Een koekoek is er niet direct om water door te laten (eigenlijk helemaal niet), maar voor ventilatie en daglicht als ik dit zo lees:quote:Op donderdag 4 januari 2024 16:03 schreef Troel het volgende:
[..]
Het gaat daar om de buitenmuur van de koekkoek. Dus het water kan vrij de koekkoek in lopen. Maar daar is de koekkoek ook voor natuurlijk
Ik weet het ook allemaal niet meerquote:Op donderdag 4 januari 2024 16:26 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Een koekoek is er niet direct om water door te laten (eigenlijk helemaal niet), maar voor ventilatie en daglicht als ik dit zo lees:
https://www.joostdevree.nl/shtmls/koekoek.shtml
https://klimaatadaptatien(...)20op%20wateroverlast.
Het is ook gewoon een rotsituatie die al weken duurt, dus niet zo gek dat je er doorheen zitquote:Op donderdag 4 januari 2024 16:39 schreef Troel het volgende:
[..]
Ik weet het ook allemaal niet meer
Hier zit het probleem niet enkel in de buien natuurlijk, juist vooral in de natte voeten dankzij Natuurmonumenten.
Mogelijk heb je er zelf aan gedacht maar nogmaals tippen dan:quote:Op donderdag 4 januari 2024 16:08 schreef Troel het volgende:
Ik zou willen dat ik dit voor een vriend vroeg.
Hebben jullie misschien tips? Ik heb al iets gevonden over DryBrick, maar dat werkt denk ik alleen als je geen verhoogd terras tegen je buitenmuur aan hebt.
Daar gaan we zeker naar kijken, want alles daar moet toch weggegraven worden gok ik.quote:Op donderdag 4 januari 2024 16:59 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Het is ook gewoon een rotsituatie die al weken duurt, dus niet zo gek dat je er doorheen zit![]()
Maar een koekoek lijkt niet zo handig bij (al dan niet kunstmatig zo geregelde) hoge waterstanden.
Straks als alles droog is zou ik er zeker naar kijken of de koekoek niet aangepast of zelfs weggehaald moet worden (incl. een andere oplossing voor ventilatie en daglicht uiteraard).
Wij hebben inmiddels contact gehad met iemand van het natuurgebied die heel erg schrok van ons verhaal. Blijkbaar dachten ze dat ze het water beter onder controle hadden (moet ik hier om lachen of om huilen?). Die heeft weer een link verstuurd naar een schadeiets, dat zou best dit kunnen zijn.quote:Op donderdag 4 januari 2024 17:08 schreef taxibabe het volgende:
Misschien totaal niet relevant, of heb je dit misschien zelf al gevonden:
https://www.bij12.nl/onderwerp/adviescommissie-schade-grondwater/
Zoiets hebben we inderdaad gehad. Inmiddels zijn we veel verder dan dat en is het hele souterrain leeg, zijn alle dorpels weggehaald zodat alle ruimtes met één pomp aangezogen kunnen worden.quote:Op donderdag 4 januari 2024 17:04 schreef Barry1986 het volgende:
[..]
Mogelijk heb je er zelf aan gedacht maar nogmaals tippen dan:
Waterstrip om "water op locatie te houden"
[ afbeelding ]
Een dompelpomp --> vlakzuiger die afzuigt tot 5mm hoog en aanspringt bij 30mm watercontact. Hoef je ook niet elk uur terug te komen?
https://www.guede.com/tw.php?b=Flachsaugerpumpe-GFS-401-S&a=94627
Als de waterstrip niet helpt met hout latten van 5cm hoog de locatie afschermen en de kieren/naden dichtkitten.
Dan kan de pomp ook automatisch zijn werk doen
Dat is, hopelijk, goed nieuws.quote:Op donderdag 4 januari 2024 17:23 schreef Troel het volgende:
[..]
Wij hebben inmiddels contact gehad met iemand van het natuurgebied die heel erg schrok van ons verhaal. Blijkbaar dachten ze dat ze het water beter onder controle hadden (moet ik hier om lachen of om huilen?). Die heeft weer een link verstuurd naar een schadeiets, dat zou best dit kunnen zijn.
Ik heb zelfs de burgemeester uitgenodigd omdat ik heel erg pissig was op de ambtenaar die vond dat de weg geen probleem was, omdat de hulpverlening dan maar iets vertraging had.quote:Op donderdag 4 januari 2024 17:31 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Dat is, hopelijk, goed nieuws.
Wellicht handig om nu het contact toch gelegd is, die mensen uit te nodigen om zelf met eigen ogen de situatie ter plekke te aanschouwen
Beterquote:Op donderdag 4 januari 2024 17:36 schreef Troel het volgende:
[..]
Ik heb zelfs de burgemeester uitgenodigd omdat ik heel erg pissig was op de ambtenaar die vond dat de weg geen probleem was, omdat de hulpverlening dan maar iets vertraging had.![]()
Note: ik ken de burgemeester al jaren en heb wel vaker contact met hem.
Saillant detail: omdat we in een Natura2000 gebied wonen is herbouw een dingetje vanwege stikstof. Hulpverlening die 'wat later komt' kan bij brand dus tot gevolg hebben dat we niet kunnen herbouwen. Laat staan wat het effect is als een ambulance door het vastzitten in de weg 'vertraging' heeft. Denk niet dat ze standaard de traumahelicopter sturen (bovendien zakt die weg in het doornatte gras)...quote:Op donderdag 4 januari 2024 17:40 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Beter
Dan zou ik er wel vertrouwen in hebben dat het uiteindelijk goed komt
Een camper or caravan een idee? Als je er niet mee op vakantie gaat kan het er een zijn die afgekeurd is voor de weg. Die zijn een stuk goedkoperquote:Op donderdag 4 januari 2024 17:34 schreef Troel het volgende:
Ondertussen ben ik aan het nadenken over een zeecontainer of wooncontainer zodat mijn oudste tijdens zijn examenjaar ook een eigen plekje heeft. Hij heeft de laatste dagen in de rommel/voorraadkamer geslapen, maar we merken nu al dat dat voor hem niet gaat werken. Dus of alle rommel en voorraad moet eruit, of het kind moet eruit![]()
Maarja, waar vind je zoiets en hoe krijgen we het hier![]()
De titel dekt de lading in ieder geval niet meer, het water is overal. Misschien kunnen we wel een woonboot kopen!
Ja, ben naar van alles aan het kijken wat warm genoeg is voor de komende tijd. In het ergste geval kan ik er zelf in en kan oudste mijn slaapkamer over nemen (maar dan wil ik wel graag een volwaardig toilet erinquote:Op donderdag 4 januari 2024 17:54 schreef valentijn101 het volgende:
[..]
Een camper or caravan een idee? Als je er niet mee op vakantie gaat kan het er een zijn die afgekeurd is voor de weg. Die zijn een stuk goedkoper![]()
Ja. Al zou ik het geen zorgplicht noemen. Gewoon plicht.quote:Op donderdag 4 januari 2024 17:45 schreef Troel het volgende:
[..]
Saillant detail: omdat we in een Natura2000 gebied wonen is herbouw een dingetje vanwege stikstof. Hulpverlening die 'wat later komt' kan bij brand dus tot gevolg hebben dat we niet kunnen herbouwen. Laat staan wat het effect is als een ambulance door het vastzitten in de weg 'vertraging' heeft. Denk niet dat ze standaard de traumahelicopter sturen (bovendien zakt die weg in het doornatte gras)...
Dat de post niet komt, afval niet opgehaald wordt vind ik 1 ding, maar de gemeente heeft volgens mij wel een zorgplicht als het gaat om bereikbaarheid voor hulpdiensten
quote:Artikel 2
Het college van burgemeester en wethouders is belast met de organisatie van:
a. de brandweerzorg;
b. de rampenbestrijding en de crisisbeheersing;
c. de geneeskundige hulpverlening.
quote:Artikel 12
1 De hoofdofficier van justitie en de voorzitter van het waterschap binnen welks grondgebied de veiligheidsregio is gelegen, worden uitgenodigd deel te nemen aan de vergaderingen van het bestuur van de veiligheidsregio. Indien een arrondissement het grondgebied van meer dan één veiligheidsregio omvat, treedt in elke regio de hoofdofficier van justitie of een door hem daartoe aangewezen plaatsvervangend hoofdofficier van justitie of officier van justitie namens hem op. Indien het grondgebied van een veiligheidsregio in meer dan één waterschap is gelegen, bepalen de betrokken voorzitters van de waterschappen wie van hen deelneemt aan de vergaderingen.
2 De voorzitter van de veiligheidsregio nodigt andere functionarissen wier aanwezigheid in verband met de te behandelen onderwerpen van belang is, uit deel te nemen aan de vergaderingen van het bestuur van de veiligheidsregio.
Als je serieus bent, kijk eens naar 'pipo-wagen', die zijn er wel hier en daar in tinyhouse versie te krijgen.quote:Op donderdag 4 januari 2024 17:34 schreef Troel het volgende:
Ondertussen ben ik aan het nadenken over een zeecontainer of wooncontainer zodat mijn oudste tijdens zijn examenjaar ook een eigen plekje heeft. Hij heeft de laatste dagen in de rommel/voorraadkamer geslapen, maar we merken nu al dat dat voor hem niet gaat werken. Dus of alle rommel en voorraad moet eruit, of het kind moet eruit![]()
Maarja, waar vind je zoiets en hoe krijgen we het hier![]()
De titel dekt de lading in ieder geval niet meer, het water is overal. Misschien kunnen we wel een woonboot kopen!
Het maakt mij niet uit hoe het eruit ziet, al is het een roze iets met paarse stippenquote:Op donderdag 4 januari 2024 17:59 schreef BE het volgende:
[..]
Als je serieus bent, kijk eens naar 'pipo-wagen', die zijn er wel hier en daar in tinyhouse versie te krijgen.
Dank dank dankquote:Op donderdag 4 januari 2024 17:57 schreef sigme het volgende:
[..]
Ja. Al zou ik het geen zorgplicht noemen. Gewoon plicht.
https://wetten.overheid.nl/BWBR0027466/2024-01-01
[..]
[..]
Ik heb nog iets gevonden wat je goed van pas kan komen omdat het bol staat van duidelijke taal over wie precies waarvoor verantwoordelijk is. Andere gemeente, ander probleem, maar dat verandert niks aan die verantwoordelijkheden.quote:
Als je voor een prefab tiny house gaat, kan het nog best betaalbaar zijn Afhankelijk van je portemonnee natuurlijk, maar ik vond het wel meevallen, zie bijvoorbeeld: https://tuinhuisjesonline.nl/tiny-houses/quote:Op donderdag 4 januari 2024 18:00 schreef Troel het volgende:
[..]
Het maakt mij niet uit hoe het eruit ziet, al is het een roze iets met paarse stippen
Nouja, als het op wielen is, hoef ik denk ik geen vergunning aan te vragen want je mag je caravan gewoon bij huis zetten lijkt me. Bij een vaste unit zal dat wel moeten gok ik. Tja en qua portemonnee: die is niet oneindig natuurlijk, er moet ook nog een stuk huis gerenoveerd worden, dus het houdt een keer op.quote:Op donderdag 4 januari 2024 18:25 schreef GrumpyFish het volgende:
[..]
Als je voor een prefab tiny house gaat, kan het nog best betaalbaar zijn Afhankelijk van je portemonnee natuurlijk, maar ik vond het wel meevallen, zie bijvoorbeeld: https://tuinhuisjesonline.nl/tiny-houses/
Heb je alle bijkomende kosten ook gezien? Voor hetgeen niet is inbegrepen?quote:Op donderdag 4 januari 2024 18:25 schreef GrumpyFish het volgende:
[..]
Als je voor een prefab tiny house gaat, kan het nog best betaalbaar zijn Afhankelijk van je portemonnee natuurlijk, maar ik vond het wel meevallen, zie bijvoorbeeld: https://tuinhuisjesonline.nl/tiny-houses/
https://tinyhousehub.nl/tiny-house-in-de-achtertuin-zetten/quote:Op donderdag 4 januari 2024 18:29 schreef Troel het volgende:
[..]
Nouja, als het op wielen is, hoef ik denk ik geen vergunning aan te vragen want je mag je caravan gewoon bij huis zetten lijkt me. Bij een vaste unit zal dat wel moeten gok ik. Tja en qua portemonnee: die is niet oneindig natuurlijk, er moet ook nog een stuk huis gerenoveerd worden, dus het houdt een keer op.
Tinybouse valt dan af, we zitten qua bijgebouwen aan de max.quote:Op donderdag 4 januari 2024 18:38 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
https://tinyhousehub.nl/tiny-house-in-de-achtertuin-zetten/
Je moet vooral onderzoek doen naar de (on)mogelijkheden in je eigen gemeente. Ook als je bijvoorbeeld een wooncontainer tijdelijk neer zou willen zetten. Of een caravan inclusief die actief bewonen. Er is geen landelijk beleid in deze kennelijk.quote:Op donderdag 4 januari 2024 18:42 schreef Troel het volgende:
[..]
Tinybouse valt dan af, we zitten qua bijgebouwen aan de max.
Mag er een linkje naar deel 1 bij voor degene die het gemist hebben?quote:Op donderdag 4 januari 2024 16:12 schreef Viv het volgende:
Gereekst als gastmod. Jammer dat het niet binnen het eerste deel opgelost kon worden.
K&W / Water door de muurquote:Op donderdag 4 januari 2024 19:35 schreef valentijn101 het volgende:
[..]
Mag er een linkje naar deel 1 bij voor degene die het gemist hebben?
Check knop in het midden bovenaan eerste post van dit topic.quote:Op donderdag 4 januari 2024 19:35 schreef valentijn101 het volgende:
[..]
Mag er een linkje naar deel 1 bij voor degene die het gemist hebben?
Nee, die had ik gemist. Eten was klaar.quote:Op donderdag 4 januari 2024 18:36 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Heb je alle bijkomende kosten ook gezien? Voor hetgeen niet is ingebegrepen?
Denkt de brandweer daar ook zo over? Daar had je al contact mee dus ik zou behalve via de burgermeester ook via de brandweer weer een lijntje uitgooien, al is het maar dat ze op de hoogte zijn van de moeilijk begaanbare weg.quote:Op donderdag 4 januari 2024 16:06 schreef Troel het volgende:
Inmiddels is het huis onbereikbaar met de auto. Geen probleem volgens de gemeente, eventuele hulpverlening komt daar wel door met wat vertraging. Ja, dat lees je goed.
Als ze fatsoenlijk over mijn dorp zouden schrijven, zou dat een optie zijn. Mijn voorkeur gaat overigens uit naar Oostquote:Op donderdag 4 januari 2024 21:11 schreef Lospedrosa het volgende:
Je moet iemand van de locale krant (tubantia) bellen of ze een item willen maken.
Dan staat gemeente en waterstaat er zo hoor!
Hmmm, kan dat balletje inderdaad wel eens opgooienquote:Op donderdag 4 januari 2024 20:56 schreef Elleska het volgende:
[..]
Denkt de brandweer daar ook zo over? Daar had je al contact mee dus zou behalve via de burgermeester ook via de brandweer weer een lijntje uitgooien, al is het maar dat ze op de hoogte zijn van de moeilijk begaanbare weg.
Zie ook die pdf die ik linkte: brandweer geldt als maatgevend voor de toegankelijkheid voor hulpdiensten omdat zij het zwaarst zijn.quote:Op donderdag 4 januari 2024 21:14 schreef Troel het volgende:
[..]
Hmmm, kan dat balletje inderdaad wel eens opgooien
Bericht gestuurd naar de kazernecoordinatorcommandantgebeurenquote:Op donderdag 4 januari 2024 21:18 schreef sigme het volgende:
[..]
Zie ook die pdf die ik linkte: brandweer geldt als maatgevend voor de toegankelijkheid voor hulpdiensten omdat zij het zwaarst zijn.
Omg,quote:Op donderdag 4 januari 2024 19:43 schreef arvensis het volgende:
[..]
K&W / Water door de muur
Bovenin het topic zit een ‘terug knop’.
Maar niet een natuurgebied dat ze nat willen houden. De sloten zitten bomvol en lopen niet weg in de beek.quote:Op donderdag 4 januari 2024 23:25 schreef Lospedrosa het volgende:
Heeft alles geen zin. Dit weekend al -6C ‘s nachts. Dan dalen de grondstand en de beken snel.
En het blijft lang droog ook.
Die lokale kranten worden overstelpt met zulke verhalen op dit moment. Dus is het maar de vraag of ze dit zouden oppikken.quote:Op donderdag 4 januari 2024 21:11 schreef Lospedrosa het volgende:
Je moet iemand van de locale krant (tubantia) bellen of ze een item willen maken.
Dan staat gemeente en waterstaat er zo hoor!
Kwestie van berichtje schrijven en inleverenquote:Op vrijdag 5 januari 2024 08:21 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Die lokale kranten worden overstelpt met zulke verhalen op dit moment. Dus is het maar de vraag of ze dit zouden oppikken.
Bij vorst, ‘s nachts fors en overdag licht, is dit probleem gelijk over.quote:Op vrijdag 5 januari 2024 03:12 schreef Troel het volgende:
[..]
Maar niet een natuurgebied dat ze nat willen houden. De sloten zitten bomvol en lopen niet weg in de beek.
Ah, dus alles in de grond bevriest ook meteen?quote:Op vrijdag 5 januari 2024 09:42 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Bij vorst, ‘s nachts fors en overdag licht, is dit probleem gelijk over.
Al krijg je dan een ijsbaan
Als ik in bijvoorbeeld Enschede zou wonen, in het lage gedeelte, dan houd je er rekening mee. Dan zet je alles in plastic enzo. We zitten hier hoog, op zandgrond en het is hier dus normaal droog. En toen moest het natuurgebied nat. En toen kwam de regenval. En het is dus niet een kelder, het is een souterrain met die slaapkamers die daar dus al 40 jaar droog gebleven zijn. En het is een kelder met een meterkast, die ook al 40 jaar niet zoiets heeft gehad. Kortom: dit was voor ons niet te verwachten en het heeft dus naar nu blijkt niets te maken met de hoge waterstand van de beek of welke rivier dan ook. Als ons huis naast de Ijssel had gestaan ofzo, dan was het een heel ander verhaal geweest, maar daar koop je denk ik dan weer geen huis met souterrainquote:Op vrijdag 5 januari 2024 09:11 schreef qajariaq het volgende:
Zonder de last en stress van TS te willen frustreren is een ondergelopen kelder geen bijzonder verhaal op dit moment. Diverse provincies hebben wateroverlast.
Het is dus wel verschrikkelijk als het je overkomt en ik heb bijna kunnen janken tijdens het lezen van het topic.
De toplaag vriest aan zodat het water in de grond tijd heeft om af te voeren, tevens komt er geen nieuw water in.quote:Op vrijdag 5 januari 2024 09:48 schreef Troel het volgende:
[..]
Ah, dus alles in de grond bevriest ook meteen?
quote:Op vrijdag 5 januari 2024 10:57 schreef Troel het volgende:
Inmiddels de eerste natte plekken ook gevonden in de kelder waar de zwembadapparatuur staat.
Vervelend voor je. Echt. Inderdaad even goed nalezen in je contract of je zelf de goten moet schoonhouden en zo.quote:Op vrijdag 5 januari 2024 11:26 schreef Pinnenmutske het volgende:
[ afbeelding ]
In het vorige topic zei ik dat het droog is. Lag aan de dakgoot. Hier was het nog kletsnat.
Ik vrees dat ik opdraai voor de herstelkosten. Toch maar even vragen bij woonmaatschappij.
Het snel afvoeren van het water van het land zorgt voor sterk verhoogd water in de rivieren. Verlaging van de grondwaterstand is niet alleen funest voor de natuur, maar ook voor ongeveer een miljoen huizen die erdoor schade op dreigen te lopen.quote:Op vrijdag 5 januari 2024 10:00 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
De toplaag vriest aan zodat het water in de grond tijd heeft om af te voeren, tevens komt er geen nieuw water in.
Vorst is de beste remedie tegen water in de bodem.
Trouwens dat ze dat gebied “nat” houden dat krijg je met die Eco activisten die niet meer bij de pinken zijn. Ook het knmi doet er aan mee.
Zo gaat het al 2 jaar over droogte en water meer vast houden. En als de duvel er mee speelt krijg je erna de langste regenperiode ooit!
Water vasthouden, zou iets zijn wat boeren niet willen. Afvoeren = slech is het narratief geworden.
Nou dan krijg je dus dit.
Die beheerders en de waterschappen moeten gewoon zorgen voor droge voeten en anders niks.
Er was hier geen sprake van versneld afvoeren. Er is nu wel sprake van langer vasthouden om natte hei te laten ontstaan. Alleen liep dat dus wat anders dan gepland en is er wat meer nat dan alleen de heiquote:Op vrijdag 5 januari 2024 13:20 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Het snel afvoeren van het water van het land zorgt voor sterk verhoogd water in de rivieren. Verlaging van de grondwaterstand is niet alleen funest voor de natuur, maar ook voor ongeveer een miljoen huizen die erdoor schade op dreigen te lopen.
Maak je maar geen zorgen over de grondwater stand haha.quote:Op vrijdag 5 januari 2024 13:20 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Het snel afvoeren van het water van het land zorgt voor sterk verhoogd water in de rivieren. Verlaging van de grondwaterstand is niet alleen funest voor de natuur, maar ook voor ongeveer een miljoen huizen die erdoor schade op dreigen te lopen.
Daar had jij het over, ook al heb je dat niet door..quote:Op vrijdag 5 januari 2024 13:36 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Maak je maar geen zorgen over de grondwater stand haha
Voor wat ik begreep kan die apparatuur net iets meer hebben en staat het al wat veiliger dan gewoon op de grond.quote:Op vrijdag 5 januari 2024 12:23 schreef Molo het volgende:
Wat een ellende joh. Hoop dat het water gauw gaat zakken
Voor de zwembadruimte, kunnen daar die strips op de grond die water plaatselijk tegenhouden soelaas bieden rondom de apparatuur?
Dit.quote:Op vrijdag 5 januari 2024 13:07 schreef Nijna het volgende:
Ik krijg elke keer een beetje buikpijn als ik zie dat je topic nog zo actief is omdat er vooralsnog alleen maar meer water binnen lijkt te komen.
Wat een intens rotte situatie Troelsoms zou ik willen dat ik kon toveren!
Dat snap ik. En dan meld ik niet eens meer alles. Ik heb nu thuis de boel even de boel gelaten (lees mijn ouders bewaken het fort) en zit bij mijn vriend. Daar hadden we eigenlijk wat dingen willen aanpakken, maar dat is er niet van gekomen. Maandag moeten we allebei weer aan het werk. Vandaag ben ik gebeld door de arboarts en ik geloof wel dat die zich een beetje zorgen maakte om me (ik ben nog aan het reintegreren). Ik mag ook niet zoals ik gepland had de uren vanaf maandag ophogen.quote:Op vrijdag 5 januari 2024 13:07 schreef Nijna het volgende:
Ik krijg elke keer een beetje buikpijn als ik zie dat je topic nog zo actief is omdat er vooralsnog alleen maar meer water binnen lijkt te komen.
Wat een intens rotte situatie Troelsoms zou ik willen dat ik kon toveren!
Graag!quote:Op vrijdag 5 januari 2024 19:09 schreef Claudia_x het volgende:
@:troel, wat voor mogelijkheden heb je in huis eigenlijk om een plek voor zoon te creëren? Wil je dat we met je meedenken?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Mar even in spolier vanwege lengtetroel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
Ik mag nog maar halve dagen werken, dus dat valt gelukkig wel mee.quote:Op vrijdag 5 januari 2024 19:45 schreef Claudia_x het volgende:
Dat klinkt als een hartstikke goed idee! Daar zou ik nu denk ik mijn energie in stoppen, een fijne plek voor de kinderen creëren. Dat is in ieder geval iets waar je controle over hebt. Spullen weghalen, hun eigen spullen voor zover die bruikbaar zijn erin zetten (of alvast nieuwe spullen kopen en erin zetten), misschien wat decoreren. Dat maakt dan de komende tijd waarin het souterrain moet drogen en er aan een oplossing moet worden gewerkt beter te doorstaan.
In het ergste geval moet je iets huren om meubels tijdelijk in op te slaan, maar dat lijkt me nog steeds een betere optie dan een keet op eigen terrein willen plaatsen en woonklaar willen maken. Er zijn bovendien relatief eenvoudige dingen die je kunt doen om een ruimte tijdelijk te decoreren. Denk aan een kast haaks op de muur zetten en de achterkant ervan behangen.
Ik stel me zo voor dat dat voor je oudste heel fijn is: een plek voor zichzelf waar hij tot rust kan komen. Ik word zelf knettergek van rommeltjes. Ruim ik op en heb ik overzicht, dan voel ik me meteen fijner. Hopelijk vindt je moeder het oké!
Is het een optie om niet meteen maandag aan het werk te gaan? Dat zou helemaal niet raar zijn, ook niet voor iemand die niet aan het re-integreren is. Aan de andere kant: het kan ook fijn zijn om even aan de situatie te ontsnappen.
De honden dan, niet je oudersquote:
14 en bijna 16, maar de laatste zit ijn zijn eindexamenjaar. Delen is echt gewoon een no go tenzij we doden willen.quote:Op vrijdag 5 januari 2024 19:49 schreef StateOfMind het volgende:
Ik weet niet hoe oud je zoons zijn, maar is tijdelijk een kamer delen geen optie?
En een hondenbevalkamer
Zijn jouw ouders fokkers?
Welk ras?
Nee dat is idd geen goed idee op die leeftijdenquote:Op vrijdag 5 januari 2024 20:00 schreef Troel het volgende:
[..]
14 en bijna 16, maar de laatste zit ijn zijn eindexamenjaar. Delen is echt gewoon een no go tenzij we doden willen.
Entlebuchers![]()
Als alles goed gaat deze zomer weer een nestje
Absoluut. Ga ook echt niet vragen om het nestje uit te stellen. Ouders zijn op leeftijd en uitstel is waarschijnlijk afstel. Bovendien is al het voorwerk al gedaan enzo.quote:
Ik denk dat als we het morgen voor elkaar kunnen krijgen, dat we nog wel wat hulptroepen kunnen regelen, daarna wordt het lastiger buiten de weekenden. Gelukkig fijne vrienden en familie om ons heenquote:Op vrijdag 5 januari 2024 19:48 schreef Claudia_x het volgende:
Ik kan me trouwens ook goed voorstellen dat je hier zelf nu niet de kracht voor hebt. Kun je op hulptroepen terugvallen?
Heel verstandig dat je even bij je vriend zit! Even weg geeft hopelijk een beetje lucht.quote:Op vrijdag 5 januari 2024 17:14 schreef Troel het volgende:
[..]
Dat snap ik. En dan meld ik niet eens meer alles. Ik heb nu thuis de boel even de boel gelaten (lees mijn ouders bewaken het fort) en zit bij mijn vriend. Daar hadden we eigenlijk wat dingen willen aanpakken, maar dat is er niet van gekomen. Maandag moeten we allebei weer aan het werk. Vandaag ben ik gebeld door de arboarts en ik geloof wel dat die zich een beetje zorgen maakte om me (ik ben nog aan het reintegreren). Ik mag ook niet zoals ik gepland had de uren vanaf maandag ophogen.
En stiekemmaak ik me best wel veel zorgen, met name over mijn oudste. Die gaat maandag weer verder met zijn eindexamenjaar. Hij wil niet in een caravan ofzo, maar wil wel een eigen plekje. Moet ik dan maar in de woonkamer gaan slapen zodat hij mijn slaapkamer kan gebruiken? Maarja, wat doet dat met mij? Wie van ons tweeën is het belangrijkst?
Het vreet aan me
Overigens ben ik echt wel heel blij met jullie steun. Het voelt als warme droge handdoeken na het hozen enzo![]()
Ik weet niet of dat een lichtpuntje is als de meterkast onder maaiveldhoogte zit.quote:Op zaterdag 6 januari 2024 09:29 schreef Resistor het volgende:
1 lichtpuntje: het water kan nooit hoger komen dan het niveau van het grondwater
Dan moet de sloot richting de beek gegraven worden, weg van het natuurgebied. Maar ondanks dat wij grondeigenaar zijn, is het wel Natura2000 gebied, dus of het mag?quote:Op zaterdag 6 januari 2024 09:42 schreef valentijn101 het volgende:
https://www.ad.nl/binnenl(...)-toch-niet~a5d96b02/ Is een sloot graven een idee?
Heb je het topic gelezen of kom je alleen een domme opmerking plaatsen?quote:Op zaterdag 6 januari 2024 09:29 schreef Resistor het volgende:
1 lichtpuntje: het water kan nooit hoger komen dan het niveau van het grondwater
Mijn werkkamer gebruik ik dagelijksquote:Op zaterdag 6 januari 2024 09:52 schreef Elleska het volgende:
@:Troel Goed plan om te kijken of je de herenkamer kan inrichten als slaapkamer. Dat klinkt met extra opslagmogelijkheid als een reëel optie.
Hoeveel gebruik je de werkkamer normaal gesproken? Want het is wel heel lief dat je je slaapkamer wil afstaan aan de oudste maar je hebt de werkkamer ook al afgestaan. Kan je de spullen die je gebruikt kwijt in de herenkamer zodat jullie alle 3 een eigen plek krijgen? Want deze situatie is niet 1-2-3 is opgelost en jullie zijn allemaal even belangrijk, vergeet jezelf dus niet.
[..]
Ik weet niet of dat een lichtpuntje is als de meterkast onder maaiveldhoogte zit.
Virtuele hug voor jequote:Op zaterdag 6 januari 2024 10:03 schreef Troel het volgende:
Ik ben trouwens gisteravond even lekker ingestort, heb een potje liggen huilen en voor het eerst gedacht waar ik in hemelsnaam 5 mensen, twee honden en wat hamsters kwijt kan.
Grotendeels. Of komt het water nu ook al over de drempel van de voordeur naar binnen? Dan komt het nog een stukje hoger te staan.quote:Op zaterdag 6 januari 2024 10:00 schreef Troel het volgende:
[..]
Heb je het topic gelezen of kom je alleen een domme opmerking plaatsen?
Zal vast niet zomaar mogen maar dit duurt nu al zo lang. Misschien dat zoiets een oplossing kan forceren. Ik heb het vermoeden dat degene uit dit krantenartikel met eenzelfde probleem als jullie zit.quote:Op zaterdag 6 januari 2024 09:59 schreef Troel het volgende:
[..]
Dan moet de sloot richting de beek gegraven worden, weg van het natuurgebied. Maar ondanks dat wij grondeigenaar zijn, is het wel Natura2000 gebied, dus of het mag?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |