Gek altijd dat ze dit gevoel zo sterk hebben voor dat gebied, maar niet voor bijvoorbeeld Turkije wat dan terugmoet naar de Grieken en Armenen.quote:Op vrijdag 12 januari 2024 19:15 schreef HowardRoark het volgende:
Palestijns meisje doet DNA test, komt erachter dat "Palestijnen" gewoon Arabieren zijn, die in veel gevallen genetisch gezien behoorlijk overeenkomen met andere volkeren uit de regio. Reactie: Boycot dit bedrijf! Zij herkennen mijn land niet!_!
[ twitter ]
Dat racistische DNAquote:Op vrijdag 12 januari 2024 19:15 schreef HowardRoark het volgende:
Palestijns meisje doet DNA test, komt erachter dat "Palestijnen" gewoon Arabieren zijn, die in veel gevallen genetisch gezien behoorlijk overeenkomen met andere volkeren uit de regio. Reactie: Boycot dit bedrijf! Zij herkennen mijn land niet!_!
[ twitter ]
Er is geen genocide in Gaza, mijn waarde medeuser.quote:Op vrijdag 12 januari 2024 17:16 schreef bianconeri het volgende:
[..]
En nog blijf jij de genocide goedpraten.
Er zijn geen bijna 25000 burgerdoden en bovendien doe ik dat nergens, mijn goedmoedige gesprekspartner.quote:Praat bijna 25.000 burgerdoden maar eens goed praten als ''een ongelukje''.
Dat is je eigen schuld en ik betwijfel of het de eerste keer is dat je dat meemaakt, mijn innemende interlocuteur.quote:Echt..... Hoe ziek is dat? En dan iemand anders als een clown durven weg te zetten. Ziek.
Waarom stuit je dat tegen de borst? Ik vind overigens dat hier helemaal geen sprake van is.quote:Op vrijdag 12 januari 2024 13:13 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Nogmaals. Ik vind dat de Palestijnse burgers de afgelopen 20 jaar niet helemaal verdienen en de huidige agressie, zoals het bewust dakloos maken van de bevolking, ook niet helemaal verdienen. Let op: niet helemaal. Die enorme behoefte om zo hard mogelijke (relatief) te slaan dat stuit mij tegen de borst.
Dat vind ik eigenlijk helemaal niet zo logisch. Kortom, als het hier niet Israël dat in conflict was de Palestijnen was, maar Syrië of Jordanië, dan kon het je allemaal weinig schelen? Dat is natuurlijk nogal raar.quote:Op vrijdag 12 januari 2024 13:13 schreef opgebaarde het volgende:
Was het België, Amerika, Australië of welk westers democratisch land dan ook in plaats van Israël die Gaza en de West Bank onder handen neemt dan zou ik dat nog steeds vinden. Zou het een islamitische land zijn geweest dan had het niet mijn interesse, lijkt me logisch.
En wat is nu het punt dat je hier precies probeert te maken?quote:Op zaterdag 13 januari 2024 10:42 schreef opgebaarde het volgende:
[ twitter ]
Google translate (vast niet helemaal correct)
Majad 74 van Brigade 188 reciteerde Kaddish op Joodse graven gelegen in Al-Maazi in het centrum van de Gazastrook – op een begraafplaats voor de slachtoffers van de Eerste Wereldoorlog – en wenste vanaf daar Shabbat Shalom 🙌
En dat op terrein waar de inwoners de Joden willen uitroeien gaan zij nog wel netjes met Joodse graven om. Zij wel
Als alle jihad gekkies zich nu overgeven, zijn er morgen geen burgerdoden meer in Palestina. Als Israël de wapens neerlegt zijn er volgend jaar geen joden meer in Israël.quote:Op vrijdag 12 januari 2024 17:16 schreef bianconeri het volgende:
[..]
En nog blijf jij de genocide goedpraten.
Praat bijna 25.000 burgerdoden maar eens goed praten als ''een ongelukje''.
Echt..... Hoe ziek is dat? En dan iemand anders als een clown durven weg te zetten. Ziek.
Ik kan het mij moeilijk voorstellen dat het slopen van bijvoorbeeld begraafplaatsen functioneel is en jij in dit geval niet. Johquote:Op zaterdag 13 januari 2024 11:39 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Waarom stuit je dat tegen de borst? Ik vind overigens dat hier helemaal geen sprake van is.
Jij bent al een paar keer leeggelopen over Islam en Arabische landen en dan vind jij het raar dat ik aangeef dat ik geen binding met die landen of mensen heb? Johquote:[..]
Dat vind ik eigenlijk helemaal niet zo logisch. Kortom, als het hier niet Israël dat in conflict was de Palestijnen was, maar Syrië of Jordanië, dan kon het je allemaal weinig schelen? Dat is natuurlijk nogal raar.
Nee, je schept gewoon doelbewust een contrast.quote:Op zaterdag 13 januari 2024 12:22 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Ik kan het mij moeilijk voorstellen dat het slopen van bijvoorbeeld begraafplaatsen functioneel is en jij in dit geval niet. Joh
Het lijkt vooral een dubbele standaard te zijn die je hanteert.quote:Op zaterdag 13 januari 2024 12:22 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Jij bent al een paar keer leeggelopen over Islam en Arabische landen en dan vind jij het raar dat ik aangeef dat ik geen binding met die landen of mensen heb? Joh
Het is echt niet ingewikkeld alleen je wil het niet geloven. Helaas hebben daar wel meer mensen last van. Die willen ‘de ander’ alleen indelen in het hokje ‘antisemiet’ of in het hokje ‘pro-Hamas’.quote:Op zaterdag 13 januari 2024 12:33 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Nee, je schept gewoon doelbewust een contrast.
[..]
Het lijkt vooral een dubbele standaard te zijn die je hanteert.
Als het een Westers land betreft ga je je er druk om maken, anders doet het er niet toe. Dat is natuurlijk raar. Als je vermeende medeleven met de Palestijnen oprecht is, zou het niet moeten uitmaken om welke partij het gaat.
Al zou Zuid-Afrika op dit moment een genocide uitvoeren. Dat zegt niet dat hun veroordeling omtrent Israël niet klopt.quote:Op vrijdag 12 januari 2024 16:18 schreef Frikandelbroodje het volgende:
[..]
Vorige week is de architect van de Darfurese genocide, Hemedti, nog in Pretoria op bezoek geweest. En een jaar of tien geleden weigerde de regering om Omar al-Bashir te arresteren tijdens een conferentie 🤡
Geen?quote:Op zaterdag 13 januari 2024 11:37 schreef Cuendillar het volgende:
[..]
Er is geen genocide in Gaza, mijn waarde medeuser.
Ah, je bent blijkbaar zelf waarnemer daar?quote:Er zijn geen bijna 25000 burgerdoden en bovendien doe ik dat nergens, mijn goedmoedige gesprekspartner.
Eigen schuld?quote:Dat is je eigen schuld en ik betwijfel of het de eerste keer is dat je dat meemaakt, mijn innemende interlocuteur.![]()
Verder discussiëren lijkt me niet zinvol, voornamelijk wegens het gebrek aan eigenlijke discussie, en ik zal daar ook maar een eind aan breien. Voor je het weet heb ik een ban aan mijn broek.
Dat er al bijna 25.000 burgerdoden zijn vind jij niet tegen je borst stuiten en vind jij niet heel hard slaan?quote:Op zaterdag 13 januari 2024 11:39 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Waarom stuit je dat tegen de borst? Ik vind overigens dat hier helemaal geen sprake van is.
En dat geloof jij?quote:Op zaterdag 13 januari 2024 11:45 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Als alle jihad gekkies zich nu overgeven, zijn er morgen geen burgerdoden meer in Palestina. Als Israël de wapens neerlegt zijn er volgend jaar geen joden meer in Israël.
Nu zijn het er 25.000? Twee dagen terug waren het er nog 20.000. En hoeveel van deze vermeende slachtoffers waren terroristen? Waarschijnlijk een heleboel. En inderdaad 20.000 is niet veel op een bevolking van tweeënhalf miljoen.quote:Op zaterdag 13 januari 2024 16:07 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Dat er al bijna 25.000 burgerdoden zijn vind jij niet tegen je borst stuiten en vind jij niet heel hard slaan?
Beetje gek. Alsof je morele kompas kapot is.
Waarschijnlijk ook een manier om te zorgen dat de Hamas- kopstukken er niet meer tussenuit kunnen naaien.quote:Op zaterdag 13 januari 2024 16:45 schreef slashdotter3 het volgende:
Groot offensief op maandag
https://www.jpost.com/isr(...)/live-updates-782023
IDF set to launch massive attack to seize Gaza's border with Egypt - WSJ
The IDF operation would "likely involve removing Palestinian officials from a key crossing point and stationing Israeli forces," the Wall Street Journal reported.
Israel has informed Egypt of its plans to launch a military operation aimed at retaking control of the key Philadelphi corridor in the southern Gaza Strip, the Wall Street Journal reported on Saturday.
Citing both current and former Israeli and Egyptian officials, the report noted that the IDF operation would "likely involve removing Palestinian officials from a key crossing point and stationing Israeli forces along a stretch of land from Gaza’s southeastern corner abutting both Israel and Egypt toward the Mediterranean Sea about 12 kilometers (8 miles) to the northwest," as per the WSJ.
Any attack in the politically sensitive area of Rafah and the Philadelphi corridor would be highly charged because it borders Egypt and has diplomatic implications for Israel's relations both with Cairo and globally.
The Jerusalem Post reported last month that the IDF had steered clear of Rafah so far because of those sensitivities.
Egypt rejected Israeli proposal for oversight on buffer zone
Earlier this week, it was reported that Egypt has rejected a proposal by Israel for greater Israeli oversight over the buffer zone on the Egypt-Gaza border and is prioritizing efforts to broker a ceasefire before working on post-war arrangements.
The Egyptian sources said that during those talks Israel had approached Egypt about securing the Philadelphi Corridor, a narrow buffer zone along the border, as part of Israeli plans to prevent future attacks.
Volgens de officiële cijfers zijn het er al bijna 25.000. Dus inderdaad ja.quote:Op zaterdag 13 januari 2024 16:16 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Nu zijn het er 25.000? Twee dagen terug waren het er nog 20.000. En hoeveel van deze vermeende slachtoffers waren terroristen? Waarschijnlijk een heleboel. En inderdaad 20.000 is niet veel op een bevolking van tweeënhalf miljoen.
Laten we ook niet vergeten waarom deze slachtoffers zijn gevallen. Dat is omdat de Palestijnen weer eens met terreur bezig waren, zoals de afgelopen decennia eigenlijk niet anders het geval is. Israël heeft toen teruggeslagen, waarbij de terroristen hun eigen burgers ook nog als menselijk schild hebben gebruikt. Het lijkt er dus vooral op dat jouw morele kompas kapot is, je kunt het verschil tussen goed en kwaad niet meer zien. Je kiest de kant van extremisme en Islamitisch terreur.
Als je burgerdoden wil maken in zo'n gebied dan vallen er wel wat meer dan 25k doden, we zijn 3 maanden verder, dat is ongeveer 250 doden per dag, deed Hamas het toch wat beter met 1400 doden in een halve dag, dat was nu bewust burgers afslachten onder toejuichen van al die "zielige" Palestijen. Er worden in Europa meer burgers bewust afgeslacht door Palestina supporters dan dat er in Palestina bewust burgers worden afgeslacht door Israël.quote:Op zaterdag 13 januari 2024 17:45 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Volgens de officiële cijfers zijn het er al bijna 25.000. Dus inderdaad ja.
En hoeveel daarvan zullen terroristen zijn? Ik denk dat als het er 20% zijn dat je al een hele hoge inschatting maakt.
Noem jij dat niet veel? Voor een aardig modern en professioneel leger zijn dat er gigantisch veel. Elke burgerdode is er 1 teveel. En ja, in een oorlog is dit bijna niet te voorkomen.
Maar als het je doel is geen burgerdoden te maken dan gaan er geen bijna 25.000 doden vallen.
Waarom die slachtoffers vallen?
Door slechte op burger gerichte Israëlische aanvallen. En ga niet doen alsof Israël al tientallen jaren zo'n lieverdje is. Actie is reactie, dat geldt zeker ook voor Israël. Beide partijen zijn terroristen.
Gaza heeft 2,3 miljoen inwoners, de helft is kind. De andere helft zijn mannen en vrouwen dus ongeveer 600.000 mannen. Hamas heeft volgens eigen zeggen 40.000 actieve strijders terroristen. Dat is 1 op de 15 mannen en dan komen daar de overige hamas leden bij.quote:Op zaterdag 13 januari 2024 17:45 schreef bianconeri het volgende:
[..]
En hoeveel daarvan zullen terroristen zijn? Ik denk dat als het er 20% zijn dat je al een hele hoge inschatting maakt.
'We hebben geen boodschap aan u joodse jankbal, rot maar op en laat je volk maar naar de filistijnen gaan'quote:
Ben het met je eens dat elke burgerdode er een te veel is, maar minder dan 1% doden nadat je als zeer dichtbevolkt klein landje je oneindig veel sterker buurland binnenvalt op een bijna niet voor te stellen schokkende manier, vind ik nog alleszins meevallen.quote:Op zaterdag 13 januari 2024 17:45 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Noem jij dat niet veel? Voor een aardig modern en professioneel leger zijn dat er gigantisch veel. Elke burgerdode is er 1 teveel. En ja, in een oorlog is dit bijna niet te voorkomen.
Maar als het je doel is geen burgerdoden te maken dan gaan er geen bijna 25.000 doden vallen.
Waarom die slachtoffers vallen?
Door slechte op burger gerichte Israëlische aanvallen. En ga niet doen alsof Israël al tientallen jaren zo'n lieverdje is. Actie is reactie, dat geldt zeker ook voor Israël. Beide partijen zijn terroristen.
Citation needed.quote:Op zaterdag 13 januari 2024 16:07 schreef bianconeri het volgende:
[..]
[..]
En dat geloof jij?
Net als de andere keren dat Hamas strijders zich opgeven en Israel alles alsnog platgooide want ze geloofden niet dat het alle Hamas strijders waren.
Ze snapt het woord Levantine gewoon niet, dat duidt namelijk de gehele kuststrook van de Sinai tot Adana in het noorden. Overigens zijn er begin 20e eeuw verschillende migratiegolven vanuit Egypte richting de Levant geweest.quote:Op vrijdag 12 januari 2024 19:15 schreef HowardRoark het volgende:
[ twitter ]
quote:The scenes as Hamas takes control of today's international aid shipment into Gaza from Rafah crossing.
The agents ride on the aid trucks and in the traditional white pickup truck wearing black uniforms and some of them are armed.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |