Dus Twitter is links en de Nederlandse overheid is links wilde je beweren? Dant dat zijn die overheden en media waar je over rept.quote:Op woensdag 10 januari 2024 11:42 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Alles behalve, als er iets is dat Links niet heeft dan is het dit wel. Maar men heeft helaas flink wat institutionele macht weten vergaren de afgelopen decennia. De media, de academische wereld, grote bedrijven, overheden, noem het maar op. Dat stelt hen in staat constant te blijven proberen om het gewenste gedachtegoed bij de burger door de strot te douwen.
Kan je dit iets concreter maken? Er wordt namelijk al gemodereerd. Of wil je net zoveel moderators als op Facebook? Een stuk of 50 voor heel Nederland?quote:
Geen idee, ik heb de Europese wetgeving niet gemaakt en ben er niet genoeg van de op hoogte.quote:Op woensdag 10 januari 2024 11:45 schreef Rnie het volgende:
[..]
Kan je dit iets concreter maken? Er wordt namelijk al gemodereerd. Of wil je net zoveel moderators als op Facebook? Een stuk of 50 voor heel Nederland?
Threads, Mastadon, Bluesky. Veel versplintering helaas, maar daar is in elk geval iets aan moderatie en niet elke thread is er compleet onleesbaar geworden door irrelevante baitposts van geblauwvinkte contentfarmers.quote:Op woensdag 10 januari 2024 11:33 schreef ReplaR het volgende:
Ja maar waarheen? Want die gekken zullen gewoon volgen.
Duidelijk.quote:Op woensdag 10 januari 2024 11:49 schreef ThePlaneteer het volgende:
[..]
Geen idee, ik heb de Europese wetgeving niet gemaakt en ben er niet genoeg van de op hoogte.
Maar iets meer effort om racistische trends tegen te gaan kan geen kwaad.
Het gewenste gedachtegoed wat is dat?quote:Op woensdag 10 januari 2024 11:42 schreef HowardRoark het volgende:
. Dat stelt hen in staat constant te blijven proberen om het gewenste gedachtegoed bij de burger door de strot te douwen.
Hoezo was dat geen dealbreaker? Het hele punt is juist dat X een ongecontroleerde rotzooi is vol mongolen die ongemodereerd allemaal onzin posten en dat het daarom compleet leegloopt. Daar horen jouw voorbeeldjes ook bij dus bedankt voor je harde werk, maar ik heb geen idee wat je playbook hier is.quote:Op woensdag 10 januari 2024 11:57 schreef Tekaschi het volgende:
Ach jullie begrijpen het wel, geef mij een dag en ik vind zonder enige moeite meer radicale, extremistische, haatzaaiende en racistische berichten jegens rechtse en blanke mensen dan dat links al tientallen jaren bij elkaar fantaseert.
En dit was/is geen dealbreaker voor linkse partijtjes om van X/Twitter af te gaan.
Het is jammer dat er op X bijna niet gebruik wordt gemaakt van Communities. . Binnen een community op X kan je users tot moderators maken.quote:Op woensdag 10 januari 2024 11:51 schreef nietzman het volgende:
[..]
Threads, Mastadon, Bluesky. Veel versplintering helaas, maar daar is in elk geval iets aan moderatie en niet elke thread is er compleet onleesbaar geworden door irrelevante baitposts van geblauwvinkte contentfarmers.
De verzuurde netto-ontvanger met teveel vrije tijd uithangen denk ik.quote:Op woensdag 10 januari 2024 12:03 schreef ThePlaneteer het volgende:
[..]
Hoezo was dat geen dealbreaker? Het hele punt is juist dat X een ongecontroleerde rotzooi is vol mongolen die ongemodereerd allemaal onzin posten en dat het daarom compleet leegloopt. Daar horen jouw voorbeeldjes ook bij dus bedankt voor je harde werk, maar ik heb geen idee wat je playbook hier is.
'De NOS moet terugkomen want ik heb aangetoond dat er ook users zijn die kk witte mensen roepen op Twitter!!"quote:Op woensdag 10 januari 2024 12:05 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
De verzuurde netto-ontvanger met teveel vrije tijd uithangen denk ik.
Merk je dit binnen je eigen kring op X? Ik heb daar namelijk geen last van.quote:Op woensdag 10 januari 2024 12:03 schreef ThePlaneteer het volgende:
Het hele punt is juist dat X een ongecontroleerde rotzooi is vol mongolen die ongemodereerd allemaal onzin posten en dat het daarom compleet leegloopt.
Duidelijk.quote:Op woensdag 10 januari 2024 12:17 schreef ThePlaneteer het volgende:
Ik zit niet (vast) op X. Maar je ziet het onder vrijwel elk nieuwsbericht ja.
Het mooie is dat meneer claimt dat Twitter staat voor vrijheid, interactie en debat en dat betekent blijkbaar dat we 'dus' onze muil moeten houden met kritiek.quote:Op woensdag 10 januari 2024 10:32 schreef ThePlaneteer het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Geen censuur!
[ afbeelding ]
Ok beetje censuur!
Links kan niet tegen kritiek!!
Je was toch zo van ander geluid en geen moderatie. Dan zijn dit toch voorbeelden van je ongelijk veel van die berichten zou X prima kunnen verwijderen. Maar jij zegt dat je vrijheid van menigsuiting zoals dit belangrijk en interessant vindt. Dat dit geluid veel minder aanwezig is dan het extreemrechtse geluid is al vaak genoeg onderzocht. Dat mag je natuurlijk zelf nog een keer doen en dan zul je na een dag moeten toeven dat inderdaad extreemrechtse haat is veel meer aanwezig. Het merendeel van de tweetjes die je toont hebben ook niet eens 10 likes.quote:Op woensdag 10 januari 2024 11:57 schreef Tekaschi het volgende:
Wat voor een naam geven we die "Henkies" uit de linkerhoek eigenlijk? Tevens spijt dat ik na 7 oktober niet wat meer berichten heb opgeslagen, waren "journalisten" die exact dezelfde taal hadden over het rechtse deel van NL.
Zie hier het "hoogopgeleide" (lees: papagaaien) zelfverklaarde fatsoenlijke deel van NL, een zeer kleine greep van het X/Twitter wat zij zo mooi vonden voordat die rechtse mensen konden terugreageren:
Ach jullie begrijpen het wel, geef mij een dag en ik vind zonder enige moeite meer radicale, extremistische, haatzaaiende en racistische berichten jegens rechtse en blanke mensen dan dat links al tientallen jaren bij elkaar fantaseert.
En dit was/is geen dealbreaker voor linkse partijtjes om van X/Twitter af te gaan.
Toch wel typisch hoor dat ik hier nooit posts zie van de grote vechters tegen censuur en voor ander geluid als er weer eens censuur wordt toegepast. Krekels.quote:The X accounts of several prominent journalists and leftist pundits were suspended from the site, formerly known as Twitter, on Tuesday morning with no clear explanation.
The suspensions affected several journalists and commentators, including Texas Observer journalist Steven Monacelli, Ken Klippensten of The Intercept, podcaster Rob Rousseau, and Alan MacLeod of MintPress News. The landing page for their accounts says it’s been suspended, but does not give any explanation as to why. A message on the profiles simply states “X suspends accounts which violate the X rules.”
The ban didn’t just hit journalists either. Several prominent-left leaning accounts were also purged from the website, including the account for the TrueAnon podcast and @zei_squirrel, a cartoon squirrel that tweets media criticism of figures like Glenn Greenwald.
Maar niemand heeft zich ooit druk gemaakt om die ongecontroleerde rotzooi zodra het uit linker of allochtonen hoek kwam? Dit was nog geen 5 minuten werk, 3 zoekopdrachten en dan heb ik alleen de eerste de beste gepakt, al die andere duizenden berichten nog niet eens meegenomen. Waar is de verontwaardiging over dit racisme? Waar zijn de columns, de twitter berichten, het gekrijs hierover of de nieuwsitems uit linkerhoek? Dat is juist één van de problemen en één van de redenen waarom mensen PVV stemmen en zo klaar zijn met het linkerkamp, en jullie weigeren het gewoon te zien. Racisme is racisme, het huidige racisme debat wordt teveel gevoerd door racisten die doofstom en blind blijven voor de grotere berg aan racisme uit linker en allochtonen hoek. Nu is er opeens ophef over de taal op X/Twitter, ophef die jaren genegeerd werd als mensen zeiden dat het een links radicale echokamer was waar de voorbeelden van racistische opmerkingen tegenover de "witte man" niet meer te tellen zijn.quote:Op woensdag 10 januari 2024 12:03 schreef ThePlaneteer het volgende:
[..]
Hoezo was dat geen dealbreaker? Het hele punt is juist dat X een ongecontroleerde rotzooi is vol mongolen die ongemodereerd allemaal onzin posten en dat het daarom compleet leegloopt. Daar horen jouw voorbeeldjes ook bij dus bedankt voor je harde werk, maar ik heb geen idee wat je playbook hier is.
Hier ging iets niet goed. Is er al duidelijkheid wat er precies verkeerd ging?quote:Op woensdag 10 januari 2024 12:58 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Muh free speech.
X Purges Prominent Journalists, Leftists With No Explanation
https://www.vice.com/en/a(...)tm_source=reddit.com
[..]
Toch wel typisch hoor dat ik hier nooit posts zie van de grote vechters tegen censuur en voor ander geluid als er weer eens censuur wordt toegepast. Krekels.
Vanaf hier gestopt met lezen, eerste regel een verzonnen argument, graag een quote of bron waarin ik zeg dat ik voorstander ben van een ander geluid en geen moderatie. Ben ik voorstander van een ander geluid? Ja dat wel, ben ik voorstander van geen moderatie? Onzin, ik ben voorstander van eerlijkere moderatie, al het extremisme en racisme dient benoemt en aangepakt te worden, niet alleen het racisme en extremisme wat het linkerkamp van de samenleving misbruikt voor politieke doeleinden.quote:Op woensdag 10 januari 2024 12:52 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Je was toch zo van ander geluid en geen moderatie. Dan zijn dit toch voorbeelden van je ongelijk veel van die berichten zou X prima kunnen verwijderen. Maar jij zegt dat je vrijheid van menigsuiting zoals dit belangrijk en interessant vindt. Dat dit geluid veel minder aanwezig is dan het extreemrechtse geluid is al vaak genoeg onderzocht. Dat mag je natuurlijk zelf nog een keer doen en dan zul je na een dag moeten toeven dat inderdaad extreemrechtse haat is veel meer aanwezig. Het merendeel van de tweetjes die je toont hebben ook niet eens 10 likes.
[ twitter ]
Zeker weer een linkse twitteraar
Dat zal ik je vertellen: omdat in dat zelfde bericht dat je post staat dat de accounts al weer terug zijn. Daaromquote:Op woensdag 10 januari 2024 12:58 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Muh free speech.
X Purges Prominent Journalists, Leftists With No Explanation
https://www.vice.com/en/a(...)tm_source=reddit.com
[..]
Toch wel typisch hoor dat ik hier nooit posts zie van de grote vechters tegen censuur en voor ander geluid als er weer eens censuur wordt toegepast. Krekels.
Kleine gok hoor, maar jouw voorbeeldjes zijn zo vergezocht. Het zijn letterlijk profieltjes met 4 likes per post.quote:Op woensdag 10 januari 2024 13:08 schreef Tekaschi het volgende:
[..]
Maar niemand heeft zich ooit druk gemaakt om die ongecontroleerde rotzooi zodra het uit linker of allochtonen hoek kwam? Dit was nog geen 5 minuten werk, 3 zoekopdrachten en dan heb ik alleen de eerste de beste gepakt, al die andere duizenden berichten nog niet eens meegenomen. Waar is de verontwaardiging over dit racisme? Waar zijn de columns, de twitter berichten, het gekrijs hierover of de nieuwsitems uit linkerhoek?
Wie is 'jullie'? En waar nemen 'zij' het op voor links racisme?quote:Op woensdag 10 januari 2024 13:08 schreef Tekaschi het volgende:
[..]
Dat is juist één van de problemen en één van de redenen waarom mensen PVV stemmen en zo klaar zijn met het linkerkamp, en jullie weigeren het gewoon te zien. Racisme is racisme, het huidige racisme debat wordt teveel gevoerd door racisten die doofstom en blind blijven voor de grotere berg aan racisme uit linker en allochtonen hoek. Nu is er opeens ophef over de taal op X/Twitter, ophef die jaren genegeerd werd als mensen zeiden dat het een links radicale echokamer was waar de voorbeelden van racistische opmerkingen tegenover de "witte man" niet meer te tellen zijn.
Het begint inmiddels echt vervelend te worden al die theatrale drama.quote:Op woensdag 10 januari 2024 13:13 schreef Tekaschi het volgende:
[..]
Vanaf hier gestopt met lezen, eerste regel een verzonnen argument, graag een quote of bron waarin ik zeg dat ik voorstander ben van een ander geluid en geen moderatie. Ben ik voorstander van een ander geluid? Ja dat wel, ben ik voorstander van geen moderatie? Onzin, ik ben voorstander van eerlijkere moderatie, al het extremisme en racisme dient benoemt en aangepakt te worden, niet alleen het racisme en extremisme wat het linkerkamp van de samenleving misbruikt voor politieke doeleinden.
Het verzinnen van argumenten helpt totaal niet beste linksmensen, het werkt averechts en bevestigd mij alleen maar meer in mijn beeld dat er aan het linkerkamp van het politieke spectrum teveel foute mensen rondlopen, maar als dat de eigen circlejerk een beetje helpt verzin er dan maar lekker op los, tijd icm. het huidige beleid, de groeiende ellende, het steeds meer zichtbaar worden van het echte extremisme speelt jullie niet in de kaart, integendeel.
Tuurlijk je zit in een echokamer en ziet in alles bevestiging van je eigen wereldbeeld. Zodra je iets tegenkomt wat daar niet mee in overeenstemming is stop je met lezen.quote:Op woensdag 10 januari 2024 13:13 schreef Tekaschi het volgende:
Het verzinnen van argumenten helpt totaal niet beste linksmensen, het werkt averechts en bevestigd mij alleen maar meer in mijn beeld dat er aan het linkerkamp van het politieke spectrum teveel foute mensen rondlopen, maar als dat de eigen circlejerk een beetje helpt verzin er dan maar lekker op los, tijd icm. het huidige beleid, de groeiende ellende, het steeds meer zichtbaar worden van het echte extremisme speelt jullie niet in de kaart, integendeel.
Jullie stellen je inderdaad vreselijk aan. Oh nee een andere mening snel stoppen met lezen, links noemen, ontkennen, ontkennen, ontkennen, het tegenovergestelde is waar!quote:Op woensdag 10 januari 2024 13:20 schreef ReplaR het volgende:
[..]
Het begint inmiddels echt vervelend te worden al die theatrale drama.
Zit jij niet de hele tijd te klagen over (rechts)extremisme? Waarom zou dat wél mogen maar iets of iemand 'links' noemen niet?quote:Op woensdag 10 januari 2024 13:32 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Jullie stellen je inderdaad vreselijk aan. Oh nee een andere mening snel stoppen met lezen, links noemen, ontkennen, ontkennen, ontkennen, het tegenovergestelde is waar!
Zeg de man in zijn eigen echokamer die argumenten moet verzinnen zodat het zijn wereldbeeld bevestigd, lachwekkend gewoon dit soort reacties. Zal ik de twitterberichten erbij slepen van de users die krijsten na de PVV winst dat PVV'ers hun bek moesten houden met de opmerkingen dat elke PVV'er genegeerd/geblokkeerd ging worden, inclusief heel wat "neutrale" (proest) journalisten? Hebben we door de jaren heen niet genoeg artikelen gezien en gelezen in de "neutrale" media over linksstemmend volk wat geen contact meer wou met een PVV stemmend familielid? In wat voor een kamer zitten die mensen eigenlijk die weigeren iets te lezen? En het verschil met mijn opmerking is dat ik verzonnen argumenten op mijn persoon niet wil lezen, want als dat de nieuwe standaard is dan wil ik graag heel wat verzonnen argumenten erbij gaan slepen om jou onderuit te halen, maar dan denk ik dat een blauw kleurtje weer begint te klagen, want dat mag dan weer niet.quote:Op woensdag 10 januari 2024 13:28 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Tuurlijk je zit in een echokamer en ziet in alles bevestiging van je eigen wereldbeeld. Zodra je iets tegenkomt wat daar niet mee in overeenstemming is stop je met lezen.
Ook een quotje van zaken die ik verzin? Nee he? Als jij vanuit een links perspectief kijkt zal X/Twitter voor jou ook een stuk extremistischer zijn, er is nu immers kritiek op al die aanvallen op rechts, er worden community notes geplaats bij het extreem vele nepnieuws uit de linkerhoek, mensen die racistische drek spuien over blanke mensen krijgen nu commentaar ipv. duizenden hartjes van linkse mensen. Nee ik geloof wel dat vanuit jouw perspectief X/Twitter stukken extremistischer wordt, voor velen van ons was het voor Musk al een zeer extremistische radicale echokamer waar andere meningen niet werden getolereerd.quote:Dat erop los verzinnen ben je vooral zelf heel goed in. Dat de moderatie wel eens beter of eerlijker is geweest, daar zijn de meesten het over eens. Dat het nu slechter is ook, zie de leegloop. Dat het steeds zichtbaarder worden van extremisme mij (ons?) niet in de kaart speelt zal je me moeten uitleggen. Mijn kaart is al een jaar dat extremisme meer op de voorgrond komt. Jij bevestigt dus wat ik al tijden claim exTwitter wordt extremistischer maar zegt nu juist dat het mijn ongelijk aantoont? Dat zul je even moeten toelichten voor ik het kan begrijpen.
Heb je nog antwoord op de vraag waarom je bewust informatie achterlaat?quote:Op woensdag 10 januari 2024 13:32 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Jullie stellen je inderdaad vreselijk aan. Oh nee een andere mening snel stoppen met lezen, links noemen, ontkennen, ontkennen, ontkennen, het tegenovergestelde is waar!
Nou niet alleen vanuit ons hoor, ook adverteerders.quote:Op woensdag 10 januari 2024 13:41 schreef Tekaschi het volgende:
[..]
Ook een quotje van zaken die ik verzin? Nee he? Als jij vanuit een links perspectief kijkt zal X/Twitter voor jou ook een stuk extremistischer zijn
Ben benieuwd hoe sensitivity settings, enhanced blocklist en de samenwerking met Integral Ad Science(Feb 2024) kunnen bijdragen aan een stukje positiviteit wb adverteren op X.quote:Op woensdag 10 januari 2024 13:54 schreef ThePlaneteer het volgende:
[..]
Nou niet alleen vanuit ons hoor, ook adverteerders.
Ach nee joh heel normaal toch wat buitenlander en transgender haat alleen om je conservatief moreel verheven te voelen en anderen buiten te kunnen sluiten..quote:Op woensdag 10 januari 2024 13:54 schreef ThePlaneteer het volgende:
[..]
Nou niet alleen vanuit ons hoor, ook adverteerders.
Krijg je een euro voor elke keer dat je conservatief zegt?quote:Op woensdag 10 januari 2024 14:03 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Ach nee joh heel normaal toch wat buitenlander en transgender haat alleen om je conservatief moreel verheven te voelen en anderen buiten te kunnen sluiten..
De adverteerders voor wapens en prepmiddelen staan te springen om deze specifieke groep hatende mensen te targetten.
Waarom is het nu opeens dat dit opvalt maar hoe vaak links genoemd wordt door zelfbenoemde conservatieven heb je het niet over. Wel een beetje consequent zijn of voel je je aangesproken en wil je tegen het vrije woord ingaan.quote:Op woensdag 10 januari 2024 14:08 schreef ReplaR het volgende:
[..]
Krijg je een euro voor elke keer dat je conservatief zegt?
Vergeet objectief en verifierbaar/verfierbaar (met constante spelfoud) niet.quote:Op woensdag 10 januari 2024 14:08 schreef ReplaR het volgende:
[..]
Krijg je een euro voor elke keer dat je conservatief zegt?
Links ja, maar niet iedere linkse onder progressief gooien.quote:Op woensdag 10 januari 2024 14:12 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Waarom is het nu opeens dat dit opvalt maar hoe vaak links genoemd wordt door zelfbenoemde conservatieven heb je het niet over. Wel een beetje consequent zijn of voel je je aangesproken en wil je tegen het vrije woord ingaan.
Nou laten we het eens testen.quote:Op woensdag 10 januari 2024 13:41 schreef Tekaschi het volgende:
Velen van jullie hebben het besef volgens mij echt niet he hoe radicaal, hoe hypocriet en hoe extremistisch jullie zelf eigenlijk wel niet zijn he? Er is niets waar ik linkse mensen rechtse mensen over zie beschuldigen waar ze zich zelf niet massaal schuldig aan maken, dag in dag uit, open en bloot zelfs op tv. Maar ga vooral zo door! De uitkomst van dit gedrag is volledig te voorspellen.
Het is een kopie van de act die HowardRoarke hier een jaar opvoerde.quote:Op woensdag 10 januari 2024 14:13 schreef Rnie het volgende:
[..]
Vergeet objectief en verifierbaar/verfierbaar (met constante spelfoud) niet.
Classic.
Wut?quote:Op woensdag 10 januari 2024 16:20 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Het is een kopie van de act die HowardRoarke hier een jaar opvoerde.
Waar zeg ik dat iets niet mag. Oh ja nergens. Daarbij maak ik ook onderscheid tussen rechts zeg een dijkhof en extreemrechts. Jij noemt alles wat je niet aanstaat links.quote:Op woensdag 10 januari 2024 13:36 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Zit jij niet de hele tijd te klagen over (rechts)extremisme? Waarom zou dat wél mogen maar iets of iemand 'links' noemen niet?
Totale onzin. Kan best dat jij voor moderatie bent, alle andere lui aan jouw kant in dit topic vonden het maar censuur. Prima heb ik je verkeerd ingeschat hoef je niet meteen je dramaqueen act naar 11 te gooien. Ik zit bepaald niet in een echokamer. Vrijwel niemand hier is antikapitalistisch.quote:Op woensdag 10 januari 2024 13:41 schreef Tekaschi het volgende:
[..]
Zeg de man in zijn eigen echokamer die argumenten moet verzinnen zodat het zijn wereldbeeld bevestigd, lachwekkend gewoon dit soort reacties.
Je snapt dat een anecdote niet echt overtuigend is toch? Je vorige poging kwam je met posts die niet eens 10 mensen leuk vonden dat liet goed zien dat je keihard uit je nek lulde.quote:Zal ik de twitterberichten erbij slepen van de users die krijsten na de PVV winst dat PVV'ers hun bek moesten houden met de opmerkingen dat elke PVV'er genegeerd/geblokkeerd ging worden, inclusief heel wat "neutrale" (proest) journalisten?
Wat probeer je hier nou te doen klagen over verzonnen argumenten terwijl je in hetzelfde paragraafje letterlijk alles bij elkaar verzintquote:Hebben we door de jaren heen niet genoeg artikelen gezien en gelezen in de "neutrale" media over linksstemmend volk wat geen contact meer wou met een PVV stemmend familielid? In wat voor een kamer zitten die mensen eigenlijk die weigeren iets te lezen? En het verschil met mijn opmerking is dat ik verzonnen argumenten op mijn persoon niet wil lezen, want als dat de nieuwe standaard is dan wil ik graag heel wat verzonnen argumenten erbij gaan slepen om jou onderuit te halen, maar dan denk ik dat een blauw kleurtje weer begint te klagen, want dat mag dan weer niet.
Mooie beschrijving van jezelf. Dolkomisch dat jij denkt dat dit op anderen hier zou slaan.quote:Velen van jullie hebben het besef volgens mij echt niet he hoe radicaal, hoe hypocriet en hoe extremistisch jullie zelf eigenlijk wel niet zijn he?
Hoe bedoel je? Ik zal speciaal voor jou even met dikgedrukt aangeven wat je verzint.quote:Ook een quotje van zaken die ik verzin? Nee he?
quote:Als jij vanuit een links perspectief kijkt zal X/Twitter voor jou ook een stuk extremistischer zijn, er is nu immers kritiek op al die aanvallen op rechts, er worden community notes geplaats bij het extreem vele nepnieuws uit de linkerhoek, mensen die racistische drek spuien over blanke mensen krijgen nu commentaar ipv. duizenden hartjes van linkse mensen. Nee ik geloof wel dat vanuit jouw perspectief X/Twitter stukken extremistischer wordt, voor velen van ons was het voor Musk al een zeer extremistische radicale echokamer waar andere meningen niet werden getolereerd.
Je bent de grootste krijser hier, hypocriet tot en met 80% van je posts is verzonnen maar je kan het niet eens aan dat ik dacht dat je zoals andere extremistjes hier tegen moderatie was. Zoals zo vaak kun je prima uitdelen maar incasseringsvermogen schijbaar 0.quote:Maar hier is een kleine tip voor alle krijsers, en ook met die tip wordt de hypocrisie vanuit links weer aangetoond, als X/Twitter jullie niet bevalt dan bouwen jullie toch een eigen platform? Of zijn we die opmerkingen de laatste jaren ook weer vergeten toen X/Twitter een volledig linkse echokamer was, een safespace voor links mensen en racisten onder de vleugel van links?
Kan je ons wat namen verschaffen van users die tegen moderatie zijn?quote:Op woensdag 10 januari 2024 19:40 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
ik dacht dat je zoals andere extremistjes hier tegen moderatie was.
Na het lezen van 4 a4tjes kom je tot de schrikbarende conclusie:quote:Op woensdag 10 januari 2024 20:06 schreef Beathoven het volgende:
Ik vind het altijd wel vermakelijk zo’n tldr discussie zoals hierboven wordt gedemonstreerd.
Ik wacht even tot de reactie van 3 a4tjes komt.
Met door AI gegenereerde merken die niet bestaan en waar je niets mee kunt.quote:Op woensdag 10 januari 2024 14:02 schreef Rnie het volgende:
[..]
Ben benieuwd hoe sensitivity settings, enhanced blocklist en de samenwerking met Integral Ad Science(Feb 2024) kunnen bijdragen aan een stukje positiviteit wb adverteren op X.
Jullie zijn elkaars trouwste volgersquote:Op donderdag 11 januari 2024 20:45 schreef Ludachrist het volgende:
Al deze getriggerde boosmannetjes in dit topic
Inb4 @:HowardRoark die komt met 'nee, dit zijn juist de linkse mensen!!' na het posten van een tiental posts over die stomme linksen.
Daarna zal men "toegang tot ECHTE advertenties" verkopen als nieuwe functionaliteit binnen X premium.quote:Op donderdag 11 januari 2024 20:48 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Met door AI gegenereerde merken die niet bestaan en waar je niets mee kunt.
De ironie is wel heel grappig. De grootste veroorzakers van dit soort polarisatie zeggen altijd dit soort dingenquote:Op woensdag 10 januari 2024 10:53 schreef Momo het volgende:
[..]
Gast, hoeveel procent van je posts zijn links-rechts posts, of zwart-wit rants over hoe kut links is.
Net alsof er niet van allerlei verschillende politieke voorkeuren de grootste debiele kuttweets worden geplaatst op twitter. Domme en beledigende tweets komen van alle kanten.
Ik zag net dat het er de normaalste zaak van de wereld is om Ernst Kuipers te vergelijken met Joseph Mengele. Wat een mediumquote:Op vrijdag 12 januari 2024 09:23 schreef Peligrosso het volgende:
Nadat ik voor de derde keer letterlijk bijna misselijk werd van posts en comments op X, heb ik mijn account gedelete. Dat platform is niks meer voor mij, alleen maar drek over elkaar uitstorten en discussie is er niet meer. Mensen worden helemaal gek gemaakt daar.
Ik houd me maar weer gewoon als vanouds bij mijn geliefde Fok!, waar discussie (met veruit de meeste users) gewoon nog mogelijk is.
Love you all mijn Fokkerts, ongeacht jullie mening
Hahaha echt, zulke dingen jaquote:Op vrijdag 12 januari 2024 09:25 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Ik zag net dat het er de normaalste zaak van de wereld is om Ernst Kuipers te vergelijken met Joseph Mengele. Wat een medium
Ja, dat zijn echt de grootste veroorzakers van polarisatie, mensen die zeggen dat beide links en rechts giftige tweets plaatsen.quote:Op vrijdag 12 januari 2024 01:05 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
De ironie is wel heel grappig. De grootste veroorzakers van dit soort polarisatie zeggen altijd dit soort dingen
Dat zijn al die PVV fractieleden die geen kloten te doen hebben in die zetelsquote:Op vrijdag 12 januari 2024 09:25 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Ik zag net dat het er de normaalste zaak van de wereld is om Ernst Kuipers te vergelijken met Joseph Mengele. Wat een medium
Op Threads is het wel een veel betere sfeer moet ik zeggen. Minder wappies, minder haat, geen gruwelfilmpjes die opeens op je scherm opduiken. Het is daardoor ook wel wat gezapiger, maar wel een veel betere ervaring dan X.quote:Op vrijdag 12 januari 2024 09:23 schreef Peligrosso het volgende:
Nadat ik voor de derde keer letterlijk bijna misselijk werd van posts en comments op X, heb ik mijn account gedelete. Dat platform is niks meer voor mij, alleen maar drek over elkaar uitstorten en discussie is er niet meer. Mensen worden helemaal gek gemaakt daar.
Ik houd me maar weer gewoon als vanouds bij mijn geliefde Fok!, waar discussie (met veruit de meeste users) gewoon nog mogelijk is.
Moet gewoon kunnen. Daarbij als je dat soort waarheden onderdrukt gaan alleen maar meer mensen erin geloven. Als je niet om vergelijkingen tussen Kuipers en Mengele heen kan, dan gelooft niemand er meer in aldus de extreem-rechtse experts hier.quote:Op vrijdag 12 januari 2024 09:25 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Ja, leuk wat je er allemaal bij fantaseert.quote:Op vrijdag 12 januari 2024 18:38 schreef epicbeardman het volgende:
Maar als jullie allemaal van X af gaan, blijven jullie hier nog wel haten op X? hoe kom je er straks namelijk nog achter wat voor mean comments er op X worden gemaakt? Jullie hele leven bestaat toch uit iets moeten haten?
X of FOK forum is trouwens geen vliegveld, je hoeft je vertrek niet aan te kondigen.
Ik zie linkse mensen haten op Elon Musk, hij moet dan wat goeds doen. ElonGod.
Discord en Mastodon natuurlijkquote:Op vrijdag 12 januari 2024 18:38 schreef epicbeardman het volgende:
hoe kom je er straks namelijk nog achter wat voor mean comments er op X worden gemaakt?
Tja, uitermate treurig, zulke vergelijkingen. Daarentegen: de Hitler-, Goebbels-, Eichmann-, Göring- enz. enz. vergelijkingen vliegen je toch al jaren om de oren op Twitter, al ver voordat Musk het heeft overgenomen? Dat bleef toen ook allemaal gewoon online staan en dat staat het nog steeds. In dat opzicht is het nu toch niet veel anders?quote:Op vrijdag 12 januari 2024 09:25 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Sterke post hier met voorbeelden en context.quote:Op vrijdag 12 januari 2024 21:55 schreef Repentless het volgende:
[..]
Tja, uitermate treurig, zulke vergelijkingen. Daarentegen: de Hitler-, Goebbels-, Eichmann-, Göring- enz. enz. vergelijkingen vliegen je toch al jaren om de oren op Twitter, al ver voordat Musk het heeft overgenomen? Dat bleef toen ook allemaal gewoon online staan en dat staat het nog steeds. In dat opzicht is het nu toch niet veel anders?
Hoe kom je erbij dat X leegloopt?quote:Op zaterdag 13 januari 2024 00:18 schreef Beathoven het volgende:
Nu we toch bezig zijn met een rondje 'what about..'. Ik ga er ook eens even eentje proberen.
We hebben het wel steeds over X en dat er leegloop is. Maar Twitter zal in zijn hoogtijdagen toch ook weleens een slechte dag hebben gehad?
https://www.threads.net/@romanysoup/post/C14tKiJOYJ8/quote:Op zaterdag 13 januari 2024 01:26 schreef Rnie het volgende:
[..]
Hoe kom je erbij dat X leegloopt?Als we de cijfers mogen geloven, dan loopt X niet leeg. Ben benieuwd naar je bron.
[ twitter ]
Ik snap het niet, kan je dit misschien uitleggen?quote:Op zaterdag 13 januari 2024 10:56 schreef Lichtloper het volgende:
[..]
https://www.threads.net/@:romanysoup/post/C14tKiJOYJ8/
Wat vervelend dat je het niet snapt. Ik kan je er wel stap voor stap doorheen helpen hoor. Samen komen we er!quote:Op zaterdag 13 januari 2024 11:06 schreef Rnie het volgende:
[..]
Ik snap het niet, kan je dit misschien uitleggen?
Jawel, want ze kopen nu allemaal een blauw vinkje om luider en luider te kunnen schreeuwen.quote:Op vrijdag 12 januari 2024 21:55 schreef Repentless het volgende:
In dat opzicht is het nu toch niet veel anders?
Bots, bots, bots.quote:Op zaterdag 13 januari 2024 11:06 schreef Rnie het volgende:
Ik snap het niet, kan je dit misschien uitleggen?
De meme "I'm sorry, I cannot fulfill this request as it goes against OpenAI use policy", die gister op X verscheen aan de hand van het artikeltje omtrent Amazon.quote:Op zaterdag 13 januari 2024 11:27 schreef Lichtloper het volgende:
[..]
Wat vervelend dat je het niet snapt. Ik kan je er wel stap voor stap doorheen helpen hoor. Samen komen we er!
Stap 1: welke zinsnede zie je in het filmpje iedere keer terugkeren?
Hoe verhoudt dit zich tot vorig jaar? Ik kan me ook voorstellen dat december, met de kerstvakantie, altijd een relatief goede maand is voor Twitter, dus dat je altijd een stijging verwacht.quote:Op zaterdag 13 januari 2024 12:32 schreef Tekaschi het volgende:
[ twitter ]
X/tWiTteR iS DoOD! Papegaaien ze massaal weer in koor.
Aai helaas niet helemaal raak. Nee, men heeft op 07 januari niet massaal AI-errors gepost als reactie op een artikel van 12 januari. Maakt niet uit, we gaan er samen uitkomen!quote:Op zaterdag 13 januari 2024 11:49 schreef Rnie het volgende:
[..]
De meme "I'm sorry, I cannot fulfill this request as it goes against OpenAI use policy", die gister op X verscheen aan de hand van het artikeltje omtrent Amazon.
Fun new game just dropped! Go to the internet platform of your choice, type "goes against OpenAI use policy," and see what happens. The bossman dropped a link to a Rick Williams Threads post in the chat that had me go check Amazon out for myself.
https://www.theverge.com/(...)y-amazon-ai-listings
Moeilijk te zeggen, was dat niet die tijd dat Musk al die bots van X/Twitter verwijderde waar mensen in hun echokamer 99% van hun "volgers" zagen verdwijnen?quote:Op zaterdag 13 januari 2024 13:05 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Hoe verhoudt dit zich tot vorig jaar? Ik kan me ook voorstellen dat december, met de kerstvakantie, altijd een relatief goede maand is voor Twitter, dus dat je altijd een stijging verwacht.
Een hele kleine minderheid…quote:Op zaterdag 13 januari 2024 13:58 schreef Tekaschi het volgende:
[..]
Moeilijk te zeggen, was dat niet die tijd dat Musk al die bots van X/Twitter verwijderde waar mensen in hun echokamer 99% van hun "volgers" zagen verdwijnen?
Gezien alle meningen nu zijn toegestaan zie ik het platform eerder groeien dan krimpen, dat mensen hun echokamer zijn kwijt geraakt en daarom het platform verlaten zegt mij niet veel, dat zijn dezelfde mensen die overal de vvmu willen inperken zodat het lijkt dat hun mening en alleen hun mening de enige juiste is, en het kwartje moet maar eens vallen dat ze de mening van een minderheid vertegenwoordigden.
Dat zou ook een beetje gek zijn natuurlijk. Het artikel is op 12 januari verschenen en niet op 7 januari. Users gingen gekscherend na de publicatie van het artikeltje met het zinnetje aan de haal.quote:Op zaterdag 13 januari 2024 13:49 schreef Lichtloper het volgende:
[..]
Aai helaas niet helemaal raak. Nee, men heeft op 07 januari niet massaal AI-errors gepost als reactie op een artikel van 12 januari. Maakt niet uit, we gaan er samen uitkomen!
Stap 2: waarom verschijnen er massaal AI-errorberichten op een social media platform? Gratis tip: lees het artikel van TheVerge dat je hierboven linkt voor als je er zelf niet uitkomt.
Doe je nu een KRO'otje? Net als bij de KRO zal niemand daar van wakker liggen.quote:Op vrijdag 12 januari 2024 09:23 schreef Peligrosso het volgende:
Lees mijn post nog eens, dan hoef je deze vraag niet te stellen.quote:Op zaterdag 13 januari 2024 14:27 schreef FLATTTENtheCURVE het volgende:
[..]
Doe je nu een KRO'otje? Net als bij de KRO zal niemand daar van wakker liggen.
Users aan het denken zetten?quote:Op zaterdag 13 januari 2024 14:39 schreef Peligrosso het volgende:
En het doel was niet om mensen er wakker van te laten liggen
Het komische is dat veel van die mensen na een paar weken weer met hangende pootjes naar Twitter gaan.quote:Op zaterdag 13 januari 2024 14:44 schreef Rnie het volgende:
[..]
Users aan het denken zetten?
Users aanzetten tot actie?
Simpelweg ventileren?
Dat "what about..."-'argument' vind ik erg vermoeiend worden. Wanneer er een cynische opmerking wordt gemaakt als "Kuipers vergelijken met Mengele is de normaalste zaak van de wereld. Wat een medium", waarmee wordt gesuggereerd alsof dat iets nieuws is dat sinds de overname door Musk plaatsvindt, is het vrij normaal om dat te vergelijken met de situatie voor die overname. Waarbij de tendens onder sommigen is dat het toen beter was, dit soort zaken niet voorkwamen en het alleen maar aan het verslechteren is.quote:Op zaterdag 13 januari 2024 00:18 schreef Beathoven het volgende:
Nu we toch bezig zijn met een rondje 'what about..'. Ik ga er ook eens even eentje proberen.
We hebben het wel steeds over X en dat er leegloop is. Maar Twitter zal in zijn hoogtijdagen toch ook weleens een slechte dag hebben gehad?
Het blijft inderdaad uiterst bijzonder.quote:Op zaterdag 13 januari 2024 14:45 schreef FLATTTENtheCURVE het volgende:
[..]
Het komische is dat veel van die mensen na een paar weken weer met hangende pootjes naar Twitter gaan.
Het leuke is dat zelfs een user als jij ergens wel een soort van waarde voor mij heeft op Fok!, omdat ik IRL geen "Flattenthecurve-achtigen" ken en zo een beetje op de hoogte ben van zulke (in mijn ogen) rare meningen. Zonder dat er hele hordes zijn.quote:Op zaterdag 13 januari 2024 14:45 schreef FLATTTENtheCURVE het volgende:
[..]
Het komische is dat veel van die mensen na een paar weken weer met hangende pootjes naar Twitter gaan.
Zillions and zillions and zillons.quote:Op zaterdag 13 januari 2024 19:59 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Oh mijn God als dat MP gaat worden.
Geen (communistische) kampen om die vervelende intelectuellen te heropvoeden?quote:Op zaterdag 13 januari 2024 20:00 schreef nostra het volgende:
[..]
Zillions and zillions and zillons.
Echt gesproken als de minpres van alle Nederlanders wel.quote:
Dat is echt een merkwaardig misverstand. Op sociale media kun je gewoon zien hoe dat gaat, onbegrensde verbale vrijheid. Dan gaat het steeds minder over opvattingen bediscussiëren en steeds meer over aanvallen. En dan 'wint' er uiteindelijk een en vertrekt de ander.quote:Op zaterdag 13 januari 2024 13:58 schreef Tekaschi het volgende:
[..]
Moeilijk te zeggen, was dat niet die tijd dat Musk al die bots van X/Twitter verwijderde waar mensen in hun echokamer 99% van hun "volgers" zagen verdwijnen?
Gezien alle meningen nu zijn toegestaan zie ik het platform eerder groeien dan krimpen, dat mensen hun echokamer zijn kwijt geraakt en daarom het platform verlaten zegt mij niet veel, dat zijn dezelfde mensen die overal de vvmu willen inperken zodat het lijkt dat hun mening en alleen hun mening de enige juiste is, en het kwartje moet maar eens vallen dat ze de mening van een minderheid vertegenwoordigden.
Dat zie je nou echt nooit, populisten met een hekel aan intellectuelen. Echt heel verrassend.quote:Op zondag 14 januari 2024 10:51 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Geen (communistische) kampen om die vervelende intelectuellen te heropvoeden?
Klopt, want dan doen ze net alsof ze er boven staan. Zielig trucje eigenlijkquote:Op vrijdag 12 januari 2024 09:37 schreef Momo het volgende:
[..]
Ja, dat zijn echt de grootste veroorzakers van polarisatie, mensen die zeggen dat beide links en rechts giftige tweets plaatsen.
Ik ben nu al maanden weg en zie me echt niet teruggaan. Zeker sinds Musk is twitter echt bagger geworden, wat een open riool is dat zeg.quote:Op zaterdag 13 januari 2024 14:45 schreef FLATTTENtheCURVE het volgende:
[..]
Vooral het ongefundeerd schreeuwen en roepen. Zou fijn als je met 1 knop al die complottheorieën volgers, bedreigers, bots en scheldkanonnen zou kunnen uitzetten.quote:Op zondag 14 januari 2024 11:04 schreef Blastbeat het volgende:
[..]
Dat is echt een merkwaardig misverstand. Op sociale media kun je gewoon zien hoe dat gaat, onbegrensde verbale vrijheid. Dan gaat het steeds minder over opvattingen bediscussiëren en steeds meer over aanvallen. En dan 'wint' er uiteindelijk een en vertrekt de ander.
Gevolg is dat de heersende opvattingen steeds dominanter worden en er uiteindelijk een groepje overblijft dat elkaar constant gelijk aan het geven is. Als dat het doel is, dan is X ontzettend goed bezig.
Ik vermoed alleen dat er dan wel naar een nieuw verdienmodel gezocht moet worden, want je gezellige vakantiepark promoten tussen eindeloze reeksen rancuneuze scheldpartijen is niet echt een goede investering.
Dan blijft er in het geval van X momenteel bijzonder weinig over.quote:Op zondag 14 januari 2024 13:05 schreef Herkauwer het volgende:
[..]
Vooral het ongefundeerd schreeuwen en roepen. Zou fijn als je met 1 knop al die complottheorieën volgers, bedreigers, bots en scheldkanonnen zou kunnen uitzetten.
Klopt maar dat is was niet onverwacht, heel voorspelbaar zelfs. Zelfs in de VS is er een beperking op de vrijheid van meningsuiting juist vanwege dit resultaat. Er zijn altijd grenzen van wat je kan zeggen in een samenleving, we moeten het met elkaar doen en dat kan niet als je alles maar mag blijven roepen.quote:Op zondag 14 januari 2024 13:28 schreef Blastbeat het volgende:
[..]
Dan blijft er in het geval van X momenteel bijzonder weinig over.
De schattingen lopen nogal uiteen, maar sinds Musk daar met zijn vingers aan de knoppen zit, is het bedrijf 70-90% minder waard geworden. De meningsuiting is niet verbeterd in de zin van 'alles moet gezegd kunnen worden', want toon en inhoud van wat er gezegd wordt, worden steeds uniformer.
Als bedrijf is het dus verslechterd en als platform van meningsuiting.
Wow. Het dedain alleen al maakt mij kots maar dan ook kotsmisselijk. Gadverdamme.quote:Op zondag 14 januari 2024 13:05 schreef Herkauwer het volgende:
Fijn dat je iets alternatiefs aanhangt, maar ik hoef dat niet bij ieder artikel te lezen
Lemmy en Mastodon, zijn ook drukker aan het worden. Gab weet ik niet. Maar hier heb je nog 3 alternatieven.quote:Op zondag 14 januari 2024 13:01 schreef Herkauwer het volgende:
[..]
Ik ben nu al maanden weg en zie me echt niet teruggaan. Zeker sinds Musk is twitter echt bagger geworden, wat een open riool is dat zeg.
Geen idee hoe threads zich gaat ontwikkelen maar zit wel een toename op van content. En nog niet zoveel bagger op mijn tijdslijn.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |