abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 4 januari 2024 @ 16:08:29 #1
35189 Troel
scherp en bot
pi_211916927
Dit is helaas een deel 2 van een topic waarvan ik nooit gedacht zou hebben dat ik het zou openen.

Ik woon in een prachtig groot huis in het buitengebied in het schone en nijvere Twente. Het huis is zo groot dat het ook door mijn ouders bewoond wordt (wat in het buitengebied in Twente veel vaker voorkomt dan je zou denken). We hebben dezelfde voordeur, maar eigen woonkamers, slaapkamers, etc.

Al voor de kerstdagen hadden wij thuis last van water dat het huis binnendrong door de muren. We dachten in eerste instantie dat het te maken had met de vele regenval en het hoge water in de beek naast ons huis, maar niets bleek minder waar. Het is grondwater afkomstig van het natuurgebied waar wij naast wonen en waarvan besloten is dat het 'natte hei' moet worden. Het waterschap had niet verwacht dat we hier last van zouden gaan krijgen, maar helaas heeft het water zich niet aan de berekeningen gehouden.

Op dit moment is ons volledige souterrain onbewoonbaar verklaard. Twee slaapkamers, de hal waar wat apparatuur stond, een badcel en een toilet moeten volledig gerenoveerd worden. De inboedel is gelukkig onaangetast, want goede vrienden van ons hebben op 26 december de boel leeg gehaald. Er staan pompen, maar op dit moment doen die niets (iets met bevroren slangen). Dat is helaas echt niet te voorkomen.
In de kelder waar onze meterkast is, komt het water via het trappetje naar binnen. Om de zoveel tijd is het daar hozen, waterstofzuigen en dergelijke. Ook daar zijn al een heleboel spullen verdwenen of hoog gezet. Tot op het moment van schrijven is het nog te doen.

Nee op dit moment is er geen neerslag en de rivieren dalen. Goed nieuws toch? Nee, dit heeft helaas geen effect, omdat het gaat om grondwater. Het natuurgebied wordt vochtig gehouden en de duikers zijn nog steeds dicht waardoor er geen water weg kan stromen uit het gebied (behalve dus via het grondwater naar ons huis (en dat van de buren enzo). Nee, de verzekering vergoedt de schade niet, want muren horen waterdicht te zijn. Helaas wordt er niet gekeken naar de 43 jaar dat het terrein niet vochtig werd gehouden door het waterschap waardoor er dus geen sprake was van zoveel water. Onze hoop moeten we richten op een of ander schademeldpunt van de provincie.

We wonen aan een zandpad, al is dat al maanden een modderpad. Dat heeft ook te maken met de hoeveelheid grondwater. Het zandpad is dus niet te vergelijken met een gewoon zandpad in het buitengebied zonder dat water. De grote hoeveelheid regen de afgelopen tijd heeft uiteraard wel effect gehad, maar is niet de oorzaak. Op dit moment parkeren we de auto's op een paar minuten lopen, zodat we in ieder geval weg kunnen als dat nodig is.

De twee weken kerstvakantie zijn 'nuttig besteed'. Mijn twee zoons zijn weer naar school, ik ben weer aan het werk en mijn ouders zitten alleen in een nat huis. Het moge duidelijk zijn dat we dus eigenlijk geen vakantie gehad hebben, zeker niet in de periodes dat we in de nacht ons bed uit moesten om tegen het water te vechten.

Heb je ook last van waterschade? Vervelend voor je. Je hoeft geen foto's te plaatsen, als je die graag wilt delen, kun je rustig een eigen topic maken. Ook discussies over klimaatveranderingen hoef je wat mij betreft niet hier te voeren, daar is een heel forum voor.

[ Bericht 13% gewijzigd door Troel op 08-01-2024 10:13:39 ]
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  Manager PR/Moderator donderdag 4 januari 2024 @ 16:12:50 #2
269689 crew  Viv
pi_211916966
Gereekst als gastmod. Jammer dat het niet binnen het eerste deel opgelost kon worden. :*
  donderdag 4 januari 2024 @ 16:26:38 #3
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_211917075
quote:
7s.gif Op donderdag 4 januari 2024 16:03 schreef Troel het volgende:

[..]
Het gaat daar om de buitenmuur van de koekkoek. Dus het water kan vrij de koekkoek in lopen. Maar daar is de koekkoek ook voor natuurlijk :?
Een koekoek is er niet direct om water door te laten (eigenlijk helemaal niet), maar voor ventilatie en daglicht als ik dit zo lees:
https://www.joostdevree.nl/shtmls/koekoek.shtml
https://klimaatadaptatien(...)20op%20wateroverlast.
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  donderdag 4 januari 2024 @ 16:39:02 #4
35189 Troel
scherp en bot
pi_211917168
quote:
1s.gif Op donderdag 4 januari 2024 16:26 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Een koekoek is er niet direct om water door te laten (eigenlijk helemaal niet), maar voor ventilatie en daglicht als ik dit zo lees:
https://www.joostdevree.nl/shtmls/koekoek.shtml
https://klimaatadaptatien(...)20op%20wateroverlast.
Ik weet het ook allemaal niet meer :@

Hier zit het probleem niet enkel in de buien natuurlijk, juist vooral in de natte voeten dankzij Natuurmonumenten.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  donderdag 4 januari 2024 @ 16:59:34 #5
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_211917372
quote:
7s.gif Op donderdag 4 januari 2024 16:39 schreef Troel het volgende:

[..]
Ik weet het ook allemaal niet meer :@

Hier zit het probleem niet enkel in de buien natuurlijk, juist vooral in de natte voeten dankzij Natuurmonumenten.
Het is ook gewoon een rotsituatie die al weken duurt, dus niet zo gek dat je er doorheen zit :*

Maar een koekoek lijkt niet zo handig bij (al dan niet kunstmatig zo geregelde) hoge waterstanden.
Straks als alles droog is zou ik er zeker naar kijken of de koekoek niet aangepast of zelfs weggehaald moet worden (incl. een andere oplossing voor ventilatie en daglicht uiteraard).
pi_211917457
quote:
7s.gif Op donderdag 4 januari 2024 16:08 schreef Troel het volgende:
Ik zou willen dat ik dit voor een vriend vroeg.

Hebben jullie misschien tips? Ik heb al iets gevonden over DryBrick, maar dat werkt denk ik alleen als je geen verhoogd terras tegen je buitenmuur aan hebt.
Mogelijk heb je er zelf aan gedacht maar nogmaals tippen dan:

Waterstrip om "water op locatie te houden"

Een dompelpomp --> vlakzuiger die afzuigt tot 5mm hoog en aanspringt bij 30mm watercontact. Hoef je ook niet elk uur terug te komen?
https://www.guede.com/tw.php?b=Flachsaugerpumpe-GFS-401-S&a=94627

Als de waterstrip niet helpt met hout latten van 5cm hoog de locatie afschermen en de kieren/naden dichtkitten.
Dan kan de pomp ook automatisch zijn werk doen
pi_211917501
Misschien totaal niet relevant, of heb je dit misschien zelf al gevonden:
https://www.bij12.nl/onderwerp/adviescommissie-schade-grondwater/
  donderdag 4 januari 2024 @ 17:22:02 #8
35189 Troel
scherp en bot
pi_211917639
quote:
1s.gif Op donderdag 4 januari 2024 16:59 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Het is ook gewoon een rotsituatie die al weken duurt, dus niet zo gek dat je er doorheen zit :*

Maar een koekoek lijkt niet zo handig bij (al dan niet kunstmatig zo geregelde) hoge waterstanden.
Straks als alles droog is zou ik er zeker naar kijken of de koekoek niet aangepast of zelfs weggehaald moet worden (incl. een andere oplossing voor ventilatie en daglicht uiteraard).
Daar gaan we zeker naar kijken, want alles daar moet toch weggegraven worden gok ik.
We hebben het er ook al over gehad om damwanden te slaan om het huis heen (maar wat als het dan hard regent?)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  donderdag 4 januari 2024 @ 17:23:43 #9
35189 Troel
scherp en bot
pi_211917658
quote:
0s.gif Op donderdag 4 januari 2024 17:08 schreef taxibabe het volgende:
Misschien totaal niet relevant, of heb je dit misschien zelf al gevonden:
https://www.bij12.nl/onderwerp/adviescommissie-schade-grondwater/
Wij hebben inmiddels contact gehad met iemand van het natuurgebied die heel erg schrok van ons verhaal. Blijkbaar dachten ze dat ze het water beter onder controle hadden (moet ik hier om lachen of om huilen?). Die heeft weer een link verstuurd naar een schadeiets, dat zou best dit kunnen zijn.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  donderdag 4 januari 2024 @ 17:25:04 #10
35189 Troel
scherp en bot
pi_211917672
quote:
0s.gif Op donderdag 4 januari 2024 17:04 schreef Barry1986 het volgende:

[..]
Mogelijk heb je er zelf aan gedacht maar nogmaals tippen dan:

Waterstrip om "water op locatie te houden"
[ afbeelding ]

Een dompelpomp --> vlakzuiger die afzuigt tot 5mm hoog en aanspringt bij 30mm watercontact. Hoef je ook niet elk uur terug te komen?
https://www.guede.com/tw.php?b=Flachsaugerpumpe-GFS-401-S&a=94627

Als de waterstrip niet helpt met hout latten van 5cm hoog de locatie afschermen en de kieren/naden dichtkitten.
Dan kan de pomp ook automatisch zijn werk doen
Zoiets hebben we inderdaad gehad. Inmiddels zijn we veel verder dan dat en is het hele souterrain leeg, zijn alle dorpels weggehaald zodat alle ruimtes met één pomp aangezogen kunnen worden.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_211917736
quote:
7s.gif Op donderdag 4 januari 2024 17:23 schreef Troel het volgende:

[..]
Wij hebben inmiddels contact gehad met iemand van het natuurgebied die heel erg schrok van ons verhaal. Blijkbaar dachten ze dat ze het water beter onder controle hadden (moet ik hier om lachen of om huilen?). Die heeft weer een link verstuurd naar een schadeiets, dat zou best dit kunnen zijn.
Dat is, hopelijk, goed nieuws.
Wellicht handig om nu het contact toch gelegd is, die mensen uit te nodigen om zelf met eigen ogen de situatie ter plekke te aanschouwen :Y
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  donderdag 4 januari 2024 @ 17:34:54 #12
35189 Troel
scherp en bot
pi_211917760
Ondertussen ben ik aan het nadenken over een zeecontainer of wooncontainer zodat mijn oudste tijdens zijn examenjaar ook een eigen plekje heeft. Hij heeft de laatste dagen in de rommel/voorraadkamer geslapen, maar we merken nu al dat dat voor hem niet gaat werken. Dus of alle rommel en voorraad moet eruit, of het kind moet eruit :D

Maarja, waar vind je zoiets en hoe krijgen we het hier :+

De titel dekt de lading in ieder geval niet meer, het water is overal. Misschien kunnen we wel een woonboot kopen! :X
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  donderdag 4 januari 2024 @ 17:36:43 #13
35189 Troel
scherp en bot
pi_211917773
quote:
1s.gif Op donderdag 4 januari 2024 17:31 schreef StateOfMind het volgende:

[..]
Dat is, hopelijk, goed nieuws.
Wellicht handig om nu het contact toch gelegd is, die mensen uit te nodigen om zelf met eigen ogen de situatie ter plekke te aanschouwen :Y
Ik heb zelfs de burgemeester uitgenodigd omdat ik heel erg pissig was op de ambtenaar die vond dat de weg geen probleem was, omdat de hulpverlening dan maar iets vertraging had. :@
Note: ik ken de burgemeester al jaren en heb wel vaker contact met hem.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_211917798
quote:
7s.gif Op donderdag 4 januari 2024 17:36 schreef Troel het volgende:

[..]
Ik heb zelfs de burgemeester uitgenodigd omdat ik heel erg pissig was op de ambtenaar die vond dat de weg geen probleem was, omdat de hulpverlening dan maar iets vertraging had. :@
Note: ik ken de burgemeester al jaren en heb wel vaker contact met hem.
Beter ^O^
Dan zou ik er wel vertrouwen in hebben dat het uiteindelijk goed komt :Y
A murky, forgotten land.
  donderdag 4 januari 2024 @ 17:45:47 #15
35189 Troel
scherp en bot
pi_211917821
quote:
1s.gif Op donderdag 4 januari 2024 17:40 schreef StateOfMind het volgende:

[..]
Beter ^O^
Dan zou ik er wel vertrouwen in hebben dat het uiteindelijk goed komt :Y
Saillant detail: omdat we in een Natura2000 gebied wonen is herbouw een dingetje vanwege stikstof. Hulpverlening die 'wat later komt' kan bij brand dus tot gevolg hebben dat we niet kunnen herbouwen. Laat staan wat het effect is als een ambulance door het vastzitten in de weg 'vertraging' heeft. Denk niet dat ze standaard de traumahelicopter sturen (bovendien zakt die weg in het doornatte gras)...

Dat de post niet komt, afval niet opgehaald wordt vind ik 1 ding, maar de gemeente heeft volgens mij wel een zorgplicht als het gaat om bereikbaarheid voor hulpdiensten :@
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_211917894
quote:
7s.gif Op donderdag 4 januari 2024 17:34 schreef Troel het volgende:
Ondertussen ben ik aan het nadenken over een zeecontainer of wooncontainer zodat mijn oudste tijdens zijn examenjaar ook een eigen plekje heeft. Hij heeft de laatste dagen in de rommel/voorraadkamer geslapen, maar we merken nu al dat dat voor hem niet gaat werken. Dus of alle rommel en voorraad moet eruit, of het kind moet eruit :D

De titel dekt de lading in ieder geval niet meer, het water is overal. Misschien kunnen we wel een woonboot kopen! :X
Een camper or caravan een idee? Als je er niet mee op vakantie gaat kan het er een zijn die afgekeurd is voor de weg. Die zijn een stuk goedkoper ;)
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
  donderdag 4 januari 2024 @ 17:56:43 #17
35189 Troel
scherp en bot
pi_211917916
quote:
1s.gif Op donderdag 4 januari 2024 17:54 schreef valentijn101 het volgende:

[..]
Een camper or caravan een idee? Als je er niet mee op vakantie gaat kan het er een zijn die afgekeurd is voor de weg. Die zijn een stuk goedkoper ;)
Ja, ben naar van alles aan het kijken wat warm genoeg is voor de komende tijd. In het ergste geval kan ik er zelf in en kan oudste mijn slaapkamer over nemen (maar dan wil ik wel graag een volwaardig toilet erin :@ )
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_211917919
quote:
7s.gif Op donderdag 4 januari 2024 17:45 schreef Troel het volgende:

[..]
Saillant detail: omdat we in een Natura2000 gebied wonen is herbouw een dingetje vanwege stikstof. Hulpverlening die 'wat later komt' kan bij brand dus tot gevolg hebben dat we niet kunnen herbouwen. Laat staan wat het effect is als een ambulance door het vastzitten in de weg 'vertraging' heeft. Denk niet dat ze standaard de traumahelicopter sturen (bovendien zakt die weg in het doornatte gras)...

Dat de post niet komt, afval niet opgehaald wordt vind ik 1 ding, maar de gemeente heeft volgens mij wel een zorgplicht als het gaat om bereikbaarheid voor hulpdiensten :@
Ja. Al zou ik het geen zorgplicht noemen. Gewoon plicht.
https://wetten.overheid.nl/BWBR0027466/2024-01-01
quote:
Artikel 2
Het college van burgemeester en wethouders is belast met de organisatie van:

a. de brandweerzorg;

b. de rampenbestrijding en de crisisbeheersing;

c. de geneeskundige hulpverlening.
quote:
Artikel 12
1 De hoofdofficier van justitie en de voorzitter van het waterschap binnen welks grondgebied de veiligheidsregio is gelegen, worden uitgenodigd deel te nemen aan de vergaderingen van het bestuur van de veiligheidsregio. Indien een arrondissement het grondgebied van meer dan één veiligheidsregio omvat, treedt in elke regio de hoofdofficier van justitie of een door hem daartoe aangewezen plaatsvervangend hoofdofficier van justitie of officier van justitie namens hem op. Indien het grondgebied van een veiligheidsregio in meer dan één waterschap is gelegen, bepalen de betrokken voorzitters van de waterschappen wie van hen deelneemt aan de vergaderingen.

2 De voorzitter van de veiligheidsregio nodigt andere functionarissen wier aanwezigheid in verband met de te behandelen onderwerpen van belang is, uit deel te nemen aan de vergaderingen van het bestuur van de veiligheidsregio.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  donderdag 4 januari 2024 @ 17:59:43 #19
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_211917939
quote:
7s.gif Op donderdag 4 januari 2024 17:34 schreef Troel het volgende:

Als je serieus bent, kijk eens naar 'pipo-wagen', die zijn er wel hier en daar in tinyhouse versie te krijgen. :Y
  donderdag 4 januari 2024 @ 18:00:36 #20
35189 Troel
scherp en bot
pi_211917948
quote:
0s.gif Op donderdag 4 januari 2024 17:59 schreef BE het volgende:

[..]
Als je serieus bent, kijk eens naar 'pipo-wagen', die zijn er wel hier en daar in tinyhouse versie te krijgen. :Y
Het maakt mij niet uit hoe het eruit ziet, al is het een roze iets met paarse stippen :D
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  donderdag 4 januari 2024 @ 18:01:14 #21
35189 Troel
scherp en bot
pi_211917954
quote:
7s.gif Op donderdag 4 januari 2024 17:57 schreef sigme het volgende:

[..]
Ja. Al zou ik het geen zorgplicht noemen. Gewoon plicht.
https://wetten.overheid.nl/BWBR0027466/2024-01-01
[..]
[..]

Dank dank dank O+
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_211917992
quote:
7s.gif Op donderdag 4 januari 2024 18:01 schreef Troel het volgende:

[..]
Dank dank dank O+
Ik heb nog iets gevonden wat je goed van pas kan komen omdat het bol staat van duidelijke taal over wie precies waarvoor verantwoordelijk is. Andere gemeente, ander probleem, maar dat verandert niks aan die verantwoordelijkheden.

https://maakoosterwold.nl(...)zorgplichten-1.0.pdf

Gaat (voor jou) om hoofdstuk 8.
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  donderdag 4 januari 2024 @ 18:21:32 #23
35189 Troel
scherp en bot
pi_211918126

I kid you not *)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  donderdag 4 januari 2024 @ 18:25:03 #24
359712 GrumpyFish
ga je mee zwemmen?
pi_211918154
quote:
7s.gif Op donderdag 4 januari 2024 18:00 schreef Troel het volgende:

[..]
Het maakt mij niet uit hoe het eruit ziet, al is het een roze iets met paarse stippen :D
Als je voor een prefab tiny house gaat, kan het nog best betaalbaar zijn Afhankelijk van je portemonnee natuurlijk, maar ik vond het wel meevallen, zie bijvoorbeeld: https://tuinhuisjesonline.nl/tiny-houses/
It ain't what you don't know that gets you into trouble. It's what you know for sure that just ain't so - Mark Twain
  donderdag 4 januari 2024 @ 18:29:39 #25
35189 Troel
scherp en bot
pi_211918195
quote:
0s.gif Op donderdag 4 januari 2024 18:25 schreef GrumpyFish het volgende:

[..]
Als je voor een prefab tiny house gaat, kan het nog best betaalbaar zijn Afhankelijk van je portemonnee natuurlijk, maar ik vond het wel meevallen, zie bijvoorbeeld: https://tuinhuisjesonline.nl/tiny-houses/
Nouja, als het op wielen is, hoef ik denk ik geen vergunning aan te vragen want je mag je caravan gewoon bij huis zetten lijkt me. Bij een vaste unit zal dat wel moeten gok ik. Tja en qua portemonnee: die is niet oneindig natuurlijk, er moet ook nog een stuk huis gerenoveerd worden, dus het houdt een keer op.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  donderdag 4 januari 2024 @ 18:36:54 #26
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_211918249
quote:
0s.gif Op donderdag 4 januari 2024 18:25 schreef GrumpyFish het volgende:

[..]
Heb je alle bijkomende kosten ook gezien? Voor hetgeen niet is inbegrepen?

[ Bericht 1% gewijzigd door Whiskers2009 op 04-01-2024 19:51:20 ]
  donderdag 4 januari 2024 @ 18:38:17 #27
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_211918268
quote:
7s.gif Op donderdag 4 januari 2024 18:29 schreef Troel het volgende:

[..]
Nouja, als het op wielen is, hoef ik denk ik geen vergunning aan te vragen want je mag je caravan gewoon bij huis zetten lijkt me. Bij een vaste unit zal dat wel moeten gok ik. Tja en qua portemonnee: die is niet oneindig natuurlijk, er moet ook nog een stuk huis gerenoveerd worden, dus het houdt een keer op.
https://tinyhousehub.nl/tiny-house-in-de-achtertuin-zetten/
  donderdag 4 januari 2024 @ 18:42:50 #28
35189 Troel
scherp en bot
pi_211918306
quote:
Tinybouse valt dan af, we zitten qua bijgebouwen aan de max.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  donderdag 4 januari 2024 @ 18:47:37 #29
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_211918354
quote:
7s.gif Op donderdag 4 januari 2024 18:42 schreef Troel het volgende:

[..]
Tinybouse valt dan af, we zitten qua bijgebouwen aan de max.
Je moet vooral onderzoek doen naar de (on)mogelijkheden in je eigen gemeente. Ook als je bijvoorbeeld een wooncontainer tijdelijk neer zou willen zetten. Of een caravan inclusief die actief bewonen. Er is geen landelijk beleid in deze kennelijk.

[ Bericht 3% gewijzigd door Whiskers2009 op 04-01-2024 19:08:20 ]
pi_211918440
Het gaat alleen om tijdelijk te slapen en een wc neem ik aan. Een oude caravan lijkt me dan eenvoudiger en goedkoper. Niet of nauwelijks verwarming nodig en met een verlengsnoer heb je ook licht. WC zou ik beperken tot alleen plassen. Dan heb je ook nauwelijks spoelwater nodig.
pi_211918906
quote:
0s.gif Op donderdag 4 januari 2024 16:12 schreef Viv het volgende:
Gereekst als gastmod. Jammer dat het niet binnen het eerste deel opgelost kon worden. :*
Mag er een linkje naar deel 1 bij voor degene die het gemist hebben?
pi_211919041
quote:
1s.gif Op donderdag 4 januari 2024 19:35 schreef valentijn101 het volgende:

[..]
K&W / Water door de muur

Bovenin het topic zit een ‘terug knop’.
Protège moi de mes désirs.
  donderdag 4 januari 2024 @ 19:43:40 #33
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_211919055
quote:
1s.gif Op donderdag 4 januari 2024 19:35 schreef valentijn101 het volgende:

[..]
Check knop in het midden bovenaan eerste post van dit topic. :)
Wat Arvensis zegt, dus. ;)
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  donderdag 4 januari 2024 @ 19:50:31 #34
359712 GrumpyFish
ga je mee zwemmen?
pi_211919155
quote:
1s.gif Op donderdag 4 januari 2024 18:36 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Heb je alle bijkomende kosten ook gezien? Voor hetgeen niet is ingebegrepen?
Nee, die had ik gemist. Eten was klaar.

Daarmee wordt het alweer wat minder meevallen qua prijs.
It ain't what you don't know that gets you into trouble. It's what you know for sure that just ain't so - Mark Twain
pi_211919172
Mijn vochtplekken zijn gelukkig opgedroogd nadat men de dakgoot proper gemaakt hebben.
Werewolf
  donderdag 4 januari 2024 @ 19:54:40 #36
311622 Bargehassus
Hoogst merkwaardig
pi_211919238
Beide topics doorgelezen. En manoman, wat een ellende. En je hebt er helemaal geen barst aan, maar ik leef met jullie mee. O+

Hopelijk kun je, als al deze ellende enigszins achter de rug is, toch nog een moment vinden om je rust te vinden. En ik lees dat je twee kinderen autist zijn, dat maakt het extra lastig, voor zowel jou als je kinderen.

Als min of meer zelfverklaard autist, niet zonder redenen, weet ik dat het nodig is om je rust te kunnen nemen. Ik weet ook dat je qua prestaties dan vrij ver door kunt gaan, maar dat dan daarna de klap ook extra hard aankomt.

Hopelijk komt alles goed met jullie. O+ O+ O+
Het einde van de dag is nabij als kleine mensen lange schaduwen werpen.
pi_211919951
quote:
7s.gif Op donderdag 4 januari 2024 16:06 schreef Troel het volgende:
Inmiddels is het huis onbereikbaar met de auto. Geen probleem volgens de gemeente, eventuele hulpverlening komt daar wel door met wat vertraging. Ja, dat lees je goed.
Denkt de brandweer daar ook zo over? Daar had je al contact mee dus ik zou behalve via de burgermeester ook via de brandweer weer een lijntje uitgooien, al is het maar dat ze op de hoogte zijn van de moeilijk begaanbare weg.

[ Bericht 0% gewijzigd door Elleska op 04-01-2024 21:29:31 ]
pi_211920091
Je moet iemand van de locale krant (tubantia) bellen of ze een item willen maken.
Dan staat gemeente en waterstaat er zo hoor!
Vakman pur sang
  donderdag 4 januari 2024 @ 21:13:00 #39
35189 Troel
scherp en bot
pi_211920111
quote:
1s.gif Op donderdag 4 januari 2024 21:11 schreef Lospedrosa het volgende:
Je moet iemand van de locale krant (tubantia) bellen of ze een item willen maken.
Als ze fatsoenlijk over mijn dorp zouden schrijven, zou dat een optie zijn. Mijn voorkeur gaat overigens uit naar Oost ;)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  donderdag 4 januari 2024 @ 21:14:00 #40
35189 Troel
scherp en bot
pi_211920119
quote:
0s.gif Op donderdag 4 januari 2024 20:56 schreef Elleska het volgende:

[..]
Denkt de brandweer daar ook zo over? Daar had je al contact mee dus zou behalve via de burgermeester ook via de brandweer weer een lijntje uitgooien, al is het maar dat ze op de hoogte zijn van de moeilijk begaanbare weg.
Hmmm, kan dat balletje inderdaad wel eens opgooien
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_211920144
quote:
7s.gif Op donderdag 4 januari 2024 21:14 schreef Troel het volgende:

[..]
Hmmm, kan dat balletje inderdaad wel eens opgooien
Zie ook die pdf die ik linkte: brandweer geldt als maatgevend voor de toegankelijkheid voor hulpdiensten omdat zij het zwaarst zijn.
  donderdag 4 januari 2024 @ 21:27:22 #42
35189 Troel
scherp en bot
pi_211920222
quote:
2s.gif Op donderdag 4 januari 2024 21:18 schreef sigme het volgende:

[..]
Zie ook die pdf die ik linkte: brandweer geldt als maatgevend voor de toegankelijkheid voor hulpdiensten omdat zij het zwaarst zijn.
Bericht gestuurd naar de kazernecoordinatorcommandantgebeuren :s)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_211920521
quote:
1s.gif Op donderdag 4 januari 2024 19:43 schreef arvensis het volgende:

[..]
K&W / Water door de muur

Bovenin het topic zit een ‘terug knop’.
Omg, :@ ik ben toch niet meer nieuw hier maar nooit geweten dat er een terug-knop was.
pi_211921160
Heeft alles geen zin. Dit weekend al -6C ‘s nachts. Dan dalen de grondstand en de beken snel.
En het blijft lang droog ook.
Vakman pur sang
  vrijdag 5 januari 2024 @ 03:12:43 #45
35189 Troel
scherp en bot
pi_211921565
quote:
1s.gif Op donderdag 4 januari 2024 23:25 schreef Lospedrosa het volgende:
Heeft alles geen zin. Dit weekend al -6C ‘s nachts. Dan dalen de grondstand en de beken snel.
En het blijft lang droog ook.
Maar niet een natuurgebied dat ze nat willen houden. De sloten zitten bomvol en lopen niet weg in de beek.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_211921962
quote:
1s.gif Op donderdag 4 januari 2024 21:11 schreef Lospedrosa het volgende:
Die lokale kranten worden overstelpt met zulke verhalen op dit moment. Dus is het maar de vraag of ze dit zouden oppikken.
  vrijdag 5 januari 2024 @ 08:40:34 #47
35189 Troel
scherp en bot
pi_211922099
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 januari 2024 08:21 schreef Basp1 het volgende:

[..]
Die lokale kranten worden overstelpt met zulke verhalen op dit moment. Dus is het maar de vraag of ze dit zouden oppikken.
Kwestie van berichtje schrijven en inleveren :D
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_211922353
Zonder de last en stress van TS te willen frustreren is een ondergelopen kelder geen bijzonder verhaal op dit moment. Diverse provincies hebben wateroverlast.

Het is dus wel verschrikkelijk als het je overkomt en ik heb bijna kunnen janken tijdens het lezen van het topic.
pi_211922643
quote:
7s.gif Op vrijdag 5 januari 2024 03:12 schreef Troel het volgende:

[..]
Maar niet een natuurgebied dat ze nat willen houden. De sloten zitten bomvol en lopen niet weg in de beek.
Bij vorst, ‘s nachts fors en overdag licht, is dit probleem gelijk over.
Al krijg je dan een ijsbaan
Vakman pur sang
  vrijdag 5 januari 2024 @ 09:48:04 #50
35189 Troel
scherp en bot
pi_211922684
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 januari 2024 09:42 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Bij vorst, ‘s nachts fors en overdag licht, is dit probleem gelijk over.
Al krijg je dan een ijsbaan
Ah, dus alles in de grond bevriest ook meteen?
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  vrijdag 5 januari 2024 @ 09:52:16 #51
35189 Troel
scherp en bot
pi_211922719
Zou wel fijn zijn. De kelder waar de meterkast en de ketel enzo staat is inmiddels ook de pineut. Gelukkig stond het meeste daar wel in plastic of op hoogte of was al weg.
Even paniek omdat de lamp in de keuken het niet deed, maar gelukkig was het enkel de hotelschakeling die niet goed zat.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  vrijdag 5 januari 2024 @ 09:57:48 #52
35189 Troel
scherp en bot
pi_211922762
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 januari 2024 09:11 schreef qajariaq het volgende:
Zonder de last en stress van TS te willen frustreren is een ondergelopen kelder geen bijzonder verhaal op dit moment. Diverse provincies hebben wateroverlast.

Het is dus wel verschrikkelijk als het je overkomt en ik heb bijna kunnen janken tijdens het lezen van het topic.
Als ik in bijvoorbeeld Enschede zou wonen, in het lage gedeelte, dan houd je er rekening mee. Dan zet je alles in plastic enzo. We zitten hier hoog, op zandgrond en het is hier dus normaal droog. En toen moest het natuurgebied nat. En toen kwam de regenval. En het is dus niet een kelder, het is een souterrain met die slaapkamers die daar dus al 40 jaar droog gebleven zijn. En het is een kelder met een meterkast, die ook al 40 jaar niet zoiets heeft gehad. Kortom: dit was voor ons niet te verwachten en het heeft dus naar nu blijkt niets te maken met de hoge waterstand van de beek of welke rivier dan ook. Als ons huis naast de Ijssel had gestaan ofzo, dan was het een heel ander verhaal geweest, maar daar koop je denk ik dan weer geen huis met souterrain ;)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_211922779
quote:
7s.gif Op vrijdag 5 januari 2024 09:48 schreef Troel het volgende:

[..]
Ah, dus alles in de grond bevriest ook meteen?
De toplaag vriest aan zodat het water in de grond tijd heeft om af te voeren, tevens komt er geen nieuw water in.
Vorst is de beste remedie tegen water in de bodem.

Trouwens dat ze dat gebied “nat” houden dat krijg je met die Eco activisten die niet meer bij de pinken zijn. Ook het knmi doet er aan mee.
Zo gaat het al 2 jaar over droogte en water meer vast houden. En als de duvel er mee speelt krijg je erna de langste regenperiode ooit!
Water vasthouden, zou iets zijn wat boeren niet willen. Afvoeren = slech is het narratief geworden.

Nou dan krijg je dus dit.
Die beheerders en de waterschappen moeten gewoon zorgen voor droge voeten en anders niks.

[ Bericht 15% gewijzigd door Drizzt_DoUrden op 05-01-2024 11:14:19 (Dat belerende toontje hoeft niet) ]
Vakman pur sang
  vrijdag 5 januari 2024 @ 10:08:29 #54
179899 Catkiller
We sail into the black
pi_211922848
Ik heb wel eens gehoord van iemand die in het souterrain een muurtje had gemetseld om de meterkast heen vanwege de wateroverlast, moest je wel over de muur heen klimmen als je bij de kast moest komen maar zo was het gevaar wel geweken.
Op zaterdag 9 maart 2019 17:21 schreef Lospedrosa het volgende:
Wat voor een mongool ben jij nou weer. Klojo.
[/quote]
  vrijdag 5 januari 2024 @ 10:57:24 #55
35189 Troel
scherp en bot
pi_211923265
Inmiddels de eerste natte plekken ook gevonden in de kelder waar de zwembadapparatuur staat. :X
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  Moderator / Redactie FP vrijdag 5 januari 2024 @ 11:07:13 #56
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_211923373
quote:
7s.gif Op vrijdag 5 januari 2024 10:57 schreef Troel het volgende:
Inmiddels de eerste natte plekken ook gevonden in de kelder waar de zwembadapparatuur staat. :X
-O-
[b]Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: <a href="https://www.twitch.tv/drizzt_dourden" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >https://www.twitch.tv/drizzt_dourden</a>[/b]
pi_211923578

In het vorige topic zei ik dat het droog is. Lag aan de dakgoot. Hier was het nog kletsnat.

Ik vrees dat ik opdraai voor de herstelkosten. Toch maar even vragen bij woonmaatschappij.
Werewolf
pi_211923866
Ach Troel…nu lees ik het pas.
Wat een ellende!
Verder heb ik geen praktische adviezen. Helaasch.

Heel veel sterkte. Dat is alles. 😘
  vrijdag 5 januari 2024 @ 12:06:26 #59
35189 Troel
scherp en bot
pi_211923914
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 januari 2024 11:26 schreef Pinnenmutske het volgende:
[ afbeelding ]
In het vorige topic zei ik dat het droog is. Lag aan de dakgoot. Hier was het nog kletsnat.

Ik vrees dat ik opdraai voor de herstelkosten. Toch maar even vragen bij woonmaatschappij.
Vervelend voor je. Echt. Inderdaad even goed nalezen in je contract of je zelf de goten moet schoonhouden en zo.

Maar dit hoeft wat mij betreft geen centraal 'show hier je wateroverlastfoto's topic' te worden :@ Ik snap dat iedereen meeleeft enzo, dat er meer mensen zijn met problemen (en dat je het meld helemaal prima, maar voor foto's is dit echt niet het topic, vind ik :@ . Mocht dat bot over komen, sorry, dat is niet zo bedoelt, maar de koek is hier al dagen op.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  vrijdag 5 januari 2024 @ 12:23:11 #60
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_211924086
Wat een ellende joh. Hoop dat het water gauw gaat zakken

Voor de zwembadruimte, kunnen daar die strips op de grond die water plaatselijk tegenhouden soelaas bieden rondom de apparatuur?
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_211924309
Jeetje @Troel Lees dit nu pas. Wat een enorme doffe ellende dit. Heel veel sterkte is het enige wat ik voor je hebt
We have far more in common than that which devides us..
pi_211924494
Ik krijg elke keer een beetje buikpijn als ik zie dat je topic nog zo actief is omdat er vooralsnog alleen maar meer water binnen lijkt te komen :{ .
Wat een intens rotte situatie Troel :* soms zou ik willen dat ik kon toveren!
Fake it till you make it...
  vrijdag 5 januari 2024 @ 13:20:17 #63
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_211924649
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 januari 2024 10:00 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
De toplaag vriest aan zodat het water in de grond tijd heeft om af te voeren, tevens komt er geen nieuw water in.
Vorst is de beste remedie tegen water in de bodem.

Trouwens dat ze dat gebied “nat” houden dat krijg je met die Eco activisten die niet meer bij de pinken zijn. Ook het knmi doet er aan mee.
Zo gaat het al 2 jaar over droogte en water meer vast houden. En als de duvel er mee speelt krijg je erna de langste regenperiode ooit!
Water vasthouden, zou iets zijn wat boeren niet willen. Afvoeren = slech is het narratief geworden.

Nou dan krijg je dus dit.
Die beheerders en de waterschappen moeten gewoon zorgen voor droge voeten en anders niks.
Het snel afvoeren van het water van het land zorgt voor sterk verhoogd water in de rivieren. Verlaging van de grondwaterstand is niet alleen funest voor de natuur, maar ook voor ongeveer een miljoen huizen die erdoor schade op dreigen te lopen.
  vrijdag 5 januari 2024 @ 13:30:52 #64
35189 Troel
scherp en bot
pi_211924796

Inmiddels nog maar een regenpijp wat langer gemaakt. Het water uit deze pijp kwam iets naast het huis in een wadi terecht. Willen we niet, dus hupsakee.
100 meter slang nu her en der verwerkt :+

De pomp in de koekoek ook zoveel mogelijk vorstbestendig afgewerkt.

Morgen rond 8 uur verwachten ze dat het stopt met regenen ;(
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  vrijdag 5 januari 2024 @ 13:32:16 #65
35189 Troel
scherp en bot
pi_211924814
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 januari 2024 13:20 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Het snel afvoeren van het water van het land zorgt voor sterk verhoogd water in de rivieren. Verlaging van de grondwaterstand is niet alleen funest voor de natuur, maar ook voor ongeveer een miljoen huizen die erdoor schade op dreigen te lopen.
Er was hier geen sprake van versneld afvoeren. Er is nu wel sprake van langer vasthouden om natte hei te laten ontstaan. Alleen liep dat dus wat anders dan gepland en is er wat meer nat dan alleen de hei }:|
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_211924868
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 januari 2024 13:20 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Maak je maar geen zorgen over de grondwater stand haha.

Maar hoezo versneld afvoeren, dat is allemaal van die onzin die je hoort. Boeren maken alleen maar sloten die wat water afvoeren, de toplaag 1,5 zodat niet alles compleet drassig wordt, die pompen niet massaal in rivieren ofzo hè? Alle regenwater wordt normaliter gewoon in de grondlaag opgenomen.
Alleen tja, nu regent het heel lang achter elkaar.
Gaan er van die gesjeesde natuurfreaks bewust sluisjes en kantelborden bewust hoog zetten want dat zou zo goed zijn voor de natuur.
We verbouwen hier geen rijst hè!
Vakman pur sang
  vrijdag 5 januari 2024 @ 13:38:23 #67
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_211924896
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 januari 2024 13:36 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Maak je maar geen zorgen over de grondwater stand haha
Daar had jij het over, ook al heb je dat niet door..
pi_211924945
Bovendien waaien er erg veel bomen om nu, de wortels zitten in een drassige drek en waaien zo om. Het is een chaos in het bos.
Vakman pur sang
  vrijdag 5 januari 2024 @ 13:43:37 #69
35189 Troel
scherp en bot
pi_211924975
Klimaatdiscussie mag wat mij betreft ook wel elders :@
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  vrijdag 5 januari 2024 @ 13:46:40 #70
35189 Troel
scherp en bot
pi_211925017
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 januari 2024 12:23 schreef Molo het volgende:
Wat een ellende joh. Hoop dat het water gauw gaat zakken

Voor de zwembadruimte, kunnen daar die strips op de grond die water plaatselijk tegenhouden soelaas bieden rondom de apparatuur?
Voor wat ik begreep kan die apparatuur net iets meer hebben en staat het al wat veiliger dan gewoon op de grond.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_211925545
Gut Troel ik hoop dat t snel stopt met schade die ontstaat. Dan kan je tenminste weer naar de toekomst kijken en dat die toekomst dan is "hoe herstel ik de bende" a la. Maar niet weten waar t eindigt zou ik echt moedeloos van worden.

En mocht de fase aangebroken zijn van opbouwen, dr is vast wel een K&W klusploeg te regelen mocht t nodig zijn.
pi_211926825
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 januari 2024 13:07 schreef Nijna het volgende:
Ik krijg elke keer een beetje buikpijn als ik zie dat je topic nog zo actief is omdat er vooralsnog alleen maar meer water binnen lijkt te komen :{ .
Dit.

@Troel :*
If they say
Why, why, tell her that it's human nature...
  vrijdag 5 januari 2024 @ 17:14:36 #73
35189 Troel
scherp en bot
pi_211927396
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 januari 2024 13:07 schreef Nijna het volgende:
Dat snap ik. En dan meld ik niet eens meer alles. Ik heb nu thuis de boel even de boel gelaten (lees mijn ouders bewaken het fort) en zit bij mijn vriend. Daar hadden we eigenlijk wat dingen willen aanpakken, maar dat is er niet van gekomen. Maandag moeten we allebei weer aan het werk. Vandaag ben ik gebeld door de arboarts en ik geloof wel dat die zich een beetje zorgen maakte om me (ik ben nog aan het reintegreren). Ik mag ook niet zoals ik gepland had de uren vanaf maandag ophogen.
En stiekemmaak ik me best wel veel zorgen, met name over mijn oudste. Die gaat maandag weer verder met zijn eindexamenjaar. Hij wil niet in een caravan ofzo, maar wil wel een eigen plekje. Moet ik dan maar in de woonkamer gaan slapen zodat hij mijn slaapkamer kan gebruiken? Maarja, wat doet dat met mij? Wie van ons tweeën is het belangrijkst?
Het vreet aan me :(

Overigens ben ik echt wel heel blij met jullie steun. Het voelt als warme droge handdoeken na het hozen enzo :@
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_211927777
Troel :* ik heb er even geen woorden voor. Je doet het goed, veel sterkte :*
pi_211928686
@Troel, wat voor mogelijkheden heb je in huis eigenlijk om een plek voor zoon te creëren? Wil je dat we met je meedenken?
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_211928722
Een lichtpuntje, na morgen breekt er als het goed is een langere periode aan zonder regen ^O^
A murky, forgotten land.
  vrijdag 5 januari 2024 @ 19:31:21 #77
35189 Troel
scherp en bot
pi_211928876
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 januari 2024 19:09 schreef Claudia_x het volgende:
@:troel, wat voor mogelijkheden heb je in huis eigenlijk om een plek voor zoon te creëren? Wil je dat we met je meedenken?
Graag!

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Mar even in spolier vanwege lengte
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_211929039
Dat klinkt als een hartstikke goed idee! Daar zou ik nu denk ik mijn energie in stoppen, een fijne plek voor de kinderen creëren. Dat is in ieder geval iets waar je controle over hebt. Spullen weghalen, hun eigen spullen voor zover die bruikbaar zijn erin zetten (of alvast nieuwe spullen kopen en erin zetten), misschien wat decoreren. Dat maakt dan de komende tijd waarin het souterrain moet drogen en er aan een oplossing moet worden gewerkt beter te doorstaan.

In het ergste geval moet je iets huren om meubels tijdelijk in op te slaan, maar dat lijkt me nog steeds een betere optie dan een keet op eigen terrein willen plaatsen en woonklaar willen maken. Er zijn bovendien relatief eenvoudige dingen die je kunt doen om een ruimte tijdelijk te decoreren. Denk aan een kast haaks op de muur zetten en de achterkant ervan behangen. Een muurtje heb je ook zo geschilderd.

Ik stel me zo voor dat dat voor je oudste heel fijn is: een plek voor zichzelf waar hij tot rust kan komen. Ik word zelf knettergek van rommeltjes. Ruim ik op en heb ik overzicht, dan voel ik me meteen fijner. Hopelijk vindt je moeder het oké!

Is het een optie om niet meteen maandag aan het werk te gaan? Dat zou helemaal niet raar zijn, ook niet voor iemand die niet aan het re-integreren is. Aan de andere kant: het kan ook fijn zijn om even aan de situatie te ontsnappen.
pi_211929071
Ik kan me trouwens ook goed voorstellen dat je hier zelf nu niet de kracht voor hebt. Kun je op hulptroepen terugvallen?
  vrijdag 5 januari 2024 @ 19:48:56 #80
35189 Troel
scherp en bot
pi_211929078
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 januari 2024 19:45 schreef Claudia_x het volgende:
Dat klinkt als een hartstikke goed idee! Daar zou ik nu denk ik mijn energie in stoppen, een fijne plek voor de kinderen creëren. Dat is in ieder geval iets waar je controle over hebt. Spullen weghalen, hun eigen spullen voor zover die bruikbaar zijn erin zetten (of alvast nieuwe spullen kopen en erin zetten), misschien wat decoreren. Dat maakt dan de komende tijd waarin het souterrain moet drogen en er aan een oplossing moet worden gewerkt beter te doorstaan.

In het ergste geval moet je iets huren om meubels tijdelijk in op te slaan, maar dat lijkt me nog steeds een betere optie dan een keet op eigen terrein willen plaatsen en woonklaar willen maken. Er zijn bovendien relatief eenvoudige dingen die je kunt doen om een ruimte tijdelijk te decoreren. Denk aan een kast haaks op de muur zetten en de achterkant ervan behangen.

Ik stel me zo voor dat dat voor je oudste heel fijn is: een plek voor zichzelf waar hij tot rust kan komen. Ik word zelf knettergek van rommeltjes. Ruim ik op en heb ik overzicht, dan voel ik me meteen fijner. Hopelijk vindt je moeder het oké!

Is het een optie om niet meteen maandag aan het werk te gaan? Dat zou helemaal niet raar zijn, ook niet voor iemand die niet aan het re-integreren is. Aan de andere kant: het kan ook fijn zijn om even aan de situatie te ontsnappen.
Ik mag nog maar halve dagen werken, dus dat valt gelukkig wel mee. :@
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_211929086
Ik weet niet hoe oud je zoons zijn, maar is tijdelijk een kamer delen geen optie?

En een hondenbevalkamer :D
Zijn jouw ouders fokkers?
Welk ras?
A murky, forgotten land.
pi_211929132
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 januari 2024 19:49 schreef StateOfMind het volgende:
Welk ras?
De honden dan, niet je ouders :@
A murky, forgotten land.
  vrijdag 5 januari 2024 @ 20:00:01 #83
35189 Troel
scherp en bot
pi_211929229
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 januari 2024 19:49 schreef StateOfMind het volgende:
Ik weet niet hoe oud je zoons zijn, maar is tijdelijk een kamer delen geen optie?

En een hondenbevalkamer :D
Zijn jouw ouders fokkers?
Welk ras?
14 en bijna 16, maar de laatste zit ijn zijn eindexamenjaar. Delen is echt gewoon een no go tenzij we doden willen.

Entlebuchers O+

Als alles goed gaat deze zomer weer een nestje
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_211929415
quote:
7s.gif Op vrijdag 5 januari 2024 20:00 schreef Troel het volgende:

[..]
14 en bijna 16, maar de laatste zit ijn zijn eindexamenjaar. Delen is echt gewoon een no go tenzij we doden willen.

Entlebuchers O+

Als alles goed gaat deze zomer weer een nestje
Nee dat is idd geen goed idee op die leeftijden :D

Nooit van dat ras gehoord :@

*slingert Google aan
A murky, forgotten land.
pi_211929425
Mooie honden ^O^ O+
A murky, forgotten land.
  vrijdag 5 januari 2024 @ 20:15:11 #86
35189 Troel
scherp en bot
pi_211929471
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 januari 2024 20:12 schreef StateOfMind het volgende:
Mooie honden ^O^ O+
Absoluut. Ga ook echt niet vragen om het nestje uit te stellen. Ouders zijn op leeftijd en uitstel is waarschijnlijk afstel. Bovendien is al het voorwerk al gedaan enzo.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  vrijdag 5 januari 2024 @ 20:33:45 #87
35189 Troel
scherp en bot
pi_211929790
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 januari 2024 19:48 schreef Claudia_x het volgende:
Ik kan me trouwens ook goed voorstellen dat je hier zelf nu niet de kracht voor hebt. Kun je op hulptroepen terugvallen?
Ik denk dat als we het morgen voor elkaar kunnen krijgen, dat we nog wel wat hulptroepen kunnen regelen, daarna wordt het lastiger buiten de weekenden. Gelukkig fijne vrienden en familie om ons heen O+
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_211930933
quote:
7s.gif Op vrijdag 5 januari 2024 17:14 schreef Troel het volgende:

[..]
Dat snap ik. En dan meld ik niet eens meer alles. Ik heb nu thuis de boel even de boel gelaten (lees mijn ouders bewaken het fort) en zit bij mijn vriend. Daar hadden we eigenlijk wat dingen willen aanpakken, maar dat is er niet van gekomen. Maandag moeten we allebei weer aan het werk. Vandaag ben ik gebeld door de arboarts en ik geloof wel dat die zich een beetje zorgen maakte om me (ik ben nog aan het reintegreren). Ik mag ook niet zoals ik gepland had de uren vanaf maandag ophogen.
En stiekemmaak ik me best wel veel zorgen, met name over mijn oudste. Die gaat maandag weer verder met zijn eindexamenjaar. Hij wil niet in een caravan ofzo, maar wil wel een eigen plekje. Moet ik dan maar in de woonkamer gaan slapen zodat hij mijn slaapkamer kan gebruiken? Maarja, wat doet dat met mij? Wie van ons tweeën is het belangrijkst?
Het vreet aan me :(

Overigens ben ik echt wel heel blij met jullie steun. Het voelt als warme droge handdoeken na het hozen enzo :@
Heel verstandig dat je even bij je vriend zit! Even weg geeft hopelijk een beetje lucht.
Fijn om te horen dat de arbo-arts je in het oog heeft, niet ophogen van je uren klinkt voor mij alleen maar logisch.
De zorgen om je oudste begrijp ik, heel ingewikkelde keuze, ik denk dat jullie allebei even belangrijk zijn. Maar zoveel plekjes zijn er niet te creeëren nu en inderdaad wat beslis je dan... :*
Fake it till you make it...
  Moderator vrijdag 5 januari 2024 @ 22:41:59 #89
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_211931870
Tjeetje, iedere keer als in dit topic weer open denk ik de soap kan toch niet veel slechter worden maar het blijkt toch iedere keer dat het weer net een tikje erger word... :X
  zaterdag 6 januari 2024 @ 09:08:45 #90
35189 Troel
scherp en bot
pi_211933632
Niet meer openen dan :+

Moeders is er twee keer uit geweest vannacht. Het lijkt harder te gaan dan ooit. Wij gaan via de winkel weer terug, kijken of er nog pompen zijn ;(
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_211933757
1 lichtpuntje: het water kan nooit hoger komen dan het niveau van het grondwater :+
Als het niet met een hamer te repareren is, is het een elektrisch probleem.
pi_211933861
pi_211933983
@Troel Goed plan om te kijken of je de herenkamer kan inrichten als slaapkamer. Dat klinkt met extra opslagmogelijkheid als een reëel optie.

Hoeveel gebruik je de werkkamer normaal gesproken? Want het is wel heel lief dat je je slaapkamer wil afstaan aan de oudste maar je hebt de werkkamer ook al afgestaan. Kan je de spullen die je gebruikt kwijt in de herenkamer zodat jullie alle 3 een eigen plek krijgen? Want deze situatie is niet 1-2-3 is opgelost en jullie zijn allemaal even belangrijk, vergeet jezelf dus niet.

quote:
0s.gif Op zaterdag 6 januari 2024 09:29 schreef Resistor het volgende:
1 lichtpuntje: het water kan nooit hoger komen dan het niveau van het grondwater :+
Ik weet niet of dat een lichtpuntje is als de meterkast onder maaiveldhoogte zit.
  zaterdag 6 januari 2024 @ 09:59:32 #94
35189 Troel
scherp en bot
pi_211934057
quote:
Dan moet de sloot richting de beek gegraven worden, weg van het natuurgebied. Maar ondanks dat wij grondeigenaar zijn, is het wel Natura2000 gebied, dus of het mag?
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  zaterdag 6 januari 2024 @ 10:00:30 #95
35189 Troel
scherp en bot
pi_211934063
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 januari 2024 09:29 schreef Resistor het volgende:
Heb je het topic gelezen of kom je alleen een domme opmerking plaatsen?
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  zaterdag 6 januari 2024 @ 10:02:06 #96
35189 Troel
scherp en bot
pi_211934073
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 januari 2024 09:52 schreef Elleska het volgende:
@:Troel Goed plan om te kijken of je de herenkamer kan inrichten als slaapkamer. Dat klinkt met extra opslagmogelijkheid als een reëel optie.

Hoeveel gebruik je de werkkamer normaal gesproken? Want het is wel heel lief dat je je slaapkamer wil afstaan aan de oudste maar je hebt de werkkamer ook al afgestaan. Kan je de spullen die je gebruikt kwijt in de herenkamer zodat jullie alle 3 een eigen plek krijgen? Want deze situatie is niet 1-2-3 is opgelost en jullie zijn allemaal even belangrijk, vergeet jezelf dus niet.
[..]
Ik weet niet of dat een lichtpuntje is als de meterkast onder maaiveldhoogte zit.
Mijn werkkamer gebruik ik dagelijks :')
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  zaterdag 6 januari 2024 @ 10:03:08 #97
35189 Troel
scherp en bot
pi_211934082
Ik ben trouwens gisteravond even lekker ingestort, heb een potje liggen huilen en voor het eerst gedacht waar ik in hemelsnaam 5 mensen, twee honden en wat hamsters kwijt kan.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  zaterdag 6 januari 2024 @ 10:04:56 #98
277627 Seven.
We are Borg.
pi_211934096
quote:
7s.gif Op zaterdag 6 januari 2024 10:03 schreef Troel het volgende:
Ik ben trouwens gisteravond even lekker ingestort, heb een potje liggen huilen en voor het eerst gedacht waar ik in hemelsnaam 5 mensen, twee honden en wat hamsters kwijt kan.
Virtuele hug voor je :* .
Resistance is futile.
pi_211934117
quote:
7s.gif Op zaterdag 6 januari 2024 10:00 schreef Troel het volgende:

[..]
Heb je het topic gelezen of kom je alleen een domme opmerking plaatsen?
Grotendeels. Of komt het water nu ook al over de drempel van de voordeur naar binnen? Dan komt het nog een stukje hoger te staan.
Als het niet met een hamer te repareren is, is het een elektrisch probleem.
pi_211934249
quote:
7s.gif Op zaterdag 6 januari 2024 09:59 schreef Troel het volgende:

[..]
Dan moet de sloot richting de beek gegraven worden, weg van het natuurgebied. Maar ondanks dat wij grondeigenaar zijn, is het wel Natura2000 gebied, dus of het mag?
Zal vast niet zomaar mogen maar dit duurt nu al zo lang. Misschien dat zoiets een oplossing kan forceren. Ik heb het vermoeden dat degene uit dit krantenartikel met eenzelfde probleem als jullie zit.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')