abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_211922444
Welkom bij Het Hardlooptopic! Dit topic is voor alle hardlopers, van hardlopende beginners tot helden van de RoPaRun. Het maakt niet uit of je nou met Evy loopt, je eigen schema volgt of bij een vereniging loopt: Iedereen is hier welkom! Je kan in dit topic praten over hoe het gaat, welke kleding je wil dragen, hoe zwaar/makkelijk het allemaal gaat. Je kan het zo gek niet verzinnen. Stel ook gerust vragen, we zijn hier om elkaar te helpen!

>> Ben je fervent Strava gebruiker? Join de Fok! Hardlopers club

SPOILER: Wie loopt er waar en wanneer? :)
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Schema's
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Verlopen challenges
SPOILER: PRs bijhouden
SPOILER: Divers
SPOILER: Blogs van enkele vaste posters
Nieuw deel, nieuwe kansen!
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  vrijdag 5 januari 2024 @ 10:09:14 #2
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_211922853
Nog meer mensen die de Runnersworld uitdaging voor januari doen? (loop elke dag minstens 1,6km hard).
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
pi_211924028
quote:
14s.gif Op vrijdag 5 januari 2024 10:09 schreef SEMTEX het volgende:
Nog meer mensen die de Runnersworld uitdaging voor januari doen? (loop elke dag minstens 1,6km hard).
Moet dat gemiddeld zijn, of echt elke dag een stukje rennen?
Doctor Doom, A Man Of Science Doesn't Believe In Jesus, Why The Fuck Do You!?!
pi_211924114
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 januari 2024 12:17 schreef BOKA het volgende:

[..]
Moet dat gemiddeld zijn, of echt elke dag een stukje rennen?
Nee, niet gemiddeld. Elke dag minimaal 1600 meter hardlopen.
En nee, ik doe niet mee :)
Zeeuwse mossels kunnen altijd!
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 5 januari 2024 @ 12:57:40 #5
426493 crew  PippenScottie
pi_211924367
Ik ben na de Kerst weer begonnen met hardlopen.

Mijn grote valkuil is dat ik altijd sneller of meer wil en mezelf ga forceren.

Ik loop nu zonder sporthorloge en probeer gewoon plezier te hebben in het lopen en dit gaat tot nu toe prima. Ik kan het niet laten en doe nog wel de stopwatch aan van mijn telefoon, zodat ik wel progressie kan zien, maar ik ben niet continu naar mijn snelheid aan het kijken.

In een week is de conditie met flinke stappen terug aan het keren.
My friends all drive horses
pi_211924398
quote:
Nee, elke dag mezelf helemaal omkleden voor zo'n klein stukje. Niks voor mij. Wellicht goed voor mensen die net beginnen met hardlopen
pi_211924412
quote:
99s.gif Op vrijdag 5 januari 2024 12:25 schreef mosselmossel het volgende:

[..]
Nee, niet gemiddeld. Elke dag minimaal 1600 meter hardlopen.
En nee, ik doe niet mee :)
In dat geval ga ik ook niet meedoen, kan mn rustdagen goed gebruiken. :P
pi_211924417
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 januari 2024 12:59 schreef F_r het volgende:

[..]
Nee, elke dag mezelf helemaal omkleden voor zo'n klein stukje. Niks voor mij. Wellicht goed voor mensen die net beginnen met hardlopen
Je mag ook meer he ;)
pi_211924517
quote:
Ik heb wel eens voor 48uur lang, elke 4 uur 4 mijl hardgelopen. Dat is ook wel een leuke/interessante uitdaging om eens te doen! Dat is dus elke 4 uur 6,4 kilometer lopen.
pi_211924739
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 januari 2024 13:10 schreef GoldRushFrog het volgende:

[..]
Ik heb wel eens voor 48uur lang, elke 4 uur 4 mijl hardgelopen. Dat is ook wel een leuke/interessante uitdaging om eens te doen! Dat is dus elke 4 uur 6,4 kilometer lopen.
2 dagen niet slapen voor een hardloop challenge?
Cuz I'm Mr. Brightside
pi_211924795
quote:
7s.gif Op vrijdag 5 januari 2024 13:26 schreef Neo-Mullen het volgende:

[..]
Is maar wat je leuk noemt. ;(
pi_211924880
quote:
7s.gif Op vrijdag 5 januari 2024 13:26 schreef Neo-Mullen het volgende:

[..]
Jawel, je slaapt absoluut wel. En heel lekker ook! Alleen moet je wel even je wekker zetten en 6,4km hardlopen. Daarna kan je weer even verder slapen.

Echt een hele mooie challenge. Het maakt je mentaal echt enorm sterk. Ik heb er bijzonder veel aan gehad, en dat had ik vooraf niet verwacht.
pi_211924974
Goede training voor een backyard ultra :P
pi_211925058
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 januari 2024 13:43 schreef Evangelion het volgende:
Goede training voor een backyard ultra :P
Het is toch precies een backyard ultra?
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_211925105
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 januari 2024 13:49 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]
Het is toch precies een backyard ultra?
Officieel is dat 6.7km (4.167mijl) elk uur maar hetzelfde idee ja
pi_211925224
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 januari 2024 13:55 schreef Evangelion het volgende:

[..]
Officieel is dat 6.7km (4.167mijl) elk uur maar hetzelfde idee ja
O ja, excuus. Zat aan 6,4km te denken, maar het was inderdaad 6,7km.
  vrijdag 5 januari 2024 @ 14:24:27 #17
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_211925371
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 januari 2024 12:59 schreef F_r het volgende:

[..]
Ik wil het gebruiken om te kijken of ik mezelf in de toekomst weer meer uit de deur krijg, want mijn loopfrequentie was weer een ebetje weggezakt door werkdrukte.
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
pi_211925739
Hier geen 'elke dag hardlopen'-challenges meer. Dat zet er druk op en dan gaan dingen stuk. Ben al blij dat ik nu weer echt consistent 3 keer per week hardloop, en deze week dus zelfs 4, want m'n 10k-loopje is op zondag.

Waar ik daar een paar jaar geleden m'n hand niet voor omdraaide is het nu toch wel een klein beetje zenuwen. Niet zozeer voor een tijd of een PR ofzo, maar ik hoop vooral dat we hem beide zonder pijn en blessures uitlopen. De laatste 10km die we deden was in augustus 2021. Dat was wel een Trail in het Lake District, en een tikkeltje zwaarder dan deze vlakke wegrace, maar daar ging m'n man's knie toch echt wel weer stuk van en moesten we de laatste 2km wandelen/hobbelen (we renden samen).

Ik probeer niet teveel te denken aan 'wat vroeger zo makkelijk ging', want het is nou eenmaal niet vroeger meer, en dat kan ik niet veranderen, en probeer naar de toekomst zonder verwachtingen te kijken, maar toch kriebelen dingen.

Dat gezegd hebbende, heb ik maar 2 doelen voor zondag die elkaar opvolgen: 1. uitlopen, 2. 59.59. Alles daaronder is een bonus.
Doei.
pi_211931022
Na 3x nat te zijn geworden, waarvan 1x vrijwillig 2 uur zwembadderen met mijn oudste, vond ik dat een 4e keer ook nog wel kon. Ritme zit er wel weer goed in, weer of geen weer, hardlopen doen we. :Y

Het douchen daarna was zoooo lekker.
Morgen ben ik vast weer mezelf.
  zaterdag 6 januari 2024 @ 13:37:06 #20
450148 KapiteinIglo
Als dat geen neuken wordt...
pi_211936145
Ik heb een persoonlijke coach ingeschakeld om te starten met hardlopen gezien mijn blessuregevoeligheid en mijn waardeloze conditie (3 jaar geen sport en al langer niet hardlopen).

Vandaag eerste training gedaan, was kapot maarrrr voldaan.

Op naar de volgende.

Doel: 5km onder 30min hardlopen
Ik moest de groeten doen van Kapitein Ortega.
  zaterdag 6 januari 2024 @ 13:47:33 #21
121125 Gimmick
I am vomit vomiting
pi_211936319
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 januari 2024 13:37 schreef KapiteinIglo het volgende:
Ik heb een persoonlijke coach ingeschakeld om te starten met hardlopen gezien mijn blessuregevoeligheid en mijn waardeloze conditie (3 jaar geen sport en al langer niet hardlopen).

Vandaag eerste training gedaan, was kapot maarrrr voldaan.

Op naar de volgende.

Doel: 5km onder 30min hardlopen
Mooi doel, succes!

Wat doet zo’n coach? Schema en ‘stok achter de deur’ of lopen jullie samen?

Veel hardloopverenigingen hebben ook ‘start to run’-groepen. Hier is ook aandacht voor looptechniek.
I am a black hole shitting into the void
pi_211937001
Ik heb de strava challenge van 2000 hoogtemeters in januari aangevinkt. Ik zit op 53 meter nu, is gewoon niet haalbaar voor Nederland.
pi_211937273
Vanmorgen afstandsrecord van 24km gelopen die ik van de week uitstelde. Blij dat ik dat gedaan heb want ik heb de Alphafly 3 gekocht en die kon ik meteen uitproberen.

Mijn eerste ervaring op een marathonschoen én WR schoen is alleen maar positief. Ze zitten goed zijn niet te smal en weinig geluid.

Mijn HM tijd verbeterd met 1:06 naar 1:48:49 op een nuchtere maag met twee gelletjes. Ik kon prima tempo blijven lopen.

Ik kijk nu al uit naar aanstaande wedstrijden.
pi_211938101
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 januari 2024 14:43 schreef Nober het volgende:
Ik heb de strava challenge van 2000 hoogtemeters in januari aangevinkt. Ik zit op 53 meter nu, is gewoon niet haalbaar voor Nederland.
Paar weken terug tijdens de ergste tegenwind die ik heb gehad bij het lopen gaf Garmin ineens 350 hoogtemeters voor dezelfde route waar hij normaal 70 geeft. Apart wel.

Maar idd niet te doen normaal gesproken. :+
pi_211938220
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 januari 2024 15:07 schreef Nober het volgende:
Vanmorgen afstandsrecord van 24km gelopen die ik van de week uitstelde. Blij dat ik dat gedaan heb want ik heb de Alphafly 3 gekocht en die kon ik meteen uitproberen.

Mijn eerste ervaring op een marathonschoen én WR schoen is alleen maar positief. Ze zitten goed zijn niet te smal en weinig geluid.

Mijn HM tijd verbeterd met 1:06 naar 1:48:49 op een nuchtere maag met twee gelletjes. Ik kon prima tempo blijven lopen.

Ik kijk nu al uit naar aanstaande wedstrijden.
Nice.
Maar 24km nuchter, damn :+

Ik heb ook carbon plates nodig maar ik wacht op een sale van Saucony of Nike denk ik.
pi_211939780
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 januari 2024 16:33 schreef Evangelion het volgende:

[..]
Nice.
Maar 24km nuchter, damn :+

Ik heb ook carbon plates nodig maar ik wacht op een sale van Saucony of Nike denk ik.
Ik heb met al mijn andere schoenen zo'n 160 euro korting gehad dus dan valt deze investering wel mee.
pi_211940557
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 januari 2024 14:43 schreef Nober het volgende:
Ik zag in een docu over de Barkley marathons dat iemand in België als training iets van 100X een heuvel van 20 m op en af ging (ofzoiets).
Dat moet in Nederland ook wel te doen zijn. _O-
pi_211940684
2000m is prima haalbaar in Zuid Limburg. Met een redelijk rondje tik je zo 100 tot 200 hoogtemeters aan.

M'n ouders wonen daar, dus doe het regelmatig :)
Cuz I'm Mr. Brightside
pi_211940721
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 januari 2024 17:53 schreef Nober het volgende:

[..]
Ik heb met al mijn andere schoenen zo'n 160 euro korting gehad dus dan valt deze investering wel mee.
Treat yo self *O*
pi_211941857
quote:
7s.gif Op zaterdag 6 januari 2024 19:23 schreef Neo-Mullen het volgende:
2000m is prima haalbaar in Zuid Limburg. Met een redelijk rondje tik je zo 100 tot 200 hoogtemeters aan.

M'n ouders wonen daar, dus doe het regelmatig :)
Dat inderdaad, ik moet heel erg mijn best doen om onder 1000m te blijven in een maand met 100+ km :+
Op dinsdag 9 november 2010 17:06 schreef DevilsWhore het volgende:
hehehe, LMN is raarder dan ik :D
pi_211945867
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 januari 2024 19:08 schreef BOKA het volgende:

[..]
Ik zag in een docu over de Barkley marathons dat iemand in België als training iets van 100X een heuvel van 20 m op en af ging (ofzoiets).
Dat moet in Nederland ook wel te doen zijn. _O-
Ik volg op Strava een trailrunner in mijn stad, die loopt in een training idd ook tientallen keren een van de mini heuvels hier in de buurt op en af. Ik zou dat mentaal echt niet aankunnen _O-
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')