Het forum voor 's werelds enige universele hobby! Snaren of toetsen, vinyl of cd, eendagsvlieg of rasartiest, op de radio of op een festival! Hier kun je al je ongebreideld enthousiasme, maar ook je weldoordachte kritische noten kwijt over muziek
We zijn er klaar voor. Alweer de 25e editie van de Top 2000. Op de TV is veel veranderd. Jaren het baken van de Top 2000, nouja, van de slippendrager, bleek Matthijs van Nieuwkerk zich toch te misdragen. Hij moest vorig jaar na de nacht van de popmuziek plots het veld ruimen en keert dit jaar niet meer terug. Een smet op het Top 2000-blazoen, maar op de radio ging alles naar behoren. Toen mochten we naar een jaar rust. En relatieve rust kregen we. 2023 was een jaar waar niet bijzonder veel van te zeggen is. De laatste maand is het weer mis in Israel, maar dat zijn we intussen eigenlijk al bijna gewend. Al die andere conflicten, nouja, tsja. Een jaar zonder hoogtepunten dus eigenlijk. Gelukkig is er het enige echte hoogtepunt tussen kerst en oud en nieuw, de Top 2000.
De Top 2000, oud en vertrouwd. Op TV met meer shows dan ooit, we gaan op 3 november al aftrappen met een programma over de beleving van de Top 2000 bij liefhebbers. Ik heb nu al zin in de Iron Maiden man of iemand die zegt dat ie in 1999 zat te wachten op Danny Mirror. Verder is er een quiz, de untold stories, we kennen het wel. Maar er is maar één moment dat we echt gelukkig zijn en Omsk hebben bereikt: 25 december om 00:00 uur.
Zijn er ons nog mensen ontvallen? Ja, absoluut. Jeff Beck, Tina Turner, Bachman, Crosby, Sakamoto, Sinead O'Connor, Robbie Robertson. Het wordt bijna normaal he? Niet een van de allergrootsten, al weet je nooit of iemand de stembooster op het juiste moment wil inzetten. Sinead en Faithless zullen nog wel in de bonus gaan.
Gelukkig zijn er nog andere dingen geweest die voor wat relevantie zorgen. Wat denken jullie van Barbenheimer! Eerst even een serieuze film, en daarna nog de schijtlolligheden van Oppenheimer. Daar zullen vast wel wat liedjes vandaan komen. Klinkt lekker. Al met al: Veel plezier!
Radio 2 Top 2000: Editie 2023 We zijn alweer bij editie 25 van de Top 2000. Een lijst die een muzikale reis heeft gemaakt, alleen Queen in het laatste uur is een zekerheidje. De 60s zijn uitgefaseerd en de 90s vieren tegenwoordig hoogtij. Nirvana mocht er in 2005 in, daarna kwam metal, en toen kwam ook het recente slappe zomerhitje. 168 uur met nonstop muziek, reclame, gelul van Gijs Staverman en nieuws. Met hier en daar een albumversie tegenwoordig.
De Top 2000 in beeld Cultura 24 NPO 1 Extra: Twee jaar lang zoomers is mooi geweest, dit jaar weer het CAFÉ! 24/7 te zien. Tevens met een uurtje doventolk. Nu eindelijk in HD
Nederland 3 NPO 3: Diep in de nacht. Daar kijkt dus eigenlijk niemand naar.
Verder zijn er diverse andere versies van de Top 2000 op Spotify te vinden. Ook uitzendingen zelf van die eerste editie, met het gepraat van de dj's over binnengekomen faxen ( !), kun je vast wel ergens vinden.
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.NSFW in de Zoom:
SPOILER: NSFW!
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.FOK!ers in beeld:
SPOILER: PippenScottie
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Dagoduck
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: ArnieAlberts
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Grafische aankleding van het topic:
SPOILER: overzichtje met toepasselijke smileys
SPOILER: gifjes en afbeeldingen
"Geef me een joint", zei de goudvis, "Dan word ik haai"
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you Give me all your money and I'll make some origami honey I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
Dit schijnt onder de soundtrack van Highlander te hebben gezeten, maar ik ken hem van een aflevering van Cobra Elf (waar een van de hoofdpersonen werd neergemaaid)
Daarom vraagt ie zich ook af wie dat nu werkelijk wil
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you Give me all your money and I'll make some origami honey I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
Ik vind de wisselwerking waarbij ook Brian May doet eigenlijk wel mooi
In de serie Forever met Ioan Griffid, had die daar een mooie these over (hij speelde zelf een Immortal). Je raakt afgestompt van alle relaties die ophouden omdat je geliefden, je kinderen en kleinkinderen uiteindelijk eerder doodgaan dan jij. Jij moet steeds opnieuw beginnen.
Er staat veel overbodige Queen in. Ik pleit dan wel voor Mother Love en Don't Try So Hard in de lijst. Ik vind dat Freddie's meest indrukwekkende vocale werk, denk ik.
The ordinary teacher tells. The good teacher explains. The superior teacher demonstrates. The best teacher inspires.
[..] In de serie Forever met Ioan Griffid, had die daar een mooie these over (hij speelde zelf een Immortal). Je raakt afgestompt van alle relaties die ophouden omdat je geliefden, je kinderen en kleinkinderen uiteindelijk eerder doodgaan dan jij. Jij moet steeds opnieuw beginnen.
Grounddag Day is ook zoiets.
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
[..] In de serie Forever met Ioan Griffid, had die daar een mooie these over (hij speelde zelf een Immortal). Je raakt afgestompt van alle relaties die ophouden omdat je geliefden, je kinderen en kleinkinderen uiteindelijk eerder doodgaan dan jij. Jij moet steeds opnieuw beginnen.
nou ja, dat dus. Iedereen om je heen gaat dood. Mijn 96 jarige oma maakt dit nu mee. Alle broers/zussen dood, vriendinnen dood etc
"Elke wasbeer hep een staart, maar niet elke staart hep een wasbeer."
Oh we hebben Coldplay en Afietsie nog steeds niet gehad
[..] er komt nog een avicii??? Welke vergeet ik dan
Ja, die met de Koude Plee dus
Dit is wel een lekker nummer op zich, staat wel ietsiepietsie te hoog
DE DOKTER DRUKT MIJ OP HET HART: "IK GA JE REDDEN" (MAAR IK DENK NIET DAT IK HET KAN) HIJ DOET ZIJN WERK MAAR ZONDER JOU KAN IK NIET VERDER (NEE, IK DENK NIET DAT IK HET KAN) DE ZUSTER DIE KOMT DICHTERBIJ!! DIT MOET EEN DELIRIUM ZIJN!! WANT DIE ZUSTER, DAT BEN JIJ!!!
Volgens mij komen er nog 5-6 echt vervelende platen als je het mij vraagt
93 Jolene Dolly Parton 92 Suspicious Minds Elvis Presley 91 Here Comes The Sun The Beatles 90 Sorry Kensington Fijn dat ze vast sorry zeggen 89 Another Brick In The Wall Pink Floyd 88 Don't Stop Me Now Queen 87 Somebody To Love Queen 86 Let It Be The Beatles 85 Old And Wise The Alan Parsons Project 84 Highway To Hell AC/DC 83 Clocks Coldplay Deze koude speel kan ik nog wel hebben
93 Jolene Dolly Parton 92 Suspicious Minds Elvis Presley 91 Here Comes The Sun The Beatles 90 Sorry Kensington 89 Another Brick In The Wall Pink Floyd 88 Don't Stop Me Now Queen 87 Somebody To Love Queen 86 Let It Be The Beatles 85 Old And Wise The Alan Parsons Project 84 Highway To Hell AC/DC 83 Clocks (Albumversie) Coldplay
Op zondag 31 december 2023 13:56 schreef Bomenverzameling het volgende: Waarom zeggen ze dat mensen met een spierziekte iedere dag achteruitgaan. Maar bij die Dean is die situatie al heel de week hetzelfde??
Op zondag 31 december 2023 13:56 schreef Bomenverzameling het volgende: Waarom zeggen ze dat mensen met een spierziekte iedere dag achteruitgaan. Maar bij die Dean is die situatie al heel de week hetzelfde??
Die reclame loopt volgens mij zelfs al veel langer
zo'n pien, zo'n pien, zo'n pien zo'n pien ik vuil mie röt, ik heb n pesthumeur zo'n pien, zo'n pien, zo'n pien zo'n pien dus an mien kop nou even gain gezeur
Jan zit an mien kop te soezen kom der oet, doe moest die doezen en hai geeft een ruk an t rolgerdien even in de spaigel keken snel mit kop weer onder deken man oh man, ik heb zo'n pien
ik vreet mie dik, ik vreet mie rond ik heb toch al n swienekont kom ik slik nog moar wat asperien mien tieten wegen wel twij tön elk al zegt Jan: t liekt nait lelk ze dudn wel verrekte pien
onder invloed van hormomen bin k haile hoes weer an t schonen mens oh mens oh menstruoatiepien pukkelkop, mien hoar is vet k heb slip alweer in sopje zet en berreloakens in de wasmesjien
Op zondag 31 december 2023 13:56 schreef Gretzl het volgende: 93 Jolene Dolly Parton 92 Suspicious Minds Elvis Presley 91 Here Comes The Sun The Beatles 90 Sorry Kensington 89 Another Brick In The Wall Pink Floyd 88 Don't Stop Me Now Queen 87 Somebody To Love Queen 86 Let It Be The Beatles 85 Old And Wise The Alan Parsons Project 84 Highway To Hell AC/DC 83 Clocks (Albumversie) Coldplay
Prima uurtje
Il mondo apre le porte Pace totalitaria Solo l'odore della morte.
93 Jolene Dolly Parton 92 Suspicious Minds Elvis Presley 91 Here Comes The Sun The Beatles 89 Another Brick In The Wall Pink Floyd 88 Don't Stop Me Now Queen 87 Somebody To Love Queen 86 Let It Be The Beatles 85 Old And Wise The Alan Parsons Project 84 Highway To Hell AC/DC 83 Clocks (Albumversie) Coldplay
93 Jolene Dolly Parton 92 Suspicious Minds Elvis Presley 91 Here Comes The Sun The Beatles 90 Sorry Kensington 89 Another Brick In The Wall Pink Floyd 88 Don't Stop Me Now Queen 87 Somebody To Love Queen 86 Let It Be The Beatles 85 Old And Wise The Alan Parsons Project 1 84 Highway To Hell AC/DC 83 Clocks (Albumversie) Coldplay
"Geef me een joint", zei de goudvis, "Dan word ik haai"
Iedereen verplicht een biertje leegtrekken als Gijs door het intro praat
Op zondag 31 december 2023 13:56 schreef Gretzl het volgende: 93 Jolene Dolly Parton 92 Suspicious Minds Elvis Presley 91 Here Comes The Sun The Beatles 90 Sorry Kensington 89 Another Brick In The Wall Pink Floyd 88 Don't Stop Me Now Queen 87 Somebody To Love Queen 86 Let It Be The Beatles 85 Old And Wise The Alan Parsons Project 84 Highway To Hell AC/DC 83 Clocks (Albumversie) Coldplay
Hoop dat Gijs zo'n goed uurtje wel aankan zonder het te verknallen.
A Sky Full Of Stars en Zombie hebben de Top 100 gehaald. Sweet Caroline uiteraard ook, kutboeren
Op zondag 31 december 2023 14:03 schreef tong80 het volgende: 91 Here Comes The Sun The Beatles Het laatste nummer op m'n uitvaart. 84 Highway To Hell AC/DC M'n eerste zelf gekochte LP.
Ja 9 nieuwe in de Top 100, daarvan zijn Sinead en Who Wants To Live Forever al geweest. Verder A&dM en Jolene als re-entry, die 3 en Multicolor zijn helemaal nieuw
[..] A Sky Full Of Stars en Zombie hebben de Top 100 gehaald. Sweet Caroline uiteraard ook, kutboeren
Zombie de enige van dit rijtje dat die stijging echt verdient imo
quote:
Zaterdag zongen 60.000 uitzinnige Ierse supporters tijdens de 36-14 zege op Schotland in het Stade de France uit volle borst het lied 'Zombie' van de Ierse band The Cranberries. Het nummer, waarin de vijf jaar geleden overleden zangeres Dolores O'Riordan zich uitspreekt tegen de Ierse terreurorganisatie IRA, is inmiddels uitgegroeid tot een soort tweede volkslied.
Dankzij het Ierse succes op het WK kende het bijna dertig jaar oude nummer een enorme piek op Spotify, waar de overige bandleden zeer gelukkig mee waren.
[..] Ja 9 nieuwe in de Top 100, daarvan zijn Sinead en Who Wants To Live Forever al geweest. Verder A&dM en Jolene als re-entry, die 3 en Multicolor zijn helemaal nieuw
[..] Ja ik knijp m wel voor sweet caroline. Dit uur nog steeds niet
Ik vermoed dat we tot de avond moeten wachten.
Ah daar is Jolene, toch weer Top 100 dus.
Op zondag 31 december 2023 14:06 schreef MTheBassman het volgende: In mijn studentenvereniging hadden we een bestuurslid die Karlien heette, we zongen altijd Karlien bij dit nummer als het opkwam tijdens de borrels
Op zondag 31 december 2023 14:06 schreef MTheBassman het volgende: In mijn studentenvereniging hadden we een bestuurslid die Karlien heette, we zongen altijd Karlien bij dit nummer als het opkwam tijdens de borrels
Op donderdag 15 juni 2017 16:53 schreef Cyan9 het volgende: IJsbeer is inderdaad officieel cute. :D Op donderdag 30 juli 2020 16:27 schreef Guanabana het volgende:Houdt @:ijs_beer een beetje van ouder? En dan niet 40 jaar ouder, maar laten we zeggen bijvoorbeeld, iets van 5 jaar ouder?
[..] helaas niet, was wel lekker geweest, ze waren best groot
Subtiel allen
Wij hadden een niet zo snuggere collega in het magazijn. Bij Galileo Gallileo (Queen) Zongen we Gekke Leo gekke Leo.
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
Iemand die Karlien heet en student is kan alleen maar heel erg geil zijn
93 Jolene Dolly Parton 92 Suspicious Minds Elvis Presley 91 Here Comes The Sun The Beatles 90 Sorry Kensington 89 Another Brick In The Wall Pink Floyd 88 Don't Stop Me Now Queen 87 Somebody To Love Queen 86 Let It Be The Beatles 85 Old And Wise The Alan Parsons Project 84 Highway To Hell AC/DC 83 Clocks (Albumversie) Coldplay
Op zondag 31 december 2023 14:12 schreef MTheBassman het volgende: Deze blijft nog wel stevig rond de top 100, had ook best een zakker kunnen zijn deze laatste jaren
Op zondag 31 december 2023 14:12 schreef MTheBassman het volgende: Deze blijft nog wel stevig rond de top 100, had ook best een zakker kunnen zijn deze laatste jaren
Elvis is natuurlijk wel relatief populair onder 40/50ers
Ik denk dus echt dat ie thuis als vriendin een import-thaise heeft zitten die alles wat ie doet geweldig vindt zolang ze maar n verblijfsvergunning krijgt en hij daardoor n misvormd zelfbeeld heeft
[..] Ik kan er vaak ook weinig mee, maar het is me ook net iets te oubollig voor het grootste gedeelte vrees ik.
Dat is bij mij niet het probleem denk ik
You don't need a weatherman to know which way the wind blows. --------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- Album top 100 2024