abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_212019446
quote:
17s.gif Op vrijdag 12 januari 2024 17:47 schreef Ali_boo het volgende:
[ twitter ]
'We hebben geen boodschap aan u joodse jankbal, rot maar op en laat je volk maar naar de filistijnen gaan'

Dat zegt het vooral.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_212020780
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 januari 2024 17:45 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Volgens de officiële cijfers zijn het er al bijna 25.000. Dus inderdaad ja.
En hoeveel daarvan zullen terroristen zijn? Ik denk dat als het er 20% zijn dat je al een hele hoge inschatting maakt.

Noem jij dat niet veel? Voor een aardig modern en professioneel leger zijn dat er gigantisch veel. Elke burgerdode is er 1 teveel. En ja, in een oorlog is dit bijna niet te voorkomen.
Maar als het je doel is geen burgerdoden te maken dan gaan er geen bijna 25.000 doden vallen.

Waarom die slachtoffers vallen?
Door slechte op burger gerichte Israëlische aanvallen. En ga niet doen alsof Israël al tientallen jaren zo'n lieverdje is. Actie is reactie, dat geldt zeker ook voor Israël. Beide partijen zijn terroristen.
Ben het met je eens dat elke burgerdode er een te veel is, maar minder dan 1% doden nadat je als zeer dichtbevolkt klein landje je oneindig veel sterker buurland binnenvalt op een bijna niet voor te stellen schokkende manier, vind ik nog alleszins meevallen.
pi_212020792
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 januari 2024 16:07 schreef bianconeri het volgende:

[..]

[..]
En dat geloof jij?
Net als de andere keren dat Hamas strijders zich opgeven en Israel alles alsnog platgooide want ze geloofden niet dat het alle Hamas strijders waren.
Citation needed.
  zaterdag 13 januari 2024 @ 23:06:46 #124
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_212020853
quote:
10s.gif Op vrijdag 12 januari 2024 19:15 schreef HowardRoark het volgende:
Palestijns meisje doet DNA test, komt erachter dat "Palestijnen" gewoon Arabieren zijn, die in veel gevallen genetisch gezien behoorlijk overeenkomen met andere volkeren uit de regio. Reactie: Boycot dit bedrijf! Zij herkennen mijn land niet!

:')_!

[ twitter ]
Ze snapt het woord Levantine gewoon niet, dat duidt namelijk de gehele kuststrook van de Sinai tot Adana in het noorden. Overigens zijn er begin 20e eeuw verschillende migratiegolven vanuit Egypte richting de Levant geweest.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
  zondag 14 januari 2024 @ 09:36:14 #125
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_212023311
https://x.com/gaza_report/status/1746124702857273460?s=20

market in northern GAZA

GAZA leeft nog

HAMAS taking the Aid an food sending from UN
https://x.com/gaza_report/status/1743563704115826717?s=20

quote:
The scenes as Hamas takes control of today's international aid shipment into Gaza from Rafah crossing.
The agents ride on the aid trucks and in the traditional white pickup truck wearing black uniforms and some of them are armed.

[ Bericht 17% gewijzigd door michaelmoore op 14-01-2024 09:45:09 ]
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 75 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_212023435
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 januari 2024 23:03 schreef Alov het volgende:

[..]
Ben het met je eens dat elke burgerdode er een te veel is, maar minder dan 1% doden nadat je als zeer dichtbevolkt klein landje je oneindig veel sterker buurland binnenvalt op een bijna niet voor te stellen schokkende manier, vind ik nog alleszins meevallen.
Dat kun je ook omdraaien. Je valt als veel sterker en veel moderner bewapend land de buren binnen, moeten daar überhaupt zoveel burgerdoden bij vallen?
Het is niet alsof Israel nog vecht met wapens van 100 jaren geleden die totaal niet precies zijn.

Waarom kunnen alle landen met (bijna) dezelfde wapens heel precies richten, maar Israël niet?
Israel gooit gewoon lukraak overal bommen op denkende dat overal wel terroristen zitten. Ze lijken hun aanvallen totaal niet voor te bereiden, niet na te zoeken waar terroristen zitten.

Terwijl een sterk modern land een tijd bezig is met intel en dan 1 precisie bom gooit en klaar.
Als een VS met bijna 25.000 burgerdoden aan zou komen zetten dan was deze wereld te klein geweest.
  zondag 14 januari 2024 @ 10:12:02 #127
131800 Tarado
capô de fusca
pi_212023620
twitter
  zondag 14 januari 2024 @ 10:25:58 #128
168739 Red_85
'echt wel'
pi_212023748
quote:
0s.gif Op zondag 14 januari 2024 10:12 schreef Tarado het volgende:
[ twitter ]
Posters weg halen. Billboard reclames afzeggen.

Maar owee als je commentaar levert op de schoenactie.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_212023887
quote:
0s.gif Op zondag 14 januari 2024 09:36 schreef michaelmoore het volgende:
https://x.com/gaza_report/status/1746124702857273460?s=20

market in northern GAZA

GAZA leeft nog

HAMAS taking the Aid an food sending from UN
https://x.com/gaza_report/status/1743563704115826717?s=20
[..]

Dan moet je daar toch gewoon mee stoppen als VN zijnde?

Je bent de terroristen aan het bevoorraden. :{
Intolerant voor intolerantie
  zondag 14 januari 2024 @ 10:39:51 #130
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_212023899
quote:
0s.gif Op zondag 14 januari 2024 10:38 schreef Cuendillar het volgende:

[..]

ik neem aan dat er ook wel foodtrucks hun betemming bereiken

RAFAH is dus niet veilig , beter via noord
quote:
international aid shipment into Gaza from Rafah crossing.
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 75 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  zondag 14 januari 2024 @ 10:41:55 #131
131800 Tarado
capô de fusca
pi_212023913
quote:
0s.gif Op zondag 14 januari 2024 10:38 schreef Cuendillar het volgende:

[..]

Zolang ze geen raketten van tarwebloem kunnen maken kan je er beter mee doorgaan, maar het komt er dus op neer dat je de boel zou moeten verzadigen met voedsel, dan heeft Hamas er ook geen macht meer over.
pi_212023953
quote:
0s.gif Op zondag 14 januari 2024 10:41 schreef Tarado het volgende:

[..]
Zolang ze geen raketten van tarwebloem kunnen maken kan je er beter mee doorgaan, maar het komt er dus op neer dat je de boel zou moeten verzadigen met voedsel, dan heeft Hamas er ook geen macht meer over.
Terroristen hebben voer nodig om te kunnen functioneren, net als normale mensen. Ook dat zijn dus voorraden die je de vijand beter kan ontzeggen als je wil dat de oorlog sneller stopt.

Maar ik bedenk me net dat je dan de gijzelaars ook ten dode opschrijft. Okay, negeer alles wat ik zei. ;)
  zondag 14 januari 2024 @ 10:49:48 #133
131800 Tarado
capô de fusca
pi_212023986
quote:
0s.gif Op zondag 14 januari 2024 10:46 schreef Cuendillar het volgende:

[..]
Terroristen hebben voer nodig om te kunnen functioneren, net als normale mensen. Ook dat zijn dus voorraden die je de vijand beter kan ontzeggen als je wil dat de oorlog sneller stopt.

Maar ik bedenk me net dat je dan de gijzelaars ook ten dode opschrijft. Okay, negeer alles wat ik zei. ;)
Wel eens maar met uithongeren heb je Hamas als laatste dus lijkt me niet de juiste tactiek, dus dan maar liever omdraaien en ze laten zwelgen van het voedsel.
pi_212024480
Video - Gaza-spanningen op universiteiten, in Leiden voelen studenten zich onveilig
https://nos.nl/l/2504803

De oorlog tussen Israël en Hamas leidt tot protest en discussie op Nederlandse universiteiten. Ook aan de Universiteit Leiden lopen de spanningen hoog op.
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_212024623
quote:
0s.gif Op zondag 14 januari 2024 10:25 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Posters weg halen. Billboard reclames afzeggen.

Maar owee als je commentaar levert op de schoenactie.
Dit zagen we van te voren allemaal aankomen. Israël kan dit niet ‘winnen’, 1 dag terreur tegen 100en dagen humanitair uitschakelen van tienduizenden terroristen waar ook burgers geraakt gaan worden.

Helaas worden die schoenen niet vergezeld met beelden van Israëlische slachtoffers. Dat zou een eerlijker verhaal zijn
  zondag 14 januari 2024 @ 11:21:39 #136
131800 Tarado
capô de fusca
pi_212024682
quote:
1s.gif Op zondag 14 januari 2024 11:10 schreef Aether het volgende:
Video - Gaza-spanningen op universiteiten, in Leiden voelen studenten zich onveilig

De oorlog tussen Israël en Hamas leidt tot protest en discussie op Nederlandse universiteiten. Ook aan de Universiteit Leiden lopen de spanningen hoog op.
Ik verbaas me daar toch wel over, die steun voor hamas, dat moslims "Palestina" hebben geadopteerd als hun liefdesbaby kan ik nog wel een beetje inkomen maar dat links meedoet aan die adoptie toch een stuk minder. Het vreemde (voor mij dan) is dat antisemitisme voorheen iets van radicaal rechts was.
pi_212025027
quote:
0s.gif Op zondag 14 januari 2024 10:12 schreef Tarado het volgende:
[ twitter ]
Ook verschrikkelijk voor die 2 miljoen anderen die er blijkbaar niet toe doen.
pi_212025134
quote:
0s.gif Op zondag 14 januari 2024 11:21 schreef Tarado het volgende:

[..]
Ik verbaas me daar toch wel over, die steun voor hamas, dat moslims "Palestina" hebben geadopteerd als hun liefdesbaby kan ik nog wel een beetje inkomen maar dat links meedoet aan die adoptie toch een stuk minder. Het vreemde (voor mij dan) is dat antisemitisme voorheen iets van radicaal rechts was.
Geen antisemitisme, niet in beginsel. Russische underdog-propaganda.
Die gaat veel verder terug dan Palestina, naar "de strijd van het kleine land tegen het verderfelijke Amerika". Vietnam, Cuba, Bolivia, Che Guevara, dat soort dingen. Anarchisten smulden van het narratief dat Amerika en de NAVO de wereld wilden koloniseren en overheersen, en dat de kleine man in opstand kwam om zijn land, zijn thuis te verdedigen!

Klinkt bekend? ;)

Er worden nog steeds T-shirts met Che Guevara erop verkocht, dus je kunt je wel bedenken hoe succesvol het was. :)

Probleem is dat datzelfde narratief van toepassing was (volgens de activistische typjes) op Palestina. En net zoals Che Guevara eigenlijk meer een onfrisse terroristenleider was dan een vrijheidsstrijder, zijn de Palestijnen evenmin dat zielige onderdrukte volk dat bevrijding behoeft van de kolonisator.
  zondag 14 januari 2024 @ 11:45:47 #139
131800 Tarado
capô de fusca
pi_212025144
quote:
0s.gif Op zondag 14 januari 2024 11:40 schreef Chadi het volgende:

[..]
Ook verschrikkelijk voor die 2 miljoen anderen die er blijkbaar niet toe doen.
Als die er niet toe deden waren ze al weggevaagd, maar vooral de zaken omdraaien.
pi_212025305
quote:
0s.gif Op zondag 14 januari 2024 11:45 schreef Tarado het volgende:

[..]
Als die er niet toe deden waren ze al weggevaagd, maar vooral de zaken omdraaien.
Daar worden ze al. 85% is displaced. 80% ernstig ondervoed en bedreigd.

zondag 14 januari 2024 @ 12:11:23 #141
131800 Tarado
capô de fusca
pi_212025408
quote:
0s.gif Op zondag 14 januari 2024 11:45 schreef Cuendillar het volgende:

[..]
Die gaat veel verder terug dan Palestina, naar "de strijd van het kleine land tegen het verderfelijke Amerika". Vietnam, Cuba, Bolivia, Che Guevara, dat soort dingen. Anarchisten smulden van het narratief dat Amerika en de NAVO de wereld wilden koloniseren en overheersen, en dat de kleine man in opstand kwam om zijn land, zijn thuis te verdedigen!

Klinkt bekend? ;)

Er worden nog steeds T-shirts met Che Guevara erop verkocht, dus je kunt je wel bedenken hoe succesvol het was. :)

Probleem is dat datzelfde narratief van toepassing was (volgens de activistische typjes) op Palestina. En net zoals Che Guevara eigenlijk meer een onfrisse terroristenleider was dan een vrijheidsstrijder, zijn de Palestijnen evenmin dat zielige onderdrukte volk dat bevrijding behoeft van de kolonisator.
Dat is een factor maar niet de enige, moslim immigratie heeft er ook toe geleid dat links in die hoek stemmen is op gaan halen.
pi_212025539
quote:

[..]

Klinkt bekend? ;)

Snap je het zelf nog wel? De Palestijnen strijden alleen al veel langer tegen een kolonisator.
pi_212025905
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 januari 2024 21:06 schreef opgebaarde het volgende:
Ik houd van oude bewegende beelden. In deze video komt wel goed naar voren dat Truman een groot en begenadigd spreker was.

[ afbeelding ]
https://www.reddit.com/r/interestingasfuck/s/SSk2DhPNIT
dit is vaker gedeeld. er komt heel veel naar voren inderdaad. "een land zonder volk voor een volk zonder land" right? riiiight? :')

"we had people among the zionists" toont dat israel een amerikaans koloniaal project was en nog steeds is uiteraard. zogenaamd in naam van het verdedigen van de internationale handelen doen wij, nederland, mee aan het faciliteren van de israelische genocide door de huthis aan te vallen, die israel economische saboteren. van haaretz

But the simple truth needs to be admitted; the port of Eilat is paralyzed by a response led by Iran, which hasn't suffered at all. And Israeli consumers will soon be feeling the implications of the Houthi siege in their pockets. Once again, we see how vulnerable Israel is to strains on maritime transport. https://www.haaretz.com/i(...)94-a9cc-fbff27910000

"something had to be done and we had done it" de massamoorden en etnische zuiveringen van tegen de 800.000 palestijnen. waren inderdaad "done". de israelische bronnen alleen al, toont de uitgekiende planning en executie van de zuiveringen. check de docu israelische documentaire Tantura hoe oude israelische soldaten vertellen hoe ze als beesten tekeer zijn gegaan. sommigen hebben duidelijk spijt van wat ze hebben gedaan, sommigen houden nog steeds vol, "ich habe es nicht gewust", maar sommigen liggen in een scheur van het lachen als ze vertellen hoe ze mensen hebben vermoord.

"we said you cant get 5 million people out and fill it with 5 million more, we had to do it in small dosis, its gonna take a great deal of time yet, to get the job done" de oorlog tegen de palestijnen is nooit gestopt het gaat door tot op de dag van vandaag. soms is er een versnelling in de oorlog, zoals nu maar meestal gaat "in small dosis" zoals truman zegt en is het niet eens nieuwswaardig voor de westerse media.

"its working, out soon well have them all satisfied" _O- _O- :')

tantura was maar 1 dorp, er waren uiteraard vele tanturas

twitter
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  zondag 14 januari 2024 @ 12:54:03 #144
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_212025999
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 januari 2024 23:06 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Ze snapt het woord Levantine gewoon niet, dat duidt namelijk de gehele kuststrook van de Sinai tot Adana in het noorden. Overigens zijn er begin 20e eeuw verschillende migratiegolven vanuit Egypte richting de Levant geweest.
Ook, maar het benadrukt tevens het geloof dat er vooral bij jonge Palestijnen is gekomen dat zij een volk apart zijn. Compleet anders van Libanezen, Egyptenaren of Jordaniërs. Palestijnen zijn essentieel anders, een unieke groep mensen die thuishoren in het gebied waar nu Israël is. Maar dat is niet zo, dat is fictie en een verzonnen narratief. "Palestijnen" zijn gewoon Arabieren, die weinig verschillen van de eerder genoemde volkeren.
quote:
1s.gif Op zondag 14 januari 2024 11:10 schreef Aether het volgende:

Bijzonder toch, jonge woke Westerse vrouwen met een keffiyeh om, Hamas propaganda napapegaaiende. En hier zitten de universiteiten vol mee. Het blijft een bizar fenomeen. En het ergste is nog, veel van de academici zelf (docenten, professoren en wetenschappers) staan er niet anders in.

Dit soort instituten zouden dan ook compleet moeten heringericht, zulke sentimenten zouden op Westerse universiteiten geen plaats moeten hebben. Niet onder studenten en al helemaal niet onder docenten.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  zondag 14 januari 2024 @ 12:58:22 #145
131800 Tarado
capô de fusca
pi_212026050
quote:
0s.gif Op zondag 14 januari 2024 12:01 schreef Chadi het volgende:

[..]

Zie post #125
  zondag 14 januari 2024 @ 12:59:24 #146
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_212026069
quote:
14s.gif Op zondag 14 januari 2024 12:54 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Ook, maar het benadrukt tevens het geloof dat er vooral bij jonge Palestijnen is gekomen dat zij een volk apart zijn. Compleet anders van Libanezen, Egyptenaren of Jordaniërs. Palestijnen zijn essentieel anders, een unieke groep mensen die thuishoren in het gebied waar nu Israël is. Maar dat is niet zo, dat is fictie en een verzonnen narratief. "Palestijnen" zijn gewoon Arabieren, die weinig verschillen van de eerder genoemde volkeren.
[..]
Bijzonder toch, jonge woke Westerse vrouwen met een keffiyeh om, Hamas propaganda napapegaaiende. En hier zitten de universiteiten vol mee. Het blijft een bizar fenomeen. En het ergste is nog, veel van de academici zelf (docenten, professoren en wetenschappers) staan er niet anders in.

Dit soort instituten zouden dan ook compleet moeten heringericht, zulke sentimenten zouden op Westerse universiteiten geen plaats moeten hebben. Niet onder studenten en al helemaal niet onder docenten.
Dat is op alle universiteiten overal ter wereld zo, dat heet genuanceerd denken,
  zondag 14 januari 2024 @ 13:03:01 #147
131800 Tarado
capô de fusca
pi_212026113
quote:
0s.gif Op zondag 14 januari 2024 12:59 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
Dat is op alle universiteiten overal ter wereld zo, dat heet genuanceerd denken,
Genuanceerd is het niet, over dat denken mwa, ze tuinen er toch wel erg makkelijk in.

En dan nog, wat je standpunten ook mogen zijn, het moet altijd mogelijk blijven daarvoor uit te komen en dat wordt nu onmogelijk gemaakt.
pi_212026217
de meningen over wat het ICJ zal besluiten lopen uiteen. sommigen zijn niet hoopvol, zoals finklestein, die zegt dat de rechters officieel onafhankelijk zijn, maar in de praktijk wel degelijk de politiek van de btreffende land waar de rechter vandaan komt een grote rol speelt. sommigen zijn wel hoopvol op een positieve resultaat.

en dan heb je deze peruaanse guy in de youtobe video die een middleground neemt. hij zegt dat de lat om genocide te bewijzen heel hoog is,wat het per definitie lastig maakt om te bewijzen. hij geeft als voorbeeld dat het ICJ in de bosnie zaak, de oorlog van de serven tegen de bosnische moslims als geheel niet als genocide heeft bestempeld, maar wel de gebeurtenissen rondom srebrenica. hij zegt dat hij niet verwacht dat het ICJ zal zeggen tegen israel "jongens stop er maar mee. case closed." ook zegt hij dat de internationale politiek israel heeft gecreeerd, maar ook het ICJ. maw zegt hij "the Master's tools (ICJ) will not dismantle the Master's house (israel)."

en een uitgebreide artikel over de zuid afrikaanse zaak van de enige journalist in de zaal tijdens de zitting.

https://www.craigmurray.o(...)hague-in-a-good-way/

In addition to the normal fifteen judges of the court, each of the parties to the dispute – South Africa and Israel – had exercised their right to nominate an additional judge. After the judges filed in to the court, proceedings started with these two judges taking an oath of impartiality, which gave us the first Israeli lie of the case before it had even started.

The nomination of Aharon Barak as the Israeli judge on the International Court of Justice is extraordinary, given that as President of Israel’s Supreme Court he refused to implement the ICJ judgment on the illegality of the wall, stating that he knew the facts of the matter better than the ICJ.

Barak has an extremely long history of accepting all forms of repression of Palestinians by the Israeli Defence Force as legal for “national security”, and in particular has repeatedly refused to rule against the longstanding Israeli programme of demolitions of Palestinian homes as collective punishment. That reads across directly to the destruction of civilian infrastructure in Gaza now.

Barak is viewed as a “liberal” in Israel in the constitutional struggle between the judiciary and executive. But that is about the ability of Netanyahu’s corruption to go unchallenged, not about Palestinian rights. By appointing his apparent opponent Barak to the ICJ, Netanyahu has exhibited typical cunning. If Barak rules against Israel, Netanyahu can claim his domestic opponents are traitors to national security. If Barak rules in favour of Israel, Netanyahu can claim Israeli liberals support the destruction of Gaza. (netanyahu as always }) )

I expect it is the latter claim we shall be seeing.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  zondag 14 januari 2024 @ 13:15:32 #149
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_212026227
quote:
0s.gif Op zondag 14 januari 2024 12:01 schreef Chadi het volgende:

[..]

Haha, deze arts is onderdeel van 'Socialist Health Association' ... het is ook elke keer weer zo voorspelbaar hè.
quote:
0s.gif Op zondag 14 januari 2024 12:59 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
Hmm, nee. Dit is een typisch Westers fenomeen.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  zondag 14 januari 2024 @ 13:16:43 #150
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_212026239
quote:

[..]

Klinkt bekend? ;)

Eens tot het laatste stukje. De situatie voor de Palestijnen op de Westoever en in Gaza is behoorlijk onfris, mede door toedoen van Israël. De mensen die voor hun belangen op zouden moeten komen zijn vooral opgekomen voor hun eigen portemonnee. Ze worden dus van twee kanten genaaid.

De enige lange termijnoplossing is er eentje waarin die beide factoren weggenomen zijn. Er is geen optie waarbij alleen maar een kant wordt aangepakt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')