Veel bevroren waterleidingen.quote:Op vrijdag 5 januari 2024 09:12 schreef Drass het volgende:
Ga je straks krijgen dat alles gaat bevriezen, maar dat de waterstanden op een gegeven moment fors lager gaan worden.
Krijg je weer zeer gevaarlijke taferelen...
Want?quote:Op vrijdag 5 januari 2024 10:02 schreef Remco het volgende:
Claasic, Weerwoord is helemaal in mineur nog voordat het berhaupt heeft gevroren.
Jezusquote:Op vrijdag 5 januari 2024 09:56 schreef Perrin het volgende:
Toepasselijke achternaam ook.[ twitter ]
Zeker niet tevreden met het gebrek aan ijsdagen?quote:Op vrijdag 5 januari 2024 10:02 schreef Remco het volgende:
Claasic, Weerwoord is helemaal in mineur nog voordat het berhaupt heeft gevroren.
Nou ja, N+ schijnt toch geen satirisch blad te zijnquote:Op vrijdag 5 januari 2024 08:55 schreef Perrin het volgende:
[..]
Natuurlijk, zo achterlijk is niemand.
quote:
quote:Op vrijdag 5 januari 2024 10:32 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Zeker niet tevreden met het aantal gebrek aan ijsdagen?
Ach joh, gezeik. Het wordt droog en lekker fris. Heerlijk!quote:
Ja Nieuwsblad is serieus helaasquote:Op vrijdag 5 januari 2024 10:38 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Nou ja, N+ schijnt toch geen satirisch blad te zijn
https://m.nieuwsblad.be/cnt/dmf20160621_02349288
De voorbije jaren hebben we hard gewerkt om van Het Nieuwsblad de beste krant en de beste nieuwssite te maken. Daarbij bleef steeds een kloof tussen de krant en de site: de krant was voor abonnees, de site bleef gratis voor alle surfers.
Die tweedeling maken we vandaag ongedaan. Nieuwsblad.be is een rijke, gevarieerde nieuwssite. Maar vanaf vandaag komt daar een extra laag bij. De beste artikels uit de krant, of uitgewerkte artikels die speciaal daarvoor geschreven worden, bundelen we voortaan onder N+. Dat is een speciale sectie van de website voorbehouden voor onze abonnees.
Het is wel Belgisch
quote:Op vrijdag 5 januari 2024 12:02 schreef dick_laurent het volgende:
Bij de NOS zijn ze de regen ook zat geloof ik
[ afbeelding ]
quote:Op vrijdag 5 januari 2024 12:02 schreef dick_laurent het volgende:
[ afbeelding ]
Die linksboven is hier vlakbij. Dat is de N345. De nieuwe rondweg om Voorst. Inmiddels ook afgesloten.Die sloten stromen over i.c.m kwelwaterquote:Op vrijdag 5 januari 2024 12:02 schreef dick_laurent het volgende:
[ afbeelding ]
Dit is niet echt toch?quote:Op vrijdag 5 januari 2024 12:02 schreef dick_laurent het volgende:
[ afbeelding ]
Van ringweg naar gracht 😱quote:Op vrijdag 5 januari 2024 12:53 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Die linksboven is hier vlakbij. Dat is de N345. De nieuwe rondweg om Voorst. Inmiddels ook afgesloten.Die sloten stromen over i.c.m kwelwater
Dat hebben ze dus wel want 95% daar weet heel goed waar ze het over hebbenquote:Op vrijdag 5 januari 2024 13:13 schreef StateOfMind het volgende:
Dus ze hebben geen goed weerwoord 😱
Zo goed als 0 mm neerslag! Dus ook geen sneeuw.quote:Op vrijdag 5 januari 2024 09:03 schreef heywoodu het volgende:
Geniet0n met een grote G
[ afbeelding ]
Ik lees daar nooit. Zo onoverzichtelijke site.quote:Op vrijdag 5 januari 2024 13:11 schreef Straatcommando. het volgende:
Weerwoord is wel genieten hoor. Er is een leuke periode op komst en evengoed vechten ze elkaar de tent uit
Vind het wel wat hebben. Ze zijn erg eenkennig dus verandering van UI gaan ze echt niet aan beginnen. Zitten wel veel mensen op met kennis van zaken.quote:Op vrijdag 5 januari 2024 16:47 schreef aloa het volgende:
[..]
Ik lees daar nooit. Zo onoverzichtelijke site.
HET IS NIETS EN HET WORDT NIETS. #chagerijnigbinnenzitten.quote:Op vrijdag 5 januari 2024 13:11 schreef Straatcommando. het volgende:
Weerwoord is wel genieten hoor. Er is een leuke periode op komst en evengoed vechten ze elkaar de tent uit
Ik heb het ooit eens geprobeerd door heel genuanceerd te vertellen dat het misschien niet zo'n goed idee is om constant te zoeken naar "winter" in kaartjes die richting de 10 dagen vooruit gaan, om vervolgens teleurgesteld te zijn als dat niet uit komt. Ik was natuurlijk een pessimist en een sfeerverpesterquote:Op vrijdag 5 januari 2024 17:39 schreef Schwein het volgende:
[..]
HET IS NIETS EN HET WORDT NIETS. #chagerijnigbinnenzitten.
Af en toe de lui idd. Wat een zuurpruimen.
Ik vind dat er best een leuke periode aankomt. In de nacht vriezen, overdag een graad of 3.quote:Op vrijdag 5 januari 2024 17:41 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Ik heb het ooit eens geprobeerd door heel genuanceerd te vertellen dat het misschien niet zo'n goed idee is om constant te zoeken naar "winter" in kaartjes die richting de 10 dagen vooruit gaan, om vervolgens teleurgesteld te zijn als dat niet uit komt. Ik was natuurlijk een pessimist en een sfeerverpester
Ze maken elkaar helemaal gek daar. Compleet onrealistische verwachtingen, zeker met het opwarmende klimaat.
Niks mooiers dan warm aangekleed op een kraakheldere zonnige dag in de vrieskou wandelenquote:Op vrijdag 5 januari 2024 17:44 schreef RamboDirk het volgende:
Heerlijke oud-hollandsche vooruitzichten
Vandaag 15kg strooizout gehaald. Ik ben voorbereid! eerste lading zojuist over oprijlaan gestrooid. De Saab in de garage gezet. Sneeuwschuiver staat al klaar in de gang en thermisch onderkleding van North Face is tevens klaargelegd. Laat maar komen! Its on!
Niet vergeten de glaasjes ook te koelen.quote:Op vrijdag 5 januari 2024 19:36 schreef StateOfMind het volgende:
Morgen maar eens een fles halen bij de slijter
Uiteraardquote:Op vrijdag 5 januari 2024 20:05 schreef Perrin het volgende:
[..]
Niet vergeten de glaasjes ook te koelen.
Jgermeister!quote:Op vrijdag 5 januari 2024 19:35 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Niks mooiers dan warm aangekleed op een kraakheldere zonnige dag in de vrieskou wandelen
Liefst met een dun laagje knisperende sneeuw onder je voeten
En bij thuiskomst lekker een kop warme chocolademelk drinken
Of nog beter, een glaasje Jgermeister
Alleen als ie ijs- en ijskoud is![]()
![]()
Dit soort teksten man.quote:Op vrijdag 5 januari 2024 19:35 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Niks mooiers dan warm aangekleed op een kraakheldere zonnige dag in de vrieskou wandelen
Liefst met een dun laagje knisperende sneeuw onder je voeten
En bij thuiskomst lekker een kop warme chocolademelk drinken
Of nog beter, een glaasje Jgermeister
Alleen als ie ijs- en ijskoud is![]()
![]()
Ik heb het niet in huisquote:Op vrijdag 5 januari 2024 20:29 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Dit soort teksten man.
Wie houdt je tegen om nu chocolademelk te drinken?
Brabant is toch het mooist zo onder water.quote:Op vrijdag 5 januari 2024 20:31 schreef DemonRage het volgende:
Weer nieuwe beelden van Brabant onder water:
Omroep Brabant - Brabant staat onder water: zo ziet dat er vanuit de lucht uit
Je schrijft Amsterdam verkeerdquote:Op vrijdag 5 januari 2024 20:35 schreef Perrin het volgende:
[..]
Brabant is toch het mooist zo onder water.
Geneuzel. Auto starten, voor- en zijramen krabben en scheuren ermee.quote:Op vrijdag 5 januari 2024 21:32 schreef Apotheose het volgende:
leuk en aardig, die vrieskou. Maar wel kut om die auto weer onder het ijs weg te plukken (ondanks vriesdekens).
Gewoon afdekken en niet krabben. Eventueel sproeien met van die zooi van de action. Ik dek het altijd aff. Krabben is k*t. En koudquote:Op vrijdag 5 januari 2024 22:59 schreef warhamstr het volgende:
[..]
Geneuzel. Auto starten, voor- en zijramen krabben en scheuren ermee.
Dat staat of valt wel een beetje met de afstand tussen je huis en werk, h. Ik werkte eerst zo'n 43 km verderop, dat ga ik niet even fietsen 2x per dag.quote:Op zaterdag 6 januari 2024 00:07 schreef Blik het volgende:
Gewoon op de fiets naar kantoor, veel beter. Gebruik de auto doordeweeks zo goed als nooit
Of een waterkoker met heet water op het raam gietenquote:Op vrijdag 5 januari 2024 23:12 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Gewoon afdekken en niet krabben. Eventueel sproeien met van die zooi van de action. Ik dek het altijd aff. Krabben is k*t. En koud
Logisch toch.quote:Op vrijdag 5 januari 2024 21:35 schreef StateOfMind het volgende:
Toch altijd weer () een mooie combo, Nederlanders en weer
![]()
Loopt iedereen weken of maanden (terecht) te klagen over de regen, komt er eindelijk (kortstondig 😱) een eind aan, is het weer niet goed
Don't jinx it!quote:Op zaterdag 6 januari 2024 08:31 schreef Kickinalfa het volgende:
Het heeft nog niet geregend vandaag, het weer is echt van slag.
Uiteraard wel weer grijs. De zon dit jaar nog vrijwel niet gezien.quote:Op zaterdag 6 januari 2024 08:31 schreef Kickinalfa het volgende:
Het heeft nog niet geregend vandaag, het weer is echt van slag.
t/m donderdag. Daarna onzeker, maar lijkt weer net niet weer te worden.quote:Op zaterdag 6 januari 2024 09:26 schreef aloa het volgende:
De pluim is weer koud.
De controle mag uitkomen![]()
[ afbeelding ]
Waarom net niet?quote:Op zaterdag 6 januari 2024 10:35 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
t/m donderdag. Daarna onzeker, maar lijkt weer net niet weer te worden.
Nou ja, gezien de pluim. Richting volgend weekend lijkt het overdag 1-4 graden te gaan worden. Ik vind dat van dat net niet weer. Eerste 4 dagen is gewoon heerlijk zonnig winter weer. Wel met een schrale wind. Daarna lijkt er meer bewolking te komen en wordt de vorst getemperd. Toch enigszins kwakkelweer. Vind ik toch wat tegenvallendquote:
Dat is pas vanaf donderdag. Eerst enkele zonnige ijsdagen. Zal wel even wennen zijn, zoveel zonquote:Op zaterdag 6 januari 2024 11:05 schreef Nattekat het volgende:
Kwaliteit van het ijs zal wel ruk zijn met die dooi overdag.
Klein probleempje is dat het water nog warm is en er niet meteen 3cm ijs is.quote:Op zaterdag 6 januari 2024 11:09 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Dat is pas vanaf donderdag. Eerst enkele zonnige ijsdagen. Zal wel even wennen zijn, zoveel zon
In het noorden ligt het watertemperatuur rond de 5/6 graden, zuiden meer dan 8 graden. Daar mag wel flink wat vorst uit de hoek komen. Echter, warme water koelt natuurlijk wel sneller af maar ben bang dat deze paar dagen met vorst niet genoeg zal zijn.quote:Op zaterdag 6 januari 2024 11:05 schreef Nattekat het volgende:
Kwaliteit van het ijs zal wel ruk zijn met die dooi overdag.
Lange termijn. En het was al een tijdje duidelijk dat er eerst een "verzachting" zou komen (als je dat al zo mag noemen).quote:Op zaterdag 6 januari 2024 11:01 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Nou ja, gezien de pluim. Richting volgend weekend lijkt het overdag 1-4 graden te gaan worden. Ik vind dat van dat net niet weer. Eerste 4 dagen is gewoon heerlijk zonnig winter weer. Wel met een schrale wind. Daarna lijkt er meer bewolking te komen en wordt de vorst getemperd. Toch enigszins kwakkelweer. Vind ik toch wat tegenvallend. Zet dan door, of een keer sneeuw
[ twitter ]
Jij hebt nooit opgelet bij natuurkundequote:Op zaterdag 6 januari 2024 11:22 schreef SpeedyGJ het volgende:
Echter, warme water koelt natuurlijk wel sneller af
Alles na 5 dagen is natuurlijk onzeker en langere termijn. Tenzij een immens sterk Eurohoog die we soms hebben.quote:Op zaterdag 6 januari 2024 11:26 schreef aloa het volgende:
[..]
Lange termijn. En het was al een tijdje duidelijk dat er eerst een "verzachting" zou komen (als je dat al zo mag noemen).
Een onafgebroken vorstperiode zoals de koudste maand in 1956 is echt uniek in Nederland.quote:Op zaterdag 6 januari 2024 11:53 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Alles na 5 dagen is natuurlijk onzeker en langere termijn. Tenzij een immens sterk Eurohoog die we soms hebben.
Wat mij betreft mag het eigenlijk gewoon all-in. Klein koud voorproefje, kleine verzachting met sneeuw en daarna dubbele cijfers vorst.
Ik vind overdag 1-4 graden altijd tegenvallend.
Het valt hier vaak net verkeerd of vaak te laat. net verkeerd door die noordzee of wind en te laat is vorig jaar een mooi voorbeeld. Door die SSW split lagen de H/L gebieden eigenlijk vrij goed voor winterweer en kou en soms sneeuw waren heel goed mogelijk, maar het was gewoon te laat. Het duurde ook best lang. Het was lang koud, maar was dat allemaal een week of 6 eerder gebeurd, dan hadden we echt wel een aantal weken echt winter gehad. Het kostte ons toen de lentequote:Op zaterdag 6 januari 2024 11:57 schreef aloa het volgende:
[..]
Een onafgebroken vorstperiode zoals de koudste maand in 1956 is echt uniek in Nederland.
Dus idd een warmere periode zit er altijd wel tussen.
Vreemd genoeg noemen de weermensen opwarming vaak juist 'verzachting'. Terwijl ze dat in de zomer dan weer nooit gebruiken als het eindelijk eens wat draaglijker wordt.quote:Op zaterdag 6 januari 2024 11:26 schreef aloa het volgende:
[..]
Lange termijn. En het was al een tijdje duidelijk dat er eerst een "verzachting" zou komen (als je dat al zo mag noemen).
Nooit meer krabbenquote:Op zaterdag 6 januari 2024 06:57 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Of een waterkoker met heet water op het raam gieten
quote:
Wel sneller je ruit vervangen of andere schade... ik zou nooit kokend water op mijn auto gooien. Dan liever even 2 minuten krabben, is dat nou zo'n verschrikking? Of anders een (milieuvriendelijke) ruitontdooier.quote:
Het is natuurlijk niet de bedoeling dat je je ruit vervangt. Dan kun je weer opnieuw beginnenquote:Op zaterdag 6 januari 2024 15:12 schreef Hanca het volgende:
[..]
Wel sneller je ruit vervangen of andere schade... ik zou nooit kokend water op mijn auto gooien. Dan liever even 2 minuten krabben, is dat nou zo'n verschrikking? Of anders een (milieuvriendelijke) ruitontdooier.
https://www.facebook.com/(...)435649/?locale=nl_NL
Dat.quote:Op zaterdag 6 januari 2024 15:18 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Het is natuurlijk niet de bedoeling dat je je ruit vervangt. Dan kun je weer opnieuw beginnen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |