abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_212005005
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 januari 2024 15:10 schreef Chadi het volgende:

[..]
ook erkend? Dus dat de uitspraken bindend zijn en overgenomen worden door de landelijke rechtbanken?
Natuurlijk niet, het is dan ook een rabinale rechtbank en het zou niet verstandig zijn dat bindend te laten zijn in een land. (Ik ben dan overigens ook niet blij met het systeem zoals nu gehanteerd wordt in Isral bijvoorbeeld, daar gaat mijn Nederlandse rechtshart van huilen.)

Maar ook in Nederland zijn voldoende aanmerkingen te maken over hoe ons rechtssysteem toch gekleurd wordt door religie. Een paar berichten geleden vertelde ik bijvoorbeeld Aloulu hier een stukje over over de uitwerking van de de oorlog bepaalde Nederlandse politiek/recht.

Maar, zonder verder af te dwalen: zeer interessant om te horen - waar kan ik vinden dat Marokko in haar eigen recht de Beit Dien mee neemt?

[ Bericht 5% gewijzigd door HannahVrede op 12-01-2024 15:36:36 ]
pi_212005333
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 januari 2024 09:27 schreef Montagui het volgende:

[..]
Ik neem aan dat je ook zo fel bent geweest bij de aanvallen op ziekenhuizen in Syrie door Assad en Poetin?
Ziekenhuizen bombarderen is nooit goed.
Tenzij het hele ziekenhuis geen ziekenhuis meer is, maar goed.
Een in werking zijnde ziekenhuis ga je niet bombarderen.

En als onafhankelijke partijen aantonen dat je daar fout in hebt gezeten, zoals Isral, dan moet je daar voor boeten.

quote:
0s.gif Op vrijdag 12 januari 2024 10:27 schreef Cuendillar het volgende:
Ik ga serieus antwoorden op bianconeri :')

Die gaat toch niets accepteren van wat ik zeg. :D
Maar misschien hebben andere users er wat aan. :Y
[..]
Dat heeft niets te maken met het aantonen van genocide. Iets is genocide of is het niet en in het geval van genocide bestaat er niet zoiets als "een beetje genocide" of "een paar slachtoffers".

Als een partij een heel volk wil doden, verdrijven of op andere manieren vernietigen, dan praten we over genocide. En ondanks wat enkele ministers zeggen over het gedwongen verplaatsen van de Gazanen (dat is ook het enige dat interessant is in deze rechtszaak), is er momenteel geen enkele sprake van genocide in Gaza.
Omgekeerd wel; Hamas en veel teveel Palestijnen willen genocide op Isral en ook de aanval van 7 oktober was gericht op genocidale doelstellingen.
Als we toch denigrerend en persoonlijk gaan doen, zonder ooit inhoudelijk te worden zoals jij nooit doet:

Ach, ongelofelijk dat ik op Cuendillar inga, heeft totaal geen nut. Maar laat ik het voor het nu van anderen toch maar doen.

Zeg ik ergens dat genocide maar een beetje kan zijn of heel veel? Nee.
Dus waarom je daarover begint? Geen flauw idee.

Nogmaals: Je weet blijkbaars niets van recht. Genocide heeft met het doelbewust het hele genocide verhaal doen.
Ga doelbewust maar eens gerechtelijk aantonen, dat is nagenoeg niet te doen.
Iedereen met gezond verstand, waar jij en een aantal anderen hier niet toe behoren, weet dat Israel doelbewust al die burgers bombardeert en dood. Maar bewijs het gerechtelijk gezien maar eens.

quote:
7 oktober een kleine aanval noemen. :')

Clown.

Want dan is de oorlog in Gaza ook maar een kleine aanval. :Y
Ja joh, dat is zeker genocide. :') :D
Ach, gaan we weer persoonlijk worden en aanvallen?
Wat een misselijk figuur ben je toch. Je kunt alleen maar op de man spelen.

De aanval op de 7e was in het grotere plaatje een kleine aanval. En NERGENS praat ik daarmee die aanval goed of zeg ik dat die aanval niet goed was. Net als dat ik NERGENS Hamas goed praat of iets dergelijks.
Jullie praten alles van Israel goed, ik praat geen van beide kanten goed. Duidelijk verschil.

quote:
1. De vijand (Hamas) voorzien van essentile middelen tot overleving? :D
Zou jij zelf Isral water, stroom, medicijnen en voedsel leveren als jij het Syrische leger was in 1948?
Zou jij zelf Duitsland water, stroom, medicijnen en voedsel leveren als je op het punt stond Duitsland binnen te trekken als je het geallieerde leger was in 1945?
Het oorlogsrecht VERBIEDT het dit toe te passen als een vorm van oorlogsvoering.
Je doet alle onschuldige burgers veel meer pijn dan dat je Hamas er mee raakt.
Dus nee, zoiets afschuwelijks is nooit goed te praten.

quote:
2. Een tijdlang - dus nu laten ze het wl door. Je hebt net je eigen ongelijk bewezen. ^O^
Nu kan het ook, omdat Gaza grotendeels ontdaan is van de invloed van Hamas.
Ik praat mijzelf tegen? Nee hoor, ik zeg toch heel bewust een tijdlang? Oftewel ik zeg heel duidelijk dat ze het nu niet doen en daarmee bewijs ik helemaal mijn ongelijk niet aan.

quote:
Dat weet je niet. Je weet niet hoeveel van die burgers strijders waren. Als de verhouding 1:2 is (strijder/burger) zoals Isral zelf zegt, dan is dat ongekend netjes in een Urban Warfare-situatie waarbij de vijand daadwerkelijk menselijke schilden gebruikt.
En dat geloof je zelf? Die verhouding? Wat een grap. Met alle kinderen, vrouwen en ouderen erbij. Ja joh :')
En al die zieken in het ziekenhuis waren natuurlijk ook strijders hahaha.

Urban Warfare? Welke urban warfare? Israel gooide gewoon de hele steden plat. Dat is heel wat anders dan een Bachmoet bv.

quote:
En war's a bitch! Niemand die dat ooit heeft ontkend.
Waar zijn dan al die burgerdoden in een Westerse oorlog? Ja, af en toe een onbedoelde slachtoffer komt helaas voor.
Bijna 25.000 burgerdoden? Dat is meer dan een gevalletje ''War is a bitch''. Dat is niet anders dan doelbewust.

quote:
Aanname. Maar weinig aanvallen zijn lukraak; dat kan niet in de omgeving waar ze in vechten. Dan was het burgerdoden-aantal vl hoger geweest.
Bijna 25.000 doden is niet uit te leggen met doelbewust militaire aanvallen uitvoeren. Doe even normaal zeg.
Anders zouden alle Westerse oorlogen/aanvallen dat ook moeten veroorzaken.
Want het is ook niet zo alsof Israel met troep vecht uit de jaren 50 ofzo.

quote:
"Dat bleek in dat ziekenhuis ook wel"? :?

Geen idee waar je hiernaar refereert.
De onafhankelijke bronnen die aantoonden dat de video's van Israel en de informatie over het platgegooide ziekenhuis onzin waren. Het was een ziekenhuis, niets meer.
pi_212005344
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 januari 2024 10:35 schreef Chadi het volgende:

[..]
Dan ben je zeker Irak vergeten. Die schuwen niets. Anderen zijn collateral damage voor ze. Je vergeet waarom Julian Assange nog steeds vast zit?
Het Westen heeft best fouten gemaakt en een keer verkeerd geraakt.
Maar nooit zoveel burgerslachtoffers in die zin gemaakt ''per ongeluk'' zoals Israel nu doet.

Ja, het Westen heeft een bom op Japan gegooid wat heel bewust was. Dat is het enige vergelijk wat je dan met het Westen kunt maken.
Als het Westen zulke aanvallen op terroristen doet, dan is het heel goed gemikt en valt er zo heel af en toe eens 1 burgerdode.

Bij Israel vallen er meer burgerdoden dan militaire doden.
pi_212005372
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 januari 2024 11:45 schreef HannahVrede het volgende:

[..]
Jongens, kan iemand Belgi even helpen, volgensmij zijn ze de weg weer kwijt..

Los van dit lijstje; dit lijken mij veelal allemaal oud-kolonin en dat zal hij bezwaar dat wel weer zijn, denk ik? En veel van deze landen wordt bestuurd en beheerst door regimes die hun eigen burgers bevolking uitmoord, maar hee: wat mogen we verwachten van de aanvoerder (Zuid-Afrika) die haar eigen burgerbevolking afmaakt en oproept tot specifieke genocide van de Boer (daarmee), dat zijn voornamelijk blanken in Zuid-Afrika, met nog stukjes land en veelal lokale bevolking die voor hen werkt, die gewoon ook mee worden afgeslacht omdat "ze gecapituleerd zijn voor de Boer".. Ziek hoor..
Belgie is praktisch het enige normale land in dat rijtje.

Je zou toch juist denken dat vredige en democratische landen pro-vrede en anti-genocide zijn?
Dus dat lijstje stemmers zou veel meer Westerse landen moeten bevatten.

Gek genoeg staat het lijstje vol met armoedige 3e wereld landen die weinig modern zijn.
Beetje vreemd dat dat soort landen de vrede en het normale denkvermogen moeten vertegenwoordigen.
Omgekeerde wereld.

Kan iemand Nederland even wakker maken? Genocide is niet acceptabel. Veroordeel Israel.
  vrijdag 12 januari 2024 @ 16:12:11 #95
131800 Tarado
cap de fusca
pi_212005413
twitter
pi_212005432
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 januari 2024 16:07 schreef bianconeri het volgende:

[..]

Je zou toch juist denken dat vredige en democratische landen pro-vrede en anti-genocide zijn?

Gek genoeg staat het lijstje vol met armoedige 3e wereld landen die weinig modern zijn.
Beetje vreemd dat dat soort landen de vrede en het normale denkvermogen moeten vertegenwoordigen.
Omgekeerde wereld.

Kan iemand Nederland even wakker maken? Genocide is niet acceptabel. Veroordeel Israel.
En nog ziet die clown het niet, he. :D
Intolerant voor intolerantie
pi_212005473
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 januari 2024 14:55 schreef TLC het volgende:
Zuid-Afrika :') het land dat putler niet wil arresteren :')

Ik zou ze keihard in hun gezicht uitlachen als ik Israel was
Vorige week is de architect van de Darfurese genocide, Hemedti, nog in Pretoria op bezoek geweest. En een jaar of tien geleden weigerde de regering om Omar al-Bashir te arresteren tijdens een conferentie 🤡
Incelfrikandel
pi_212005726
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 januari 2024 16:07 schreef bianconeri het volgende:

[..]

Omgekeerde wereld.

Oke: ik veroordeel dit kabinet van de Staat Isral en in het specifiek Nethanyahu voor het beleid dat hij voert. Hij had of moeten doorpakken of vrede moeten kiezen en er is overduidelijk nu een ander belang dat kennelijk gediend wordt - immers, als Nethanyahu had gewild (en boos worden sommigen toch) dan had hij hoogstwaarschijnlijk de complete Gazastrook plat kunnen bombarderen binnen 2 dagen. Dus compleet rcksichtslos 6/7 grote bommen (la carpet) losgelaten op een deel zo iets meer dan de voltallige gemeente Amsterdam - met als gevolg waarschijnlijk de dood voor alle 2,2+ miljoen Gazanen.

Ja, ik veroordeel het kabinet voor de keuze die ze maakt en Nethanyahu in het bijzonder dat hij niet duidelijk kan uitleggen wat er op 7 oktober 2023 is gebeurd aan de grensgebieden bij de Gazastrook en de inlichtingen die kennelijk zijn gedaan en vermeden.

En nu? Is dit dus voldoende voor een vreedzame oplossing? Het veroordelen van 'Isral'? (Lekker breed begrip ook? :? ) Stel 'alle landen' doen dit, wat dan?

Dus dan blijft de term genocide over - daar is nu een internationale rechtzaak voor aangevraagd en laten we deze rechtsterm maar jurisprudentie aandoen in Den Haag dan maar, kennelijk.

Ik ben ook wel benieuwd naar de veroordeling van de 'internationale gemeenschap', via het rechter en de ICJ, van het rcksichtslos neermaaien van een gebied van 365 km2 met 2,2 miljoen inwoners en het afsluiten van enige vorm van humanitaire toelating in het gebied: arme verzetstrijders allemaal - de rechter zal vast wat vinden van het vermoorden van alle 2,2 miljoen Gazanen in zo een korte tijd.

Of wacht... Ja, nee: ten eerste is dit natuurlijk niet gebeurd en geeft, noch het ICJ noch Nethanyahu, een zier om Hannah haar mening. Noch die van Israli, noch die van de Gazanen laat staan Fok. Daarom hebben wij hier ene discussie platform als Fok om het er toch over te hebben en proberen we het zo veel mogelijk volgens het reglement te doen dat Fok! ons geeft.

Maar over onderwerpen die doorspekt zijn met aannames van beide kanten en geen respect voor het verhaal van de ander, komen we toch berhaupt niet in die vredespositie terecht?!

Dan kun je mij "vredesduif" noemen, *not*, of van de wetenschappelijke tak van het CIDI (huh? Ik dacht dat ik al vermeld had wat mijn werkzaamheden zijn?) maar als het mensen blijven roeptoeteren alsof ik Nethanyahu zlf zou zijn en dat als ik dat niet ben dat ik toch tgen alles zou moeten zijn - alsof dat bijna het precedent is voor alles - dan komen we er toch nooit?

Ach, ja.. Wellicht terecht daarom topic #233 'De Eeuwige Discussie'. ;)
pi_212005842
quote:
10s.gif Op vrijdag 12 januari 2024 16:14 schreef Cuendillar het volgende:

[..]
En nog ziet die clown het niet, he. :D
En nog blijf jij de genocide goedpraten.
Praat bijna 25.000 burgerdoden maar eens goed praten als ''een ongelukje''.

Echt..... Hoe ziek is dat? En dan iemand anders als een clown durven weg te zetten. Ziek.
pi_212006056
twitter
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
  vrijdag 12 januari 2024 @ 19:15:44 #101
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_212006874
Palestijns meisje doet DNA test, komt erachter dat "Palestijnen" gewoon Arabieren zijn, die in veel gevallen genetisch gezien behoorlijk overeenkomen met andere volkeren uit de regio. Reactie: Boycot dit bedrijf! Zij herkennen mijn land niet!

:')_!

twitter
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_212007212
quote:
10s.gif Op vrijdag 12 januari 2024 19:15 schreef HowardRoark het volgende:
Palestijns meisje doet DNA test, komt erachter dat "Palestijnen" gewoon Arabieren zijn, die in veel gevallen genetisch gezien behoorlijk overeenkomen met andere volkeren uit de regio. Reactie: Boycot dit bedrijf! Zij herkennen mijn land niet!

[ twitter ]
Gek altijd dat ze dit gevoel zo sterk hebben voor dat gebied, maar niet voor bijvoorbeeld Turkije wat dan terugmoet naar de Grieken en Armenen.
pi_212007340
quote:
10s.gif Op vrijdag 12 januari 2024 19:15 schreef HowardRoark het volgende:

[ twitter ]
Dat racistische DNA :(
Houd totaal geen rekening met landsgrenzen.
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_212008212
Ik houd van oude bewegende beelden. In deze video komt wel goed naar voren dat Truman een groot en begenadigd spreker was.

https://www.reddit.com/r/interestingasfuck/s/SSk2DhPNIT
pi_212012131
twitter

Google translate (vast niet helemaal correct)
Majad 74 van Brigade 188 reciteerde Kaddish op Joodse graven gelegen in Al-Maazi in het centrum van de Gazastrook – op een begraafplaats voor de slachtoffers van de Eerste Wereldoorlog – en wenste vanaf daar Shabbat Shalom 🙌

En dat op terrein waar de inwoners de Joden willen uitroeien gaan zij nog wel netjes met Joodse graven om. Zij wel
pi_212012583
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 januari 2024 17:16 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Er is geen genocide in Gaza, mijn waarde medeuser. :*
quote:
Er zijn geen bijna 25000 burgerdoden en bovendien doe ik dat nergens, mijn goedmoedige gesprekspartner. ^)
quote:
Echt..... Hoe ziek is dat? En dan iemand anders als een clown durven weg te zetten. Ziek.
Dat is je eigen schuld en ik betwijfel of het de eerste keer is dat je dat meemaakt, mijn innemende interlocuteur. O+

Verder discussiren lijkt me niet zinvol, voornamelijk wegens het gebrek aan eigenlijke discussie, en ik zal daar ook maar een eind aan breien. Voor je het weet heb ik een ban aan mijn broek. ;(
Intolerant voor intolerantie
pi_212012601
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 januari 2024 13:13 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Nogmaals. Ik vind dat de Palestijnse burgers de afgelopen 20 jaar niet helemaal verdienen en de huidige agressie, zoals het bewust dakloos maken van de bevolking, ook niet helemaal verdienen. Let op: niet helemaal. Die enorme behoefte om zo hard mogelijke (relatief) te slaan dat stuit mij tegen de borst.
Waarom stuit je dat tegen de borst? Ik vind overigens dat hier helemaal geen sprake van is.
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 januari 2024 13:13 schreef opgebaarde het volgende:
Was het Belgi, Amerika, Australi of welk westers democratisch land dan ook in plaats van Isral die Gaza en de West Bank onder handen neemt dan zou ik dat nog steeds vinden. Zou het een islamitische land zijn geweest dan had het niet mijn interesse, lijkt me logisch.
Dat vind ik eigenlijk helemaal niet zo logisch. Kortom, als het hier niet Isral dat in conflict was de Palestijnen was, maar Syri of Jordani, dan kon het je allemaal weinig schelen? Dat is natuurlijk nogal raar.
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 januari 2024 10:42 schreef opgebaarde het volgende:
[ twitter ]

Google translate (vast niet helemaal correct)
Majad 74 van Brigade 188 reciteerde Kaddish op Joodse graven gelegen in Al-Maazi in het centrum van de Gazastrook – op een begraafplaats voor de slachtoffers van de Eerste Wereldoorlog – en wenste vanaf daar Shabbat Shalom 🙌

En dat op terrein waar de inwoners de Joden willen uitroeien gaan zij nog wel netjes met Joodse graven om. Zij wel
En wat is nu het punt dat je hier precies probeert te maken?
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_212012668
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 januari 2024 17:16 schreef bianconeri het volgende:

[..]

Als alle jihad gekkies zich nu overgeven, zijn er morgen geen burgerdoden meer in Palestina. Als Isral de wapens neerlegt zijn er volgend jaar geen joden meer in Isral.
pi_212013192
quote:
14s.gif Op zaterdag 13 januari 2024 11:39 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Waarom stuit je dat tegen de borst? Ik vind overigens dat hier helemaal geen sprake van is.
Ik kan het mij moeilijk voorstellen dat het slopen van bijvoorbeeld begraafplaatsen functioneel is en jij in dit geval niet. Joh

quote:
[..]
Dat vind ik eigenlijk helemaal niet zo logisch. Kortom, als het hier niet Isral dat in conflict was de Palestijnen was, maar Syri of Jordani, dan kon het je allemaal weinig schelen? Dat is natuurlijk nogal raar.
Jij bent al een paar keer leeggelopen over Islam en Arabische landen en dan vind jij het raar dat ik aangeef dat ik geen binding met die landen of mensen heb? Joh
pi_212013286
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 januari 2024 12:22 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Ik kan het mij moeilijk voorstellen dat het slopen van bijvoorbeeld begraafplaatsen functioneel is en jij in dit geval niet. Joh
Nee, je schept gewoon doelbewust een contrast.
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 januari 2024 12:22 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Jij bent al een paar keer leeggelopen over Islam en Arabische landen en dan vind jij het raar dat ik aangeef dat ik geen binding met die landen of mensen heb? Joh
Het lijkt vooral een dubbele standaard te zijn die je hanteert.

Als het een Westers land betreft ga je je er druk om maken, anders doet het er niet toe. Dat is natuurlijk raar. Als je vermeende medeleven met de Palestijnen oprecht is, zou het niet moeten uitmaken om welke partij het gaat.
pi_212014056
quote:
14s.gif Op zaterdag 13 januari 2024 12:33 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Nee, je schept gewoon doelbewust een contrast.
[..]
Het lijkt vooral een dubbele standaard te zijn die je hanteert.

Als het een Westers land betreft ga je je er druk om maken, anders doet het er niet toe. Dat is natuurlijk raar. Als je vermeende medeleven met de Palestijnen oprecht is, zou het niet moeten uitmaken om welke partij het gaat.
Het is echt niet ingewikkeld alleen je wil het niet geloven. Helaas hebben daar wel meer mensen last van. Die willen ‘de ander’ alleen indelen in het hokje ‘antisemiet’ of in het hokje ‘pro-Hamas’.

Het is gewoon opmerkelijk dat wij leren dat in Gaza een groot gedeelte alle Joden wil uitroeien dat men daar toch de Joodse graven respecteert of zelfs onderhoud. Daarnaast zijn diverse begraafplaatsen volledig vernield, vind ik echt gek en dat vind vermoed ik elk weldenkend mens

[ Bericht 3% gewijzigd door opgebaarde op 13-01-2024 14:15:06 ]
pi_212014660
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 januari 2024 16:18 schreef Frikandelbroodje het volgende:

[..]
Vorige week is de architect van de Darfurese genocide, Hemedti, nog in Pretoria op bezoek geweest. En een jaar of tien geleden weigerde de regering om Omar al-Bashir te arresteren tijdens een conferentie 🤡
Al zou Zuid-Afrika op dit moment een genocide uitvoeren. Dat zegt niet dat hun veroordeling omtrent Isral niet klopt.

Ik denk overigens niet dat het klopt, maar om geheel andere redenen.
pi_212015252
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 januari 2024 11:37 schreef Cuendillar het volgende:

[..]
Er is geen genocide in Gaza, mijn waarde medeuser.
Geen?
Doelbewust burgerslachtoffers maken, een heel volk zijn land uitdrijven.

quote:
Er zijn geen bijna 25000 burgerdoden en bovendien doe ik dat nergens, mijn goedmoedige gesprekspartner. ^)
Ah, je bent blijkbaar zelf waarnemer daar?
Beetje gek dat jij dan ingaat tegen andere bronnen.

quote:
Dat is je eigen schuld en ik betwijfel of het de eerste keer is dat je dat meemaakt, mijn innemende interlocuteur. O+

Verder discussiren lijkt me niet zinvol, voornamelijk wegens het gebrek aan eigenlijke discussie, en ik zal daar ook maar een eind aan breien. Voor je het weet heb ik een ban aan mijn broek. ;(
Eigen schuld?
Omdat ik aan de kant van burgers sta en het opneem voor de bijna 25.000 burgerdoden?
Ahum? Ik weet dat dit een pro-Israel forum is en dat je alles van Israel moet goedpraten hier.
Maar doe normaal zeg, ik ben een clown puur omdat ik al die burgerdoden verafschuw? Echt ongehoord.
pi_212015276
quote:
14s.gif Op zaterdag 13 januari 2024 11:39 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Dat er al bijna 25.000 burgerdoden zijn vind jij niet tegen je borst stuiten en vind jij niet heel hard slaan?

Beetje gek. Alsof je morele kompas kapot is.

quote:
0s.gif Op zaterdag 13 januari 2024 11:45 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Als alle jihad gekkies zich nu overgeven, zijn er morgen geen burgerdoden meer in Palestina. Als Isral de wapens neerlegt zijn er volgend jaar geen joden meer in Isral.
En dat geloof jij?
Net als de andere keren dat Hamas strijders zich opgeven en Israel alles alsnog platgooide want ze geloofden niet dat het alle Hamas strijders waren.
pi_212015381
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 januari 2024 16:07 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Dat er al bijna 25.000 burgerdoden zijn vind jij niet tegen je borst stuiten en vind jij niet heel hard slaan?

Beetje gek. Alsof je morele kompas kapot is.
Nu zijn het er 25.000? Twee dagen terug waren het er nog 20.000. En hoeveel van deze vermeende slachtoffers waren terroristen? Waarschijnlijk een heleboel. En inderdaad 20.000 is niet veel op een bevolking van tweenhalf miljoen.

Laten we ook niet vergeten waarom deze slachtoffers zijn gevallen. Dat is omdat de Palestijnen weer eens met terreur bezig waren, zoals de afgelopen decennia eigenlijk niet anders het geval is. Isral heeft toen teruggeslagen, waarbij de terroristen hun eigen burgers ook nog als menselijk schild hebben gebruikt. Het lijkt er dus vooral op dat jouw morele kompas kapot is, je kunt het verschil tussen goed en kwaad niet meer zien. Je kiest de kant van extremisme en Islamitisch terreur.
  zaterdag 13 januari 2024 @ 16:45:58 #116
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_212015674
Groot offensief op maandag

https://www.jpost.com/isr(...)/live-updates-782023
IDF set to launch massive attack to seize Gaza's border with Egypt - WSJ
The IDF operation would "likely involve removing Palestinian officials from a key crossing point and stationing Israeli forces," the Wall Street Journal reported.

Israel has informed Egypt of its plans to launch a military operation aimed at retaking control of the key Philadelphi corridor in the southern Gaza Strip, the Wall Street Journal reported on Saturday.

Citing both current and former Israeli and Egyptian officials, the report noted that the IDF operation would "likely involve removing Palestinian officials from a key crossing point and stationing Israeli forces along a stretch of land from Gaza’s southeastern corner abutting both Israel and Egypt toward the Mediterranean Sea about 12 kilometers (8 miles) to the northwest," as per the WSJ.

Any attack in the politically sensitive area of Rafah and the Philadelphi corridor would be highly charged because it borders Egypt and has diplomatic implications for Israel's relations both with Cairo and globally.

The Jerusalem Post reported last month that the IDF had steered clear of Rafah so far because of those sensitivities.

Egypt rejected Israeli proposal for oversight on buffer zone
Earlier this week, it was reported that Egypt has rejected a proposal by Israel for greater Israeli oversight over the buffer zone on the Egypt-Gaza border and is prioritizing efforts to broker a ceasefire before working on post-war arrangements.

The Egyptian sources said that during those talks Israel had approached Egypt about securing the Philadelphi Corridor, a narrow buffer zone along the border, as part of Israeli plans to prevent future attacks.
  zaterdag 13 januari 2024 @ 17:09:01 #117
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_212015856
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 januari 2024 16:45 schreef slashdotter3 het volgende:
Groot offensief op maandag

https://www.jpost.com/isr(...)/live-updates-782023
IDF set to launch massive attack to seize Gaza's border with Egypt - WSJ
The IDF operation would "likely involve removing Palestinian officials from a key crossing point and stationing Israeli forces," the Wall Street Journal reported.

Israel has informed Egypt of its plans to launch a military operation aimed at retaking control of the key Philadelphi corridor in the southern Gaza Strip, the Wall Street Journal reported on Saturday.

Citing both current and former Israeli and Egyptian officials, the report noted that the IDF operation would "likely involve removing Palestinian officials from a key crossing point and stationing Israeli forces along a stretch of land from Gaza’s southeastern corner abutting both Israel and Egypt toward the Mediterranean Sea about 12 kilometers (8 miles) to the northwest," as per the WSJ.

Any attack in the politically sensitive area of Rafah and the Philadelphi corridor would be highly charged because it borders Egypt and has diplomatic implications for Israel's relations both with Cairo and globally.

The Jerusalem Post reported last month that the IDF had steered clear of Rafah so far because of those sensitivities.

Egypt rejected Israeli proposal for oversight on buffer zone
Earlier this week, it was reported that Egypt has rejected a proposal by Israel for greater Israeli oversight over the buffer zone on the Egypt-Gaza border and is prioritizing efforts to broker a ceasefire before working on post-war arrangements.

The Egyptian sources said that during those talks Israel had approached Egypt about securing the Philadelphi Corridor, a narrow buffer zone along the border, as part of Israeli plans to prevent future attacks.
Waarschijnlijk ook een manier om te zorgen dat de Hamas- kopstukken er niet meer tussenuit kunnen naaien.

Dat het aangekondigd wordt kan ook zijn om ze nu al die kant op te lokken vanuit hun tunnels.
pi_212016156
quote:
10s.gif Op zaterdag 13 januari 2024 16:16 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Nu zijn het er 25.000? Twee dagen terug waren het er nog 20.000. En hoeveel van deze vermeende slachtoffers waren terroristen? Waarschijnlijk een heleboel. En inderdaad 20.000 is niet veel op een bevolking van tweenhalf miljoen.

Laten we ook niet vergeten waarom deze slachtoffers zijn gevallen. Dat is omdat de Palestijnen weer eens met terreur bezig waren, zoals de afgelopen decennia eigenlijk niet anders het geval is. Isral heeft toen teruggeslagen, waarbij de terroristen hun eigen burgers ook nog als menselijk schild hebben gebruikt. Het lijkt er dus vooral op dat jouw morele kompas kapot is, je kunt het verschil tussen goed en kwaad niet meer zien. Je kiest de kant van extremisme en Islamitisch terreur.
Volgens de officile cijfers zijn het er al bijna 25.000. Dus inderdaad ja.
En hoeveel daarvan zullen terroristen zijn? Ik denk dat als het er 20% zijn dat je al een hele hoge inschatting maakt.

Noem jij dat niet veel? Voor een aardig modern en professioneel leger zijn dat er gigantisch veel. Elke burgerdode is er 1 teveel. En ja, in een oorlog is dit bijna niet te voorkomen.
Maar als het je doel is geen burgerdoden te maken dan gaan er geen bijna 25.000 doden vallen.

Waarom die slachtoffers vallen?
Door slechte op burger gerichte Isralische aanvallen. En ga niet doen alsof Isral al tientallen jaren zo'n lieverdje is. Actie is reactie, dat geldt zeker ook voor Isral. Beide partijen zijn terroristen.
pi_212016187
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 januari 2024 17:45 schreef bianconeri het volgende:

[..]
En hoeveel daarvan zullen terroristen zijn? Ik denk dat als het er 20% zijn dat je al een hele hoge inschatting maakt.

Noem jij dat niet veel? Voor een aardig modern en professioneel leger zijn dat er gigantisch veel. Elke burgerdode is er 1 teveel. En ja, in een oorlog is dit bijna niet te voorkomen.
Maar als het je doel is geen burgerdoden te maken dan gaan er geen bijna 25.000 doden vallen.

Waarom die slachtoffers vallen?
Door slechte op burger gerichte Isralische aanvallen. En ga niet doen alsof Isral al tientallen jaren zo'n lieverdje is. Actie is reactie, dat geldt zeker ook voor Isral. Beide partijen zijn terroristen.
Als je burgerdoden wil maken in zo'n gebied dan vallen er wel wat meer dan 25k doden, we zijn 3 maanden verder, dat is ongeveer 250 doden per dag, deed Hamas het toch wat beter met 1400 doden in een halve dag, dat was nu bewust burgers afslachten onder toejuichen van al die "zielige" Palestijen. Er worden in Europa meer burgers bewust afgeslacht door Palestina supporters dan dat er in Palestina bewust burgers worden afgeslacht door Isral.
3 maanden ban vanwege vvmu en gewoon n op n teksten overnemen van linkse users waar de PVV in DENK/Links wordt veranderd mag blijkbaar niet. Doei.
pi_212016332
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 januari 2024 17:45 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Gaza heeft 2,3 miljoen inwoners, de helft is kind. De andere helft zijn mannen en vrouwen dus ongeveer 600.000 mannen. Hamas heeft volgens eigen zeggen 40.000 actieve strijders terroristen. Dat is 1 op de 15 mannen en dan komen daar de overige hamas leden bij.

Isral claimde bij ~ 20.000 doden dat daarvan 7 duizend hamas terroristen waren. Als elke dode man een hamas lid is dan past dat cijfer van her IDF bij de cijfers van autoriteiten in Gaza
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')