, anders zullen zij begrijpen dat er wel vaker meer dan eens gesproken wordt over bijvoorbeeld "de gedaagde" of "de verdachte" (tot 'vermoeiens' aan toe).
  zondag 14 januari 2024 @ 20:59:02 #175
168739 Red_85
'echt wel'
pi_212031800
quote:
1s.gif Op zondag 14 januari 2024 20:48 schreef HannahVrede het volgende:

[..]
Eigenlijk niet zo vreemd toch, als Hamas kennelijk de tegenpartij is in deze oorlog en dus vanzelfsprekend onderdeel is van het weerwoord in een rechtelijke vordering?

Hamas heeft zich als autoriteit opgesteld voor het subject dat als getroffene wordt besproken in de rechtbank, dan is het niet vreemd dat diezelfde politieke actor wordt besproken.

Kennelijk hebben deze mensen niet vaak een rechtszitting gevolgd, anders zullen zij begrijpen dat er wel vaker meer dan eens gesproken wordt over bijvoorbeeld "de gedaagde" of "de verdachte" (tot 'vermoeiens' aan toe).
Hoeveel x is idf/israel/genocide genoemd?

Allemaal weer zeer eenzijdig.
1947-2016
pi_212031866
quote:
0s.gif Op zondag 14 januari 2024 20:59 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Hoeveel x is idf/israel/genocide genoemd?

Allemaal weer zeer eenzijdig.
Ik heb het niet geteld, want ik ben bezig met daadwerkelijk iets doen aan de situatie - maar ik zal zo vermoeden dat in de zaak van het voorkomen van de eisende kant (Zuid-Afrika) dit ook vaak genoeg ter sprake zal zijn gebracht.
pi_212031922
Het gaat weer losssssssssss

twitter
pi_212032751
quote:
1s.gif Op zondag 14 januari 2024 16:43 schreef Qarrad het volgende:

[..]

Mij boeit het totaal niet waar iemand vandaan komt of wat voor geloof iemand aanhangt. Uiteindelijk moet je het samen doen en heb je elkaar linksom of rechtsom nodig.
pi_212032758
quote:
0s.gif Op zondag 14 januari 2024 21:11 schreef Ali_boo het volgende:

[ twitter ]
Dat olie jatten daar gaat nu wat moeilijker
pi_212032976
quote:
0s.gif Op zondag 14 januari 2024 22:25 schreef Chadi het volgende:

[..]
Dat olie jatten daar gaat nu wat moeilijker
'Jatten'.. Hee! Is dat woord niet typisch zo eentje vanuit een 'taal-puncturistische genocidale-intentie-oorprong'? ;) Er is vast een "goed Nederlands woord" voor het woord 'jatten'. Laten we dat gaan gebruiken voordat we ook nog "die taal" gaan gebruiken. Iets met assimilatie enzo... :+)
pi_212033236
quote:
1s.gif Op zondag 14 januari 2024 22:50 schreef HannahVrede het volgende:

[..]
'Jatten'.. Hee! Is dat woord niet typisch zo eentje vanuit een 'taal-puncturistische genocidale-intentie-oorprong'? ;) Er is vast een "goed Nederlands woord" voor het woord 'jatten'. Laten we dat gaan gebruiken voordat we ook nog "die taal" gaan gebruiken. Iets met assimilatie enzo... :+)
Zou gappen ook vanuit het Hebreeuws komen? Ik wil verder niemand ergens van betichten... Voor je het weet krijg ik hier die hele stront kar over me heen. Een komt ineens die @straatcommando uit de struiken als een soort struikrover.
pi_212033369
quote:
0s.gif Op zondag 14 januari 2024 23:42 schreef Chadi het volgende:

[..]
Zou gappen ook vanuit het Hebreeuws komen? Ik wil verder niemand ergens van betichten... Voor je het weet krijg ik hier die hele stront kar over me heen. Een komt ineens die @:straatcommando uit de struiken als een soort struikrover.
Tjah, 'gappen' (khap'n/kapen) is ook Jiddisch, ja. ;) Zoals je vast al weet (?) is veel Bargoens dat nu eenmaal.
pi_212033681
quote:
0s.gif Op zondag 14 januari 2024 15:48 schreef egayalS het volgende:
1 van de fascinerende dingen om te observeren sinds 7 oktober is hoe de duitsers reageren. ik heb dit altijd verklaart met het schuldgevoel dat ze nog steeds ervaren aan de holocaust, wat deels de verklaring is, maar het gaat kennelijk verderer dan dat.

dit interview met een duits israelische schriver gaat exact hier over. hij zegt dat dat duitsers een smalle definitie van joden hebben. als je als jood niet past binnen deze definitie, ben je geen echte jood. dit verklaart dan ook waarom zelfs joden niet mogen demonstreren tegen de oorlog in gaza. want een jood in de duitse definitie is zionistisch en blind pro israel. op het moment dat je als jood israel kritisch bent ben je geen echte jood.

na de tweede wereld oorlog is nationalisme in duitsland taboe geworden. echter projecteert duitsland hun nationalisme op israel, waaruit de duisters hun nationale identiteit halen. "duitser zijn betekent pro israel zijn" is het tegenwoordig dus. dat verklaart ook de geluiden uit duitsland dat wanneer mensen in de toekomst genaturaliseerd worden, ze ook moeten aangeven dat ze trouw zullen zijn aan israel.

schijnt dat anti semitisme in duitsland, gewoon onder native duitsers, nog steeds een groot probleem is. echter omdat ze dit maar lastig vinden, projecteren ze hun anti semitisme op migranten. zo is BDS door het duitse parlement als anti semitisch verklaard.

het is dan ook "hoe kunnen wij duitsers nou anti semitisch zijn terwijl we pro israel zijn?" de cognitieve dissonantie mbt het duitse anti semitisme is krachtig ;)

overigens gebruikt Wilders zijn vriend orban hetzelfde trucje. hij staat bekend om zijn anti semitisme, met zijn eeuwige geneuzel over complottheorien mbt de joodse amerikaan soros, maar tegelijkertijd is hij pro israel.

uiteraard is het algemeen bekend dat extreem rechts pro israel is, omdat ze israel zien als oplossing van hun joden probleem. "duitsland voor de duisters, israel voor de joden". zo is anders breivik natuurlijk ook pro israel ;) https://www.thedailybeast(...)srael-european-right

en deze quote van het artikel van time magazine gaat ook hierover
https://time.com/6553708/gaza-end-of-western-hypocrisy-essay/

'For Germany, its commitment to Israel is offered as a test of whether the country has overcome its Nazi past. This is politics as psychology or, better, put, psychoanalysis. There are no limits of prudence or public reason. Reality is of no consequence, what matters is redemption. As Daniel Marwecki argues in his Germany and Israel, Israel serves “as displacement object onto which different ideas of German national identity can be articulated.” It serves as “a form of reconciliation that seeks to cleanse Germany of antisemitism, which time and again seems to creep back into view.” This catechism, as Dirk Moses calls it, implies a redemptive story in which the sacrifice of Jews in the Holocaust becomes the myth of origin for a new Germany: “Having undergone the most thorough working through of history in history, Germany can once again stand proud among the nations as the beacon of civilization, vouched by approving pats on the head from American, British and Israeli elites.” Modern Germany needs to believe that Israel's creation was a "happy ending" to the horrors of the gas chambers.

Within the dreamscape of German return and redemption, and by extension much of the West.
...
The Western narrative, valid and true in its context, becomes a ruinous myth when it replaces other stories and experiences. No single narrative can encompass the whole of human history. Those charged with building order must strive for a full picture.

...
One of the biggest and most influential newspapers in Germany claimed, incredibly, that “Free Palestine is the new Heil Hitler.”
twitter
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_212034388
quote:
6s.gif Op maandag 15 januari 2024 03:17 schreef Kijkertje het volgende:

[..]
[ twitter ]
Het machtige Namibië _O_
  maandag 15 januari 2024 @ 08:52:07 #185
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_212034497
quote:
10s.gif Op maandag 15 januari 2024 08:39 schreef Cuendillar het volgende:

[..]
Het machtige Namibië _O_
Nou wil ik bijna geen enkel land op voorhand afschieten, maar als je als president al aankomt met Racist Israeli State… en innocent civilians _O-
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
pi_212034668
quote:
1s.gif Op maandag 15 januari 2024 08:52 schreef nixxx het volgende:

[..]
Nou wil ik bijna geen enkel land op voorhand afschieten, maar als je als president al aankomt met Racist Israeli State… en innocent civilians _O-
Zouden de Israël-haters niet lichtelijk wanhopig worden als ze naar de lijst van "geallieerden" kijken? :D

Nogmaals, wat doet België op die lijst? Want de rest is allemaal shithole.
pi_212034799
Blijkbaar begint het de Chinese handel te raken
quote:
China roept op tot grote vredesconferentie over Gaza
https://nos.nl/collectie/(...)E-container-74722713
  maandag 15 januari 2024 @ 09:31:01 #188
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_212034851
quote:
1s.gif Op maandag 15 januari 2024 09:27 schreef Aether het volgende:
Blijkbaar begint het de Chinese handel te raken
[..]

Op wat voor manier dan? De Houthis worden aangepakt nu.
Verder lees ik dat China Gaza financiel steunt.
Wie dit leest is een lezer van dit
pi_212035817
https://nos.nl/artikel/25(...)n-israel-na-doelpunt

Wederom een goed voorbeeld waarom het zinloos is om rekening te houden met de gevoelens van mensen in het MO.

Deze voetballer vraagt aandacht voor gegijzelde burgers en Turken duiken massaal weer in de boze slachtofferrol omdat hun voetballers niet openlijke antisemieten mochten zijn. Alsof dat ook maar een beetje te vergelijken is.

De dag dat we stoppen met trappen op de extreem lange teentjes daar is de dag dat we alle moraliteit verloren zijn.
pi_212036477
quote:
0s.gif Op zondag 14 januari 2024 21:11 schreef Ali_boo het volgende:

[ twitter ]
Die Jake Shields is zo'n treurige kneus. Echt, als je zo'n vraag snap je buitengewoon weinig van geopolitiek, OF je bent doelbewust van binnenuit de samenleving aan het ondermijnen.

VS heeft daar een basis, voor de controle. Om invloed uit te oefenen. Duhh
pi_212036520
quote:
0s.gif Op maandag 15 januari 2024 11:03 schreef Glazenmaker het volgende:

Wederom een goed voorbeeld waarom het zinloos is om rekening te houden met de gevoelens van mensen in het MO.

Deze voetballer vraagt aandacht voor gegijzelde burgers en Turken duiken massaal weer in de boze slachtofferrol omdat hun voetballers niet openlijke antisemieten mochten zijn. Alsof dat ook maar een beetje te vergelijken is.

De dag dat we stoppen met trappen op de extreem lange teentjes daar is de dag dat we alle moraliteit verloren zijn.
Dat is toch ook geen gesprek die in de verste verte logisch lijkt?

"Ik hoop dat de gijzelaars worden vrijgelaten!"
"Dergelijke taal tolereren wij hier niet! :( "
pi_212036622
quote:
1s.gif Op maandag 15 januari 2024 12:08 schreef Cuendillar het volgende:

[..]
Dat is toch ook geen gesprek die in de verste verte logisch lijkt?

"Ik hoop dat de gijzelaars worden vrijgelaten!"
"Dergelijke taal tolereren wij hier niet! :( "
Als je vanuit de islam en het chronische slachtoffercomplex van Turkije gaat redeneren is het denk ik wel logisch voor ze.
  maandag 15 januari 2024 @ 12:21:01 #193
131800 Tarado
capô de fusca
pi_212036650
quote:

Grappig ook wel hoe dat gaat, voor de buhne meeleven met de palestijnen maar ondertussen gaat de handel en wandel met Israel gewoon door, een typisch gevalletje van hou jij ze dom dan hou ik ze arm.
pi_212037078
quote:

'Voetballer vliegt vandaag terug naar Israël'
https://nos.nl/collectie/(...)E-container-74730066

De Israëlische voetballer Sagiv Jehezkel is vrijgelaten uit een Turkse cel en vliegt vandaag terug naar Israël. Dat schrijven meerdere Israëlische media op basis van een verklaring van het ministerie van Buitenlandse Zaken in Israël.

Jehezkel, die uitkomt voor het Turkse Antalyaspor, werd gearresteerd nadat hij tijdens een wedstrijd een doelpunt had gevierd met een gebaar dat verwees naar de oorlog tussen Israël en Hamas. De Israëlische minister van Buitenlandse Zaken Katz roept de internationale sportgemeenschap op Turkije te straffen voor de arrestatie.
pi_212037116
quote:
1s.gif Op maandag 15 januari 2024 12:57 schreef Aether het volgende:

[..]
'Voetballer vliegt vandaag terug naar Israël'
https://nos.nl/collectie/(...)E-container-74730066

De Israëlische voetballer Sagiv Jehezkel is vrijgelaten uit een Turkse cel en vliegt vandaag terug naar Israël. Dat schrijven meerdere Israëlische media op basis van een verklaring van het ministerie van Buitenlandse Zaken in Israël.

Jehezkel, die uitkomt voor het Turkse Antalyaspor, werd gearresteerd nadat hij tijdens een wedstrijd een doelpunt had gevierd met een gebaar dat verwees naar de oorlog tussen Israël en Hamas. De Israëlische minister van Buitenlandse Zaken Katz roept de internationale sportgemeenschap op Turkije te straffen voor de arrestatie.
Ben blij met de uitkomst. Ben ook blij om te zien dat deugen voor de bühne niet alleen is voorbehouden aan bepaalde woke types in het westen.
pi_212037369
Hamas accuses Hezbollah of joining war effort only symbolically
https://www.ynetnews.com/article/rymontzk6
quote:
Source close to Hamas say that following Israel's 'Guardian of the Walls' operation the terror group and Hezbollah agreed to conduct wide-scale ground attack on Israel, but following the surprise October 7 attack the Lebanese terror group withdrew due to American military support for Israel
Hahaha :D

Ik heb direct al gezegd dat Hamas zonder verder overleg erop los is gegaan, wat een geluk bij een ongeluk voor Israël is geweest. Nu kunnen ze eerst de ene terreurgroep en daarna de andere opruimen.
pi_212037414
quote:

Ik herinner me een Mesut Ozil en een Nousair Mazraoui en een Anwar Elghazi.. zegt dat wat?
pi_212037521
Steeds meer mensen die altijd achter israel stonden, gaan de werkelijkheid inzien. Zo ook deze Ex CIA die zovaak Israel geholpen heeft bij verschillende projecten en ze nu beschrijft als "They are doing the same ansd acting as nazi's". Israel is dankzij TikTok de media oorlog waarin ze alle schijn ophielden een humanitaire democratie te zijn die een moreel leger heeft , eindelijk aan het verliezen.

pi_212037580
quote:
0s.gif Op maandag 15 januari 2024 13:27 schreef Chadi het volgende:

[..]
Ik herinner me een Mesut Ozil en een Nousair Mazraoui en een Anwar Elghazi.. zegt dat wat?
Ik weet niet zo goed waar je heen wil.
pi_212037581
quote:
0s.gif Op maandag 15 januari 2024 13:32 schreef Chadi het volgende:
Steeds meer mensen die altijd achter israel stonden, gaan de werkelijkheid inzien. Zo ook deze Ex CIA die zovaak Israel geholpen heeft bij verschillende projecten en ze nu beschrijft als "They are doing the same ansd acting as nazi's". Israel is dankzij TikTok de media oorlog waarin ze alle schijn ophielden een humanitaire democratie te zijn die een moreel leger heeft , eindelijk aan het verliezen.
Dit zegt Slayage ook al jaren (tenminste, zo lang ik in dit topic meeloop). Hetzelfde verhaal gaat over de groei van de islam in het westen.

Heeft een korreltje zout nodig. :Y
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')