abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_211894752
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 januari 2024 18:02 schreef blomke het volgende:

[..]
Nu gedaan; geen probleem.

Maar de deposito openen bij CVK duurt wel lang zeg (geld staat al sinds Kerst bij Raisin en kopie adres ook opgestuurd)! Straks krijg ik die 3,95% niet...... :X
Ik ga tussen kerst en oud en nieuw volgend jaar niets meer doen bij raisin ivm verwerkingstijd. Zelfde verhaal bij Younited

25-12 deposito aangevraagd ( mijn gegevens zijn daar al bekend)
27-12 geld op rekening raisin
28-12 deposito in behandeling
Vandaag saldo teruggestort op wallet.
pi_211895361
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 januari 2024 12:38 schreef Essebes het volgende:

[..]
Ik kom er geheel niet in, dus ja
Inmiddels werkt het voor mij wel weer. Er is nog wel een mededeling te zien, dat sommige klanten problemen met het inloggen kunnen hebben en dat ze er hard aan werken.
De wereld verandert niet omdat iedereen het gelijk anders wil, maar omdat er een paar mensen zijn die het anders blijven doen.
(Roos Vonk)
pi_211895423
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 januari 2024 18:12 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]
Ik ga tussen kerst en oud en nieuw volgend jaar niets meer doen bij raisin ivm verwerkingstijd. Zelfde verhaal bij Younited

Allemachtig wat is dat beroerd zeg!! Goed dat je het meldt; zal er rekening mee houden!!
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_211895551
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 januari 2024 18:12 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]

Dat komt omdat het niet onder “instant payment” valt.
Maar onder SEPA.

Dat betekent dus dat er niks gebeurt in weekenden en feestdagen en het meestal 1 tot 2 dagen duurt.
pi_211895909
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 januari 2024 12:30 schreef Aloria het volgende:

[..]
Maar met een beleggingsrekening beleg je dan ook actief of is de belegging wat je zelf in brengt ? Sorry voor de "domme" vragen heb hier echt geen kaas van gegeten
Je kan aangeven hoe actief je het wil laten beleggen. Dus hoeveel risico je wil lopen met jou ingelegde geld.

Zelf beleg je dus niet, dat doet de partij waar je bij zit voor jou.

Als je dus weinig risico wil lopen is je geld vrij veilig, maar je rendement ook vrij laag. Denk dat dat het meeste in de buurt komt van gewoon sparen.

Maar een risico van een beurs crash blijft er altijd. Dus als je echt helemaal safe wil blijven dan moet je gewoon een spaar/deposito rekening gebruiken.
pi_211895995
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 januari 2024 19:33 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]
Dat komt omdat het niet onder “instant payment” valt.
Maar onder SEPA.

Dat betekent dus dat er niks gebeurt in weekenden en feestdagen en het meestal 1 tot 2 dagen duurt.
27, 28 en 29 december zijn normale werkdagen. In deze dagen is er niets gebeurd bij raisin en Younited.

Geld is op 27-12 bijgeschreven op raisin wallet en tot en met vandaag in behandeling geweest.
pi_211896252
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 januari 2024 18:02 schreef blomke het volgende:

[..]
Nu gedaan; geen probleem.

Maar de deposito openen bij CVK duurt wel lang zeg (geld staat al sinds Kerst bij Raisin en kopie adres ook opgestuurd)! Straks krijg ik die 3,95% niet...... :X
Zelfde probleem bij Banca Progretto. Ook voor de kerst alles al ingediend aangezien ze per 28-12 de rente zouden verlagen. De verwerking loopt allemaal wat langzamer blijkbaar. Zal wel met de vakanties te maken hebben. Geen idee wat ze straks als startdatum zullen aanhouden.
pi_211896761
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 januari 2024 10:28 schreef Faraday01 het volgende:
De deposito's bij Orange bank zijn weer terug, nu geregistreerd in Frankrijk
Mooi, meteen 1tje van 1 jaar geopend.
pi_211896869
Ook bij bunq drama met trage SEPA betalingen.
Op 27 december een groot bedrag opgenomen (wat dus niet via instant betalingen ging).
Vandaag 2 januari nog steeds niet binnen.

Heen boeken was ook al zo'n 8 dagen onderweg.
Voor mij reden om te stoppen met bunq.
pi_211897127
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 januari 2024 21:00 schreef dyna18 het volgende:
Ook bij bunq drama met trage SEPA betalingen.
Op 27 december een groot bedrag opgenomen (wat dus niet via instant betalingen ging).
Vandaag 2 januari nog steeds niet binnen.

Heen boeken was ook al zo'n 8 dagen onderweg.
Voor mij reden om te stoppen met bunq.
bunq hanteert volgens hun eigen website (hoofdstuk 3 betalingen) een grensbedrag van 50k voor RTI en TIPS (de directe overboekingen). Bedragen daarboven of bedragen naar banken die de betreffende protocollen niet ondersteunen gaan via SEPA Credit Transfers die altijd binnen 1 werkdag behandeld moeten zijn.

Met andere woorden als je 27 dec voor 15:30 je betaalopdracht had ingeschoten - had dit sowieso op 28 dec verwerkt moeten zijn. En was je na 15:30 dan had het sowieso op 29 dec afgerond moeten zijn.

De enige uitzondering die ik ken, is dat men de betaling vasthoudt voor een fraude onderzoek. En men mag jou niet informeren over het onderzoek wat zij doen en het is lastig om te zeggen hoe lang zoiets duurt - zeker in de periode waarin bankmedewerkers op vakantie zijn.
pi_211897781
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 januari 2024 18:04 schreef RamboDirk het volgende:

[..]
[ afbeelding ]
Allemachtig, wat een bijdrage!!
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_211897834
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 januari 2024 20:22 schreef snabbi het volgende:

[..]
Zelfde probleem bij Banca Progretto. Ook voor de kerst alles al ingediend aangezien ze per 28-12 de rente zouden verlagen. De verwerking loopt allemaal wat langzamer blijkbaar. Zal wel met de vakanties te maken hebben. Geen idee wat ze straks als startdatum zullen aanhouden.
Vakantie = best. Maar is dat een reden een klant maar te laten wachten??
pi_211897845
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 januari 2024 21:15 schreef snabbi het volgende:

[..]
bunq hanteert volgens hun eigen website (hoofdstuk 3 betalingen) een grensbedrag van 50k voor RTI en TIPS (de directe overboekingen). Bedragen daarboven of bedragen naar banken die de betreffende protocollen niet ondersteunen gaan via SEPA Credit Transfers die altijd binnen 1 werkdag behandeld moeten zijn.

Met andere woorden als je 27 dec voor 15:30 je betaalopdracht had ingeschoten - had dit sowieso op 28 dec verwerkt moeten zijn. En was je na 15:30 dan had het sowieso op 29 dec afgerond moeten zijn.

De enige uitzondering die ik ken, is dat men de betaling vasthoudt voor een fraude onderzoek. En men mag jou niet informeren over het onderzoek wat zij doen en het is lastig om te zeggen hoe lang zoiets duurt - zeker in de periode waarin bankmedewerkers op vakantie zijn.
Dank voor de toelichting.
In dit geval betrof het 25.000 EUR.
2 dagen later nog een overboeking gedaan van 10 euro. Deze was wel instant binnen.
Ik vraag mij dan ook af of ze in de praktijk toch niet op 10.000 zitten voor SEPA overboekingen.

Ik wacht geduldig af. Maar daarna ben ik wel klaar met bunq.
pi_211899234
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 januari 2024 21:50 schreef blomke het volgende:

[..]
Vakantie = best. Maar is dat een reden een klant maar te laten wachten??
Nee natuurlijk niet, maar ze kunnen dat geld pas vrijgeven tot ze hun eigen onderzoek hebben afgerond. En ik ben alleen aan het gokken dat het aantal mensen dat dit soort type onderzoeken doet op dit moment gewoon kleiner is.
pi_211899818
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 januari 2024 20:00 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]
27, 28 en 29 december zijn normale werkdagen. In deze dagen is er niets gebeurd bij raisin en Younited.

Geld is op 27-12 bijgeschreven op raisin wallet en tot en met vandaag in behandeling geweest.
Dan nog is er sprake van sepa.
Raisin valt onder “het buitenland”.

Dus 1 tot een aantal werkdagen is normaal.
pi_211899997
quote:
0s.gif Op woensdag 3 januari 2024 00:51 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Voor mij is duidelijk dat het bij raisin tussen kerst en nieuwjaar allemaal langer duurt dan op andere werkdagen. Ik heb meer dan 20 deposito's geopend en bij banken waar ik al bekend was duurde dit nooit dan 48 uur.

Het is vooral zuur dat het depositobedrag naar een bank waar ik al bekend ben op dag 7 zonder bericht wordt teruggestort op je raisin wallet en de deposito helemaal niet wordt geopend.

Volgens jaar doe ik tussen 14 december en 6 januari even niets met deposito's op raisin omdat raisin, en de buitenlandse banke waarschijnlijk op halve capaciteit werken.

Storting op een gewone spaarrekening bij raisin loopt waarschijnlijk automatisch want dit was in deze periode wel binnen 24 uur geregeld.
pi_211900175
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 januari 2024 21:51 schreef dyna18 het volgende:

[..]
Dank voor de toelichting.
In dit geval betrof het 25.000 EUR.
2 dagen later nog een overboeking gedaan van 10 euro. Deze was wel instant binnen.
Ik vraag mij dan ook af of ze in de praktijk toch niet op 10.000 zitten voor SEPA overboekingen.

Ik wacht geduldig af. Maar daarna ben ik wel klaar met bunq.
In jouw geval zou ik gewoon een formele klacht openen: https://nl.bunq.com/report
Stel dat het allemaal wel gewoon een technische fout zit, dan zit je geld ergens op een tussenrekening te wachten.

Misschien staat bunq in haar recht, misschien niet, maar dan zit je in ieder geval niet alleen maar te wachten.
pi_211900192
quote:
0s.gif Op woensdag 3 januari 2024 00:51 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

In eerste instantie was dat ook mijn gedachtegang, laten we zeggen in 2022. Toch denk ik dat er voor Raisin iets anders speelt. De PSD2 is namelijk alleen van toepassing voor betaalrekeningen en niet voor spaarrekeningen. De cross-border payments regulation verplicht die betalingen alleen voor de rekeningen zoals bedoeld in de PSD2.

Met andere woorden, het hele spaarrekeningsysteem heeft niet dezelfde verwachting en verwerking als betaalrekeningen. Dit betekent niet dat banken onderling geen gebruik kunnen maken van SEPA Credit Transfers, maar dat is geen verplichting. Het zou prima zo kunnen zijn dat Raisin nostro accounts bij de betreffende banken aanhoudt en dat boekingen naar de spaarrekeningen via die accounts lopen ipv TARGET.
pi_211900202
quote:
0s.gif Op woensdag 3 januari 2024 07:38 schreef snabbi het volgende:

[..]
In eerste instantie was dat ook mijn gedachtegang, laten we zeggen in 2022. Toch denk ik dat er voor Raisin iets anders speelt. De PSD2 is namelijk alleen van toepassing voor betaalrekeningen en niet voor spaarrekeningen. De cross-border payments regulation verplicht die betalingen alleen voor de rekeningen zoals bedoeld in de PSD2.

Met andere woorden, het hele spaarrekeningsysteem heeft niet dezelfde verwachting en verwerking als betaalrekeningen. Dit betekent niet dat banken onderling geen gebruik kunnen maken van SEPA Credit Transfers, maar dat is geen verplichting. Het zou prima zo kunnen zijn dat Raisin nostro accounts bij de betreffende banken aanhoudt en dat boekingen naar de spaarrekeningen via die accounts lopen ipv TARGET.
Dat zou kunnen hoor, maar tegelijkertijd denk ik dan wel bij mijzelf, je zit niet bij een raisin voor vlugge transacties en snel handelen.

Elke rekening is voor lange termijn.

Als het nou traag verloopt vanaf een vrij op te nemen spaarrekening, zou ik wel klagen als dit dagen duurt.
Maar bij deposito openen of willen overmaken etc, dit kan langer duren.

Je zit niet alleen met een raisin wat het administratief moet verwerken maar ook de bank waar het naartoe moet zeg maar.
pi_211900210
Ik ben het absoluut eens dat het voor deposito's anders is. Er zit zeker handmatige taken voor het openen van een deposito, omdat de betreffende bank door een KYC proces moet.
Daar is het dus niet alleen het overboeken van het geld, maar ook andere handelingen.
pi_211900400
quote:
0s.gif Op woensdag 3 januari 2024 05:38 schreef KrekelJapie het volgende:

Het is vooral zuur dat het depositobedrag naar een bank waar ik al bekend ben op dag 7 zonder bericht wordt teruggestort op je raisin wallet en de deposito helemaal niet wordt geopend.

Je kan een klacht bij Raisin's klantenservice indienen?
pi_211901531
Rabobank plat, Raisin weer plat. Gaat goed met de ICT in 2024 _O-
pi_211902207
Het is een zootje bij Raisin.
Overgeboekte rente spaarrekeningen (renault, klarna, nordax) staan in het dashboard nog op de betreffende rekeningen. Als je links boven klikt bij 'Transacties (Raisin rekening)' staan ze wel bijgeboekt (2 jan). Maar kun je niet overboeken naar je tegenrekening, want het systeem zegt 'saldo nul'.

Nu een nieuwe melding "Vanwege technische problemen kan uw aanvraag op dit moment niet worden uitgevoerd."
pi_211903551
quote:
0s.gif Op woensdag 3 januari 2024 12:14 schreef zeeland6 het volgende:
Overgeboekte rente spaarrekeningen (renault, klarna, nordax) staan in het dashboard nog op de betreffende rekeningen. Als je links boven klikt bij 'Transacties (Raisin rekening)' staan ze wel bijgeboekt (2 jan). Maar kun je niet overboeken naar je tegenrekening, want het systeem zegt 'saldo nul'.

Nu een nieuwe melding "Vanwege technische problemen kan uw aanvraag op dit moment niet worden uitgevoerd."
Raisin heeft het zwaar inderdaad. Gisteren en vanmorgen inloggen amper mogelijk. Dat lijkt nu wel weer op orde te zijn, laatste 2 uur gaat het gewoon snel en soepel.

Maar transacties lijken aan alle kanten te hangen. Heb gesproken met de klantenservice en in het "echte systeem" is alles wel goed verwerkt. De koppeling naar het "openbare systeem" (dus de website in feite) loopt niet zoals het moet begreep ik. Transacties zijn dus wel netjes uitgevoerd maar niet fatsoenlijk zichtbaar.

Nu het inloggen opgelost lijkt te zijn ga ik ver vanuit dat ook dat stuk snel weer op orde zal zijn.
pi_211903982
quote:
0s.gif Op woensdag 3 januari 2024 12:14 schreef zeeland6 het volgende:

Waren wat inlog problemen.

Moet zeggen, ik had die melding wel maar had er geen last van.
Heb als test 1000 euries overgemaakt van de tegenrekening naar raisin, even kijken of daar nog iets geks gebeurd en dan handmatig naar de spaarrekening.

Normaal doe ik dit automatisch periodiek maar misschien zit er een raar verschil in qua snelheid.
pi_211904427
quote:
0s.gif Op woensdag 3 januari 2024 14:11 schreef GereDathan het volgende:

[..]
Raisin heeft het zwaar inderdaad. Gisteren en vanmorgen inloggen amper mogelijk. Dat lijkt nu wel weer op orde te zijn, laatste 2 uur gaat het gewoon snel en soepel.

Maar transacties lijken aan alle kanten te hangen. Heb gesproken met de klantenservice en in het "echte systeem" is alles wel goed verwerkt. De koppeling naar het "openbare systeem" (dus de website in feite) loopt niet zoals het moet begreep ik. Transacties zijn dus wel netjes uitgevoerd maar niet fatsoenlijk zichtbaar.

Nu het inloggen opgelost lijkt te zijn ga ik ver vanuit dat ook dat stuk snel weer op orde zal zijn.
Als we maar niet dit soort toestanden gaan krijgen....
pi_211904524
quote:
0s.gif Op woensdag 3 januari 2024 15:25 schreef paardendokter het volgende:

[..]

Ha ha 😀
Pecunia non olet
  woensdag 3 januari 2024 @ 15:38:38 #178
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_211904535
Kijk maar uit. Oproepen tot een bankrun is strafbaar.

En zo grappig is het ook niet eens.
Where law ends, tyrrany begins.
pi_211904545
quote:

[..]

Denk eigenlijk eerder dat het probleem is dat veel mensen zo rond of voor de kerstdagen massaal naar raisin hebben zitten boeken.

Het is volgens raisin zelf, 100 miljoen per week wat vanuit Nederland daar op raisin staat.
Niet per week erbij, maar wat er aangehouden word natuurlijk.

Maar ik vermoed dat met al het nieuws de afgelopen maanden wat betreft eigenlijk alle Nederlandse banken en de crimineel lage rente wat je krijgt over je spaarcenten, dat er een redelijk wat mensen zijn die de overstap maken.

Enige cringe gedeelte vond ik zelf het per video jezelf moeten identificeren.
Dit deed ik toen ook nog eens op een zondag, maar toch even gelachen met die jongen die dit moest afnemen.
pi_211904737
quote:
0s.gif Op woensdag 3 januari 2024 14:41 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Normaal doe ik dit automatisch periodiek maar misschien zit er een raar verschil in qua snelheid.
Mijn periodiek overgeboekte bedrag naar spaarrekening is deze week niet doorgestort naar spaarrekening, maar in het wallet gestort.

Nu handmatig overgeboekt naar de spaarrekening.

[ Bericht 0% gewijzigd door KrekelJapie op 03-01-2024 16:13:46 ]
pi_211904756
quote:
1s.gif Op woensdag 3 januari 2024 16:01 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]
Mijn periodiek overgeboekte bedrag naar spaarrekening is deze week niet doorgestort naar spaarrekening, maar in het het walle gestort.

Nu handmatig overgeboekt naar de spaarrekening.
Oh dat is wel vreemd inderdaad.
Dan word er iets niet goed verwerkt.

Ik ga einde van de maand extra opletten, normaal heb ik daar alles voor ingesteld qua periodieke overboekingen.
pi_211904781
quote:
2s.gif Op woensdag 3 januari 2024 15:38 schreef Gunner het volgende:

En zo grappig is het ook niet eens.
Wie weet komt het ooit uit.
Pecunia non olet
pi_211904868
quote:
2s.gif Op woensdag 3 januari 2024 15:38 schreef Gunner het volgende:

Nee hoor. Nee, zo'n wet is er niet. In 2010 is er wel sprake van geweest van een beleidsvoornemen van de ministers van Veiligheid en Justitie en van Financiën om het oproepen tot een bankrun strafbaar te stellen. Maar dat heeft niet geresulteerd in wetgeving.
pi_211905030
quote:

[..]

Leuk gemaakt :D
pi_211905087
quote:
0s.gif Op woensdag 3 januari 2024 15:40 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

Enige cringe gedeelte vond ik zelf het per video jezelf moeten identificeren.
Dit deed ik toen ook nog eens op een zondag, maar toch even gelachen met die jongen die dit moest afnemen.
Ik zat nog met een zatte ongeschoren kop in m'n ochtendjas toen ie inbelde......
pi_211905259
quote:
0s.gif Op woensdag 3 januari 2024 16:31 schreef blomke het volgende:

[..]
Ik zat nog met een zatte ongeschoren kop in m'n ochtendjas toen ie inbelde......
Je moet toch zelf inbellen?
  woensdag 3 januari 2024 @ 17:43:08 #187
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_211905727
Die dagelijke rente bij Bunq die ik elke woensdag uitgekeerd krijgt klopt voor mijn gevoel niet
De rente op rente geeft mij elke week wel 2 cent :7 meer en in de dagelijke tussenstand was dat ook te zien.
Verbaasd was ik dus toen ik hetzelfde bedrag kreeg uitgekeerd als de vorige week.
Valt mij ook wel eens bij LPB op trouwens.

Denk ik verkeerd?
And everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
And Prince is still here!
pi_211905754
quote:
0s.gif Op woensdag 3 januari 2024 16:49 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]
Je moet toch zelf inbellen?
Ja zo herinner ik het mij ook, als in, je vraagt dat stukje van de procedure aan, waarop je dan moet wachten dat het gesprek begint.

In mijn geval was het dan een Engels sprekende.. pool? Denk ik.
Maar wel even gelachen, ik snapte paar keer even niet wat ik moest doen met mijn ID kaart.
Je moet dat buigen en draaien op een bepaalde manier, maar ja enfin, kwam allemaal goed. :P
pi_211905761
quote:
1s.gif Op woensdag 3 januari 2024 17:43 schreef ondeugend het volgende:
Die dagelijke rente bij Bunq die ik elke woensdag uitgekeerd krijgt klopt voor mijn gevoel niet
De rente op rente geeft mij elke week wel 2 cent :7 meer en in de dagelijke tussenstand was dat ook te zien.
Verbaasd was ik dus toen ik hetzelfde bedrag kreeg uitgekeerd als de vorige week.
Valt mij ook wel eens bij LPB op trouwens.

Denk ik verkeerd?
Bunq ken ik niet, maar LPB betaalt maandelijks de rente uit. Laat je dat staan dan krijg je een maand later rente-op-rente dus.
  woensdag 3 januari 2024 @ 18:32:24 #190
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_211906370
quote:
0s.gif Op woensdag 3 januari 2024 17:47 schreef paardendokter het volgende:

[..]
Bunq ken ik niet, maar LPB betaalt maandelijks de rente uit. Laat je dat staan dan krijg je een maand later rente-op-rente dus.
Ja dat weet ik natuurlijk.
Maar je kan bij beide banken dagelijks de rente tot nu toe bekijken. Daar gaat het af en toe niet logisch.
Voorbeeld: 2 weken lang groeit die rente met ik zeg maar wat een euro. Er gebeurt verder niets met de rekening maar ineens krijg je twee weken 0.99 cent. Tot de rente uitgekeerd wordt weer.

Ik vind dat raar maar misschien ligt het aan mij.
pi_211906512
quote:
0s.gif Op woensdag 3 januari 2024 18:32 schreef ondeugend het volgende:
Ja dat weet ik natuurlijk
Als je op een serieus antwoord snauwerig reageert met 'Ja dat weet ik natuurlijk' dan ben ik even klaar met je. Herkenbaar ?
  woensdag 3 januari 2024 @ 18:52:21 #192
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_211906580
quote:
0s.gif Op woensdag 3 januari 2024 18:46 schreef paardendokter het volgende:

[..]
Als je op een serieus antwoord snauwerig reageert met 'Ja dat weet ik natuurlijk' dan ben ik even klaar met je. Herkenbaar ?
Dat mag hoor. Het was niet zo bedoeld dus excuus maar als jij dan zelf zo snibbig reageert dan komen we in een loop. :D en ben je zelf niet veel beter.

Bedankt voor je serieuze antwoord.

[ Bericht 3% gewijzigd door ondeugend op 03-01-2024 19:02:42 ]
pi_211906803
quote:

[..]
Maar je kan bij beide banken dagelijks de rente tot nu toe bekijken. Daar gaat het af en toe niet logisch.
Voorbeeld: 2 weken lang groeit die rente met ik zeg maar wat een euro. Er gebeurt verder niets met de rekening maar ineens krijg je twee weken 0.99 cent. Tot de rente uitgekeerd wordt weer.

Zou het omwille van afronding kunnen zijn?
pi_211906836
quote:

[..]

Die 0.99 cent zal wel 99 cent zijn, maar goed het verschil tussen 1 euro en 99 cent is natuurlijk een afrondingsverschil. Volgens de site van bunq berekenen zij de rente op je saldo in ieder geval op basis van de jaarlijkse rentepercentage gedeeld door het aantal dagen in een jaar.
  woensdag 3 januari 2024 @ 19:24:42 #195
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_211906903
quote:
0s.gif Op woensdag 3 januari 2024 19:18 schreef snabbi het volgende:

[..]
Die 0.99 cent zal wel 99 cent zijn, maar goed het verschil tussen 1 euro en 99 cent is natuurlijk een afrondingsverschil. Volgens de site van bunq berekenen zij de rente op je saldo in ieder geval op basis van de jaarlijkse rentepercentage gedeeld door het aantal dagen in een jaar.
99 cent inderdaad.
Maar ik heb bij gestort (200 euro) en toch dezelfde rente uitgekeerd gekregen als voor die storting. Eigenlijk staat er 245 meer op en toch 2 weken achtereen dezelfde uitgekeerde rente. Das haast geen afronden meer?

Ik hou het in de gaten iig. Misschien komt er nog wel een kleine correctie.
pi_211907312
Eind december duurde het bij mij ook wat langer door kerst en oud en nieuw. Stond bij behandeling maar kwam er niet door. Dus door de vakantieperiode eind december. Op 27 december wel netjes naar RB verwerkt.

Eind december en begin januari is het altijd druk bij Raisin. Dan stappen simpelweg veel mensen over en boeken veel mensen geld op Raisin (bonussen etc. Worden soms ook in december betaald). De rest van het jaar gaat altijd vloeiend qua overboeking.
pi_211907572
quote:
1s.gif Op woensdag 3 januari 2024 19:24 schreef ondeugend het volgende:

[..]
99 cent inderdaad.
Maar ik heb bij gestort (200 euro) en toch dezelfde rente uitgekeerd gekregen als voor die storting. Eigenlijk staat er 245 meer op en toch 2 weken achtereen dezelfde uitgekeerde rente. Das haast geen afronden meer?

Ik hou het in de gaten iig. Misschien komt er nog wel een kleine correctie.
Kan het ermee te maken hebben dat je de eerste dag van de storting geen rente krijgt over het verhoogde saldo?
pi_211907929
quote:
0s.gif Op woensdag 3 januari 2024 20:12 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]
Kan het ermee te maken hebben dat je de eerste dag van de storting geen rente krijgt over het verhoogde saldo?
En 2024 heeft 1 dag meer dan 2023. Dat drukt de dagrente ook enigszins. ( n %/366 versus n %/365 )
pi_211907940
quote:
1s.gif Op woensdag 3 januari 2024 18:52 schreef ondeugend het volgende:

[..]

Bedankt voor je serieuze antwoord.
Graag gedaan deugniet B:)B
pi_211908058
Raisin Orange bank verlaagt de rente per 9 januari

quote:
Opmerking: Vanaf 09-01-24 geldt een nieuw rentetarief van 3,90% p.j. in plaats van 4,00% p.j

Om het huidig geldende rentetarief van 4,00% p.j. te ontvangen, dient uiterlijk de werkdag vóór 09-01-24 te zijn voldaan aan alle voorwaarden om uw aanvraag tijdig te kunnen doorsturen naar de bank. Vanaf 09-01-24 wordt uw termijndeposito geopend met het nieuwe rentetarief van 3,90% p.j. Indien u dit niet wilt, kunt u uw aanvraag intrekken onder ‘Mijn Raisin’ > ‘Mijn producten’ > ‘Deposito sparen’ > ‘Details’ van het betreffende termijndeposito > ‘Aanvraag intrekken’.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')