Nee denk het niet. Ik spaar al even bij beide banken. Het Bunq verhaal is de eerste keer in een jaar. LPB heeft het vaker maar op random data.quote:Op woensdag 3 januari 2024 20:12 schreef KrekelJapie het volgende:
[..]
Kan het ermee te maken hebben dat je de eerste dag van de storting geen rente krijgt over het verhoogde saldo?
Gaat hard. Ik opende daar een maand geleden nog voor 4,25.quote:Op woensdag 3 januari 2024 20:56 schreef dyna18 het volgende:
Raisin Orange bank verlaagt de rente per 9 januari
[..]
LHV is bijna gehalveerd: van 4,15% naar 2,25%quote:Op woensdag 3 januari 2024 21:06 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Gaat hard. Ik opende daar een maand geleden nog voor 4,25.
Die keuze moet je zelf maken. ING is zeer blij met je. Ze houden van klanten die trouw een zeer lage rente accepteren.quote:Op woensdag 3 januari 2024 23:51 schreef Vvdjemoeder het volgende:
Ik heb ¤35000 gespaard door de wajong. Moet ik dit lekker op de ing spaarrekening laten staan of andere bank?
Alles hangt af van hoeveel gedoe je er van wil maken en wat je eigen plannen zijn.quote:Op woensdag 3 januari 2024 23:51 schreef Vvdjemoeder het volgende:
Ik heb ¤35000 gespaard door de wajong. Moet ik dit lekker op de ing spaarrekening laten staan of andere bank?
Laten we wel zijn, de risico’s wat je neemt zijn hetzelfde als bij Nederlandse banken.quote:Op donderdag 4 januari 2024 07:04 schreef snabbi het volgende:
[..]
Alles hangt af van hoeveel gedoe je er van wil maken en wat je eigen plannen zijn.
Het verschil tussen ING en bijvoorbeeld een Leaseplanbank is 0,95%punt. Dus stel dat je al dat geld zou overmaken naar een nieuwe Leaseplanbank rekening dan levert je dat 332,50 op over een heel jaar. Ik kies hier voor Leaseplanbank omdat dit een bank is die voor een overboeking onder de 10k direct het geld terug heeft bij je ING rekening en dus je bijna geen last hebt dat je geld elders staat.
Andere banken zoals bunq leveren nog iets meer op (2,46%-1.25%=1.21%punt), maar ik haat die bank zelf dus daarover krijg je van mij geen goed advies![]()
Tot slot zie je dat wij hier veel praten over banken die via Raisin werken. Die hebben als nadeel dat het toch een paar dagen kan duren voor je dat geld dan terug op je ing rekening hebt, maar wel weer meer rente bieden. Een bank zoals Distingo geeft 3,27% (ipv ing met 1,25%), maar dan staat het geld wel in Frankrijk. Het kost je relatief weinig moeite maar je loopt wel andere risico's dan wanneer het in Nederland zou staan. Zelf denk ik dat die risico's minimaal klein zijn, maar het zou slecht zijn om je niet te wijzen op die risico's. Dus stel je doet niet het hele bedrag maar 30k naar zo'n bank dan zou je nog 606 euro per jaar meer krijgen dan het bij ing te laten staan.
Nu zijn wij in dit topic meer op jacht naar dat soort winsten en vinden wij dat gedoe niet zo erg, maar wellicht kijk je er zelf moeilijker naar om te lezen welke risico's het nu precies zijn, dat een langere verwerkingstijd vervelend is, dat je geen zin hebt om een nieuwe app te leren etc.
De enige die dat besluit kan nemen, zoals KrekelJapie zegt, ben je zelf.
Apart dat ze zelf spreken van 'geen storingen'quote:Op donderdag 4 januari 2024 08:37 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Gebeld met raisin, sinds gisteren (met die inlog problematiek ook) zijn er bij meerdere klanten problemen aan de hand.
Ze zijn aan het wisselen van systeem, waardoor geld wel zichtbaar is in je account details maar onzichtbaar / onbruikbaar vanuit dashboard als je wil overmaken naar deposito of spaarrekening.
Dat vind ik best slordig.
Dat staat bij ING ook standaard op hun site. De praktijk is regelmatig anders.quote:Op donderdag 4 januari 2024 09:35 schreef Gunner het volgende:
[..]
Apart dat ze zelf spreken van 'geen storingen'
https://www.raisin.nl/storingen-onderhoud/
48 uur geleden kwartaalrente overgemaakt, maar nog niets aangekomen op de tussenrekening. Inderdaad erg slordig.
Ik ga vanmiddag maar weer bellen.quote:Op donderdag 4 januari 2024 11:14 schreef Faraday01 het volgende:
We zijn op de derde werkdag van het jaar en de ICT problemen zijn tot nu toe:
- Raisin: continue op en af problemen vanaf 1 januari
- Rabobank: eergisteren urenlang onbereikbaar
- NN Sparen: gisteren en vandaag (onaangekondigd?) onderhoud waardoor de rekening urenlang niet bereikbaar is
Het lijkt bijna een millennium bug
Succes ermee. Als je belt, krijg je de verwachte wachttijd (1x) te horen (11 min. bij mij). Maar bij mij verdubbelde ie uiteindelijk.quote:Op donderdag 4 januari 2024 12:20 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Ik ga vanmiddag maar weer bellen.
“Bandje” is aangepast inmiddels, het is een bekend probleem maar onbekend wanneer opgelost.quote:Op donderdag 4 januari 2024 13:20 schreef blomke het volgende:
[..]
Succes ermee. Als je belt, krijg je de verwachte wachttijd (1x) te horen (11 min. bij mij). Maar bij mij verdubbelde ie uiteindelijk.
Pff... Even een dagje wat problemen en mensen schieten al in de stress.quote:Op donderdag 4 januari 2024 15:50 schreef Vvdjemoeder het volgende:
En het gezeik begint al. Laat je geld gewoon op een betrouwbare nederlandse bank staan
Tja, welke waren er in 2008 - 2010 ook alweer de klos? ABN-AMRO, DSB, SNS en nog een Volksbank (de naam alleen al....). ING hing aan het staatsinfuus.quote:Op donderdag 4 januari 2024 15:50 schreef Vvdjemoeder het volgende:
En het gezeik begint al. Laat je geld gewoon op een betrouwbare nederlandse bank staan
En Bigbank maakt op 2 januari dubbel de bedragen over en vraagt om 1 bedrag terug te storten op 4 jan.......quote:Op donderdag 4 januari 2024 11:14 schreef Faraday01 het volgende:
We zijn op de derde werkdag van het jaar en de ICT problemen zijn tot nu toe:
- Raisin: continue op en af problemen vanaf 1 januari
- Rabobank: eergisteren urenlang onbereikbaar
- NN Sparen: gisteren en vandaag (onaangekondigd?) onderhoud waardoor de rekening urenlang niet bereikbaar is
Het lijkt bijna een millennium bug
Het is alweer in orde.quote:Op donderdag 4 januari 2024 15:50 schreef Vvdjemoeder het volgende:
Nou ja het is waar, dat centrale banken de beurzen hebben zitten volpompen (daar komt het op neer in de praktijk) is de reden waardoor ing mega winsten maakte en nog steeds maakt, waardoor we als staat met winst al het geld weer terug kregen.quote:
True, maar dan kun je niet van staatsinfuus spreken.quote:Op donderdag 4 januari 2024 18:51 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Nou ja het is waar, dat centrale banken de beurzen hebben zitten volpompen (daar komt het op neer in de praktijk) is de reden waardoor ing mega winsten maakte en nog steeds maakt, waardoor we als staat met winst al het geld weer terug kregen.
Dit had makkelijk anders kunnen aflopen.
Tja vanuit de Europese Commissie werd dat toch gezien als staatssteun en daarom moesten ING en NN splitsen.quote:Op donderdag 4 januari 2024 19:39 schreef Innisdemon het volgende:
[..]
True, maar dan kun je niet van staatsinfuus spreken.
Lening, garantstelling, zeker.
Bij staatsinfuus denk ik meer aan geld weggeven aan kansloze zaken.
update:quote:Op dinsdag 2 januari 2024 20:22 schreef snabbi het volgende:
[..]
Zelfde probleem bij Banca Progretto. Ook voor de kerst alles al ingediend aangezien ze per 28-12 de rente zouden verlagen. De verwerking loopt allemaal wat langzamer blijkbaar. Zal wel met de vakanties te maken hebben. Geen idee wat ze straks als startdatum zullen aanhouden.
Ja da's ook weer zo iets. Heeft ING haar hele leningportefeuille overgedragen aan NN, en vervolgens vrolijk een eigen nieuwe opgebouwdquote:Op donderdag 4 januari 2024 20:15 schreef snabbi het volgende:
[..]
Tja vanuit de Europese Commissie werd dat toch gezien als staatssteun en daarom moesten ING en NN splitsen.
Ja zowel NN ging bankieren, alsmede dat ING ging verzekeren. Het enige wat het heeft gedaan is het beest veranderen in 2 kleinere beesten.quote:Op donderdag 4 januari 2024 21:18 schreef Innisdemon het volgende:
[..]
Ja da's ook weer zo iets. Heeft ING haar hele leningportefeuille overgedragen aan NN, en vervolgens vrolijk een eigen nieuwe opgebouwd
Rustig rustigquote:Op donderdag 4 januari 2024 22:15 schreef APK het volgende:
Ligt het aan mij, of begint deze reeks steeds meer een zeurslowchat te worden van geobsedeerde champagne complaint huilers over 0,01% rente die een kwartier te laat is bijgeschreven?
Zoutig.quote:Op donderdag 4 januari 2024 22:15 schreef APK het volgende:
Ligt het aan mij, of begint deze reeks steeds meer een zeurslowchat te worden van geobsedeerde champagne complaint huilers over 0,01% rente die een kwartier te laat is bijgeschreven?
Gaat om procenten extra rente. Dat vang je amper bij Nl. banken.quote:Op donderdag 4 januari 2024 22:15 schreef APK het volgende:
Hier geen last van gehad..quote:Op donderdag 4 januari 2024 18:05 schreef zeeland6 het volgende:
[..]
En Bigbank maakt op 2 januari dubbel de bedragen over en vraagt om 1 bedrag terug te storten op 4 jan.......
Ik vind hier de “slowchat” wel meevallen, zolang het algemene onderwerp wat men bespreekt de rentes zijn op banken, tips en tricks daarover, opvallende zaken qua wat goed gaat of juist niet en dat deelt.quote:Op vrijdag 5 januari 2024 08:18 schreef blomke het volgende:
[..]
Gaat om procenten extra rente. Dat vang je amper bij Nl. banken.
Iemand ervaringen met deze bank?quote:Op donderdag 4 januari 2024 20:02 schreef zeeland6 het volgende:
Alisa Bank Finland is nieuw op Raisin met een spaarrekening van 3,27%.
Dat risico valt wel mee, als Rusland iets zou proberen worden ze daar zo over de grens terug gewipt door zo’n beetje half Europa.quote:Op vrijdag 5 januari 2024 14:09 schreef black-soldier het volgende:
[..]
Iemand ervaringen met deze bank?
Wat vinden jullie? Groot risico want buur van Rusland?
Met als gevolg WW3 en dan is geen enkele bank meer safe...quote:Op vrijdag 5 januari 2024 14:19 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Dat risico valt wel mee, als Rusland iets zou proberen worden ze daar zo over de grens terug gewipt door zo’n beetje half Europa.
Sowieso Polen zou er bovenop springen.
Nee dus dan hebben we wel andere zorgen.quote:Op vrijdag 5 januari 2024 14:22 schreef paardendokter het volgende:
[..]
Met als gevolg WW3 en dan is geen enkele bank meer safe...
Na een week eindelijk de rekening actief, gaan ze verlagen naar een percentage vergelijkbaar met de andere rekeningen.quote:CKV heeft ons geïnformeerd dat het de variabele rente op de spaarrekening gaat verlagen van 3,50% p.j. naar 3,30% p.j. Het nieuwe rentetarief wordt effectief op 11.01.2024 om 12 uur 's middags.
Met vriendelijke groet,
Uw Raisin team
quote:CKV heeft ons geïnformeerd dat het de variabele rente op de spaarrekening gaat verlagen van 3,50% p.j. naar 3,30% p.j. Het nieuwe rentetarief wordt effectief op 11.01.2024 om 12 uur 's middags.
quote:Opmerking: Vanaf 11-01-24 geldt een nieuw rentetarief van 3,00% p.j. in plaats van 3,95% p.j
Om het huidig geldende rentetarief van 3,95% p.j. te ontvangen, dient uiterlijk de werkdag vóór 11-01-24 te zijn voldaan aan alle voorwaarden om uw aanvraag tijdig te kunnen doorsturen naar de bank. Vanaf 11-01-24 wordt uw termijndeposito geopend met het nieuwe rentetarief van 3,00% p.j.
Ik vind de banken hier en daar er iets te vroeg bij zijn.quote:Op vrijdag 5 januari 2024 16:03 schreef blomke het volgende:
Van de site Raisin over 1-jrs deposito CKV:
[..]
Banken kijken vooral naar hun eigen financieringsbehoefte. Dus wanneer er bijv minder kredieten worden aangevraagd, schuldpapier is verkocht, genoeg is opgehaald etc. dan gaan ze zakken met hun rentes.quote:Op vrijdag 5 januari 2024 18:28 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Ik vind de banken hier en daar er iets te vroeg bij zijn.
Heel Europa is inflatie in de lift, alleen Nederland is wat lager maar dat is eigenlijk meer doordat energieprijzen voor overgevoeligheid kunnen zorgen.
De gestegen lonen heeft nog geen doorwerking, dus ik voorzie voor eind van dit jaar weer gestegen rentes voor de volgende periode als het ware. (Qua 1 jaar deposito’s tenzij ze tussendoor dit aanpassen)
Dat is natuurlijk ook wel weer zo.quote:Op vrijdag 5 januari 2024 19:39 schreef snabbi het volgende:
[..]
Banken kijken vooral naar hun eigen financieringsbehoefte. Dus wanneer er bijv minder kredieten worden aangevraagd, schuldpapier is verkocht, genoeg is opgehaald etc. dan gaan ze zakken met hun rentes.
Banken hebben twee bronnen: de geldmarktrente (de Europese bank) voor kortlopende schulden, en de kapitaalmarkt voor alles > 1 jaar (of zo). Op die laatste zijn de rentes flink gedaald, en dat betekent dat de banken de keuze hebben: of op die kapitaalmarkt weinig rente betalen, of de depositorente verlagen. Anders zouden ze zichzelf benadelen.quote:Op vrijdag 5 januari 2024 18:28 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Ik vind de banken hier en daar er iets te vroeg bij zijn.
Heel Europa is inflatie in de lift, alleen Nederland is wat lager maar dat is eigenlijk meer doordat energieprijzen voor overgevoeligheid kunnen zorgen.
De gestegen lonen heeft nog geen doorwerking, dus ik voorzie voor eind van dit jaar weer gestegen rentes voor de volgende periode als het ware. (Qua 1 jaar deposito’s tenzij ze tussendoor dit aanpassen)
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |