abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_211896212
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 januari 2024 17:05 schreef cubje het volgende:
ik heb even een vraag:

vrienden van mij plaatsen binnenkort hun eerste crowdfundproject voor een overname restaurant (tweede vestiging) ze kunnen geen hypothecaire zekerheid bieden, maar verder ziet het project er solid uit. de reviews van de eerste vestiging zijn lovend, veel ervaring, aantoonbare inkomsten om de rente en aflossing te voldoen etc etc. gewoon een solid project. ze vragen zich enkel af wat interessanter is; annuitair of aflosvrij (voor de investeerder).

zelf verkies ik altijd aflosvrij, maar ik investeer enkel in vastgoed met 1e hypotheekrecht, dus ik vroeg me af wat de voorkeur is indien er geen harde zekerheid is. Ik neig naar annuitair omdat het risico zo steeds lager wordt, maar hoor graag wat jullie denken =)
Kleine kanttekening: Recenties van een andere vestiging hebben nauwelijks tot geen enkele waarde.

Verder denk ik dat je goed zit dat er afgelost dient te worden als er geen zekerheden tegenover staan. Het komt te vaak voor dat juist projecten zonder zekerheden in het zicht van de haven stranden. Als je het over annuïtair hebt, heb je het dan over aflossen berekend over de looptijd of over 30 jaar?
Trek eens aan mijn vinger?
Een open deur vraagt nu eenmaal om ingeschopt te worden.
pi_211897149
Erg jammer dat deze niet net voor 31 december is gekomen; vervroegde aflossing bij WVJG:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_211899647
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 januari 2024 17:05 schreef cubje het volgende:
ik heb even een vraag:

vrienden van mij plaatsen binnenkort hun eerste crowdfundproject voor een overname restaurant (tweede vestiging) ze kunnen geen hypothecaire zekerheid bieden, maar verder ziet het project er solid uit. de reviews van de eerste vestiging zijn lovend, veel ervaring, aantoonbare inkomsten om de rente en aflossing te voldoen etc etc. gewoon een solid project. ze vragen zich enkel af wat interessanter is; annuitair of aflosvrij (voor de investeerder).

zelf verkies ik altijd aflosvrij, maar ik investeer enkel in vastgoed met 1e hypotheekrecht, dus ik vroeg me af wat de voorkeur is indien er geen harde zekerheid is. Ik neig naar annuitair omdat het risico zo steeds lager wordt, maar hoor graag wat jullie denken =)
Ik zelf heb inmiddels harde voorkeur voor minimaal 50% aflossen over de looptijd. Ofwel het risico neemt af naar mate de factor tijd (=onzekerheid) toeneemt. Geen aflossing = herfinanciering aan einde looptijd en ik zie nu met beperkte ervaring dat al regelmatig stroef verlopen, laat staan als we middenin een depressie zouden zitten.
pi_211899691
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 december 2023 20:12 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]
Nog een laatste linkje van het jaar
https://www.collincrowdfu(...)1bae09216791f5c65076
Ben weer uit mn box3 winterslaap en in deze gestapt. Zit ook om de hoek, dus zal eens proeven hoe lauw de patatten precies geserveerd worden dit voorjaar. :Y)

Niet super qua zekerheden, maar lokaal project is leuk en een eigen bouwbedrijfje betekent verbouwingskosten beheersbaar denk ik maar.
pi_211899785
quote:
0s.gif Op zondag 31 december 2023 16:28 schreef eenjongen... het volgende:

[..]
Die zit morgenochtend vol hoor
Famous last words... Ik wacht wel even of hij vol komt en trek nog wat rente in de tussentijd.
pi_211900000
quote:
0s.gif Op woensdag 3 januari 2024 00:27 schreef ShowMeTheMoney het volgende:

[..]
Famous last words... Ik wacht wel even of hij vol komt en trek nog wat rente in de tussentijd.
Ik ben echt benieuwd naar het aantal actieve investeerders bij GVE tov het jaar 2018 en 2019. Toen hoefde GvE echt nul moeite te doen om projecten vol te krijgen. Processen zijn bij GVE eigenlijk nooit op orde gekomen en lopen zowel bij investeren, maar ook bij uitwinning zo ontzettend traag. Ik denk dat ze een gouden formule redelijk hebben laten lopen.

Er zijn nu wel een aantal zaken opgepakt, maar de uitwerking is (weer) zo-zo.

Ik zag laatst een kerstwens. Daar stond een vrij klein team met elkaar op de foto. Daar lijkt me ook krimp in te zitten.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

[ Bericht 8% gewijzigd door KrekelJapie op 03-01-2024 05:53:53 ]
pi_211900779
quote:
1s.gif Op woensdag 3 januari 2024 05:45 schreef KrekelJapie het volgende:

Ik zag laatst een kerstwens. Daar stond een vrij klein team met elkaar op de foto. Daar lijkt me ook krimp in te zitten.

Ja hmm, toch maar even goed in de gaten houden hoe het loopt in januari daar qua inschrijvingen. Want hoeveel snelheid en uitwinning kan je nog verwachten van een platform dat misschien langzaam gaat krimpen en er al nooit zo goed in was.
pi_211900844
quote:
0s.gif Op woensdag 3 januari 2024 09:55 schreef ShowMeTheMoney het volgende:

[..]
Ja hmm, toch maar even goed in de gaten houden hoe het loopt in januari daar qua inschrijvingen. Want hoeveel snelheid en uitwinning kan je nog verwachten van een platform dat misschien langzaam gaat krimpen en er al nooit zo goed in was.
Sinds de slechte afwikkeling daar met Comfort ontw#kkelingprojecten, investeer ik daar geen stuiver meer.
  woensdag 3 januari 2024 @ 10:08:58 #109
493763 Zeghomaar
Crowdfunding spreiden
pi_211900857
quote:
0s.gif Op woensdag 3 januari 2024 10:06 schreef quepos het volgende:

[..]
Sinds de slechte afwikkeling daar met Comfort ontw#kkelingprojecten, investeer ik daar geen stuiver meer.
Zo blijven er steeds minder over die we serieus kunnen noemen.
Kan beter tegen winst dan tegen verlies.
pi_211901162
quote:
0s.gif Op woensdag 3 januari 2024 10:06 schreef quepos het volgende:

[..]
Voor mij geldt hetzelfde! Er gaat geen eurocent meer naar GVE! We zitten al meer als een jaar te wachten op de afwikkeling hiervan!
pi_211901217
Het is een zootje bij Raisin.
Overgeboekte rente spaarrekeningen (renault, klarna, nordax) staan in het dashboard nog op de betreffende rekeningen. Als je links boven klikt bij 'Transacties (Raisin rekening)' staan ze wel bijgeboekt (2 jan). Maar kun je niet overboeken naar je tegenrekening, want het systeem zegt 'saldo nul'.

Nu een nieuwe melding "Vanwege technische problemen kan uw aanvraag op dit moment niet worden uitgevoerd."
pi_211901268
quote:
1s.gif Op woensdag 3 januari 2024 05:45 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]Ik zag laatst een kerstwens. Daar stond een vrij klein team met elkaar op de foto. Daar lijkt me ook krimp in te zitten.
SPOILER
Ik vind het nog best wel een grote club mensen eigenlijk. Ik hoop voor ze dat daar een hoop part-timers en zzp'ers tussen zitten want als dat allemaal van die paar projecten en doorlopende provisie betaald moet worden.........

Voor de rest heb ik niet zoveel te klagen de laatste jaren. In de beginperiode daar, voor mij 2014, waren er redelijk veel defaults maar ook hogere percentages rente. Er zijn altijd wel wat dingetjes, die tweewekelijkse betaling vind ik bijvoorbeeld niet prettig, maar als geheel vind ik het nog steeds een wenselijke aanvulling op Collin. Het moet niet zo zijn dat die een monopolie krijgen en too big to fail worden. Als ze dat al niet zijn.
Pecunia non olet
pi_211901333
quote:
0s.gif Op woensdag 3 januari 2024 10:54 schreef zeeland6 het volgende:
Overgeboekte rente spaarrekeningen (renault, klarna, nordax) staan in het dashboard nog op de betreffende rekeningen. Als je links boven klikt bij 'Transacties (Raisin rekening)' staan ze wel bijgeboekt (2 jan). Maar kun je niet overboeken naar je tegenrekening, want het systeem zegt 'saldo nul'.

Nu een nieuwe melding "Vanwege technische problemen kan uw aanvraag op dit moment niet worden uitgevoerd."
Ik denk dat je dit bericht in het verkeerde topic hebt geplaatst ;)
pi_211901347
quote:
0s.gif Op woensdag 3 januari 2024 10:45 schreef Slijker het volgende:

[..]
Voor mij geldt hetzelfde! Er gaat geen eurocent meer naar GVE! We zitten al meer als een jaar te wachten op de afwikkeling hiervan!
Het is helaas niet het enige project bij GVE waar de afwikkeling slecht is en ook de communicatie achterwegen blijft. Het lijkt mij toch niet zo moeilijk om in elk geval een maandelijkse update te geven van de voortgang in de dossiers met een achterstand. Of zijn het inmiddels zoveel dossiers dat ze het niet meer aankunnen met het "kleine" team. Ik ben dan ook momenteel zeer terughoudend in het inventariseren bij GVE.

[ Bericht 0% gewijzigd door Erinco71 op 03-01-2024 11:13:04 (Typo) ]
pi_211901442
quote:
0s.gif Op woensdag 3 januari 2024 10:54 schreef zeeland6 het volgende:

Er zijn al wat langer technische problemen met de website m n met inloggen. Het totaal van mijn depo's lijkt niet te kloppen. Volgens mij groeistuipen vanwege de enorme toename vorig jaar.
pi_211901535
De depotregeling van GVE werkt ook nog steeds niet lekker hoor.

Een brouwerijtje in Zeeland heeft een betaling gemist op 12-12-2023, op dit project is de depotregeling van kracht.
Bij navraag kreeg ik de volgende reactie:

"De stornering en de uitbetaling hebben elkaar net gekruist. Deze betaling komt uit het depot.
We doen er alles aan om de uitbetaling zo snel mogelijk plaats te laten vinden."

Het doel van die depotregeling is toch juist dat er bij een incidentele stornering of verlate betaling er niet direct een terugbetaling gemist wordt? In oktober ging dit bij een project mbt vastgoedontwikkeling ook al niet goed.

Het aantal projecten bij dit platform liep sowieso al wat terug en dit soort dingen helpt dan ook niet. Jammer, want in het kader van spreiding zou ik mijn portefeuille graag verdelen over enkele grotere, actieve platforms.
pi_211901690
De CCF pitch van RC Vastgoed https://www.collincrowdfund.nl/rc-vastgoed-b-v/ maakt nergens melding van het feit dat de dga via Festivaals nog een lening heeft lopen bij Collin. https://www.collincrowdfund.nl/festivaals-b-v-3/
pi_211901754
quote:
0s.gif Op woensdag 3 januari 2024 11:18 schreef Slingervinger het volgende:

[..]
Er zijn al wat langer technische problemen met de website m n met inloggen. Het totaal van mijn depo's lijkt niet te kloppen. Volgens mij groeistuipen vanwege de enorme toename vorig jaar.
Ik hang sinds een maandje of 4 ook weer bij Raisin uit, tot nu toe geen issues en alles klopt en gaat vlot. Grootste kritiek die ik heb gehoord is dat alle soorten overboekingen redelijk veel tijd kosten, dus daar hou ik alvast rekening mee.
pi_211901811
Zou GVE niet last hebben een soort sneeuwbal effect / neerwaartse spiraal? Waarbij iedereen ziet dat die projecten niet vlot volkomen dus iedereen afwacht (omdat niets irritanter is dan je geld een maand kwijt zijn en dan evt teruggestort te krijgen omdat het niet lukt)?

Als die Rapido gister 80+% vol zat was ik ws ook gewoon aan boord gegaan direct.
pi_211901989
Ecovisie
¤ 75.000 | 9,5% rente | 36 maanden

Aankoop zeilboot
https://www.collincrowdfund.nl/ecovisie/
Helaas geen zekerheden op overwaarde vastgoed
pi_211902056
quote:
14s.gif Op woensdag 3 januari 2024 11:37 schreef gaanmetdiebanaan het volgende:
De CCF pitch van RC Vastgoed https://www.collincrowdfund.nl/rc-vastgoed-b-v/ maakt nergens melding van het feit dat de dga via Festivaals nog een lening heeft lopen bij Collin. https://www.collincrowdfund.nl/festivaals-b-v-3/
Verschillende BV's dus in principe zijn de leningen onafhankelijk van elkaar. Ik weet niet in hoeverre in praktijk problemen bij de ene BV kan overspringen naar de andere BV maar het was wel netjes geweest van Collin om even te noemen dat meneer al in een ander project zit bij Collin. Er zal vast een reden zijn dat ze het weggelaten hebben.
pi_211902070
quote:
0s.gif Op woensdag 3 januari 2024 11:56 schreef KrekelJapie het volgende:
Ecovisie

Aankoop zeilboot
Dat niet, maar het hele verhaal geeft m.i. toch wel aanleiding voor een basisinleg. Die jongen lijkt goed bezig.
Pecunia non olet
pi_211902094
quote:
0s.gif Op woensdag 3 januari 2024 11:45 schreef ShowMeTheMoney het volgende:
Zou GVE niet last hebben een soort sneeuwbal effect / neerwaartse spiraal? Waarbij iedereen ziet dat die projecten niet vlot volkomen dus iedereen afwacht (omdat niets irritanter is dan je geld een maand kwijt zijn en dan evt teruggestort te krijgen omdat het niet lukt)?

Als die Rapido gister 80+% vol zat was ik ws ook gewoon aan boord gegaan direct.
Die Rapido gaat tegen mijn verwachting in niet zo lekker.. dat is jammer want ik zit er ruim in.. bootjes doen het altijd wel goed. Hoop dat hij snel vol komt.
pi_211902196
quote:
14s.gif Op woensdag 3 januari 2024 11:07 schreef Horsemen het volgende:

[..]
Ik denk dat je dit bericht in het verkeerde topic hebt geplaatst ;)
ja excuus. Hoort in dat andere topic.
pi_211902375
Mbt slechte opvolging van platformen bij defaults waarbij er nog iets te verwachten valt zou ik na een paar keer contact te hebben gehad gewoon een melding doen bij het AFM. Ik ga er namelijk vanuit dat nu er een vergunning is ook af en toe een audit doen bij de platformen. Als het AFM van bepaalde projecten afweet waar de opvolging niet goed gaat kunnen ze hier gerichter over vragen. (wat uiteindelijk moet leiden tot betere processen)

Altenatief zou natuurlijk kunnen zijn dat het AFM op bezoek komt en het platform laat kiezen welke dossiers ze mogen bekijken (of een willekeurige kiezen uit een hele lijst). Af en toe zal er ook wel iemand failliet gaan die in de schuldsanering terecht komt waar gewoon niks meer te halen valt en als dat bij zo'n audit nu naar voren komt doet een platform het natuurlijk naar behoren.
pi_211902717
Al 2 stuks10% van het totaalbedragaflossingen bij CCF, en 1 waarbij 2 van de 5 onderpandappartementen zijn verkocht.

We zullen maar denken dat onze LTV snel betert en het bedrag weer beschikbaar is voor nieuwe investeringen.
pi_211903097
Frank en Rogier hebben op beide projecten een deelbetaling gedaan zonder extra's. Jammer maar het bevestigt wel dat deze projecten top waren.

Cafetaria Sun trouwens ook. Dit is voor hun al de derde. Goed bezig daar.

[ Bericht 23% gewijzigd door obligataire op 03-01-2024 13:50:19 ]
Pecunia non olet
pi_211904453
Over GvE gesproken, hier lijken ze in elk geval wel actief mee bezig:

SPOILER
We zullen zien wat een en ander nog oplevert. Wat kan en mag een schuldhulpverlener? Het lijkt mij wat anders dan een wettelijke schuldsanering.
Het is een project uit het begin van mijn crowdfundcarrière, dus een klein bedrag waar ondanks een jaar corona-uitstel het grootste deel al van terug is.
pi_211904723
En nou ik toch probleemgevallen aan het posten ben...
Deze bakker van NLI waar ik achteraf nooit in had moeten investeren. Van aflossingen is gedurende de looptijd weinig gekomen, rentebetalingen ging weinig beter ondanks diverse afspraken en regelingen. De lening liep afgelopen april af maar zoals verwacht kwam van herfinanciering niks terecht. Ik krijg het idee dat de bedoelingen van de ondernemer wel goed zijn maar dat koppig doorzetten hier al lang verworden is tot de kop in het zand steken voor het onvermijdelijke einde.
SPOILER
Ik verwacht dat de veiling ook nog wel een keer uitgesteld zal worden. Gezien nog maar 16% van de leenbedrag terug is denk ik dat ik ondanks de zekerheden een flink bedrag moet afschrijven. En daarmee is NLI bij mij verreweg het slechtst presterende platform.
pi_211904977
quote:
0s.gif Op woensdag 3 januari 2024 16:00 schreef Zomaarevenkijken het volgende:
En nou ik toch probleemgevallen aan het posten ben...
Deze bakker van NLI waar ik achteraf nooit in had moeten investeren. Van aflossingen is gedurende de looptijd weinig gekomen, rentebetalingen ging weinig beter ondanks diverse afspraken en regelingen. De lening liep afgelopen april af maar zoals verwacht kwam van herfinanciering niks terecht. Ik krijg het idee dat de bedoelingen van de ondernemer wel goed zijn maar dat koppig doorzetten hier al lang verworden is tot de kop in het zand steken voor het onvermijdelijke einde.
SPOILER
Ik verwacht dat de veiling ook nog wel een keer uitgesteld zal worden. Gezien nog maar 16% van de leenbedrag terug is denk ik dat ik ondanks de zekerheden een flink bedrag moet afschrijven. En daarmee is NLI bij mij verreweg het slechtst presterende platform.
Slechter dan K*m? Dat kan bijna niet...de hoeveelheid die ik daar heb moeten afscchrijven is echt bizar
pi_211905360
quote:
0s.gif Op woensdag 3 januari 2024 16:22 schreef Geldstrooier het volgende:

[..]
Slechter dan K*m? Dat kan bijna niet...de hoeveelheid die ik daar heb moeten afscchrijven is echt bizar
Bij KOM één investering vrijwel meteen failliet maar die heeft inmiddels via een betalingsregeling het hele leenbedrag terugbetaald, ondanks dat ik deze al had afgeschreven. Een andere lening betaalt met horten en stoten maar heeft met veel vertraging ook bijna het leenbedrag terugbetaald. Dus 100% probleemprojecten maar financieel gezien valt het wel mee.
Bij NLI 7 projecten, waarvan 1 nog lopend, 4 afgerond, een flinke default (Mulders Motoren) en bovenstaande koekjebakker. Dus betere score qua projecten maar financieel slecht.
Ter vergelijking, bij Collin 65 projecten waarvan 17 afgerond, geen defaults en 3 projecten met achterstand maar daar verwacht ik vanwege de hypothecaire zekerheden weinig afschrijvingen van.
pi_211906746
Als je naar de hele portefeuille kijkt, is NLI juist een van de platforms die wat betreft de defaults vrij goed scoort (zo rond 0,6% afschrijving op je rendement). Dat is significant beter dan platforms die vergelijkbare projecten financieren, zoals CCF of GvE.

Met maar 7 projecten is het helaas simpelweg pech dat 2 daarvan niet goed hebben gelopen, en zelfs 1 default hakt er dan al enorm in op je rendement. Maar ik zou dit niet representatief vinden om daar uitspraken op platformniveau mee te doen.

[ Bericht 1% gewijzigd door JP01 op 03-01-2024 19:22:34 ]
pi_211907825
quote:
0s.gif Op woensdag 3 januari 2024 19:10 schreef JP01 het volgende:
Als je naar de hele portefeuille kijkt, is NLI juist een van de platforms die wat betreft de defaults vrij goed scoort (zo rond 0,6% afschrijving op je rendement). Dat is significant beter dan platforms die vergelijkbare projecten financieren, zoals CCF of GvE.

Met maar 7 projecten is het helaas simpelweg pech dat 2 daarvan niet goed hebben gelopen, en zelfs 1 default hakt er dan al enorm in op je rendement. Maar ik zou dit niet representatief vinden om daar uitspraken op platformniveau mee te doen.
Bij NLI zou ome Veldboom nog wel eens een flink drama kunnen worden, althans dat begint zich af te tekenen .... 3 projecten die samen niet volledig zijn gedekt door zekerheid, en waarvan er nog 1 de rente betaalt....
Pecunia non olet
pi_211907974
Ted's Amsterdam heeft inmiddels ook de eindstreep gehaald bij HCN.
Pecunia non olet
pi_211908330
quote:
0s.gif Op woensdag 3 januari 2024 00:27 schreef ShowMeTheMoney het volgende:

[..]
Haha dit gaat mij nog wel even achtervolgen. Toch vind ik het echt heel gek. Alle bootjes met zelfs tweede hypotheek zaten zo vol en nu gaat dit zo langzaam terwijl het een bewezen geldnemer is.... GVE krijgt hier steeds meer last van, want iedereen wacht maar een beetje af met investeren.
pi_211908674
quote:
0s.gif Op woensdag 3 januari 2024 21:12 schreef eenjongen... het volgende:

[..]
Haha dit gaat mij nog wel even achtervolgen. Toch vind ik het echt heel gek. Alle bootjes met zelfs tweede hypotheek zaten zo vol en nu gaat dit zo langzaam terwijl het een bewezen geldnemer is.... GVE krijgt hier steeds meer last van, want iedereen wacht maar een beetje af met investeren.
Het kan wel een bewezen geldnemer zijn maar dat zegt niet zoveel. Het is nu de toekomst waar het om gaat, en met een LTV van 81% en dan ook nog een looptijd van 84 maanden stap ik niet in.
Dit project gaat op deze manier niet vol komen.
pi_211910402
quote:
1s.gif Op woensdag 3 januari 2024 20:32 schreef obligataire het volgende:

[..]
Bij NLI zou ome Veldboom nog wel eens een flink drama kunnen worden, althans dat begint zich af te tekenen .... 3 projecten die samen niet volledig zijn gedekt door zekerheid, en waarvan er nog 1 de rente betaalt....
Daar ben ik ook bang voor, hopen dat het niet uitdraaid zoals bij gve met project comfortontwikkeling.
pi_211911871
quote:
1s.gif Op woensdag 3 januari 2024 20:32 schreef obligataire het volgende:
ome Veldboom
daar gingen afgelopen provada al verhalen over rond dat het slecht ging (net als over Certitudo).
pi_211911894
quote:
0s.gif Op donderdag 4 januari 2024 00:06 schreef Bobby100 het volgende:

[..]
daar gingen afgelopen provada al verhalen over rond dat het slecht ging (net als over Certitudo).
Kwam zoiets ter sprake op de Provada?
pi_211911937
quote:
0s.gif Op donderdag 4 januari 2024 00:13 schreef Jaco078 het volgende:

[..]
Kwam zoiets ter sprake op de Provada?
Ja, weet niet helemaal de strekking meer. Ging erom dat er nog genoeg aanbod zou komen omdat partijen hun herfinanciering niet rond gaan krijgen.
pi_211913856
GvE/Popping Sport staat open (en loopt aardig door zo te zien).
Mooi project m.i. , o.a. door volledige hypothecaire dekking en goed verhaal.
Pecunia non olet
pi_211914059
quote:
0s.gif Op woensdag 3 januari 2024 21:12 schreef eenjongen... het volgende:

[..]
Met alle gezonken bootjes zou het me verbazen als het anders was geweest.

In het verleden is ook gebleken dat bij mislukte projecten de hypotheek alleen tot de oud-ijzer prijs wat waard was. (weet iemand nog de naam van dat schip wat per opbod verkocht was voor 2k?)

M.i. is een hypotheek op een roerend goed per definitie niets waard.
Trek eens aan mijn vinger?
Een open deur vraagt nu eenmaal om ingeschopt te worden.
pi_211915900
quote:
99s.gif Op donderdag 4 januari 2024 11:36 schreef CaLeX het volgende:

[..]
Met alle gezonken bootjes zou het me verbazen als het anders was geweest.

In het verleden is ook gebleken dat bij mislukte projecten de hypotheek alleen tot de oud-ijzer prijs wat waard was. (weet iemand nog de naam van dat schip wat per opbod verkocht was voor 2k?)

M.i. is een hypotheek op een roerend goed per definitie niets waard.
Misschien speelt dat zinken mee ja :) Het is sowieso een hele merkwaardige kwestie. En dat ik het merkwaardig vind is niet zo erg, maar misschien vindt de verzekering dat ook. We zullen zien.

Ik heb ook wel het idee dat het wat minder gaat in het vrachtvervoer over water, hangt natuurlijk ook nauw samen met de vertraagde economie.

Dat schip was het partyschip de Coventina op KOM. Toch een hele andere tak van sport, de enige overeenkomst is dat het drijft op water. Verkoop was meen ik 20K. Afschrijving dik 60% op dit project.

Het probleem met het vrachtvervoer over het water is denk ik dat er weinig animo is om op zo'n schip te gaan varen. En dat wordt niet beter. De jonge generatie doet liever part-time werken dan 100 uur in de week.
Dat maakt zo'n schip nogal incourant. Het gekke is alleen dat als iemand plannen heeft om te gaan varen dat ze dan wél de hoofdprijs moeten betalen.

[ Bericht 0% gewijzigd door obligataire op 04-01-2024 14:24:25 ]
Pecunia non olet
  donderdag 4 januari 2024 @ 15:49:31 #144
443453 InVestEerder
wie zaait zal oogsten
pi_211916732
We horen weinig meer over de toekomst van MaxCF, onder de paraplu van KoM. Ik ben benieuwd of hun gezamenlijke gesprek met AFM inmiddels al heeft plaatsgevonden.
pi_211916771
Jaaroverzicht 2023 CRE is beschikbaar
https://www.crowdrealestate.nl/blog/jaaroverzicht-2023
pi_211916869
Ecovisie, de zeilboot meneer open. Als een tussendoortje meegenomen. Ook wederom (idem als in 2023) deelafloss CCF 44161 APC de Boer.

[ Bericht 11% gewijzigd door peterc op 04-01-2024 16:19:43 ]
pi_211916901
quote:
0s.gif Op woensdag 3 januari 2024 11:56 schreef KrekelJapie het volgende:
Ecovisie

Aankoop zeilboot
In no-time vol
pi_211916926
quote:
12s.gif Op donderdag 4 januari 2024 16:03 schreef peterc het volgende:
Ecovisie, de zeilboot meneer open. Als een tussendoortje meegenomen. Ook deelafloss CCF 44161 APC de Boer.
Voor mij wat méér dan een tussendoortje :) Lekkere cashflow door volledige aflossing. Denk dat dit wel een rustig dossier blijft.
Pecunia non olet
pi_211917019
quote:
0s.gif Op woensdag 3 januari 2024 20:48 schreef obligataire het volgende:
Ted's Amsterdam heeft inmiddels ook de eindstreep gehaald bij HCN.
HCN 212 Teds A'dam vlgs betaalschema v HCN en ook dat van mij nog een betaaltermijn op 2feb2024, desalniettemin tot op heden een keurig prestatie van Teds, da komt goed.

58 02-02-2024
pi_211917034
Nieuw Collin projectje met een 2e hypotheek:

MartijnAppel
¤ 25.000 | 8,0% rente | 60 maanden

https://www.collincrowdfund.nl/martijnappel/
pi_211917136
quote:
14s.gif Op donderdag 4 januari 2024 16:20 schreef Horsemen het volgende:
Nieuw Collin projectje met een 2e hypotheek:

MartijnAppel
¤ 25.000 | 8,0% rente | 60 maanden

https://www.collincrowdfund.nl/martijnappel/
Als iemand een linkje heeft van deze Appelman hoor ik het graag. Ik hou wel van dit soort kleine appels.
pi_211917164
quote:
0s.gif Op donderdag 4 januari 2024 16:34 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]
Als iemand een linkje heeft van deze Appelman hoor ik het graag. Ik hou wel van dit soort kleine appels.
Inderdaad een leuk klein appeltje.
pi_211919356
quote:

[..]
Woz 1-1-2022, 139.000 euro. En de voorkant van het huis zegt genoeg.
pi_211920680
quote:
0s.gif Op donderdag 4 januari 2024 20:01 schreef quepos het volgende:

[..]
Woz 1-1-2022, 139.000 euro. En de voorkant van het huis zegt genoeg.
Stond half juli 2022 te koop voor 285.000 euro en ziet er op het filmpje van de makelaar aardig opgeknapt uit. Beter dan de voorkant zoals die op google streetview staat.
pi_211921125
We hebben al heel lang geen vliegtuigje meer gezien bij GVE of heb ik iets gemist? Zou hij ze anders financieren?
pi_211921284
quote:
0s.gif Op donderdag 4 januari 2024 23:18 schreef eenjongen... het volgende:
We hebben al heel lang geen vliegtuigje meer gezien bij GVE of heb ik iets gemist? Zou hij ze anders financieren?
Na talloze succesvolle cf projecten, durven de banken eindelijk in te stappen?
Pecunia non olet
pi_211921314
quote:
0s.gif Op donderdag 4 januari 2024 15:49 schreef InVestEerder het volgende:
We horen weinig meer over de toekomst van MaxCF, onder de paraplu van KoM. Ik ben benieuwd of hun gezamenlijke gesprek met AFM inmiddels al heeft plaatsgevonden.
Deze maand zou er een nieuwe AMA komen, details ontbreken. Grootse toekomstplannen hebben prioriteit
pi_211921405
quote:

[..]
quote:
0s.gif Op donderdag 4 januari 2024 16:38 schreef Erinco71 het volgende:

[..]
Inderdaad een leuk klein appeltje.
Vrienden, jullie zijn mijn oogappels, ik weet, je vindt geen appel onder een perenboom en zelfs in de lekkerste appeltaart zit weleens een pit. Jullie moesten even wachten tot de appel rijp was en vanzelf viel, maar hier is dan toch het linkje. Eet smakelijk!

Linkje

SPOILER
pi_211921440
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 januari 2024 00:40 schreef Jaco078 het volgende:

[..]
[..]
Vrienden, jullie zijn mijn oogappels, ik weet, je vindt geen appel onder een perenboom en zelfs in de lekkerste appeltaart zit weleens een pit. Jullie moesten even wachten tot de appel rijp was en vanzelf viel, maar hier is dan toch het linkje. Eet smakelijk!

Linkje

SPOILER
Poëzie 😀
Pecunia non olet
pi_211921900
Nadat er een appel werd gedaan op de mogelijkheden die ik heb om een ondernemer te helpen heb ik zojuist een investering gedaan via Collin.

Daarbij moest ik de nieuwe algemene voorwaarden accepteren en zoals dat meestal gaat: ik heb dat ongezien gedaan. Ik wil dat zeker nog wel even doen, maar heeft iemand hier toevallig al wel gezien of er nog opvallende dingen in staan?
pi_211922114
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 januari 2024 08:02 schreef escortmk2 het volgende:
Nadat er een appel werd gedaan op de mogelijkheden die ik heb om een ondernemer te helpen heb ik zojuist een investering gedaan via Collin.

Daarbij moest ik de nieuwe algemene voorwaarden accepteren en zoals dat meestal gaat: ik heb dat ongezien gedaan. Ik wil dat zeker nog wel even doen, maar heeft iemand hier toevallig al wel gezien of er nog opvallende dingen in staan?
Toen ik vanochtend mijn appeltje at hoefde ik nog geen nieuwe voorwaarden te accepteren.
pi_211922203
quote:
0s.gif Op donderdag 4 januari 2024 22:19 schreef Erinco71 het volgende:

[..]
Stond half juli 2022 te koop voor 285.000 euro en ziet er op het filmpje van de makelaar aardig opgeknapt uit. Beter dan de voorkant zoals die op google streetview staat.
Zou je het linkje van het filmpje van de makelaar hier even willen posten want dat kan ik nergens vinden.
pi_211922329
quote:

[..]
[..]

Linkje

SPOILER
Prrrrrrachtig Jaco! Ook ik heb zojuist een hapje appel genomen.
De wereld verandert niet omdat iedereen het gelijk anders wil, maar omdat er een paar mensen zijn die het anders blijven doen.
(Roos Vonk)
pi_211922339
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 januari 2024 08:53 schreef Slijker het volgende:

[..]
Zou je het linkje van het filmpje van de makelaar hier even willen posten want dat kan ik nergens vinden.
Is een ander pand: nr 46
pi_211922596
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 januari 2024 09:10 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]
Is een ander pand: nr 46
Je hebt inderdaad gelijk. Filmpje is van nr.46. Hoe dan ook denk ik niet dat deze ondernemer voor 25k zijn huis op het spel gaat zetten en met een lineaire aflossing vind ik het nog steeds een leuk appeltje.
pi_211922700
quote:
0s.gif Op woensdag 3 januari 2024 11:41 schreef ShowMeTheMoney het volgende:

[..]
Ik hang sinds een maandje of 4 ook weer bij Raisin uit, tot nu toe geen issues en alles klopt en gaat vlot. Grootste kritiek die ik heb gehoord is dat alle soorten overboekingen redelijk veel tijd kosten, dus daar hou ik alvast rekening mee.
duurt ontzettend lang.... er hangen enorme bedragen al dagenlang in de lucht. en ook het inloggen gaat regelmatig niet.
pi_211922908
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 januari 2024 09:49 schreef cubje het volgende:

[..]
duurt ontzettend lang.... er hangen enorme bedragen al dagenlang in de lucht. en ook het inloggen gaat regelmatig niet.
Heel vervelend voor jullie. Toch hoort al dit gepraat over dit banken platform hier niet thuis. Misschien iets voor het sparen forum?
pi_211923253
Zo te zien gaat de appel niet ver van de fok boom vallen. Al 77% vol.
pi_211923798
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 januari 2024 10:56 schreef lykkefund het volgende:
Zo te zien gaat de appel niet ver van de fok boom vallen. Al 77% vol.
Inmiddels 90%.
pi_211924205
quote:
0s.gif Op donderdag 4 januari 2024 23:59 schreef Slingervinger het volgende:

[..]
Deze maand zou er een nieuwe AMA komen, details ontbreken. Grootse toekomstplannen hebben prioriteit
Gisteravond deze mail ontvangen:

Donderdag, 4 januari 2024

Beste investeerder,

Het zijn drukke tijden bij Max Property Group, Max Crowdfund en Maximise met veel ontwikkelingen en updates over verschillende onderwerpen, zoals de AFM-vergunning, de fusie, de reorganisatie, de kapitaalrondes van Kazpar en Fininly (zie www.kazpar.com en www.fininly.com) en de leningen.

Om deze reden organiseert de groep wederom een AMA (Ask Me Anything) om iedereen die geïnteresseerd is op de hoogte te stellen van de laatste ontwikkelingen en de mogelijkheid geven om vragen te stellen. Alle vragen zijn welkom tijdens deze AMA, die plaats zal vinden op 9 januari om 15:00 uur.

De AMA zal geleid worden door Patrick Visser (oprichter en algemeen directeur van MPG), Arthur van Cadsand (algemeen directeur en CTO van Fininly) en de directeuren van Kapitaal op Maat. In deze twee uur durende webinar zullen er zoveel mogelijk vragen van de gebruikers en investeerders van Max Property Group en Max Crowdfund beantwoord worden.

Je kunt je hier aanmelden voor de AMA.

De vragen van investeerders zullen direct worden beantwoord, het is daarom niet mogelijk om vooraf vragen in te dienen voor deze webinar. De webinar zal in het Nederlands worden gehouden.

Mochten er vragen zijn naar aanleiding van deze mail, neem dan gerust contact met ons op.

Met vriendelijke groeten,
Patrick Visser
pi_211924206
quote:
0s.gif Op woensdag 3 januari 2024 11:45 schreef ShowMeTheMoney het volgende:

Het gaat nu wat sneller zo te zien... wat zijn de meningen hier? Waarom stappen wel/niet in de boot?
M.i ziet het er wel goed uit denk ik...en met de toekomstige nederlandse overstromingsplannen hebben we nog wat zand en grind nodig lijkt me...
pi_211924281
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 januari 2024 12:37 schreef Geldstrooier het volgende:

[..]
Het gaat nu wat sneller zo te zien... wat zijn de meningen hier? Waarom stappen wel/niet in de boot?
M.i ziet het er wel goed uit denk ik...en met de toekomstige nederlandse overstromingsplannen hebben we nog wat zand en grind nodig lijkt me...
het is een interessante business, die bulkgoederen. Een vriend van mij werkt bij een grote baggeraar en is verantwoordelijk voor de binnenlandse zandhandel. Door Oekraine gingen de olieprijzen door het dak. Iedereen met een geschikt schip ging kolen naar Duitsland varen omdat dat meer opleverde dan zand varen. Daarnaast konden ze minder vervoeren door de lage waterstanden, wat de beschikbare capaciteit nog meer verminderde en de prijzen voor de schepen nog meer omhoog.

Normaal voeren ze vol naar Duitsland, haalde daar nog een lading op voor de terugweg. Nu waren er duitse bedrijven die zeiden: "wat levert die lading op de terugweg op? Ok, vaar maar leeg terug dan betaal ik je dat + een opslag, dan ben je weer eerder hier met een lading."

Of je er in moet stappen kan ik je niet vertellen. Het lijkt wel een zeer net schip met recent vernieuwde voortstuwing, dus dat spookverhaal over de schrootprijs en een hypotheek op een roerend goed is wel erg kort door de bocht.
pi_211924393
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 januari 2024 10:15 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]
Heel vervelend voor jullie. Toch hoort al dit gepraat over dit banken platform hier niet thuis. Misschien iets voor het sparen forum?
Deze?
WGR / Banken met hoge rente topic #88
pi_211925002
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 januari 2024 08:42 schreef Erinco71 het volgende:

[..]
Toen ik vanochtend mijn appeltje at hoefde ik nog geen nieuwe voorwaarden te accepteren.
Dit zijn de nieuwe voorwaarden die tegelijk met de nieuwe app werden geïntroduceerd. Omdat het nog niet nodig was had ik ze daarom ook nog niet eerder geaccepteerd.
pi_211925032
quote:

[..]
[..]

Linkje

SPOILER
Nog 400 euro voordat hij om 14uur open gaat
pi_211925149
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 januari 2024 13:47 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]
Net geen volledig Fok project :o
pi_211925188
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 januari 2024 13:47 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 januari 2024 13:58 schreef Faraday01 het volgende:

[..]
Net geen volledig Fok project :o
Dat heel veel investeerders zich na 1 januari op de projecten zouden storten is in ieder geval niet uitgekomen. Persoonlijk ben ik de mening toegedaan dat dit project in de voorverkoop erg langzaam aan het volkomen is.
Het zal overigens wel een FOK projectje worden want hij is om 14.00 uur niet open gegaan.
pi_211925679
Nieuw Collin project met een 3e hypotheek:

H. Tajeddin en H. Bashir
¤ 280.000 | 9,0% rente | 48 maanden

https://www.collincrowdfund.nl/h-tajeddin-en-h-bashir/
pi_211925742
quote:
14s.gif Op vrijdag 5 januari 2024 14:03 schreef Horsemen het volgende:

[..]
[..]
Dat heel veel investeerders zich na 1 januari op de projecten zouden storten is in ieder geval niet uitgekomen. Persoonlijk ben ik de mening toegedaan dat dit project in de voorverkoop erg langzaam aan het volkomen is.
Het zal overigens wel een FOK projectje worden want hij is om 14.00 uur niet open gegaan.
Lijkt met investeren inderdaad nog aardig rustig te gaan, ik had Bayram Colak bijvoorbeeld wel vol verwacht binnen no time maar staat nu al sinds 11 uur open en nog maar op 75%.
pi_211925815
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 januari 2024 14:50 schreef Tjalala het volgende:

[..]
Lijkt met investeren inderdaad nog aardig rustig te gaan, ik had Bayram Colak bijvoorbeeld wel vol verwacht binnen no time maar staat nu al sinds 11 uur open en nog maar op 75%.
Ik zie ook regelmatig weer intrekkingen van eerdere toezeggingen. Ook de appel staat nog op 400 euro. Maar na 14:00 is er voor 900 euro geïnvesteerd. Dus ook voor 900 euro teruggetrokken.
pi_211925834
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 januari 2024 14:55 schreef Erinco71 het volgende:

[..]
Ik zie ook regelmatig weer intrekkingen van eerdere toezeggingen. Ook de appel staat nog op 400 euro. Maar na 14:00 is er voor 900 euro geïnvesteerd. Dus ook voor 900 euro teruggetrokken.
Dat was mij ook al opgevallen. Er zijn 2 of 3 terugtrekkingen geweest in het afgelopen uur.
pi_211926023
Ben met mijn maandelijkse administratieronde bezig en zie dat
SPOILER
bij HCN "on hold" staat. Nog geen bericht van HCN maar de recensies van deze hamburgertent op google zijn op zijn zachtst gezegd niet denderend, dus dat belooft weer wat. Met nog 11 maanden te gaan is de potentiële schade niet al te groot gelukkig.
pi_211926537
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 januari 2024 15:10 schreef Zomaarevenkijken het volgende:
Ben met mijn maandelijkse administratieronde bezig en zie dat
SPOILER
bij HCN "on hold" staat. Nog geen bericht van HCN maar de recensies van deze hamburgertent op google zijn op zijn zachtst gezegd niet denderend, dus dat belooft weer wat. Met nog 11 maanden te gaan is de potentiële schade niet al te groot gelukkig.
scherp thnx, in mijn eigen ovz stond betaling 23dec23 ook nog als nog niet ontv, zal binnenkort wel mededeling van HCN komen. Deze met de Family Boys from Breda are risky.

De restant vorderingen van oa deze projecten kwalificeer ik nu als dubieus en pas mijn box3 aangifte hiermee dus aan.
pi_211926997
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 december 2023 18:21 schreef KrekelJapie het volgende:
Een default uit januari 2021 van KoM lijkt volgende week het restsaldo af te lossen
[..]
Gaat om 23% van de oorspronkelijke hoofdsom
Het was een dooie mus. Bedrag is aangepast naar 0 euro.
pi_211927183
En hier bij GVE ook weer een bericht dat Pron#no zijn depot moet aanvullen, en afgelopen maand is vastgoedontwikkeling V#ldhoven uit het depot betaald.

Gaat lekker daar de laatste tijd bij GVE!!!

[ Bericht 0% gewijzigd door quepos op 05-01-2024 17:37:04 ]
pi_211927214
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 januari 2024 16:47 schreef quepos het volgende:
En hier bij GVE ook weer een bericht dat Pron#no zijn depot mpet aanvullen, en afgelopen maand is vastgoedontwikkeling V#ldhoven uit het depot betaald.

Gaat lekker daar de laatste tijd bij GVE!!!
Klopt. Geldt ook voor F##dmarkt de F@M en Ma Ch#erie. Beide niet voldaan en uit depot betaald.
pi_211927464
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 januari 2024 12:37 schreef Aster1X het volgende:

[..]
Gisteravond deze mail ontvangen:

Donderdag, 4 januari 2024

Beste investeerder,

Het zijn drukke tijden bij Max Property Group, Max Crowdfund en Maximise met veel ontwikkelingen en updates over verschillende onderwerpen, zoals de AFM-vergunning, de fusie, de reorganisatie, de kapitaalrondes van Kazpar en Fininly (zie www.kazpar.com en www.fininly.com) en de leningen.

Om deze reden organiseert de groep wederom een AMA (Ask Me Anything) om iedereen die geïnteresseerd is op de hoogte te stellen van de laatste ontwikkelingen en de mogelijkheid geven om vragen te stellen. Alle vragen zijn welkom tijdens deze AMA, die plaats zal vinden op 9 januari om 15:00 uur.

De AMA zal geleid worden door Patrick Visser (oprichter en algemeen directeur van MPG), Arthur van Cadsand (algemeen directeur en CTO van Fininly) en de directeuren van Kapitaal op Maat. In deze twee uur durende webinar zullen er zoveel mogelijk vragen van de gebruikers en investeerders van Max Property Group en Max Crowdfund beantwoord worden.

Je kunt je hier aanmelden voor de AMA.

De vragen van investeerders zullen direct worden beantwoord, het is daarom niet mogelijk om vooraf vragen in te dienen voor deze webinar. De webinar zal in het Nederlands worden gehouden.

Mochten er vragen zijn naar aanleiding van deze mail, neem dan gerust contact met ons op.

Met vriendelijke groeten,
Patrick Visser

Dank voor posten, ik heb deze niet ontvangen, misschien omdat ik niet deelnam aan de kapitaalrondes
pi_211927915
De eerste lening van MAX onder de vlag van KoM is gepresenteerd. Snel inschrijven (vanaf ¤ 1000,-) voordat-ie vol is
pi_211928303
Een eerste project van Kapitaal op Max voor de liefhebbers van monumentaal industrieel erfgoed in voormalig oost Duitsland.
SPOILER
Maar liefst 12% rente voor een 1e hypotheek met een LTV van maar 34,5%. Dan gaan ze wel uit van de marktwaarde van ruim 1.1 miljoen en niet van het aankoopbedrag van ¤50.000. Volgens een inspectie is het pand in goede staat. Dat zal dan wel relatief zijn, want google streetview geeft een andere indruk.
Ik ben voor het behoudt en hergebruik van industrieel erfgoed dus hoop dat het project slaagt maar als investering en via deze partijen is het niet voor mij, bedankt.
pi_211928387
Topelen Beheer B.V.
¤ 420.000 | 9,0% rente | 48 maanden
https://www.collincrowdfund.nl/topelen-beheer-b-v/
Aandelen recyclingbedrijf, gedeeltelijke borgstelling met 3e hypotheek als dekking.
pi_211928408
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 januari 2024 18:39 schreef Zomaarevenkijken het volgende:
Een eerste project van Kapitaal op Max voor de liefhebbers van monumentaal industrieel erfgoed in voormalig oost Duitsland.
SPOILER
Ik mag het project niet inzien
quote:
Dit betreft een financiering via Closed Crowd. U kunt dit project alleen bekijken en investeren indien u een uitnodiging heeft ontvangen.
Mocht u een uitnodiging willen ontvangen stuur dan een mail naar closedcrowd@kapitaalopmaat.nl.
pi_211928457
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 januari 2024 16:47 schreef quepos het volgende:
... en afgelopen maand is vastgoedontwikkeling V#ldhoven uit het depot betaald.
Is dat een andere dan V*ldhoven III? Ik zie geen bijzonderheden of updates namelijk.
pi_211928555
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 januari 2024 18:46 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]
[..]

Hmm, vreemd. Het is inderdaad op uitnodiging, maar ik heb het "uitnodiging= " gedeelte in de URL wel meegekopieerd. Waarschijnlijk een persoonlijke link maar ik vraag me af hoe ze kunnen zien dat iemand anders er gebruik van maakt. Ik ben niet ingelogd bij KOM of MAX.
pi_211928836
quote:

[..]
[..]

Vreemd, bij mij werkt de link gewoon en staat de teller op ¤ 3.000 (van de ¤ 400.000).
pi_211930817
Jaarvoorspelling GvE
quote:
2024 zal economisch worden beïnvloed door verschillende factoren. De verwachting is dat de rente verder gaat dalen. Hierdoor wordt de drempel verlaagd om investerings- en financieringsbeslissingen te nemen en zal het totale financieringsvolume een stijgende trend laten zien.
pi_211931313
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 januari 2024 17:22 schreef Slingervinger het volgende:

[..]
Dank voor posten, ik heb deze niet ontvangen, misschien omdat ik niet deelnam aan de kapitaalrondes
Ik heb de mail wel ontvangen en ook niet meegedaan aan de kapitaalrondes.
pi_211933447
quote:

[..]
[..]

ik heb vanmorgen een mail gehad met uitnodiging. ik heb nog nooit bij beide platformen geinvesteerd. toch een kleine twijfel, 12% met deze ltv is wellicht een gokje waard. eerst even koffie...
pi_211933485
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 januari 2024 19:26 schreef Aster1X het volgende:

[..]
Vreemd, bij mij werkt de link gewoon en staat de teller op ¤ 3.000 (van de ¤ 400.000).
nu weer op 2.000 ipv 3.000
pi_211933653
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 januari 2024 16:47 schreef quepos het volgende:
En hier bij GVE ook weer een bericht dat Pron#no zijn depot moet aanvullen,
Ik dacht zal eens even kijken, zie dit bij hun tweede wasstraat bij een google. Permanent gesloten

Maar goed op 6-9-21 posten ze er al dit over: Per direct TER OVERNAME AANGEBODEN:

En bij de reguliere onlineverkoop hebben ze de eindejaarssale verlengd om geld binnen te krijgen om ons te betalen denk ik maar dat is niet gelukt.
pi_211933679
Nieuwe GVE:
V2C aankoop machines IV

Een pandrecht tweede rang op de Bedrijfsinventaris van V2C B.V.

Een pandrecht vijfde rang op de Voorraad van V2C B.V.

Verder lees ik niet....
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')