![vR7ipni.jpg]()
Over minder dan een maand is het alweer zover, HET wereldkampioenschap der wereldkampioenschappen staat voor de deur. Op vrijdag 15 december trappen we af met onder meer titelverdediger Michael Smith in actie. Een kleine drie weken later, op woensdag 3 januari staat de finale op het program en weten we wie zijn opvolger is.
Plaats van handeling is ook dit jaar de gezegende dartstempel bovenop de heuvel: Alexandra Palace. Ze hebben daar tribunes en zitplaatsen aan tafels en daar schijnt ook een liedje over te zijn. De ORANJE penen zijn ongetwijfeld ook weer van de partij, maar wellicht sneeuwt het tegen die tijd en blijft ons dat bespaard. Uiteraard kunt u ook rekenen op kale mannen die een groen shirt aantrekken en op Michael van Gerwen denken te lijken, gezang over de gebroeders Touré, mannen van middelbare leeftijd die een dagje bevrijd zijn van moeder de vrouw en zichzelf een Peter Wright-hanenkam cadeau gedaan hebben en meer van zulke leuke rubrieken.
Helaas geen licht ordinaire Bob Greaves in het publiek, omdat de best dartende vrouw op de planeet, Beau Greaves niet mee mag doen van de PDC. Ook de voorganger van Beau Greaves, Lisa Ashton, is ditzelfde lot beschoren en daarom vormen Fallon Sherrock en Mikuru Suzuki de afvaardiging van het vrouwelijk geslacht.
Favorieten voor de titel zijn zij echter niet. Wie dan wel? Gerwyn Price is sterk bezig, Michael Smith verdedigt zijn titel en is een hele nare tegenstander om tegen te spelen, als het draait, Peter Wright heeft zijn pijlen volledig op dit toernooi gericht, Gary Anderson heeft zijn beste vorm in jaren te pakken en kan altijd wat extra's op het WK en Rob Cross heeft vorm en de ervaring van een eerdere titel. Kunnen de coming men als Josh Rock, Luke Humphries en Chris Dobey de immense druk weerstaan? Dan heb je nog een Wade, een Aspinall, een Clayton, een Chisnall, een Cullen: kunnen zij meerdere wedstrijden lang hun topniveau halen en een run neerzetten? Kan Dimitri van den Bergh zijn magere jaar goedmaken op het WK? Kan Gabriel Clemens zijn stunt van vorig jaar herhalen. Enfin: grote namen genoeg dus, zonder uitgesproken favoriet. Alle ingrediënten voor een spectaculair WK.
Dan heb je ook nog de ongeplaatste spelers. Daar zit ERVARING als Ian White en Simon Whitlock tussen, maar als je naar namen kijkt die je als seed wilt vermijden dan kijk je eerder naar Ricardo Pietreczko, Jim Williams en Luke Littler. Ook eeuwige veldvulling als Steve Beaton, Mickey Mansell, Steve Lennon, Ritchie Edhouse, Marko Kantele en Prakash Jiwa zit er weer tussen. Opdoeken, weg die club. Devon Petersen, Diogo Portela en Paul Lim blijven ons gelukkig bespaard.
Maar, maar er doen toch ook NEDERLANDERS mee? Ja, natuurlijk. Een hele hoop zelfs. Michael van Gerwen hoort uiteraard bij de grootste favorieten. Daarachter is het even afwachten, daar Dirk van Duijvenbode en Danny Noppert niet bepaald in grootste vorm zijn. Heeft Raymond van Barneveld de ideale setup nu écht gevonden? Richard Veenstra is een gevaarlijke klant, als het draait. Dat geldt ook voor Christian Kist, die de afgelopen tijd een kleine renaissance heeft beleefd. Gian van Veen is echter de Nederlander die misschien wel het gevaarlijkst is buiten Michael van Gerwen, dit talent is de ongeplaatste speler die iedereen wil vermijden in de loting. Dan hebben we nog Kevin Doets, Jermaine Wattimena, Niels Zonneveld en Wessel Nijman, ja, wat moet je ermee? En Berry van Peer, altijd in voor een lolletje met het publiek. Alsof dat nog niet genoeg is hebben we met Jules van Dongen en Jeffrey de Graaf nog twee reserve-Nederlanders!
Bracket:SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn
ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis
Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Schedule of Play:SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn
ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis
Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Bingo:
TV:Viaplay
Caland
FREEJANCEES
quote:
Op woensdag 3 januari 2024 22:09 schreef Shreyas het volgende:Humphries is klaar. Het lijkt wel of de topdarters tegen Littler bewust met de handrem op spelen.
Los daarvan, zelden een toernooi gehad waarbij de topdarters het zo massaal lieten afweten als in dit toernooi.
In de finale bewust met de handrem erop spelen
SHREYASED
VBL SC influencer
Left, right, behind
Szura
Kijk eens aan!
quote:
Op woensdag 3 januari 2024 22:09 schreef Shreyas het volgende:Humphries is klaar. Het lijkt wel of de topdarters tegen Littler bewust met de handrem op spelen.
Los daarvan, zelden een toernooi gehad waarbij de topdarters het zo massaal lieten afweten als in dit toernooi.
Knakworst
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
~FEYENOORD~
*De donkerste nachten produceren de helderste sterren*
quote:
Heb je het nu over de voorkant van Clemens?
Un dann rettet kein Kavallerie,
keine Zorro kümmert sich dodrömm.
Dä piss höchstens e " Zet " en der Schnie
Dat was het wel hè
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_
Zijn we hier allemaal fan van Littler?
~FEYENOORD~
What can change the nature of a man?
Caland
FREEJANCEES
quote:
Ik vond Cross toen eigenlijk leuker
(maar ik volg darts nu ook niet echt meer)
VBL SC influencer
Left, right, behind
sowwwww
En zingen wij....of juichen wij.....of stel je ons teleur
Oranje is...oranje blijft.....de allermooiste kleur!
Cross tegen Dobey was ook gespeeld.
Alle vertrouwen in Luke H.
quote:
Ik zit een beetje in dezelfde fase ja.
~FEYENOORD~
Wel een sensatie die kleine man.
~FEYENOORD~
quote:
Je hebt het over Humphries zeker
BB-King
Long live the King!
quote:
Mag ook wel met zo'n groot hoofd.
Wat lees je mijn signature? Heb ik soms wat van je aan?
Dr_Flash
CubeMeister
Als het zo doorgaat kan
@capuchon_jongen nog op tijd naar bed ook
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
Caland
FREEJANCEES
quote:
Het is ook geen rekenen, ze kennen gewoon alle opties
VBL SC influencer
Left, right, behind
quote:
Dat zei je moeder gisteravond ook.
pohhhh
Mokergoed.
Littler speelt vals, die gooit steeds in de goede vakjes
Stukje cholesterol
Caland
FREEJANCEES
quote:
Ja dat ventje dart vanaf zijn derde
VBL SC influencer
Left, right, behind
quote:
Kon die ook darten?
quote:
Ik ben tegen racisme.
JAAAAA
WEDSTRIJD
quote:
Nou zeg dat. Anders was t gespeeld
Het beste adres voor al uw primeurs!
quote:
Opgegroeid met de dartpijl.
Ciao ciao, doei doei, al het goeie.
Dit feest wordt u aangeboden door de kebab- en havermelkelite. Wat een genot.
Caland
FREEJANCEES
quote:
Op woensdag 3 januari 2024 22:20 schreef GurneyIsBestOke het volgende:[..]
Het is allemaal sowieso veel maakbaarder dan men denkt. Het woordje 'talent' is altijd zo'n nikszeggende dooddoener. Pluk een willekeurige 30-jarige gast met overgewicht van de straat, en met wat tijd en de juiste training kan je hem 100 pijlen laten gooien die alle 100 precies goed zijn.
Dat dat in praktijk niet gebeurd, tsja, zo'n beetje elke darter ter wereld heeft een volledig incompetente manager.
Meh, niet mee eens.
VBL SC influencer
Left, right, behind
YourCaptor
A billion dollar
quote:
Op woensdag 3 januari 2024 22:21 schreef Frozen-assassin het volgende:4-3 en Humphries zit al op 15 180'ers genot
Most 180s in a match: 24, Peter Wright (2022 semi-final) and Michael Smith (2022 final)
Most 180s in a tournament (total): 901 in 2023.
Dit gaan we breken
Die 901 is al gebroken nu toch?
We know this. The Chinese know that we know. But we make-believe that we don't know and the Chinese make-believe that they believe that we don't know, but know that we know. Everybody knows.
Janneke141
Green, green grass of home
quote:
Geëvenaard nu toch?
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
Caland
FREEJANCEES
quote:
Oh
Ik vond het al een bijzonder domme post maar spaarde je een beetje
VBL SC influencer
Left, right, behind
quote:
Het is allemaal sowieso veel maakbaarder dan men denkt. Het woordje 'talent' is altijd zo'n nikszeggende dooddoener. Pluk een willekeurige 30-jarige gast met overgewicht van de straat, en met wat tijd en de juiste training kan je hem 100 pijlen laten gooien die alle 100 precies goed zijn.
Dat dat in praktijk niet gebeurd, tsja, zo'n beetje elke darter ter wereld heeft een volledig incompetente manager.
Dit lijkt me niet
quote:
Daar is onderzoek naar gedaan en klopt wel. (met nuance)
Szura
Kijk eens aan!
quote:
Vincent weet alles over vet eten
quote:
Ik weet dat ik in ieder geval totaal geen dart talent heb. Gooi na 10 jaar nog steeds rond 40 gemiddeld. Al mis ik misschien ook heb postuur
KLB en DRT is een topcombinatie
Ik heb een ongelooflijke vage stream weer.
~FEYENOORD~
quote:
M'n club moet nu al bezig zijn met spelers voor het komende seizoen. Haal een bult stevige kerels die het duel niet schuwen, en als dat mogelijk is, een paar balkunstenaars. Balvaste spitsen, snelle buitenspelers, verdedigers die er de beuk in gooien (á la Douglas). De JL is vechtvoetbal, maar als je wat leuke pielers kunt halen is er een grote kans dat we gewoon bovenin meedoen. Moet je wel spelers hebben die het gras opvreten, desnoods de modder, en we kunnen komend seizoen bovenin meedoen. Doet afgrijselijk veel pijn om dit te moeten zeggen, maar het is nou eenmaal de realiteit.
De huidige selectie is zoveel minder dan die van 1982/83, dus geen wonder dat we onderaan staan. Nu alle pijlen richten op een directe terugkeer. Boeit niet als je afdankertjes moet halen, zolang de leu maar als een geheel spelen. Alle mooiweerspelers eruit. Leu als El Ham meteen laten oprotten omdat die amper hebben gespeeld. Tigha kan optiefen, Boere kan optiefen, net als Lely en Bijen. Assaidi zal zelf wel weg willen, net als Maher. Probeer ze te verkopen en haal Nederlandse aso's terug. Alles voor directe promotie!
Ciao ciao, doei doei, al het goeie.
Szura
Kijk eens aan!
quote:
Prostaatmelken moet weer leuk worden - Harry Mensed
Het 180 record is gebroken waarom stoppen ze niet?
Humphries gaat het dan toch niet cadeau geven.
Szura
Kijk eens aan!
quote:
Airfryer in de hens
Caland
FREEJANCEES
quote:
Littler lijkt me ook meer van het lamsvlees
VBL SC influencer
Left, right, behind
quote:
Bedankt, ik ben weer voorzien!
~FEYENOORD~
ik wil graag mijn excuses aanbieden.
Ik heb het recht om te bepalen!