Nope, dat is gewoon de waan van de dag van de hippies en de man-buns en de blauwharige potjes. Als ze zichzelf maar kunnen feliciteren met het hebben van de vandaag juiste mening. Meer zit er niet achter.quote:
Nou op zich is dit wel nieuw want toen Saoedi-Arabië Jemen bombardeerde marcheerden ze niet door de straten.quote:Op vrijdag 12 januari 2024 14:46 schreef ExTec het volgende:
Uh huh. Maar dat ze van het padje af zijn, what else is new.
[ twitter ]
Wees maar cynischquote:Op vrijdag 12 januari 2024 14:31 schreef Dubbelzuurrr het volgende:
[..]
Ja, alle bewoners van San Francisco zijn anti-semitisch en veroordelen alle joden. Niet vanwege bepaalde acties van de Israëlische overheid, maar omdat ze joods zijn.
Alles wat daaromheen gebeurt: Het specifieke onderwerp van deze hoorzitting, de dynamiek in de zaal op momenten, de framing van een belangengroep die een bepaald beeld wilt pushen op Twitter: Dat is allemaal niet van belang. Het is gewoon anti-semitisme, en we moeten met zijn allen vooral niet denken dat het zinvol is enige nuance aan te brengen in die opvatting. Dat leidt alleen maar tot verwarring en tot uitstel van het uiterst duidelijke moment waarop alle tegen elkaar opgehitste bevolkingsgroepen elkaar asap het graf in willen helpen op basis van simplificaties van de werkelijkheid. OK.
Al lang niet meer serieus te nemen inderdaad.quote:Op vrijdag 12 januari 2024 14:55 schreef TLC het volgende:
Zuid-Afrikahet land dat putler niet wil arresteren
Ik zou ze keihard in hun gezicht uitlachen als ik Israel was
Sterker, ik zou ze zelf voor het ICJ dagen vanwege de plaasmoorden en de Kill de Boer, als er een land etnisch zuivert is het die failed state wel.quote:Op vrijdag 12 januari 2024 14:55 schreef TLC het volgende:
Geopolitiek, voor die tijd, was het aan de Britten dat te kunnen bepalen volgens de geldende kolonialerechten - waar overigens veel meer landen gebruik van maakten.quote:Op vrijdag 12 januari 2024 14:35 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ik vind dat persoonlijk bedenkelijke legitimiteit.
Alsof het aan de britten was, om wel ff te bepalen wie waar diende te wonen. Koloniaal landsgrenzen zetten met een lineaal.
Laat onverlet dat ze daar nu zijn, net als palestijnen, en wmb ook dus het recht hebben om daar te zijn.
Toch mooi hoe die demonstranten dezelfde avond nog zo'n prachtig geprint doekje op de kop hebben weten te tikken.quote:Op vrijdag 12 januari 2024 14:46 schreef ExTec het volgende:
Uh huh. Maar dat ze van het padje af zijn, what else is new.
[ twitter ]
Precies mijn eerdere bijdrage. Helemaal mee eens en dan ook dus het (zwarte) personeel van de Boer erbij. Vreselijke beelden.quote:Op vrijdag 12 januari 2024 14:59 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:
[..]
Sterker, ik zou ze zelf voor het ICJ dagen vanwege de plaasmoorden en de Kill de Boer, als er een land etnisch zuivert is het die failed state wel.
ook erkend? Dus dat de uitspraken bindend zijn en overgenomen worden door de landelijke rechtbanken?quote:Op vrijdag 12 januari 2024 13:57 schreef HannahVrede het volgende:
[..]
Dat is niet 'tegenwoordig zo', Joden hebben altijd hun Beit Din gehad - zelfs tijdens oorlogen en onderdrukking zoals tijdens de bezetting van Nederland.
Dat is dus niet echt een argument die kan pleiten voor je bedoelde stuk.
Daarnaast, waar moeten we dan precies een voorbeeld aan nemen? Wat bedoel je?
In tegenstelling tot de taalpolitiek van bijvoorbeeld Turkije (de Q en X zijn daar lang verboden geweest omdat Koerdisch daarmee geschreven wordt) dat de Koerdische etniciteit ontkende. Dat waren "Bergturken".quote:Op vrijdag 12 januari 2024 15:00 schreef HannahVrede het volgende:
[..]
Geopolitiek, voor die tijd, was het aan de Britten dat te kunnen bepalen volgens de geldende kolonialerechten - waar overigens veel meer landen gebruik van maakten.
De discussie zal dan ook niet moeten bestaan over waarom een land is zoals het is, eerder over hoe we het leefbaar houden. Daarmee onderschrijf ik wel je laatste opmerking over de legitimering van het verblijf van de Palestijnse mensen in Israël/de Levant.
Gelukkig kregen velen ook een keuze te kunnen blijven in het gebied en met mogelijkheid nieuw burgerschap te ontvangen (na oorlog) en kent het huidige Israëlische landschap ruim 2 miljoen Arabische Israëli, en bijvoorbeeld aanpassingen zoals Arabisch als taal voor op scholen om te volgen, wegwijs borden en Staatsmateriaal in het Arabisch et cetera.
Wegbewijzering in het Koerdisch hoef je daar ook niet te verwachten, ook niet in de delen die niet etnisch gezuiverd zijn (en waar ooit Armeense borden stonden) van Koerden.quote:In Turkey, it is illegal to use Kurdish as a language of instruction in both public and private schools. The Kurdish language is only allowed as a subject in some schools.
In Marokko werd ook tot voor kort niet onderwezen in de taal van de oorspronkelijke bewoners. Nu is het gewoon officieel naar het Arabisch en het Frans.quote:Op vrijdag 12 januari 2024 15:13 schreef Qarrad het volgende:
[..]
In tegenstelling tot de taalpolitiek van bijvoorbeeld Turkije (de Q en X zijn daar lang verboden geweest omdat Koerdisch daarmee geschreven wordt) dat de Koerdische etniciteit ontkende. Dat waren "Bergturken".
[..]
Wegbewijzering in het Koerdisch hoef je daar ook niet te verwachten, ook niet in de delen die niet etnisch gezuiverd zijn (en waar ooit Armeense borden stonden) van Koerden.
quote:Op vrijdag 12 januari 2024 14:59 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:
[..]
Sterker, ik zou ze zelf voor het ICJ dagen vanwege de plaasmoorden en de Kill de Boer, als er een land etnisch zuivert is het die failed state wel.
Marokko heeft grote stappen gemaakt sinds Mohammed VI in 2001 en heeft daarnaast een lange traditie binnen het koningshuis om de bevolkingsgroepen aan elkaar te verbinden als ik het goed begrijp. Ik denk dat het daarom minder onrustig is wat betreft de Amazigh (voorbeeld hoe het fout ging: Mali).quote:Op vrijdag 12 januari 2024 15:16 schreef Chadi het volgende:
[..]
In Marokko werd ook tot voor kort niet onderwezen in de taal van de oorspronkelijke bewoners. Nu is het gewoon officieel naar het Arabisch en het Frans.
Natuurlijk niet, het is dan ook een rabinale rechtbank en het zou niet verstandig zijn dat bindend te laten zijn in een land. (Ik ben dan overigens ook niet blij met het systeem zoals nu gehanteerd wordt in Israël bijvoorbeeld, daar gaat mijn Nederlandse rechtshart van huilen.)quote:Op vrijdag 12 januari 2024 15:10 schreef Chadi het volgende:
[..]
ook erkend? Dus dat de uitspraken bindend zijn en overgenomen worden door de landelijke rechtbanken?
Ziekenhuizen bombarderen is nooit goed.quote:Op vrijdag 12 januari 2024 09:27 schreef Montagui het volgende:
[..]
Ik neem aan dat je ook zo fel bent geweest bij de aanvallen op ziekenhuizen in Syrie door Assad en Poetin?
Als we toch denigrerend en persoonlijk gaan doen, zonder ooit inhoudelijk te worden zoals jij nooit doet:quote:Op vrijdag 12 januari 2024 10:27 schreef Cuendillar het volgende:
Ik ga serieus antwoorden op bianconeri
Die gaat toch niets accepteren van wat ik zeg.![]()
Maar misschien hebben andere users er wat aan.
[..]
Dat heeft niets te maken met het aantonen van genocide. Iets is genocide of is het niet en in het geval van genocide bestaat er niet zoiets als "een beetje genocide" of "een paar slachtoffers".
Als een partij een heel volk wil doden, verdrijven of op andere manieren vernietigen, dan praten we over genocide. En ondanks wat enkele ministers zeggen over het gedwongen verplaatsen van de Gazanen (dat is ook het enige dat interessant is in deze rechtszaak), is er momenteel geen enkele sprake van genocide in Gaza.
Omgekeerd wel; Hamas en veel teveel Palestijnen willen genocide op Israël en ook de aanval van 7 oktober was gericht op genocidale doelstellingen.
Ach, gaan we weer persoonlijk worden en aanvallen?quote:7 oktober een kleine aanval noemen.
Clown.
Want dan is de oorlog in Gaza ook maar een kleine aanval.
Ja joh, dat is zeker genocide.![]()
Het oorlogsrecht VERBIEDT het dit toe te passen als een vorm van oorlogsvoering.quote:1. De vijand (Hamas) voorzien van essentiële middelen tot overleving?![]()
Zou jij zelf Israël water, stroom, medicijnen en voedsel leveren als jij het Syrische leger was in 1948?
Zou jij zelf Duitsland water, stroom, medicijnen en voedsel leveren als je op het punt stond Duitsland binnen te trekken als je het geallieerde leger was in 1945?
Ik praat mijzelf tegen? Nee hoor, ik zeg toch heel bewust een tijdlang? Oftewel ik zeg heel duidelijk dat ze het nu niet doen en daarmee bewijs ik helemaal mijn ongelijk niet aan.quote:2. Een tijdlang - dus nu laten ze het wél door. Je hebt net je eigen ongelijk bewezen.
Nu kan het ook, omdat Gaza grotendeels ontdaan is van de invloed van Hamas.
En dat geloof je zelf? Die verhouding? Wat een grap. Met alle kinderen, vrouwen en ouderen erbij. Ja johquote:Dat weet je niet. Je weet niet hoeveel van die burgers strijders waren. Als de verhouding 1:2 is (strijder/burger) zoals Israël zelf zegt, dan is dat ongekend netjes in een Urban Warfare-situatie waarbij de vijand daadwerkelijk menselijke schilden gebruikt.
Waar zijn dan al die burgerdoden in een Westerse oorlog? Ja, af en toe een onbedoelde slachtoffer komt helaas voor.quote:En war's a bitch! Niemand die dat ooit heeft ontkend.
Bijna 25.000 doden is niet uit te leggen met doelbewust militaire aanvallen uitvoeren. Doe even normaal zeg.quote:Aanname. Maar weinig aanvallen zijn lukraak; dat kan niet in de omgeving waar ze in vechten. Dan was het burgerdoden-aantal véél hoger geweest.
De onafhankelijke bronnen die aantoonden dat de video's van Israel en de informatie over het platgegooide ziekenhuis onzin waren. Het was een ziekenhuis, niets meer.quote:"Dat bleek in dat ziekenhuis ook wel"?
Geen idee waar je hiernaar refereert.
Het Westen heeft best fouten gemaakt en een keer verkeerd geraakt.quote:Op vrijdag 12 januari 2024 10:35 schreef Chadi het volgende:
[..]
Dan ben je zeker Irak vergeten. Die schuwen niets. Anderen zijn collateral damage voor ze. Je vergeet waarom Julian Assange nog steeds vast zit?
Belgie is praktisch het enige normale land in dat rijtje.quote:Op vrijdag 12 januari 2024 11:45 schreef HannahVrede het volgende:
[..]
Jongens, kan iemand België even helpen, volgensmij zijn ze de weg weer kwijt..
Los van dit lijstje; dit lijken mij veelal allemaal oud-koloniën en dat zal hij bezwaar dat wel weer zijn, denk ik? En veel van deze landen wordt bestuurd en beheerst door regimes die hun eigen burgers bevolking uitmoord, maar hee: wat mogen we verwachten van de aanvoerder (Zuid-Afrika) die haar eigen burgerbevolking afmaakt en oproept tot specifieke genocide van de Boer (daarmee), dat zijn voornamelijk blanken in Zuid-Afrika, met nog stukjes land en veelal lokale bevolking die voor hen werkt, die gewoon ook mee worden afgeslacht omdat "ze gecapituleerd zijn voor de Boer".. Ziek hoor..
En nog ziet die clown het niet, he.quote:Op vrijdag 12 januari 2024 16:07 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Belgie is praktisch het enige normale land in dat rijtje.
Je zou toch juist denken dat vredige en democratische landen pro-vrede en anti-genocide zijn?
Dus dat lijstje stemmers zou veel meer Westerse landen moeten bevatten.
Gek genoeg staat het lijstje vol met armoedige 3e wereld landen die weinig modern zijn.
Beetje vreemd dat dat soort landen de vrede en het normale denkvermogen moeten vertegenwoordigen.
Omgekeerde wereld.
Kan iemand Nederland even wakker maken? Genocide is niet acceptabel. Veroordeel Israel.
Vorige week is de architect van de Darfurese genocide, Hemedti, nog in Pretoria op bezoek geweest. En een jaar of tien geleden weigerde de regering om Omar al-Bashir te arresteren tijdens een conferentie 🤡quote:Op vrijdag 12 januari 2024 14:55 schreef TLC het volgende:
Oke: ik veroordeel dit kabinet van de Staat Israël en in het specifiek Nethanyahu voor het beleid dat hij voert. Hij had of moeten doorpakken of vrede moeten kiezen en er is overduidelijk nu een ander belang dat kennelijk gediend wordt - immers, als Nethanyahu had gewild (en boos worden sommigen toch) dan had hij hoogstwaarschijnlijk de complete Gazastrook plat kunnen bombarderen binnen 2 dagen. Dus compleet rücksichtslos 6/7 grote bommen (la carpet) losgelaten op een deel zo iets meer dan de voltallige gemeente Amsterdam - met als gevolg waarschijnlijk de dood voor alle 2,2+ miljoen Gazanen.quote:Op vrijdag 12 januari 2024 16:07 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Belgie is praktisch het enige normale land in dat rijtje.
Je zou toch juist denken dat vredige en democratische landen pro-vrede en anti-genocide zijn?
Dus dat lijstje stemmers zou veel meer Westerse landen moeten bevatten.
Gek genoeg staat het lijstje vol met armoedige 3e wereld landen die weinig modern zijn.
Beetje vreemd dat dat soort landen de vrede en het normale denkvermogen moeten vertegenwoordigen.
Omgekeerde wereld.
Kan iemand Nederland even wakker maken? Genocide is niet acceptabel. Veroordeel Israel.
En nog blijf jij de genocide goedpraten.quote:Op vrijdag 12 januari 2024 16:14 schreef Cuendillar het volgende:
[..]
En nog ziet die clown het niet, he.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |