Ja die heeft op zekers criminele zaken gedaan, dat kan gewoon niet anders.quote:Op vrijdag 26 januari 2024 17:01 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Nee, meer dat de mythe van PRDV aan diggelen gaat.
Dat zit ik me dus ook af te vragen. Mag het AD de informatie wel overdragen aan een andere partij die deze informatie dan wel publiceert?quote:Op vrijdag 26 januari 2024 16:46 schreef monkyyy het volgende:
Wellicht dat de T erover wil publiceren.
Rechter doofpot dit niet om het doofpotten maar ivm veiligheid risico's bij onthulling.quote:Op vrijdag 26 januari 2024 17:04 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ja die heeft op zekers criminele zaken gedaan, dat kan gewoon niet anders.
En de rechter doofpot dit dus. Benieuwd wat zijn banden met de Vries zijn dat hij dit vonnis doet.
Ik denk als bekend wordt dat zoonlief dezelfde informatie bezit als Peter R. dat ook Royce dan teveel weet en een gevaar vormt.quote:Op vrijdag 26 januari 2024 16:57 schreef LaDaDiDa het volgende:
Ik volg het even niet precies. Hoe zou de veiligheid van Royce in gevaar komen door het uitlekken van tapes van Kasem?
De bronnen/het verhaal per ongeluk lekken naar een andere krant lijkt me een mooie.quote:Op vrijdag 26 januari 2024 17:03 schreef Scorpie het volgende:
Dit is ongekend en riekt naar dikke censuur en het doofpotten van een gigantische zaak.
Ik mag toch hopen dat het AD het hier niet bij laat zitten.
Waarom?quote:Op vrijdag 26 januari 2024 17:06 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
De bronnen/het verhaal per ongeluk lekken naar een andere krant lijkt me een mooie.
Wel een goede reden om als journalist in de toekomst geen hoor/wederhoor toe te passen.
Misschien moeten we even de laptop van de journalist “hacken”.quote:Op vrijdag 26 januari 2024 17:06 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
De bronnen/het verhaal per ongeluk lekken naar een andere krant lijkt me een mooie.
Wel een goede reden om als journalist in de toekomst geen hoor/wederhoor toe te passen.
Dat zal dan wel met Taghi te maken hebben.quote:Op vrijdag 26 januari 2024 17:06 schreef Inbox het volgende:
[..]
Ik denk als bekend wordt dat zoonlief dezelfde informatie bezit als Peter R. dat ook Royce dan teveel weet en een gevaar vormt.
Gewoon naar Gert-Jan Segers sturen om het hem vervolgens in te trein te laten lezenquote:Op vrijdag 26 januari 2024 17:04 schreef Inbox het volgende:
Dat zit ik me dus ook af te vragen. Mag het AD de informatie wel overdragen aan een andere partij die deze informatie dan wel publiceert?
Ik denk niet dat Taghi daar een artikeltje voor nodig heeft om dat te concluderen.quote:Op vrijdag 26 januari 2024 17:06 schreef Inbox het volgende:
[..]
Ik denk als bekend wordt dat zoonlief dezelfde informatie bezit als Peter R. dat ook Royce dan teveel weet en een gevaar vormt.
Royce (en Peter post mortem), de Nederlandse staat en Taghi hebben er allemaal baat bij dat dit in de doofpot blijft. Omwille van reputatie en strafrechtelijke redenen. "Veiligheid" is slechts de noemer waaronder dit wordt gestopt.quote:Op vrijdag 26 januari 2024 16:57 schreef LaDaDiDa het volgende:
Ik volg het even niet precies. Hoe zou de veiligheid van Royce in gevaar komen door het uitlekken van tapes van Kasem?
Maar waarom zouden Peter/Royce en Taghi dezelfde belangen hebben? Wat voor info zou dat dan bijvoorbeeld kunnen zijn?quote:Op vrijdag 26 januari 2024 17:15 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Royce (en Peter post mortem), de Nederlandse staat en Taghi hebben er allemaal baat bij dat dit in de doofpot blijft. Omwille van reputatie en strafrechtelijke redenen. "Veiligheid" is slechts de noemer waaronder dit wordt gestopt.
Wat ook zou kunnen is dat Royce bedreigd wordt door Taghi. Dat Taghi hem verantwoordelijk houdt voor het wel of niet uitlekken van deze info. Iets minder samenzwering dan bovenstaande![]()
Omkoping van een ambtenaar in opdracht van Taghi door Kasem, werkend voor het advocatenkantoor van De Vries, met Peter en Royce die er weet van hadden.quote:Op vrijdag 26 januari 2024 17:21 schreef LaDaDiDa het volgende:
[..]
Maar waarom zouden Peter/Royce en Taghi dezelfde belangen hebben? Wat voor info zou dat dan bijvoorbeeld kunnen zijn?
Dat je het vonnis niet begrijpt, hoeft niet gelijk te betekenen dat Peter R de Vries crimineel of de rechter corrupt is.quote:Op vrijdag 26 januari 2024 17:04 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ja die heeft op zekers criminele zaken gedaan, dat kan gewoon niet anders.
En de rechter doofpot dit dus. Benieuwd wat zijn banden met de Vries zijn dat hij dit vonnis doet.
Ik hoop het, ik hoop dat Lars Duursma gelijk krijgt. Dat ook uitkomt dat de bekentenis van Khalid over de omkoping een leugen wasquote:Op vrijdag 26 januari 2024 17:11 schreef ikweethetookniet het volgende:
En denken dat nu alles opgelost is![]()
Degene die baat had bij het lekken zoekt nu andere weg
Of via de T bijvoorbeeld of gewoon integraal op internet bij geen stijl of zo of dumpert
Dit is een tikkende tijdbom die gaat ploffen
Ik durf wel 50 euro te zetten dat als dit uitkomt Peter R en/of Royce criminele activiteiten eropna hebben gehouden. Wil je mee wedden?quote:Op vrijdag 26 januari 2024 17:32 schreef Hatseflats22 het volgende:
[..]
Dat je het vonnis niet begrijpt, hoeft niet gelijk te betekenen dat Peter R de Vries crimineel of de rechter corrupt is.
Mogen ze ook niet. Volledig verbod op publicatie over deze hele zaak. Rechter heeft ook 0 onderbouwing gegeven vanwege “de ernst van de zaak”, whatever de fuck dat ook mag betekenen.quote:
Ja maar je mag wel je mening geven als AD zonder het vonnis aan je laars te lappen. Alhoewel De Vries zelf ook wel eens schijt had aan een vonnis, met Koos H. bijvoorbeeld.quote:Op vrijdag 26 januari 2024 17:58 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Mogen ze ook niet. Volledig verbod op publicatie over deze hele zaak. Rechter heeft ook 0 onderbouwing gegeven vanwege “de ernst van de zaak”, whatever de fuck dat ook mag betekenen.
Die Deken was er ook als de kippen bij om het AD het zwijgen op te leggen. Dit gaat dus om een hele groep advocaten (de Vries x2 + Kasem). Zou zomaar kunnen dat ze allemaal dik in de criminele zaakjes zaten en die deken door heeft dat dit de hele advocatuur kan schaden.quote:
Dan zal Royce op eoa manier wel banden met erg gevaarlijke figuren moeten hebben, dus Taghi ligt voor de hand.quote:Op vrijdag 26 januari 2024 16:57 schreef LaDaDiDa het volgende:
Taghi kon toch vanuit de cel zijn hele business voortzetten? Wat nou als Kasem, Peter en Royce als loopjongens zijn ingezet om het imperium van Taghi voort te zetten? Dan blijkt opeens een advocatenkantoor het hoofdkwartier van Taghi Bv te zijn geweest.quote:Op vrijdag 26 januari 2024 18:07 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Dan zal Royce op eoa manier wel banden met erg gevaarlijke figuren moeten hebben, dus Taghi ligt voor de hand.
Of zou het “gewoon” iets zijn dat raakt aan het beroepsgeheim? Welke concrete aanleiding is er in te veronderstellen dat dit een gigantische doofpot is? Dat gaat een beetje langs me heen?quote:Op vrijdag 26 januari 2024 18:06 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Die Deken was er ook als de kippen bij om het AD het zwijgen op te leggen. Dit gaat dus om een hele groep advocaten (de Vries x2 + Kasem). Zou zomaar kunnen dat ze allemaal dik in de criminele zaakjes zaten en die deken door heeft dat dit de hele advocatuur kan schaden.
Je hebt even gemist dat het AD volledig buitenspel gezet is, de orde van de Journalistiek rept over beperking van persvrijheid, en het feit dat zo ongeveer de hele Amsterdamse advocatuur zich haastte om dit artikel niet gepubliceerd te krijgen?quote:Op vrijdag 26 januari 2024 18:10 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Of zou het “gewoon” iets zijn dat raakt aan het beroepsgeheim? Welke concrete aanleiding is er in te veronderstellen dat dit een gigantische doofpot is? Dat gaat een beetje langs me heen?
Het is niet zo dat ik grenzeloos vertrouwen heb in de overheid, maar o.a. insinueren dat onbewezen banden tussen de rechter en de familie De Vries het vonnis van vandaag hebben beïnvloed, zonder enige bewijs, dat hoort gewoon in BNW.quote:Op vrijdag 26 januari 2024 17:50 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ik durf wel 50 euro te zetten dat als dit uitkomt Peter R en/of Royce criminele activiteiten eropna hebben gehouden. Wil je mee wedden?
Daarnaast is dit gewoon een doofpot, klassiekertje, dat jij dat niet kan handelen is niet echt mijn probleem.
De orde van de journalistiek? Die bestaat niet. Niet om te taalnazieën maar omdat het gewoon een belangenclub is. Logisch dat die voor het belang van hun leden opkomen, terecht ook, maar geen baken van autoriteit in deze.quote:Op vrijdag 26 januari 2024 18:12 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Je hebt even gemist dat het AD volledig buitenspel gezet is, de orde van de Journalistiek rept over beperking van persvrijheid, en het feit dat zo ongeveer de hele Amsterdamse advocatuur zich haastte om dit artikel niet gepubliceerd te krijgen?
Dit is echt een zeer uitzonderlijke situatie, die heel sterk ruikt naar een doofpot. De uitspraak is niet eens onderbouwd ! Er is alleen een heel summier uitrekseltje van.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |