Als ik in bijvoorbeeld Enschede zou wonen, in het lage gedeelte, dan houd je er rekening mee. Dan zet je alles in plastic enzo. We zitten hier hoog, op zandgrond en het is hier dus normaal droog. En toen moest het natuurgebied nat. En toen kwam de regenval. En het is dus niet een kelder, het is een souterrain met die slaapkamers die daar dus al 40 jaar droog gebleven zijn. En het is een kelder met een meterkast, die ook al 40 jaar niet zoiets heeft gehad. Kortom: dit was voor ons niet te verwachten en het heeft dus naar nu blijkt niets te maken met de hoge waterstand van de beek of welke rivier dan ook. Als ons huis naast de Ijssel had gestaan ofzo, dan was het een heel ander verhaal geweest, maar daar koop je denk ik dan weer geen huis met souterrainquote:Op vrijdag 5 januari 2024 09:11 schreef qajariaq het volgende:
Zonder de last en stress van TS te willen frustreren is een ondergelopen kelder geen bijzonder verhaal op dit moment. Diverse provincies hebben wateroverlast.
Het is dus wel verschrikkelijk als het je overkomt en ik heb bijna kunnen janken tijdens het lezen van het topic.
De toplaag vriest aan zodat het water in de grond tijd heeft om af te voeren, tevens komt er geen nieuw water in.quote:Op vrijdag 5 januari 2024 09:48 schreef Troel het volgende:
[..]
Ah, dus alles in de grond bevriest ook meteen?
quote:Op vrijdag 5 januari 2024 10:57 schreef Troel het volgende:
Inmiddels de eerste natte plekken ook gevonden in de kelder waar de zwembadapparatuur staat.
Vervelend voor je. Echt. Inderdaad even goed nalezen in je contract of je zelf de goten moet schoonhouden en zo.quote:Op vrijdag 5 januari 2024 11:26 schreef Pinnenmutske het volgende:
[ afbeelding ]
In het vorige topic zei ik dat het droog is. Lag aan de dakgoot. Hier was het nog kletsnat.
Ik vrees dat ik opdraai voor de herstelkosten. Toch maar even vragen bij woonmaatschappij.
Het snel afvoeren van het water van het land zorgt voor sterk verhoogd water in de rivieren. Verlaging van de grondwaterstand is niet alleen funest voor de natuur, maar ook voor ongeveer een miljoen huizen die erdoor schade op dreigen te lopen.quote:Op vrijdag 5 januari 2024 10:00 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
De toplaag vriest aan zodat het water in de grond tijd heeft om af te voeren, tevens komt er geen nieuw water in.
Vorst is de beste remedie tegen water in de bodem.
Trouwens dat ze dat gebied “nat” houden dat krijg je met die Eco activisten die niet meer bij de pinken zijn. Ook het knmi doet er aan mee.
Zo gaat het al 2 jaar over droogte en water meer vast houden. En als de duvel er mee speelt krijg je erna de langste regenperiode ooit!
Water vasthouden, zou iets zijn wat boeren niet willen. Afvoeren = slech is het narratief geworden.
Nou dan krijg je dus dit.
Die beheerders en de waterschappen moeten gewoon zorgen voor droge voeten en anders niks.
Er was hier geen sprake van versneld afvoeren. Er is nu wel sprake van langer vasthouden om natte hei te laten ontstaan. Alleen liep dat dus wat anders dan gepland en is er wat meer nat dan alleen de heiquote:Op vrijdag 5 januari 2024 13:20 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Het snel afvoeren van het water van het land zorgt voor sterk verhoogd water in de rivieren. Verlaging van de grondwaterstand is niet alleen funest voor de natuur, maar ook voor ongeveer een miljoen huizen die erdoor schade op dreigen te lopen.
Maak je maar geen zorgen over de grondwater stand haha.quote:Op vrijdag 5 januari 2024 13:20 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Het snel afvoeren van het water van het land zorgt voor sterk verhoogd water in de rivieren. Verlaging van de grondwaterstand is niet alleen funest voor de natuur, maar ook voor ongeveer een miljoen huizen die erdoor schade op dreigen te lopen.
Daar had jij het over, ook al heb je dat niet door..quote:Op vrijdag 5 januari 2024 13:36 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Maak je maar geen zorgen over de grondwater stand haha
Voor wat ik begreep kan die apparatuur net iets meer hebben en staat het al wat veiliger dan gewoon op de grond.quote:Op vrijdag 5 januari 2024 12:23 schreef Molo het volgende:
Wat een ellende joh. Hoop dat het water gauw gaat zakken
Voor de zwembadruimte, kunnen daar die strips op de grond die water plaatselijk tegenhouden soelaas bieden rondom de apparatuur?
Dit.quote:Op vrijdag 5 januari 2024 13:07 schreef Nijna het volgende:
Ik krijg elke keer een beetje buikpijn als ik zie dat je topic nog zo actief is omdat er vooralsnog alleen maar meer water binnen lijkt te komen.
Wat een intens rotte situatie Troelsoms zou ik willen dat ik kon toveren!
Dat snap ik. En dan meld ik niet eens meer alles. Ik heb nu thuis de boel even de boel gelaten (lees mijn ouders bewaken het fort) en zit bij mijn vriend. Daar hadden we eigenlijk wat dingen willen aanpakken, maar dat is er niet van gekomen. Maandag moeten we allebei weer aan het werk. Vandaag ben ik gebeld door de arboarts en ik geloof wel dat die zich een beetje zorgen maakte om me (ik ben nog aan het reintegreren). Ik mag ook niet zoals ik gepland had de uren vanaf maandag ophogen.quote:Op vrijdag 5 januari 2024 13:07 schreef Nijna het volgende:
Ik krijg elke keer een beetje buikpijn als ik zie dat je topic nog zo actief is omdat er vooralsnog alleen maar meer water binnen lijkt te komen.
Wat een intens rotte situatie Troelsoms zou ik willen dat ik kon toveren!
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |