True, maar dan kun je niet van staatsinfuus spreken.quote:Op donderdag 4 januari 2024 18:51 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Nou ja het is waar, dat centrale banken de beurzen hebben zitten volpompen (daar komt het op neer in de praktijk) is de reden waardoor ing mega winsten maakte en nog steeds maakt, waardoor we als staat met winst al het geld weer terug kregen.
Dit had makkelijk anders kunnen aflopen.
Tja vanuit de Europese Commissie werd dat toch gezien als staatssteun en daarom moesten ING en NN splitsen.quote:Op donderdag 4 januari 2024 19:39 schreef Innisdemon het volgende:
[..]
True, maar dan kun je niet van staatsinfuus spreken.
Lening, garantstelling, zeker.
Bij staatsinfuus denk ik meer aan geld weggeven aan kansloze zaken.
update:quote:Op dinsdag 2 januari 2024 20:22 schreef snabbi het volgende:
[..]
Zelfde probleem bij Banca Progretto. Ook voor de kerst alles al ingediend aangezien ze per 28-12 de rente zouden verlagen. De verwerking loopt allemaal wat langzamer blijkbaar. Zal wel met de vakanties te maken hebben. Geen idee wat ze straks als startdatum zullen aanhouden.
Ja da's ook weer zo iets. Heeft ING haar hele leningportefeuille overgedragen aan NN, en vervolgens vrolijk een eigen nieuwe opgebouwdquote:Op donderdag 4 januari 2024 20:15 schreef snabbi het volgende:
[..]
Tja vanuit de Europese Commissie werd dat toch gezien als staatssteun en daarom moesten ING en NN splitsen.
Ja zowel NN ging bankieren, alsmede dat ING ging verzekeren. Het enige wat het heeft gedaan is het beest veranderen in 2 kleinere beesten.quote:Op donderdag 4 januari 2024 21:18 schreef Innisdemon het volgende:
[..]
Ja da's ook weer zo iets. Heeft ING haar hele leningportefeuille overgedragen aan NN, en vervolgens vrolijk een eigen nieuwe opgebouwd
Rustig rustigquote:Op donderdag 4 januari 2024 22:15 schreef APK het volgende:
Ligt het aan mij, of begint deze reeks steeds meer een zeurslowchat te worden van geobsedeerde champagne complaint huilers over 0,01% rente die een kwartier te laat is bijgeschreven?
Zoutig.quote:Op donderdag 4 januari 2024 22:15 schreef APK het volgende:
Ligt het aan mij, of begint deze reeks steeds meer een zeurslowchat te worden van geobsedeerde champagne complaint huilers over 0,01% rente die een kwartier te laat is bijgeschreven?
Gaat om procenten extra rente. Dat vang je amper bij Nl. banken.quote:Op donderdag 4 januari 2024 22:15 schreef APK het volgende:
Hier geen last van gehad..quote:Op donderdag 4 januari 2024 18:05 schreef zeeland6 het volgende:
[..]
En Bigbank maakt op 2 januari dubbel de bedragen over en vraagt om 1 bedrag terug te storten op 4 jan.......
Ik vind hier de “slowchat” wel meevallen, zolang het algemene onderwerp wat men bespreekt de rentes zijn op banken, tips en tricks daarover, opvallende zaken qua wat goed gaat of juist niet en dat deelt.quote:Op vrijdag 5 januari 2024 08:18 schreef blomke het volgende:
[..]
Gaat om procenten extra rente. Dat vang je amper bij Nl. banken.
Iemand ervaringen met deze bank?quote:Op donderdag 4 januari 2024 20:02 schreef zeeland6 het volgende:
Alisa Bank Finland is nieuw op Raisin met een spaarrekening van 3,27%.
Dat risico valt wel mee, als Rusland iets zou proberen worden ze daar zo over de grens terug gewipt door zo’n beetje half Europa.quote:Op vrijdag 5 januari 2024 14:09 schreef black-soldier het volgende:
[..]
Iemand ervaringen met deze bank?
Wat vinden jullie? Groot risico want buur van Rusland?
Met als gevolg WW3 en dan is geen enkele bank meer safe...quote:Op vrijdag 5 januari 2024 14:19 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Dat risico valt wel mee, als Rusland iets zou proberen worden ze daar zo over de grens terug gewipt door zo’n beetje half Europa.
Sowieso Polen zou er bovenop springen.
Nee dus dan hebben we wel andere zorgen.quote:Op vrijdag 5 januari 2024 14:22 schreef paardendokter het volgende:
[..]
Met als gevolg WW3 en dan is geen enkele bank meer safe...
Na een week eindelijk de rekening actief, gaan ze verlagen naar een percentage vergelijkbaar met de andere rekeningen.quote:CKV heeft ons geïnformeerd dat het de variabele rente op de spaarrekening gaat verlagen van 3,50% p.j. naar 3,30% p.j. Het nieuwe rentetarief wordt effectief op 11.01.2024 om 12 uur 's middags.
Met vriendelijke groet,
Uw Raisin team
quote:CKV heeft ons geïnformeerd dat het de variabele rente op de spaarrekening gaat verlagen van 3,50% p.j. naar 3,30% p.j. Het nieuwe rentetarief wordt effectief op 11.01.2024 om 12 uur 's middags.
quote:Opmerking: Vanaf 11-01-24 geldt een nieuw rentetarief van 3,00% p.j. in plaats van 3,95% p.j
Om het huidig geldende rentetarief van 3,95% p.j. te ontvangen, dient uiterlijk de werkdag vóór 11-01-24 te zijn voldaan aan alle voorwaarden om uw aanvraag tijdig te kunnen doorsturen naar de bank. Vanaf 11-01-24 wordt uw termijndeposito geopend met het nieuwe rentetarief van 3,00% p.j.
Ik vind de banken hier en daar er iets te vroeg bij zijn.quote:Op vrijdag 5 januari 2024 16:03 schreef blomke het volgende:
Van de site Raisin over 1-jrs deposito CKV:
[..]
Banken kijken vooral naar hun eigen financieringsbehoefte. Dus wanneer er bijv minder kredieten worden aangevraagd, schuldpapier is verkocht, genoeg is opgehaald etc. dan gaan ze zakken met hun rentes.quote:Op vrijdag 5 januari 2024 18:28 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Ik vind de banken hier en daar er iets te vroeg bij zijn.
Heel Europa is inflatie in de lift, alleen Nederland is wat lager maar dat is eigenlijk meer doordat energieprijzen voor overgevoeligheid kunnen zorgen.
De gestegen lonen heeft nog geen doorwerking, dus ik voorzie voor eind van dit jaar weer gestegen rentes voor de volgende periode als het ware. (Qua 1 jaar deposito’s tenzij ze tussendoor dit aanpassen)
Dat is natuurlijk ook wel weer zo.quote:Op vrijdag 5 januari 2024 19:39 schreef snabbi het volgende:
[..]
Banken kijken vooral naar hun eigen financieringsbehoefte. Dus wanneer er bijv minder kredieten worden aangevraagd, schuldpapier is verkocht, genoeg is opgehaald etc. dan gaan ze zakken met hun rentes.
Banken hebben twee bronnen: de geldmarktrente (de Europese bank) voor kortlopende schulden, en de kapitaalmarkt voor alles > 1 jaar (of zo). Op die laatste zijn de rentes flink gedaald, en dat betekent dat de banken de keuze hebben: of op die kapitaalmarkt weinig rente betalen, of de depositorente verlagen. Anders zouden ze zichzelf benadelen.quote:Op vrijdag 5 januari 2024 18:28 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Ik vind de banken hier en daar er iets te vroeg bij zijn.
Heel Europa is inflatie in de lift, alleen Nederland is wat lager maar dat is eigenlijk meer doordat energieprijzen voor overgevoeligheid kunnen zorgen.
De gestegen lonen heeft nog geen doorwerking, dus ik voorzie voor eind van dit jaar weer gestegen rentes voor de volgende periode als het ware. (Qua 1 jaar deposito’s tenzij ze tussendoor dit aanpassen)
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |