abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_211819760
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 december 2023 16:01 schreef archito het volgende:
Tot nu toe hebben we hypotheek afgelost en belegd in etf. Maar op dit moment is hypotheek aflossen met de huidige rentes niet interessant.

Wat is de meest eenvoudige wijze met de minste risico's om net wat meer geld uit spaargeld te halen? Ik dacht nu aan deposito's via raisin. Maar welke bank dan?
Onze hypotheek loopt bij argenta, die hebben ook wel interessante deposito's. Maar weet zo niet of ik met een spaarrekening en hypotheekrekening daar rechtstreeks ook een deposito aan kan koppelen.
Ik kies zelf deposito's die gekoppeld zijn aan depositogarantie in euro's en landen die geen bronbelasting hebben of bronbelasting die makkelijk naar 0% kan worden teruggebracht (Zweden, Litouwen, Portugal niet).

Als je het koppelt aan hypotheek zou je kunnen kijken naar 10 jarige van CKV tegen 3,75%.
pi_211819985
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 december 2023 16:05 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]
Ik kies zelf deposito's die gekoppeld zijn aan depositogarantie in euro's en landen die geen bronbelasting hebben of bronbelasting die makkelijk naar 0% kan worden teruggebracht (Zweden, Litouwen, Portugal niet).

Als je het koppelt aan hypotheek zou je kunnen kijken naar 10 jarige van CKV tegen 3,75%.
Argenta komt met 3,1% voor 2 jaar ook aardig in de buurt. In ieder geval een stuk beter dan Rabobank met 2,35%.

Maar goed, 3,75% levert op 20k o.i.d. nog eens 130 euro extra op. Alleen wel meer moeite en weer een extra rekening, alles een beetje bij elkaar houden lijkt me ook wel makkelijk.
pi_211821422
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 december 2023 15:41 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]
TS wil nu toch handelen. Voor peildatum 1-1-23 staat de hoogte van het vermogen al vast.
O ja, ik ben de aangifte over 2023 in de war.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_211821436
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 december 2023 16:16 schreef archito het volgende:

[..]
Argenta komt met 3,1% voor 2 jaar ook aardig in de buurt. In ieder geval een stuk beter dan Rabobank met 2,35%.

Maar goed, 3,75% levert op 20k o.i.d. nog eens 130 euro extra op. Alleen wel meer moeite en weer een extra rekening, alles een beetje bij elkaar houden lijkt me ook wel makkelijk.
App installeren en klaar.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
  maandag 1 januari 2024 @ 13:00:33 #130
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_211878417
Meer mensen problemen met het inloggen via de app van Leaseplan Bank?

Ik moet opnieuw inloggen maar mijn ww is verlopen. Moet inloggen via browser zegt app maar dat kan dus niet omdat wachtwoord is verlopen.

Nu zit ik in een loop :( :D
And everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
And Prince is still here!
pi_211878502
quote:
0s.gif Op maandag 1 januari 2024 13:00 schreef ondeugend het volgende:
Meer mensen problemen met het inloggen via de app van Leaseplan Bank?

Ik moet opnieuw inloggen maar mijn ww is verlopen. Moet inloggen via browser zegt app maar dat kan dus niet omdat wachtwoord is verlopen.

Nu zit ik in een loop :( :D
Toen ik vanochtend via de website in wou loggen kreeg ik een melding dat er aan de website werkt gewerkt en het tijdelijk niet mogelijk was... 15 minuten later wou het wel maar toen kon ik wel gewoon mijn wachtwoord via de website wijzigen.
  maandag 1 januari 2024 @ 13:16:22 #132
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_211878526
quote:
0s.gif Op maandag 1 januari 2024 13:12 schreef Tjalala het volgende:

[..]
Toen ik vanochtend via de website in wou loggen kreeg ik een melding dat er aan de website werkt gewerkt en het tijdelijk niet mogelijk was... 15 minuten later wou het wel maar toen kon ik wel gewoon mijn wachtwoord via de website wijzigen.
Na 6 smsjes met code's en het veranderen van ww en het opnieuw installeren van de app waardoor je een nieuwe pincode kon instellen, is het gelukt.
Wat een bevalling zeg.
And everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
And Prince is still here!
pi_211879131
Hellup. Mijn deposito ladder is stuk.

Omdat ik vanwege lage renten tussendoor ook voor 2 jaar heb vastgezet. En dat weer samenvalt met een dep., dat na 1 jaar vervalt.
De bedoeling is dus dat iedere 3 maanden van de lpb of van argenta een bedrag beschikbaar is - indien nodig - en vervolgens weer een jaar (of twee) vast te zetten.
Zie spoiler.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_211879446
quote:
1s.gif Op maandag 1 januari 2024 14:13 schreef AnneX het volgende:
Hellup. Mijn deposito ladder is stuk.

Omdat ik vanwege lage renten tussendoor ook voor 2 jaar heb vastgezet. En dat weer samenvalt met een dep., dat na 1 jaar vervalt.
De bedoeling is dus dat iedere 3 maanden van de lpb of van argenta een bedrag beschikbaar is - indien nodig - en vervolgens weer een jaar (of twee) vast te zetten.
Zie spoiler.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wat is nou het probleem? Bij 1 en 2-jrs dep's, kan je gewoon het jaartal met 1 resp. 2 verhogen. Er zijn btw ook 9-maands deposito's. Dus als je eens tussendoor een trede mist.....kan je zo er misschien een mouw aan passen.
pi_211879978
quote:
0s.gif Op maandag 1 januari 2024 14:33 schreef blomke het volgende:

[..]
Wat is nou het probleem? Bij 1 en 2-jrs dep's, kan je gewoon het jaartal met 1 resp. 2 verhogen. Er zijn btw ook 9-maands deposito's. Dus als je eens tussendoor een trede mist.....kan je zo er misschien een mouw aan passen.
Dat bedoel ik…kan de mouw niet vinden. 😢
In den beginne ging het “keurig” om de 3 maanden. Gestart met 3-6-9-12 maanden. Dus na een jaar liep dat. Totdat renten kelderden en ik begon te rommelen. Nu ben ik het overzicht kwijt.
Vandaar de vraag.
pi_211880175
quote:
1s.gif Op maandag 1 januari 2024 15:03 schreef AnneX het volgende:

[..]
Dat bedoel ik…kan de mouw niet vinden. 😢
In den beginne ging het “keurig” om de 3 maanden. Gestart met 3-6-9-12 maanden. Dus na een jaar liep dat. Totdat renten kelderden en ik begon te rommelen. Nu ben ik het overzicht kwijt.
Vandaar de vraag.
Bij Raisin kan je deposito's van 3, 6 en 9 maanden afsluiten, tegen plm. 4%. Dus als je die van 25/4 voor drie maanden vastzet...
pi_211880207
Kan iemand mij misschien advies geven ik zit bij de rabo en heb voor mijn zoon een doelspaar rekening gemaakt toen hij geboren werd deze heb ik tot 16 jaar lopen.

In de veronderstelling dat dit geld dus vrijkomt op zijn 16de tot mijn verbazing kan ik er gewoon geld vanaf halen, dut us niet helemaal de bedoeling... wat is dus een goede rekening met wat ik dus wil, dat bij een bepaalde leeftijd het geld vrij komt en ook met een mooie rente. ( bel zelf ook even met de bank maar denk vraag hier eerst even )
pi_211880293
quote:
0s.gif Op maandag 1 januari 2024 15:11 schreef blomke het volgende:

[..]
Bij Raisin kan je deposito's van 3, 6 en 9 maanden afsluiten, tegen plm. 4%. Dus als je die van 25/4 voor drie maanden vastzet...
Ah…kijk dan kan ik weer een jaartje bouwen. Merci.👍🏼
pi_211882589
quote:
1s.gif Op maandag 1 januari 2024 15:12 schreef Aloria het volgende:
Kan iemand mij misschien advies geven ik zit bij de rabo en heb voor mijn zoon een doelspaar rekening gemaakt toen hij geboren werd deze heb ik tot 16 jaar lopen.

In de veronderstelling dat dit geld dus vrijkomt op zijn 16de tot mijn verbazing kan ik er gewoon geld vanaf halen, dut us niet helemaal de bedoeling... wat is dus een goede rekening met wat ik dus wil, dat bij een bepaalde leeftijd het geld vrij komt en ook met een mooie rente. ( bel zelf ook even met de bank maar denk vraag hier eerst even )
Als wettelijke vertegenwoordiger kan je er altijd geld vanaf halen, niet altijd zondermeer de rekening sluiten gezien het onder voorwaarden is afgesloten dat het op naam kind staat en vrij komt voor kind bij 16 of 18 veelal.

Een rekening waar je niet zomaar zonder onderbouwing, volgens mij, geld vanaf kan halen is dan een, even in het Engels een trust fund.
Maar of je dat in Nederland ook hebt weet ik niet eigenlijk.

Dacht dat ze in 1996 of iets bepaalde regelgeving daar in hadden veranderd.

Maar over het algemeen is de norm “jeugd spaarrekening”, bij praktisch iedere bank wel.
En ja als WV kan je dan gewoon geld eraf halen naar een tegenrekening.

Edit hoewel ik nu mijzelf moet tegenspreken, bij ASN jeugdsparen kan ik als WV wel geld storten maar niet opnemen.
Dat zou alleen kunnen als ik vroegtijdig de rekening wil opzeggen.
pi_211887627
quote:
1s.gif Op maandag 1 januari 2024 15:12 schreef Aloria het volgende:

Deposito? Maar die rentes zijn vrij mager voor langere periodes.

Ik heb hier gewoon een beleggingsrekening geopend waar iedere maand een vast bedrag in gaat
pi_211889181
De deposito's bij Orange bank zijn weer terug, nu geregistreerd in Frankrijk
pi_211889391
Rente verlaging Argenta.

Op woensdag 3 januari 2024 verlagen we de termijndeposito's met een rentevaste periode van 2 tot 5 jaar.

Rente termijndeposito's per 3 januari 2024.

6 maanden 2,85%

1 jaar 3,00%

2 jaar 3,00%

3 jaar 3,00%

4 jaar 3,00%

5 jaar 3,00%
  dinsdag 2 januari 2024 @ 10:56:07 #143
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_211889416
quote:
0s.gif Op maandag 1 januari 2024 18:00 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]
Als wettelijke vertegenwoordiger kan je er altijd geld vanaf halen, niet altijd zondermeer de rekening sluiten gezien het onder voorwaarden is afgesloten dat het op naam kind staat en vrij komt voor kind bij 16 of 18 veelal.

Een rekening waar je niet zomaar zonder onderbouwing, volgens mij, geld vanaf kan halen is dan een, even in het Engels een trust fund.
Maar of je dat in Nederland ook hebt weet ik niet eigenlijk.

Dacht dat ze in 1996 of iets bepaalde regelgeving daar in hadden veranderd.

Maar over het algemeen is de norm “jeugd spaarrekening”, bij praktisch iedere bank wel.
En ja als WV kan je dan gewoon geld eraf halen naar een tegenrekening.

Edit hoewel ik nu mijzelf moet tegenspreken, bij ASN jeugdsparen kan ik als WV wel geld storten maar niet opnemen.
Dat zou alleen kunnen als ik vroegtijdig de rekening wil opzeggen.
Dat het kan betekent niet dat het mag.
Zie hier uitleg over het verschil of de rekening op naam ouders of op naam kind staat.

https://www.doehetzelfnot(...)-kind-gebruiken/amp/
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_211890215
Zijn er meer mensen met inlogproblemen bij Raisin?
pi_211890538
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 januari 2024 00:35 schreef 111210 het volgende:

[..]
Deposito? Maar die rentes zijn vrij mager voor langere periodes.

Ik heb hier gewoon een beleggingsrekening geopend waar iedere maand een vast bedrag in gaat
Maar met een beleggingsrekening beleg je dan ook actief of is de belegging wat je zelf in brengt ? Sorry voor de "domme" vragen heb hier echt geen kaas van gegeten
pi_211890615
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 januari 2024 12:03 schreef Faraday01 het volgende:
Ik kom er geheel niet in, dus ja
De wereld verandert niet omdat iedereen het gelijk anders wil, maar omdat er een paar mensen zijn die het anders blijven doen.
(Roos Vonk)
pi_211891066
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 januari 2024 12:38 schreef Essebes het volgende:

[..]
Ik kom er geheel niet in, dus ja
Kwam er ook niet in, nieuw WW instellen op de website en alles werkte weer.
pi_211893733
quote:
ja ze hebben storing zo te zien
wachtwoord vergeten aanklikken loopt ook dood
pi_211894605
quote:
Nu gedaan; geen probleem.

Maar de deposito openen bij CVK duurt wel lang zeg (geld staat al sinds Kerst bij Raisin en kopie adres ook opgestuurd)! Straks krijg ik die 3,95% niet...... :X
  dinsdag 2 januari 2024 @ 18:04:11 #150
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_211894625
quote:
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')