Zei je zelf niet al dat dat nog niet aan de orde is met de huidige bedragen? Los van deze discussie is misschien de hele luchtvaart wel enorm uit de klauwen gelopen omdat het zo enorm goedkoop is geworden. Iedereen moet het maar kunnen doen en iedereen moet maar goedkoop rommel uit china moeten kunnen laten komen. Ik zeg niet dat Jette nu vliegen maar duur moet maken en het zelf moet blijven doen, maar het is misschien wel logisch dat men kijkt naar de prijzen.quote:Op zondag 31 december 2023 12:57 schreef Wirelessmouse het volgende: [..] Klopt, Rob demonstreert het issue op voorbeeldige wijze. Zelf het klimaat kunnen (blijven) afkopen, het gepeupel moet de klappen opvangen.
Behalve als het om koophuizen gaat bij de Fokkers, dan dienen de bejaarden voor een appel en een ei hun huis uit gejaagd te worden want die houden een huis bezet waar IK meer recht op heb!quote:Op zondag 31 december 2023 13:00 schreef EttovanBelgie het volgende:
Wordt dit nu het argument?
Jan Modaal kon ook geen Lamborghini kopen of een villa in Bloemendaal, dus logisch toch dat je alcohol, vakantie, benzine, vlees en tabak met accijns blijft verhogen?
Dit is natuurlijk ook wel heel erg veelzeggend dat voor een habbekrats kunnen vliegen wel als een recht wordt gezien maar voor een beetje normale prijs kunnen wonen niet.quote:Op zondag 31 december 2023 13:05 schreef AchJa het volgende:
[..]
Behalve als het om koophuizen gaat bij de Fokkers, dan dienen de bejaarden voor een appel en een ei hun huis uit gejaagd te worden want die houden een huis bezet waar IK meer recht op heb!
Ze kunnen beter kijken naar schonere vliegtuigenquote:Op zondag 31 december 2023 13:04 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Zei je zelf niet al dat dat nog niet aan de orde is met de huidige bedragen? Los van deze discussie is misschien de hele luchtvaart wel enorm uit de klauwen gelopen omdat het zo enorm goedkoop is geworden. Iedereen moet het maar kunnen doen en iedereen moet maar goedkoop rommel uit china moeten kunnen laten komen. Ik zeg niet dat Jette nu vliegen maar duur moet maken en het zelf moet blijven doen, maar het is misschien wel logisch dat men kijkt naar de prijzen.
Maar wat is een normale prijs?quote:Op zondag 31 december 2023 13:12 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Dit is natuurlijk ook wel heel erg veelzeggend dat voor een habbekrats kunnen vliegen wel als een recht wordt gezien maar voor een beetje normale prijs kunnen wonen niet.
Ik heb in dit topic niemand iets dergelijks zien stellen.quote:Op zondag 31 december 2023 13:12 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Dit is natuurlijk ook wel heel erg veelzeggend dat voor een habbekrats kunnen vliegen wel als een recht wordt gezien maar voor een beetje normale prijs kunnen wonen niet.
quote:Op zondag 31 december 2023 13:13 schreef Shivo het volgende:
Veel plezier Rob! En als je dit leest, lekker alle zeurpieten in dit topic negeren. Ze kunnen niet de hoofd- en bijzaken onderscheiden.
Als je het kunt betalen is het toch prima? Althans dat was je argument.quote:Op zondag 31 december 2023 13:12 schreef Tocadisco het volgende:
Dat sowieso !quote:Op zondag 31 december 2023 13:12 schreef sp3c het volgende:
[..]
Ze kunnen beter kijken naar schonere vliegtuigen
Als het vliegen daar dan duurder van wordt prima, vind ik een stuk zinvoller dan extra betalen omdat je toch wel betaald
Geen idee wat de PVV stemmer er mee te maken heeftquote:Op zondag 31 december 2023 13:29 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Dat sowieso !
Hoewel de PVV stemmer natuurlijk voor klimaatontkenning stemt, dus die kosten ook niet ziet zitten.
Ben je hiermee geen voorstander van de vervuiler betaald? Maatschappelijke schade als wegingsfactor meenemen en afbouwen, zoals bij het emissiehandelssysteem, lijkt mij best wel een goed idee (dat we doorgeslagen zijn met roken geef ik meteen toe).quote:Op zondag 31 december 2023 12:40 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Voor een hoop mensen betekent dat het wel in de praktijk natuurlijk, wanneer je het duurder maakt.
Dan is de hypocrisie vooral dat het kennelijk niet uitmaakt of je vliegt, en hoeveel, maar of je het kan betalen.
En dat is een beetje met alles straks. Roken, biertje, vuurwerk, vlees, benzine... allemaal extra belasten om het 'te ontmoedigen', terwijl je daarmee vooral bepaalde zaken voor mensen met minder geld onbereikbaar maakt.
De wereld redden, tenminste, door vooral anderen zaken te ontzeggen die je zelf gewoon kunt blijven doen, DAT is waarom men hier kromme tenen van krijgt.
Klopt, ik denk dat het (nog) niet aan de orde is. Maar het gaat wel komen, de vliegtaks zal waarschijnlijk wel blijven stijgen.quote:Op zondag 31 december 2023 13:04 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Zei je zelf niet al dat dat nog niet aan de orde is met de huidige bedragen? Los van deze discussie is misschien de hele luchtvaart wel enorm uit de klauwen gelopen omdat het zo enorm goedkoop is geworden. Iedereen moet het maar kunnen doen en iedereen moet maar goedkoop rommel uit china moeten kunnen laten komen. Ik zeg niet dat Jette nu vliegen maar duur moet maken en het zelf moet blijven doen, maar het is misschien wel logisch dat men kijkt naar de prijzen.
Er is een prima alternatief, niet gaan. Of gaat familiebezoek voor het klimaat?quote:Op zondag 31 december 2023 13:32 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Ben je hiermee geen voorstander van de vervuiler betaald? Maatschappelijke schade als wegingsfactor meenemen en afbouwen, zoals bij het emissiehandelssysteem, lijkt mij best wel een goed idee (dat we doorgeslagen zijn met roken geef ik meteen toe).
Verder denk ik dat je als maatschappij je best zou moeten doen voor de minst slechte oplossing. In het geval van vliegen tussen Argentinië en Nederland is er niet echt een alternatief, voor de vliegreis Schiphol Brussel zouden we werk moeten maken van de alternatieven en het slechte uitfaseren.
Yeah, ik was al bang dat die weer te specifiek zou zijn.quote:Op zondag 31 december 2023 13:30 schreef sp3c het volgende:
[..]
Geen idee wat de PVV stemmer er mee te maken heeft
Dus het is nog niet aan de hand en Jette kan tzt nog prima zijn aantal vluchten beperken om solidair te zijn?quote:Op zondag 31 december 2023 13:34 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Klopt, ik denk dat het (nog) niet aan de orde is. Maar het gaat wel komen, de vliegtaks zal waarschijnlijk wel blijven stijgen.
Dan automatisch natuurlijk de volgende vraag, als het nog niet aan de orde is, wat is de vliegtaks dan? Gewoon lekker geld binnenharken.
Maar dat zal Rob een zorg zijn, hij kan het toch blijven betalen.
Zo ongeveer alle conservatieve partijen.quote:Op zondag 31 december 2023 13:46 schreef Nebelwerfer het volgende:
Zeker niet omdat er meer partijen zijn die tegen maatregelen zijn.
Bovendien interesseert ze het ook totaal niet. Ze willen gewoon die taks niet betalen en gebruiken dit als schaamdoekje daarvoor. Dus die zeurpieten zijn het hypocrietst.quote:Op zondag 31 december 2023 13:13 schreef Shivo het volgende:
Veel plezier Rob! En als je dit leest, lekker alle zeurpieten in dit topic negeren. Ze kunnen niet de hoofd- en bijzaken onderscheiden.
Jij vliegende onverlaat ! Beter heb je conservatief gestemd anders ben je een grote hypocriet !quote:Op zondag 31 december 2023 13:54 schreef capricia het volgende:
Genoeg paupers hier op de Canarische Eilanden. Die vliegtax kan best omhoog.
Ben er zelf ook totaal niet mee bezig hoor maar als er dan wat moet gebeuren zie ik liever iets concreets dan 'gewoon' meer belasting betalen waar we dan misschien in de toekomst iets mee gaan doenquote:Op zondag 31 december 2023 13:46 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Yeah, ik was al bang dat die weer te specifiek zou zijn.
Ding is dat er enorm veel mensen stemmen voor geen klimaatmaatregelen.
Echt goeie punten kun je hier niet voor hebben en dus zullen veel van die mensen elk kulargument aangrijpen om te roepen, zoals nu met Rob op vakantie.
Natuurlijk had ik niet PVVstemmers moeten noemen. Zeker niet omdat er meer partijen zijn die tegen maatregelen zijn.
This doesn't make any sense.quote:Op zondag 31 december 2023 13:53 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Bovendien interesseert ze het ook totaal niet. Ze willen gewoon die taks niet betalen en gebruiken dit als schaamdoekje daarvoor. Dus die zeurpieten zijn het hypocrietst.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |