SPOILER: Wie loopt er waar en wanneer? :)Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Schema'sOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Verlopen challengesOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: PRs bijhoudenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: DiversOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Blogs van enkele vaste postersOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nieuw deel, nieuwe kansen!Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
Nog meer mensen die de Runnersworld uitdaging voor januari doen? (loop elke dag minstens 1,6km hard).Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards![]()
Moet dat gemiddeld zijn, of echt elke dag een stukje rennen?quote:Op vrijdag 5 januari 2024 10:09 schreef SEMTEX het volgende:
Nog meer mensen die de Runnersworld uitdaging voor januari doen? (loop elke dag minstens 1,6km hard).Doctor Doom, A Man Of Science Doesn't Believe In Jesus, Why The Fuck Do You!?!![]()
Nee, niet gemiddeld. Elke dag minimaal 1600 meter hardlopen.quote:Op vrijdag 5 januari 2024 12:17 schreef BOKA het volgende:
[..]
Moet dat gemiddeld zijn, of echt elke dag een stukje rennen?
En nee, ik doe niet mee
Zeeuwse mossels kunnen altijd!![]()
Ik ben na de Kerst weer begonnen met hardlopen.
Mijn grote valkuil is dat ik altijd sneller of meer wil en mezelf ga forceren.
Ik loop nu zonder sporthorloge en probeer gewoon plezier te hebben in het lopen en dit gaat tot nu toe prima. Ik kan het niet laten en doe nog wel de stopwatch aan van mijn telefoon, zodat ik wel progressie kan zien, maar ik ben niet continu naar mijn snelheid aan het kijken.
In een week is de conditie met flinke stappen terug aan het keren.My friends all drive horses![]()
Nee, elke dag mezelf helemaal omkleden voor zo'n klein stukje. Niks voor mij. Wellicht goed voor mensen die net beginnen met hardlopenquote:Op vrijdag 5 januari 2024 10:09 schreef SEMTEX het volgende:
Nog meer mensen die de Runnersworld uitdaging voor januari doen? (loop elke dag minstens 1,6km hard).![]()
In dat geval ga ik ook niet meedoen, kan mn rustdagen goed gebruiken.quote:Op vrijdag 5 januari 2024 12:25 schreef mosselmossel het volgende:
[..]
Nee, niet gemiddeld. Elke dag minimaal 1600 meter hardlopen.
En nee, ik doe niet mee
Doctor Doom, A Man Of Science Doesn't Believe In Jesus, Why The Fuck Do You!?!![]()
Je mag ook meer hequote:Op vrijdag 5 januari 2024 12:59 schreef F_r het volgende:
[..]
Nee, elke dag mezelf helemaal omkleden voor zo'n klein stukje. Niks voor mij. Wellicht goed voor mensen die net beginnen met hardlopen
Doctor Doom, A Man Of Science Doesn't Believe In Jesus, Why The Fuck Do You!?!![]()
Ik heb wel eens voor 48uur lang, elke 4 uur 4 mijl hardgelopen. Dat is ook wel een leuke/interessante uitdaging om eens te doen! Dat is dus elke 4 uur 6,4 kilometer lopen.quote:Op vrijdag 5 januari 2024 10:09 schreef SEMTEX het volgende:
Nog meer mensen die de Runnersworld uitdaging voor januari doen? (loop elke dag minstens 1,6km hard).![]()
2 dagen niet slapen voor een hardloop challenge?quote:Op vrijdag 5 januari 2024 13:10 schreef GoldRushFrog het volgende:
[..]
Ik heb wel eens voor 48uur lang, elke 4 uur 4 mijl hardgelopen. Dat is ook wel een leuke/interessante uitdaging om eens te doen! Dat is dus elke 4 uur 6,4 kilometer lopen.Cuz I'm Mr. Brightside![]()
Is maar wat je leuk noemt.quote:Op vrijdag 5 januari 2024 13:26 schreef Neo-Mullen het volgende:
[..]
2 dagen niet slapen voor een hardloop challenge?![]()
![]()
Jawel, je slaapt absoluut wel. En heel lekker ook! Alleen moet je wel even je wekker zetten en 6,4km hardlopen. Daarna kan je weer even verder slapen.quote:Op vrijdag 5 januari 2024 13:26 schreef Neo-Mullen het volgende:
[..]
2 dagen niet slapen voor een hardloop challenge?
Echt een hele mooie challenge. Het maakt je mentaal echt enorm sterk. Ik heb er bijzonder veel aan gehad, en dat had ik vooraf niet verwacht.![]()
Het is toch precies een backyard ultra?quote:Op vrijdag 5 januari 2024 13:43 schreef Evangelion het volgende:
Goede training voor een backyard ultraIk hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
Officieel is dat 6.7km (4.167mijl) elk uur maar hetzelfde idee jaquote:Op vrijdag 5 januari 2024 13:49 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Het is toch precies een backyard ultra?![]()
O ja, excuus. Zat aan 6,4km te denken, maar het was inderdaad 6,7km.quote:Op vrijdag 5 januari 2024 13:55 schreef Evangelion het volgende:
[..]
Officieel is dat 6.7km (4.167mijl) elk uur maar hetzelfde idee ja![]()
Ik wil het gebruiken om te kijken of ik mezelf in de toekomst weer meer uit de deur krijg, want mijn loopfrequentie was weer een ebetje weggezakt door werkdrukte.quote:Op vrijdag 5 januari 2024 12:59 schreef F_r het volgende:
[..]
Nee, elke dag mezelf helemaal omkleden voor zo'n klein stukje. Niks voor mij. Wellicht goed voor mensen die net beginnen met hardlopenKierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards![]()
Hier geen 'elke dag hardlopen'-challenges meer. Dat zet er druk op en dan gaan dingen stuk. Ben al blij dat ik nu weer echt consistent 3 keer per week hardloop, en deze week dus zelfs 4, want m'n 10k-loopje is op zondag.
Waar ik daar een paar jaar geleden m'n hand niet voor omdraaide is het nu toch wel een klein beetje zenuwen. Niet zozeer voor een tijd of een PR ofzo, maar ik hoop vooral dat we hem beide zonder pijn en blessures uitlopen. De laatste 10km die we deden was in augustus 2021. Dat was wel een Trail in het Lake District, en een tikkeltje zwaarder dan deze vlakke wegrace, maar daar ging m'n man's knie toch echt wel weer stuk van en moesten we de laatste 2km wandelen/hobbelen (we renden samen).
Ik probeer niet teveel te denken aan 'wat vroeger zo makkelijk ging', want het is nou eenmaal niet vroeger meer, en dat kan ik niet veranderen, en probeer naar de toekomst zonder verwachtingen te kijken, maar toch kriebelen dingen.
Dat gezegd hebbende, heb ik maar 2 doelen voor zondag die elkaar opvolgen: 1. uitlopen, 2. 59.59. Alles daaronder is een bonus.Doei.![]()
Na 3x nat te zijn geworden, waarvan 1x vrijwillig 2 uur zwembadderen met mijn oudste, vond ik dat een 4e keer ook nog wel kon. Ritme zit er wel weer goed in, weer of geen weer, hardlopen doen we.
Het douchen daarna was zoooo lekker.Morgen ben ik vast weer mezelf.![]()
Ik heb een persoonlijke coach ingeschakeld om te starten met hardlopen gezien mijn blessuregevoeligheid en mijn waardeloze conditie (3 jaar geen sport en al langer niet hardlopen).
Vandaag eerste training gedaan, was kapot maarrrr voldaan.
Op naar de volgende.
Doel: 5km onder 30min hardlopenIk moest de groeten doen van Kapitein Ortega.![]()
Mooi doel, succes!quote:Op zaterdag 6 januari 2024 13:37 schreef KapiteinIglo het volgende:
Ik heb een persoonlijke coach ingeschakeld om te starten met hardlopen gezien mijn blessuregevoeligheid en mijn waardeloze conditie (3 jaar geen sport en al langer niet hardlopen).
Vandaag eerste training gedaan, was kapot maarrrr voldaan.
Op naar de volgende.
Doel: 5km onder 30min hardlopen
Wat doet zo’n coach? Schema en ‘stok achter de deur’ of lopen jullie samen?
Veel hardloopverenigingen hebben ook ‘start to run’-groepen. Hier is ook aandacht voor looptechniek.I am a black hole shitting into the void![]()
Ik heb de strava challenge van 2000 hoogtemeters in januari aangevinkt. Ik zit op 53 meter nu, is gewoon niet haalbaar voor Nederland.![]()
Vanmorgen afstandsrecord van 24km gelopen die ik van de week uitstelde. Blij dat ik dat gedaan heb want ik heb de Alphafly 3 gekocht en die kon ik meteen uitproberen.
Mijn eerste ervaring op een marathonschoen én WR schoen is alleen maar positief. Ze zitten goed zijn niet te smal en weinig geluid.
Mijn HM tijd verbeterd met 1:06 naar 1:48:49 op een nuchtere maag met twee gelletjes. Ik kon prima tempo blijven lopen.
Ik kijk nu al uit naar aanstaande wedstrijden.![]()
Paar weken terug tijdens de ergste tegenwind die ik heb gehad bij het lopen gaf Garmin ineens 350 hoogtemeters voor dezelfde route waar hij normaal 70 geeft. Apart wel.quote:Op zaterdag 6 januari 2024 14:43 schreef Nober het volgende:
Ik heb de strava challenge van 2000 hoogtemeters in januari aangevinkt. Ik zit op 53 meter nu, is gewoon niet haalbaar voor Nederland.
Maar idd niet te doen normaal gesproken.![]()
![]()
Nice.quote:Op zaterdag 6 januari 2024 15:07 schreef Nober het volgende:
Vanmorgen afstandsrecord van 24km gelopen die ik van de week uitstelde. Blij dat ik dat gedaan heb want ik heb de Alphafly 3 gekocht en die kon ik meteen uitproberen.
Mijn eerste ervaring op een marathonschoen én WR schoen is alleen maar positief. Ze zitten goed zijn niet te smal en weinig geluid.
Mijn HM tijd verbeterd met 1:06 naar 1:48:49 op een nuchtere maag met twee gelletjes. Ik kon prima tempo blijven lopen.
Ik kijk nu al uit naar aanstaande wedstrijden.
Maar 24km nuchter, damn![]()
Ik heb ook carbon plates nodig maar ik wacht op een sale van Saucony of Nike denk ik.![]()
Ik heb met al mijn andere schoenen zo'n 160 euro korting gehad dus dan valt deze investering wel mee.quote:Op zaterdag 6 januari 2024 16:33 schreef Evangelion het volgende:
[..]
Nice.
Maar 24km nuchter, damn![]()
Ik heb ook carbon plates nodig maar ik wacht op een sale van Saucony of Nike denk ik.![]()
Ik zag in een docu over de Barkley marathons dat iemand in België als training iets van 100X een heuvel van 20 m op en af ging (ofzoiets).quote:Op zaterdag 6 januari 2024 14:43 schreef Nober het volgende:
Ik heb de strava challenge van 2000 hoogtemeters in januari aangevinkt. Ik zit op 53 meter nu, is gewoon niet haalbaar voor Nederland.
Dat moet in Nederland ook wel te doen zijn.
2000m is prima haalbaar in Zuid Limburg. Met een redelijk rondje tik je zo 100 tot 200 hoogtemeters aan.
M'n ouders wonen daar, dus doe het regelmatig
Cuz I'm Mr. Brightside![]()
Treat yo selfquote:Op zaterdag 6 januari 2024 17:53 schreef Nober het volgende:
[..]
Ik heb met al mijn andere schoenen zo'n 160 euro korting gehad dus dan valt deze investering wel mee.![]()
![]()
Dat inderdaad, ik moet heel erg mijn best doen om onder 1000m te blijven in een maand met 100+ kmquote:Op zaterdag 6 januari 2024 19:23 schreef Neo-Mullen het volgende:
2000m is prima haalbaar in Zuid Limburg. Met een redelijk rondje tik je zo 100 tot 200 hoogtemeters aan.
M'n ouders wonen daar, dus doe het regelmatig![]()
Op dinsdag 9 november 2010 17:06 schreef DevilsWhore het volgende:
hehehe, LMN is raarder dan ik :D![]()
Ik volg op Strava een trailrunner in mijn stad, die loopt in een training idd ook tientallen keren een van de mini heuvels hier in de buurt op en af. Ik zou dat mentaal echt niet aankunnenquote:Op zaterdag 6 januari 2024 19:08 schreef BOKA het volgende:
[..]
Ik zag in een docu over de Barkley marathons dat iemand in België als training iets van 100X een heuvel van 20 m op en af ging (ofzoiets).
Dat moet in Nederland ook wel te doen zijn.![]()
![]()
Lekker juist!!
Alleen jammer dat het zo bewolkt was, daardoor was er geen mooie zonsopkomst.Doctor Doom, A Man Of Science Doesn't Believe In Jesus, Why The Fuck Do You!?!![]()
Nou. Voor iemand die al blij zou zijn met 59.59 ben ik superblij!
56.24!
Dat ging best heel OK.
Organisatie was niet echt je van het; op de startmat werd ik geblokkeerd door mensen die achter ons hadden moeten starten die de 5K wandeling deden (ben benieuwd of ik een officiële tijd heb...), en er waren best wat knelpunten, maar al met al het perfecte loopweer, gezellig en een mooie houten medaille.
En had m'n horloge een fractie later moeten stoppen, want had 9.99, maar hij zei toch dat ik een 10K PR had (met dit horloge) dus dat neem ik dan maar als schrale troost...
[ Bericht 12% gewijzigd door Faithy op 07-01-2024 12:40:46 ]Doei.![]()
Ik meld me hier ook weer even voor het nieuwe jaarhelaas nog steeds last van m'n knie, ben er wel achter wat het is nu: irritatie van aanhechting van de sartorius spier aan de binnenkant van mn knie. In overleg met de fysio lekker veel krachttraining en weer op een c25k schema'tje begonnen.
Heb wel een paar nieuwe schoenen gekocht, Asics Novablast 4 in fluogroen![]()
![]()
Hij maakt persoonlijke looptrainingen voor me.quote:Op zaterdag 6 januari 2024 13:47 schreef Gimmick het volgende:
[..]
Mooi doel, succes!
Wat doet zo’n coach? Schema en ‘stok achter de deur’ of lopen jullie samen?
Veel hardloopverenigingen hebben ook ‘start to run’-groepen. Hier is ook aandacht voor looptechniek.
Iedere training vraagt hij hoe het ging en krijg ik weer een nieuw schema afhankelijk van hoe het ging.
Omdat ik blessuregevoelig ben is het wel handig dat er iemand meekijkt die weet van de hoed en de rand.
Ik betaal hem en hij levert mij maatwerk.Ik moest de groeten doen van Kapitein Ortega.![]()
Ik meld me hier ook eens voor de eerste keer.
Ik ben voor de eerste keer een beetje serieus aan het hardlopen dus met echte goede schoenen, 3x per week, en strava uiteraardIk bouw het rustig op. Ik doe nu rond de 6KM per keer en soms (als ik de energie heb) 8 tot 10KM.
Ik heb nu wel een beetje een licht ontstoken huid bij de hak (door de wrijzing ofzo). Ik lees op het internet dat een voetbadje soda niet meer wordt aangeraden. Wat doen jullie in zulke gevallen?Please Move The Deer Crossing Sign![]()
Gewoon laten rusten, en de volgende keer mogelijk preventief een blarenplijster of sporttape erop. Kan zijn dat je even moet wennen aan je nieuwe schoenen, maar het kan (helaas) ook betekenen dat ze toch net niet bij jouw voeten passen. Wrijving bij je hak klinkt alsof het daar niet stevig genoeg in je schoen zit, je kan een runner's knot proberen voor betere lockdown van je hiel.quote:Op zondag 7 januari 2024 22:38 schreef JimmyJames het volgende:
Ik heb nu wel een beetje een licht ontstoken huid bij de hak (door de wrijzing ofzo). Ik lees op het internet dat een voetbadje soda niet meer wordt aangeraden. Wat doen jullie in zulke gevallen?
![]()
Of varieren met sokken? Ik heb de afgelopen jaren echt geleerd hoeveel verschil een sok kan maken.
[ Bericht 61% gewijzigd door SEMTEX op 08-01-2024 09:40:41 ]Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards![]()
Inderdaad maar vooral mijn handen en armen terwijl mijn benen warm waren na afloop. Ik liep in korte broek en met arm sleeves en handschoenen.quote:![]()
Brr wat een koud. Heb hele dunne handschoenen, eigenlijk functioneert dat altijd prima onder de 10 graden maar godsallemachtig het helpt niets tegen onder 0na 3km gisteren maar omgedraaid
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen![]()
waar ik nog steeds de hoop had om voor mijn 60ste een 200 miler te lopen, lijkt nu toch mijn hardloopcarriere te zijn beeindigd door een serieuze blessure die mij waarschijnlijk niet meer op mijn oude ultra-nivo zal krijgen.... alle drie spieren in mijn hamstring zijn door midden gescheurd, met een gat van 20mm in elkde scheur.
Hopelijk spoedig een operatie!!'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'![]()
Damn wat klotequote:Op dinsdag 9 januari 2024 22:36 schreef rechtsedirecte het volgende:
waar ik nog steeds de hoop had om voor mijn 60ste een 200 miler te lopen, lijkt nu toch mijn hardloopcarriere te zijn beeindigd door een serieuze blessure die mij waarschijnlijk niet meer op mijn oude ultra-nivo zal krijgen.... alle drie spieren in mijn hamstring zijn door midden gescheurd, met een gat van 20mm in elkde scheur.
Hopelijk spoedig een operatie!!
Veel sterkte met je herstel, ook mentaal want dat zal een beste tik zijn.Cuz I'm Mr. Brightside![]()
Wat een vervelend nieuws. Hoe is het gekomen?quote:Op dinsdag 9 januari 2024 22:36 schreef rechtsedirecte het volgende:
Hopelijk spoedig een operatie!!Een vel leeg papier kan altijd nog een mooie tekening worden.![]()
quote:Op dinsdag 9 januari 2024 22:36 schreef rechtsedirecte het volgende:
Hopelijk spoedig een operatie!!Dat is nogal wat! Sterkte met het herstel.
Morgen ben ik vast weer mezelf.![]()
Wow das een pittige blessure... Heel veel sterkte..!
Ik ben langzaam weer begonnen met opbouwen, na mijn harde val begin december. Mijn voet is nog steeds niet de oude, dus zit nu op voorzichtige 5 kilometer loopjes. Maar daarna voel ik mijn voet wel, en is rust echt nodig. De conditie is er wel, maar het is een hardnekkige blessure waar ik nog niet zo maar klaar mee ben. Mijn doel, de halve in april, komt wel een beetje in het gedrang... Ik wil er ook voor waken niet te snel weer te beginnen, dan ben ik nog verder van huis. We zullen zien.Alius aliud dicit![]()
quote:Op dinsdag 9 januari 2024 22:36 schreef rechtsedirecte het volgende:
Ik las al de slechte verhalen op Instagram... Echt superkut
Doei.![]()
Jezus.. hoe dan?quote:Op dinsdag 9 januari 2024 22:36 schreef rechtsedirecte het volgende:
Hopelijk spoedig een operatie!!Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards![]()
Ik heb deze van Decahtlon (tenminste, een variant van een paar seizoenen geleden) en die werken prima tegen de kou: https://www.decathlon.nl/(...)8?mc=8759626&c=ZWARTquote:Op dinsdag 9 januari 2024 12:50 schreef kalinhos het volgende:
Brr wat een koud. Heb hele dunne handschoenen, eigenlijk functioneert dat altijd prima onder de 10 graden maar godsallemachtig het helpt niets tegen onder 0na 3km gisteren maar omgedraaid
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards![]()
Klote! Heb een jaar of 10 geleden een hamstringblessure gehad. Dokter zei dat het wel meeviel omdat ze geen bloeduitstorting zag. Drie dagen later was de halve achterkant van m'n bovenbeen blauw, de bloeduistorting was er dus wel, maar zat alleen diep. Is op zich goed geheeld, heb erna nog een ironman en verschillende halve triathlons gedaan, maar sprinten gaat niet, en ik voel hem toch wel regelmatig.quote:Op dinsdag 9 januari 2024 22:36 schreef rechtsedirecte het volgende:
Sterkte met het herstel!![]()
Ik blijf het frappant vinden, sommige mensen hebben koude handen tijdens het hardlopen en al handschoenen aan bij +10, anderen (zoals ik) krijgen juist warme handen, en moet er niet aan denken om met handschoenen te lopen (alleen misschien de eerste kilometers als het onder -5C is ofzo, daarna moeten ze uit). Heeft dat te maken met hoeveel je je armen beweegt tijdens het lopen?quote:Op dinsdag 9 januari 2024 12:50 schreef kalinhos het volgende:
![]()
Ik moet ook niet aan handschoenen of eeb muts denken. De eerste 5-10 minuten heb ik het koud en daarna gewoon warm. Draag ook nooit laagjes. Heb 1 trui met een soort van fleece achtig binnenlaagje. Die had ik maandag en gisteren aan. Echt met rond de -5 graden.quote:Op woensdag 10 januari 2024 11:48 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Ik blijf het frappant vinden, sommige mensen hebben koude handen tijdens het hardlopen en al handschoenen aan bij +10, anderen (zoals ik) krijgen juist warme handen, en moet er niet aan denken om met handschoenen te lopen (alleen misschien de eerste kilometers als het onder -5C is ofzo, daarna moeten ze uit). Heeft dat te maken met hoeveel je je armen beweegt tijdens het lopen?
Mouwen stroop ik ook altijd bijna op. Geen idee waar het aan ligt. Thuis op de bank heb ik het altijd koud.![]()
Ja kweenie. Met voetbal ofzo doe ik t nooit en ik loop ook gewoon met korte broek (wel lange mouwen en ondershirt/hemd). Maar wellicht de wind die precies op je handen staat ofzo?quote:Op woensdag 10 januari 2024 11:48 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Ik blijf het frappant vinden, sommige mensen hebben koude handen tijdens het hardlopen en al handschoenen aan bij +10, anderen (zoals ik) krijgen juist warme handen, en moet er niet aan denken om met handschoenen te lopen (alleen misschien de eerste kilometers als het onder -5C is ofzo, daarna moeten ze uit). Heeft dat te maken met hoeveel je je armen beweegt tijdens het lopen?
Ik ga de tip van Semtex volgen en die handschoenen kopen.Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen![]()
Jeemig RD, wat een blessure! Hopelijk snel opereren en hopen dat er dan nog wat mogelijk hardlopenderwijs. Hou in je hoofd dat er best een hoop hardlopers zijn die nooit meer konden hardlopen.Zeeuwse mossels kunnen altijd!![]()
Jeetje wat een blessureleed. Hopelijk kun je snel geopereerd worden.quote:Op dinsdag 9 januari 2024 22:36 schreef rechtsedirecte het volgende:
Hopelijk spoedig een operatie!!![]()
Sterkte!quote:Op dinsdag 9 januari 2024 22:36 schreef rechtsedirecte het volgende:
Hopelijk spoedig een operatie!!No Dyson Barrier is going to stop me!
UI: FlippingCoin in ONZ / Ik bepaal hier welk dier jij bent![]()
Ik vond handschoenen en een muts enzo vroeger ook altijd veel te warm met hardlopen.. maar de laatste jaren zijn handschoenen echt het eerste wat ik aandoe als het iets kouder wordtnog eerder dan een tweede laagje. Vind het heerlijk nu. Waarschijnlijk is het ook een kwestie van wennen. Ik herken het gevoel wel maar dan vooral met windjacks. Vandaag wel een windjack gedragen omdat het gevoelstemperatuur -7 was, en dat kon nog net. Boven de 0 graden vind ik het al snel te warm voor een windjack.
![]()
Kwestie van slechte doorbloeding in de handen en voeten. Ik moest 20 jaar geleden al stoppen met mijn krantenwijk omdat mijn vingers 3 uur nadien nog niet ontdooid waren.. dan worden ze helemaal wit, stijf en gevoelloos. Dat heet het syndroom van Raynaud.quote:Op woensdag 10 januari 2024 11:48 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Vrouwen hebben er geloof ik sowieso vaker last van dan mannen.
Maar getsie, wat een blessureleed inderdaad.. sterkte! En RD wat is er gebeurd inderdaad, klinkt als een accute blessure?Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
Wow @rechtsedirecte wat een ellende![]()
sterkte!
En @Mrmime wat jammer dat dat zo lang duurt, hopelijk blijft de voet zich vanaf nu iig gedragen.![]()
Ik deed vanochtend een loopje in de kou. Ik heb met hardlopen nooit last van koude handen, dus had m'n romp en benen wel redelijk dik ingepakt maar gewoon blote handen. Ging prima, behalve dat m'n sporthorloge net voor het 10e interval er de brui aan gaf. Kennelijk zit er een stuk minder in de batterij als die koud is. Faalhorloge![]()
![]()
Heerlijk die zon en de vrieskou, wel beetje jammer van de snijdende wind. Ik zag het in m'n intervaltijden terug (liep 400jes op een 800m parcours)![]()
@rechtsedirecte oef, beterschap! Ik hoop dat je iets anders vindt om je fysieke en mentale energie kwijt te raken.I am a black hole shitting into the void![]()
Serieus gekeken voor skihandschoenen maar aangezien de vrieskou minder zal worden droeg ik vandaag een dikker paar over mijn standaard paar heen.
Vanmiddag was de zon wel aanwezig en gingen alle winteraccessoires uiteindelijk wel weer af/uit.![]()
Nieuwe klerenkast gekocht, oude nu geblokkeerd met half affe kast. 3x raden wat daar in ligt. Jawel, mijn goede hardloopshirt.Morgen nieuwe poging.
Morgen ben ik vast weer mezelf.![]()
In het afgelopen jaar opgewerkt van nauwelijks 3 minuten hard kunnen lopen door pijnlijke kuiten en ook een slechte conditie (ondanks wekelijks 1,5 uur voetbal) naar 5 km net onder de 33 minuten. Nu zag ik dat hier in Denemarken/Zweden in 2025 er een halve marathon georganiseerd gaat worden over de brug die Denemarken met Zweden verbind. https://bridgerun2025.com/start-maal/
Tijdslimiet is 3 uur, maar met 1,5 jaar voorbereidingstijd heb ik het idee dat zoiets mogelijk zou moeten zijn, ondanks het fysieke ongemak met de kuiten en een nog altijd matige conditie. Event organiseren ze nu voor de 2de keer in 25 jaar, dus tegen de tijd dat de 3de keer voorbij komt gaat het me zeker niet meer lukken
[ Bericht 0% gewijzigd door GotenSSJ op 11-01-2024 10:47:56 ]Xbox Live Gamertag : ThaD16![]()
Normaal gesproken zou dit moeten kunnen. Ik weet natuurlijk niet wat met jouw beperkingen de snelheid van je opbouw kan zijn. Een sportief (ben jij) gezond mens zou dit normaal gesproken binnen een jaar wel moeten kunnen. Jij hebt nog anderhalf jaar, dus ik zou zeggen: go for it!quote:Op donderdag 11 januari 2024 10:42 schreef GotenSSJ het volgende:
In het afgelopen jaar opgewerkt van nauwelijks 3 minuten hard kunnen lopen door pijnlijke kuiten en ook een slechte conditie (ondanks wekelijks 1,5 uur voetbal) naar 5 km net onder de 33 minuten. Nu zag ik dat hier in Denemarken/Zweden in 2025 er een halve marathon georganiseerd gaat worden over de brug die Denemarken met Zweden verbind. https://bridgerun2025.com/start-maal/
Tijdslimiet is 3 uur, maar met 1,5 jaar voorbereidingstijd heb ik het idee dat zoiets mogelijk zou moeten zijn, ondanks het fysieke ongemak met de kuiten en een nog altijd matige conditie. Event organiseren ze nu voor de 2de keer in 25 jaar, dus tegen de tijd dat de 3de keer voorbij komt gaat het me zeker niet meer lukken
Een doel hebben is sowieso goed voor je motivatie en trainingsopbouw, dus lukt het alsnog niet, ben je in elk geval goed bezig geweest.Zeeuwse mossels kunnen altijd!![]()
Na een bezoek aan de fysio zijn mijn kuiten een stuk beter, bizar hoeveel verschil elke avond een hele simpele stretch oefening (2x 45 seconden) kan maken.quote:Op donderdag 11 januari 2024 11:08 schreef mosselmossel het volgende:
[..]
Normaal gesproken zou dit moeten kunnen. Ik weet natuurlijk niet wat met jouw beperkingen de snelheid van je opbouw kan zijn. Een sportief (ben jij) gezond mens zou dit normaal gesproken binnen een jaar wel moeten kunnen. Jij hebt nog anderhalf jaar, dus ik zou zeggen: go for it!
Een doel hebben is sowieso goed voor je motivatie en trainingsopbouw, dus lukt het alsnog niet, ben je in elk geval goed bezig geweest.
Ja mijn doel was 5km onder de 30 minuten, maar dat is helaas door verschillende verkoudheidjes, corona etc niet gelukt maar met 32.51 afgelopen November was ik al met al vrij tevreden. Sindsdien loop ik ook van verkoudheid naar verkoudheid, dus dat is vervelendEchter voelt een doel van een halve marathon finishen (ongetwijfeld met lopen er tussen door) dan direct als een hele hele grote stap. Helpt wel mee dat je er een lange tijd voor hebt om daar te komen.
Xbox Live Gamertag : ThaD16![]()
Welke rekoefening is dat voor de kuiten?quote:Op donderdag 11 januari 2024 11:35 schreef GotenSSJ het volgende:
[..]
Na een bezoek aan de fysio zijn mijn kuiten een stuk beter, bizar hoeveel verschil elke avond een hele simpele stretch oefening (2x 45 seconden) kan maken.
Ja mijn doel was 5km onder de 30 minuten, maar dat is helaas door verschillende verkoudheidjes, corona etc niet gelukt maar met 32.51 afgelopen November was ik al met al vrij tevreden. Sindsdien loop ik ook van verkoudheid naar verkoudheid, dus dat is vervelendEchter voelt een doel van een halve marathon finishen (ongetwijfeld met lopen er tussen door) dan direct als een hele hele grote stap. Helpt wel mee dat je er een lange tijd voor hebt om daar te komen.
I am a black hole shitting into the void![]()
quote:Op donderdag 11 januari 2024 11:42 schreef Gimmick het volgende:
[..]
Welke rekoefening is dat voor de kuiten?
Voor mij hielp deze super simpele stretch echt veel. Fysio zei dat eigenlijk het enige waar je rekening mee moet houden is dat beide voeten recht vooruit staan zodat je de juiste spieren rekt. En dat je de achterste voet volledig op de grond houdt.
Ik ging hiermee van nauwelijks 3 minuten hard kunnen lopen omdat mijn hele kuit in de fik stond naar 20+ minuten in een maand tijd waar mijn zwakke conditie de limiterende factor werd.Xbox Live Gamertag : ThaD16![]()
Ook in de vrieskou hardlopen present.
Zonder me daar mee bezig te houden gaat de snelheid toch duidelijk wel omhoog. Ik ben al aan het kijken naar loopjes in de buurt.My friends all drive horses![]()
een boomstronk die ik niet zag, doen struikelde ik en gleed mijn standbeen door, waardoor ik in een voorwaardse spagaat terecht kwamquote:Op woensdag 10 januari 2024 06:42 schreef Pharkus het volgende:
[..]
Wat een vervelend nieuws. Hoe is het gekomen?'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
dank jullie wel allemaal voor jullie medeleven!quote:Op woensdag 10 januari 2024 13:17 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Kwestie van slechte doorbloeding in de handen en voeten. Ik moest 20 jaar geleden al stoppen met mijn krantenwijk omdat mijn vingers 3 uur nadien nog niet ontdooid waren.. dan worden ze helemaal wit, stijf en gevoelloos. Dat heet het syndroom van Raynaud.
Vrouwen hebben er geloof ik sowieso vaker last van dan mannen.
Maar getsie, wat een blessureleed inderdaad.. sterkte! En RD wat is er gebeurd inderdaad, klinkt als een accute blessure?
Ik struikelde over een boomstronk en raakte in een voorwaartste spagaat terecht., hierdoor zijn alle drie spieren van de hamstring afgescheurd.
Morgen gaan ze mij opereren.'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
Auw! Sterkte morgen en hopelijk valt het herstel mee.quote:Op donderdag 11 januari 2024 19:52 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
dank jullie wel allemaal voor jullie medeleven!
Ik struikelde over een boomstronk en raakte in een voorwaartste spagaat terecht., hierdoor zijn alle drie spieren van de hamstring afgescheurd.
Morgen gaan ze mij opereren.Een vel leeg papier kan altijd nog een mooie tekening worden.![]()
Sterkte met de operatie en het herstel!quote:Op donderdag 11 januari 2024 19:52 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
Morgen gaan ze mij opereren.![]()
NOG niet gelukt bedoel jequote:Op donderdag 11 januari 2024 11:35 schreef GotenSSJ het volgende:
[..]
Na een bezoek aan de fysio zijn mijn kuiten een stuk beter, bizar hoeveel verschil elke avond een hele simpele stretch oefening (2x 45 seconden) kan maken.
![]()
Die halve marathon klinkt tof, maar lijkt me ook mentaal wel zwaar, zo'n brug waar geen eind aan komt.
Blijf langzaam opbouwen, en consistent met trainen (met ook rustperiodes!). Consistentie is key.![]()
Vind hem met de auto al langquote:Op donderdag 11 januari 2024 21:24 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
NOG niet gelukt bedoel je![]()
Die halve marathon klinkt tof, maar lijkt me ook mentaal wel zwaar, zo'n brug waar geen eind aan komt.
Blijf langzaam opbouwen, en consistent met trainen (met ook rustperiodes!). Consistentie is key.Eerst mag je ook nog een tunnel van 4km door.
![]()
Maar inderdaad, nog niet gelukt! Die sub 30 komt er vanzelf een keer als ik door blijf trainen.Xbox Live Gamertag : ThaD16![]()
Ik ben blijkbaar een avondloper... Ik loop het aller liefste vroeg in de ochtend. Het liefste nog voor 5 uur. Lopen ging steeds stroef en moeizaam.
Nu vanavond gelopen, bedoeling was 5km. Maar heb 10,2km zonder enige moeite gelopen. In 1 klap zoveel motivatie weer terug gevonden.
Grote blij!![]()
Heel veel sterkte met de operatie en herstel.quote:Op donderdag 11 januari 2024 19:52 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
Oef, klinkt als een lullig ongelukje, helaas hebben die dan juist vaak nare gevolgen![]()
Veel succes met de operatie en het herstel rechtsedirecte!![]()
Oh vreselijk! Succes met de operatie.quote:Op donderdag 11 januari 2024 19:52 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
Dat kan enorm verschillen idd. Ik vind in de ochtend lopen juist heerlijk. Na het avondeten kak ik alleen maar inquote:Op donderdag 11 januari 2024 21:28 schreef ZombieQueen het volgende:
Ik ben blijkbaar een avondloper... Ik loop het aller liefste vroeg in de ochtend. Het liefste nog voor 5 uur. Lopen ging steeds stroef en moeizaam.
Nu vanavond gelopen, bedoeling was 5km. Maar heb 10,2km zonder enige moeite gelopen. In 1 klap zoveel motivatie weer terug gevonden.
Grote blij!
Blij dat het weer steeds vroeger licht wordt want 's ochtends in het donker lopen trekt me dan weer totaal niet![]()
![]()
quote:Op donderdag 11 januari 2024 19:52 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
Morgen gaan ze mij opereren.succes!
Ik begin steeds beter 's ochtends te kunnen lopen. Ligt ook een beetje aan de temperatuur enzo, en hoe ik heb geslapen. Maar waar ik vroeger niet vooruit te branden was kon ik nu zelfs toen ik voor werk op pad was om 7 uur al best fijn lopen.
Na het werk vind ik ook lekker, maar dan wel voor het avondeten. Meestal de korte loopjes lekker in de lunchpauze. Licht, half uurtje/40 minutes op pad en dan weer door breekt de dag lekker doormidden: lang leve het 100% remote werken!!Doei.![]()
Wat heftig Rechtsedirecte, bizar hoe snel zoiets gebeurd kan zijn. Sterkte!
Team ochtend loper hier, het liefst rol ik vanuit het bed zo de hardloopkleren in voor een lange duurloop, en dan bij thuiskomst relaxed aan het ontbijt aanschuiven
Vet, ik wil ook.quote:Op donderdag 11 januari 2024 10:42 schreef GotenSSJ het volgende:
Nu zag ik dat hier in Denemarken/Zweden in 2025 er een halve marathon georganiseerd gaat worden over de brug die Denemarken met Zweden verbind. https://bridgerun2025.com/start-maal/![]()
![]()
Hoe lang is die duurloop dan? Zodra het langer dan 40 minuten is vind ik nuchter lopen toch echt niet meer zo chill..quote:Op donderdag 11 januari 2024 23:43 schreef Little_Miss_Naughty het volgende:
Wat heftig Rechtsedirecte, bizar hoe snel zoiets gebeurd kan zijn. Sterkte!
Team ochtend loper hier, het liefst rol ik vanuit het bed zo de hardloopkleren in voor een lange duurloop, en dan bij thuiskomst relaxed aan het ontbijt aanschuivenIk hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
Daar schrik ik best van. Afgelopen dinsdag nog een smakkerd gemaakt over een boomtak in het bos, al viel mijn val dus wel mee. Succes vandaag.quote:Op donderdag 11 januari 2024 19:52 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
Morgen gaan ze mij opereren.Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards![]()
Nog over die hoogtemeters, dat is serieus wel lastig als je niet in Limburg of de duinen woont. Voor een training had ik de opdracht 5x3 min heuvel op, heuvel af te doen. Nou is Dordrecht een eiland en via (voor hardlopers althans) bereikbaar via 1 tunnel en 3 bruggen. Uiteindelijk is de tunnel volgens mij t langst en steilst, totaal dus 15 min op en neer gelopen en dan kom je op 54(!!) hoogtemeters. Dan is 2000 via Strava in 1 maand toch onhaalbaarHet is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen![]()
Hoezo, dan ben je er al na 10 uur.quote:Op vrijdag 12 januari 2024 11:47 schreef kalinhos het volgende:
Nog over die hoogtemeters, dat is serieus wel lastig als je niet in Limburg of de duinen woont. Voor een training had ik de opdracht 5x3 min heuvel op, heuvel af te doen. Nou is Dordrecht een eiland en via (voor hardlopers althans) bereikbaar via 1 tunnel en 3 bruggen. Uiteindelijk is de tunnel volgens mij t langst en steilst, totaal dus 15 min op en neer gelopen en dan kom je op 54(!!) hoogtemeters. Dan is 2000 via Strava in 1 maand toch onhaalbaar
Leuk is anders maarja.
Ik heb als training twee keer 1.5 uur een viaduct op een neer gelopen.![]()
Dat wordt dan verhuizenquote:Op vrijdag 12 januari 2024 11:47 schreef kalinhos het volgende:
Nog over die hoogtemeters, dat is serieus wel lastig als je niet in Limburg of de duinen woont. Voor een training had ik de opdracht 5x3 min heuvel op, heuvel af te doen. Nou is Dordrecht een eiland en via (voor hardlopers althans) bereikbaar via 1 tunnel en 3 bruggen. Uiteindelijk is de tunnel volgens mij t langst en steilst, totaal dus 15 min op en neer gelopen en dan kom je op 54(!!) hoogtemeters. Dan is 2000 via Strava in 1 maand toch onhaalbaarLimburg kent al jaren een leegloop, dus de huizenprijzen liggen er gunstiger dan waar je nu woont
Cuz I'm Mr. Brightside![]()
We hebben hier in Brabant de Gulberg("Het dak van brabant") , een afvalberg bedekt met gras die aardig de hoogte in gaat. Menig trailrunner traint daar zijn hoogtemeters. Een helling instellen op de loopband is natuurlijk ook altijd een optie.Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards![]()
De langste duurlopen zijn rond de 25km, en dat gaat eigenlijk zonder moeite altijd. Ik heb alleen problemen wanneer mijn darmen onderweg wakker worden, maar dat ligt niet aan de hongerquote:Op vrijdag 12 januari 2024 09:50 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Hoe lang is die duurloop dan? Zodra het langer dan 40 minuten is vind ik nuchter lopen toch echt niet meer zo chill..
Ik ga zondag weer een lange loop doen van zo'n 22,5km (afstandmeten.nl) maar ga nu wel wat eten van te voren en dus wat later op pad.
Die hoogtemeterchallenge van strava heb ik al opgegeven.
Zijn er hier al lopers over de 100km in 2024?![]()
Zondag nog Egmond lopers? En mensen met meer ervaring kleding tips?
Stevige wind van zee, schuin, schuinvoor. 4 graden.I am a black hole shitting into the void![]()
Geen Egmondloper en qua kleding goed het weer checken en laagjes dragen zodat je makkelijk wat uit kan doen.quote:Op vrijdag 12 januari 2024 19:59 schreef Gimmick het volgende:
Zondag nog Egmond lopers? En mensen met meer ervaring kleding tips?
Ik loop nog steeds in korte broek (doen voetballers toch ook?) en een shirt met losse arm sleeves die je makkelijk uit kunt doen.![]()
Nee, had mezelf goed overtrained eind 2023quote:Op vrijdag 12 januari 2024 19:36 schreef Nober het volgende:
Zijn er hier al lopers over de 100km in 2024?stijve kuit
Heb ik wel vaker maar nu kwam ik gewoon niet meer uit second gear.
2 dagen rust hielp weinig dus nu weer 3. Lijkt nu wel beter. Hopelijk nog steeds na een easy 5k morgen.
Volgende week 10k Zoetermeer, als het goed voelt.
Forum Opties Forumhop: Hop naar: