Sultan of Swings gedraaid in Thialf?quote:
Even doorgeven aan de DJ.quote:Op zondag 7 januari 2024 17:38 schreef franklop het volgende:
[..]
Sultan of Swings gedraaid in Thialf?
Het Goede Doelquote:Op zondag 7 januari 2024 17:38 schreef franklop het volgende:
[..]
Sultan of Swings gedraaid in Thialf?
Het zesde metaal is ook een optie.quote:
Kennerspubliek zal niet weten wie de Dire Straits zijnquote:
Beetje absurd dat de wedstrijd door ging. Ik ken de regels verder niet, maar dit zag er niet erg veilig uit.quote:
quote:Op zondag 7 januari 2024 17:40 schreef franklop het volgende:
[..]
Kennerspubliek zal niet weten wie de Dire Straits zijn
Geen idee, maar ik heb wel gehoord dat baby Lollobrigida er is.quote:Op zondag 7 januari 2024 17:40 schreef Dale__Cooper het volgende:
Zouden er Belgische journalisten zijn?
De Tour wacht op niemandquote:Op zondag 7 januari 2024 17:40 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Beetje absurd dat de wedstrijd door ging. Ik ken de regels verder niet, maar dit zag er niet erg veilig uit.
Normaal staan ze bij het veldrijden!quote:Op zondag 7 januari 2024 17:40 schreef Dale__Cooper het volgende:
Eddy Demarez heeft een stevige mening over schaatsende vrouwen.quote:Op zondag 7 januari 2024 17:40 schreef Dale__Cooper het volgende:
Ja, na de val grijpt-ie naar z'n neus of daar ergens in de beurt.quote:Op zondag 7 januari 2024 17:41 schreef maxi-mus het volgende:
Hij lijkt stevig in zijn gezicht geraakt.
Ja, dat getrek, gedoe en 'geval' valt inmiddels wel op.quote:Op zondag 7 januari 2024 17:42 schreef wimderon het volgende:
Voor een marathonschaatser is Hoolwerf toch wel onwijs slecht in het rijden met mensen om zich heen, in de massastarts die ik zie.
Dat Harm Visser maar snel de limiettijden rijdt.
Die ijsschaatser die onlangs om het leven is gekomen, echt zo naar.quote:Op zondag 7 januari 2024 17:42 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Ja, na de val grijpt-ie naar z'n neus of daar ergens in de beurt.
Ik heb vroeger afschuwelijke open wonden gezien bij het shorttrack; die schaatsen zijn moordwapens.
Open NK, dit datquote:
Schulting met een enorme jaap op haar rug ookquote:Op zondag 7 januari 2024 17:43 schreef AgnesGru het volgende:
[..]
Die ijsschaatser die onlangs om het leven is gekomen, echt zo naar.
Als je die wond van Schulting laatst zagquote:Op zondag 7 januari 2024 17:43 schreef Mansjester het volgende:
Het is toch ook een wonder dat er niet veel vaker bij langebaan of shorttrack diepe snijwonden zijn na valpartijen.
Hij vindt dat hij is aangetiktquote:Op zondag 7 januari 2024 17:44 schreef Frozen-assassin het volgende:
Meneer Bart is boos maar niet op zichzelf terwijl hij zelf onderuit gaat
Ja... dat zijn extreem nare gevallen.quote:Op zondag 7 januari 2024 17:43 schreef AgnesGru het volgende:
[..]
Die ijsschaatser die onlangs om het leven is gekomen, echt zo naar.
Goeie reden om het af te schaffen. BRING BACK 10KMquote:Op zondag 7 januari 2024 17:45 schreef Van_Poppel het volgende:
Jezelf snijden is gelukkig best lastig. Met al die nieuwe kermisonderdelen wordt het wel een stuk gevaarlijker.
yes.quote:Op zondag 7 januari 2024 17:44 schreef franklop het volgende:
[..]
Schulting met een enorme jaap op haar rug ook
Probleem lijkt dat ze allebei even snel lijken en allebei net niet snel genoeg om zelfs met een lead out van de ander te winnen.quote:Op zondag 7 januari 2024 17:45 schreef hhh38 het volgende:
Mooie duosprint van de Italianen, als je 2 zulke snelle mannen hebt moet 1 de sprint aantrekken met de ander in z'n rug lijkt me
Mis ik iets?quote:
Terror Jaap?quote:Op zondag 7 januari 2024 17:44 schreef franklop het volgende:
[..]
Schulting met een enorme jaap op haar rug ook
Di Stefano is de wendbare van de 2, die wurmt zich er wel tussen als ie achter Giovannini aan de laatste bocht in kan.quote:Op zondag 7 januari 2024 17:47 schreef wimderon het volgende:
[..]
Probleem lijkt dat ze allebei even snel lijken en allebei net niet snel genoeg om zelfs met een lead out van de ander te winnen.
En eten!quote:Op zondag 7 januari 2024 17:50 schreef Cyan9 het volgende:
[..]
Daar zijn ze toch voor? Alles is speelgoed.
Ah, niet extreem, dus ik denk dat ik pas.quote:Op zondag 7 januari 2024 17:48 schreef maxi-mus het volgende:
[..]
Als voetbal je interesse heeft wel.
2 goud teveel voorspeld bij de mannen, lap.quote:Op woensdag 3 januari 2024 10:44 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Mannen
500m: De Boo in de vorm van vorige week lijkt me onklopbaar. De 34.6 van Botman en Westenbroek lijkt me ook niet zomaar haalbaar, wellicht dat Zurek iets kan.
1000m: Dit wordt een ZWIEP. Lorentzen zou er een stokje voor kunnen steken, maar anders weet ik het ook niet.
1500m: Dit kan nog wel leuk worden met Kongshaug, Eitrem, Engebraten tegen de Nederlanders.
5000m: Roest zal wel winnen, maar internationaal podium wel waarschijnlijk met Eitrem en Ghiotto.
TS: Zou NL ook moeten winnen obv individuele kwaliteiten, maar de Noren en Polen zijn goed getraind op dit onderdeel.
TP: Dit zal Noorwegen wel winnen.
MS: Een loterij natuurlijk, met goeie kansen voor Swings en Giovannini naast Hoolwerf
5x goud
Vrouwen
500m: Als Kok normaal doet wint ze dit. Een Herzog in vorm kan een bedreiging zijn maar dat is ze al het hele jaar niet.
1000m: Leerdam.
1500m: Als het zwaar is zou Wiklund een bedreiging kunnen zijn. De rest is ver weg.
3000m: Dit kan een mooie strijd worden tussen Wiklund en Schouten.
TS: Zou NL moeten winnen, zie geen concurrentie.
TP: Zelfde verhaal.
MS: Altijd even afwachten hoe de race verloopt, maar ook hier is NL zwaar favoriet. Italië heeft wel weer een sterk duo nu Lollobrigida terug is.
6 of 7x goud.
Een evenaring van 2 jaar geleden is zeer realistisch.
We vergeven het je.quote:Op zondag 7 januari 2024 17:51 schreef hhh38 het volgende:
[..]
2 goud teveel voorspeld bij de mannen, lap.
Als je alleen kijkt naar je uitleg dan zit je best goed hoor. Alleen teamsprint (niet gezien) flink naast danquote:Op zondag 7 januari 2024 17:51 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Ik vond het wel fijn die bondige duiding, als dagjesmens die alleen de grote toernooien volgt.quote:Op zondag 7 januari 2024 17:51 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Slaap lekker!quote:
Nee toch, kwam uiteindelijk best uit aangezien het gebrek aan een coherent team ervoor zorgde dat ze niet wonnen.quote:Op zondag 7 januari 2024 17:52 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Als je alleen kijkt naar je uitleg dan zit je best goed hoor. Alleen teamsprint (niet gezien) flink naast dan
Toby is al 80?quote:
Polen ging best hard, weet niet of dat gelukt was andersquote:Op zondag 7 januari 2024 17:54 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Nee toch, kwam uiteindelijk best uit aangezien het gebrek aan een coherent team ervoor zorgde dat ze niet wonnen.
Groenewoud niet noemen voor de 3km is de grootste fout.
was nog steeds een prima analysequote:Op zondag 7 januari 2024 17:51 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Dank.quote:
Beune werd genoemd, geloof ikquote:Op zondag 7 januari 2024 18:36 schreef hhh38 het volgende:
Benieuwd welke hoofdrolspeler de NOS uitnodigt voor hun schaatspodcast. Nuis, Schouten, Groenewoud en De Boo (en Krol en Diniz maar die deden niet mee) zijn al geweest. Ik verwacht dat Leerdam er geen zin in heeft, dus Roest of Kok?
Est der Esten: Arvo Pärtquote:Op zondag 7 januari 2024 16:58 schreef Toby56 het volgende:
Niettemin blijft mijn favoriete Est, tot nader order, Paul Keres.
[ afbeelding ]
Samen met Viktor "de Verschrikkelijke" Kortsjnoi de beste schaker die nooit wereldkampioen werd.
tong80 lag er om 14:00 uur al in.quote:
Kan dit niet lezen, wat is er gebeurd?quote:Op dinsdag 9 januari 2024 04:32 schreef DeeBee het volgende:
https://www.ad.nl/schaats(...)len-hebben~a61dc6f6/
GEERTED
Het is ONS schaatsfeestje
Reactie van de KNSB op de bewering van Kongshaug dat buitenlanders het moeilijker gemaakt worden om in Thialf te trainen.quote:Op dinsdag 9 januari 2024 08:29 schreef Em31 het volgende:
[..]
Kan dit niet lezen, wat is er gebeurd?
quote:...
Wat schaatsbond KNSB te melden had over het verhaal van Kongshaug? ,,Ik vind het geschetste beeld best wel onterecht’’, reageerde disciplinemanager langebaan Freek van der Wart, die in september een Noors lastminuteverzoek kreeg.
,,Ze hadden zelf geen ijs, dus we hebben in een van de drukste trainingsweken gekeken wat we nog konden doen. Met succes een extra uur aangevraagd. Om 08.20 uur. Een prima, schappelijke tijd, maar ik begreep dat het gewest Friesland ook wat jeugd op dat uur had staan. Makkelijk om dan de KNSB de schuld te geven, maar Thialf deelt die uren zelf in. Niet onze planner.’’
,,En die fitnessruimte’’, vervolgde Van der Wart. ,,We hebben beneden speciaal een extra ruimte gecreëerd die nog mooier is dan die in Hamar. Er is hier heel veel mogelijk voor buitenlanders. En dan vind ik het best wel onterecht als je zo leegloopt, terwijl Nederland misschien zelfs wel een heel klein oranje aandeeltje in jouw titel heeft.”
Ah oké in september, dacht dit weekend.quote:Op dinsdag 9 januari 2024 09:28 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Reactie van de KNSB op de bewering van Kongshaug dat buitenlanders het moeilijker gemaakt worden om in Thialf te trainen.
[..]
Tsja ik heb geen idee wie hier de waarheid verder spreekt of dat het bewust is ofzo. Die ‘en ik werd ook nog eens ziek’ komt alleen wel wat vaag over, alsof dat ook de schuld is van de KNSB.quote:Daarmee doelt hij op een trainingskamp afgelopen september, waarvoor het Noorse schaatsteam naar Thialf kwam, schrijft het AD. "Ik moest twee weken lang om half zeven de wekker zetten om hier tussen wat kinderen rondjes 25 te rijden, hartstikke gevaarlijk. Dan denk ik: serieus? En ik werd ook nog ziek. Ik wilde graag een week langer blijven. Mocht niet. Er zit hier blijkbaar iemand achter een bureau die denkt: buitenlanders laten we niet toe.’’
Heel dubbel inderdaad. Aan de ene kant goed dat de Noren hun bek een keer open durven te trekken en een topsportklimaat eisen. Maar aan de andere kant hebben ze daar 2 overdekte ijsbanen waarvan er toch altijd 1 beschikbaar zou moeten zijn. Als de KNSB dan te hulp schiet moet je vooral dankbaar zijn.quote:Op dinsdag 9 januari 2024 15:24 schreef Em31 het volgende:
[..]
Ah oké in september, dacht dit weekend.
[..]
Tsja ik heb geen idee wie hier de waarheid verder spreekt of dat het bewust is ofzo. Die ‘en ik werd ook nog eens ziek’ komt alleen wel wat vaag over, alsof dat ook de schuld is van de KNSB.
Mag je verwachten dat ze altijd maar plek voor je hebben, zelfs op het laatste moment (even een week langer blijven). Beetje dubbel.
Half zeven de wekker moeten zetten om te trainen, volgens mij noemen zwemmers dat uitslapen @DeLuna @Pino112quote:Op dinsdag 9 januari 2024 15:24 schreef Em31 het volgende:
[..]
Ah oké in september, dacht dit weekend.
[..]
Tsja ik heb geen idee wie hier de waarheid verder spreekt of dat het bewust is ofzo. Die ‘en ik werd ook nog eens ziek’ komt alleen wel wat vaag over, alsof dat ook de schuld is van de KNSB.
Mag je verwachten dat ze altijd maar plek voor je hebben, zelfs op het laatste moment (even een week langer blijven). Beetje dubbel.
Dit ja. Ik denk niet dat je kan verwachten, zeker niet op zo'n kort termijn, van een hal in een ander land dat zij wel even alles voor jou opzij zetten. En wat je al zegt, Noorwegen heeft twee prima schaatshallen. Dat ze dan daar geen ijs hebben liggen moeten ze dan maar uitvechten met de bond en de management van de hallen zelf.quote:Op dinsdag 9 januari 2024 15:33 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Heel dubbel inderdaad. Aan de ene kant goed dat de Noren hun bek een keer open durven te trekken en een topsportklimaat eisen. Maar aan de andere kant hebben ze daar 2 overdekte ijsbanen waarvan er toch altijd 1 beschikbaar zou moeten zijn. Als de KNSB dan te hulp schiet moet je vooral dankbaar zijn.
Lol jaquote:Op dinsdag 9 januari 2024 15:44 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Half zeven de wekker moeten zetten om te trainen, volgens mij noemen zwemmers dat uitslapen @:DeLuna @:Pino112
Er zijn überhaupt maar 6 tot 8 landen wereldwijd waar succes niet afhankelijk is van individuen of waar er niet vooral middelmaat is. En 1 land daarvan is voorlopig uitgesloten. Dan zal een EK altijd slecht bezet zijn.quote:Op dinsdag 9 januari 2024 15:46 schreef Mexicanobakker het volgende:
Zo'n EK heeft echt te weinig concurrentie he? Alleen Noorwegen, Polen, een paar Italiaantjes en Swings als tegenwicht voor NL is echt heel karig.
Wel leuk dat de Duitse dames tweedes werden op de TP, misschien kunnen die nog weer wat teruggroeien.
Scheelt toch weer een uur, anderhalf uur jaquote:Op dinsdag 9 januari 2024 15:44 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Half zeven de wekker moeten zetten om te trainen, volgens mij noemen zwemmers dat uitslapen @:DeLuna @:Pino112
Om even een idee te krijgen van de breedte van de sport in de 15/20 grootste schaatslanden. Hoeveel schaatsers hebben een beste seizoentijd die nodig is om in de A groep op de WB actief te zijn?quote:Op dinsdag 9 januari 2024 17:53 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Er zijn überhaupt maar 6 tot 8 landen wereldwijd waar succes niet afhankelijk is van individuen of waar er niet vooral middelmaat is. En 1 land daarvan is voorlopig uitgesloten. Dan zal een EK altijd slecht bezet zijn.
Dit is vooral een kans op succes voor de subtoppers, die normaal met moeite de top 10 halen in de WB. En voor de schaatsers die normaal actief zijn in de B groep om het eens tegen toppers op te mogen nemen.
Bij de vrouwen was Nederland oppermachtig, maar ik vond de ondergrens nog best meevallen. En bij de mannen heb ik gewoon een leuk toernooi gezien.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |