SPOILER: Uitleg symbolen weerkaartenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.• Weeronline - begrippen (nederlands)
---
• WKN - Actueel weer in Nederland
• KNMI Daggegevens
• KNMI Geografische overzichten van het weer
• KNMI buienradar
---
• Klimaateffectatlas
• Nederland in de ban van de 'supercel'
• CAPE + Liftedindex
---
---
User locaties
Zo dat we ook nog weten wie waar ongeveer woont,
let op dit is een screenshot, klik op het kaartje of de link eronder voor live
DM (met plaats/stad naar); @kree om erop toegevoegd te worden.
We gaan dit trouwens niet precies op GPS locatie toevoegen (tenzij op verzoek) plaats/stad lijkt me nauwkeurig genoeg voor dit doel![]()
Van maandag t/m donderdag temperaturen tussen 0 en 2 graden. Met de bijbehorende nachtvorst lijkt me schaatsen dan wel een mogelijkheid.quote:Op donderdag 4 januari 2024 13:00 schreef PzKpfw het volgende:
Overdag gewoon 3-4°c, schaatsen lijkt me sterk dus.
Ondergelopen weiland of ijsbaan misschien.quote:Op donderdag 4 januari 2024 13:00 schreef PzKpfw het volgende:
Overdag gewoon 3-4°c, schaatsen lijkt me sterk dus.
Het Nederlands klimaat kennende, eerst een paar dagen met lichte/matige vorst, dan kwakkelen en vervolgens weer temperaturen boven de 10°C en regen.quote:
*zet verwarming op 30 en ramen open*quote:Op donderdag 4 januari 2024 13:13 schreef aloa het volgende:
Ik meen dat 5 cm genoeg is om de ijsbaan open te gooien...
[ afbeelding ]
Het verleden zegt niks over nu.quote:Op donderdag 4 januari 2024 13:17 schreef DemonRage het volgende:
[..]
Het Nederlands klimaat kennende, eerst een paar dagen met lichte/matige vorst, dan kwakkelen en vervolgens weer temperaturen boven de 10°C en regen.
3/4 dagen winter en zon. beter iets dan niets en tenminste zonquote:
Wij hebben hier wel een ijsbaan. Op de uiterwaarden is helaas niet mogelijk. Staat te veel water van de IJssel op en dat stijgt nog t/m dinsdag.quote:Op donderdag 4 januari 2024 13:12 schreef aloa het volgende:
[..]
Ondergelopen weiland of ijsbaan misschien.
Bespeur ik hier nu iets van positiviteit?!quote:Op donderdag 4 januari 2024 13:51 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
3/4 dagen winter en zon. beter iets dan niets en tenminste zon
Als het hard genoeg vriest, heb je extra ijs.quote:Op donderdag 4 januari 2024 14:43 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Wij hebben hier wel een ijsbaan. Op de uiterwaarden is helaas niet mogelijk. Staat te veel water van de IJssel op en dat stijgt nog t/m dinsdag.
Eén extreme oper run die veel kouder is dan alle andere runs en ze buitelen over elkaar heen om de winter aan te kondigen.quote:Op donderdag 4 januari 2024 15:36 schreef ondeugend het volgende:
De media kon wel eens iets te voorbarig zijn geweest door schaatsplezier aan te kondigen.
Wel goed voor de verkoop van schaatsen.
De ijsdikte grafiek van het KNMI is exact 0x kloppend geweest afgelopen 10 jaar.quote:Op donderdag 4 januari 2024 13:13 schreef aloa het volgende:
Ik meen dat 5 cm genoeg is om de ijsbaan open te gooien...
[ afbeelding ]
welke dag vriest het?quote:Op donderdag 4 januari 2024 16:06 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
https://nl.wikipedia.org/wiki/Vriespunt
Alsjeblieft.
Weerplaza geeft hier nu zondagnacht t/m donderdagnacht (5 nachten) -5 tot -3, overdag nooit boven de 1 graad. Dan zul je in elk geval op ijsbanen gewoon kunnen schaatsen. Helaas niet op het Zuidlaardermeer, denk ik.quote:Op donderdag 4 januari 2024 15:43 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Eén extreme oper run die veel kouder is dan alle andere runs en ze buitelen over elkaar heen om de winter aan te kondigen.
Zuidlaardermeer zou ik me nog niet op wagenquote:Op donderdag 4 januari 2024 16:30 schreef Hanca het volgende:
[..]
Weerplaza geeft hier nu zondagnacht t/m donderdagnacht (5 nachten) -5 tot -3, overdag nooit boven de 1 graad. Dan zul je in elk geval op ijsbanen gewoon kunnen schaatsen. Helaas niet op het Zuidlaardermeer, denk ik.
Genoeg weilanden inmiddels die vol water staanquote:Op donderdag 4 januari 2024 16:35 schreef aloa het volgende:
[..]
Zuidlaardermeer zou ik me nog niet op wagen
Dat is wel lastig idd.quote:Op donderdag 4 januari 2024 16:38 schreef Starhopper het volgende:
Natuurijs zal wel lastig worden. De gemalen zullen vanwege de hoge waterstand op volle toeren blijven draaien gok ik.
Wist niet dat ze nog in gebruik waren, maar zag gisteren tijden het zappen kortstondig iets over een stoomgemaal voorbij komen, die vol aan het was.quote:Op donderdag 4 januari 2024 16:38 schreef Starhopper het volgende:
Natuurijs zal wel lastig worden. De gemalen zullen vanwege de hoge waterstand op volle toeren blijven draaien gok ik.
Stoomgemaal Lemmerquote:Op donderdag 4 januari 2024 16:43 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Wist niet dat ze nog in gebruik waren, maar zag gisteren tijden het zappen kortstondig iets over een stoomgemaal voorbij komen, die vol aan het was.
Dikke witte stoomwolken kwamen er vanaf
Woudagemaal. Kan je nog bezoeken ook..quote:Op donderdag 4 januari 2024 16:43 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Wist niet dat ze nog in gebruik waren, maar zag gisteren tijden het zappen kortstondig iets over een stoomgemaal voorbij komen, die vol aan het was.
Dikke witte stoomwolken kwamen er vanaf
149 Kilometer enkele reis volgens Google Maps 😱quote:Op donderdag 4 januari 2024 16:51 schreef aloa het volgende:
[..]
Woudagemaal. Kan je nog bezoeken ook..
Kan ook. Ik vond het wel interessant ..quote:Op donderdag 4 januari 2024 16:55 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
149 Kilometer enkele reis volgens Google Maps 😱
Ik kijk wel een youtube filmpje
Het eerste stuk heeft een diepte van 30-50cm, zo veel kan er ook weer niet mis gaanquote:Op donderdag 4 januari 2024 16:35 schreef aloa het volgende:
[..]
Zuidlaardermeer zou ik me nog niet op wagen
Het IJsselmeer is ook niet zo diep aan de randen, maar ik ga er nog niet op danquote:Op donderdag 4 januari 2024 17:02 schreef Hanca het volgende:
[..]
Het eerste stuk heeft een diepte van 30-50cm, zo veel kan er ook weer niet mis gaan
Dat sowieso.quote:Op donderdag 4 januari 2024 16:59 schreef aloa het volgende:
[..]
Kan ook. Ik vond het wel interessant ..
Ik ga er ook pas op als ik meerdere anderen er op zie schaatsen, hoor. Zo'n held ben ik niet...quote:Op donderdag 4 januari 2024 17:03 schreef aloa het volgende:
[..]
Het IJsselmeer is ook niet zo diep aan de randen, maar ik ga er nog niet op dan
Sowieso een stuk vakmanschap die hele waterkeringquote:Op donderdag 4 januari 2024 17:05 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Dat sowieso.
Dat soort technische installaties zijn altijd interessant om van dichtbij te kunnen bekijken
Weliswaar geen stoomtechniek, maar wat destijds als 10 jarige een enorme indruk op mij heeft gemaakt is de Oosterschelde kering.
We zijn daar toen naartoe geweest op vakantie en je krijgt daar ook een rondleiding over in in de kering zelf.
Later thuis van Technic Lego (ik had zo'n pneumatische set) een werkende kering nagebouwd met zo'n beetje de hele Lego ton gebruikt.
Was erg kleurrijk
In 1995 moesten een heleboel mensen evacueren...dat weet ik nog wel. Ging net goed.quote:Op donderdag 4 januari 2024 17:11 schreef StateOfMind het volgende:
Twee jaar terug stonden de uiterwaarden (op het breedste punt 500 meter tot de Maas) hier volledig onder, tot onder aan de dijk.
Was ook wel een indrukwekkend gezicht
In 1993 of 1995 schijnt het heel spannend te zijn geweest, maar is het uiteindelijk níet over de dijk gekomen (woon hier pas 12 jaar).
Er staat 1 huis in de uiterwaarden, aan de verkeerde kant van dijk.
Blijft toch een risico.
Henk Angenentquote:Op donderdag 4 januari 2024 17:13 schreef aloa het volgende:
Precies vandaag 26 jaar geleden de laatste elfstedentocht.
Zal er ooit nog eentje komen...
Je woont niet op de begaande grond?quote:Op donderdag 4 januari 2024 17:14 schreef StateOfMind het volgende:
Ik zeg altijd maar zo, als het water tegen de plinten klotst, is dat vooral vervelend voor de onderbuurman
Alle driequote:Op donderdag 4 januari 2024 17:15 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Henk Angenent
En daarvoor Evert van Benthem
Ik heb ze alletwee nog gekeken
Oh ja, van Benthem heeft er 2 gewonnenquote:
Ik dacht alquote:Op donderdag 4 januari 2024 17:18 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Oh ja, van Benthem heeft er 2 gewonnen
Dan heb ik er ook 3 gezien
Ik weet nooit of een blokkade nu goed of slecht is voor winterweerquote:Op donderdag 4 januari 2024 17:25 schreef aloa het volgende:
Wetterzentrale laat weer een volledige blokkade zien. 1070 boven Groenland...
[ afbeelding ]
Ligt eraan hoe het hogedrukgebied ligt, maar de kans op winterweer is groot.quote:Op donderdag 4 januari 2024 17:28 schreef Remco het volgende:
[..]
Ik weet nooit of een blokkade nu goed of slecht is voor winterweer![]()
Toch eens leren zulke kaarten echt te lezen.
En de andere runs? Oper is al dagen van het padje af.quote:Op donderdag 4 januari 2024 17:25 schreef aloa het volgende:
[ afbeelding ]
Dat lijkt me redelijk rustig weer op te leveren.quote:Op donderdag 4 januari 2024 17:25 schreef aloa het volgende:
[ afbeelding ]
Beetje zon zou ook fijn zijn. Niet dat het gewoon exact hetzelfde schijtweer is met alleen lagere temperaturen.quote:Op donderdag 4 januari 2024 18:43 schreef StateOfMind het volgende:
Als het maar droog is.
En bij voorkeur langer dan een uurtje.
De laatste week is de zon toch wel regelmatig te zien geweest hierquote:Op donderdag 4 januari 2024 18:44 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Dat lijkt me redelijk rustig weer op te leveren.
[..]
Beetje zon zou ook fijn zijn. Niet dat het gewoon exact hetzelfde schijtweer is met alleen lagere temperaturen.
Moet je even kijken.quote:Op donderdag 4 januari 2024 18:40 schreef Nattekat het volgende:
[..]
En de andere runs? Oper is al dagen van het padje af.
Alles beter dan die natte bende van de afgelopen tijd.quote:Op donderdag 4 januari 2024 18:44 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Dat lijkt me redelijk rustig weer op te leveren.
[..]
Beetje zon zou ook fijn zijn. Niet dat het gewoon exact hetzelfde schijtweer is met alleen lagere temperaturen.
Ik ga dit maar vast zeggen:quote:Op donderdag 4 januari 2024 17:30 schreef aloa het volgende:
[..]
Ligt eraan hoe het hogedrukgebied ligt, maar de kans op winterweer is groot.
De kans op storm is zeer klein
Eerste paar dagen staat er wel redelijk wat wind, dus zijn de kansen op mist klein. Daarna neemt de kou af en de bewolking uiteraard weer toequote:Op donderdag 4 januari 2024 19:35 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Ik ga dit maar vast zeggen:
Snel die bezem maar weer doorheen, dat saai rustig weertje wordt je ook niet vrolijk van dan nog niet te spreken over de mistkansen die lekker lang kunnen blijven hangen in die omstandighedengeef me dan maar week lang 11bft
Zelfs bij windkracht 6 kan mist optredenquote:Op donderdag 4 januari 2024 20:27 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Eerste paar dagen staat er wel redelijk wat wind, dus zijn de kansen op mist klein. Daarna neemt de kou af en de bewolking uiteraard weer toe
Dan kun je er volgende week schaatsenquote:Op donderdag 4 januari 2024 22:51 schreef blessed19 het volgende:
Komt er nou een periode met droogte aan? Bij ons appartementencomplex kan je in de berging inmiddels pootje baden...
Ik hoop het niet... De muren zullen dan uit hun voegen barsten.quote:Op donderdag 4 januari 2024 22:52 schreef Hatseflats22 het volgende:
[..]
Dan kun je er volgende week schaatsen
Jep. Maarliefst 5 dagen, dus er zal wel een sproeiverbod komen.quote:Op donderdag 4 januari 2024 22:51 schreef blessed19 het volgende:
Komt er nou een periode met droogte aan? Bij ons appartementencomplex kan je in de berging inmiddels pootje baden...
Anders de waterleidingen wel.quote:Op donderdag 4 januari 2024 22:53 schreef blessed19 het volgende:
[..]
Ik hoop het niet... De muren zullen dan uit hun voegen barsten.
KNMI droogtemonitor 2024 staat in de startblokken.quote:Op donderdag 4 januari 2024 22:54 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Jep. Maarliefst 5 dagen, dus er zal wel een sproeiverbod komen.
Dat is hier al in een bepaalde vorm gaande...quote:
DROOGSTE WINTER OOIT!!!quote:Op donderdag 4 januari 2024 22:55 schreef Perrin het volgende:
[..]
KNMI droogtemonitor 2024 staat in de startblokken.
quote:Op donderdag 4 januari 2024 22:56 schreef R-woud93 het volgende:
Man man man, volgende week weer ruiten krabben
Weekje matige vorst nu alles zo zeiknat is en je kunt pas echt lachen.quote:Op donderdag 4 januari 2024 22:56 schreef blessed19 het volgende:
[..]
Dat is hier al in een bepaalde vorm gaande...
https://112nieuws.net/202(...)Bfyo_71Z3j2V86wNuHYA
Kan me nog foto's herinneren van een paar jaar geleden. Toen hingen de ijsplaten hoog in de bomen nadat het water gedaald was. Kan op zich niet kwaad, het wordt bij lange na niet koud genoeg om echt gezeik te geven.quote:Op donderdag 4 januari 2024 22:59 schreef Perrin het volgende:
[..]
Weekje matige vorst nu alles zo zeiknat is en je kunt pas echt lachen.
Hier al drie weken. Na lang zeuren krijgen we eindelijk opslag buiten zodat we niet elke dag zwemmend de fiets moeten pakken.quote:Op donderdag 4 januari 2024 22:51 schreef blessed19 het volgende:
Het record zit boven de 1080 (1084.4) gemeten boven Mongolië.quote:Op donderdag 4 januari 2024 22:47 schreef Nattekat het volgende:
Ik bedenk me nu pas hoe absurd 1070 is
Oostenwind is juist droge lucht, dus valt wel mee.quote:Op donderdag 4 januari 2024 22:56 schreef R-woud93 het volgende:
Natuurlijk, zo achterlijk is niemand.quote:
Zo'n band om het huis heb ik vaker gezien, schijnt goed te werken!quote:Op donderdag 4 januari 2024 23:49 schreef THEFXR het volgende:
[..]
whahhaha, gatenkaas houdt niks tegen![]()
.
[ afbeelding ]
Ware het niet dat 90% van de Nederlanders in een rijtjeshuis of apartement woont..... wordt lastig om dan een band om je huis te doen. Tenzij je een heule grote hebt die om het hele gebouw of de hele straat kanquote:Op vrijdag 5 januari 2024 08:56 schreef Bocaj het volgende:
[..]
Zo'n band om het huis heb ik vaker gezien, schijnt goed te werken!
En misschien wel een beetje kouquote:Op donderdag 4 januari 2024 22:19 schreef INViCTuS het volgende:
een beetje kou en misschien wel 5 droge dagen. 5 droge dagen, mensen! 5 achter elkaar!! WOW
[ twitter ]
Het gaat inderdaad ff koud worden.. -8 zag ik voor aankomende dinsdag.quote:Op donderdag 4 januari 2024 22:56 schreef R-woud93 het volgende:
Tegenwoordig kijk ik nergens voor opquote:Op vrijdag 5 januari 2024 08:55 schreef Perrin het volgende:
[..]
Natuurlijk, zo achterlijk is niemand.
Veel bevroren waterleidingen.quote:Op vrijdag 5 januari 2024 09:12 schreef Drass het volgende:
Ga je straks krijgen dat alles gaat bevriezen, maar dat de waterstanden op een gegeven moment fors lager gaan worden.
Krijg je weer zeer gevaarlijke taferelen...
Want?quote:Op vrijdag 5 januari 2024 10:02 schreef Remco het volgende:
Claasic, Weerwoord is helemaal in mineur nog voordat het überhaupt heeft gevroren.
Jezusquote:Op vrijdag 5 januari 2024 09:56 schreef Perrin het volgende:
Toepasselijke achternaam ook.[ twitter ]
Zeker niet tevreden met het gebrek aan ijsdagen?quote:Op vrijdag 5 januari 2024 10:02 schreef Remco het volgende:
Claasic, Weerwoord is helemaal in mineur nog voordat het überhaupt heeft gevroren.
Nou ja, N+ schijnt toch geen satirisch blad te zijnquote:Op vrijdag 5 januari 2024 08:55 schreef Perrin het volgende:
[..]
Natuurlijk, zo achterlijk is niemand.
quote:
quote:Op vrijdag 5 januari 2024 10:32 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Zeker niet tevreden met het aantal gebrek aan ijsdagen?
Ach joh, gezeik. Het wordt droog en lekker fris. Heerlijk!quote:
Ja Nieuwsblad is serieus helaasquote:Op vrijdag 5 januari 2024 10:38 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Nou ja, N+ schijnt toch geen satirisch blad te zijn
https://m.nieuwsblad.be/cnt/dmf20160621_02349288
De voorbije jaren hebben we hard gewerkt om van Het Nieuwsblad de beste krant en de beste nieuwssite te maken. Daarbij bleef steeds een kloof tussen de krant en de site: de krant was voor abonnees, de site bleef gratis voor alle surfers.
Die tweedeling maken we vandaag ongedaan. Nieuwsblad.be is een rijke, gevarieerde nieuwssite. Maar vanaf vandaag komt daar een extra laag bij. De beste artikels uit de krant, of uitgewerkte artikels die speciaal daarvoor geschreven worden, bundelen we voortaan onder N+. Dat is een speciale sectie van de website voorbehouden voor onze abonnees.
Het is wel Belgisch
quote:Op vrijdag 5 januari 2024 12:02 schreef dick_laurent het volgende:
Bij de NOS zijn ze de regen ook zat geloof ik
[ afbeelding ]
quote:Op vrijdag 5 januari 2024 12:02 schreef dick_laurent het volgende:
[ afbeelding ]
Die linksboven is hier vlakbij. Dat is de N345. De nieuwe rondweg om Voorst. Inmiddels ook afgesloten.Die sloten stromen over i.c.m kwelwaterquote:Op vrijdag 5 januari 2024 12:02 schreef dick_laurent het volgende:
[ afbeelding ]
Dit is niet echt toch?quote:Op vrijdag 5 januari 2024 12:02 schreef dick_laurent het volgende:
[ afbeelding ]
Van ringweg naar gracht 😱quote:Op vrijdag 5 januari 2024 12:53 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Die linksboven is hier vlakbij. Dat is de N345. De nieuwe rondweg om Voorst. Inmiddels ook afgesloten.Die sloten stromen over i.c.m kwelwater
Dat hebben ze dus wel want 95% daar weet heel goed waar ze het over hebbenquote:Op vrijdag 5 januari 2024 13:13 schreef StateOfMind het volgende:
Dus ze hebben geen goed weerwoord 😱
Zo goed als 0 mm neerslag! Dus ook geen sneeuw.quote:Op vrijdag 5 januari 2024 09:03 schreef heywoodu het volgende:
Geniet0n met een grote G
[ afbeelding ]
Ik lees daar nooit. Zo onoverzichtelijke site.quote:Op vrijdag 5 januari 2024 13:11 schreef Straatcommando. het volgende:
Weerwoord is wel genieten hoor. Er is een leuke periode op komst en evengoed vechten ze elkaar de tent uit
Vind het wel wat hebben. Ze zijn erg eenkennig dus verandering van UI gaan ze echt niet aan beginnen. Zitten wel veel mensen op met kennis van zaken.quote:Op vrijdag 5 januari 2024 16:47 schreef aloa het volgende:
[..]
Ik lees daar nooit. Zo onoverzichtelijke site.
HET IS NIETS EN HET WORDT NIETS. #chagerijnigbinnenzitten.quote:Op vrijdag 5 januari 2024 13:11 schreef Straatcommando. het volgende:
Weerwoord is wel genieten hoor. Er is een leuke periode op komst en evengoed vechten ze elkaar de tent uit
Ik heb het ooit eens geprobeerd door heel genuanceerd te vertellen dat het misschien niet zo'n goed idee is om constant te zoeken naar "winter" in kaartjes die richting de 10 dagen vooruit gaan, om vervolgens teleurgesteld te zijn als dat niet uit komt. Ik was natuurlijk een pessimist en een sfeerverpesterquote:Op vrijdag 5 januari 2024 17:39 schreef Schwein het volgende:
[..]
HET IS NIETS EN HET WORDT NIETS. #chagerijnigbinnenzitten.
Af en toe de lui idd. Wat een zuurpruimen.
Ik vind dat er best een leuke periode aankomt. In de nacht vriezen, overdag een graad of 3.quote:Op vrijdag 5 januari 2024 17:41 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Ik heb het ooit eens geprobeerd door heel genuanceerd te vertellen dat het misschien niet zo'n goed idee is om constant te zoeken naar "winter" in kaartjes die richting de 10 dagen vooruit gaan, om vervolgens teleurgesteld te zijn als dat niet uit komt. Ik was natuurlijk een pessimist en een sfeerverpester
Ze maken elkaar helemaal gek daar. Compleet onrealistische verwachtingen, zeker met het opwarmende klimaat.
Niks mooiers dan warm aangekleed op een kraakheldere zonnige dag in de vrieskou wandelenquote:Op vrijdag 5 januari 2024 17:44 schreef RamboDirk het volgende:
Heerlijke oud-hollandsche vooruitzichten
Vandaag 15kg strooizout gehaald. Ik ben voorbereid! eerste lading zojuist over oprijlaan gestrooid. De Saab in de garage gezet. Sneeuwschuiver staat al klaar in de gang en thermisch onderkleding van North Face is tevens klaargelegd. Laat maar komen! Its on!
Niet vergeten de glaasjes ook te koelen.quote:Op vrijdag 5 januari 2024 19:36 schreef StateOfMind het volgende:
Morgen maar eens een fles halen bij de slijter
Uiteraardquote:Op vrijdag 5 januari 2024 20:05 schreef Perrin het volgende:
[..]
Niet vergeten de glaasjes ook te koelen.
Jägermeister!quote:Op vrijdag 5 januari 2024 19:35 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Niks mooiers dan warm aangekleed op een kraakheldere zonnige dag in de vrieskou wandelen
Liefst met een dun laagje knisperende sneeuw onder je voeten
En bij thuiskomst lekker een kop warme chocolademelk drinken
Of nog beter, een glaasje Jägermeister
Alleen als ie ijs- en ijskoud is![]()
![]()
Dit soort teksten man.quote:Op vrijdag 5 januari 2024 19:35 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Niks mooiers dan warm aangekleed op een kraakheldere zonnige dag in de vrieskou wandelen
Liefst met een dun laagje knisperende sneeuw onder je voeten
En bij thuiskomst lekker een kop warme chocolademelk drinken
Of nog beter, een glaasje Jägermeister
Alleen als ie ijs- en ijskoud is![]()
![]()
Ik heb het niet in huisquote:Op vrijdag 5 januari 2024 20:29 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Dit soort teksten man.
Wie houdt je tegen om nu chocolademelk te drinken?
Brabant is toch het mooist zo onder water.quote:Op vrijdag 5 januari 2024 20:31 schreef DemonRage het volgende:
Weer nieuwe beelden van Brabant onder water:
Omroep Brabant - Brabant staat onder water: zo ziet dat er vanuit de lucht uit
Je schrijft Amsterdam verkeerdquote:Op vrijdag 5 januari 2024 20:35 schreef Perrin het volgende:
[..]
Brabant is toch het mooist zo onder water.
Geneuzel. Auto starten, voor- en zijramen krabben en scheuren ermee.quote:Op vrijdag 5 januari 2024 21:32 schreef Apotheose het volgende:
leuk en aardig, die vrieskou. Maar wel kut om die auto weer onder het ijs weg te plukken (ondanks vriesdekens).
Gewoon afdekken en niet krabben. Eventueel sproeien met van die zooi van de action. Ik dek het altijd aff. Krabben is k*t. En koudquote:Op vrijdag 5 januari 2024 22:59 schreef warhamstr het volgende:
[..]
Geneuzel. Auto starten, voor- en zijramen krabben en scheuren ermee.
Dat staat of valt wel een beetje met de afstand tussen je huis en werk, hè. Ik werkte eerst zo'n 43 km verderop, dat ga ik niet even fietsen 2x per dag.quote:Op zaterdag 6 januari 2024 00:07 schreef Blik het volgende:
Gewoon op de fiets naar kantoor, veel beter. Gebruik de auto doordeweeks zo goed als nooit
Of een waterkoker met heet water op het raam gietenquote:Op vrijdag 5 januari 2024 23:12 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Gewoon afdekken en niet krabben. Eventueel sproeien met van die zooi van de action. Ik dek het altijd aff. Krabben is k*t. En koud
Logisch toch.quote:Op vrijdag 5 januari 2024 21:35 schreef StateOfMind het volgende:
Toch altijd weer () een mooie combo, Nederlanders en weer
![]()
Loopt iedereen weken of maanden (terecht) te klagen over de regen, komt er eindelijk (kortstondig 😱) een eind aan, is het weer niet goed
Don't jinx it!quote:Op zaterdag 6 januari 2024 08:31 schreef Kickinalfa het volgende:
Het heeft nog niet geregend vandaag, het weer is echt van slag.
Uiteraard wel weer grijs. De zon dit jaar nog vrijwel niet gezien.quote:Op zaterdag 6 januari 2024 08:31 schreef Kickinalfa het volgende:
Het heeft nog niet geregend vandaag, het weer is echt van slag.
t/m donderdag. Daarna onzeker, maar lijkt weer net niet weer te worden.quote:Op zaterdag 6 januari 2024 09:26 schreef aloa het volgende:
De pluim is weer koud.
De controle mag uitkomen![]()
[ afbeelding ]
Waarom net niet?quote:Op zaterdag 6 januari 2024 10:35 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
t/m donderdag. Daarna onzeker, maar lijkt weer net niet weer te worden.
Nou ja, gezien de pluim. Richting volgend weekend lijkt het overdag 1-4 graden te gaan worden. Ik vind dat van dat net niet weer. Eerste 4 dagen is gewoon heerlijk zonnig winter weer. Wel met een schrale wind. Daarna lijkt er meer bewolking te komen en wordt de vorst getemperd. Toch enigszins kwakkelweer. Vind ik toch wat tegenvallendquote:
Dat is pas vanaf donderdag. Eerst enkele zonnige ijsdagen. Zal wel even wennen zijn, zoveel zonquote:Op zaterdag 6 januari 2024 11:05 schreef Nattekat het volgende:
Kwaliteit van het ijs zal wel ruk zijn met die dooi overdag.
Klein probleempje is dat het water nog warm is en er niet meteen 3cm ijs is.quote:Op zaterdag 6 januari 2024 11:09 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Dat is pas vanaf donderdag. Eerst enkele zonnige ijsdagen. Zal wel even wennen zijn, zoveel zon
In het noorden ligt het watertemperatuur rond de 5/6 graden, zuiden meer dan 8 graden. Daar mag wel flink wat vorst uit de hoek komen. Echter, warme water koelt natuurlijk wel sneller af maar ben bang dat deze paar dagen met vorst niet genoeg zal zijn.quote:Op zaterdag 6 januari 2024 11:05 schreef Nattekat het volgende:
Kwaliteit van het ijs zal wel ruk zijn met die dooi overdag.
Lange termijn. En het was al een tijdje duidelijk dat er eerst een "verzachting" zou komen (als je dat al zo mag noemen).quote:Op zaterdag 6 januari 2024 11:01 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Nou ja, gezien de pluim. Richting volgend weekend lijkt het overdag 1-4 graden te gaan worden. Ik vind dat van dat net niet weer. Eerste 4 dagen is gewoon heerlijk zonnig winter weer. Wel met een schrale wind. Daarna lijkt er meer bewolking te komen en wordt de vorst getemperd. Toch enigszins kwakkelweer. Vind ik toch wat tegenvallend. Zet dan door, of een keer sneeuw
[ twitter ]
Jij hebt nooit opgelet bij natuurkundequote:Op zaterdag 6 januari 2024 11:22 schreef SpeedyGJ het volgende:
Echter, warme water koelt natuurlijk wel sneller af
Alles na 5 dagen is natuurlijk onzeker en langere termijn. Tenzij een immens sterk Eurohoog die we soms hebben.quote:Op zaterdag 6 januari 2024 11:26 schreef aloa het volgende:
[..]
Lange termijn. En het was al een tijdje duidelijk dat er eerst een "verzachting" zou komen (als je dat al zo mag noemen).
Een onafgebroken vorstperiode zoals de koudste maand in 1956 is echt uniek in Nederland.quote:Op zaterdag 6 januari 2024 11:53 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Alles na 5 dagen is natuurlijk onzeker en langere termijn. Tenzij een immens sterk Eurohoog die we soms hebben.
Wat mij betreft mag het eigenlijk gewoon all-in. Klein koud voorproefje, kleine verzachting met sneeuw en daarna dubbele cijfers vorst.
Ik vind overdag 1-4 graden altijd tegenvallend.
Het valt hier vaak net verkeerd of vaak te laat. net verkeerd door die noordzee of wind en te laat is vorig jaar een mooi voorbeeld. Door die SSW split lagen de H/L gebieden eigenlijk vrij goed voor winterweer en kou en soms sneeuw waren heel goed mogelijk, maar het was gewoon te laat. Het duurde ook best lang. Het was lang koud, maar was dat allemaal een week of 6 eerder gebeurd, dan hadden we echt wel een aantal weken echt winter gehad. Het kostte ons toen de lentequote:Op zaterdag 6 januari 2024 11:57 schreef aloa het volgende:
[..]
Een onafgebroken vorstperiode zoals de koudste maand in 1956 is echt uniek in Nederland.
Dus idd een warmere periode zit er altijd wel tussen.
Vreemd genoeg noemen de weermensen opwarming vaak juist 'verzachting'. Terwijl ze dat in de zomer dan weer nooit gebruiken als het eindelijk eens wat draaglijker wordt.quote:Op zaterdag 6 januari 2024 11:26 schreef aloa het volgende:
[..]
Lange termijn. En het was al een tijdje duidelijk dat er eerst een "verzachting" zou komen (als je dat al zo mag noemen).
Nooit meer krabbenquote:Op zaterdag 6 januari 2024 06:57 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Of een waterkoker met heet water op het raam gieten
quote:
Wel sneller je ruit vervangen of andere schade... ik zou nooit kokend water op mijn auto gooien. Dan liever even 2 minuten krabben, is dat nou zo'n verschrikking? Of anders een (milieuvriendelijke) ruitontdooier.quote:
Het is natuurlijk niet de bedoeling dat je je ruit vervangt. Dan kun je weer opnieuw beginnenquote:Op zaterdag 6 januari 2024 15:12 schreef Hanca het volgende:
[..]
Wel sneller je ruit vervangen of andere schade... ik zou nooit kokend water op mijn auto gooien. Dan liever even 2 minuten krabben, is dat nou zo'n verschrikking? Of anders een (milieuvriendelijke) ruitontdooier.
https://www.facebook.com/(...)435649/?locale=nl_NL
Dat.quote:Op zaterdag 6 januari 2024 15:18 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Het is natuurlijk niet de bedoeling dat je je ruit vervangt. Dan kun je weer opnieuw beginnen
Deze manquote:Op zaterdag 6 januari 2024 15:27 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Dat.
Gewoon heet water op de ruit gieten -> ruit kapot -> nooit meer krabben.
Een ouderwetse racebril is dan wel aan te raden
[ afbeelding ]
Ik heb een keer die krabber op een haar na in m'n oog gekregen, kutijs won die ronde.quote:Op vrijdag 5 januari 2024 23:12 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Gewoon afdekken en niet krabben. Eventueel sproeien met van die zooi van de action. Ik dek het altijd aff. Krabben is k*t. En koud
een kat die niet kan krabben?quote:Op zaterdag 6 januari 2024 16:03 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik heb een keer die krabber op een haar na in m'n oog gekregen, kutijs won die ronde.
Hier de hele dag grijs en sneeuw. Echt gewoon 5/6 uur sneeuw achter elkaar... er was droog weer beloofd, stom gedoequote:Op zaterdag 6 januari 2024 15:56 schreef dick_laurent het volgende:
Echt mijn favo weer vandaag. Schone droge wind uit het noorden dus wel vrij fris, graadje of 16 icm een warme felle zon en kraakheldere luchten waarbij je tientallen kilometers ver kan kijken.
Hèt perfecte lenteweer
Genoeg mensen die heel blij worden van sneeuwquote:Op zaterdag 6 januari 2024 17:14 schreef Hanca het volgende:
[..]
Hier de hele dag grijs en sneeuw. Echt gewoon 5/6 uur sneeuw achter elkaar... er was droog weer beloofd, stom gedoe![]()
Niet van die vieze natte sneeuw, er ligt geen milimeter...quote:Op zaterdag 6 januari 2024 18:03 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Genoeg mensen die heel blij worden van sneeuw
Ruilen? Ik zit er al de hele dag op te wachten.quote:Op zaterdag 6 januari 2024 17:14 schreef Hanca het volgende:
[..]
Hier de hele dag grijs en sneeuw. Echt gewoon 5/6 uur sneeuw achter elkaar... er was droog weer beloofd, stom gedoe![]()
Gewoon mist boven zee dus?quote:
Foeiquote:Op zaterdag 6 januari 2024 18:36 schreef StateOfMind het volgende:
verwarming op 20: check.
Ik ben klaar voor de kou
Echt he. Mensen die zich zó verheugen op de kou om vervolgens met de verwarming aan binnen te gaan zitten.quote:
kost handenvol met geldquote:Op zaterdag 6 januari 2024 18:56 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Echt he. Mensen die zich zó verheugen op de kou om vervolgens met de verwarming aan binnen te gaan zitten.
🤷🏻♂️
Jij telt alweer af naar kerst?quote:Op zaterdag 6 januari 2024 19:12 schreef Kentekenplaat het volgende:
De hele middag motsneeuw en nu blijft het ook liggen.
En dat in combinatie met de feestverlichting die nog in het dorp hangt.![]()
Ik heb hem op 21quote:Op zaterdag 6 januari 2024 19:12 schreef Donna het volgende:
Als het buiten koud is heb ik de verwarming echt niet op 20. Dan is het net een sauna als je buiten geweest bent.
Daar is dan ook zeker niks mis mee.quote:Op zaterdag 6 januari 2024 20:19 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ik heb hem op 21![]()
Maar goed, anders hou ik het echt niet uit van de pijn.
Ik woon in een huis met actieve ventilatie, dit is echt klotezooi wat de binnentemperatuur betreftquote:
Verheug me vooral op een aantal dagen zonquote:Op zaterdag 6 januari 2024 18:56 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Echt he. Mensen die zich zó verheugen op de kou om vervolgens met de verwarming aan binnen te gaan zitten.
🤷🏻♂️
Sneeuwquote:
Jij woont echt in een kuthuis he. Zomer te warm, winter te koud.quote:Op zaterdag 6 januari 2024 22:47 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik woon in een huis met actieve ventilatie, dit is echt klotezooi wat de binnentemperatuur betreft
Prachtige dagen. Zon en vrieskouquote:Op zaterdag 6 januari 2024 22:50 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Verheug me vooral op een aantal dagen zon
Neh, geen zin in.quote:Op zaterdag 6 januari 2024 23:10 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Jij woont echt in een kuthuis he. Zomer te warm, winter te koud.
Ga verhuizen aub
Same. Zo mooi!quote:Op zaterdag 6 januari 2024 23:01 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Sneeuwnog steeds valt het hier heel licht naar beneden terwijl boven mij gewoon heldere lucht is. Best apart om dat te zien trouwens.
Dus niks opbokken met die kou en geniet er even van
Doe er wat aan.quote:Op zaterdag 6 januari 2024 23:14 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Neh, geen zin in.
En slecht geïsoleerde huizen zijn per definitie te warm in de zomer en te koud in de winter
Ja zaaaalig een week met amper pijn van mijn reumaquote:
Ik heb juist bij kou en vocht veel last van mijn reumaquote:Op zaterdag 6 januari 2024 23:31 schreef MissHobje het volgende:
[..]
Ja zaaaalig een week met amper pijn van mijn reuma![]()
![]()
ik ga altijd erg goed op vorst.
Ohh en tip: maandag vriezer ontdooien en schoonmaken![]()
![]()
quote:Op zaterdag 6 januari 2024 23:05 schreef DemonRage het volgende:
@:StateOfMind heb je al Jägermeister?
* DemonRage zit er op het moment van eentje te genieten, lekker uit zo'n bevroren glaasje.
Link?quote:Op zaterdag 6 januari 2024 23:24 schreef Elan het volgende:
Las over een supergemaal dat de steden rond het IJsselmeer in de toekomst zou moeten beschermen tegen hoog water, maar was premium dus kon niet lezen hoe of wat. Weet iemand over welk (toekomstig) gemaal dat zou kunnen gaan?
quote:Op zaterdag 6 januari 2024 23:24 schreef Elan het volgende:
Las over een supergemaal dat de steden rond het IJsselmeer in de toekomst zou moeten beschermen tegen hoog water, maar was premium dus kon niet lezen hoe of wat. Weet iemand over welk (toekomstig) gemaal dat zou kunnen gaan?
Here we goquote:Op zondag 7 januari 2024 00:18 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Link?
https://deafsluitdijk.nl/(...)p-extreem-hoogwater/
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Edit:
Ah je had al wat gevonden
Doe mee met het voorspellen van het weer!
Weekvoorspelling -- Week 1
Maandvoorspelling februari.
Jaarvoorspelling 2024 --- Jaarvoorspelling 2025!
Ja vocht is the hell, vooral nu die regen steeds en wat dacht je van die broeierige zomers ..nog meer drama. Maar nu ff vorstquote:Op zaterdag 6 januari 2024 23:46 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Ik heb juist bij kou en vocht veel last van mijn reuma
Bij kou gelukkig stukken minder dan bij vocht.
Nou, kom maar in mijn vrieskist dan!quote:Op zondag 7 januari 2024 09:20 schreef Nattekat het volgende:
Nu is het grauw, grijs en koud ipv alleen grauw en grijs
"Tjibbe, Sjoerd en Wibbe, die zouden 't wel rooien. Tjibbe, Sjoerd en Wibbe, die zaten mooi te klooien. Zijn in een wak gereden, volledig overleden. Zo heb je 't over Friezen, zo heb je 't over dooien."quote:
Heb het peertje maar eens vervangen.quote:Op zondag 7 januari 2024 11:34 schreef Zwoerd het volgende:
De zon doet het toch nog, ik was even bang dat hij niet meer werkte.
Hier her en der al een flinterdunne ijslaag gespotquote:Op zondag 7 januari 2024 11:31 schreef PzKpfw het volgende:
Er ligt nog geen centimeter ijs maar Nederland loopt massaal uit om schaatsen te kopen
Hoax. Die doet niet aan winterjas, die had in zn tshirt gelopen.quote:Op zondag 7 januari 2024 11:30 schreef StateOfMind het volgende:
Volgens mij liep @:Geschiedkundige net langs
Iemand in korte broek en winterjas
De zon is de best mogelijke zon als het ijskoud isquote:Op zondag 7 januari 2024 11:57 schreef Evangelion het volgende:
Is de zon wel echt zon als het ijskoud is? 🤔
Alleen als het ijs- en ijskoud isquote:Op zondag 7 januari 2024 12:02 schreef heywoodu het volgende:
[..]
De zon is de best mogelijke zon als het ijskoud is
Vrieskou met zon is het beste weer ooit
Heb je een sponsor deal lopen ofzo 🤨quote:Op zondag 7 januari 2024 12:05 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Alleen als het ijs- en ijskoud is
[ afbeelding ]
quote:Op zondag 7 januari 2024 12:16 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Heb je een sponsor deal lopen ofzo 🤨
heb je ook zonnepanelenquote:Op zondag 7 januari 2024 12:00 schreef INViCTuS het volgende:
Komende dagen gelukkig meer, maar 9 uur zon in 20 dagen voor de Bilt. Kansloze herfst halfjaar met z'n sneuheid. 9 uur. Man wat hoop ik dat het snel april is. Zomertijd
[ twitter ]
Even afgezien van het lekkere wandelweer nu...wacht ik met smart op 1 maart om in de tuin te bikkelen en 1 april om verder volop te genieten. Nog 52 dagen doorbijten...quote:Op zondag 7 januari 2024 12:00 schreef INViCTuS het volgende:
Komende dagen gelukkig meer, maar 9 uur zon in 20 dagen voor de Bilt. Kansloze herfst halfjaar met z'n sneuheid. 9 uur. Man wat hoop ik dat het snel april is. Zomertijd
[ twitter ]
Hoezo 1 maart?quote:Op zondag 7 januari 2024 15:10 schreef GarlandBriggs het volgende:
[..]
Even afgezien van het lekkere wandelweer nu...wacht ik met smart op 1 maart om in de tuin te bikkelen en 1 april om verder volop te genieten. Nog 52 dagen doorbijten...
Is bij mij zo'n mentale grens. En ik ben gek op tuinieren. Dan begint alles heel langzaam de kop op te steken, voorzaaien, plannen maken etc.quote:
Alles is zoveel mooier als het groen is en in de bloei staatquote:Op zondag 7 januari 2024 15:16 schreef GarlandBriggs het volgende:
[..]
Is bij mij zo'n mentale grens. En ik ben gek op tuinieren. Dan begint alles heel langzaam de kop op te steken, voorzaaien, plannen maken etc.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |