Ja, die liet zich wat van de wijs brengen.quote:
Normaal zou ze 'm na die 31.0 vlak houden, maar ze reed heel geforceerd omdat ze 1,5 seconde achter lag.quote:
Ze reed in het begin ouderwets losjes en huppelend, maar als je dan ziet dat Groenewoud gewoon steeds verder weg rijdt... ik kan me voorstellen dat je dan je techniek dreigt te verliezen om dichterbij te komen.quote:
Zeker. Vakkundig gesloopt door Groenewoud en daarmee bezorgt ze Schouten ook nog het zilver. Als Wiklund haar eigen race had gereden had ze makkelijk zilver gehaald.quote:Op vrijdag 5 januari 2024 21:13 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Ze reed in het begin ouderwets losjes en huppelend, maar als je dan ziet dat Groenewoud gewoon steeds verder weg rijdt... ik kan me voorstellen dat je dan je techniek dreigt te verliezen om dichterbij te komen.
Stukje Yo Yo Maquote:Op vrijdag 5 januari 2024 21:20 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Maar er is geen mooier strijkinstrument dan de cello.
Ik heb een opname van Yo van de cellosuites van Bach (zijn eerste opname).quote:
Snelste laagland-rondje ooit!quote:Op vrijdag 5 januari 2024 21:25 schreef DecoAoreste het volgende:
Benieuwd naar die Jenning de Boo. Die heeft vorige week gewonnen hoor ik?
Ik was bezig met... andere dingen
Mokerhard ja, schitterende bochten. Snelste eerste rondje op 1000m ooit dacht ik 24.45quote:Op vrijdag 5 januari 2024 21:25 schreef DecoAoreste het volgende:
Benieuwd naar die Jenning de Boo. Die heeft vorige week gewonnen hoor ik?
Ik was bezig met... andere dingen
quote:Op vrijdag 5 januari 2024 21:25 schreef Toby56 het volgende:
[..]
O ja?
Digitale remaster?
(Ook een mooie Bach overigens.)
Ik herinner me al een 24.3 van Wotherspoon, dus zal wel snelste laaglandrondje zijn dan ja.quote:Op vrijdag 5 januari 2024 21:26 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Mokerhard ja, schitterende bochten. Snelste eerste rondje op 1000m ooit dacht ik 24.45
Nou ja, laten we uiteindelijk maar concluderen dat Schouten ook niet echt haar eigen race heeft gereden. Die was zeker net zo onrustig als Wiklund.quote:Op vrijdag 5 januari 2024 21:23 schreef DecoAoreste het volgende:
[..]
Zeker. Vakkundig gesloopt door Groenewoud en daarmee bezorgt ze Schouten ook nog het zilver. Als Wiklund haar eigen race had gereden had ze makkelijk zilver gehaald.
Het ging volgens mij vooral om 'snelste rondje ooit in Thialf', maar dat zal ook wel gelijk zijn met snelste laaglandrondje jaquote:Op vrijdag 5 januari 2024 21:27 schreef DecoAoreste het volgende:
[..]
Ik herinner me al een 24.3 van Wotherspoon, dus zal wel snelste laaglandrondje zijn dan ja.
Zoals Tuitert al een paar keer aangaf: we zijn in Thialf en je voelt aan het publiek dat het nu echt ergens om gaat.quote:
Het is net als DJs die door een intro heen ouwehoeren.quote:Op vrijdag 5 januari 2024 21:31 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Zoals Tuitert al een paar keer aangaf: we zijn in Thialf en je voelt aan het publiek dat het nu echt ergens om gaat.
Dus kunnen we ook wel traditioneel een ritje missen.... oeps, gered door een valse start.
Daarom luisterde ik vroeger ook alleen maar naar de nasjonale hitpereet.quote:Op vrijdag 5 januari 2024 21:32 schreef DecoAoreste het volgende:
[..]
Het is net als DJs die door een intro heen ouwehoeren.
Links klopt wel. Hoeft alleen maar linkerbochtenquote:Op vrijdag 5 januari 2024 21:36 schreef DecoAoreste het volgende:
Daar hebben we de Spanjaard!
Izquierdo klinkt wel al een stuk Spaanser
Herbert snapt nog steeds dubbele Spaanse achternamen niet.quote:Op vrijdag 5 januari 2024 21:36 schreef DecoAoreste het volgende:
Daar hebben we de Spanjaard!
Izquierdo klinkt wel al een stuk Spaanser
Ik denk eerder dat hij Llop niet durft uit te spreken.quote:Op vrijdag 5 januari 2024 21:39 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Herbert snapt nog steeds dubbele Spaanse achternamen niet.
Doorgaans is krijgen Nederlandse sportverslaggevers dat uitgelegd met het voorbeeld van Ascensio-Willemsen.quote:Op vrijdag 5 januari 2024 21:39 schreef hhh38 het volgende:
[..]
En dat terwijl Herbie de tijden van Antonio Gómez Fernandez nog bewust heeft meegemaakt.quote:Op vrijdag 5 januari 2024 21:39 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Ze staat zelfs op de deelnemerslijst!quote:Op vrijdag 5 januari 2024 21:39 schreef Frozen-assassin het volgende:
Schaatst Victoria Stirnemann eigenlijk nog?
AnnE is volgens mij doorgaans mannelijk in het Fries.quote:Op vrijdag 5 januari 2024 21:41 schreef Wienerschnitzels het volgende:
Nooit geweten dat het AnnAmarie is en niet Annemarie Thomas
Was een verwijzing naar zijn coachquote:Op vrijdag 5 januari 2024 21:43 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Dat zou wel heel snel zijn. Ik denk 1.07,34
Het blijft een b-sprinter.quote:Op vrijdag 5 januari 2024 21:47 schreef franklop het volgende:
Trentin zich in vorm aan het rijden voor het wielerseizoen
quote:Op vrijdag 5 januari 2024 21:47 schreef franklop het volgende:
Trentin zich in vorm aan het rijden voor het wielerseizoen
Dit is wel Kersten toch?quote:Op vrijdag 5 januari 2024 21:50 schreef AllesKaputt het volgende:
[..]
[ afbeelding ][ afbeelding ]
Het is 'm hoor!
U las het hier eerstquote:Mannen
1000m: Dit wordt een ZWIEP. Lorentzen zou er een stokje voor kunnen steken, maar anders weet ik het ook niet.
Maar ik heb net chocolademelk op, gemaakt met gewone halfvolle melk van de AHquote:
Ja, en ook de tijd van Groenewoud was prima.quote:Op vrijdag 5 januari 2024 21:57 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
De Noren reden nochtans een prima TP.
Dat is een week geleden.quote:Op vrijdag 5 januari 2024 21:58 schreef Remco het volgende:
[..]
Tussen kerst en oud en nieuw wordt altijd gepiekt.
Gewoon blijven trainen.quote:Op vrijdag 5 januari 2024 21:58 schreef Em31 het volgende:
Ik loop wel echt belachelijk ver achter. Een deel heeft hier de finish al gezien als bij mij de tweede ronde begint.
Stolz moet het ook nog maar laten zien straks.quote:Op vrijdag 5 januari 2024 21:58 schreef Toby56 het volgende:
Alle respect voor Nuis; en dan te bedenken dat hij, ondanks zijn talent, in zijn jonge jaren zo onzeker kon zijn.
Jordan Stolz zal er niet van wakker liggen (mocht hij dat überhaupt kunnen), maar deze titel is toch weer binnen.
Dat is natuurlijk altijd zo.quote:Op vrijdag 5 januari 2024 22:01 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Stolz moet het ook nog maar laten zien straks.
Het is net Akwasi bij De Slimste Mens. Ze weten dondersgoed hoe ze sympathiek over kunnen komen. Maar het is gewoon een act van arrogante enge mannen.quote:
Heb nooit problemen gehad met Kjeld, zelfde gold voor Kramer altijd. Haat nooit begrepen, heb meer moeite met zaadjes zoals Roest en Bergsma.quote:
Ik heb überhaupt geen moeite.quote:Op vrijdag 5 januari 2024 22:04 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Heb nooit problemen gehad met Kjeld, zelfde gold voor Kramer altijd. Haat nooit begrepen, heb meer moeite met zaadjes zoals Roest en Bergsma.
Roest is inderdaad weer het andere uiterste.quote:Op vrijdag 5 januari 2024 22:04 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Heb nooit problemen gehad met Kjeld, zelfde gold voor Kramer altijd. Haat nooit begrepen, heb meer moeite met zaadjes zoals Roest en Bergsma.
Gelukkig maar; wat heb je aan eenheidsworst.quote:Op vrijdag 5 januari 2024 22:06 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Roest is inderdaad weer het andere uiterste.
ja nogal, een PW is heel anders dan een ijzeren 5.quote:Op vrijdag 5 januari 2024 22:18 schreef Nober het volgende:
Hoeveel soorten ijzers heb je? Zit daar zoveel verschil in?
Ik heb het idee dat Eitrem meer in vorm is.quote:Op vrijdag 5 januari 2024 22:43 schreef TheVulture het volgende:
Giotto gaat Roest op een hoop rijden morgen
Heel gunstig, kan me niet herinneren dat ie op de 5km op die manier heeft verloren. Ghiotto gaat vast weer snel starten net als in de WBs en dan opgevreten worden in de laatste 3 rondjes.quote:Op vrijdag 5 januari 2024 23:43 schreef Frozen-assassin het volgende:
Voor Roest wel gunstig zo'n rechtstreeks duel denk ik.
Vrouwen 500 SWEEP
Snelste überhaupt op laagland schijnbaar.quote:Op vrijdag 5 januari 2024 21:26 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Mokerhard ja, schitterende bochten. Snelste eerste rondje op 1000m ooit dacht ik 24.45
Italiė heeft een flinke wintersporttraditie.quote:Op vrijdag 5 januari 2024 20:58 schreef vaarsuvius het volgende:
Ik zit hier in Spanje en zag vandaag zon nepijsbaantje op een plein voor de kinderen,. Er waren ook inderdaad een paar kids aan het krabbelen. De vraag die opkomt is, waarom kunnen Italianen wel schaatsen en Spanjaarden niet?
Vorig seizoen wel getraind maar door fysieke problemen niet in staat fatsoenlijk niveau te halen. Begin dit seizoen besloten voorlopig te stoppen door aanhoudende fysieke problemen, met de deur nog wel op een kier voor een comeback.quote:Op vrijdag 5 januari 2024 19:37 schreef hhh38 het volgende:
Tsjechiė heeft iedere keer weer talenten die na een paar jaar weer verdwijnen.
Waar is Zdrahalova gebleven?
Een WK schoonspringen of tafeltennis met alleen maar Chinese deelnemers, ik kan nu al niet wachten.quote:Op vrijdag 5 januari 2024 20:23 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Waanzin. Je wil toch de beste schaatsers op het hoogste podium hebben.
Dit is gewoon Nederlandje pesten.
Ik keek gisteren die WR race van Nuis (en Krol) op de 1500m nog een keer terug. Zo waanzinnig om met 22.9-24.2 te startenquote:Op zaterdag 6 januari 2024 01:57 schreef wimderon het volgende:
[..]
Snelste überhaupt op laagland schijnbaar.
[ twitter ]
En overall (Pavel):
[ afbeelding ]
Niets mis met een aantal plaatsen per land, het is immers een WK. Geen NK. Dan heb je immers nog steeds de beste sporters uit dat land.quote:Op zaterdag 6 januari 2024 02:04 schreef wimderon het volgende:
[..]
Een WK schoonspringen of tafeltennis met alleen maar Chinese deelnemers, ik kan nu al niet wachten.
https://www.schaatsen.nl/quote:Op zaterdag 6 januari 2024 11:27 schreef Paul het volgende:
Wie hebben er gisteren gewonnen, moet even weten om slim over te komen bij mn vriendin Wilma
Dankuwel
Ergens zou een 3.000 meter ook wel mooi zijn als afstand bij de mannen. Roest pakt zo nu en dan wel eens een overwinning, maar eigenlijk is de 1.500 ook een lange sprint geworden. In ieder geval wel qua toptijden. Op de 3.000 zou je denk ik veel verschillende tactieken kunnen zien.quote:Op zaterdag 6 januari 2024 10:40 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Ik keek gisteren die WR race van Nuis (en Krol) op de 1500m nog een keer terug. Zo waanzinnig om met 22.9-24.2 te starten
Er was een tijd dat het niveau op de 10K bij het NK hoger was dan bij het WK. Dat moet je natuurlijk ook niet willen, maar goed, dat probleem is inmiddels op natuurlijke wijze opgelost.quote:Op zaterdag 6 januari 2024 11:33 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Niets mis met een aantal plaatsen per land, het is immers een WK. Geen NK. Dan heb je immers nog steeds de beste sporters uit dat land.
Maar wel met een quotum over verschillende onderdelen heen. Het moet iet zo zijn dat de beste synchroonzwemmers niet kan gaan omdat de quotumplekken al zijn gebruikt door de schoonspringers.
Ergens mee eens, maar geef ze alsjeblieft geen excuus om de 10K helemaal af te schaffenquote:Op zaterdag 6 januari 2024 11:35 schreef Dale__Cooper het volgende:
[..]
Ergens zou een 3.000 meter ook wel mooi zijn als afstand bij de mannen. Roest pakt zo nu en dan wel eens een overwinning, maar eigenlijk is de 1.500 ook een lange sprint geworden. In ieder geval wel qua toptijden. Op de 3.000 zou je denk ik veel verschillende tactieken kunnen zien.
Maar dat zijn twee andere sporten. Er zijn natuurlijk veel meer sporten waarbij het bepalen van het aantal startplekken binnen die sport niet per onderdeel gaat, maar over de sport als geheel. En dan moeten de landen zelf bepalen hoe ze die per onderdeel invullen. Dat is nou eenmaal (onder meer) het gevolg van het groeiende aantal sporten en onderdelen, waardoor er wel manieren gevonden moeten worden om het aantal atleten niet hard te laten groeien.quote:Op zaterdag 6 januari 2024 11:33 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Niets mis met een aantal plaatsen per land, het is immers een WK. Geen NK. Dan heb je immers nog steeds de beste sporters uit dat land.
Maar wel met een quotum over verschillende onderdelen heen. Het moet iet zo zijn dat de beste synchroonzwemmers niet kan gaan omdat de quotumplekken al zijn gebruikt door de schoonspringers.
Dat is een keuze. En een slechte als je het mij vraagt. Het is de hoogmis van de topsport. Daar moeten de beste rijders staat. Dan maar 10 ritten ipv 15 oid.quote:Op zaterdag 6 januari 2024 12:02 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Maar dat zijn twee andere sporten. Er zijn natuurlijk veel meer sporten waarbij het bepalen van het aantal startplekken binnen die sport niet per onderdeel gaat, maar over de sport als geheel. En dan moeten de landen zelf bepalen hoe ze die per onderdeel invullen. Dat is nou eenmaal (onder meer) het gevolg van het groeiende aantal sporten en onderdelen, waardoor er wel manieren gevonden moeten worden om het aantal atleten niet hard te laten groeien.
Ids Postma en Gunda Niemannquote:Op zaterdag 6 januari 2024 11:27 schreef Paul het volgende:
Wie hebben er gisteren gewonnen, moet even weten om slim over te komen bij mn vriendin Wilma
Dankuwel
Zou het zestiende cq achtste Chinese duo beter zijn dan de andere landen bij mixed doubles tafeltennis en de synchroon onderdelen bij het schoonspringen?quote:Op zaterdag 6 januari 2024 02:04 schreef wimderon het volgende:
[..]
Een WK schoonspringen of tafeltennis met alleen maar Chinese deelnemers, ik kan nu al niet wachten.
Doe toch eens normaalquote:Op zaterdag 6 januari 2024 13:15 schreef Zipportal het volgende:
[ afbeelding ]
Komt poep uit. @:superniger
De beste op een afstand wordt natuurlijk nooit thuisgelaten..quote:Op zaterdag 6 januari 2024 12:14 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Dat is een keuze. En een slechte als je het mij vraagt. Het is de hoogmis van de topsport. Daar moeten de beste rijders staat. Dan maar 10 ritten ipv 15 oid.
Maar is het dan zo'n enorm probleem als er 15/20 extra deelnemers zijn bij bijvoorbeeld het schaatsen? (al denk ik dat buiten NL niemand last heeft van de regel). Waarschijnlijk is de begeleiding rond alle sporters al zo enorm ontploft dat er sowieso veel meer mensen aanwezig zijn dan 20 jaar geledenquote:Op zaterdag 6 januari 2024 12:02 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Maar dat zijn twee andere sporten. Er zijn natuurlijk veel meer sporten waarbij het bepalen van het aantal startplekken binnen die sport niet per onderdeel gaat, maar over de sport als geheel. En dan moeten de landen zelf bepalen hoe ze die per onderdeel invullen. Dat is nou eenmaal (onder meer) het gevolg van het groeiende aantal sporten en onderdelen, waardoor er wel manieren gevonden moeten worden om het aantal atleten niet hard te laten groeien.
Nou ja, ik zie het probleem zelf niet, maar als alle sporten net even die extra 'paar' deelnemers willen gaat dat toch weer flink optellen, en dat wil men kennelijk nietquote:Op zaterdag 6 januari 2024 14:12 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Maar is het dan zo'n enorm probleem als er 15/20 extra deelnemers zijn bij bijvoorbeeld het schaatsen? (al denk ik dat buiten NL niemand last heeft van de regel). Waarschijnlijk is de begeleiding rond alle sporters al zo enorm ontploft dat er sowieso veel meer mensen aanwezig zijn dan 20 jaar geleden
Volgens mij hebben ze in landen als Japan, Canada en de VS ook wel matrixen voor het geval het nodig is. Want ze hebben wel een breed genoege selectie.quote:Op zaterdag 6 januari 2024 14:19 schreef franklop het volgende:
https://nl.m.wikipedia.or(...)e_Winterspelen_2022_(kwalificatie)
Nederland was het enige land dat überhaupt 9 + 9 mocht meenemen bij de vorige OS
Andere landen als Canada en Japan moesten dus met minder doen, maar geen idee of daardoor mensen buiten de boot vielen (buiten de eventuele #4 op 500m)
Wie eindigt er binnen?quote:Op zaterdag 6 januari 2024 14:37 schreef Zipportal het volgende:
[..]
Ze moeten tegen elkaar. Als laatsten.
Spanje heeft nog verrassend veel ski pistes, maar ja , de alpen zijn wel een tikkeltje dominanter I guessquote:Op zaterdag 6 januari 2024 01:58 schreef wimderon het volgende:
[..]
Italiė heeft een flinke wintersporttraditie.
Tsja, met 10 meter onderling verschil wordt dat wel wat lastig.quote:
Pyreneeėn en Sierre Nevada, jaquote:Op zaterdag 6 januari 2024 14:41 schreef vaarsuvius het volgende:
[..]
Spanje heeft nog verrassend veel ski pistes, maar ja , de alpen zijn wel een tikkeltje dominanter I guess
Dat en onze schaatsers zijn individueel zo goed dat ze hun focus nooit op het team zullen leggen.quote:Op zaterdag 6 januari 2024 14:41 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Tsja, met 10 meter onderling verschil wordt dat wel wat lastig.
'Team' NL bestaat feitelijk niet.
Vroegāh konden we dit soort grappen nog winnen op basis van individuele klasse. Maar andere landen hebben de echte samenwerking ontdekt. En, gezien de 'dikke' spoeling in ons land, is die samenwerking voor NL, in praktische zin, een groot probleem.
Voor Nederland zijn die team-nummers toch vooral opvulling. Bij de OS gaan ze het weer serieus nemen (en dan valt er eentje).quote:Op zaterdag 6 januari 2024 14:42 schreef Remco het volgende:
Alle 3 uit 1 team en alsnog nooit getraind op de teamsprint. Blijft een leuke rubriek elk jaar.
Dat laatste kan dus ook vaak niet. Verschillende sponsorploegen, verschillende belangen, we weten vooraf niet wie zich voor grote toernooien gaat kwalificeren... er is geen enkel ander land dat dergelijke luxe problemen kent.quote:Op zaterdag 6 januari 2024 14:42 schreef Strani het volgende:
[..]
Dat en onze schaatsers zijn individueel zo goed dat ze hun focus nooit op het team zullen leggen.
Schaatsen is individueel.quote:Op zaterdag 6 januari 2024 14:42 schreef Remco het volgende:
Alle 3 uit 1 team en alsnog nooit getraind op de teamsprint. Blijft een leuke rubriek elk jaar.
Voor andere landen is die samenwerking ook niet zo ingewikkeld. Die hebben de schaatsers standaard al met elkaar rijden.quote:Op zaterdag 6 januari 2024 14:41 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Tsja, met 10 meter onderling verschil wordt dat wel wat lastig.
'Team' NL bestaat feitelijk niet.
Vroegāh konden we dit soort grappen nog winnen op basis van individuele klasse. Maar andere landen hebben de echte samenwerking ontdekt. En, gezien de 'dikke' spoeling in ons land, is die samenwerking voor NL, in praktische zin, een groot probleem.
Snap niet waarom we in Nederland niet gewoon het per commerciėle ploeg doen en dan daaruit een team kiezen, daar kan je wel echte teams van maken met gasten die dagelijks in elkaars slag rijden.quote:Op zaterdag 6 januari 2024 14:42 schreef Remco het volgende:
Ze moeten het voor de OS serieus gaan nemen, want anders verlies je 2 plekken in de matrixquote:Op zaterdag 6 januari 2024 14:43 schreef Strani het volgende:
[..]
Voor Nederland zijn die team-nummers toch vooral opvulling. Bij de OS gaan ze het weer serieus nemen (en dan valt er eentje).
Maar als niet alle schaatsers uit zo'n ploeg zich individueel kwalificeren kan dat niet denk ik?quote:Op zaterdag 6 januari 2024 14:44 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Snap niet waarom we in Nederland niet gewoon het per commerciėle ploeg doen en dan daaruit een team kiezen.
7-1 dit is gespeeld.quote:
Dat zie je wel aan Roest, die straks op de OS wel weer wil meedoenquote:Op zaterdag 6 januari 2024 14:43 schreef Strani het volgende:
[..]
Voor Nederland zijn die team-nummers toch vooral opvulling. Bij de OS gaan ze het weer serieus nemen (en dan valt er eentje).
Met genoeg fatsoenlijke teams heb ik er niet zoveel moeite mee. Maar in Europa heb je er 3 ofzoquote:Op zaterdag 6 januari 2024 14:43 schreef Dale__Cooper het volgende:
Het is helemaal geen prachtig onderdeel.
Deelnemer aan TP moet individueel ook meedoen ja.quote:Op zaterdag 6 januari 2024 14:45 schreef Strani het volgende:
[..]
Maar als niet alle schaatsers uit zo'n ploeg zich individueel kwalificeren kan dat niet denk ik?
Nouja vandaag bewijst dat dat dus ook de oplossing niet is dit leek ook nergens op.quote:Op zaterdag 6 januari 2024 14:44 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Snap niet waarom we in Nederland niet gewoon het per commerciėle ploeg doen en dan daaruit een team kiezen, daar kan je wel echte teams van maken met gasten die dagelijks in elkaars slag rijden.
Wij krijgen nog een interview door Reserve-Bert met Wojcik.quote:
Omdat we het gemist hebben zal ik even updaten: De eerste race ging tegen de klok in. Zo te zien de tweede ook weer.quote:
Ja, dat is waar, en ik vermoed dat dan de NL schaatscultuur- en traditie om de hoek komt kijken.quote:Op zaterdag 6 januari 2024 14:44 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Voor andere landen is die samenwerking ook niet zo ingewikkeld. Die hebben de schaatsers standaard al met elkaar rijden.
Maar dit zijn 3 gasten die al samen trainen, die hebben geen excuus.
Jeetje, waarom zo lullig over een Spaanse schaatster?quote:Op zaterdag 6 januari 2024 14:48 schreef Strani het volgende:
[..]
Omdat we het gemist hebben zal ik even updaten: De eerste race ging tegen de klok in. Zo te zien de tweede ook weer.
Skeeleren is in dit land (Spanje) behoorlijk groot maar immers niet Olympisch dus het is wel logisch dat sommigen van hen zich langzaam aan gaan toeleggen op schaatsen op ijs.quote:Op zaterdag 6 januari 2024 14:49 schreef hhh38 het volgende:
Dit loopt uit de hand, nu zijn er 2 Spanjaarden
Het is wel waar.quote:
Dan krijg je het probleem dat team A bv bij de kwalificatie de individuele nummers domineert, terwijl team B toevallig net de beste teamevent prestatie had , en dan kun je alsnog niet iedereen naar de OS sturen ivm te weinig start plekkenquote:Op zaterdag 6 januari 2024 14:44 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Snap niet waarom we in Nederland niet gewoon het per commerciėle ploeg doen en dan daaruit een team kiezen, daar kan je wel echte teams van maken met gasten die dagelijks in elkaars slag rijden.
Mooi verhaalquote:Op zaterdag 6 januari 2024 14:54 schreef Toby56 het volgende:
"De klassieke pikstart"... ooit in perfectie uitgevoerd door Jan Ykema, Calgary 1988.
Eerste rit, starter nog niet 'ingewerkt' en hop (te) snel weg. Voordat die starter in de gaten had wat er eigenlijk was gebeurd, had Jan de eerste 100 al afgeraffeld.
Als je wel mag bewegen kun je van tevoren momentum creeren, dat lijkt me ook niet de bedoeling.quote:Op zaterdag 6 januari 2024 14:59 schreef Strani het volgende:
[..]
Mooi verhaal
Ik vind dat de startprocedure sowieso helemaal herzien moet worden. Maak het automatisch en met vaste interval en in plaats van dat men helemaal niet mag bewegen zou het zo moeten zijn dat ze gewoon niet over de streep mogen komen. En dat kan je met een laser-systeem heel makkelijk checken. Op die manier kunnen schaatsers hun start ook perfect leren timen en krijg je geen arbitrair (letterlijk) gedoe.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |