Of door iemand uit Peters iCloud gejatquote:Op vrijdag 12 januari 2024 20:23 schreef Firuze60 het volgende:
Wel duidelijk lijkt mij nu waar het lek vandaan kwam, die drie musketiers, rechercheurs die zijn mobiel hadden.
Uit zijn mobiel dus.quote:Op vrijdag 12 januari 2024 20:44 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Of door iemand uit Peters iCloud gejat
Die deken is de voormalige advocaat van Peter de Vries, iets zegt mij dat men een beerput wil voorkomen die de zaligverklaring van PRDV in de weg staat.quote:Op donderdag 18 januari 2024 15:38 schreef ikweethetookniet het volgende:
Deken voegt zich in kort geding rond Khalid Kasem
De deken van de orde van advocaten voegt zich in het kort geding dat advocaat Royce de Vries tegen het Algemeen Dagblad heeft aangespannen om een nieuwe publicatie over talkshow host en ex-strafpleiter Khalid Kasem tegen te houden. Het kort geding dient donderdagmiddag in Amsterdam.
https://www.telegraaf.nl/(...)ng-rond-khalid-kasem
Gezellig![]()
Kasem is dus het lek naar Taghi zoals iedereen al wist… die gast heeft nu wel een probleem.quote:Op dinsdag 23 januari 2024 17:53 schreef ikweethetookniet het volgende:
BNNVARA weet wat er nog meer komt over Khalid Kasem: ‘Taghi!’
BNNVARA weet wat er nog meer naar buiten dreigt te komen over Khalid Kasem en dat liegt er niet om, zegt media-insider Lars Duursma. “En ja, dat gaat ook over Ridouan T
De rechter buigt zich momenteel over de vraag of het AD nóg een artikel mag publiceren op basis van de uitgelekte opnames van Peter R. de Vries. Door het eerste artikel is de tv-carrière van Khalid Kasem in één klap ten einde gekomen – hij blijkt zich in zijn tijd als advocaat louche te hebben gedragen – en nu zit er een tweede artikel aan te komen.
‘Het ligt op straat’
Royce de Vries, zoon van Peter R. en oud-kantoorgenoot van Khalid, probeert dat tegen te houden. De rechter doet vrijdag uitspraak, maar zelfs áls hij al zou winnen, dan schiet hij er volgens communicatie-expert Lars Duursma weinig mee op. Volgens hem weten namelijk al veel te veel mensen over wat het AD precies wil gaan publiceren.
Er is twee weken geleden al om wederhoor gevraagd aan talloze partijen, legt Lars uit in de podcast De Communicado’s. Eén van die partijen was Royce en de vragen die hij gesteld kreeg waren voor hem aanleiding voor zijn huidige poging om het AD de mond te snoeren. “Maar er is aan veel meer partijen om wederhoor gevraagd.”
BNNVARA weet meer
Eén van die partijen is BNNVARA, stelt Lars. “Van één partij weten wij zeker dat ze om een reactie zijn gevraagd: BNNVARA. Op basis van die wederhoorvragen, weten ze daar vrij aardig wat de strekking zal zijn van het tweede AD-artikel. De vraag is natuurlijk: waarom wordt BNNVARA gevraagd om een reactie op dit artikel?”
Het antwoord is volgens Lars duidelijk. “Nou, dat is omdat het artikel over hun eigen presentator gaat. Het tweede AD-artikel gaat niet over Royce de Vries. Dat artikel gaat over Khalid Kasem. Dat is de focus van het artikel.”
Ridouan Taghi
Waarom spant Royce dan een kort geding aan en niet Khalid? Omdat hij zou vrezen voor zijn eigen veiligheid. “Iedereen met enig deductief vermogen kan direct bedenken in welke hoek die dreiging zit. Dat heeft natuurlijk alles te maken met Ridouan Taghi”, aldus Lars.
Khalid heeft vroeger met deze crimineel in de klas gezeten en is eerder al aan hem gelinkt; hij werd namelijk verdacht van het lekken van informatie aan zijn criminele organisatie. Als Khalid op de tapes bijvoorbeeld erkent dat hij tóch heeft gelekt aan Taghi, of dat er een nauwere band met hem bestaat dan bekend, dan kan Royce óók in de problemen komen.
Publiek geheim
Lars draait er niet omheen: hij weet welke info er over Khalid naar buiten dreigt te komen. “Juist doordat al best veel mensen nog voor de aankondiging van het kort geding – en dus ook voor het mededelingenverbod van de rechter – al wisten waar het artikel over gaat, is het onderwerp van het artikel inmiddels zeg maar een publiek geheim.”
Hij besluit: “Het gaat al behoorlijk rond. En ja, we gaan hier in deze podcast niet iets zeggen over de inhoud van het artikel, maar we kunnen op basis van gesprekken met mensen die het kunnen weten wel één ding in ieder geval bevestigen: het artikel gaat primair over Khalid Kasem. En ja, het artikel gaat ook over Ridouan Taghi…”
Oei, oei, oei. Kan iemand alvast een zwart balkje bezorgen bij een van Khalids pandjes?
https://www.mediacourant.(...)-khalid-kasem-taghi/
Popcorn hier en stront in de broekjes daar
Dat hele kantoor van de Vries kan dus dicht en Khalid de gevangenis inquote:Op dinsdag 23 januari 2024 18:10 schreef Scorpie het volgende:
Kasem is dus het lek naar Taghi zoals iedereen al wist… die gast heeft nu wel een probleem.
De vries Sr is vermoord omdat hij tegen de belangen van Taghi was door de kroongetuige bij te staanquote:Op dinsdag 23 januari 2024 18:35 schreef Mortaxx het volgende:
Met dit soort speculaties gaan mensen straks nog beweren dat de Vries vermoord is omdat hij wist dat Kasem naar Taghi lekte
Waarschijnlijk nog op opsporing verzocht zodra hij naar Marokko is gevlucht.quote:Op donderdag 18 januari 2024 16:12 schreef VEM2012 het volgende:
Ik heb niet het idee dat we Khalid nog terug gaan zien op TV.
De hele aanstelling van Khalid Kasem ademt deugen en diversiteitskruisjes. Direct nadat bekend werd dat hij een talskhow op de NPO op prime time kreeg vroeg Angela de Jong zich af hoe het hem in hemelsnaam was gelukt als onbekende buitenstaander een talkshow op het meest begeerde slot te krijgen. Iets waar andere presentatoren zich eerst jaren voor moeten bewijzen. NPO stelde dat ze zeer zeer zeer onder de indruk waren van de screentest van Kasem. Die screentest is echter tot op de dag van vandaag geheim en het is niet echt een bijster goede talkshowhost.quote:Op donderdag 25 januari 2024 13:26 schreef ikweethetookniet het volgende:
BNNVARA-top krijgt geheim bezoek: ‘Pas op voor Khalid Kasem!’
Een mysterieuze kenner van het misdaadmilieu heeft in 2020 een afspraak gehad met de top van BNNVARA om hen te waarschuwen voor Khalid Kasem. “Weten jullie zeker dat je hem wil?”
https://www.mediacourant.(...)p-voor-khalid-kasem/
ook npoquote:Op donderdag 25 januari 2024 13:54 schreef Tekaschi het volgende:
Waarschijnlijk nog op opsporing verzocht zodra hij naar Marokko is gevlucht.
Hm dat is best heftig.quote:Op vrijdag 26 januari 2024 15:49 schreef Zipportal het volgende:
Rechter verbiedt AD-publicaties over geluidsopnames Peter R. de Vries
https://www.telegraaf.nl/(...)mes-peter-r-de-vries
Je reinste censuur.quote:Op vrijdag 26 januari 2024 15:49 schreef Zipportal het volgende:
ok... dat is best opmerkelijkquote:Op vrijdag 26 januari 2024 15:49 schreef Zipportal het volgende:
Pfoe. Dat zijn geen makkelijke vonnissen om te krijgen. Hier kun je wel uit afleiden dat er iets serieus aan de hand is.quote:Op vrijdag 26 januari 2024 15:49 schreef Zipportal het volgende:
Daar kun je op wachten ja, vonnis is ook niet openbaar, dit begint heel erg te stinken.quote:Op vrijdag 26 januari 2024 16:18 schreef Flitskikker het volgende:
[..]
Je reinste censuur.
Hopelijk komt het via "een andere manier" uiteindelijk toch naar buiten.
Als in, rechter omgekocht door mocro maffia?quote:Op vrijdag 26 januari 2024 16:57 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Daar kun je op wachten ja, vonnis is ook niet openbaar, dit begint heel erg te stinken.
Gaat wellicht niet om Royce zelfquote:Op vrijdag 26 januari 2024 16:57 schreef LaDaDiDa het volgende:
Ik volg het even niet precies. Hoe zou de veiligheid van Royce in gevaar komen door het uitlekken van tapes van Kasem?
Kan voor velerlei uitleg vatbaar zijnquote:"Het gaat dan om de bescherming van „de rechten van anderen en het voorkomen van de verspreiding van vertrouwelijke mededelingen"
Nee, meer dat de mythe van PRDV aan diggelen gaat.quote:Op vrijdag 26 januari 2024 16:58 schreef LaDaDiDa het volgende:
[..]
Als in, rechter omgekocht door mocro maffia?
Ja die heeft op zekers criminele zaken gedaan, dat kan gewoon niet anders.quote:Op vrijdag 26 januari 2024 17:01 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Nee, meer dat de mythe van PRDV aan diggelen gaat.
Dat zit ik me dus ook af te vragen. Mag het AD de informatie wel overdragen aan een andere partij die deze informatie dan wel publiceert?quote:Op vrijdag 26 januari 2024 16:46 schreef monkyyy het volgende:
Wellicht dat de T erover wil publiceren.
Rechter doofpot dit niet om het doofpotten maar ivm veiligheid risico's bij onthulling.quote:Op vrijdag 26 januari 2024 17:04 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ja die heeft op zekers criminele zaken gedaan, dat kan gewoon niet anders.
En de rechter doofpot dit dus. Benieuwd wat zijn banden met de Vries zijn dat hij dit vonnis doet.
Ik denk als bekend wordt dat zoonlief dezelfde informatie bezit als Peter R. dat ook Royce dan teveel weet en een gevaar vormt.quote:Op vrijdag 26 januari 2024 16:57 schreef LaDaDiDa het volgende:
Ik volg het even niet precies. Hoe zou de veiligheid van Royce in gevaar komen door het uitlekken van tapes van Kasem?
De bronnen/het verhaal per ongeluk lekken naar een andere krant lijkt me een mooie.quote:Op vrijdag 26 januari 2024 17:03 schreef Scorpie het volgende:
Dit is ongekend en riekt naar dikke censuur en het doofpotten van een gigantische zaak.
Ik mag toch hopen dat het AD het hier niet bij laat zitten.
Waarom?quote:Op vrijdag 26 januari 2024 17:06 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
De bronnen/het verhaal per ongeluk lekken naar een andere krant lijkt me een mooie.
Wel een goede reden om als journalist in de toekomst geen hoor/wederhoor toe te passen.
Misschien moeten we even de laptop van de journalist “hacken”.quote:Op vrijdag 26 januari 2024 17:06 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
De bronnen/het verhaal per ongeluk lekken naar een andere krant lijkt me een mooie.
Wel een goede reden om als journalist in de toekomst geen hoor/wederhoor toe te passen.
Dat zal dan wel met Taghi te maken hebben.quote:Op vrijdag 26 januari 2024 17:06 schreef Inbox het volgende:
[..]
Ik denk als bekend wordt dat zoonlief dezelfde informatie bezit als Peter R. dat ook Royce dan teveel weet en een gevaar vormt.
Gewoon naar Gert-Jan Segers sturen om het hem vervolgens in te trein te laten lezenquote:Op vrijdag 26 januari 2024 17:04 schreef Inbox het volgende:
Dat zit ik me dus ook af te vragen. Mag het AD de informatie wel overdragen aan een andere partij die deze informatie dan wel publiceert?
Ik denk niet dat Taghi daar een artikeltje voor nodig heeft om dat te concluderen.quote:Op vrijdag 26 januari 2024 17:06 schreef Inbox het volgende:
[..]
Ik denk als bekend wordt dat zoonlief dezelfde informatie bezit als Peter R. dat ook Royce dan teveel weet en een gevaar vormt.
Royce (en Peter post mortem), de Nederlandse staat en Taghi hebben er allemaal baat bij dat dit in de doofpot blijft. Omwille van reputatie en strafrechtelijke redenen. "Veiligheid" is slechts de noemer waaronder dit wordt gestopt.quote:Op vrijdag 26 januari 2024 16:57 schreef LaDaDiDa het volgende:
Maar waarom zouden Peter/Royce en Taghi dezelfde belangen hebben? Wat voor info zou dat dan bijvoorbeeld kunnen zijn?quote:Op vrijdag 26 januari 2024 17:15 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Royce (en Peter post mortem), de Nederlandse staat en Taghi hebben er allemaal baat bij dat dit in de doofpot blijft. Omwille van reputatie en strafrechtelijke redenen. "Veiligheid" is slechts de noemer waaronder dit wordt gestopt.
Wat ook zou kunnen is dat Royce bedreigd wordt door Taghi. Dat Taghi hem verantwoordelijk houdt voor het wel of niet uitlekken van deze info. Iets minder samenzwering dan bovenstaande![]()
Omkoping van een ambtenaar in opdracht van Taghi door Kasem, werkend voor het advocatenkantoor van De Vries, met Peter en Royce die er weet van hadden.quote:Op vrijdag 26 januari 2024 17:21 schreef LaDaDiDa het volgende:
[..]
Maar waarom zouden Peter/Royce en Taghi dezelfde belangen hebben? Wat voor info zou dat dan bijvoorbeeld kunnen zijn?
Dat je het vonnis niet begrijpt, hoeft niet gelijk te betekenen dat Peter R de Vries crimineel of de rechter corrupt is.quote:Op vrijdag 26 januari 2024 17:04 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ja die heeft op zekers criminele zaken gedaan, dat kan gewoon niet anders.
En de rechter doofpot dit dus. Benieuwd wat zijn banden met de Vries zijn dat hij dit vonnis doet.
Ik hoop het, ik hoop dat Lars Duursma gelijk krijgt. Dat ook uitkomt dat de bekentenis van Khalid over de omkoping een leugen wasquote:Op vrijdag 26 januari 2024 17:11 schreef ikweethetookniet het volgende:
En denken dat nu alles opgelost is![]()
Degene die baat had bij het lekken zoekt nu andere weg
Of via de T bijvoorbeeld of gewoon integraal op internet bij geen stijl of zo of dumpert
Dit is een tikkende tijdbom die gaat ploffen
Ik durf wel 50 euro te zetten dat als dit uitkomt Peter R en/of Royce criminele activiteiten eropna hebben gehouden. Wil je mee wedden?quote:Op vrijdag 26 januari 2024 17:32 schreef Hatseflats22 het volgende:
[..]
Dat je het vonnis niet begrijpt, hoeft niet gelijk te betekenen dat Peter R de Vries crimineel of de rechter corrupt is.
Mogen ze ook niet. Volledig verbod op publicatie over deze hele zaak. Rechter heeft ook 0 onderbouwing gegeven vanwege “de ernst van de zaak”, whatever de fuck dat ook mag betekenen.quote:
Ja maar je mag wel je mening geven als AD zonder het vonnis aan je laars te lappen. Alhoewel De Vries zelf ook wel eens schijt had aan een vonnis, met Koos H. bijvoorbeeld.quote:Op vrijdag 26 januari 2024 17:58 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Mogen ze ook niet. Volledig verbod op publicatie over deze hele zaak. Rechter heeft ook 0 onderbouwing gegeven vanwege “de ernst van de zaak”, whatever de fuck dat ook mag betekenen.
Die Deken was er ook als de kippen bij om het AD het zwijgen op te leggen. Dit gaat dus om een hele groep advocaten (de Vries x2 + Kasem). Zou zomaar kunnen dat ze allemaal dik in de criminele zaakjes zaten en die deken door heeft dat dit de hele advocatuur kan schaden.quote:
Dan zal Royce op eoa manier wel banden met erg gevaarlijke figuren moeten hebben, dus Taghi ligt voor de hand.quote:Op vrijdag 26 januari 2024 16:57 schreef LaDaDiDa het volgende:
Taghi kon toch vanuit de cel zijn hele business voortzetten? Wat nou als Kasem, Peter en Royce als loopjongens zijn ingezet om het imperium van Taghi voort te zetten? Dan blijkt opeens een advocatenkantoor het hoofdkwartier van Taghi Bv te zijn geweest.quote:Op vrijdag 26 januari 2024 18:07 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Dan zal Royce op eoa manier wel banden met erg gevaarlijke figuren moeten hebben, dus Taghi ligt voor de hand.
Of zou het “gewoon” iets zijn dat raakt aan het beroepsgeheim? Welke concrete aanleiding is er in te veronderstellen dat dit een gigantische doofpot is? Dat gaat een beetje langs me heen?quote:Op vrijdag 26 januari 2024 18:06 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Die Deken was er ook als de kippen bij om het AD het zwijgen op te leggen. Dit gaat dus om een hele groep advocaten (de Vries x2 + Kasem). Zou zomaar kunnen dat ze allemaal dik in de criminele zaakjes zaten en die deken door heeft dat dit de hele advocatuur kan schaden.
Je hebt even gemist dat het AD volledig buitenspel gezet is, de orde van de Journalistiek rept over beperking van persvrijheid, en het feit dat zo ongeveer de hele Amsterdamse advocatuur zich haastte om dit artikel niet gepubliceerd te krijgen?quote:Op vrijdag 26 januari 2024 18:10 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Of zou het “gewoon” iets zijn dat raakt aan het beroepsgeheim? Welke concrete aanleiding is er in te veronderstellen dat dit een gigantische doofpot is? Dat gaat een beetje langs me heen?
Het is niet zo dat ik grenzeloos vertrouwen heb in de overheid, maar o.a. insinueren dat onbewezen banden tussen de rechter en de familie De Vries het vonnis van vandaag hebben beïnvloed, zonder enige bewijs, dat hoort gewoon in BNW.quote:Op vrijdag 26 januari 2024 17:50 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ik durf wel 50 euro te zetten dat als dit uitkomt Peter R en/of Royce criminele activiteiten eropna hebben gehouden. Wil je mee wedden?
Daarnaast is dit gewoon een doofpot, klassiekertje, dat jij dat niet kan handelen is niet echt mijn probleem.
De orde van de journalistiek? Die bestaat niet. Niet om te taalnazieën maar omdat het gewoon een belangenclub is. Logisch dat die voor het belang van hun leden opkomen, terecht ook, maar geen baken van autoriteit in deze.quote:Op vrijdag 26 januari 2024 18:12 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Je hebt even gemist dat het AD volledig buitenspel gezet is, de orde van de Journalistiek rept over beperking van persvrijheid, en het feit dat zo ongeveer de hele Amsterdamse advocatuur zich haastte om dit artikel niet gepubliceerd te krijgen?
Dit is echt een zeer uitzonderlijke situatie, die heel sterk ruikt naar een doofpot. De uitspraak is niet eens onderbouwd ! Er is alleen een heel summier uitrekseltje van.
Ja, dat er zwaarwegende belangen zijn dit te doofpotten ontkent niemand dan ook. Maakt het niet minder een doofpot natuurlijk.quote:Op vrijdag 26 januari 2024 18:16 schreef trein2000 het volgende:
[..]
De orde van de journalistiek? Die bestaat niet. Niet om te taalnazieën maar omdat het gewoon een belangenclub is. Logisch dat die voor het belang van hun leden opkomen, terecht ook, maar geen baken van autoriteit in deze.
Los daar van. De rechter heeft geoordeeld dat de belangen van het AD in deze moeten wijken voor die van De Vries. En dat beslist een rechter echt niet lichtzinnig. Is namelijk een forse inbreuk op grondrechten. Juist daar in en in het feit dat de rechtbank geheimhouding oplegt (wederom uitzonderlijk) lees ik vooral dat we hier te maken hebben met een uitzonderlijke zaak waarin zwaarwegende belangen spelen.
Ik lees hier in het topic al over Taghi, corrupte rechters en weet ik wat meer. Ik vroeg mij af waar dat op gebaseerd was. Maar dat blijkt dus de dikke duim. Helder.
Dat weet je niet. Onderdeel van een dergelijke toets is ook of de publicatie van het AD voldoende onderbouwd is bijvoorbeeld. Bovendien heeft het woord doofpot een bepaalde negatieve lading die niet perse op z’n plaats hoeft te zijn.quote:Op vrijdag 26 januari 2024 18:20 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ja, dat er zwaarwegende belangen zijn dit te doofpotten ontkent niemand dan ook. Maakt het niet minder een doofpot natuurlijk.
Het is echt niet zo vergezocht dit met Taghi te verbinden, aangezien Royce zelf zegt dat zijn veiligheid in het geding is, en zo ongeveer de enige cliënt die voor hen gevaarlijk kan zijn en er niet voor terug deinst mensen om te leggen (notabene zijn eigen vader is vermoord door Taghi), dan is het heel redelijk in de lijn der verwachting dat de dreiging uit die hoek komt.quote:Op vrijdag 26 januari 2024 18:22 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Dat weet je niet. Onderdeel van een dergelijke toets is ook of de publicatie van het AD voldoende onderbouwd is bijvoorbeeld. Bovendien heeft het woord doofpot een bepaalde negatieve lading die niet perse op z’n plaats hoeft te zijn.
Dat gezegd hebbende. Daarmee is nog niets gezegd over de in dit topic gedane insinuaties over Taghi en corruptie.
Waaruit blijkt überhaupt dat Taghi cliënt is/was van De Vries of Kasem?quote:Op vrijdag 26 januari 2024 18:28 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Het is echt niet zo vergezocht dit met Taghi te verbinden, aangezien Royce zelf zegt dat zijn veiligheid in het geding is, en zo ongeveer de enige cliënt die voor hen gevaarlijk kan zijn en er niet voor terug deinst mensen om te leggen (notabene zijn eigen vader is vermoord door Taghi), dan is het heel redelijk in de lijn der verwachting dat de dreiging uit die hoek komt.
Tel daarbij op dat Kasem voor 99% het lek van Taghi was en de redenatie dat het uit die hoek moet komen wint alleen maar aan kracht.
Dan in aanmerking nemende een rechtbank die 0 doet aan duiding en dan is het enige wat er voor ons nog over blijft speculatie.
Wil je dat niet dan moet je het topic op slot gooien, want de rechter heeft vrij duidelijk gemaakt dat er verder 0 uit deze zaak naar buiten gaat komen, dus zeg het maar, of we kunnen speculeren of het topic kan dicht.
Het lijkt mij wat raar dat dan vervolgens Taghi Peter laat omleggen.quote:Op vrijdag 26 januari 2024 18:09 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Taghi kon toch vanuit de cel zijn hele business voortzetten? Wat nou als Kasem, Peter en Royce als loopjongens zijn ingezet om het imperium van Taghi voort te zetten? Dan blijkt opeens een advocatenkantoor het hoofdkwartier van Taghi Bv te zijn geweest.
Dat lijkt me ernstig genoeg om te proberen te doofpotten.
Ja want als mensenlevens in gevaar zouden komen hierdoor zou jij dat wel tof vinden ofzo?quote:Op vrijdag 26 januari 2024 21:21 schreef VEM2012 het volgende:
Ik hoop eigenlijk dat het AD gewoon publiceert en de eventuele dwangsom voor lief neemt.
Zit je nou te juichen voor de VVD? Hypocriete lul.quote:Op vrijdag 26 januari 2024 20:38 schreef ikweethetookniet het volgende:
AD stelt spoedappèl in
De VVD heeft vrijdag Kamervragen gesteld aan de demissionair minister van Justitie over deze tussenkomst.
Rennie Rijpma, hoofdredacteur van het AD, laat weten in hoger beroep te gaan. ,,Met dit vonnis wordt op ongekende wijze ingegrepen in de persvrijheid. We bestuderen op welke wijze we het snelste in hoger beroep kunnen gaan.’’
https://www.ad.nl/binnenl(...)edappel-in~a4c18ec0/
![]()
![]()
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |