abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_212031866
quote:
0s.gif Op zondag 14 januari 2024 20:59 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Hoeveel x is idf/israel/genocide genoemd?

Allemaal weer zeer eenzijdig.
Ik heb het niet geteld, want ik ben bezig met daadwerkelijk iets doen aan de situatie - maar ik zal zo vermoeden dat in de zaak van het voorkomen van de eisende kant (Zuid-Afrika) dit ook vaak genoeg ter sprake zal zijn gebracht.
pi_212031922
Het gaat weer losssssssssss

twitter
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
pi_212032751
quote:
1s.gif Op zondag 14 januari 2024 16:43 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Ik kan prima met allebei. Nou ja, de normale mensen zoals ik dan tegenkom. Met zo'n Basij-type Iraniër of een fanatieke Palestijnse jihadist heb ik niks. Mensen zijn meer dan het soort dat graag door hun autoriteit voor de camera getrokken wordt.

En net zo zijn er afgrijselijke en vreselijk leuke (maar nog steeds heel hard pratende) Israëli.
Mij boeit het totaal niet waar iemand vandaan komt of wat voor geloof iemand aanhangt. Uiteindelijk moet je het samen doen en heb je elkaar linksom of rechtsom nodig.
pi_212032758
quote:
0s.gif Op zondag 14 januari 2024 21:11 schreef Ali_boo het volgende:

[ twitter ]
Dat olie jatten daar gaat nu wat moeilijker
pi_212032976
quote:
0s.gif Op zondag 14 januari 2024 22:25 schreef Chadi het volgende:

[..]
Dat olie jatten daar gaat nu wat moeilijker
'Jatten'.. Hee! Is dat woord niet typisch zo eentje vanuit een 'taal-puncturistische genocidale-intentie-oorprong'? ;) Er is vast een "goed Nederlands woord" voor het woord 'jatten'. Laten we dat gaan gebruiken voordat we ook nog "die taal" gaan gebruiken. Iets met assimilatie enzo... :+)
pi_212033236
quote:
1s.gif Op zondag 14 januari 2024 22:50 schreef HannahVrede het volgende:

[..]
'Jatten'.. Hee! Is dat woord niet typisch zo eentje vanuit een 'taal-puncturistische genocidale-intentie-oorprong'? ;) Er is vast een "goed Nederlands woord" voor het woord 'jatten'. Laten we dat gaan gebruiken voordat we ook nog "die taal" gaan gebruiken. Iets met assimilatie enzo... :+)
Zou gappen ook vanuit het Hebreeuws komen? Ik wil verder niemand ergens van betichten... Voor je het weet krijg ik hier die hele stront kar over me heen. Een komt ineens die @straatcommando uit de struiken als een soort struikrover.
pi_212033369
quote:
0s.gif Op zondag 14 januari 2024 23:42 schreef Chadi het volgende:

[..]
Zou gappen ook vanuit het Hebreeuws komen? Ik wil verder niemand ergens van betichten... Voor je het weet krijg ik hier die hele stront kar over me heen. Een komt ineens die @:straatcommando uit de struiken als een soort struikrover.
Tjah, 'gappen' (khap'n/kapen) is ook Jiddisch, ja. ;) Zoals je vast al weet (?) is veel Bargoens dat nu eenmaal.
pi_212033681
quote:
0s.gif Op zondag 14 januari 2024 15:48 schreef egayalS het volgende:
1 van de fascinerende dingen om te observeren sinds 7 oktober is hoe de duitsers reageren. ik heb dit altijd verklaart met het schuldgevoel dat ze nog steeds ervaren aan de holocaust, wat deels de verklaring is, maar het gaat kennelijk verderer dan dat.

dit interview met een duits israelische schriver gaat exact hier over. hij zegt dat dat duitsers een smalle definitie van joden hebben. als je als jood niet past binnen deze definitie, ben je geen echte jood. dit verklaart dan ook waarom zelfs joden niet mogen demonstreren tegen de oorlog in gaza. want een jood in de duitse definitie is zionistisch en blind pro israel. op het moment dat je als jood israel kritisch bent ben je geen echte jood.

na de tweede wereld oorlog is nationalisme in duitsland taboe geworden. echter projecteert duitsland hun nationalisme op israel, waaruit de duisters hun nationale identiteit halen. "duitser zijn betekent pro israel zijn" is het tegenwoordig dus. dat verklaart ook de geluiden uit duitsland dat wanneer mensen in de toekomst genaturaliseerd worden, ze ook moeten aangeven dat ze trouw zullen zijn aan israel.

schijnt dat anti semitisme in duitsland, gewoon onder native duitsers, nog steeds een groot probleem is. echter omdat ze dit maar lastig vinden, projecteren ze hun anti semitisme op migranten. zo is BDS door het duitse parlement als anti semitisch verklaard.

het is dan ook "hoe kunnen wij duitsers nou anti semitisch zijn terwijl we pro israel zijn?" de cognitieve dissonantie mbt het duitse anti semitisme is krachtig ;)

overigens gebruikt Wilders zijn vriend orban hetzelfde trucje. hij staat bekend om zijn anti semitisme, met zijn eeuwige geneuzel over complottheorien mbt de joodse amerikaan soros, maar tegelijkertijd is hij pro israel.

uiteraard is het algemeen bekend dat extreem rechts pro israel is, omdat ze israel zien als oplossing van hun joden probleem. "duitsland voor de duisters, israel voor de joden". zo is anders breivik natuurlijk ook pro israel ;) https://www.thedailybeast(...)srael-european-right

en deze quote van het artikel van time magazine gaat ook hierover
https://time.com/6553708/gaza-end-of-western-hypocrisy-essay/

'For Germany, its commitment to Israel is offered as a test of whether the country has overcome its Nazi past. This is politics as psychology or, better, put, psychoanalysis. There are no limits of prudence or public reason. Reality is of no consequence, what matters is redemption. As Daniel Marwecki argues in his Germany and Israel, Israel serves “as displacement object onto which different ideas of German national identity can be articulated.” It serves as “a form of reconciliation that seeks to cleanse Germany of antisemitism, which time and again seems to creep back into view.” This catechism, as Dirk Moses calls it, implies a redemptive story in which the sacrifice of Jews in the Holocaust becomes the myth of origin for a new Germany: “Having undergone the most thorough working through of history in history, Germany can once again stand proud among the nations as the beacon of civilization, vouched by approving pats on the head from American, British and Israeli elites.” Modern Germany needs to believe that Israel's creation was a "happy ending" to the horrors of the gas chambers.

Within the dreamscape of German return and redemption, and by extension much of the West.
...
The Western narrative, valid and true in its context, becomes a ruinous myth when it replaces other stories and experiences. No single narrative can encompass the whole of human history. Those charged with building order must strive for a full picture.

...
One of the biggest and most influential newspapers in Germany claimed, incredibly, that “Free Palestine is the new Heil Hitler.”
twitter
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_212034388
quote:
6s.gif Op maandag 15 januari 2024 03:17 schreef Kijkertje het volgende:

[..]
[ twitter ]
Het machtige Namibië _O_
Intolerant voor intolerantie
  maandag 15 januari 2024 @ 08:52:07 #185
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_212034497
quote:
10s.gif Op maandag 15 januari 2024 08:39 schreef Cuendillar het volgende:

[..]
Het machtige Namibië _O_
Nou wil ik bijna geen enkel land op voorhand afschieten, maar als je als president al aankomt met Racist Israeli State… en innocent civilians _O-
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
pi_212034668
quote:
1s.gif Op maandag 15 januari 2024 08:52 schreef nixxx het volgende:

[..]
Nou wil ik bijna geen enkel land op voorhand afschieten, maar als je als president al aankomt met Racist Israeli State… en innocent civilians _O-
Zouden de Israël-haters niet lichtelijk wanhopig worden als ze naar de lijst van "geallieerden" kijken? :D

Nogmaals, wat doet België op die lijst? Want de rest is allemaal shithole.
pi_212034799
Blijkbaar begint het de Chinese handel te raken
quote:
China roept op tot grote vredesconferentie over Gaza
https://nos.nl/collectie/(...)E-container-74722713
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
  maandag 15 januari 2024 @ 09:31:01 #188
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_212034851
quote:
1s.gif Op maandag 15 januari 2024 09:27 schreef Aether het volgende:
Blijkbaar begint het de Chinese handel te raken
[..]

Op wat voor manier dan? De Houthis worden aangepakt nu.
Verder lees ik dat China Gaza financiel steunt.
Wie dit leest is een lezer van dit
pi_212035817
https://nos.nl/artikel/25(...)n-israel-na-doelpunt

Wederom een goed voorbeeld waarom het zinloos is om rekening te houden met de gevoelens van mensen in het MO.

Deze voetballer vraagt aandacht voor gegijzelde burgers en Turken duiken massaal weer in de boze slachtofferrol omdat hun voetballers niet openlijke antisemieten mochten zijn. Alsof dat ook maar een beetje te vergelijken is.

De dag dat we stoppen met trappen op de extreem lange teentjes daar is de dag dat we alle moraliteit verloren zijn.
pi_212036477
quote:
0s.gif Op zondag 14 januari 2024 21:11 schreef Ali_boo het volgende:

[ twitter ]
Die Jake Shields is zo'n treurige kneus. Echt, als je zo'n vraag snap je buitengewoon weinig van geopolitiek, OF je bent doelbewust van binnenuit de samenleving aan het ondermijnen.

VS heeft daar een basis, voor de controle. Om invloed uit te oefenen. Duhh
pi_212036520
quote:
0s.gif Op maandag 15 januari 2024 11:03 schreef Glazenmaker het volgende:

Wederom een goed voorbeeld waarom het zinloos is om rekening te houden met de gevoelens van mensen in het MO.

Deze voetballer vraagt aandacht voor gegijzelde burgers en Turken duiken massaal weer in de boze slachtofferrol omdat hun voetballers niet openlijke antisemieten mochten zijn. Alsof dat ook maar een beetje te vergelijken is.

De dag dat we stoppen met trappen op de extreem lange teentjes daar is de dag dat we alle moraliteit verloren zijn.
Dat is toch ook geen gesprek die in de verste verte logisch lijkt?

"Ik hoop dat de gijzelaars worden vrijgelaten!"
"Dergelijke taal tolereren wij hier niet! :( "
pi_212036622
quote:
1s.gif Op maandag 15 januari 2024 12:08 schreef Cuendillar het volgende:

[..]
Dat is toch ook geen gesprek die in de verste verte logisch lijkt?

"Ik hoop dat de gijzelaars worden vrijgelaten!"
"Dergelijke taal tolereren wij hier niet! :( "
Als je vanuit de islam en het chronische slachtoffercomplex van Turkije gaat redeneren is het denk ik wel logisch voor ze.
  maandag 15 januari 2024 @ 12:21:01 #193
131800 Tarado
capô de fusca
pi_212036650
quote:

Grappig ook wel hoe dat gaat, voor de buhne meeleven met de palestijnen maar ondertussen gaat de handel en wandel met Israel gewoon door, een typisch gevalletje van hou jij ze dom dan hou ik ze arm.
pi_212037078
quote:

'Voetballer vliegt vandaag terug naar Israël'
https://nos.nl/collectie/(...)E-container-74730066

De Israëlische voetballer Sagiv Jehezkel is vrijgelaten uit een Turkse cel en vliegt vandaag terug naar Israël. Dat schrijven meerdere Israëlische media op basis van een verklaring van het ministerie van Buitenlandse Zaken in Israël.

Jehezkel, die uitkomt voor het Turkse Antalyaspor, werd gearresteerd nadat hij tijdens een wedstrijd een doelpunt had gevierd met een gebaar dat verwees naar de oorlog tussen Israël en Hamas. De Israëlische minister van Buitenlandse Zaken Katz roept de internationale sportgemeenschap op Turkije te straffen voor de arrestatie.
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_212037116
quote:
1s.gif Op maandag 15 januari 2024 12:57 schreef Aether het volgende:

[..]
'Voetballer vliegt vandaag terug naar Israël'
https://nos.nl/collectie/(...)E-container-74730066

De Israëlische voetballer Sagiv Jehezkel is vrijgelaten uit een Turkse cel en vliegt vandaag terug naar Israël. Dat schrijven meerdere Israëlische media op basis van een verklaring van het ministerie van Buitenlandse Zaken in Israël.

Jehezkel, die uitkomt voor het Turkse Antalyaspor, werd gearresteerd nadat hij tijdens een wedstrijd een doelpunt had gevierd met een gebaar dat verwees naar de oorlog tussen Israël en Hamas. De Israëlische minister van Buitenlandse Zaken Katz roept de internationale sportgemeenschap op Turkije te straffen voor de arrestatie.
Ben blij met de uitkomst. Ben ook blij om te zien dat deugen voor de bühne niet alleen is voorbehouden aan bepaalde woke types in het westen.
pi_212037369
Hamas accuses Hezbollah of joining war effort only symbolically
https://www.ynetnews.com/article/rymontzk6
quote:
Source close to Hamas say that following Israel's 'Guardian of the Walls' operation the terror group and Hezbollah agreed to conduct wide-scale ground attack on Israel, but following the surprise October 7 attack the Lebanese terror group withdrew due to American military support for Israel
Hahaha :D

Ik heb direct al gezegd dat Hamas zonder verder overleg erop los is gegaan, wat een geluk bij een ongeluk voor Israël is geweest. Nu kunnen ze eerst de ene terreurgroep en daarna de andere opruimen.
pi_212037414
quote:

Ik herinner me een Mesut Ozil en een Nousair Mazraoui en een Anwar Elghazi.. zegt dat wat?
pi_212037521
Steeds meer mensen die altijd achter israel stonden, gaan de werkelijkheid inzien. Zo ook deze Ex CIA die zovaak Israel geholpen heeft bij verschillende projecten en ze nu beschrijft als "They are doing the same ansd acting as nazi's". Israel is dankzij TikTok de media oorlog waarin ze alle schijn ophielden een humanitaire democratie te zijn die een moreel leger heeft , eindelijk aan het verliezen.

pi_212037580
quote:
0s.gif Op maandag 15 januari 2024 13:27 schreef Chadi het volgende:

[..]
Ik herinner me een Mesut Ozil en een Nousair Mazraoui en een Anwar Elghazi.. zegt dat wat?
Ik weet niet zo goed waar je heen wil.
pi_212037581
quote:
0s.gif Op maandag 15 januari 2024 13:32 schreef Chadi het volgende:
Steeds meer mensen die altijd achter israel stonden, gaan de werkelijkheid inzien. Zo ook deze Ex CIA die zovaak Israel geholpen heeft bij verschillende projecten en ze nu beschrijft als "They are doing the same ansd acting as nazi's". Israel is dankzij TikTok de media oorlog waarin ze alle schijn ophielden een humanitaire democratie te zijn die een moreel leger heeft , eindelijk aan het verliezen.
Dit zegt Slayage ook al jaren (tenminste, zo lang ik in dit topic meeloop). Hetzelfde verhaal gaat over de groei van de islam in het westen.

Heeft een korreltje zout nodig. :Y
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')