Eigenlijk zouden ze à la Pinokkio een kind gemaakt uit OSB plaat moeten krijgenquote:Op donderdag 4 januari 2024 19:11 schreef derLudolf het volgende:
Ik snap die fascinatie van die Kudogans voor OSB plaat niet echt.
Dat zegt ze ook tegen Jennie, je vader wil naar een warm land dus tja..(zoiets)quote:Op zaterdag 3 februari 2024 07:22 schreef PinkParty het volgende:
Och die Linda....altijd gespannen en snel over haar theewater. Ben heel benieuwd hoe dit gaat de komende afleveringen.
En de familie Jelies. Ik denk dat het daar vooral de wens van pa was om te verhuizen en Janneke hobbelt er achteraan.
Wel heel heftig hoor. Zij is zo'n familie mens.quote:Op zaterdag 3 februari 2024 08:03 schreef IlseMarije het volgende:
[..]
Dat zegt ze ook tegen Jennie, je vader wil naar een warm land dus tja..(zoiets)
Ik ben grootverbruiker. Maar ik ben dan ook een echte Spaansequote:Op zaterdag 3 februari 2024 09:38 schreef Sunshine1982 het volgende:
Nouja, ik koop die gezeefde tomaten of wat het ook was ook nooit
Waarom denk je dit?quote:Op zaterdag 3 februari 2024 10:15 schreef Beppie12345 het volgende:
Janneke en de kinderen zouden het liefst zo snel mogelijk terug gaan naar Tollebeek en Urk.
Die indruk heb ik ook. Ze lijken zo opgefokt allemaal.quote:Op vrijdag 2 februari 2024 23:30 schreef maily het volgende:
[..]
Ik heb altijd het idee dat bij iedereen in die familie veel spanning zit .....
Omdat Janneke een familiemens is en in Urk dat heel belangrijk is, verder kan zij niet tegen warmte, heeft ze amper aanspraak daar met Spanjaarden. Is voor even te doen maar zij gaat daar echt niet haar hele leven wonen. Kinderen missen alle vriendjes, neefjes en nichtjes, voetbal, hun leventje in Tollebeek. Het is Johan zijn wens.quote:
Maar ze zei dat de kinderen daar makkelijker allemaal een huisje konden kopen ...quote:Op zaterdag 3 februari 2024 10:36 schreef Beppie12345 het volgende:
[..]
Omdat Janneke een familiemens is en in Urk dat heel belangrijk is, verder kan zij niet tegen warmte, heeft ze amper aanspraak daar met Spanjaarden. Is voor even te doen maar zij gaat daar echt niet haar hele leven wonen. Kinderen missen alle vriendjes, neefjes en nichtjes, voetbal, hun leventje in Tollebeek. Het is Johan zijn wens.
Ik volg ze niet online, maar ik hoor meerdere geluiden dat ze al wat mensen hebben leren kennen.quote:Op zaterdag 3 februari 2024 10:36 schreef Beppie12345 het volgende:
[..]
Omdat Janneke een familiemens is en in Urk dat heel belangrijk is, verder kan zij niet tegen warmte, heeft ze amper aanspraak daar met Spanjaarden. Is voor even te doen maar zij gaat daar echt niet haar hele leven wonen. Kinderen missen alle vriendjes, neefjes en nichtjes, voetbal, hun leventje in Tollebeek. Het is Johan zijn wens.
Ja ze hebben mensen leren kennen maar dat zijn Nederlanders en van een kerkgenootschap.quote:Op zaterdag 3 februari 2024 10:43 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Ik volg ze niet online, maar ik hoor meerdere geluiden dat ze al wat mensen hebben leren kennen.
We kunnen niet in hun hoofd kijken, misschien hebben ze het wel naar hun zin? De tijd zal het leren![]()
Ik moest wel een beetje grinniken toen Johan en Janneke zo verliefd deden over de weg waarop ze reden. Ik zag alleen een weg en wat verdord landschap?
Ze hadden het over schooljuf toch?quote:Op zaterdag 3 februari 2024 10:45 schreef Beppie12345 het volgende:
Ik vind het ook niet oké dat bv Jennie amper opleiding heeft. Als je dat als ouders normaal vindt, dat snap ik echt niet. En naar school gaan is er niet bij daar met Jennie. Had je ook vantevoren kunnen informeren maar vinden ze niet belangrijk denk ik. De topper kan goed thuis helpen en poetsen.
quote:Op zaterdag 3 februari 2024 10:45 schreef Beppie12345 het volgende:
Ik vind het ook niet oké dat bv Jennie amper opleiding heeft. Als je dat als ouders normaal vindt, dat snap ik echt niet. En naar school gaan is er niet bij daar met Jennie. Had je ook vantevoren kunnen informeren maar vinden ze niet belangrijk denk ik. De topper kan goed thuis helpen en poetsen.
quote:Op zaterdag 3 februari 2024 10:25 schreef amaranta het volgende:
Ik kan dit artikel niet lezen helaas. Maar waarom moest een Spaanse ambtenaar omgekocht worden en hoezo laat deze beste spagnool zich omkopen met een halve liter, voor hem waarschijnlijk onbekend, kruidenlikeur?
https://www.ad.nl/show/be(...)paanse-zon~a4abba06/
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op zaterdag 3 februari 2024 12:35 schreef Blues het volgende:
[..]Dank je. Gelezen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Met zijn korte broek.quote:Op zaterdag 3 februari 2024 07:53 schreef Paardenbloemmeisje het volgende:
Ik blijf Johan een rare vinden in die afleveringen. Ik krijg echt de rillingen van hem.
Voortaan archive.ph gebruikenquote:Op zaterdag 3 februari 2024 10:25 schreef amaranta het volgende:
Ik kan dit artikel niet lezen helaas. Maar waarom moest een Spaanse ambtenaar omgekocht worden en hoezo laat deze beste spagnool zich omkopen met een halve liter, voor hem waarschijnlijk onbekend, kruidenlikeur?
https://www.ad.nl/show/be(...)paanse-zon~a4abba06/
Dat heb ik dus ook. Hij kickt op de camera en aandacht. Wat hij er allemaal uitkraamde tijdens de bezichtigingen was echt totale onzin.quote:Op zaterdag 3 februari 2024 07:53 schreef Paardenbloemmeisje het volgende:
Ik blijf Johan een rare vinden in die afleveringen. Ik krijg echt de rillingen van hem.
Over Engels gesproken, het Engels van de beide vaders mag wel wat beterquote:Op zaterdag 3 februari 2024 12:55 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ja, Engelse les geven... ik heb zo hard gelachen
Van allemaal, ik heb niet de illusie dat de moeders wel basis-Engels spreken.quote:Op zaterdag 3 februari 2024 14:59 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Over Engels gesproken, het Engels van de beide vaders mag wel wat beterIvan zei iets van 'I speak Netherlands' en Johan zei in mompelend Engels iets van Johan out Holland. Dit is wel basis Engels wat je ergens wel moet kunnen vind ik, vooral als je een camping in het buitenland wil runnen.
Ik denk dat je gelijk hebt jaquote:Op zaterdag 3 februari 2024 15:01 schreef Leandra het volgende:
[..]
Van allemaal, ik heb niet de illusie dat de moeders wel basis-Engels spreken.
Wat een poep. Als zij met een ambtenaar in gesprek wil dan kan dat gewoon.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dan heeft ie dus minstens 9 keer alleen z’n broek tot op z’n knieën laten zakken.quote:Op zaterdag 3 februari 2024 13:01 schreef maily het volgende:
[..]
Met zijn korte broek.
Janneke zei: "zie ik voor het eerst je blote benen."
Johan: "ben je meteen aan me verknocht."
(Zoiets was het)
Of alles in het donkerquote:Op zaterdag 3 februari 2024 17:32 schreef amaranta het volgende:
[..]
Dan heeft ie dus minstens 9 keer alleen z’n broek tot op z’n knieën laten zakken.
Dat is wel jammer, 1x per week ....quote:Op zaterdag 3 februari 2024 17:20 schreef Firuze60 het volgende:
Ik vind het wel stom dat ze deze serie 'EHV gaat emigreren' net als 'Ik vertrek' wekelijks gaan uitzenden. Bij 'Ik vertrek' is het elke keer een op zichzelf staande aflevering met een apart gezin. Nu moet je een week wachten, dit zouden ze ook in twee weken er doorheen moeten jassen. Het is wel vermakelijk en verslavend. Kan hier dus niet meepraten want kijk vooruit. Ik weet nu al niet meer wat er precies in de eerste aflevering is gebeurd.
Mee eens dat die Johan......
Heb het geduld niet meer (of concentratiespanne) om zulke series een keer per week te kijken. Zeker niet als het om dezelfde mensen gaat, supersaai. Of het moet om een afrondende aflevering gaan.quote:Op zaterdag 3 februari 2024 18:20 schreef maily het volgende:
[..]
Dat is wel jammer, 1x per week ....
Ik wel voor dit.quote:Op zaterdag 3 februari 2024 19:25 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Heb het geduld niet meer (of concentratiespanne) om zulke series een keer per week te kijken. Zeker niet als het om dezelfde mensen gaat, supersaai. Of het moet om een ronde aflevering gaan.
Mwah, HHB vind ik dan wel weer leuk om wekelijks te bekijken.quote:Op zaterdag 3 februari 2024 19:26 schreef maily het volgende:
[..]
Ik wel voor dit.
Andere dingen wel meer afleveringen per keer.
Maar dat is gewoon standaard eens per week.quote:Op zaterdag 3 februari 2024 19:27 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Mwah, HHB vind ik dan wel weer leuk om wekelijks te bekijken.
quote:Op zaterdag 3 februari 2024 17:31 schreef amaranta het volgende:
Zij spreekt waarschijnlijk geen woord Spaans.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Wat een poep. Als zij met een ambtenaar in gesprek wil dan kan dat gewoon.
Ik denk dat de situatie eerder is geweest dat Johan het woord voert/wil voeren.
Heel af en toe zie je even een flits van Johans ware aard volgens mij. En ik geloof dat ik die niet zo sympathiek vind.quote:Op zaterdag 3 februari 2024 13:56 schreef SterreKaatje het volgende:
[..]
Dat heb ik dus ook. Hij kickt op de camera en aandacht. Wat hij er allemaal uitkraamde tijdens de bezichtigingen was echt totale onzin.
Ik vind de Kraantjes echt leuk. Het is echt...zo werkt het gewoon als je gaat emigreren en een camping gaat runnen.
Jawel, baño is toch bank?quote:Op zaterdag 3 februari 2024 19:48 schreef IlseMarije het volgende:
[..]
Zij spreekt waarschijnlijk geen woord Spaans.
Toen ze boodschappen gingen doen zei ze onderweg ook iets als: "hopelijk hebben ze daar frietjes."quote:Op zaterdag 3 februari 2024 19:50 schreef Toedeledoki36 het volgende:
En Janneke vond het doen van Spaanse boodschappen in de Nederlandse supermarkt al 'heftig'.
Dat belooft nog wat.
Ja, het is wel bank, maar dan andersquote:Op zaterdag 3 februari 2024 19:54 schreef Holaa het volgende:
[..]
Jawel, baño is toch bank?
Vervolgens was banco bank, maar denk dat dat toch echt de vertaling van een bankgebouw is 😄
Ze eten dan ook alleen maar aardappelen vlees en groente daar in Spanje. Oh en macaroni want dat is Spaans eten volgens één van die meiden.quote:Op zaterdag 3 februari 2024 20:18 schreef Wiepje het volgende:
Ben pas een kwartier van de eerste aflevering aan het kijken maar dit kan je toch niet serieus nemen? Mensen die nog nooit van mozarella, serranoham, passata gehoord hebben maar die naar Spanje verhuizen omdat Johan het daar zulk lekker weer vindt. Dat is toch van de zotte dat je daar in je vent volgt als je toch zelf best wereldvreemd bent.
Kraantjes neem ik in dit kwartier mijn pet voor af. Overdenken de boel goed, ook met de oudste jongens.
En dan moeten ze nog voor t eerst heen om huizen (en uberhaupt het land) te bekijken. Eigen huis moet nog verkocht, maar ze weten al wel dat ze met 3 maanden vertrekken. Hoe dan? We weten inmiddels via de socials dat het gelukt is, maar afgaande op deze aflevering kon ik het niet bevatten waar ze aan beginnenquote:Op zaterdag 3 februari 2024 20:18 schreef Wiepje het volgende:
Ben pas een kwartier van de eerste aflevering aan het kijken maar dit kan je toch niet serieus nemen? Mensen die nog nooit van mozarella, serranoham, passata gehoord hebben maar die naar Spanje verhuizen omdat Johan het daar zulk lekker weer vindt. Dat is toch van de zotte dat je daar in je vent volgt als je toch zelf best wereldvreemd bent.
Kraantjes neem ik in dit kwartier mijn pet voor af. Overdenken de boel goed, ook met de oudste jongens.
Ik kijk en vind het eigenlijk alleen maar triest, dat je op deze basis naar Spanje gaat. Of je nou 9 of 2 kinderen hebt. Deze mensen zijn toch totaal niet voorbereidquote:Op zaterdag 3 februari 2024 21:02 schreef Paardenbloemmeisje het volgende:
[..]
Ze eten dan ook alleen maar aardappelen vlees en groente daar in Spanje. Oh en macaroni want dat is Spaans eten volgens één van die meiden.
Is t ook, het is alleen maar omdat van het zo wil.quote:Op zaterdag 3 februari 2024 21:46 schreef Wiepje het volgende:
[..]
Ik kijk en vind het eigenlijk alleen maar triest, dat je op deze basis naar Spanje gaat. Of je nou 9 of 2 kinderen hebt. Deze mensen zijn toch totaal niet voorbereid
Ja, ok, het verschil daarin weer zit dat er een spelelement in is. Had je zoiets bij EHV gewild? Welke familie valt het eerst af?quote:Op zaterdag 3 februari 2024 19:30 schreef maily het volgende:
[..]
Maar dat is gewoon standaard eens per week.
Ik kijk niks vooruit.
nee hoorquote:Op zaterdag 3 februari 2024 22:30 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Ja, ok, het verschil daarin weer zit dat er een spelelement in is. Had je zoiets bij EHV gewild? Welke familie valt het eerst af?
Te triest voor woorden idd, pa vond het een keer mooi weer en het werk anders dus we gaan verhuizen, uiteindelijk is pa volgens mij nadat hij iedereen meegesleurd heeft nog met hetzelfde bezig.quote:Op zaterdag 3 februari 2024 21:58 schreef Dievanhiernaast het volgende:
[..]
Is t ook, het is alleen maar omdat van het zo wil.
Er wordt 0 rekening gehouden met hun kinderen. En ze zijn totaal niet voorbereid idd
Aaaaargggh, ja dat! Leek totaal ingefluisterd door de productie.quote:Op zaterdag 3 februari 2024 22:35 schreef Dutch_view het volgende:
Ik vond het wel bijzonder dat Johan en Janneke voorafgaand aan de vliegreis moesten bespreken hoe ze kinderen zouden achterlaten in geval ze de vlucht niet zouden overleven![]()
Ik denk hetzelfde dus nee je bent niet slecht hahaquote:Op zondag 4 februari 2024 17:52 schreef ChildoftheStars het volgende:
Ben ik slecht als ik zeg dat ik denk dat ze voor de aandacht emigreren
Ja... die man... ik kan er niet over uit. Kromme tenenquote:Op zondag 4 februari 2024 18:24 schreef Earring het volgende:
[..]
Ik denk hetzelfde dus nee je bent niet slecht haha
Johan vind zichzelf een kijkcijferkanon
Vooral de Jelies inderdaadquote:Op zondag 4 februari 2024 17:52 schreef ChildoftheStars het volgende:
😂quote:Op zondag 4 februari 2024 18:25 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Ja... die man... ik kan er niet over uit. Kromme tenen
We kunnen ook samen slecht zijn
Toen Johan boodschappen ging doenquote:Op zondag 4 februari 2024 21:36 schreef MatthijsDJ het volgende:
Wij kijken het nu terug, had altijd al een beetje het idee dat de Jellies wat wappie trekjes hebben. Iig toch Johan en Janneke die hem gewoon napraat.
De reden om weg te gaan is dus financieel en pa die naar een warm land wil. Beseffen ze wel dat alles daar vast goedkoper is (al is me dat nooit opgevallen tijdens onze vakanties in Spanje) maar dat daar de lonen wel flink lager liggen.
Denk dat Johan een beetje teveel in de wappie verhalen over dat het zo kut is in Nederland.
Nee hoor, alleen draait het om de aandacht van de heer des huizes. Janneke vind ik echt geen type om dat uit zichzelf te vinden. Johan heeft een vallei en blij.quote:Op zondag 4 februari 2024 17:52 schreef ChildoftheStars het volgende:
Harrie is dyslectisch en die kunnen een bijzonder tijdsbesef hebben.quote:Op maandag 5 februari 2024 12:23 schreef Sunshine1982 het volgende:
Ik vind het lullig als dit een Jelies-afzeiktopic wordt, maar 1 dingetje zit me toch wel een beetje dwars. In het beginstukje zie je Johan en zijn zoon (damn ik ben zijn naam kwijt) in de auto en toen vroeg de knul wanneer ze weer naar huis gingen. En toen zei Johan 'Nooit meer. We gaan verhuizen, dat weet je toch?' Ik vond dat een zielig moment wel. Ik vraag me af of de emigratie wel echt goed besproken is met de kinderen.
Ah dat wist ik niet. Klinkt plausibel inderdaadquote:Op maandag 5 februari 2024 15:09 schreef -Bubseltje- het volgende:
[..]
Harrie is dyslectisch en die kunnen een bijzonder tijdsbesef hebben.
Ik denk dat de meeste toeristen niet zo'n probleem maken van een tijdje te wachten op hun gerecht. Die zijn in een vakantiemodus en niet snel sjago te krijgen.quote:Op maandag 5 februari 2024 15:22 schreef Rianne84 het volgende:
Ook even terug gekeken.
Wel bijzonder dat vader Kraan een minder stressvolle baan wil en dan besluit chefkok te worden. Als iets me stressvol lijkt... maar misschien valt dat op een camping wel mee
Ik denk ik weet wel zeker dat de meeste mensen er goed en lang over nadenken om te emigreren, en dat bij johan een bevlieging is en janneke denkt niet zo veel die volgt haar mannetjequote:Op zaterdag 3 februari 2024 21:46 schreef Wiepje het volgende:
[..]
Ik kijk en vind het eigenlijk alleen maar triest, dat je op deze basis naar Spanje gaat. Of je nou 9 of 2 kinderen hebt. Deze mensen zijn toch totaal niet voorbereid
wat heeft dyslectie met tijd te mAken ?quote:Op maandag 5 februari 2024 15:09 schreef -Bubseltje- het volgende:
[..]
Harrie is dyslectisch en die kunnen een bijzonder tijdsbesef hebben.
Die snap ik ook niet ....quote:Op maandag 5 februari 2024 20:56 schreef ikmoetdrieten het volgende:
[..]
wat heeft dyslectie met tijd te mAken ?
Dyslecten denken heel anders ook over tijd.quote:Op maandag 5 februari 2024 20:56 schreef ikmoetdrieten het volgende:
[..]
Die connectie ken ik ook niet.quote:Op maandag 5 februari 2024 20:56 schreef ikmoetdrieten het volgende:
[..]
quote:Op maandag 5 februari 2024 21:22 schreef IlseMarije het volgende:
K
[..]
Die connectie ken ik ook niet.
Dus het gaat over veel meer dan alleen lezen en spelling.quote:Daarnaast kunnen er buiten het lezen en spelling problemen zijn bij het automatiseren van rekenen (splitsingen en de tafels), een gebrekkig tijdsbesef en moeite hebben om op een woord te komen (woordbevindingsproblemen)
Automatiseren wist ik inderdaad wel maar tijdsbesef wist ik niet, weer wat geleerd.quote:Op maandag 5 februari 2024 21:31 schreef -Bubseltje- het volgende:
[..]
[..]
Dus het gaat over veel meer dan alleen lezen en spelling.
Dit dacht ik eigenlijk ook.quote:Op maandag 5 februari 2024 21:57 schreef Leandra het volgende:
Of niemand heeft hem ooit uitgelegd wat "verhuizen" werkelijk betekent...
Nee klopt, maar ik ben toch meestal meer van de veilige kantquote:Op dinsdag 6 februari 2024 15:48 schreef Blues het volgende:
Je kan niet in de toekomst kijken en nooit overzien hoe iedereen dit daadwerkelijk gaat ervaren.
#open deur
Zoveel Nederlanders die (met hun gezin) na WOII naar Canada/Australië zijn geëmigreerd .....quote:Op dinsdag 6 februari 2024 15:43 schreef ChildoftheStars het volgende:
Ik zit weer verder te kijken
Het is gewoon voor mij een "ver van mijn bed"-show. Ik heb geen gezin, geen behoefte aan een andere plek dat het fijne Groningen (wil niet eens op vakantie). Ergens vind ik dit gewoon sneu voor de kinderen. De taal niet (goed) spreken, sociale leven over de kop (maar dat is ook met verhuizen in eigen land), (nog meer) financiële onzekerheid.
Het zijn op zich prima levenskeuzes en ze redden zich wel. Alleen ik kan het me zo niet voorstellen/inleven dat je a.) een groot gezin wil (geen oordeel, maar gewoon niet mijn keus) en b.) dat je achterlaat wat toch je thuis is (in mijn beleving).
En ik vraag me af of het mogelijk is voor een mens om dit goed te overzien.
maar soit, wie ben ik?
Ja weet ikquote:Op dinsdag 6 februari 2024 16:03 schreef maily het volgende:
[..]
Zoveel Nederlanders die (met hun gezin) na WOII naar Canada/Australië zijn geëmigreerd .....
Ja, ben nu wat verder en met je eens!quote:Op dinsdag 6 februari 2024 16:47 schreef Sunshine1982 het volgende:
Ik vraag me af waarom het minder sneu is voor de Kraan kids. Ik lees heel veel dat het sneu is voor de Jelies kinderen, maar echt nada over de Kraantjes. Terwijl Luxemburgs echt een lastige taal is. Duits en Frans is misschien makkelijker dan Spaans om te leren, maar het moet wel geleerd wordenVerder moeten de Kraantjes ook een nieuw leven beginnen. Ik zie eerlijk gezegd niet zoveel verschil.
Ja, maar kijken kinderen daar ook zo op dezelfde manier naar?quote:Op dinsdag 6 februari 2024 17:08 schreef lily het volgende:
Nou ja, voor mij voelt Luxemburg wel anders want hetzelfde klimaat en maar 180 km van mijn huis af
Nee, dat denk ik niet. Ze kunnen hun vriendjes en familie wat sneller en makkelijker bezoeken maar verder niet nee.quote:Op dinsdag 6 februari 2024 17:13 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Ja, maar kijken kinderen daar ook zo op dezelfde manier naar?
Johan zal misschien ook wel gezegd hebben dat ze een supertoffe zwembad in de tuin gaan gaan krijgen (mits het dat huis wordt wat we hebben gezien).quote:Op dinsdag 6 februari 2024 17:22 schreef Blues het volgende:
Nog een open deurtje:
Hoe jonger de kinderen hoe makkelijker het is.
Dus hoe krijg een emigratie verkocht aan oudere kinderen?
Door Va Jelies, zijn wil is wet volgens de bijbel en bij Pa Kraan door een romantisch beeld van een camping runnen te scheppen.
Het wachten is op het muiten van de eerste ongelukkige, mondige kinderen Kraan.
Die van de Jelies motte gewoon luisteren.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |